✍عزیزی که میفرمود باید #جلد_دوم نوشته شود، میفرمود:
🖊 اما یک مفاتیح الجنانی میخواهیم در بُعد دوم؛ یعنی رفع نیاز از مردم،
👈 آب رسانی، عریان پوشاندن و کار برای کسی ایجاد کردن.
🔶🔶🔶
📗 این در مفاتیح الجنان نیست چون مفاتيح مرحوم حاج #شیخ_عباس (رحمةالله) در این مقام نبوده است
💫💫💫💫💫
💠 بلکه در مقام این بوده که دعاها، ذكرها، نمازها و مناجاتها را جمع کند.
✔️✔️✔️
🌀دوستان گلم!!
1⃣یکی از خدمت رسانی به مردم:
✍: فراهم کردن توشه برای سفر است
👇👇👇👇
✍کسی که #توشه و راه را برای
#حاجی فراهم کند.
✍کسی که میخواهد #مکه برود مقدماتی دارد اما ممکن است نتواند و برخی مسائل را خودش تأمین کند.
💠💠💠💠💠
⛔️ افرادی هستند که هر سال عمره میروند ۲۰ سفر،۳۰ سفر.
🌀🌀🌀
♦️همین آدم همسایه ای دارد که نگاه به این پارچهها و بنرها میکند، دلش میشکند و اشک میریزد و میگوید:
مگر کربلا برای ما نیست؟! مکه برای ما نیست؟!
🔺🔺🔺🔺🔺
حالا خدمت رسانی 👆👆
🖊چه کمک به ازدواج یک جوان باشد،
🖊 چه کمک به مسکن یک نفر باشد،
🖊 چه ایجاد صلح میان زن و مرد باشد،
و یا رفع نیاز از کسی باشد با پیامبر محشور میشود.❇️❇️
دوستان عزیز،🔺
البته این را هم بگم کار #عار نیست،
✍و انسان تا میتواند باید تلاش کند، اما اگر به هر دری زد و نتوانست از پس زندگیش بربیاد،
🌀🌀 بر دیگران لازم هست که او را کمک کنند
🔷یه شخصی خدمت #امام_صادق (علیه السلام) آمد و گفت:
آقا دست هایم از کار افتاده شغلم باربری است.
💫💫💫💫
🔶آقا فرمود: « اِعْمَلْ وَ اِحْمِلْ عَلَى رَأْسِكَ وَ اِسْتَغْنِ عَنِ اَلنَّاسِ »،
دست فلج شده ات را پیش کسی دراز نکن، بار را روی سرت بگذار و حمل کن ولی رو به مردم نینداز.
🌀🌀🌀🌀🌀
📚 الكافي، جلد ۵، صفحه ۷۶؛ وسائل الشیعه، جلد ۱۷، صفحه ۳۷؛ محجة البيضاء، جلد ۳، صفحه ۱۴۳.
✍حضرت موسی (علیه السلام) فرمود:
🌙در شب #میقات خدا به من فرمود: ای موسی! میدانی فرمانرواهای بهشت چه کسانی هستند؟⁉️
🔷 خدایا نمیدانم.
🔶 خطاب شد: موسی فرمانرواهای بهشت کسانی اند که مؤمنین را شاد میکنند.
📚- داستان دوستان، جلد ۱، صفحه ۲۴۶ به نقل از محجة البيضاء، جلد ۱، صفحه ۲۲۴
✍حالا این شاد کردن مؤمن، شامل:
✔️ کار دادن به یک جوان بیکار،
✔️ موجبات زندگی یک دختر و پسر را فراهم کردن،
✔️اختلاف یک زن و شوهر را حل کردن میشود.
📚 در روایت دیدم: « مَن مَشی فی اِصلاحٍ بَینَ اِمرَأَةٍ وَ زَوجِها »
یعنی👈👈 کسی که در فامیل آبرو دارد اگر مشکل زن و شوهری را حل کند ثواب شهید دارد.
📚 لئالى الأخبار، جلد ۳، صفحه ۲۲۶: