eitaa logo
فکرعمیق|محمدمهدی‌شیرَوی‌خوزانی
1.7هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
3.7هزار ویدیو
20 فایل
سهم‌توازهستی‌همه‌هستی‌است‌وتونیزسهم‌همگان هستی،هستی‌ات‌رادریاب‌تاهستی‌ات‌رادریابندواین حق‌توست‌وتونیزحق‌دیگران‌هستی. فکرعمیق. آدرس‌های ما👈 https://zil.ink/shiravi_ir پاسخ به سوالات👈 ble.ir/join/NGMyZGI5OT ادمین کانال 👈 @Mmshiravi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از صوت | استاد شیروی
تفاوت روح انسان و حیوان.MP3
19.6M
🔊 🔻 تفاوت روح انسان 🆔 @shiravi_sound 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 696 🔰چنان‌چه زائر به ‌قصد زیارت باشد نه حاجت، مهم‌ترین حاجت او برآورده خواهد شد به شرطی که حرفی از حاجتی به میان نیاورد! ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از تفسیر معنوی در دست بررسی
‌‌ 💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎 ◻️348 📖 سوره آیه 79 (قسمت پنجم) ‌‌ 🍃قالَ مَعَاذَ اللّهِ أَن نَّأْخُذَ إِلاَّ مَن وَجَدْنَا مَتَاعَنَا عِندَهُ إِنَّآ إِذًا لَّظَالِمُونَ ﴿۷۹﴾ ترجمه: گفت: پناه بر خدا از اينكه بازداشت كنيم مگر كسى كه متاع خود را نزد وى يافته‌ايم، كه اگر غير او را بازداشت كنيم در اين صورت ستمكار خواهيم بود. گه نگاه تيز و گه اخم تو بود گاه مرهم بود و بر زخم تو بود زخم خود با زخم‌ها مرهم كنی حق و ناحق با هنر درهم كنی غافل از نفس خود و درهم شدن كور و كر بود عاقبت هم خر شدن تو ملامت می‌كنی نابخردان بس ملامت پيشه كه او نابخرد آن آه اگر در پرده چون خر بايستم آه اگر آخر ندانم كيستم آه گر ظالم شوم عادل نما دور از عقلم ولی عاقل نما آه اگر اين گونه رفتن باشدم خاک راه نفس رُفتن باشدم آه اگر در انغمار جهل خويش اسب سركش را بتازم پيش پيش بر مشامم بوی عرفان كی رسد در بهارم نيست آيا دی رسد؟ كور باطن كی عصای كور شد گمرهی، كی در فضای طور شد ظلم ويران می كند كاشانه را می كند تاريک سر تا شانه را من به ظلم خويش عادت كرده‌ام كمتر از كمتر عبادت كرده‌ام ظلمتی از جان فرو نگذاشتم خاک اخلاصش به رو نگذاشتم تا ابد شرمنده‌ام از ظلم خويش چون جهيزی هی فرستادم به پيش ✍🏻استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_tafsir 🆔 @shiravi_ir
❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓ 🔎 ✔️پرسمان 348 ❓پرسش در این‌که تاریخ غرب دستاوردهایی هم برای بشر داشته جای انکار نیست. اما تعجب و سؤال در این است آیا انقلاب اسلامی به‌عنوان یک پدیده و یک حضور تاریخی در تاریخ بشر نیست؟ و آیا هیچ تأثیر و دستاوردی در جامعه بشری نداشته است؟ چرا با انقلاب اسلامی نگاه پدیدار‌شناسانه و معرفت‌شناسانه نمی‌شود؟ متفکران غرب مثل «ساموئل هانتیگتون» که بحث «جنگ تمدن‌ها» را مطرح می‌کند، جنگ تمدن اسلام و تمدن غرب، حضور تاریخی اسلام در قالب انقلاب اسلامی را به نوعی حضور تأثیر گذار تلقی می‌کند. اما عده‌ای شیفته غرب شده به‌عکس متفکران غرب تاریخ غرب را دارای دستاورد دانسته و حضور تاریخی انقلاب اسلامی را نه تنها برای آن دستاوردی قائل نیستند که آن را دارای حضور تاریخی نمی‌دانند! آیا در جهان کنونی گرایش به مذهب و معنویت رو به فزونی نگذاشته؟ حتی ساختن گروهی افراطی به عنوان «داعش» با انگیزه‌های دینی بود که نظام سلطه توانست از آن سوء استفاده نماید! نادیده گرفتن قدرت دینی در جوامع بشری خدمتی نیست تا از آن بشود دفاع کرد که خیانتی برای توجیه و تحمیل مدرنتیه به‌عنوان تنها راه سعادت بشریت علی‌رغم همه آثار زیانباری که برای بشر به ارمغان آورده است!!! اگر امکان دارد مایلیم نظر جناب‌عالی را راجع به این متن بدانیم. 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ✅پاسخ گاهی به‌قدری انقلاب ایران بزرگ دیده می‌شود که گمان می‌رود انقلاب، اسلام آورده نه اسلام انقلاب کرده! بشر حادثه‌ای بزرگ‌تر و عظیم‌تر از اسلام ندارد. به صلاح جامعه‌ی بشری است که به جای سخن از انقلاب از اسلام سخن گفته شود. انقلاب، بعید است انقلاب کند چون نقاط ضعف آن کم نیست اما اسلام بکر و دست‌نخورده در ظرف میل بشر ظهور خواهد کرد. کی اسلام عظمتش فروکش کرده که نیاز مبرم به این حمایت‌ها باشد! لذا اصل مطلب همان پاراگراف آخر است؛ قدرت دین نباید نادیده گرفته شود. ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ ❓پرسش با این فرمایش حضرت‌عالی حادثه کربلا را چگونه باید تحلیل کرد؟ و چرا باید آن‌را آن‌قدر گرامی داشت تا گاهی بزرگتر از حادثه اسلام تلقی شود؟ و... یقینا کربلا به صحنه آوردن اسلام حقیقی بود به دست معصوم علیه‌السلام. و ذات انقلاب اسلامی به صحنه آوردن اسلام در طاقت غیر معصوم علیه‌السلام البته با عنایت معصوم علیه‌السلام. پس ذات و حقیقت انقلاب اسلامی غیر از مفهوم آن است و ذات آن معصوم است. و مراد از انقلاب اسلامی قطعا رفتار و منش حاکمان نیست. که فرق فاحشی است بین جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی. همان‌گونه که فرق است بین شیعه و تشیع و اسلام و مسلمین. 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ✅پاسخ گوشه‌ای از اسلام کربلاست نه گوشه‌ای از کربلا اسلام باشد. نباید بزرگ‌تر از اسلام تلقی شود. ما از بس دور از اسلام شده‌ایم تصور می‌کنیم در کربلا امام کار فوق‌العاده‌ای کرده است! بنده امام علیه‌السلام را به‌گونه‌ای می‌شناسم که اگر از ایشان سؤال شود که: حال که شما انقلاب کردید و بزرگ‌ترین حماسه را خلق کردی چه احساسی دارید؟ می‌فرماید: هیچ. من به تکلیفم عمل کردم این‌گونه شد. تفاوت کربلا این است که مردم امام را قدری از نزدیک و قدری دقیق‌تر دیدند. همین! امامِ قبل از عاشورا و عاشورا تفاوت ندارد. 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از کلیپ‌های صوتی و تصویری استاد شیروی
5.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ◽️47 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از صوت | استاد شیروی
تفاوت سه ثانیه .mp3
7.86M
🔊 🔻 تفاوت سه ثانیه 🆔 @shiravi_sound 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸جهان با دیدن تو ارزشمند است ارزش خود را از جهان نخواه. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 697 🔰بشر باید از تأسف زنده ‌به‌گور شدن نوع خود بساط فاتحه را در سراسر جهان پهن کند! اما عجیب این است که بر گور خود بساط عیش چیده و بر گور خویش پای‌کوبی می‌کند. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از صوت | استاد شیروی
تفسیر توحید.mp3
35.19M
🔊 🔻 تفسیر توحید 🆔 @shiravi_sound 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸فاطمه‌ی زهرا علیهاسلام‌الله همه‌ی هنر خود را برای درخشش نوع انسان به منصه‌ی ظهور رساند. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 698 🔰روز روشن در ملأعام با قیافه‌های حق ‌به‌ جانب صاف و شفاف مشغول فریب دیگران هستیم! اما نوبت به ما که می‌رسد و احساس می‌کنیم که قصد جدی فریب ما را دارند به کلی فراموش می‌کنیم که ما هم با همه‌ی امکانات در تمام مواقع الاّ خواب به همین کار مشغول هستیم و آن‌چنان برآشفته می‌شویم که گویا آن طرف، خانه‌ی خدا را می‌خواهد خراب کند. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از تفسیر معنوی در دست بررسی
‌‌ 💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎 ◻️ 349 📖 سوره آیه 80 (قسمت اول) ‌‌🍃فلَمَّا اسْتَيْأَسُواْ مِنْهُ خَلَصُواْ نَجِيًّا قَالَ كَبِيرُهُمْ أَلَمْ تَعْلَمُواْ أَنَّ أَبَاكُمْ قَدْ أَخَذَ عَلَيْكُم مَّوْثِقًا مِّنَ اللّهِ وَمِن قَبْلُ مَا فَرَّطتُمْ فِي يُوسُفَ فَلَنْ أَبْرَحَ الأَرْضَ حَتَّىَ يَأْذَنَ لِي أَبِي أَوْ يَحْكُمَ اللّهُ لِي وَهُوَ خَيْرُ الْحَاكِمِينَ ﴿۸۰﴾ ترجمه: چون از عزيز مأيوس شدند، در كنارى [با يكديگر] به گفتگوى پنهان پرداختند. بزرگشان گفت: آيا ندانستيد كه پدرتان از شما پيمان استوار خدايى گرفت و پيشتر هم درباره يوسف كوتاهى كرديد، بنابراين من هرگز از اين سرزمين بيرون نمى‌آيم تا پدرم به من اجازه دهد، يا خدا درباره من حكم كند؛ و او بهترين حكم كنندگان است. بار ديگر جان به تنگ افتاده است نفس‌ها با هم به جنگ افتاده است جان سخت چون برادرهاست اين كاندرون قلعهء درهاست اين اين حصار از جهل‌ها سر می‌زند كوبه شيطان و بر در می‌زند جان به سختی‌ها شود سخت و شديد جوهر جان می‌شود آنگه پديد هر چه در بندی ببينی خويش را بيشتر از پيش بينی پيش را چشم‌ها وا می‌شود در نور كم تو نمی‌بينی مگر در نور كم نور يوسف چشم ايشان كور كرد از دم يعقوب و يوسف دور كرد لحظه‌ای چون يوسف و يعقوب نيست اولين تصميم هم معقول نيست كار نجوا جز پريشانی نشد جنگ بود و درخور شأنی نشد در كنار يوسف و گم گشته‌اند از حسد رسوای مردم گشته‌اند نيک بنگر كو نگشتی گم تو نيز يوسفی كژدم نگشتی هم تو نيز ادامه دارد... ✍🏻استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_tafsir 🆔 @shiravi_ir