eitaa logo
فکرعمیق | محمدمهدی‌شیرَوی‌خوزانی
1.7هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
19 فایل
سهم‌توازهستی‌همه‌هستی‌است‌وتونیزسهم‌همگان هستی،هستی‌ات‌رادریاب‌تاهستی‌ات‌رادریابندواین حق‌توست‌وتونیزحق‌دیگران‌هستی. فکرعمیق. آدرس‌های ما👈 https://zil.ink/shiravi_ir پاسخ به سوالات👈 ble.ir/join/NGMyZGI5OT ادمین کانال 👈 @Mmshiravi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸همه‌ی همت انسان در همه‌ی حیات او قطره‌ای از دارایی‌اش نخواهد بود. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 363 🔰قضیه رجعت انبیاء و اهل‌بیت و بعضی از انسان‌های دیگر، حتی اعم از خوب و بد، می‌شود به لحاظ طلب حقیقی انسان‌ها از خداوند متعال و نظام با شعور هستی برای تغییر بعضی از علل و یا جابجایی آن به خاطر عدم رضایت از اوضاع‌ و احوال حاکم بر انسان‌ها و یا غیرقابل ‌تحمل بودن بعضی از اتفاقات در عالم، نظیر جریان کربلا و قتل انبیاء و جنایات پنهانی که بشر بالاخره از آن مطلع خواهد شد، باشد. این‌که با وجود کشف جنایات و پرده‌برداری برای همگان حتی در بهشت هم نمی‌توان آسوده‌ خاطر بود و به لذت خالص اشتغال داشت، در حالی‌که از وجود بعضی از جنایات حتی فرشتگان هم به عزا نشستند! و حتی بهشت هم گریه کرد. مضافاً بر این‌که مطابق بعضی از روایات، بهشت از توسعه‌ی وجودی امام حسین یعنی یکی از بزرگ‌ترین بلاکش‌های عالم هستی آفریده ‌شده؛ و لذا اثبات شادی خالص در یک چنین بهشتی با آن توصیفات کار آسانی نخواهد بود و نیازی هم به توجیه ندارد و می‌شود با یک چنین تغییر جزئی! در اول بساط تا آخر آن را اصلاح کرد و اگر گفته شود که چگونه ممکن است علت معلول اخیر در علت سابق تأثیر کند، می‌گوییم عالم اول و وسط و آخر ندارد و می‌شود که از زمان آفرینش هنوز چیزی نگذشته باشد و از سوی دیگر هر چه به ذهن بشر خطور کند ممکن است؛ و این مطلب نه‌تنها خطور ذهنی است، بلکه موافق با طلب همه‌ی عالم است و جالب اینجاست که خود اولیای حق تبارک‌وتعالی سرّ این تغییرات را در اختیار همنوعان خودشان گذاشته‌اند و سرّ آن در بِكُمْ فَتَحَ اللَّهُ وَ بِكُمْ يَخْتِم نهفته است؛ یعنی اول و آخرش که زیبا و بدون اَلَم بود وسط هم به شرح ایضاً و اگر کسی بگوید ممکن نیست! و به استخوان پوسیده‌ای متوسل شود! می‌گوییم بهتر از این‌ها هم ممکن است، چون حتی ظهور انبیاء و اهل‌بیت به‌عنوان انسان‌های برتر با توجّه به امکان طبیعی بوده و اگر در طبیعت تصرف شد به‌گونه‌ای که دیگران مثل انبیاء شدند ایشان نیز آن‌گونه شوند که در وهم ناید: پس عدم گردی عدم چون ارغنون گویدم که انّا الیه راجعون ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از صوت | استاد شیروی
دانش خدا.mp3
6.05M
◽️4/5 🔊 🔻 🔸نحوه علم امام چگونه است؟ 🔹همه‌ی زندگی اهل‌بیت اعجاز است... 🆔 @shiravi_sound 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸درک خدای متعال در هستی خداوند همه‌ی درک‌هاست. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 364 🔰آن‌که بر احوال خود نگرید، کسی بر احوال او شادمان نخواهد شد و غبطه‌ی او را به دل نخواهد برد. پس زیاد بگریید و کم بخندید اما غصه هرگز. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از تفسیر معنوی در دست بررسی
‌‌ 💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎 ◻️182 📖 سوره آیه 52 (قسمت اول) ‌‌🍃ذلِكَ لِيَعْلَمَ أَنِّي لَمْ أَخُنْهُ بِالْغَيْبِ وَأَنَّ اللّهَ لاَ يَهْدِي كَيْدَ الْخَائِنِينَ ﴿۵۲﴾ ترجمه: [من به پاكى او و گناه خود اعتراف كردم ] و اين اعتراف براى اين است كه يوسف بداند من در غياب او به وى خيانت نورزيدم و اينكه خدا نيرنگ خيانتكاران را به نتيجه نمی‌رساند. عاشق ار مجنون نباشد خائن است عقل را عاشق طلاق بائن است عشق را عصمت دهد ديوانگی نيست جز معشوق را بيگانگی هر چه آيد بر سر عاشق رواست زهر بر عاشق همانند دواست می‌كشد لاجرعه صد جام شراب تا شود جانش خراب اندر خراب كی خراب از خويش ضامن می‌شود كی خراب مست خائن می‌شود آنچه در مستی رسد دستور نيست صاحب فرمان مگر مستور نيست؟ حكم بر عاشق زدن عين خطاست عذر بر مستيش هم عين عطاست ای كه عاشق سيره‌ای معشوق كيست جز خداوند علی معشوق كيست؟ ادامه دارد... ✍🏻استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_tafsir 🆔 @shiravi_ir
❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓ 🔎 ✔️پرسمان 182 ❓پرسش «مَا أَصَابَ مِن مُّصِيبَةٍ فِي الْأَرْضِ وَ لا فِي أَنفُسِكُمْ إِلَّا فِي كِتَابٍ من قَبْلِ أَن نَّبْرَأَهَا إِنَّ ذَلِكَ عَلَى اللَّهِ يَسِيرٌ»؛ ﻫﻴﭻ ﮔﺰﻧﺪ ﻭ ﺁﺳﻴﺒﻰ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ (ﭼﻮﻥ ﺯﻟﺰﻟﻪ، ﺳﻴﻞ، ﺗﻮﻓﺎﻥ ﻭ ﻗﺤﻄﻰ) ﻭ ﺩﺭ ﻭﺟﻮﺩ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ (ﭼﻮﻥ ﺑﻴﻤﺎﺭﻯ، ﺭﻧﺞ، ﺗﻌﺐ ﻭ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺭﻓﺘﻦ ﻣﺎﻝ ﻭ ﺛﺮﻭﺕ) ﺭﻭﻯ ﻧﻤﻰﺩﻫﺪ ﻣﮕﺮ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ آن‌که، ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺁﻭﺭﻳﻢ ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺑﻰ (ﭼﻮﻥ ﻟﻮﺡ ﻣﺤﻔﻮﻅ) ﺛﺒﺖ ﺍﺳﺖ، ﺑﻰ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺍﻳﻦ (ﺗﻘﺪﻳﺮ ﺣﻮﺍﺩﺙ ﻭ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻗﻄﻌﻰ ﺑﻪ ﭘﺪﻳﺪ ﺁﻣﺪﻧﺶ) ﺑﺮ ﺧﺪﺍ ﺁﺳﺎﻥ ﺍﺳﺖ.» در این آیه منظور از مصیبت چیست؟ آیا همه‌ی وقایع را در بر می‌گیرد یا وقایعی که از نظر ما بد به‌نظر می‌رسد؟ کتاب چیست؟ منظور از «نبرأها» چیست؟ 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ✅پاسخ مصیبت را اگر خواستیم بتمامه بیان کنیم، در بیرون از انسان قابل بیان نیست. لذا نسبت به انسان‌ها متفاوت است؛ هر چه را شما مصیبت دانستی مصیبت است. (بدون توجه به معنای لغوی) کتاب؛ پهنای برزخ قبل از ماده است که همه‌ی اتفاقات در آن حاضر است. نبرأها؛ قبل از پیدایش است. 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از کلیپ‌های صوتی و تصویری استاد شیروی
0032.mp3
2.18M
🎵 🖋 هزاران فکر عمیق جلد اول شماره 32 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸تو را در نعمت حق غرق کرده‌اند ولی همچنان تشنه‌تر خواهی بود و این کمترین استعداد تو را حاکیست. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 365 🔰آن‌که وحی را درنیافت چه دریافت. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از صوت | استاد شیروی
شب و روز آرزوها.MP3
17.26M
🔊 شب و روز آرزوها 🆔 @shiravi_sound 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸آدمی در کنار طبیعت آرام می‌گیرد چون طبیعت ذکر حقیقی و دائمی خداوند است. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir