eitaa logo
فکرعمیق|محمدمهدی‌شیرَوی‌خوزانی
1.9هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
4.1هزار ویدیو
27 فایل
سهم‌توازهستی‌همه‌هستی‌است‌وتونیزسهم‌همگان هستی،هستی‌ات‌رادریاب‌تاهستی‌ات‌رادریابندواین حق‌توست‌وتونیزحق‌دیگران‌هستی. فکرعمیق. آدرس‌های ما👈 https://zil.ink/shiravi_ir پاسخ به سوالات👈 ble.ir/join/NGMyZGI5OT ادمین کانال 👈 @Mmshiravi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸خداوند تبارک و تعالی در مقام ولایت و رسالت بوده و هست و خواهد بود. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 178 🔰پیامبر و امام تماماً تجلی حقّ‌اند در مقام خودشان لذا اگر گفته شود که در این مقام چیزی کم ندارند صحیح است. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از تفسیر معنوی در دست بررسی
‌‌ 💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎 ◻️89 📖 سوره آیه 28 (قسمت چهارم) ‌‌🍃فَلَمَّا رَأَى قَمِيصَهُ قُدَّ مِن دُبُرٍ قَالَ إِنَّهُ مِن كَيْدِكُنَّ إِنَّ كَيْدَكُنَّ عَظِيمٌ ﴿۲۸﴾ ترجمه: پس همسر بانو چون ديده پيراهن يوسف از پشت پاره شده، گفت: اين [فتنه و فساد] از نيرنگ شما [زنان] است، بى‌ترديد نيرنگ شما بزرگ است. رو زليخا بين و چشم از وی مدار تا تو هستی و تو هستی و مدار كيد او ضرب‌المثل شد در قرون كيست از قرآن كند او را برون كوفت حق او را كه ما را وا كند بندهای يوسفان را وا كند کاش كوران را دو چشم باز بود كاش مرغ خانه‌ ما غاز بود! وين عجب صد كاش و اما و اگر بل هزاران حسرت و ما و مگر به ز يک سوسوی چشم باز نيست نيک بنگر، راه پس را باز نيست اين همه در ميخ و زنجير و عذاب اين همه در آتش داغ و مذاب يعنی ای زن تو زليخايی مكن هر چه را با هر كه می‌خواهی مكن يعنی ای يوسف تو تنها نيستی قصه‌ات سرمشق کن گر نيستی يعنی ای انسان تو سرمستی مكن چاه و زندان را بخر، پستی مكن يعنی ای مولا، مراد و مرشدان اين طريق رشد و ايمان مرشد آن كيدها كردند و او كيدی نكرد هيچ صيادی چو او صيدی نكرد! گرچه حق را كيدها در آستين برنيارد گرچه خلقی خواست اين گر بگويم قصه كيد بشر شرم آرم از رخ خيرالبشر الغرض كوتاه كردم قصه‌اش تا نماند از گناهم غصه‌اش ✍🏻استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_tafsir 🆔 @shiravi_ir
❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓ 🔎 ✔️پرسمان 89 ❓پرسش آیا ادعای زیر صحیح است؟ نیاز انقلاب اسلامی چنین مدیرانی است: 1 - سطح اقتصادی زندگی خصوصی‌اش از ميانگين جامعه بالاتر نيست. 2 - به مصرف کالاهای ملی تعصب دارد. 3- بی‌ادعا و پرکار است. 4- نه جلو‌تر از رهبری می‌رود و نه عقب می‌ماند. 5- به مظلومين و مستضعفين عالم احساس تعلق و هم‌دردی می‌کند. 6- به مدل‌های بومی جهت اداره‌ی کشور می‌انديشد. 7- در حوزه‌ی کار، تحصيل و مسئوليت نمونه و کارآمد است. 8- در محيط پيرامون خود منغعت‌طلب شناخته نمی‌شود. 9- استکبار‌ستيز و متوجه اقدامات دشمن است. 10- به آينده‌ی انقلاب و کشور اميدوار است و برای تقويت اميد تلاش می‌کند. 11- در مسائل شرعی اهل تساهل و تسامح نيست. 12- آرمان‌گراست اما بر روی واقعيت‌ها چشم نمی‌بندد. 13- هيچ‌کس از رفتار و منش شخصی او نسبت به انقلاب بدبين نمی‌شود. 14- در همه‌ی ميدان‌های مورد نياز انقلاب حاضر است. 15- استقلال سياسی-اقتصادی کشور دغدغه‌ی دائمی اوست. 16- در زندگی سياسی خود از ثبات نگرش و تفکر برخوردار است. 17- سياسی است و سياست را جزئی از دين می‌داند. 18- سياسيون برای وی اسطوره نمی‌شوند. اهل تحليل و قضاوت است اما تنفر ندارد و فحاش نيست. 19- اهداف انقلاب اسلامی را گم نمی‌کند و تقليل نمی‌دهد. 20- عدالت‌طلب است و خود عامل است. 21- بين گفتار، کردار و روابط سياسی-اجتماعی او هم‌خوانی و هم‌بستگی وجود دارد. 22- با مخالفان فکری انقلاب مرزبندی دارد اما مسئولانه اهل گفتگو و نصيحت است. 23- اشتهار به صداقت و يک‌رنگی دارد. 24- اگر متولد قبل از 1350 است نشانه‌ای از جهاد و رزمندگی دارد. 25- محتوا محور است و شکل‌گرا نيست. 26- اشتهار به مردمی‌ بودن دارد. 27- با شهيدان و فرهنگ شهادت عجين است. 28- سيره‌ی شخصی وی برای فرزندان و خانواده الگوست. 29- هميشه خود را بدهکار انقلاب می‌داند و برای منافع خود نق نمی‌زند. 30- شخصا دنبال مسئوليت و قدرت نمی‌رود اما مسئوليت در نظام جمهوری اسلامی را به مثابه‌ی موهبتی الهی برای خدمت‌گزاری می‌داند. 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ✅پاسخ اگر ملاک این موارد باشد طعن تندی نسبت به کارگزاران محسوب می‌شود. جمع همه‌ی موارد میسور نیست. انصافا از ذهن کارگروه برنامه‌ریز تراوش نکرده. این‌گونه مسائل باید جامع و مانع باشد. این لیست به تعارف بیشتر شبیه است. 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از صوت | استاد شیروی
سرریز نفس قدسی.mp3@shiravi_ir
زمان: حجم: 12.38M
◽️4 🔊 🔻 سرریز نفس قدسی 🔸مقدار درک ما از ائمه در چه حد است؟ 🔹آثار و ظهورات ائمه به چه مقدار است؟ 🔸فهم مخاطب 🔹مصحف فاطمه زهرا (س) 🔸تقسیم کار اهل بیت درخلقت 🔹ام ابیها 🔸انسان کامل 🔹مدیریت عالم 🆔 @shiravi_sound 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸امام رضا علیه‌السلام شرط ورود در قلعه‌ی محکم توحید است. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 179 🔰اگرچه خدای تعالی لَیسَ کَمِثلِهِ شئ است، ولی علی و اولاد علی علیهم السلام هم به شرح ایضاً. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از صوت | استاد شیروی
سرود عاشقانه.MP3@shiravi_ir
زمان: حجم: 10.53M
▫️11 🔉 🔻 سرود عاشقانه 🔸نگاهی متفاوت و زیبا به نماز... 🔹نماز زیباترین توصیف معشوق است برای وقتی که... 🔹نیاز ابدی 🔸عرفان 🔹فقه 🔸ضرورت وجود پیامبر 🆔 @shiravi_sound 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸آن که با امام حسین علیه‌السلام رفیق است بر دشمنان چو تیغ است. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 180 🔰زن و مرد از یک‌صدم استعداد خود هم بهره‌مند نشده‌اند تا نوبت به تفاوت آن‌ها در مباحث نظری برسد. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از تفسیر معنوی در دست بررسی
‌‌ 💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎 ◻️90 📖 سوره آیه 29 (قسمت اول) ‌‌🍃يُوسُفُ أَعْرِضْ عَنْ هَذَا وَاسْتَغْفِرِي لِذَنبِكِ إِنَّكِ كُنتِ مِنَ الْخَاطِئِينَ ﴿۲۹﴾ ترجمه: يوسفا! اين داستان را نديده بگير. و تو [اى بانو!] از گناهت استغفار كن؛ زيرا تو از خطاكارانى. ديد چون يوسف عزيز مصر گفت بگذر از اين ماجرا و آنچه گفت آن كه شد بيگانه با اخلاق هو كور يوسف گردد و اخلاق او ‌ بود شأن خويش و بر يوسف كشيد كی چنان گفتی اگر ايمان چشيد جان يوسف پيش از اين اعراض داشت ‌ بر وجين نفس خود مقراض داشت سهل باشد بعد از اين ايام‌ها تا برآرد از خلايق نام‌ها آن كه پا بر قله كوهی نهاد دامن كوهش برآرد كی نهاد شد زبان شاه مصر اينجا عزيز تا بگيرد خلق را لقمه‌ لذيذ كرد يعنی بايد اعراض و نديد آنچه پيدا عرش، خلقان ناپديد گر بداند شاه مصر اين ضايعه صد هزارش از خدايم شايعه گر نخواهد يوسف اين ابرازها كی تواند حق نمايد رازها! ادامه دارد... ✍🏻استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_tafsir 🆔 @shiravi_ir
❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓ 🔎 ✔️پرسمان 90 ❓پرسش استاد لطف بفرمایید به متن زیر پاسخ بفرمایید. «آیا قرآن، عقلانی است؟ ابتدا باید سوال را از ابهام خارج و روشن کنیم که منظور ما از «قرآن» و نیز از «عقلانی بودن» چیست؟ قرآن، یک‌کاسه نیست و واجد انواع گزاره‌های ارزشی (ناظر به خوب و بد) و حقوقی (ناظر به حق و تکلیف و مجازات) و علمی (ناظر به هست و نیست) و زیباشناسی (ناظر به زشتی و زیبایی) است؛ سنجش عقلانی‌بودن در خصوص هر نوع گزاره و هر گزاره از انواع موصوف، مقتضیات خود را دارد و محتاج بررسی است؛ عقلانیت را در سه حوزه می‌توان صورت‌بندی کرد: عقلانیت نظری؛ تناسب دلیل و مدعا. عقلانیت عملی؛ تناسب وسیله و هدف. عقلانیت گفتاری؛ بیان مراد متکلم با حداقل ابهام و اجمال و غموض. ادعای نبی راجع به وجود جن و خلقت جن از آتش؛ مدعایی ناظر به واقع است؛ یعنی چیزی به نام جن در عالم واقع وجود دارد؛ اما هیچ دلیلی ندارد و لذا نامعقول است. ادعای سخن الله‌ بودن قرآن، مدعایی فاقد دلیل است و نامعقول است. ادعای تحدی برای اثبات سخن الله بودن قرآن، مغالطه و نامعقول و در حوزه اخلاق باور، خطا یا رذیلت (در صورت علم) است. ادعای کمال اسلام، بلادلیل و نامعقول است. بر فرض معقول بودن و عادلانه بودن برده‌داری و ارتداد و شلاق و نجاست کفار و... در زمان خودش (گزاره های ارزشی و حقوقی)، فراتاریخی اعلام کردن آن‌ها، نامعقول است و منجر به ظلم‌ها و جنایات کثیری شده است و ... عقلانیت گفتاری قرآن (با توجه به این ادعا که خطاب به همه‌ی انسان‌ها و نسخه‌ی سعادت کل بشریت؛ در همه‌ی زمان‌ها و زبان‌ها و مکان‌هاست) بسیار ضعیف است؛ هنوز بعد از ۱۴۰۰ سال، متخصصین عرب زبان، مراد متکلم را متوجه نشده‌اند و به‌تبع، هزار و یک فرقه شده‌اند؛ (چه رسد به غیر‌متخصصین و غیر‌عرب زبان‌ها) و از این رهگذر، جنایات و ظلم‌های زیادی خلق شده؛ چون داعش سنی و شیعه؛ یعنی داعش هم، مراد خود را از الفاظ مبهم و مجمل قرآن استخراج/ استنباط می‌کند. این سخنان البته به این معنی نیست که همه‌ی گزاره‌های قرآن نامعقول است؛ بعضی گزاره‌ها؛ چون دعوت به احسان به والدین، ممدوح و معقول است؛ اما باز به اعتبار سخن الله نامیدنش نامعقول است؛ برای مثال، الان من به شما می‌گویم: «اگر دستت را روی آتش بگذاری می‌سوزد» و بعد، اضافه می‌کنم که «خداوند این را گفته» و بعد، یک مدعای دیگر هم اضافه می‌کنم و می‌گویم که: «خداوند این سخن را به من گفته‌است.» نفس این گزاره، مطابق با واقع است و قابل دفاع و مدلل کردن؛ اما ادعای «سخن خدا بودن» و «خدا به من گفته» و باور کردن این ادعای من، نامعقول است؛ به اعتبار بلادلیل بودنش. نامعقول بودن نیز به معنی کاذب‌ بودن نیست؛ واقعا شاید، هم جن وجود داشته‌ باشد و هم غلمان و هم تعداد دروازه‌بانان جهنم، دقیقا ۱۹ عدد باشد؛ اما چون مدعا متناسب با دلیل نیست؛ نامعقول است و تصدیقش و باور کردنش نیز نامعقول. اساسا مدعا به گونه‌ای است که نه‌تنها دلیل اثباتی ندارد؛ بلکه خلافش را هم نمی‌شود ثابت کرد؛ لذا معقول‌ترین کار، تعلیق حکم و عدم باور تا اطلاع ثانوی یعنی تا زمان اقامه‌ی دلیل کافی است.» 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ✅پاسخ این‌گونه سخن با همه‌ی بی اعتباری ابتدایی، حکایت از انسان پویا دارد که به آن خدای محدود تن نمی‌دهد. آن خدایی که از فاصله‌ای دور با ما مرتبط باشد، دردهای کنونی ما را دوا نخواهد کرد. بشر به خدای پاسخ‌گو نیازمند است. این‌گونه خدای، که به ابهام سخن براند کفایت این همه نیاز نخواهد کرد. قرآن چون حقایق را بیان می‌کند زبان استدلالش، جان قاری است. فرض اوّلی این بوده که قاری قرآن، قرآن را به حرف درآورد و باطن آن را مشاهده کند. و لذا حق با دیگران است که از پیروان قرآن دلیل همراه طلب کنند. این حق دیگران است که از ما حتی معجزه طلب کنند. و... 🆔 @shiravi_ir