eitaa logo
فکرعمیق | محمدمهدی‌شیرَوی‌خوزانی
1.7هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
3.2هزار ویدیو
17 فایل
سهم‌توازهستی‌همه‌هستی‌است‌وتونیزسهم‌همگان هستی،هستی‌ات‌رادریاب‌تاهستی‌ات‌رادریابندواین حق‌توست‌وتونیزحق‌دیگران‌هستی. فکرعمیق. آدرس‌های ما👈 https://zil.ink/shiravi_ir پاسخ به سوالات👈 ble.ir/join/NGMyZGI5OT ادمین کانال 👈 @Mmshiravi
مشاهده در ایتا
دانلود
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 1932 🔰درختی باش كه اگر ميوه‌ی چندانی برای پذيرایی ديگران نداری، ديدن و در سايه‌ی عقايد و اخلاق و اعمال تو بودن، موجب آرامش و بهداشت روانی باشد. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی https://t.me/shiravi_ir https://ble.ir/shiravi_ir http://eitaa.com/shiravi_ir http://splus.ir/shiravi_ir
⚘ علی حقیقت پنهان ⚘ علی تمام حیات بشر علی انسان علی نه این و نه آن و نه می‌شود آن‌سان علی حقیقت انسان علی حقیقت هو علی حقیقت پنهان علی حقیقت رو علی حدیث خدا و علی حدیث رسول علی تمام جهان و علی تمام نزول علی همان که نباشد به جز علی پیدا علی همان که نباشد به جز بر او شیدا علی نگاه خدا بر زمین، علی هستی علی تمام حقیقت علی همه مستی علی طراز خدا بر زمین و هرچه بر اوست علی همان که به رنگ خداست هرچه در اوست علی شکایت حق از زمین و از انسان علی همان که به جز او نکرده حظ انسان علی همان که خدا بر زمین کند ظاهر علی همان که بود چون صفات حق قاهر علی تمام هنر از خدای لم‌یزل است علی‌ست بیت خدا و به وحدتش غزل است علی تمام هر آن کس که در جهان آید هم آن‌که تا به ابد هستی از نهان زاید علی‌ست چرخ جهان و علی‌ست هرچه نهان علی‌ست رونق حق و علی‌ست روی مهان علی نگاه خدا بر حقیقت پیدا علی همان که نمودی همه جهان شیدا علی‌ست رمز حقیقت علی‌ست فیض کریم علی‌ست حرمت حق و علی‌ست عین حریم خدا اگر بتواند زمین شود پیدا کجا و کی کند او جان به‌ جز علی شیدا تمام هستی اگر هست شد همین کافی‌ست تمام درد جهان را هم این علی شافی‌ست علی رسالت انسان علی هر آن‌چه نداست علی هر آن‌چه که پیدا علی هر آن‌چه جداست علی‌ست دست خدا و علی‌ست هست خدا علی‌ست چشمه‌ی کوثر علی‌ست مست خدا علی همان که تو را کرده خلق در هستی علی همان که تو آورده‌ست در مستی علی همان‌که تمام جهان علی گوید علی همان که تمام جهان علی جوید علی سخاوت حق و علی کرامت او علی‌ست مظهر حق و علی علامت او علی چراغ و علی راه و مقصد و مأوا علی حکایت و عشق و محبت و پروا علی شهید و علی شاهد و علی مشهد علی رکوع و سجود و علی همه أشهد علی‌ست رونق انسان علی‌ست رونق دوست علی‌ست رونق عمق جهان و رونق پوست علی همان‌که خدا را چنین کند ظاهر همان که کرده خدا را در این جهان باهر علی شریعت حق و علی طریقت او علی تمام حدیث و علی حقیقت هو علی رفیق شفیق و علی زمین و زمان علی‌ست خصم خدا را به‌سان تیروکمان علی هم‌ این که تو داری علی هر آن‌چه تو نیست علی تمامی جان و علی هر آن‌چه تو زیست علی هم این و هم آن و علی زمین و زمان هر آن‌چه گفتم و گفتیم، رو در آن تو نمان یاعلی یاعلی یاعلی محمدمهدی شیروی خوزانی https://t.me/shiravi_ir https://ble.ir/shiravi_ir http://eitaa.com/shiravi_ir http://splus.ir/shiravi_ir
