eitaa logo
شــــیوه|مدرسه‌روان‌شناسی‌
6.5هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
202 ویدیو
69 فایل
💥شیوه| تجربه یک دهه فعالیت موفق💥 🔻 اینجا کمکت می‌کنیم: • دانش تخصصی خودتو ارتقا بدی📚 • تا بعدش بتونی یک درمانگر‌خبره‌بشی👌 • یاحتی یک پژوهشگرحرفه ای✍️ • باآموزش‌مهارت های زندگی و ... 👨‍👩‍👧‍👦 🌐سایت ما: Shive.org 🆔️پل ارتباطی: @shive_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ ‍ 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 🔸 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 🔹باید همه احساس کنند مسئولیت ایجاد تمدن اسلامی نوین بر دوش آن هاست. 🔹امام خامنه ای 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 🎤مدرس:دکتر علی خلیلی 🔵لینک دریافت فایل های صوتی(۲۱جلسه)📥 🔵 fatehan.net/post/23 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ◀️کانال بله http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
🔹 #کار_جهادی و #روحیه_انقلابی یکی از رهاوردهای جدی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در زمینه مدیریت و خدمات اجتماعی و کارهای فرهنگی کشور است که در بیانیه گام دوم نیز، در فرازهای متعددی مورد تأكيد قرار گرفته شده است که حداقل #20بار تکرار شده است. ✨ در واقع باید گفت #ابزار_حرکت_تمدنی و پیاده سازی و متحقق کردن بیانیه و رسیدن به تمدن اسلامی، #اراده و #روحیه_انقلابی و #کار_جهادی است. 🔸 در ادامه بخشی از فرازهای بیانیه که #ابزارجهاد و #اراده_انقلابی را می طلبد، مرور می کنیم. #تبیین_مساله_روحیه_انقلابی #تبیین_مساله_جهاد_تمدنی #تبیین_نظام_مسائل_بیانیه 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀 ☄کانالی متفاوت برای #جوانان 🔥کانال #گام_دوم_انقلاب 🔥
!؟ 📝حجت الاسلام دکتر رفیعی هنر روانشناس و درمانگر در زمینه علمی، شغلی، حرفه ای، و یا معنوی،فرقی نمیکنه شما تو هر زمینه که بخواهید برنامه ریزی کنید قاعدتاً اول باید فرایند «هدف گذاری» را طی کنید. اما نکته مهم در اینجاست که ما وقتی میخواهیم هدفی برای خود تعیین کنیم دچار یک خلط می شویم. و آن این است که «ارزش» را به اشتباه به جای «هدف» تلقی می کنیم. ارزشها یک سری امور درونی ما انسانها هستند که لزوماً به هدف تبدیل نمی شوند. گاهی این ارزشها، از جانب یک دوست، یک معلم، یک استاد، و یا پدر و مادر به ما منتقل می شود. اما اینها صرفاً ارزشهایی هستند که برای همه انسانها مطلوب اند. زمانی این ارزشها میتوانند به هدف تبدیل شوند که چند مرحله را طی کنند: اول: مالک ارزشها شده باشید: تا ارزشها دیکته شده دیگران باشد ما نخواهیم توانست آنها را به اهداف شخصی تبدیل نموده و به آنها دست بیابیم. مهم است که ابتدا به چند و چون آن ارزشها پی ببریم و در مورد آنها اطلاعات بیشتری کسب کنیم شاید که مالک آنها شدیم و احساس ملکیت به آنها پیدا کردیم. دوم. میزان علاقه خود به دست یابی به آن ارزش را بررسی کنید. چقدر نقطه پایانی برای شما مطلوب است؟ خیلی زیاد؟ زیاد؟ کم؟ خیلی کم؟ اگر کم و یا خیلی کم است دست نگه دارید کمی بیشتر تأمل کنید. سوم: بررسی توان خود. ما بعد از اینکه مالک ارزشها شدیم و میزان علاقه خود به دست یابی آنها را در خورد بررسی نمودیم باید توانایی خود را بسنجیم. و الا در مسیر حرکت دچار سرخوردگی و خودسرزنشی و دگر سرزنشی می شویم و هیچ. چهارم: حالا وقت تعیین زمان دست یابی در سه موقعیت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است. پنجم: بعد هم اهداف خود را روی کاغذ بیاورید و با جمله ای مثل «می خواهم تا سه ماه آینده به این مرحله برسم» روند برنامه را عملیاتی و قابل مشاهده و قابل ارزیابی کنید ششم و هفتم را هم خودتان حدس بزنید در پایان نظر شما را به حدیث پرمعنای حضرت علی علیه السلام جلب می کنم که فرمود: «ما من حرکه الّا و انت محتاج فیها الی معرفه»: هیچ حرکتی نیست مگر اینکه تو (قبل از) آن به شناخت احتیاج داری! کانال فتح ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5 پیام رسان بله 🔽 http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
دکتر سیدعلی مرعشیعلت بی ثباتی خانواده.mp3
زمان: حجم: 4.9M
‍ 🎶〰🎶〰🎶〰🎶〰🎶〰🎶 📣 🎶〰🎶〰🎶〰🎶〰🎶 ♦علت بی ثباتی خانواده وافزایش طلاق 🎶〰🎶〰🎶〰🎶 ◀نقش زن و مرد باتوجه به جنسیت و ظرفیتشان متفاوت است،اگر چنین نبود نیاز بین این دو نسبت به هم از بین میرفت. ◀هر جنس باتوجه ظرفیت و توانمندی اش،وظایف را برعهده دارد و متقابلا حقوقی نیز برای او درنظر گرفته میشود 💠اگر در این وظایف و نقشها تداخلی ایجاد شود.....!!! 🎤دکتر سیدعلی مرعشی 〰〰〰〰〰〰〰 با همراه باشید: ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ◀️کانال بله http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
‍ ‍ 📝〰〰〰〰〰〰〰〰〰📝 📜 (مصاحبه) ❓‍ 💎 ۳ 🎤حجه الاسلام مجتبی مصباح ❓〰❓〰❓〰❓〰❓ ❓: 🔴 بعنوان آخرین مطلب توصیه ای برای دوستانی که پا در زمینه علوم انسانی اسلامی می گذارند ، بفرمایید. : کسانی که در این رشته ها تحصیل می کنند و یا اطلاعاتی دارند و یا میخواهند اطلاعاتی داشته باشند ، حداقل مربوط به این علوم را بشناسند تا بتوانند لااقل ناسازگاری های اساسی بین این علوم و اسلام را تشخیص دهند تا باعث انحرافات اساسی نشود . چون عمدتا کسانی که در این مسیر پا می گذارند ، بعدا متولی این کارها می شوند یا به نوعی این علوم را به نسل بعد منتقل می کنند یا خودشان مدیریت بخشی از امور انسانی را بعهده می گیرند و اگر خطاهای فاحشی داشته باشند ، مصیبت هایی شبیه مصیبت هایی که امروز در جامعه مان داریم ، ادامه پیدا خواهد کرد . اما اینکه انتظار داشته باشیم همه افراد بتوانند نظریه پردازی کنند و دیدگاه های اسلام را تشخیص بدهند ، نظریه ی بدیل ارائه دهند . این ممکن نیست ، زیرا کار تخصصی بسیار پیچیده ای را می طلبد و نیاز به آشنایی عمیق با اسلام و قدرت استنباط نظریات علمی و آشنایی عمیق با آن علم را دارد . بنظر می رسد لااقل در ابتدای کار ، همکاری گروهی می طلبد و کسانی که در علوم اسلامی و کسانی که در علوم انسانی تخصص هایی دارند باید با هم گفتگوهایی طولانی مدت داشته باشند تا همزبانی و همفکری ابتدایی حاصل شود و بعد متخصصینی بصورت اجتهادی در خصوص این مسائل اظهار نظر کنند .  لینک دریافت فایل مصاحبه: 📥 fatehan.net/post/76 با همراه باشید: ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ◀️کانال بله http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
‍ 📙 🔸فاطمه،فاطمه است.... 〰〰〰〰〰〰〰 ⁉بر آن شدم که به این سوال مقدر که امروز به شدت در جامعه ی زنان ما مطرح است جواب بگویم که'' چگونه باید شد؟ '' ❕زنانی که در قالب‌های سنتی قدیم مانده اند مساله برایشان مطرح نیست و زنانی که قالبهای وارداتی را پذیرفته اند مساله برایشان حل شده است. ❓اما در میان این دو نوع '' زنان قالبی'' آنها که نه می‌توانند شکل قدیمی وموروثی را تحمل کنند ونه به این شکل جدید تسلیم شوند چه باید بکنند؟ اینان می‌خواهند خود را انتخاب کنند، خود را بسازند، الگو می‌خواهند، نمونه ی ایده آل برای اینان مساله چگونه شدن مطرح است. و با '' بودن'' خویش پاسخ این پرسش است. ✒دکتر علی شریعتی 〰〰〰〰〰〰 🔸با فتح همراه باشید: ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ◀️کانال بله http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
بروشور طرح بشارت.pdf
حجم: 2.1M
☑️خبر_ویژه 🔰 ممکن است برای هر یک از ما پیش آمده باشد که را بنا داریم مطالعه کنیم ولی به دلایل مختلف این آرزوی ما محقق نشده است. یکی از راهکارهای حل این مسئله است. ما در گروه فتح می‌خواهیم با تشکیل گروه‌های مطالعاتی با عنوان «» این اتفاق را رقم بزنیم. این طرح یک ساله (چهار فصل) است و حوزه مطالعاتی در نظر گرفته شده با توجه به اهداف گروه علمی فرهنگی فتح می باشد. با توجه به اینکه پیگیری مباحث و پیش نیاز ورود به بحث روانشناسی اسلامی است، این دو سرفصل را در تابستان امسال مطالعه خواهیم کرد:👇 📚 1- در تکاپوی بهشت زمینی (استاد محمد جبار پور) : 15 تیر الی 4 مرداد 📚 2- مبانی علوم انسانی اسلامی (استاد شریفی) : 5 مرداد الی 29 شهریور ⁉️شیوه برگزاری دوره: پس از طی شدن مراحل ثبت نام شرکت کنندگان در گروه‌هایی در پیام رسان «بله» عضو خواهند شد. در آنجا برنامه مطالعاتی هفتگی قرار داده خواهد شد و هر هفته یک جلسه نیز برنامه مباحثاتی مجازی خواهیم داشت. ⚠️ آخرین مهلت ثبت نام: دهم تیر ماه 📣 توجه1 : این طرح به صورت مجازی برگزار می‌شود. 📣 توجه2 : شرکت در دوره رایگان می باشد. 📣 توجه3 : بروشور را دانلود و مطالعه کنید. 🗣جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق آیدی زیر در شبکه اجتماعی ایتا اقدام نمایید: @m_a_hosseini 🌐 لینک ثبت نام 👇 https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdJEREVBlbPUcYD9u4osQFEvzLMm_-EEOTGrqDDUJRt_AOtnw/viewform?usp=sf_link @fatehan
⭕️ ⭕️ ⭕️کرسی نقد و بررسی دیدگاه آیت الله جوادی آملی درباره 🔷 یکی از دیدگاه های مطرح شده در زمینه "علم دینی" نظریه آیت الله جوادی آملی است. 👈 در سال های اخیر تقریرها و نقدهای گوناگونی نسبت به نظریه ایشان صورت گرفته است. در این نشست حجت الاسلام دکتر از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه بر مبنای کتاب "منزلت عقل در هندسه معرفت دینی" آیت الله جوادی آملی نظریه ایشان را از سه منظر مورد بررسی و نقد قرار داده اند. حجت الاسلام دکتر نیز که جزء برجسته ترین شاگردان آیت الله جوادی هستند در این مناظره به دفاع تمام قد از نظریه علم دینی استاد خویش پرداخته اند. متاسفانه بیشتر نشست های علم دینی حول امکان یا عدم امکان تحقق آن تشکیل می شود و کمتر چنین نشست هایی بین قائلین به نظریه علم دینی برگزار می گردد و همین مساله موجب می شود به خلل های نظریات کمتر پرداخته شود. ♨️♨️♨️توصیه می شود این مناظره داغ را حتما با دقت گوش دهید. لینک دانلود صوت👇👇👇 🔷 http://fatehan.net/post/109 💠 با همراه باشید: ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ◀️کانال بله http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
بروشور طرح بشارت.pdf
حجم: 2.1M
☑️خبر_ویژه 🔰 ممکن است برای هر یک از ما پیش آمده باشد که را بنا داریم مطالعه کنیم ولی به دلایل مختلف این آرزوی ما محقق نشده است. یکی از راهکارهای حل این مسئله است. ما در گروه فتح می‌خواهیم با تشکیل گروه‌های مطالعاتی با عنوان «» این اتفاق را رقم بزنیم. این طرح یک ساله (چهار فصل) است و حوزه مطالعاتی در نظر گرفته شده با توجه به اهداف گروه علمی فرهنگی فتح می باشد. با توجه به اینکه پیگیری مباحث و پیش نیاز ورود به بحث روانشناسی اسلامی است، این دو سرفصل را در تابستان امسال مطالعه خواهیم کرد:👇 📚 1- در تکاپوی بهشت زمینی (استاد محمد جبار پور) : 15 تیر الی 4 مرداد 📚 2- مبانی علوم انسانی اسلامی (استاد شریفی) : 5 مرداد الی 29 شهریور ⁉️شیوه برگزاری دوره: پس از طی شدن مراحل ثبت نام شرکت کنندگان در گروه‌هایی در پیام رسان «بله» عضو خواهند شد. در آنجا برنامه مطالعاتی هفتگی قرار داده خواهد شد و هر هفته یک جلسه نیز برنامه مباحثاتی مجازی خواهیم داشت. ⚠️ آخرین مهلت ثبت نام: دهم تیر ماه 📣 توجه1 : این طرح به صورت مجازی برگزار می‌شود. 📣 توجه2 : شرکت در دوره رایگان می باشد. 📣 توجه3 : بروشور را دانلود و مطالعه کنید. 🗣جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق آیدی زیر در شبکه اجتماعی ایتا اقدام نمایید: @m_a_hosseini 🌐 لینک ثبت نام 👇 https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdJEREVBlbPUcYD9u4osQFEvzLMm_-EEOTGrqDDUJRt_AOtnw/viewform?usp=sf_link @fatehan
استاد علیرضا پناهیانبه خدا خوشبین باش.mp3
زمان: حجم: 3.9M
‍ ‍ 🔸🔸🔸🔸🔸〰🔸🔸🔸🔸🔸 📣 💠 〰〰〰〰〰 🔸رَاسُ العِبادَه،حُسنُ ظَن بِالله... ✔امام رضا علیه السلام میفرمایند: ظن خود را به خدا خوب کنید... 🎤 استاد پناهیان 〰〰〰〰〰〰 با همراه باشید: ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ◀️کانال بله http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
📝یادداشت ویژه 📝 📌قانون قدسی،لازمه ی تمدن سازی 🖋 📜یکی از ابعاد مهم در نقد تمدن غرب، این مسئله است که تمدن مدرن این اعتبار را برای انسان قائل است که توانایی وضع قانون زندگی، با تکیه بر عقل(عقلانیت ابزاری) و علم تجربی (ساینس) را دارا می باشد. حال آنکه بعد از تکامل تمدن غرب شاهد آن هستیم که قوانین بشری آن اندازه که انتظار می رفت نتوانست در غرب نقش ایفاء کند و به همین جهت می بینیم بشر اروپایی حرف های خوبی دارد ولی نتیجه آن حرف ها جامعه ای شد که برای انسان غربی غیر قابل پذیرش است. ابتدا باید بدانیم علت نیاز بشر به تمدن در طبع خود بشر نهفته است، و چون بشر مدنی الطبع است، حتما نیازمند حیات اجتماعی است و این حیات اجتماعی را تمدن یا civilization می گویند. در همه ی جوامع بشری چه اولیه و چه به اصطلاح مدرن، ( چه تمدن نوین اسلامی) قانون و روش زندگی از جایگاه ویژه ای برخوردار است، چرا که کنترل کننده رفتارها و برخورد ها ی مردم و گاه تعیین کننده هنجارهای یک اجتماع است. «از طرفی در اجتماع به جهت غریزه ی سودجویی بشر و استخدام هم نوعان نزاع و تزاحم پیش می آید-هرکس می خواهد دیگری را به نفع خود به کار گیرد- بنابراین در اجتماع، قوانینی جهت کنترل خودخواهی و سودجویی انسان ها نیاز است به طوری که آن قوانین قدرت کنترل خودخواهی انسان را داشته باشد و جنبه های روحانی و تکاملی او را نیز مدنظر قرار دهد، و در این حال چنین اجتماعی با چنین خصوصاتی تمدنی می سازد که بشر به پوچی گرفتار نشود"(1) گفته شد اگر قانون توانایی کنترل خودخواهی انسان را نداشته باشد و جنبه های روحانی و تکاملی او را مدنظر قرار ندهد، چنین اجتماعی با چنین خصوصیاتی تمدنی می سازد که بشر را گرفتار پوچی می کند. غرب در زمینه ی آزادی قائل است که تنها مسئله ای که آزادی شما را محدود می کند، دست درازی و تجاوز به آزادی دیگران است. «جامعه توسعه یافته (غرب مظهر تام و تمام توسعه است) جامعه ای است که در آن همه چیز حول محور مادی و تمتع هرچه بیشتر از لذایذی که در کره زمین موجود است، معنا شده و البته برای این که در این چمن زار بزرگ همه بتوانند به راحتی بچرند، یک قانون عمومی و دموکراتیک لازم است تا انسان ها را در عین برخورداری از حداکثر آزادی(ولنگاری) از تجاوز به حقوق یکدیگر باز دارد. این توسعه که نتیجه حاکمیت سرمایه یا سرمایه داری و اصالت بخشیدن به اقتصاد نسبت به سایر وجوه بشری است، محصول مادی گرایی و تبیین مادی جهان است. » (2) پس قانونی که در یک اجتماع وضع می شودنه تنها باید امور مادی انسان را پاسخگو باشد بلکه توانایی پرداختن به روح و عالم معنا را نیز داشته باشد و تامین کننده تمامی ابعاد بشر باشد.(مسئله ای که تمدن نوین اسلامی داعیه دار آن است.) اما مهم تر از نفس وضع قانون، این است که قانون وضع شده طوری با روح و جسم انسان عجین و مرتبط باشد که اجرایی شود. در تمدن اسلامی حق قانون گذاری برای زندگی انسان ها از آن خداست و در جوامع مدرن، این انسان ها هستند که شیوه زندگی خود را تعیین می کنند. « اگر همان حرف هایی که خدا فرموده است شخصی مثل "کانت" بزند، مشکل حل نمی شود، چون قوانین الهی علاوه بر صحیح بودن، با وجه قدسی خود جنبه های فطری اطاعت از معبود را نیز در ما به کار گیرد و در چنین فضایی جامعه را به مقصد و مطلوب مورد نیازش می رساند. در حالی که اگر تمام حرف هایی که پیغمبران می زنند کانت بگوید، نتیجه حاصل نمی شود، چون جنبه قداست قوانین که بعد اطاعت از معبود را تغذیه می کند که در آن ها نیست. به همین جهت هم حرف های کانت با این که از جهات بسیاری ارزشمند بود ولی نتوانتست اروپا را اداره کند»(3) بدون قانون قدسی ،رسیدن به تمدن نوین اسلامی غیر ممکن است . 1 : طاهرزاده، اصغر، تمدن زایی شیعه ص 25 2 : آوینی، سیدمرتضی، توسعه و مبانی تمدن غرب ص29و30 3 : طاهرزاده، اصغر، تمدن زایی شیعه ص27 ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ◀️کانال بله http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm ⏺کانال سروش http://sapp.ir/fatehan.net