🏴🏴🏴🏴🏴🏴
🗞 تقویم شیعه / ۸ شوال
⚡️ ویرانی قبور ائمه بقیع علیهم السّلام
📅 در این روز در سال 1344 هجری’ قبور ائمه بقیع علیهم السّلام و نیز قبر حضرت حمزه در احد به دست وهابیون تخریب شد.☄⚡
✖️علت و انگیزه #تخریب این قبور مطهّر در کتب مختلفی که بر ردّ عقائد #ضاله_وهابیت تألیف شده، بیان گردیده است.
🔻آنان اضافه بر #قبور_مطهر_ائمه معصومین علیهم السّلام، دیگر قبور را هم تخریب نمودند که عبارتند از :
◾️قبر منسوب به #فاطمه_زهرا سلام اللَّه علیها، قبر مطهّر #فاطمه_بنت_اسد سلام اللَّه علیها #مادر_امیرالمؤمنین علیه السّلام، قبر مطهّر حضرت
#ام_البنین سلام اللَّه علیها، قبر #ابراهیم پسر پیامبر صلّی اللَّه علیه و آله، قبر اسماعیل فرزند حضرت #صادق علیه السّلام، قبر #دختران #پیامبر صلّی اللَّه علیه و آله، قبر حلیمه سعدیه مرضعه پیامبر صلّی اللَّه علیه و آله، و قبور شهدای زمان پیامبر صلّی اللَّه علیه و آله.🔶
👺وهابیّان در سال 1343 در مکه🕋 گنبدهای 🕌 قبر حضرت #عبدالمطلب، ابی طالب، #خدیجه، و زادگاه #پیامبر صلّی اللَّه علیه و آله و #فاطمه زهرا سلام اللَّه علیها را با خاک یکسان کردند.
🔰در جدّه نیز قبر حوا و دیگر قبور را تخریب کردند. در مدینه گنبد منّور نبوی را به توپ بستند ولی از ترس مسلمانان قبر شریف را تخریب نکردند.
🔻در شوال 1343 با #تخریب قبور مطهّر ائمه بقیع علیهم السّلام اشیاء نفیس و با ارزش آن قبور مطهّر را به یغما بردند.🔖
🕌قبر حضرت #حمزه علیه السّلام و شهدای #احد را با خاک یکسان کردند، و گنبد و #مرقد حضرت #عبداللَّه و آمنه پدر و مادر پیامبر صلّی اللَّه علیه و آله، قبر #اسماعیل پسر حضرت #صادق علیه السّلام و دیگر قبور را هم خراب کردند.
🔴 در همان سال به #کربلای معلی حمله کردند، و 🕌 #ضریح_مطهّر را کندند و جواهرات و اشیاء نفیس حرم مطهّر را که اکثراً از #هدایای سلاطین و بسیار ارزشمند 💰🎗🎖و گرانبها بود، غارت کردند و قریب به 7000 نفر از علماء، فضلا و سادات و مردم را کشتند.🗡
🔻سپس به سمت #نجف رفتند که موفق به #غارت نشدند و شکست خورده برگشتند.
۞ ۞ ۞
⚔جنگ حمراء الاسد
📆 در این روز در سال 3 هجری’ جنگ حمراء الاسد اتفاق افتاد. «حمراء الاسد» نام مکانی در اطراف مدینه است.
⚔ بعد از جنگ احد ، بنابر قولی که جنگ #احد را در هفتم شوال نقل کرده است و آمدن مسلمانان به مدینه، 🔅پیامبر صلّی اللَّه علیه و آله برای آنکه مبادا قریش مراجعت کنند و به مدینه حمله نمایند امر نمود تا #بلال ندا دهد:
✦امر خداوند متعال است که باید آنان که در #احد حاضر بوده اند و جراحت دیده اند به تعقیب دشمن بروند. اصحاب کار معالجه را رها کردند و لباس رزم پوشیدند.⚜
🔅أمیرالمؤمنین علیه السّلام هم با اینکه بیشتر از 80 #جراحت برداشته بود و بعضی آنقدر عمیق بود که فتیله داخل آن قرار داده می شدلباس #رزم پوشیدند و رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله در حالیکه به او نگاه می کرد و می گریست پرچم 🏳را به آن حضرت داد و مسلمین حرکت کردند.
🔵 بعد از تعقیب و تاخت بر کفار، مسلمانان سه روز در حمراء الاسد ماندند و آنگاه به مدینه مراجعت کردند.
📓بحارالانوار ج 20، ص 1، 146
📓منتهی الامال ج 1، ص 64
📓مستدرک سفینه البحار ج 6
•┈┈••✵•𖣔•✵••┈┈•
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
اللهم صل علی علی بن موسی الرضاالمرتضی الامام التقی النقی وحجتک علی من فوق الارض ومن تحت الثری الصدیق الشهیدصلوة کثیرةتامةزاکیةمتواصلةمتواترة مترادفةکافضل ماصلیت علی احدمن اولیائک
*#گام به گام با کاروان حسینی*
عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما بزرگواران🌹
در ادامه ی مطالب گذشته مربوط به ورود حضرت مسلم إبن عقیل علیه السلام به کوفه ملاحظه فرمودید آن حضرت پس از ورود به خانه ی مختار ثقفی طی جلسات و ملاقات های گوناگونی که با افراد و سران و زعیمان شیعه در کوفه داشت تعداد کثیری از شیعیان کوفی همراه با شیوخ قبایل به نیابت از طرف امام حسین علیه السلام با او بیعت کرده و همه با هم به طور یکنواخت آمادگی خود را جهت قیام و نهضت بر علیه دستگاه بنی امیه و خلیفه تازه به دوران رسیده اش یزید إبن معاویه اعلام کردند و گفتند ما تحت هر شرایطی بر سر عهد و پیمان خود باقی خواهیم ماند و تا آخرین قطره ی خونی که در رگهای ماست از پسر رسول خدا صلی الله علیه واله و اهداف بلندش در راه دفاع از اسلام ناب محمّدی دفاع خواهیم کرد.
به گواهی تاریخ، روزهای نخستین در بدو ورود حضرت مسلم إبن عقیل به کوفه بود که دسته دسته و فوج فوج سران قبایل یکی پس از دیگری و یا به صورت دسته جمعی به خدمت آن حضرت شرفیاب گشته و به نیابت از طرف حضرت حسین إبن علی علیه السلام با او بیعت مینمودند.
عمده ی مورخان تاریخ تعداد افرادی که طی این مدت کوتاه در خانه ی مختار ثقفی با آن حضرت بیعت کردند را به ۱۸۰۰۰ هجده هزار نفر در کتابهای خود نوشته اند که شامل ریش سفیدان ،بزرگان طوایف ،شیوخ قبایل ،افراد عشیره ها ،جوانان جنگنجو و شمشیرزن و عوام الناس از جمیع مردم ذکر گردیده است؛
از جمله افرادی که نامشان به عنوان داوطلبان بیعت با مسلم إبن عقیل در کوفه در صفحات تاریخ به چشم میخورد عبارتند از:👇
۱: سلیمان إبن صُرد خزاعی
۲: مسلم إبن عُوسجه
۳: سعید إبن عبدالله حنفی
۴: حبیب إبن مظاهر اسدی
۵: عابس إبن شُبیب شاکری
۶: هانی إبن عُروه مَذحجی
۷: مختار إبن أبو عُبید ثقفی
۸: عباس إبن جعده جدلی
۹: عبدالله إبن حارث نوفلی
۱۰: عمارة إبن صلخب ازدی
۱۱: عَمرو إبن خالد تمیمی
۱۲: أنس إبن حارث باهلی
۱۳: عَمرو إبن خالد صیداوی
۱۴: خالد إبن سعید إبن عَمرو صیداوی
۱۵: قیس إبن مسهّر صیداوی
۱۶: عبدالرحمان إبن شدّاد ارحبی
۱۷: عبدالله إبن شداد ارحبی
۱۸: عبدالله إبن وال
۱۹: هانی إبن هانی سبیعی
۲۰: عبدالرحمن إبن عبدالرب انصاری خزرجی
۲۲: موقعة إبن ثمامه صیداوی اسدی
۲۳: سعید إبن سعد إبن عبدالله اسدی
۲۴: صعب إبن سعد إبن بشیر اسدی
۲۵: عَمرو إبن غوث إبن نبت
۲۶: وائل إبن نزار إبن تغب
۲۷: مسیّب إبن نُجبّه فزاری
۲۸: شبث إبن ربعی
۲۹: یزید إبن رویم
۳۰: أبو عبدالله جدلی
۳۱: عروة إبن قیس
۳۲: قرة إبن قیس
۳۳: حجّار إبن أبجر
۳۴: مهاجر إبن اوس
۳۵: میثم تمار
۳۶: یزید إبن حارث
۳۷: عرزة إبن قیس
۳۸: عَمرو إبن حجاج زبیدی
۳۹: قیس إبن اشعث کندی
۴۰: محمد إبن اشعث کندی
۴۱: محمد إبن عُمیر تمیمی
۴۲: عبدالله إبن مِسمع همدانی
۴۳: عمارة إبن عبدالله إبن عبید سلولی
۴۴: محمد إبن بشیر همدانی
۴۵: کنانة إبن عتیق تغلبی
۴۶: جبلة إبن علی إبن عبدالله شیبانی
۴۶: عَمرو إبن قرظه انصاری
۴۷: عمر إبن کعب اشجعی
۴۸: منیع إبن زیاد تمیمی
۴۹: عُقبة إبن صلت إبن عمیر جهنی
۵۰: عباد إبن مهاجر إبن أبو مهاجر جهنی
۵۱: سلیمان إبن سلیمان ازدی
۵۲: قاسم إبن حبیب إبن مظاهر اسدی
۵۳: عَمرو إبن ضبیغه تیمی
۵۴: حبشة إبن قیس انصاری
۵۵: زید إبن معقل إبن سلیم
۵۶: بدر إبن معقل إبن سلیم
۵۷: یزید إبن معقل إبن سلیم
۵۸: منذر إبن معقل إبن سلیم
۵۹: قعنب إبن عَمرو تمری
۶۰: سالم إبن عمر إبن عبدالله إبن ثابت
۶۱: زهیر إبن بشیز خثمعی
۶۲: نعیم إبن عجلان انصاری خزرجی
۶۳: سیف إبن مالک إبن عبدی بصری
۶۴: امیة إبن سعد إبن أبو صمصام طائی
۶۵: قارب إبن عبدالله إبن اریقط دئلی
۶۶: مسلم إبن کثیر أعرج اسدی
۶۷: نصر إبن أبی نیزر
۶۸: مسعود إبن حجاج تمیمی
۶۹: نعمان إبن عَمرو ازدی راسبی
۷۰: عبدالرحمن إبن مسعود إبن حجاج تمیمی
۷۱: جندب إبن حجیر إبن کندی
۷۲: زهیر إبن سلیم ازدی
۷۳: عامر إبن مسلم عبدی
۷۴: زاهر إبن عمرو کندی
۷۵: عمارة إبن أبی سلامه دالانی
۷۶: قاسط إبن زهیر إبن عبدالله تغلبی
۷۷: مقصط إبن زهیر إبن حارث حنظلی
۷۸: عَمرو إبن جندب حضرمی
۷۹: حلاس إبن عَمرو ازدی راسبی
۸۰: عبدالله إبن عمیر کلبی.
این ۸۰ هشتاد نفر اسامی، جزء افرادی هستند که پیش از همه ی افراد قبایل در روز های نخستین ورود حضرت مسلم إبن عقیل علیه السلام با آن حضرت بیعت کرده و بر اعلام آمادگی خود در حضور یکدیگر اقرار نمودند که البته تعداد افراد و اسامی آنها در تاریخ بیشتر از این تعداد اسامی میباشد که متأسفانه به دلیل کمبود وقت از آوردن اسامی دیگران صرف نظر کرده ایم.
به هر حال به گواهی تاریخ، تعداد بیعت کنندگان کوفی با حضرت مسلم إبن عقیل علیه السلام را مابین ۱۸۰۰۰ هجده هزار الی ۲۴۰۰۰ بیست و چهار هزار نفر در شهر کوفه ذکر کرده اند که متأسفانه اسامی و نام و نشان اکثریت آنه
ا به مرور زمان از صفحات تاریخ محو و بی نام و نشان گردیده است.
بنابراین آنچه که پس از چندین سال تحقیق و بررسی در مورد اسامی بیعت کنندگان کوفی از صدها کتاب روایی و تاریخی مستند برداشت کرده ایم به طور صحیح و معتبر لیست اسامی بود که در مطلب فوق☝ خدمت شما عزیزان آن را ارائه دادیم.
همانگونه که در مطالب گذشته عرض کردیم بنا به گواهی تاریخ، اخبار جنب و جوش ها و تحرکات بر علیه حکومت یزید و رفت و آمدهای خانه ی مختار در باب بیعت کردن با حضرت مسلم إبن عقیل به گوش عمّال و جاسوسان و مخبران دستگاه حکومتی یزید میرسید و پیوسته اتفاقات اخیر درون خانه ی مختار ثقفی را براساس رویدادهای داخل خانه از خائنین داخلی رصد کرده و به گوش مافوق های خود میرساندند؛
در آن میان، حضرت مسلم إبن عقیل علیه السلام براساس شواهد ظاهری و اشتیاق و استقبال گرم مردم کوفه از خواص و عوام گرفته تا قبیله های بزرگ و کوچک و طبق فرمانی که امام علیه السلام در رابطه با صدق گفتار مردم کوفه به او گفته بود تصمیم گرفت طی نامه ایی حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را از صدق گفتار و خلوص نیت اهل کوفه نسبت به دعوت نامه هایی که برای آن حضرت نوشته بودند آگاه نماید؛ پس بنابراین از فرصت پیش آمده استفاده کرده و برای سید و سالار آزادگان حضرت حسین إبن علی علیه السلام نامه ایی به شرح ذیل نوشت👇
بسم الله الرحمن الرحیم
از مسلم إبن عقیل إبن ابوطالب
به سید و سالار و سرورم حضرت امام حسین إبن علی إبن ابیطالب علیه السلام
درود و سلام خدا بر تو و اهلبیت پاک و مطهّرت
اما بعد ؛
طبق فرمان شما رهبر آزادگان، همراه با سفیران کوفی از مکّه به کوفه تاختم.
پنج روز بعد از عید ماه رمضان ( عید فطر) یعنی پس از ۲۰ بیست روز طیّ طریق به شهر کوفه وارد گردیده و در منزل یکی از شیعیان سینه چاک پدرت علی مرتضی علیه السلام به نام مختار إبن أبو عبید ثقفی سکنیٰ گزیدم؛ اینک مختار و دیگر سران شیعه و دوستداران و یاران شما مانند سیلی خروشان جانب این بنده روی آورده اند و به نیابت از طرف شما با من بیعت کرده اند، تاکنون جمع کثیری از مردم عراق که همه از اهالی کوفه میباشند به بیعت با ما در آمده اند که تعداد آنها بالغ بر ۱۸۰۰۰ هزار شمشیر زن میباشد و تنها خواسته ی آنان از شما این است که به سمت ما بیا که خیل مریدان و حمایت کنندگانت چشم انتظار شما هستند؛ پس با حریم کعبه ی جدّت رسول خدا صلی الله علیه واله خداحافظی کن و با اهلبیت اطهارت از دیار حجاز به سمت پایتخت سرزمین عراق شهر کوفه بیا که کوفیان چشم انتظارت نشسته اند.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.
حضرت مسلم إبن عقیل علیه السلام پس از نگارش این نامه ی محرمانه و سرّی آن را به دست (قیس إبن مُسهّر صیداوی ) و (عابس إبن شُبِیب شاکری) سپرد و به ایشان فرمود: مقداری آذوقه و توشه ی راه با خود بردارید و این نامه ی محرمانه را هرچه زودتر از کوفه به سمت مکّه به دست مبارک امام علیه السلام برسانید؛ نباید هیچ کس از خروج شما از کوفه و ورود شما به مکّه نزد امام خبردار گردد تا هنگامی که نامه را به آن حضرت رسانید.
پس بنابر فرمان حضرت مسلم إبن عقیل آن دو تن دست اطاعت به چشمان خود گذاشته و پس از برداشتن آب و آذوقه و خرجی راه و سفر، نامه ی حضرت مسلم إبن عقیل علیه السلام را از کوفه به سمت مکّه ی معظّمه برای امام حسین علیه السلام بردند.
به گواهی تاریخ، این نامه را حضرت مسلم إبن عقیل علیه السلام ۲۷ روز یا ۳۷ روز قبل از شهادتش در کوفه برای آن حضرت نوشت که روایت ۳۷ روز صحیح تر و معتبر تر میباشد.
*إنشاءالله ادامه ی مطالب را فرداشب خدمت شما عزیزان ارسال خواهیم کرد.*
*با تشکر از همراهی شما عزیزان*
*التماس دعا* 🌹
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
اللهم صل علی علی بن موسی الرضاالمرتضی الامام التقی النقی وحجتک علی من فوق الارض ومن تحت الثری الصدیق الشهیدصلوة کثیرةتامةزاکیةمتواصلةمتواترة مترادفةکافضل ماصلیت علی احدمن اولیائک
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
اللهم صل علی علی بن موسی الرضاالمرتضی الامام التقی النقی وحجتک علی من فوق الارض ومن تحت الثری الصدیق الشهیدصلوة کثیرةتامةزاکیةمتواصلةمتواترة مترادفةکافضل ماصلیت علی احدمن اولیائک
آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا دعوت حق را لبیک گفت
#آيت_الله_فاطمی_نیا در سال ۱۳۲۵ در تبریز به دنیا آمد. او مجتهد، خطیب، عارف و استاد اخلاق، مورخ اسلامی و کتابشناس بود و در زمینه اخلاق و عرفان، حدیث و شعر عربی صاحب نظر بود.
این عالم ربانی از کودکی نزد پدرش آیتالله سیداسماعیل اصفیایی شندآبادی دروس دینی و علمی را فرا گرفت. سپس نزدیک به ۳۰ سال نزد علامه مصطفوی تبریزی از شاگردان میرزای قاضی شاگردی کرد و تحت تعلیم و تربیت وی قرار داشت و همزمان تحصیلات حوزوی خویش را هم دنبال کرد. پس از علامه مصطفوی، او از محضر بزرگانی چون آیات عظام علامه طباطبایی، محمدتقی آملی، بهاءالدینی و آیتالله محمدتقی بهجت بهرهمند شد.
#فاطمی_نیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گل زهرا:
*⚫ مرحوم آیتالله فاطمینیا : "امروز گناهی بالاتر از تضعیف رهبری نیست. حتی از شرب خمر هم گناهش بالاتر است..."*
*⚫ روح استاد فاطمي نيا ،*
*بزرگمرد اخلاق، واعظی بینظیر، روضه خوانی مؤدب، محقق وعارفی اصیل،*
*به ملکوت اعلی پیوست*
*⚫ هرگاه عالمی بمیرد رخنه ای جبران ناپذیر در اسلام ایجاد می شود كه تا روز قيامت هيچ چيز آن را فرو نمى پوشد ...*
*⚫ إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ* شادی روح پاک ایشان ، صلوات
✨﷽✨
🔅 امام علی(ع) و معمای ریاضی
✍دو نفر در مسافرت با هم رفیق شدند و در محلی برای غذا خودرن نشستند. یکی از آنان پنج نان از بساط خود بیرون آورد و دیگری 3 نان. در آن هنگام مردی از آنجا عبور می کرد و او را به خوردن غذا دعوت کردند و سه نفری آن هشت نان را به طور مساوی خوردند. پس از اتمام غذا، آن مهمان، هشت درهم به این دو فرد داد و رفت. این دو بر سر تقسیم آن هشت درهم اختلاف کردند.
صاحب سه نان گفت: نصف هشت درهم مال من است ولی صاحب پنج نان می گفت: سه درهم مال توست چون سه نان بیشتر نداشتی و من پنج نان داشتم و باید پنج درهم بگیرم اما صاحب سه نان قبول نمی کرد. اختلافشان را نزد مولی علی ع آوردند تا حضرت به عدالت میان ایشان قضاوت کند.
امام فرمود: اگر عدالت را بین شما رعایت کنم قبول خواهید کرد؟ گفتند بلی یا علی. حضرت به صاحب سه نان فرمود: یک درهم برای توست و هفت درهم نیز برای دیگری. صاحب سه نان گفت: سبحان الله!؟ چگونه چنین چیزی ممکن است!؟ چرا من باید یک درهم بگیرم و دیگری هفت درهم!؟؟ حضرت فرمود: سه نفر بوده اید و هشت نان خورده شده است، اگر هر نان را به سه قسمت تقسیم کنیم مجموعا بیست و چهار تکه نان خواهد شد.
و سهم هر یک از شما هشت تکه خواهد بود. حال تو که سه نان داشتی در واقع نُه تکه نان داشته ای که هشت تکه اش را خودت خورده ای و یک تکه از آن سهم مهمان شده است و آنکه پنج نان داشت نیز پانزده تکه نان داشته که هشت تکه ی آن را خودش تناول کرده و هفت تکه ی دیگر سهم مهمان شده لذا به ازای هر تکه ای که به مهمان داده اید یک درهم خواهد بود و سهم تو بیش از یک درهم نیست و سهم دوست تو نیز هفت درهم خواهد شد.
آن دو در حالی که از عدالت علی و حقیقت مطلب شگفت زده بودند از محضر امام رفتند...
📚منبع: کتاب قضاوت های حضرت علی(علیه السلام
💥 جهاد تبیین ...
بصیرت یعنی چی؟
خوارج عبدالله و همسر باردارش را در مسیر بصره به کوفه دستگیر کردند، وی از شیفتگان حضرت علی (ع) بود، یکی از نزدیکان عبدالله که در بالای درخت نخلی پنهان شده بود و ماجرا را تماشا میکرد میگوید که دیدم :
خوارج سر عبدالله را جدا می کنند سپس شکم زن باردار او را با شمشیر پاره کرده و جنین از شکم مادر بیرون آورند و سرجنین را هم با شمشیر جدا نمودند ، به چه جرمی ؟
به جرم عشق به علی (ع) ، بعد کنار آب رفته و وضوگرفتند.
- راوی می گوید :
آنقدر نمازشان طولانی بود که بالای درخت نزدیک بود خوابم ببرد.
بعد خرمایی از درخت نخل به زمین می افتد ، یکی از خوارج خرما رو برداشته و بدهان می برد، که یکی دیگر از خوارج سرش فریاد می کشد و می گوید که چه می کنی مردک از کجا می دانی که صاحب درخت راضی است؟
مرد خرما را از دهان بیرون انداخت...(این بصیرتشان بود)
به مال حرام حساس بودند ،
نماز طولانی میخواندند ،
اما بصیرت نداشتند ، تحلیل سیاسی نداشتند .
جنگ صفین شمشیر به روی امام جامعه کشیدند و علی علیه السلام رو مجبور به حکمیت کردند و بعد از حکمیت هم که دیدند فریب خوردند باز ، رو در روی ولایت ایستادند ، من دیپلمات نیستم، من انقلابی ام.
قاتل علی(ع) کافر نبود ... ،
ابن ملجم زمانی در کنار علی (ع) شمشیر می زد ، پس از به خلافت رسیدن علی (ع) با او بیعت کرد ، در جنگ جمل در کنار او جنگید ، اما پس از جنگ صفین و پایان حکمیت به خوارج پیوست.
او در جنگ نهروان با علی (ع) نبرد کرد و از معدود افراد بازمانده از این جنگ بود ،
امام صادق (علیه السلام) فرمودند : تاصبح قیامت ملائکه ابن ملجم رالعن میکنند.
فاصله حق و باطل این گونه بهم نزدیک است.
سابقه دار بودن و کنار امام علی (ع) بودن دلیل برسعادت نیست باعلی(ع) ماندن هنراست.
تاریخ و سرگذشت صحابه دراسلام راکه بخوانیم امروز را بهتر می توانیم درک کنیم...
*با بصیرت باشیم .*
پشت پرده یک دروغ تاریخی :
معروف است هویدا در دادگاه انقلاب درباره عملکرد خود به قاضی میگوید :
در دوران مسئولیت من، قیمت خودکار بیک ثابت بود و همیشه ۵ ریال . سلطنت طلبها حالا با فراموشی بعضی میگویند :
«ای داد بیداد! حیف! چرا بجای اعدام، کسی از او نپرسید رمز موفقیت تو چه بود؟!»
اتفاقا از او پرسیدند که چطور چنین حرفی میزنی .
تو تورم را از ۳ درصد در عرض سیزده سال به ٢۵ درصد رساندی؟ قیمت غذا و مسکن ٢۵ برابر شده!
هویدا می گوید
دقت کنید: من غذا و ملک را نگفتم ،
*من خودکار را گفتم چون کسی درس نمیخواند کسی خودکار نمیخرید*
این بود رمز مدیریت و عوام فریبی شاه و من . با یک خودکار و موز دادن در مدرسه کاری میکردیم که هیچکس نپرسد روزی۶ میلیون بشکه نفت کجا میرود؟
بله، تاریخ را با دروغ به مضحکه نکشید ...
هویدا را خود شاه بجرم فساد مالی دستگیر کرد و وقتی شاه در دی۵٧ از ایران فرار کرد ،غذای سگش را برد ولی هویدا را نبرد. نگذارید به شما دروغ بگویند .
وقتی گرگ حمله میکند ، با صدای بلند حمله میکند و فرصتی برای واکنش دارید. اما وقتی موریانه هجوم میآورد، از همان ابتدا مخفیانه و بی سروصدا از ریشه به جان داراییتان میافتد.
*ایستادن در برابر گرگ، شجاعت میخواهد و دفع خطر موریانه بصیرت!*
"بصیرت" سواد نیست "بینش" است
*بصیرت، یعنی اینکه نگاهت به "شخصیت"ها نباشد، بلکه همواره به "شاخص"ها باشد.*
بصیرت، یعنی اینکه بدانی حتی مسجد میتواند "مسجد ضِرار" باشد و پیامبر(ص) آن را خراب کند.
بصیرت، یعنی اینکه بدانی جانباز صفین میتواند قاتل حسین(ع) در کربلا باشد!
بصیرت ، یعنی اینکه بدانی در جنگ با فتنه نمیتوانی آغازگر باشی اما وقتی شروع کردید باید آن را از ریشه بدر آورید.
بصیرت، یعنی اینکه" مالک اشتر"ها را تندرو ، و "ابوموسی اشعری"ها را به اعتدال نشناسی .
بصیرت، یعنی اینکه بدانی معاویه ها ، به سست عنصرهای سپاهِ علی(ع ) دل بستهاند .
بصیرت یعنی اینکه بدانی :
تاریخ تکرار میشود نه با جزئیاتش، بلکه با خطوط کلیاش .
چراحضرت علی(ع) دنبال عمار میگشت؟
چون عمار کسی بود که بصیرت داشت، دشمن شناس بود ، امام شناس بود، جبهه شناس بود ، هر جا که حس میکرد باید روشنگری بکند همانجا آتش به اختیار عمل میکرد ، هر جا با شبهه ای مواجه میشد سریعا اقدام میکرد .
در آتش به اختیار :
*اول از همه باید جبهه رابشناسیم*
*دوم افراد خودی را از دشمن تشخیص بدهیم.*
در جبهه جنگ یک تک تیرانداز ماهر هر چند هم خبره باشد اگر جبهه را نشناسد و جهت را اشتباه بگیرد تیرش را به هدف خواهد زد، اما به سینه افراد خودی! چون جبهه را بلد نیست . چون جهت را نمیشناسد و فقط در تیراندازی مهارت دارد!
*به فرموده رهبری ، آتش به اختیار یعنی یک کار درست و تمیز ارائه دادن*.
دقت کنید هر چند مالک اشتر شما ماهر باشد در جنگاوری ، ولی وقتی عمار را زدند مالک مجبور به عقب نشینی شد .
یعنی اگر عمار نباشد ما س
ید کویر:
لک باید برگردد .
درصفین دشمن تاعمار را زد ، بازار شایعه و شبهات گرم شد .
با چند شبهه دشمن ، خودی های جاهل تبدیل به یاران دشمن شدند ، امام علی(ع) تا این را دید به مالک دستور عقب نشینی داد .
در واقع امام علی (ع) ضربه بی بصیرتی بعضی از یارانش را خورد
چون عماری نبود که روشنگری کند ، تا تن به مذاکره ندهد .
به زمان حال بر میگردیم :
در بحبوحهی فتنه ۸۸ ندای (این عمار) رهبری بلند شد ، این یعنی اینکه این جبهه نیازبه روشنگری دارد و عماری نیست تا این کار را بکند .
آنجا بود که حضرت آقا به افسران جنگ نرم دستور جهاد دادند . (جهاد در جبهه نرم )
با به دوش کشیدن بار مسئولیت بصیرت افزایی مردم توسط حضرت آقا و البته زحمات افسران جنگ نرم فتنه ۸۸ فروکش کرد .
برای روشن شدن مردم، حضرت آقا مجبور به دادن امتیازاتی شدند .
از جمله نرمش قهرمانانه و مذاکره باشیطان بزرگ.
وقتی انتخاب مردم اشتباه شود ، هزینههای تحمیلی به مردم هم زیاد می شود.
مراقب باشید :
با انتخاب نادرست مملکت به دست نااهلان نیفتد
یک عده که رفع تمام مشکلات رادر غرب میبینند .
هرچه حضرت اقا فرمودندکه چشمتان به داخل باشد؛ باز کار خود را کردند و چشم به دست بیگانه دارند.
هر چه آقا فرمودند که اینها بد عهدند ولی این غرب گراها باز اعتماد کردند .
حاصل تمام زحمات و خونهای دانشمندان هسته ای به باد رفت!
نگاه به اوضاع منطقه بکنیم .
مالک اشترهای علی به ده قدمی خیمه رسیدند!
بوی خاک پوتینهای یاران حاج قاسم سلیمانی به مشام اسرائیلیها رسیده چون دقیقا این پوتینها بر روی گردنشان گذاشته شده
خمینی کبیر فرمود : راه قدس ازکربلا میگذرد! یک زمانی این حرف خنده دار بود!
چون صدامی برمسند قدرت بود که با ماجنگ داشت، اما حالا بر سردرب کاخ صدام عکس بزرگی از امام خمینی و حضرت آقا به چشم میخورد، چه کسی فکرش را میکرد؟
الان میبینید که از کربلا گذشته ایم و ۷ کیلومتری مرزهای قنیطره و رژیم کودک کش و غاصب اسرائیل رسیدهایم
الان وقت شلوغ کردن نفوذی هاست
مراقب باشیم که عمارهارانزنند!
*مراقب باشیم که اولویت اول مان حمایت از عمارها و اینکه خودمان هم یک عمار باشیم است!*
اگر عمارها حفظ شوند روشنگری خواهند کرد!
مالک اشترها نیاز به عمارها دارند تا بتوانند خیمه را فتح کنند.
*مواظب باشیم که میخواهند قرآن به سرنیزه کنند*
بازار شبهات از این پس گرمتر خواهد شد ؛
شبهات سیاسی، شبهات اقتصادی و شبهات اعتقادی....
و البته نوک پیکان این شبهات به سمت رهبری معظم خواهد بود! مواظب باشید وقتی که قرآن را سرنیزه کردند و حکم به ارتداد علی(ع) دادند ، پشت علی را خالی نکنید .
*در همه حال پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به دین و مملکت مان آسیبی نرسد.*
هدایت شده از گل زهرا
ماشینش پراید بود . در کوچه های شرق تهران آسمانی شد . اولین زائرانش مادر و همسرش بودند . سهمش از سفره انقلاب ۵ گلوله سربی بود . نگاه غمبار مادر و همسرش دل هر انسان با وجدانی را می سوزاند . کور شود هرکس اینهمه مظلومیت را نبیند . بشکند قلمی که ننویسد برفرزندان مظلوم روح الله و سیدعلی چه گذشت .
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
اللهم صل علی علی بن موسی الرضاالمرتضی الامام التقی النقی وحجتک علی من فوق الارض ومن تحت الثری الصدیق الشهیدصلوة کثیرةتامةزاکیةمتواصلةمتواترة مترادفةکافضل ماصلیت علی احدمن اولیائک
بانو اسلامی:
🔷بسم الله الرحمن الرحیم🔷
❌وهابيان لعن كردن «معاويه» را جايز نمي دانند
✍ و ميگويند: معاويه از اصحاب پيامبر و كاتب وحي بوده است و لعن چنين كسي جايز نيست.
✍در پاسخ ما میگوییم؛
🔺اينكه ميگويند معاويه از كاتبان وحي بود، درست نيست؛
👈👈 زيرا وي كاتب وحي نبود، بلكه بنا بر نقل ذهبي از ابوالحسن كوفي، وي تنها نويسنده برخي نامههاي حضرت پيامبر بود.
📚سير اعلام النبلاء، جلد۳، صفحه۱۲۳.
🧔♂ابن عبدربه اندلسي نيز ميگويد:
«معاويه» و «خالد ابن سعيد» نامههاي معمولي را مينوشتند.🗞
📕 احمد بن محمد بن عبدربه، العقد الفريد، جلد۴، صفحه۲۴۴.
💠«معاويه» نه تنها كاتب وحي نبود، بلكه هيچ فضيلتي نيز در اسلام براي او ذكر نشده است.
👳♂ ذهبي از« اسحاق ابن راهويه» نقل ميكند كه: هيچ روايتي از پيامبر اسلام درباره فضايل معاويه صحيح نيست.
📔سير اعلام النبلاء، جلد۳، صفحه۱۳۲ و جلد۱۴، صفحه۱۲۹.
🖊نسائي، نويسنده كتاب سنن كه در نزد اهل سنت معروف و معتبر است، همين عقيده را دارد؛
✍زيرا وقتي اهل دمشق از نسائي خواستند كه در مدح معاويه حديثي نقل كند، در پاسخ گفت:
«من چه چيز در فضيلت او نقل كنم؟ جز اينكه پيامبر اسلام درباره او فرمود: خدا شكمش را سير نكند».
📕علي بن محمد بن اثير، كامل ابن اثير، جلد۳، صفحه۴۸۷.
👳♂حسن بصري ميگويد:
معاويه چهار خصلت داشت كه اگر يكي از آنها را ميداشت، براي هلاك و تبه كاري و گناه او كافي بود.📍📍
🔺اول اینکه: او شمشير بر اين امت كشيد و كار (خلافت) را بدون مشورت مسلمين ربود و حال اينكه بقيه ياران پيغمبر هنوز زنده و اهل فضل و تقوا ميان مردم بودند.⚔⚔
🔺دوم اينكه فرزند خود را (يزيد) كه دائم الخمر بود، به ولايت عهدي و خلافت مسلمين منصوب كرد.
يزيد هم باده گسار و هم ديباپوش و هم تنبورزن بود.❌❌
🔺 سوم اينكه: زياد (زنازاده) را برادر خود نمود و حال اينكه پيغمبر فرموده فرزند براي فراش (روابط شرعي) است و زناكار جز سنگ بهره اي نخواهد داشت.
🔺چهارم: قتل حجرابن عدی و ياران او.
✍اينكه ميگويند سبّ و لعن، حرام است، آيا اين كار براي همه زشت و ناپسند است يا فقط براي شيعيان.
👈👈اگر براي همه حرام است، چرا معاويه اين سنت حرام را پايه گذاري كرد؟
📚در كتابهاي معتبر اهل سنت آمده كه معاويه اولين كسي بود كه سب و لعن اميرالمؤمنين علي عليه السلام را مرسوم كرد!!
🗞و دستور داد آن حضرت را بر سر منبرها لعن و نفرين كنند.
❌❌❌اين كار ناپسند او بيش از صد سال رواج داشت.
او حتي به اصحابي كه اين كار را نمي كردند، اعتراض ميكرد.
📗در كتاب صحيح مسلم، در روايتي آمده كه معاويه به «سعد وقاص» گفت:
🔷چه چيز مانع تو از سب علي است⁉️
🔶وي در پاسخ گفت: به خاطر سه سخن از رسول خدا صلي الله عليه و آله كه هرگاه به ياد ميآورم، هرگز نمي توانم او را سب نمايم؛
زيرا اگر يكي از آن سخنان درباره من بود، از شتران سرخ موي ارزشش برايم بيشتر بود.
🔶سعد گفت:
👈اول آنكه رسول خدا صلي الله عليه و آله در يكي از جنگها علي را جانشين خود در شهر قرار داد.
🔸 علي پرسيد: اي رسول خدا صلي الله عليه و آله آيا مرا در پيش زنها و بچهها به جا ميگذاري؟
🔷 شنيدم كه رسول خدا صلي الله عليه و آله به او گفت: آيا راضي نمي شوي كه برايم همچون هارون نسبت به موسي باشي، الا اينكه بعد از من نبوتي نيست
🔶سعد ادامه داد:
دوم اینکه از رسول خدا صلي الله عليه و آله در جنگ خيبر شنيدم كه فرمود:
فردا پرچم جنگ را به كسي ميسپارم كه خدا و رسولش را دوست دارد و خدا و رسول نيز او را دوست دارند.
⚠️ما گردنهاي خود را دراز كرديم تا ما را ببيند و انتخاب كند،
👈 اما پیغمبر گفت علي را برايم بياوريد.
🔸علي را درحالي كه چشمانش درد داشت، آوردند.
✔️✔️ حضرت رسول اکرم«ص» آب دهانش را بر چشمان علي ماليد (و شفاء داد) و آنگاه پرچم را به دست او داد و خداوند او را پيروزي داد
🔸سعد در ادامه گفت:
👈👈و سوم آن كه هنگامی که اين آيه:
بياييد ما فرزندان خود را دعوت كنيم، شما هم فرزندان خود را، ما زنان خويش را دعوت نماييم، شما هم زنان خود را، ما از نفوس خود دعوت كنيم، شما هم از نفوس خود. (آل عمران: ۶۱)
[كه درباره مباهله با مسيحيان است] نازل شد،
✍رسول خدا صلي الله عليه و آله، علي و فاطمه و حسن و حسين «علیها» را فرا خواند و گفت:
بار پروردگارا اينان اهل منند.
صدا زد یا معاویه!! به همين دليل من علي را سب و لعن نمي كنم
📒 صحيح مسلم، كتاب فضائل الصحابه، باب فضائل علي بن ابي طالب، صفحه۱۱۹۸، حدیث۶۱۱۴.
جالب اینجاست که؛
✍وهابيان ميگويند: معاويه اجتهاد كرد و در اجتهادش در لعن و سب علي عليه السلام خطا كرده است.
ما هم در روايات خودمان داريم كه رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمود: «كسي كه اجتهاد كند و به درستي اجتهاد كند، دو اجر دارد و
اگر خطا كند، يك پاداش دارد».
📕فتح الباري، جلد۱، صفحه۶۰.
خب، ما در جواب این فرقه مردود میگیم:
👈👈آيا اجتهاد اصول و ضوابطي دارد يا ندارد؟
✍كتاب و سنت منابعي است كه همه مذاهب اسلامي، از جمله حنفي، مالكي، حنبلي و شافعي، روي آن اتفاق دارند كه اجتهاد بايد بر اساس آن دو باشد.
👈👈در كجاي قرآن و سنت آمده كه سب و لعن بر اميرالمؤمنين، برادر رسول خدا صلي الله عليه و آله جايز است⁉️
👈👈 اگر اجتهاد مورد ادعاي معاويه را بپذيريم، سب و لعني كه توسط برخي شيعيان شنيده ميشود، بر اساس اجتهاد است؛ چون شيعيان راه اجتهاد را باز ميدانند؛
✍حال اگر مجتهدي، لعن معاويه را جايز بداند، بر مقلدينش چنين چيزي جايز است.
👈👈اين مجتهد بنا بر روايت اهل سنت اگر خطا كرده باشد، اشكالي بر او نيست و او يك پاداش نيز نزد خدا دارد.!!!!
📚از طرفي خداوند ظالمين را لعن ميكند و ميفرمايد:
أَلاَ لَعْنَةُ اللّهِ عَلَي الظَّالِمِينَ. (سوره هود: آیه۱۸)
یعنی آگاه باشيد كه لعنت خداوند بر ستم كاران است.
شاید بپرسید، این آیه چه ربطی به لعن معاویه دارد!!؟
✍در جواب میگوییم: معاويه، ظالم بود؛
👈 زيرا با آنكه همه مسلمانان در مدينه با علي عليه السلام بيعت كرده بودند،
🔺فقط معاويه كه يكي از استانداران علي عليه السلام به شمار ميآمد، سر به طغيان برداشت و عليه اولي الامر زمانش، اميرالمؤمنين خروج كرد
✅ و دستور خداوند در چنين حالتي جنگ با طغيان گر است؛
زیرا که خدای متعال میفرماید: 👆👆
👈👈«هرگاه دو طايفه از مسلمانان با هم به جنگ و نزاع بپردازند، بين آنها صلح و آشتي برقرار كنيد
👈 و اگر يكي از آن دو گروه به ديگري تجاوز كند، با طايفه ظالم مقابله و جنگ كنيد تا به امر خداوند تسليم شود».
(سوره حجرات: آیه ۹)
✅پس بر همه لازم بود، علي عليه السلام را ياري دهند و ستم گر را نابود سازند؛
🖊 زيرا بنا به گفته ابن كثير در تفسيرش،
نصب دو امام يا بيشتر در روي زمين جايز نيست،
👈👈چون رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمود: «مَنْ جاءكم و امركم جميع يريد ان يفرق بينكم فاقتلوه كائنا من كان»؛
❇️ و اين عقيده جمهور علماست و بر اين مطلب عده اي از جمله امام الحرمين، ادعاي اجماع كرده اند.
📚تفسير القرآن العظيم (ابن كثير)، جلد۱، صفحه۱۳۰، ذيل آيه ۳۰ بقره.
📚در صحيح مسلم نيز از ابوسعيد خدري نقل شده كه گفت:
رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمود:
«اِذا بُويعَ لِخليفَتينِ فَاقْتُلوا الآخَرَ منهما؛
یعنی 👈👈 هرگاه براي دو خليفه بيعت گرفته شود، دومي آنها را بكشيد».
📚صحيح مسلم، كتاب الاماره، باب اذا بويع لخليفتين، صفحه ۹۴۳، حدیث۴۶۹۲.
✍دوستان، سخن آخر اینکه، معاویه های زمان را باید بشناسیم،!
👈👈یکی از حربه های خطرناک معاویه، و معاویه های وقت، تبلیغ منفی و مسموم هست
چند روز پیش،
👈همه در جریان هستید، شهید صیاد خدایی به شهادت رسید،
دوستان، تصاویرش هست، در ماشین پراید، و معمولی اش
✍شاید برای خیلیا که تحت تاثیر تبلیغات مسموم معاویه های زمان قرار گرفتند، سوال پیش آمده بود:
سردار سپاه، در ماشین پراید چه میکرد!؟
او باید سوار بر لاندکروز چند میلیاردی میبود!!!
این تبلیغات، همان تبلیغاتی ست که در دوران حضرت علی بر علیه مولایمان، توسط معاویه میشد،
وقتی خبر رسید علی«ع» در مسجد به شهادت رسید،
همه برایشان سوال بود: علی!!! در مسجد چه میکرد!؟؟ مگر اوتارک الصلواة نبود؛!!؟
👆👆و این هست تبلیغات معاویه، و معاویه صفتان،
✍بر ما لازم هست معاویه های زمان را بهتر بشناسیم
💠پایان نشست💠
بـــــــصــــــیــــــرت و روشـــــنـــــگـــــــری
مصاحبه دکتر احمد طیب رئیس الازهر درباره👇👇
شیعه و سنی در شبکه نیل مصر که بسیار جالبه وشنیدنی
خبرنگاری سؤال کرد آیا به نظر شما عقاید شیعه مشکل ندارد؟
شیخ طیب جواب داد: نه چه مشکلی دارند، ۵۰ سال پیش شیخ شلتوت فتوا داده است که شیعه مذهب پنجم اسلام و مانند مذاهب دیگر است.
خبرنگار گفت: فرزندان ما در حال شیعه شدن هستند چه باید بکنیم؟
شیخ جواب داد: خوب بشوند مگر کسی از مذهب حنفی با مالکی برود ما اشکالی به او می گیریم؟ خوب این ها هم از مذهب چهارم به مذهب پنجم رفته اند.
خبرنگار پرسید شیعیان با ما درحال قوم و خویشی هستند و با فرزندان ما ازدواج می کنند.
شیخ جواب داد: چه اشکالی دارد، بین مذاهب ازدواج آزاد است.
خبرنگار گفت: می گویند شیعیان قــــــــــــــــرآنشان فرق می کند.
شیخ طیب پاسخ داد: این حرف ها خرافه پیرزن ها است. قـــــــــرآنِ شیعیان با ما هیچ فرقی ندارد و حتی رسم الخطشان نیز مانند قــــــــــــــــرآن ما است.
خبرنگار گفت: ۲۳ روحانی از یک کشور(عربستان) فتوا داده اند که شیعیان کافرند، رافضی هستند.
شیخ گفت: برای مسلمین جهان فقط الازهر می تواند فتوا دهد و فتوای آنها اعتباری ندارد.
خبرنگار گفت: پس این اختلافاتی که بین شیعه و سنی مطرح می کنند چیست؟
شیخ پاسخ داد: این اختلافات سیاست خارجی است و می خواهد بین شیعه و سنی اختلاف بیاندازد.
خبرنگار گفت من یک سوال جدی دارم: شیعیان که ابوبکر و عمر را قبول ندارند، چگونه می گویید این ها مسلمان هستند؟
شیخ طیب گفت: بله قبول ندارند، اما مگر اعتقاد به ابوبکر و عمر جزو اصول دین اسلام است؟
قصه ابوبکر و عمر یک قصه تاریخی است و تاریخ به اصول اعتقادات ربطی ندارد.
- خبرنگار که از این جواب جا خورده بود گفت: شیعیان یک ایراد دارند آن هم اینکه می گویند امام زمانشان از ۱۰۰۰ سال پیش هنوز زنده است.
شیخ پاسخ داد: خوب ممکن است، چرا ممکن نباشد، ولی دلیلی ندارد ما اعتقاد آنان را داشته باشیم .
خبرنگار پرسید: آیا ممکن است کودک ۸ ساله امام باشد؟ شیعیان معتقدند کودک ۸ ساله امام شده است.
شیخ گفت: وقتی یک طفل در گهواره پیغمبر بشود اینکه یک کودک ۸ ساله هم امام باشد عجیب نیست، هرچند ممکن است ما به عنوان اهل تسنن این اعتقاد را قبول نداشته باشیم؛ اما این موضوع به اسلام آنها صدمه ای نمی زند و آنها مسلمانند.
دکتر شجاعی فرد استاد مکانیک دانشگاه علم و صنعت بعد از بیان گزارش بالا گفت:
این مناظره برای من بسیار جالب بود
و تلاش کردم تا با شیخ طیب تماس برقرار کرده و از او تشکر کنم.
در تماس تلفنی به او گفتم شما بهترین دفاع را از شیعیان کردید و اگر یک روحانی شیعه آنجا بود شاید اینگونه دفاع نمی کرد و حداقل ملاحظه هایی می کرد اما شما حتی اعتقاد به ابوبکر و عمر را هم از اسلام جدا کردید.
شیخ طیب گفت:👇👇
*وقتی که آیت الله خامنه ای اینطور محکم جلوی آمریکا ایستادگی کرد و توانست در بحث انرژی هسته ای آمریکا را به زانو درآورد ،
و از این طرف هم سید حسن نصرالله و حزب الله هم جلوی رژیم صهیونیستی ایستادند و کمر اسرائیل را در جنگ 33 روزه شکستند، من دیدم که این ها افتخار اسلام است و آمریکا و دوستانش می خواهند این ها را کار شیعه تندرو معرفی کنند و بگوید شیعه هم مسلمان نیست و رافضی است و این افتخار را از جهان اسلام دور کنند؛ برای اینکه جوانان ما احساس غرور بکنند که این افتخارات متعلق به اسلام است، 8 برنامه در تلویزیون برگزار کردم تا بگویم شیعه مسلمان است و شیعه با ما هیچ فرقی ندارد و یکی از مذاهب اسلام است.