فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 داستان زیبای عنایت امام رضا ع به تاجر ورشکسته
صلی الله علیک _یا سلطان_ علی بن موسی الرضا المرتضی
#استادعالی
#شهادت_امام_رضا_علیه_السلام
این داستان بسیار زیباست از دست ندهید
┏━☆🖤🖤🖤☆━┓
@shiastudies
┗━☆🖤🖤🖤☆━┛
#در_محضر_معصومین
🔰امیرالمومنین علیه السلام:
✍️برای هر چیز زکاتیست و زکات عقل تحمل نادانان است.
📚تصنیف غررالحکم و دررالکلم،ص۵۶،ح۵۲۷
┏━☆🖤🖤🖤☆━┓
@shiastudies
┗━☆🖤🖤🖤☆━┛
🖤 #امام_رضا علیهالسلام فرمودند:
🌴 منْ فَرَّجَ عَنْ مُؤْمِنٍ فَرَّجَ اَللَّهُ عَنْ قَلْبِهِ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ
🍃 هر كه غم و نگرانى مؤمنى را بزدايد خداوند در روز قيامت گره غم از دل او بگشايد .
📖 الکافی، ج2، ص200
┏━☆🖤🖤🖤☆━┓
@shiastudies
┗━☆🖤🖤🖤☆━┛
..
♻️ پاسخ دندانشکن یک "روحانی" به سخنان حسن روحانی درباره صلح حسنی(ع)
🔸 قسمت اول
🔰 حمید رسایی: هر ساله در آستانه ۲۸ صفر و ایام شهادت امام حسن مجتبی (ره) حسن روحانی در جلسه هيأت دولت یا در نشستی عمومی با اشاره به موضوع صلح امام حسن (ع) تلاش میکند تا سیاستهای غلطی که در این سالها پی گرفته را توجیه کند.
از جمله امسال در آستانه ۲۸ صفر گفت: «وقتی برخی از اصحاب امام حسن آمدند با زبان معترضانه که چرا قبول کردید و چرا صلح کردید؟ چرا در برابر طرف مقابل پیمان را امضا کردید؟ حضرت فرمود: "انی رأیت هوی معظمالناس علی الصلح"، گفت؛ جامعه اسلامی که شما ۱۰ نفر نیستید شما ۲۰ نفری که اینجا پیش من آمدید دنیای اسلام نیستید. من در مسجد برای مردم سخنرانی کردم و دیدم اکثریت قاطع جامعه صلح میخواهند و وقتی مردم این را میخواهند صلح را انتخاب میکنم. این راه امام مجتبی است، امام مجتبی به ما میآموزد مرد جنگ باشیم به روز جنگ و مرد صلح باشیم به روز صلح. اگر در روز صلح جنگیدیم و اگر در جنگ صلح کردیم هر دو خطا و اشتباه است. به موقع باید بایستیم و بجنگیم به موقع باید صلح کنیم.»
همه میدانیم که واقعیت تاریخی واقعه صلح تحمیلی به امام مجتبی (ع) اینگونه که این روزها روحانی به زبان میآورد، نیست. وی بدون تقبیح رفتار مردم و فرماندهانی که امام را تنها گذاشتند، طوری سخن میگوید انگار که امام مثل روحانی مشتاقانه به دنبال توافق با معاویه بود!
حسن روحانی خود بهتر از هر کس میداند که واقعیت تاریخی درباره صلح امام حسن (ع) به گونه دیگری است. وی در تیرماه سال ۱۳۵۶ به دعوت گروهی از جوانان انقلابی اصفهان به آن شهر سفر کرده و به مدت ده شب در مسجد حکیم اصفهان به بررسی رفتار سیاسی اهل بیت بویژه صلح امام حسن (ع) و رفتار مردم آن زمان می پردازد. وی در سال ۹۰ این مجموعه سخنرانی را در کتابی به نام "مقدمه ای بر تاریخ امامان شیعه" به چاپ می رساند.
در مقدمه این کتاب که توسط مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال ۹۰ به چاپ رسیده، وی می نویسد:
«برای فهم دقیق سیره امامان شیعه ... باید فضای سیاسی، اجتماعی و اعتقادی شهرهای بزرگ نظیر مکه، مدینه، کوفه، بصره و دمشق را بازسازی کرد تا به بسیاری از راز و رمزها پی برد. باید چهرههای تأثیرگذار آن مقاطع را شناخت و بهدرستی معرفی کرد. باید تغییرات سریع و عجیب و غریب جوامع آن روزگار را مورد ارزیابی دقیق قرار داد؛ از ستایشانگیزترین اخلاق شهروندی تا سهمگینترین خیانتها و نقض پیمانها و دروغپردازیها، از بصیرت و آگاهی خیرهکننده تا غفلتها و خطاهای باورنکردنی، از ایثار و فداکاری تحسینبرانگیز تا سستیها و وظیفهناشناسیهای حیرتآور. باید همه ویژگیها و خصوصیات 250 ساله تاریخ معاصر ائمه هدی(ع) را بهخوبی ترسیم نمود تا تحلیلگران بتوانند به واقعیتها دست یابند و به بیراهه کشیده نشوند.»
روحانی که متأسفانه این ایام به شدت خود را نیازمند سازش با معاویه های زمانه نشان می دهد، در حالی مردم دوره امام حسن را به عنوان الگو به مردم ایران اسلامی معرفی و به دنبال شباهت سازی در مطالبات آنهاست که پیش از این در سال ۵۶ بر اساس مستندات تاریخی، مردم دوره امام حسن (ع) را خائن معرفی کرده است!
روحاني در صفحه ۲۰۵ کتاب "مقدمه ای بر تاریخ امامان شیعه" در تحلیل رفتار مردم آن روز آورده است:
«امام حسن (ع) به مردم فرمود: به اهداف مورد نظرتان نخواهید رسید، مگر در سایه صبر و تحمل ناملایمات. در مدائن، امام مجتبی (ع) مردم را در مسجد شهر جمع کرد و وقایع را برای آنها توضیح داد. خیانت ها را گفت و افرادی را که در صحنه جنگ با دشمن، خیانت کرده بودند، معرفی کرد. رو به مردم کرد و اتمام حجت کرد. به مردم گفت: آیا برای ایثار و فداکاری و جانبازی و دادن خون که برای شما عزت دنیا و آخرت است، آماده هستید؟ فرمود اگر بایستید، خداوند شما را یاری می کند و ما پیروز می شویم و اگر آمادگی نداشته باشید، دنیای شما توام با غم و اندوه و آخرت شما با مشکلات زیادتری توام خواهد بود.
مردم چه جوابی به امام حسن (ع) دادند؟ گفتند: ما می خواهیم زنده بمانیم و زندگی کنیم. ما آمادگی برای جنگ و فداکاری نداریم. این پاسخ مردم در مسجد مدائن در محضر فرزند رسول خدا و عقب نشینی از صحنه فداکاری و ایثار بود که دست روی دست گذاشتن امام مجتبی (ع) را رقم زد. آنچه بعد به نام صلح لقب گرفت، چیزی بود که به دست مردم، در مدائن حاصل شد و نه به دست امام مجتبی در کوفه. ایثار مردم و فداکاری مردم و جهاد مي توانست سرنوشت دیگری را رقم بزند.»
┏━☆🖤🖤🖤☆━┓
@shiastudies
┗━☆🖤🖤🖤☆━┛
.
♻️ پاسخ دندانشکن یک "روحانی" به سخنان حسن روحانی درباره صلح حسنی(ع)
🔸 قسمت دوم
🔰 حمید رسایی: اکنون اما چند سئوال است که حسن روحانی باید به آن پاسخ دهد:
۱. آیا مردم دوره امام حسن که در سال ۵۶ رفتارشان توسط روحانی تقبیح شده، تعییری کرده اند که سال ۹۹ رفتارشان را تایید و به عنوان شاخص معرفی میکند؟! مردمی که روزگاری بر روی منبر توسط حسن روحانی، خائن معرفی شدهاند، چگونه در این روزها به عنوان الگو معرفی میشوند؟ آیا نتیجه جز این است که مردم دوره امام تغییر نکردهاند اما حسن روحانی تغییر کرده است.
۲. روحانی در سخنراني و کتاب خود با اشاره به مستندات تاریخی میگوید: "در مدائن، امام مجتبی (ع) مردم را در مسجد شهر جمع کرد و خیانتکارانی که حاضر به جنگ با معاویه نشدند را معرفی کرد سپس با مردم اتمام حجت کرد." خب خائنین امروز چه کسانی هستند؟ چه کسانی چرب و شیرین دنیا ذائقهشان را تغییر داده؟ خواص خائنی که ميدان نبرد با معاویه زمان را ترک کرده اند، چه کسانی هستند؟
۳. روحانی در سخنراني و کتاب خود میگوید که "امام حسن مجتبی(ع) در سخنراني عمومي خود به مردم گفت: اگر بایستید، خداوند شما را یاری میکند و ما پیروز میشویم و اگر آمادگی نداشته باشید، دنیای شما توام با غم و اندوه و آخرت شما با مشکلات زیادتری توام خواهد بود." چرا این روزها رقیقا بر خلاف این سخن میگوید و راه حل برون رفت از مشکلات را فقط در سازش با معاویه زمان میبیند؟!
۴. حسن روحانی پيش از این، صلح با معاویه را نتیجه تصمیم غلط مردم آن زمان می داند نه نتیجه تصمیم حقیقی امام حسن (ع) چرا امروز در صدد است تا مردم ایران اسلامی که بارها پایداری خود بر ارمانهای اسلام و انقلاب اسلامی را نشان داده اند، همتراز مردم اطراف امام مجتبی میبیند!
واقعیت این است که روحانی پس از هفت سال وعده به مردم و چیدن همه تخم مرِغهایش در سبد برجام، حالا که این سبد را خالی میبیند و چیزی برای ارائه ندارد، تنها یک راه حل پیش روی خود دارد، توافق با آمریکاییها تا بلکه چیزی کف دستش بگذارند. آمریکاییها هم البته این را فهمیدهاند و دائما با وعده و وعید او را به دنبال خود میکشند و همانطور که تا امروز چیزی به او نداده اند، از این پس هم نخواهند داد.
اما روحانی برای پیمودن مسیر غلطی که در پیش گرفته، چارهای جز ایدئولوژیسازی ندارد. روحانی در برابر خود سد بزرگی به نام سیدعلی خامنهای دارد. برای عبور از این سد باید مردم را بشوراند، برای شوراندن مردم باید فهم آنان از صلح حسنی و عاشورای حسینی تغییر کند.
┏━☆🖤🖤🖤☆━┓
@shiastudies
┗━☆🖤🖤🖤☆━┛
⭕️ حضرت عبد العظيم عليه السلام از امام رضا چنين روايت مى كند :
مسلمان كسى است كه مردم از دست و زبان او آسوده باشند و از ما نيست آن كه همسايه اش از شرّ او در امان نباشد .
#همه_خادم_الرضاییم
┏━☆🖤🖤🖤☆━┓
@shiastudies
┗━☆🖤🖤🖤☆━┛
♻️ ده خصلت عقلا
امام رضا (ع): عقل شخص مسلمان تمام نيست، مگر اين كه ده خصلت را دارا باشد:
۱. مردم از او اميد خير داشته باشند.
۲. از بدى او در امان باشند.
۳. خير اندك ديگرى را بسيار شمارد.
۴. خير بسيار خود را اندك شمارد.
۵. هر چه از او حاجت خواهند، دلتنگ نشود.
۶. در عمر خود از دانشطلبى خسته نشود.
۷. فقر در راه خدايش، از توانگرى محبوبتر باشد.
۸. خوارى در راه خدايش از عزّت با دشمنش محبوبتر باشد.
۹. گمنامى را از پرنامى خواهانتر باشد.
سپس فرمود: دهمین و چيست دهمین؟
پرسیدند: و چيست دهمی؟
فرمود:
۱۰. احدى را ننگرد جز اين كه بگويد او از من بهتر و پرهيزكارتر است.
تحف العقول: صفحه ۴۴۳
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا علیه السلام
┏━☆🖤🖤🖤☆━┓
@shiastudies
┗━☆🖤🖤🖤☆━┛
¤خادم الرضا¤:
📅 #حدیث_روز
🏴 امام رضا (ع):
▪️من لم یَقدِرْ على ما یُکَفِّرُ بهِ ذُنوبَهُ فَلْیُکثِرْ مِنَ الصَّلاهِ على محمّدٍ وآلِهِ فإنّها تَهدِمُ الذُّنوبَ هَدماً
▪️هر که نمى تواند کارى کند که به سبب آن گناهانش زدوده شود بر محمّد و خاندان او بسیار صلوات فرستد؛ زیرا صلوات گناهان را ریشه کن مى کند.
📚الأمالی للصدوق، ۱۳۱/۱۲۳
@shiastudies
┗━☆🖤🖤🖤☆━┛
روضه آخرین شب عزاداری
🥀روضه: امام رضا علیهالسلام🥀
◾️روضهخوان: امام رضا{ع}◾️
📖متن روضه:
«...ثُمَّ قَالَ[ع]: يَا أَبَا الصَّلْتِ! غَداً أَدْخُلُ إِلَى هَذَا الْفَاجِرِ فَإِنْ أَنَا خَرَجْتُ وَ أَنَا مَكْشُوفُ الرَّأْسِ فَتَكَلَّمْ أُكَلِّمْكَ»؛..
سپس امام[ع]فرمود: اى ابا صَلْت! من فردا پيش اين تبهكار{مأمون}خواهم رفت.
اگر هنگامى كه از پيش او بيرون آمدم سر برهنه بودم با من سخن بگو، پاسخ تُرا خواهم داد{و اگر سرم پوشيده و عبا بر سر كشيده بودم با من سخن مگو}...
◾️فَقَالَ أَبُو الصَّلْتِ: فَلَمَّا أَصْبَحْنَا مِنَ الْغَدِ لَبِسَ ثِيَابَهُ وَ جَلَسَ فِي مِحْرَابِهِ يَنْتَظِرُ فَبَيْنَا هُوَ كَذَلِكَ إِذْ دَخَلَ عَلَيْهِ غُلَامُ الْمَأْمُونِ فَقَالَ أَجِبْ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ فَلَبِسَ نَعْلَهُ وَ رِدَاءَهُ وَ قَامَ يَمْشِي وَ هُوَ يَتْبَعُهُ حَتَّى دَخَلَ عَلَى الْمَأْمُون...
ابو الصلت میگويد: فرداى آن روز امام رضا (ع) جامه خود را پوشيد و در محراب عبادت خويش منتظر نشست.
در اين هنگام غلام مأمون آمد و گفت: به حضور امير المؤمنين بياييد.
امام رضا (ع) كفش و رداى خويش را پوشيد و به راه افتاد.
من هم دنبال ایشان روانه شدم.
◾️وَ بَيْنَ يَدَيْهِ طَبَقٌ عَلَيْهِ عِنَبٌ وَ أَطْبَاقُ فَاكِهَةٍ بَيْنَ يَدَيْهِ وَ بِيَدِهِ عُنْقُودُ عِنَبٍ قَدْ أَكَلَ بَعْضَهُ وَ بَقِيَ بَعْضُهُ فَلَمَّا بَصُرَ بِالرِّضَا ع وَثَبَ إِلَيْهِ وَ عَانَقَهُ وَ قَبَّلَ مَا بَيْنَ عَيْنَيْهِ وَ أَجْلَسَهُ مَعَهُ ثُمَّ نَاوَلَهُ الْعُنْقُودَ...
وقتی پيش مأمون رسيد، مقابل او سينى بزرگى از انگور و انواعِ ديگرِ ميوهها قرار داشت..
در دست مأمون خوشه انگورى بود كه قسمتى از آن را خورده بود و قسمتى ديگر باقى مانده بود...
چون چشم مأمون به حضرت رضا افتاد از جاى برخاست و با او مُعانقه كرد و ميان دو چشمش را بوسيد و او را همراه خود نشاند و همان خوشه را كه در دست داشت به ايشان داد...
◾️و قَالَ: يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ مَا رَأَيْتُ عِنَباً أَحْسَنَ مِنْ هَذَا...
قَالَ الرِّضَا[ع]:رُبَّمَا كَانَ عِنَباً حَسَناً فَيَكُونُ مِنَ الْجَنَّةِ...
فَقَالَ لَهُ: كُلْ مِنْهُ...
فَقَالَ الرِّضَا[ع]:تُعْفِينِي مِنْهُ...
فَقَالَ: لَا بُدَّ مِنْ ذَلِكَ مَا يَمْنَعُكَ مِنْهُ لَعَلَّكَ تَتَّهِمُنَا بِشَيْءٍ فَتَنَاوَلَ الْعُنْقُودَ فَأَكَلَ مِنْهُ ثُمَّ نَاوَلَهُ فَأَكَلَ مِنْهُ الرِّضَا[ع]ثَلَاثَ حَبَّاتِ ثُمَّ رَمَى بِهِ وَ قَامَ...
مأمون گفت: اى پسر رسول خدا! انگورى بهتر از اين نديدهام.
امام رضا[ع]فرمود: انگورهاى خوب فراوان است كه از ميوههاى بهشتى است.
مأمون گفت: از همين انگور بخور.
امام[ع]فرمود: مرا معاف دار.
مأمون گفت: چارهاى نيست، چه چيزى ترا از خوردن آن باز میدارد، شايد در باره ما شك و ترديد دارى و ما را متهم میكنى؟
مأمون خوشه انگور را از دست امام گرفت و خود چند دانه خورد و دوباره به دست امام رضا (ع) داد.
امام هم سه دانه از آن خوشه خورد و آن را به زمين نهاد و برخاست...
◾️فَقَالَ لَهُ الْمَأْمُونُ: إِلَى أَيْنَ؟
قَالَ[ع]: إِلَى حَيْثُ وَجَّهْتَنِي
وَ خَرَجَ مُغَطَّى الرَّأْسِ فَلَمْ أُكَلِّمْهُ حَتَّى دَخَلَ الدَّارَ فَأَمَرَ أَنْ يُغْلَقَ الْبَابُ فَأُغْلِقَ ثُمَّ نَامَ عَلَى فِرَاشِهِ...
مأمون گفت: كجا مىرويد؟
امام[ع]فرمود: همان جا كه مرا فرستادى..
درحالیكه سر خود را با رداء پوشانده بود بيرون آمد و من با ايشان سخنى نگفتم تا داخل حجره خود شد و دستور فرمود در بسته شود و بر بستر خويش بياراميد...
التماس دعا
📚منبع:
📗ر.ک؛ روضةالواعظین،ج۱،ص۲۳۰.
┏━☆🖤🖤🖤☆━┓
@shiastudies
┗━☆🖤🖤🖤☆━┛
سیره امام رضا علیه السلام استاد محمدی_01.mp3
9.8M
#سخنرانی
🔰 موضوع: گذری بر سیره امام رضا علیه السلام
🎙 سخنران: استاد محمدی شاهرودی
┏━☆🖤🖤🖤☆━┓
@shiastudies
┗━☆🖤🖤🖤☆━┛
چند سال است که آخر صفر بعضی از افراد درب مساجد حضور پیدا می کنند و بشارت خروج ماه صفر را می دهند آیا این سند روایی دارد؟_01.mp3
1.64M
سوال: 403
#فلسفه_مژده_اتمام_ماه_صفر
❓چند سال است که آخر صفر بعضی از افراد درب مساجد حضور پیدا می کنند و بشارت خروج ماه صفر را می دهند آیا این سند روایی دارد؟
┏━☆🖤🖤🖤☆━┓
@shiastudies
┗━☆🖤🖤🖤☆━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻شرح حدیثی از پیامبر اکرم(صلّیاللهعلیهوآله)در ابتدای درس خارج فقه حضرت آیتالله خامنهای ٩٧/١٠/١١
💠رفتار غیرمنصفانه انسان در برابر خداوند
🔗مطالعه متن کامل شرح حدیث:
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=45953
┏━☆🖤🖤🖤☆━┓
@shiastudies
┗━☆🖤🖤🖤☆━
✍️ «منحرف»، «منافق»، «فتنه گر» و «نفسانی»، توصیفات قرآن و روایات، از #روحانی نمایانی قرآن، روایات و سیره اهل بیت(ع) را تحریف می کنند!
🔰خداوند متعال در آیه ای از قرآن کریم، کسانی که به تفسیر به رأی متشابهات می پردازند را منحرفانی می داند که به دنبال فتنه انگیزی در جامعه هستند:
🔸«فَأَمَّا الَّذِينَ فِی قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ ما تَشابَهَ مِنْهُ ابْتِغاءَ الْفِتْنَةِ وَ ابْتِغاءَ تَأْوِيلِه؛ اما آنها كه در قلبهایشان انحراف است، از متشابهات قرآن پیروی می نمایند، زیرا به دنبال فتنه انگيزى اند (تا مردم را گمراه سازند) و تفسير (نادرستى) براى آن مى طلبند.» (آل عمران: 7)
این آیه شریفه، به یکی از روش های منافقان و بیماردلان فکری و سیاسی برای تغییر بینش مردم به نفع خود اشاره دارد و آن، «استناد به متشابهات قرآن کریم» است.
🔰البته این مسئله اختصاصی به «قرآن کریم» و «متشابهات» آن ندارد، بلکه بیماردلان و منافقان، برای فتنه انگیزی و گمراه نمودن مردم، به تفسیر به رأی متشابهات از هر متن و امر مقدس دیگری (همچون روایات اهل بیت(ع) و سیره آن بزرگواران) نیز می پردازند. آنان در واقع، آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) را به آنچه که «دلخواه نفس شان» است، «ارجاع» می دهند.
🔰امام امیرالمؤمنین(ع)، در توصیف این فریبکاران بیماردل می فرمایند:
🔸«وَ آخَرُ قَدْ تَسَمَّى عَالِماً وَ لَيْسَ بِهِ فَاقْتَبَسَ جَهَائِلَ مِنْ جُهَّالٍ وَ أَضَالِيلَ مِنْ ضُلَّالٍ وَ نَصَبَ لِلنَّاسِ أَشْرَاكاً مِنْ حَبَائِلِ غُرُورٍ وَ قَوْلِ زُورٍ قَدْ حَمَلَ الْكِتَابَ عَلَى آرَائِهِ وَ عَطَفَ الْحَقَّ عَلَى أَهْوَائِهِ؛ ديگرى، کسی است که خويش را عالم خوانده، در صورتى كه عالم نيست. او يك سلسله از نادانىها را از جمعى نادان، اقتباس كرده و مطالبى گمراه كننده، از گمراهانى آموخته است و دامهايى از طنابهاى فريب و گفتههاى باطل، بر سر راه مردم نصب كرده است (تا نا آگاهان را به دام افكند)؛ قرآن را بر اميال و خواستههاى خود تطبيق داده و حق را مطابق هوسهاى خويش تفسير كرده است.» (نهج البلاغه؛ خطبه 87)
به نظر می رسد یکی از معانی و مصادیق این توصیف امیرالمؤمنین(ع) از «منافقان» نیز همین مسئله باشد که می فرمایند:
🔸«يَقُولُونَ فَيُشَبِّهُونَ وَ يَصِفُونَ فَيُمَوِّهُونَ؛ سخن می گویند ولی سخن باطل خود را شبیه حق جلوه می دهند و توصیف می کنند، ولی با توصیف زیبای خود از باطل، دیگران را فریب می دهند.» (نهج البلاغه؛ خطبه 194)
🔰همه این موارد نشان می دهد فردی که برای اثبات عقیده باطل و نفسانی خود و یا عملکرد غلط خود، بصورت گزینشی، غیراصولی و غیرقاعده مند به بیانات برحق قرآن کریم و اهل بیت(ع) و یا سیره آن بزرگواران استناد می کند، یکی از شاخصه های اصلی نفاق و بیماردلی را داراست.
┏━☆🖤🖤🖤☆━┓
@shiastudies
┗━☆🖤🖤🖤☆━
پرسمان ٣.apk
12.48M
🌸🍃نرم افزار پرسمان۳
حاوی بیش از 6000 پرسش و پاسخ در موضوعات مختلف💥
تنظیم: دفتر نهاد رهبری در دانشگاه ها
#نرم_افزار
#پرسمان
ــــــــــــــــ
🌿🌺🌿•✾••┈••✾•🌿🌺🌿
✅ کپی فقط باذکر منبع جایز است.
https://eitaa.com/shiastudies
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
5_6086726913433272703.pdf
1.85M
✅تقویم شیعه فارسی
✅ خلاصه ای از مهم ترین مناسبت های شیعی در ماه های قمری
نویسنده: عبدالحسین نیشابوری
#حدیث
#تاریخ
🌿🌺🌿•✾••┈••✾•🌿🌺🌿
✅ کپی فقط باذکر منبع جایز است.
https://eitaa.com/shiastudies
✅ذکر بسیار عالی از آیت الله سید علی قاضی ره برای رفع همه مشکلات
✍️علاّمه انصاری لاهیجی که از شاگردان مرحوم آیت الله قاضی هستند، فرمودند: روزی از ایشان پرسیدم که: در مواقع اضطرار و گرفتاری، چه در امور دنیوی و چه در امور اخروی، و در بن بست کارها به چه ذکر مشغول شوم تا گشایش یابم؟
سید علی قاضی ره در جواب فرمودند: پس از پنج مرتبه صلوات و آیة الکرسی، در دل خود و بدون آوردن به زبان بسیار بگو: «اللّهُم اجعَلنی فی دِرعِکَ الحَصینَةِ الّتی تََجعَلُ فیها مَن تَشاءُ» إن شاء الله گشایش یابد.
🔸علاّمه انصاری فرمودند: من اطاعت کردم و در مواقع گرفتاریهای سخت و مشکلات لاینحلّ به این دستور عمل کردم و نتیجههای عجیب و بسیار عالی گرفتم.
🌿🌺🌿•✾••┈••✾•🌿🌺🌿
@shiastudies
✍️ پیام آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پی وقایع منطقه قره باغ؛
🔷حمایت از آزادی قره باغ بر همه مسلمانان لازم است
🔹متن پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حوادث قره باغ به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
در روزهای اخیر اخبار نگران کننده منطقه قره باغ دوباره افکار و دل ها را متوجه این بخش از پاره تن جهان اسلام نمود.
پس از اشغال ظالمانه این منطقه در سال ها پیش، دوباره آتش جنگ در این منطقه برافروخته شده و خون مسلمانان مظلوم آن دیار بر زمین ریخته و برخی نیز از خانه و کاشانه خود آواره شدند که مسئولیت این امور متوجه مسببان اولیه آن یعنی اشغالگران می باشد.
بر همه مسلمانان حمایت از آزادی منطقه قره باغ همچون حمایت از آزادی فلسطین و دیگر بلاد اسلامی از اشغالگری لازم است و ما نیز بر این حمایت تأکید می کنیم و لازم می دانیم هر گونه میانجیگری، مذاکره و تصمیمگیری منجر به آزادی کامل این منطقه و بازگشت آن به جهان اسلام شود.
ضمناً دولت محترم جمهوری آذربایجان می بایست به دستور قرآن کریم که امر فرموده «وَلَا تَرْکَنُوا إِلَی الَّذِینَ ظَلَمُوا» عمل کرده و به جای یاری خواستن از کسانی که یا خودشان اشغالگر و غاصب هستند و یا خون مسلمانان را مباح میدانند و در بلاد اسلامی فتنهگری کرده و منافع خود را پیگیری میکنند به کمک دوستان واقعی خود، حقوق مردم آذربایجان را طلب کنند.
آنچه آموزههای کتب آسمانی و تمام پیامبران الهی خصوصا حضرت عیسی (علی نبینا و آله و علیه السلام) بوده دوری از ظلم و ستم و یاری مظلومان بوده، لذا بر تمام مسیحیان سزاوار است با توصیه به دولت ارمنستان برای عمل به وظایف خود، دامن پیروان این دین الهی را از ظلم و اشغالگری پاک کرده و دل مؤمنان و خداپرستان عالم را به هم نزدیکتر کنند و از عاقبت ظلم و ستم برحذر بدارند که خداوند فرمود «سَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ».
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
قم ـ ناصر مکارم شیرازی
۲۷مهر ۱۳۹۹
┏━☆🌷🌷🌷☆━┓
@shiastudies
┗━☆🌷🌷🌷☆━┛