eitaa logo
تاریخ تشیع
177 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
4.5هزار ویدیو
28 فایل
کانال تاریخ تشیع همراه با عالیترین مطالب در حوزه های تاریخ، علوم سیاسی، اجتماعی، هنر، ادبیات، نجوم، دانستنیها، فایلها + پی دی اف تمامی مطالب معتبر هستند همراه با مرجع، منابع آورده می شوند. نظرات وپیشنهادات مدیرکانال: @uwiyut
مشاهده در ایتا
دانلود
💫سالروز حماسه ی بدر در صدر اسلام ⚡️خداوند در جنگ بدر چه کرد؟ ⚡️بدری‌ها ۳۱۳ نفر بودند که خداوند متعال می‌فرماید: 🔰إِذْ تَقُولُ لِلْمُؤْمِنِينَ أَلَن يَكْفِيكُمْ أَن يُمِدَّكُمْ رَبُّكُم بِثَلاَثَةِ آلاَفٍ مِّنَ الْمَلآئِكَةِ مُنزَلِينَ.(آیه۱۲۴ سوره آل عمران) ✨و (بیاد آور) هنگامى که به مؤمنان مى‏گفتى: آیا شما را کفایت نمى ‏کند که پروردگارتان شما را به سه هزار فرشته‏ فرود آمده یارى کند؟ ⚡️تازه سنت الهی بر است که اگر لازم شد، بیشتر هم می‌فرستد⏬ 🔰بَلَى إِن تَصْبِرُواْ وَتَتَّقُواْ وَيَأْتُوكُم مِّن فَوْرِهِمْ هَـذَا يُمْدِدْكُمْ رَبُّكُم بِخَمْسَةِ آلافٍ مِّنَ الْمَلآئِكَةِ مُسَوِّمِينَ.(آیه۱۲۵ سوره آل عمران) ✨آری، (امروز هم) اگر استقامت و تقوا پیشه کنید، و دشمن به همین زودی به سراغ شما بیاید( یکباره به شما حمله کنند و غافلگیر شوید)، خداوند شما را به پنج هزار نفر از فرشتگان نشاندار، مدد خواهد داد! 👈این‌ها شعر نیست، آیات قرآن است. ۱۴۰۰سال پیش‌تر مسلمان‌ها دیدند، چندسال پیش هم در لبنان حزب‌الله لبنان دیدند. خدا همان خداست، البته یک شرط دارد و آن این است که  أَلاَّ تَتَّخِذُواْ مِن دُونِي وَكِيلاً. ✨خدا همان خداست. دین هم همان دین با سنت های لایتغیّر الهی است. ما باید آن‌گونه بشویم که قابلیت این نصرت الهی را داشته باشیم. داستان طبس چگونه بود؟ در آن‌جا ما چند کشته دادیم؟! آیا جا دارد با اینکه بارها این نعمت‌ها و فضل و نصرت خدا را در صحنه های مختلف و وقایع مهم دوران انقلاب دیده‌ایم، باز به سراغ دشمنان خدا برویم؟!
چرا به حضرت زهرا (سلام الله علیها) لقب لیله القدر داده اند؟ پاسخ: از حضرت امام صادق(علیه السلام) روایت شده که ایشان فرمودند: در انا انزلناه فی لیله القدر «فاطمه » و تأویل «قدر» «الله» تبارک و تعالی می باشد. پس هر کس فاطمه را به حقیقت بشناسد، شب قدر را درک نموده است چون حضرت زهرا(سلام الله علیها) همانند حضرات معصومین در مقام نورانیّت و ولایت مطلقه از رسول الله(صلی الله علیه وآله ) جدا نیستند به ایشان لقب لیله داده اند. (البته این مطلب از روایات زیادی به دست می آید. ) این که «قدر» را در حدیث به «الله» تفسیر نموده اند و از طرفی لیله القدر را به حضرت فاطمه (سلام الله علیها) نسبت داده اند، شاید به اعتبار جامعیت آن بانوی بزرگ در تجلّیات اعظم الهی (اسمی، صفتی، ذاتی ) باشد. امام صادق عليه السّلام در تفسير سورۀ قدر فرمايد: در آيۀ:« إِنّٰا أَنْزَلْنٰاهُ‌ فِي لَيْلَةِ‌ اَلْقَدْرِ  » منظور از«الليلة»فاطمه عليها السّلام،و منظور از«القدر» خداوند است،پس هر كه فاطمه را به واقع بشناسد ليلة القدر را درك كرده است،و همانا او را فاطمه ناميدند چون مردمان از كسب معرفت واقعى نسبت به وى عاجز هستند.
◾️ گر◼️ ❇️:  در انتـــــــــــــظار شــــهـــــــــــادت🗡 🖊:  ویژه نوزدهم ماه رمضان🏴 👇👇👇
✍  آنچنان با مرگ خو گرفته و با آن آشنا و گشته بود كه مي‌فرمود: 💫💫💫💫 «و الله لابن ابي طالب انس بالموت من الطفل بثدي امه» ⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️ 🖊 یعنی:  به خدا سوگند كه انس و دوستي با از انس كودك به سينه مادر، بيشتر است. 🌑🌑
❇️البته خوب مي‌دانست كه سرانجام مرگ به سراغ او هم خواهد آمد، 🌀🌀🌀🌀🌀🌀 👈👈 اما اين را هم مي‌دانست،  تا زماني كه اجل فرانرسيده باشد، ترس از مرگ بيهوده است.
🔶غلامش ، كه سخت به و سرورش علاقه داشت، در دوران خلافتش كه دشمنان در پي آن بودند 👈 تا  مبادا آسيبي به او برسانند، به دست، سايه به سايه او حركت مي‌كرد تا از او كند. 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀 🌙 يک شب که علی«ع» را ديد و پرسيد: قنبر!  اين وقت شب اينجا چه مي‌كني؟⁉️ 💫💫💫💫💫 🔶قنبر عرض كرد: مولاي من! مي‌داني كه دشمنان در انديشه آن هستند تا به شما برسانند و من از آن مي‌ترسم كه مبادا سوء قصدي به شما بشود. ✔️✔️✔️✔️✔️✔️
❇️حضرت امیر المومنین«ع» لبخندي زد و فرمود: قنبر! آيا مرا از اهل آسمان حراست مي‌كني يا از اهل زمين؟⁉️ 🌀🌀🌀🌀🌀 🔶 قنبر عرض كرد: البته از اهل بر شما مي‌ترسم. 💫💫💫💫💫 🔷 حضرت فرمود: تا زماني كه خداي خالق آسمانها اجازه نفرمايد، اهل زمين درباره من هيچ كاري نمي توانند انجام دهند. بازگرد و خاطر آسوده باش،..... ⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️ 🔸قنبر هم چون اين سخن را شنيد، بازگشت و او را تنها گذاشت
⚠️ناگفته نماند كه حضرت خوب مي‌دانست كه به از دنیا نخواهد رفت 💫💫💫 و مي‌دانست كه كشته خواهد شد. 🗡 اين را از پيامبر خدا شنيده بود.
🗓در آخرين  ، پيامبر براي مردم خطبه خواند: 💫💫 ✍ و در آن بيانات، پيرامون اهيمت ماه مبارك سخنان بسيار ارزشمندي ايراد فرمود. ⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️ ✍راوي اين روايت كه خود علی«ع»است، فرمود: 👈در پايان سخنان آن حضرت پرسيدم: يا رسول الله! برترين اعمال در اين ماه كدام است؟⁉️
✅رسول اکرم فرمود:  يا اباالحسن! بهترين اعمال در اين ماه از كارهايي است كه ما را از انجام آنها است. 💫💫💫💫💫 💠پيامبر اين را فرمود و .
🔷امیرالمومنین میفرماید: حاضران و من در شگفت شديم و پرسيديم:  يا رسول الله، براي چه گريه مي‌كنيد؟⁉️ 💫💫💫💫 ❇️ پیغمبر فرمود: براي آن گريه مي‌كنم كه مي‌دانم در ماه خون تو را مي‌ريزند.🗡 🌀🌀🌀 👈  گويا مي‌بينم در حاليكه در محراب نماز به عبادت ايستاده اي،  شقي ترين افراد كه از (قاتل هابيل) 👈و از آن تيره بختي كه  را كشت نيز شقي تر است، تو را مي‌كشد.🗡
✳️سپس فرمود:  او همزاد و همگون  همان كسي است كه را كشت. 🏴🏴🏴🏴🏴🏴 ✍حضرت رسول ادامه داد:  🗡 آن نابكار نگون بخت، ضربتي بر تو وار مي‌سازد كه  محاسن تو را از خون پيشانيت رنگين مي‌كند 🔺🔺🔺🔺🔺🔺
❇️وقتي پيامبر اين خبر را داد، امیرالمومنین علی«ع»  فقط از يك چيز نگران بود.❗️❗️ 💫💫💫💫💫 🔷 لذا پرسيد:  يا رسول الله! در آن هنگام كه كشته مي‌شوم آيا دين من سلامت است؟⁉️ 🌀🌀🌀🌀🌀 🔶و وقتي پيامبر به او مژده داد كه آري، چنان خواهد بود، نفسي به راحتي و رضايت كشيد و خداي را سپاس گفت كه تا آخرين لحظه زندگي، بر دين حنيف جدش خواهد بود. ⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️
📚منابع: 📒نهج البلاغه، خطبه پنجم. 📗امالي صدوق صفحه ۸۵ 📕توحید صفحه۳۳۹
🔶خســـــــــــــته نباشید🔶 🔷پـــــــــــــــــایـــــــــــــــــان🔷
هدایت شده از 📢 کانال ندای حق ❤️
4_5909196299973951884.mp3
3.88M
▪️👈مناجات جانسوز شب های قدر ▪️👈 مراسم کامل قرآن سر گرفتن 🎤
هدایت شده از 📢 کانال ندای حق ❤️
ای تیغ همیشه بی‌خبر می‌آیی یک روز به شکل میخ در می‌آیی امروز تو شمشیری و فردا قطعا در قالب یک تیر سه پر می‌آیی ◾️ فرا رسیدن ایام شهادت امیرالمومنین علی علیه السلام تسلیت باد
هدایت شده از 📢 کانال ندای حق ❤️
🔴 شیخ زکزاکی در کمتر از ۲۰ سال تونسته ۲۵ میلیون نفر را شیعه کند که ۹۰ درصد آنها مقلد آیت‌الله خامنه‌ای هستند. 🔹 جُرم کمی نیست! شش فرزندش را شهید کردند و خودش هم شکنجه شده و حبس کشیده و... 🔹 و ما هم با بالا پایین شدن قیمت تخم مرغ اعتقاداتمون بالا پایین میشه ...
🤲 ✅ دعای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان ⬅️در کتاب اقبال الاعمال سید بن طاووس چند دعا برای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان آمده است: 1⃣ دعای اول : اللَّهُمَّ لَكَ الْحَمْدُ عَلَى مَا وَهَبْتَ لِي مِنِ انْطِوَاءِ مَا طَوَيْتَ مِنْ شَهْرِي وَ أَنَّكَ لَمْ تُحِنْ فِيهِ أَجَلِي وَ لَمْ تَقْطَعْ عُمُرِي وَ لَمْ تُبْلِنِي بِمَرَضٍ يَضْطَرُّنِي إِلَى تَرْكِ الصِّيَامِ وَ لَا بِسَفَرٍ يَحِلُّ لِي فِيهِ الْإِفْطَارُ فَأَنَا أَصُومُهُ فِي كِفَايَتِكَ وَ وَقَايَتِكَ أُطِيعُ أَمْرَكَ وَ أَقْتَاتُ رِزْقَكَ وَ أَرْجُو وَ أُؤَمِّلُ تَجَاوُزَكَ فَأَتْمِمِ اللَّهُمَّ عَلَيَّ فِي ذَلِكَ نِعْمَتَكَ وَ أَجْزِلْ بِهِ مِنَّتَكَ وَ اسْلَخْهُ عَنِّي بِكَمَالِ الصِّيَامِ وَ تَمْحِيصِ الْآثَامِ وَ بَلِّغْنِي آخِرَهُ بِخَاتِمَةِ خَيْرٍ وَ خَيْرَهُ يَا أَجْوَدَ الْمَسْئُولِينَ وَ يَا أَسْمَحَ الْوَاهِبِينَ وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ. 