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 1928 🔰تصحيح امور ديگران عين زدودن کجی‌های خود است، به شرطی كه براي مهرورزی و معتدل خواستن ديگران باشد. ✍🏻 محمدمهدی شیروی‌خوزانی https://t.me/shiravi_ir https://ble.ir/shiravi_ir http://eitaa.com/shiravi_ir http://splus.ir/shiravi_ir
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 1840 🔰حسد از آن دسته مرض‌هایی است كه قبل از ضرر زدن به ديگران، به حيات عقلي حاسد خاتمه می‌دهد و پس از آن، آن‌چه از او سر می‌زند نشانه‌های از عقل در او يافت نمی‌شود و همين يك آفت، برای عاقل كافی است كه از حسد بگريزد، آن‌گونه كه از شير درنده فرار می‌كند. ✍🏻 محمدمهدی شیروی‌خوزانی https://t.me/shiravi_ir https://ble.ir/shiravi_ir http://eitaa.com/shiravi_ir http://splus.ir/shiravi_ir
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 🔰آن‌چه باید بدانیم: الف: تاریخ حیات اجتماعی بشر حکایت از آن دارد که همیشه اقشار برجسته‌ی جامعه یا به اصطلاح امروز آن‌ها که سواد رسانه یا هنر و تحصیل و غیره دارند زمینه‌ی ترقی یا انحطاط و سقوط یک جامعه را فراهم می‌کنند. ب: همه‌ی کسانی که دم از اصلاح جامعه زده‌اند ضربه‌های هولناکی به ارزش‌های انسانی وارد نموده‌اند. پ: محل لغزش افکار یک جامعه آن‌جاست که شعار مصلحان واقعی جامعه با دشمنان قسم خورده‌ی آن جامعه به شدت مشابهت پیدا می‌کند. ت: گرچه ابتدا گمان می‌رود که ما (همگان) از قدرت تشخیص بسیار بالایی برخوردار هستیم اما با توجه به این‌که طرفداران واقعی ارزش‌های عمیق و ماندگار انسانی که تبلور آن در کتاب‌های انبیا علیهم‌السلام و بالأخص کتاب ماندگار خاتم انبیا" ص" (قرآن) بسیار اندک بوده و هستند باور می‌کنیم که همیشه طرفداران حق در اقلیت بوده درحالی‌که همگان گمان داشتن تشخیص درست داشته‌اند. ث: هیچ مفسد و غارت‌گر و ظالم و منافق و جنگ‌طلب و حتی نژادپرستی که سرسلسله‌ی آن‌ها شیطان است خود را با این واژه‌ها معرفی نکرده است، آیا این عبرت برای ما کافی نیست. ج: قانون نانوشته‌ی دشمنان ارزش و فرهنگ جامعه‌ی انسانی نفوذ در بدنه‌ی نظام و تشکیلات انبیا و ائمه و اولیای خدای متعال بوده و هست تا هم‌چنان که تاکنون نظر هیچ پیامبری و امامی در جامعه تحقق پیدا نکرده از این پس نیز این امکان سلب شود و مردم رو به ناامیدی سوق داده شوند. چ: چنان‌چه کسی گمان کند که عدم نظارت، سودمندتر از نظارت است به‌طور حتم باید به بصیرت و آگاهی اجتماعی او تردید کرد. همه‌ی فریاد بشر در برهه‌ی کنونی جهان در امور کلان و کوچک از سازمان ملل گرفته تا بقال سر کوچه عدم نظارت دقیق است. ح: هرگز نباید گمان کرد تندروی، جهالت و با احساسات برخورد کردن بعضی از افرادی که در نوک پیکان برخورد با جامعه هستند قابل دفاع است بلکه باید مجازات هم برای آن‌ها پیش‌بینی بشود که البته شده است. خ: یک ملاک ساده برای صحت و عدم صحت یک نظریه یا تبلیغات این است که تصور کنیم همگان این‌چنین کنند؛ با این نگاه ساده چنان‌چه از عواقب آن آگاه شویم، یا به شدت نگران خواهیم شد و یا به شدت خوشنود خواهیم گشت. د: واضح است که اگر کسانی به یک نگاه یا فرهنگ و یا هنجار و یا ناهنجاری دامن بزنند بابت ذره‌ذره‌ی آن نه تنها باید پاسخ‌گو باشند و بلکه باید در انتظار عقاب الهی در برزخ و قیامت نیز باشند. بنابراین: کتابی که غلط دارد آتش نمی‌زنند. خانه‌ای که یک خشت آن فاسد است را ویران نمی‌کنند. درود خداوند بر مصلحین واقعی و دلسوزان حقیقی جامعه در میدان عمل. ✍🏻 محمدمهدی شیروی‌خوزانی https://t.me/shiravi_ir https://ble.ir/shiravi_ir http://eitaa.com/shiravi_ir http://splus.ir/shiravi_ir
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 1277 🔰پیامبر اسلام (ص) با مباهله در حقیقت می‌خواست مباهله نکند و علت بیرون آمدن آن‌گونه همین بود. یعنی از سیره‌ی آن حضرت معلوم می‌شود این شیوه برای برخورد با ادیان دیگر مناسب نیست. نباید ادیان را روبروی هم قرار داد، لذا به‌گونه‌ای عمل کرد که آن‌ها از انجام چنین عملی منصرف شوند و لذا در دوره‌ای که صاحبان ادیان، احکام دفاع از حریم خود را داشته باشند، از قدرت‌های غیرطبیعی برای پیشرفت یا حفظ و حراست از آن دین در مقابل مطلق کافران بهره گرفته نخواهد شد و این نحو آمدن به میدان هم خود توسل به نیروی طبیعی و عادی است که نوبت به نیروهای غیرطبیعی نرسد. بنابراین امروز روز مباهله نیست، امروز روز آمدن به میدان نبرد تبلیغات و استخدام مواهب خدادادی در راستای منافع مسلمین است و هرگز نوبت به آن توسل نخواهد رسید، اگر خدا یاری شود، او هم از یاری خود دریغ نخواهد کرد. ✍🏻 محمدمهدی شیروی‌ خوزانی https://t.me/shiravi_ir https://ble.ir/shiravi_ir http://eitaa.com/shiravi_ir http://splus.ir/shiravi_ir
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 🔰علت‌های رشد و بقای رزق و روزی: ۱- فریب نخوردن از سوءاستفاده‌کنندگان به جهت شناخت زمان و زمانه. ۲- درست و به‌جا هزینه کردن. ۳- خوش‌بینی به خداوند و نظام هستی. ۴- رسیدگی به فقرا و دادن حق ایشان. ۵- اولویت‌بندی نیازمندان با ملاک اولویت مطلع شدن. ۶- دادن سهمین سر سال یا حتی‌الامکان هر ماه. ۷- دم چشم نبودن اموال چشم نخوردن. ۸- به هیچ‌وجهه اموال به رخ کشیده نشوند. ۹- اشباع کردن نزدیکان، زن و فرزندان و پدر و مادر. ۱۰- دعا کردن خانواده بالأخص همسر با رضا رغبت. ۱۱- پرهیز از نفرین نزدیکان بالأخص همسر و پدر و مادر. ۱۲- رسیدگی به مردگان تا مورد نفرین آن‌ها واقع نشویم. ۱۳- تأمین رضایت کارکنان و مزد بگیران. ۱۴-دپو نکردن سرمایه بلکه در جهت رشد قرار دادن. ۱۵- شکرگزاری هر روز. ۱۶- خواندن تعقیبات یومیه نماز. ✍🏻 محمدمهدی شیروی‌خوزانی https://t.me/shiravi_ir https://ble.ir/shiravi_ir http://eitaa.com/shiravi_ir http://splus.ir/shiravi_ir
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 1952 🔰رفت و آمد انسان در همه‌ی لحظات زندگی، به اعماق دريای وجود خويش است. پس ببين كجا می‌روی و می‌آیی. ✍🏻 محمدمهدی شیروی خوزانی https://t.me/shiravi_ir https://ble.ir/shiravi_ir http://eitaa.com/shiravi_ir http://splus.ir/shiravi_ir
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 1935 🔰هركه پای خود را به حساب برداشت، راه او را بی‌حساب قبول می‌كنند. ✍🏻 محمدمهدی شیروی خوزانی https://t.me/shiravi_ir https://ble.ir/shiravi_ir http://eitaa.com/shiravi_ir http://splus.ir/shiravi_ir