eitaa logo
شیعه ١٢ امامی شرح سید
111 دنبال‌کننده
340 عکس
519 ویدیو
12 فایل
ضد دجال @antida اخبار آخرالزمان @akharoz نجوم @zamint کتابخانه @ketabshi دانلود @danloa وهابیت @saghif صوفیه @naghdesofie خانواده @ezdevaj70 صوتی ها @radiosh عربی @arabi70 اربعین @arbain70 طب @tebeseyed تفسیر @tafsirseyed حرمت غنا @mosighih
مشاهده در ایتا
دانلود
9.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آثارِ منفیِ سبک شمردنِ نماز در زندگی!
13.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیض گریه بر امام حسین علیه السلام
🌙 روز اوّل ماه رمضان، گلاب بر سر و صورت خود بریزید 🌙 🌕عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قال: مَنْ ضَرَبَ وَجْهَهُ بِكَفِّ مَاءِ وَرْدٍ أَمِنَ ذَلِكَ الْيَوْمَ مِنَ الْمَذَلَّةِ وَ الْفَقْرِ، وَ مَنْ وَضَعَ عَلَى رَأْسِهِ مِنْ مَاءِ وَرْدٍ أَمِنَ تِلْكَ السَّنَةَ مِنَ السِّرْسَامِ الْبِرْسَامِ، فَلَا تَدَعُوا مَا نُوصِيكُمْ بِه‏. (بحارالأنوار، ج97، ص350 به نقل از اقبال الاعمال) 🌕حضرت صادق علیه السلام فرمود: هرکس روز اول ماه رمضان، به اندازه کف دست، گلاب بر صورتش بریزد، از ذلّت و فقر ایمن خواهد بود، و هرکس گلاب بر سرش بریزد، آن سال از سرسام ایمن خواهد بود. پس آنچه به شما توصیه کردیم، رها نکنید.
🌺در روزه سه امر مالی داریم: : فطریه (زکات فطره) سه کیلو طعام یا مبلغش كه در روز عيد فطر پرداخت می‌شود فطریه یک عبادات مالى است و قرار داده شده تا باعث قبولی روزه و پاك كردن روح و نفس گردد. : فردی که بخاطر عذری مثل بیماری و کهنسالی نتوانسته روزه بگیرد باید برای جبران برای هر روز یک مد طعام 750 گرم به فقیر بپردازد. فدیه نوعی جایگزین است برای روزه. : كفّاره كاریست كه مكلف بايد به عنوان جريمه‌ی مخالفت خود با امر يا نهی الهی انجام دهد. یعنی فرد می‌توانسته روزه بگیرد ولی نگرفته. کفاره سه نوع است: 1. اگر با خوردنی ها و کارهای حلال روزه نگرفته: (برای هرروز) 60 تا (60 روزه یا 60 طعام به فقیر) 2. اگر با خوردنی ها و کارهای حرام روزه نگرفته: (برای هرروز) کفاره جمع 120 تا (60 روزه + 60 طعام به فقیر) 3. اگر قضاء روزه رمضان را تا سال بعدش نگیرد: (برای هرروز) کفاره تاخیر یک (مد 750 گرم) طعام به فقیر 👌کفاره جبران است یعنی خطاء کرده و باید جبران کند ولی فدیه جایگزین است یعنی خطاء نداشته ولی چون نمیتو‌اند 100 درصد را انجام دهد و مصداق کامل بجا آورد یک جایگزین کمتر را بجا آورد.
﷽امام زین العابدین علیه السلام: هرکس درهنگام افطار کردن و سحری خوردنش اناانزلناه را بخواند،درفاصله میان آن دو مانند کسی است که در راه خداوند در خون خویش می غلتد.
5.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زیپو بکش در ماه مبارک تمرین کن🌺 زبان آزاد انسان را هلاک می‌کنه مخصوصا در رانندگی فحش ندیم @shie12e
☀️ امام رضا علیه السلام می فرمایند 🌦 نیکی‌ها در *ماه رمضان* پذیرفته شده، 🌦 و گناهان در آن آمرزیده می‌شوند. 🌦 هرکس در ماه رمضان آیه‌ای از کتاب خداوند عزوجل بخواند، همانند کسی است که در دیگر ماه‌ها قرآن را ختم کرده باشد. 🌦 و هرکس در این ماه به روی برادر مؤمنش بخندد، روز قیامت جز با خنده به رویش ملاقاتش نخواهد کرد و بهشت را به او بشارت خواهد داد. 🌦 و هرکس در این ماه مؤمنی را یاری کند، خداوند متعال او را در عبور از صراط یاری خواهد کرد، روزی که گام‌ها می‌لغزد. 🌦 و هرکس در این ماه خشم خود را فرو خورد، خداوند نیز در روز قیامت خشم خود را از او بازخواهد داشت. 🌦 و هرکس در این ماه مظلومی را یاری کند، خداوند او را بر همه کسانی که در دنیا با او دشمنی کرده‌اند یاری خواهد کرد، و در روز قیامت در هنگام حساب و میزان او را یاری خواهد کرد. 🌦 *ماه رمضان*: ماه برکت، ماه رحمت، ماه آمرزش، و ماه توبه و بازگشت است. 🌦 کسی که در *ماه رمضان* آمرزیده نشود، در کدام ماه آمرزیده خواهد شد؟! 🌦 پس از خداوند بخواهید که روزه‌های شما را در این ماه بپذیرد، آن را آخرین عهد شما قرار ندهد، و شما را در اطاعتش موفق بدارد، و از نافرمانی‌اش نگه دارد. بی‌گمان او بهترین کسی است که از او درخواست می‌شود. 📘فضائل الأشهر الثلاثة: ص٩٧.
🟢علم پیامبران و علم برخی از مخلوقات ❓سؤال: در مورد گفتگوی مورچه با حضرت سلیمان (ع) که در کتاب عیون أخبار الرضا (ع) و علل الشرائع آمده است: مورچه گفت: تو بزرگ‌تری یا پدرت داوود؟ حضرت سلیمان (ع) پاسخ داد: بلکه پدرم داوود بزرگ‌تر است. مورچه پرسید: پس چرا در نام تو یک حرف بیشتر از نام پدرت داوود وجود دارد؟ حضرت سلیمان (ع) فرمود: من در این باره علم و آگاهی ندارم. مورچه گفت: به این دلیل که پدرت داوود (ع) زخم خود را با محبت درمان کرد، ازاین‌رو نام او "داوود" شد، و اما تو ای سلیمان، امیدوارم که به پدرت ملحق شوی. سپس مورچه پرسید: آیا می‌دانی چرا از میان تمام قلمرو، باد برای تو مسخر شد؟ حضرت سلیمان (ع) پاسخ داد: من در این باره علم و آگاهی ندارم. مورچه گفت: خداوند عزوجل با این کار به تو فهماند که اگر کل قلمرو را همانند این باد برای تو مسخر می‌کرد، از دست دادن آن مانند گذر باد از دستان تو می‌شد. پس در این هنگام، سلیمان (ع) از سخن او تبسمی زد. چگونه می‌توان علم مورچه را به این امور و درعین‌حال ناآگاهی پیامبر خدا از آن‌ها تفسیر کرد؟ ⬇️ 🖊پاسخ: ۱. احتمال دارد که این علم از طریق وحی الهی به مورچه اعطا شده باشد، اما نه به‌عنوان یک امر عمومی و همگانی. ۲. ممکن است برخی از علوم، خداوند به‌حکمتی خاص به برخی حیوانات عطا کرده باشد، درحالی‌که همان علم به برخی از پیامبران داده نشده است. مانند داستان پرنده هدهد که حضرت سلیمان (ع) برای کشف منابع آب در زیر زمین به آن نیاز داشت. ۳. ثابت شده است که برخی از حیوانات دارای حسی نسبت به امور جاری یا آینده هستند که انسان و حتی دستگاه‌های پیشرفته علمی نیز از درک آن‌ها عاجزند. 🔹
7.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠قابل توجه مسافرین ماه رمضان 💬افرادی که در ماه مبارک رمضان به سفر می روند و قصد ده روز می کنند،به چه نکاتی باید توجه داشته باشند؟ 💠
7.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
•‌<>• ۱※ برای جذب ریزش‌های ماه رمضان، اول باید مشمول مغفرت خدا شد! ۲※ و برای جذب مغفرت، اول باید از شبکه اسم غفور خدا در عالَم، رد شد! چگونه؟ 🌸
چگونه می توانیم در ثواب روزه داری حضرت بقیة الله شريك شويم ؟ 🔸 حضرت امام کاظم علیه السلام فرمودند: هرگاه با حال روزه شب کردی، هنگام افطار بگو: 🔹 اَللهُمَّ لَکَ صُمْتُ وَ عَلَى رِزْقِكَ أفْطَرْتُ وَ عَلَيْكَ تَوَكَّلْتُ خداوندا، تنها برای تو روزه داشتم و با روزی تو افطار کردم و بر تو توکل نمودم. 🌷 تا پاداش تمام کسانی که در آن روز روزه گرفتند، برای تو نوشته شود. 📗 زاد المعاد ص۸۵ 🔺 فراموش نکنیم که کامل‌ترین و باشکوه‌ترین روزه، متعلق به قلب عالم هستی حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است؛ خود را با این ذکر در ثواب این روزه منحصر به فرد و عظیم شریک کنیم
✔️بررسی عبارت "قصد علامه مجلسی در بحارالانوار فقط جمع‌آوری روایات بوده است" که بسیار مشهور شده است 🔘جهت بررسی عبارت فوق ابتدا به خود بحارالانوار مراجعه می‌کنیم. علامه مجلسی در مقدمه بحارالانوار جلد اول صفحات ۵ و ۶ چنین می‌نویسد: ای برادران دینی و ای کسانی که ادعای ولایت اهل بیت عليهم‌السلام را دارید، دعوت من را اجابت کنید و به این کتاب روی آورید. اگر در ادعای خویش مبنی بر پیروی از امامان صادق هستید با نگاه یقین به این روایات بنگرید و با اطمینان به آن تمسک کنید. از انسان‌هایی نباشید که ادعایشان مخالف اعتقادشان است (البته از میان کلامشان می‌توان به اعتقاد پنهانشان پی برد). مبادا از سر جهل و گمراهی دوستدار بدعت‌ها و تمایلات شخصی شوید. مبادا مبانی و آموزه های دین حق را کنار گذاشته و مزخرفات و اوهام منکران دین را پذیرا شوید. من این کتاب را به دلیل اشتمال بر انواع علوم و حکمت‌ها و اسرار و بی نیازی خواننده‌ی آن از دیگر کتب روایی، «بحار الانوار الجامعة لدرر الاخبار الائمة الاطهار» نام گذاری کردم (دریاهای نور که روایات درّین امامان پاک را در بر دارد). وی در این عبارت مواضع خود را نسبت به کتاب بحار، اینگونه بیان می کند: ●تمامی روایات موجود در این کتاب یقینی است. ●کسانی که به تمامی این روایات یقین ندارند در ادعای پیروی از امامان معصوم صداقت کامل ندارند. ●رجوع به این جامع روایی ما را از دیگر جوامع بی نیاز می‌کند. 🔘همچنین عنوان فصل دوم از جلد اول بحارالانوار "بیان توثیق مصادر بحارالانوار و اختلاف در آنها" می‌باشد که در آن به بررسی و اثبات صحت مصادر اصلی بحارالانوار پرداخته است. با توجه به این نکات دیدگاه وجود روایات نامعتبر در بحار و نسبت دادن آن به علامه، امری برخاسته از عدم پژوهش و مطالعه است. البته لازم به ذکر است که علامه در موارد بسیار اندکی، به تضعیف برخی روایات می‌پردازد که نمی‌توان این موارد اندک و استثنایی را ناقض کلام وی در یقینی بودن روایات موجود در بحار دانست. ♦️همچنین علامه مجلسی در کتاب ملاذ‌الاخیار نیز با تاکید بر اعتبار روایات بحارالأنوار می‌نویسد: آنچه برای من به قوت اثبات شده و دلایل آن را در کتاب کبیر (بحارالانوار) بیان کردم، این است که تمامی روایات موجود در کتب اربعه و دیگر کتب به تالیف صدوق، برقی، صفار، حمیری، طوسی، مفید و اصول معتبره‌ای که به آن دسترسی داشتیم (و اسامی آن در کتب رجالی ذکر شده است) و در کتاب بحار گنجاندم، تماما حجت و مورد عمل است. این روایات به مراتب قوی‌تر از اصول عقلیه و استحسانات و قیاس‌های متداول در میان برخی از عالمان متأخر شیعه است؛ البته در شرایط تعارض و جمع بین روایات گریزی از ورود دادن مباحث رجالی نداریم. 📚ملاذ‌الاخیار ج۱ ص۲۷ ♦️ایشان تمامی روایات بحار را ماخوذ از اصول معتبر قلمداد می‌کند. بر این اساس، روشن می‌شود که مبنای علامه صرف جمع‌آوری روایات از هر اصل و منبعی نبوده؛ بلکه احادیث را براساس اعتبار منبع جمع آوری کرده است. 📚ضرورت علم رجال از انکار تا اثبات پس نتیجه می‌گیریم که عبارت "قصد علامه مجلسی در بحارالانوار فقط جمع‌آوری روایات بوده است" به هیچ عنوان صحیح نبوده و از سمت برخی روحانیون و عوامی گفته می‌شود که حتی از نزدیکی بحارالانوار هم رد نشده‌ و شناختی از منهج حدیثی علامه ندارند. شاید هم این عبارت از سمت برخی در توجیه بعضی اشتباهات و روایات عجیب نقل شده در بحارالانوار نقل شده است. همچنین علامه مجلسی به درستی به بررسی‌های سندی و رجالی احادیث اعتقادی نداشته است. مرآة العقول (شرح كتاب كافى) ج ١ ص ٢٢ و ملاذ‌الاخیار (شرح كتاب تهذيب الأحکام) ج ١ ص ٢٧ را ببينيد. 🔘علامه در جایی دیگر از بحارالانوار می‌نویسد: امید دارم که خداوند سبحان از فضلش بر این بنده امیدوار به رحمتش و منتش این کتاب را تا قیام قائم آل محمد علیهم الصلاه و السلام مرجع برای فضلا و علما قرار دهد و این کتاب مصدر باشد برای هرکسی که علوم اهل بیت را طلب می‌کند و باعث خاک مالیده شدن دماغ ملحدین لئیم باشد. ♦️با توجه به اینکه علامه مجلسی شهادت می‌دهد به تصحیح و تنقیح و تنسیق روایات و اینکه او آرزو می‌کند کتابش تا زمان قیام حضرت مهدی علیه‌السلام حجت میان مردم باشد و مصدری برای همه طالبان علوم اهل بیت نمی‌توان این تهمت ناروای بر آمده از جهل را به مجلسی زد که وی با چشم بسته روایات صحیح و سقیم و جعلی را یا حتی ضعیف را در کتاب بحار الانوار جمع‌آوری کرده است و از نظر خود علامه، تمام روایات کتاب صحیح هستند! ♦️تمام مطالب ذکر شده‌ی فوق نظر و اعتقاد شخصی علامه مجلسی رضوان الله علیه می‌باشد.