2⃣ دعای دوم : يَا ذَا الَّذِي كَانَ قَبْلَ كُلِّ شَيْ‏ءٍ [يَا خَالِقَ كُلِّ شَيْ‏ءٍ] ثُمَّ خَلَقَ كُلَّ شَيْ‏ءٍ ثُمَّ يَبْقَى وَ يَفْنَى كُلُّ شَيْ‏ءٍ [وَ] يَا ذَا الَّذِي لَيْسَ‏ فِي السَّمَاوَاتِ الْعُلَى وَ لَا فِي الْأَرَضِينَ السُّفْلَى وَ لَا فَوْقَهُنَّ وَ لَا بَيْنَهُنَّ وَ لَا تَحْتَهُنَّ إِلَهٌ يُعْبَدُ غَيْرُهُ لَكَ الْحَمْدُ حَمْداً لَا يَقْدِرُ عَلَى إِحْصَائِهِ إِلَّا أَنْتَ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ صَلَاةً لَا يَقْدِرُ عَلَى إِحْصَائِهَا إِلَّا أَنْتَ. 3⃣ دعای سوم : اللَّهُمَّ اجْعَلْ فِيمَا تَقْضِي وَ تُقَدِّرُ مِنَ الْأَمْرِ الْمَحْتُومِ وَ فِيمَا تَفْرُقُ مِنَ الْأَمْرِ الْحَكِيمِ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ وَ فِي الْقَضَاءِ الَّذِي لَا يُرَدُّ وَ لَا يُبَدَّلُ أَنْ تَكْتُبَنِي مِنْ حُجَّاجِ بَيْتِكَ الْحَرَامِ الْمَبْرُورِ حَجُّهُمُ الْمَشْكُورِ سَعْيُهُمُ الْمَغْفُورِ ذُنُوبُهُمُ الْمُكَفَّرِ عَنْهُمْ سَيِّئَاتُهُمْ وَ اجْعَلْ فِيمَا تَقْضِي وَ تُقَدِّرُ أَنْ تُطِيلَ عُمُرِي وَ تُوَسِّعَ عَلَيَّ [لِي‏] فِي رِزْقِي [وَ تُقَدِّرَ لِي فِي جَمِيعِ أُمُورِي مَا هُوَ خَيْرٌ لِي فِي دُنْيَايَ وَ آخِرَتِي يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ‏] وَ تَفْعَلَ بِي كَذَا وَ كَذَا. ( به جای کذا و کذا ، حاجت خود را بگویید) 4⃣ دعای چهارم: اللَّهُمَّ إِنِّي أَمْسَيْتُ لَكَ عَبْداً دَاخِراً لا أَمْلِكُ لِنَفْسِي نَفْعاً وَ لا ضَرًّا وَ لَا أَصْرِفُ عَنْهَا سُوءاً أَشْهَدُ بِذَلِكَ عَلَى نَفْسِي وَ أَعْتَرِفُ لَكَ بِضَعْفِ قُوَّتِي وَ قِلَّةِ حِيلَتِي فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْجِزْ لِي مَا وَعَدْتَنِي وَ جَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ مِنَ الْمَغْفِرَةِ فِي هَذِهِ اللَّيْلَةِ وَ أَتْمِمْ عَلَيَّ مَا آتَيْتَنِي فَإِنِّي عَبْدُكَ الْمِسْكِينُ الْمُسْتَكِينُ الضَّعِيفُ الْفَقِيرُ الْمَهِينُ اللَّهُمَّ لَا تَجْعَلْنِي نَاسِياً لِذِكْرِكَ فِيمَا أَوْلَيْتَنِي وَ لَا غَافِلًا لِإِحْسَانِكَ فِيمَا أَعْطَيْتَنِي وَ لَا آيِساً مِنْ إِجَابَتِكَ وَ إِنْ أَبْطَأَتْ عَنِّي فِي سَرَّاءَ كُنْتُ أَوْ ضَرَّاءَ أَوْ شِدَّةٍ أَوْ رَخَاءٍ أَوْ عَافِيَةٍ أَوْ بَلَاءٍ أَوْ بُؤْسٍ أَوْ نَعْمَاءَ إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعاءِ. 5⃣ دعای پنجم : سُبْحَانَ مَنْ لَا يَمُوتُ سُبْحَانَ مَنْ لَا يَزُولُ مُلْكُهُ سُبْحَانَ مَنْ لَا تَخْفَى عَلَيْهِ خَافِيَةٌ سُبْحَانَ مَنْ لَا تَسْقُطُ وَرَقَةٌ إِلَّا يَعْلَمُها [بِعِلْمِهِ‏] وَ لا حَبَّةٍ فِي ظُلُماتِ الْأَرْضِ وَ لا رَطْبٍ وَ لا يابِسٍ إِلَّا فِي كِتابٍ مُبِينٍ [يَعْلَمُهُ وَ قَدَّرَهُ‏] إِلَّا بِعِلْمِهِ وَ بِقُدْرَتِهِ فَسُبْحَانَهُ سُبْحَانَهُ سُبْحَانَهُ سُبْحَانَهُ سُبْحَانَهُ سُبْحَانَهُ سُبْحَانَهُ مَا أَعْظَمَ شَأْنَهُ وَ أَجَلَّ سُلْطَانَهُ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اجْعَلْنَا مِنْ عُتَقَائِكَ وَ سُعَدَاءِ خَلْقِكَ بِمَغْفِرَتِكَ إِنَّكَ أَنْتَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ‏.
مصرع ناقص من کاش که کامل می شد شعر در وصف تو از سوی تو نازل می شد شعر در شأن تو شرمنده به همراهم نیست واژه در دست من آنگونه که می خواهم نیست من که حیران تو حیران توام می دانم نه فقط من که در این دایره سرگردانم همه ی عالم و آدم به تو می اندیشد شک ندارم که خدا هم به تو می اندیشد کعبه از راز جهان راز خدا آگاه است راز ایجاز خدا نقطه ی بسم الله است کعبه افتاده به پایت سر راهت سرمست «پیرهن چاک و غزل خوان و صراحی در دست» کعبه وقتی که در آغوش خودش یوسف دید خود زلیخا شد و خود پیرهن صبر درید کعبه بر سینه ی خود نام تو ای مرد نوشت قلم خواجه ی شیراز کم آورد، نوشت: «ناگهان پرده برانداخته ای یعنی چه مست از خانه برون تاخته ای یعنی چه» راز خلقت همه پنهان شده در عین علی ست کهکشان ها نخی از وصله ی نعلین علی ست روز و شب از تو قضا از تو قدر می گوید «ها علیٌ بشرٌ کیفَ بَشر» می گوید می رسد دست شکوه تو به سقف ملکوت ای که فتح ملکوت است برای تو هبوط نه فقط دست زمین از تو تو را می خواهد سالیانی ست که معراج خدا می خواهد- زیر پای تو به زانوی ادب بنشیند لحظه ای جای یتیمان عرب بنشیند دم به دم عمر تو تلمیح خدا بود علی رقص شمشیر تو تفریح خدا بود علی وای اگر تیغ دو دم را به کمر می بستی وای اگر پارچه ی زرد به سر می بستی در هوا تیغ دو دم نعره ی هو هو می زد نعره ی حیدریه «أینَ تَفرو» می زد بار دیگر سپر و تیغ و علم را بردار پا در این دایره بگذار عدم را بردار بعد از آن روز که در کعبه پدیدار شدی یازده مرتبه در آینه تکرار شدی راز خلقت همه پنهان شده در عین علی ست کهکشان ها نخی از وصله ی نعلین علی ست روز و شب از تو قضا از تو قدر می گوید «ها علیٌ بشرٌ کیفَ بَشر»
‌‌‌‌‌‌‌┄✦۞✦‌‌✺‌﷽‌‌‌✺✦۞✦┄ 💠 شرح ،(قسمت سوم) ♦️ حکماء و عرفاء، مراتبِ حقایقِ ممکنات را به حسب نشئات و اطوار وجودی به سه دسته کلی تقسیم می‌کنند: ۱. صورت طبیعی آنها ۲. صورت مثالی و برزخی آنها ۳. صورت عقلی آنها چرخ با این اختران نغز و خوش و زیباستی صــورتی در زیــر دارد آنـــچه در بــــالاستی و این سه مرتبه دارای یک هویت واحد است. سه مرتبه‌ی متباین و جدای از هم نیست. یعنی مرتبه‌ی مثال همین صورت طبیعی است و مرتبه‌ی عقل و عقلانیت، همین صورت مثالی است. لذا در حدیثی پیغمبر صلی الله علیه و آله به قیس -آن شخص بیابان‌نشین که به محضر حضرت ختمی مرتبت رسید و عرض کرد که در بیابانم و دستوری به من بفرمایید- فرمود: إنَّ معَ الدنیا الآخره. دنیا و آخرت از هم منفک نیستند که ما قائل به این بشویم که عالمی به نام عالم طبیعت داریم و در ماوراء عالم طبیعت و در جای دیگری جدای از این عالم، عالمی به نام عالم برزخ است و جدای از آن نیز عالمی به نام عالم جبروت و عالم عقل یا عالم قیامت است. حال اسامی این عوالم مختلف است. این سه مرتبه‌ی کلی دارای یک هویت واحدِ شخصی و یک حقیقت است. هر حقیقتی در نظام وجود اینگونه است. جنابعالیِ ‌انسان، یک مرتبه‌ی ظاهر، یک مرتبه‌ی مثال و یک مرتبه‌ی عقل دارید. شما یک نفر این سه مرتبه را دارید. و همینطور تمام مخلوقات عالم اینگونه‌اند. و هر مرتبه‌ی عالی، علت مرتبه‌ی دانی است. هر مرتبه‌ی عالی اصل است و مرتبه‌ی دانی فرعِ اوست. هر مرتبه‌ی عالی حقیقت است و مرتبه‌ی دانی رقیقت اوست. یعنی عالمِ عقل، اصل و علت و حقیقت مرتبه‌ی مثال و مرتبه‌ی مثال، ظلّ و عکس و رقیقت آن است و  به همین وزان، عالم مثال و عالم برزخ اصل، حقیقت و علت عالم طبیعت و عالم طبیعت ظل است. عالم طبیعت خودش سایه ندارد. تاریک ترین مرتبه‌ی عالم وجود عالم طبیعت است. لذا عالم طبیعت شب مطلق است. هرچقدر از این عالم طبیعت بالاتر برویم وارد روز می‌شویم. عالم برزخ نورانی تر از عالم طبیعت است. لذا عده‌ای از مرگ می ترسند. نمی‌دانند که با مرگ می خواهند وارد عوالم نورانی بشوند. عالم مثال نیز نسبت به عالم عقل و عالم قیامت و عالم جبروت تاریک است. وقتی وارد عالم قیامت می‌شوید، آنجا روز است. 🔺وجود و هستی دو مرتبه دارد. یک مرتبه‌اش مرتبه‌ی نزولی و یک مرتبه اش مرتبه صعودی است. این مرتبه‌ی نزولی، از اصل و علت شروع می‌شود و به معلول می‌رسد و مرتبه‌ی صعودی از معلول و پایین ترین مرتبه شروع می‌شود تا به اصل خودش برسد. آن مرتبه‌ی اول را إِنَّا للّه یا قوس نزول و این مرتبه‌ی ثانی را و إِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ یا قوس صعود می‌گویند. التماس دعا 🌀 ادامه دارد... ✍ 👇👇
◾️▪️◾️ ▪️ قیامت شدن در کوفه پس از ضربت خوردن امیرالمومنین علیه السلام ... 🔴 قَالَ الرَّاوِی فَاصْطَفَقَتْ أَبْوَابُ الْجَامِعِ وَ ضَجَّتِ الْمَلَائِکَةُ فِی السَّمَاءِ بِالدُّعَاءِ وَ هَبَّتْ رِیحٌ عَاصِفٌ سَوْدَاءُ مُظْلِمَةٌ وَ نَادَی جَبْرَئِیلُ علیه السلام بَیْنَ السَّمَاءِ وَ الْأَرْضِ بِصَوْتٍ یَسْمَعُهُ کُلُّ مُسْتَیْقِظٍ تَهَدَّمَتْ وَ اللَّهِ أَرْکَانُ الْهُدَی وَ انْطَمَسَتْ وَ اللَّهِ نُجُومُ السَّمَاءِ وَ أَعْلَامُ التُّقَی وَ انْفَصَمَتْ وَ اللَّهِ الْعُرْوَةُ الْوُثْقَی قُتِلَ ابْنُ عَمِّ مُحَمَّدٍ الْمُصْطَفَی قُتِلَ الْوَصِیُّ الْمُجْتَبَی قُتِلَ عَلِیٌّ الْمُرْتَضَی قُتِلَ وَ اللَّهِ سَیِّدُ الْأَوْصِیَاءِ قَتَلَهُ أَشْقَی الْأَشْقِیَاءِ 🟠 راوی گفت : پس درب های مسجد تکان خورد و فرشتگان در آسمان ضجه به دعا سر دادند و طوفان سیاه و تندی شروع به وزیدن کرد و جبرئیل علیه السلام بین آسمان و زمین با صدایی که هر انسان بیداری می شنید ندا برآورد «به خدا سوگند پایه های هدایت منهدم شد و به خدا سوگند ستارگان آسمان و پرچم های تقوا ، محو و ناپدید شد و به خدا سوگند ریسمان محکم پاره شد. پسر عموی محمد مصطفی کشته شد ، جانشین و وصی مجتبی (برگزیده) کشته شد ، علی مرتضی کشته شد ، به خدا سوگند سید اوصیا کشته شد. او را شقی ترین شقی ها کشت» 📚بحارالانوار/ج42/ص281 🌐 دفتر آیت الله تبریزیان ◾️▪️◾️