از روایات مستفیض و یا متواتر که به مضمون آن به فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب جزو ضروریات مذهب است روایتی است که آن بزرگوار در کتاب چهل حدیث خویش در زمینه اشتراط اعتقاد به امام الهی در قبول اعمال آورده اند:
فصل در بيان آنكه ولايت اهل بيت شرط قبولى اعمال است
آنچه ذيل حديث شريف دلالت بر آن دارد كه ولايت و معرفت شرط قبول اعمال است از امورى است كه از مسلمات بلكه ضروريات مذهب مقدس شيعه است. و اخبار در اين باب به قدرى زياد است كه در اين مختصرات نگنجد و فوق حد تواتر است، و ما به ذكر بعضى از آن اين اوراق را تبرك مىكنيم:
عن الكافى بإسناده عن أبي جعفر، عليه السّلام، قال: ذروة الأمر و سنامه و مفتاحه و باب الأشياء و رضى الرّحمن الطّاعة للإمام بعد معرفته ... أما لو أنّ رجلا قام ليله و صام نهاره و تصدّق بجميع ماله و حجّ جميع دهره و لم يعرف ولاية ولىّ اللّه فيواليه و يكون جميع أعماله بدلالته إليه، ما كان له على اللّه حقّ في ثوابه و لا كان من أهل الإيمان.
ادامه در پست بعد...
https://eitaa.com/shjavadabolghasemi/60
فرمود: «حقيقت و مخّ امر و اعلاى آن و كليد آن و باب اشيا و رضاى خداوند، اطاعت امام است بعد از معرفت او. آگاه باش كه اگر مردى شبها به عبادت ايستد و روزها روزه گيرد و تمام مالش را صدقه دهد و تمام روزگار را حج كند، و نشناسد ولايت ولىّ خدا را تا موالات او كند و تمام اعمالش به راهنمايى او باشد، نيست براى او بر خداى تعالى حقى و ثوابى، و نمىباشد از اهل ايمان.» و بإسناده عن أبي عبد اللّه، عليه السّلام، قال: من لم يأت اللّه عزّ و جلّ يوم القيامة بما أنتم عليه، لم يتقبّل منه حسنة و لم يتجاوز له سيّئة. و بإسناده عن أبي عبد اللّه عليه السّلام، في حديث قال: و اللّه، لو أنّ إبليس، لعنه اللّه، سجد للّه بعد المعصية و التّكبّر عمر الدّنيا، ما نفعه ذلك و لا قبله اللّه ما لم يسجد لآدم كما أمره اللّه عزّ و جلّ أن يسجد له، و كذلك هذه الأمّة العاصية المفتونة بعد تركهم الإمام الّذى نصبه نبيّهم لهم، فلن يقبل اللّه لهم عملا و لكن يرفع لهم حسنة حتّى يأتوا اللّه من حيث أمرهم و يتولّوا الإمام الّذي أمرهم اللّه بولايته و يدخلوا من الباب الّذي فتحه اللّه و رسوله لهم ... الحديث. و اخبار در اين باب و به اين مضامين بسيار است. و از مجموع اخبار استفاده شود كه ولايت شرط قبول اعمال، بلكه شرط قبول ايمان به خدا و به نبوّت رسول مكرم (ص) است.
پی نوشت:
همین مطلب را امام راحل در سخنرانی روز عید غدیر در مقام فرق بین امامت الهی و حکومت مطرح کرده اند که حکومت از فروع دین و در عرض نماز و روزه و... اما برتر از آنها است.
ولی ولايت امام الهی شرط قبول تمام اعمال است.
https://eitaa.com/shjavadabolghasemi/60
هدایت شده از کانال داخلی حوزه علميه مروی
فَلْیُبَلِّغِ الْحاضِرُ الْغائِبَ وَالْوالِدُ الْوَلَدَ إِلى یَوْمِ الْقِیامَةِ
حوزه علمیه مروی تهران با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی تهران برگزار می نماید:
دوره تربیت مبلغ غدیر
#خواهران و #برادران
آیت الله شیخ محمد باقر تحریری
(غدیر در آیینه آداب و اعمال)
آیت الله شیخ حسین غیب غلامی
(جایگاه و اهمیت امامت در آیات غدیر)
آیت الله شیخ نجم الدین طبسی
(مواضع اعلان ولایت امیرالمؤمنین)
آیت الله سید محمد حسینی قزوینی
(طرق حدیث غدیر و پاسخ به شبهات)
حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد تقی سبحانی
(نقش غدیر در اکمال دین و ضرورت امامت)
حجت الاسلام و المسلمین دکتر جواد ابوالقاسمی
(پاسخ به شبهات غدیر)
دکتر محمود نوروزی
(دلالت حدیث غدیر و کتابشناسی غدیر)
حجت الاسلام و المسلمین هادی الیاسی
(جریان شناسی نفاق و نقش آن در حجه الوداع)
حجت الاسلام والمسلمین مجید جعفر پور (مهدویت و غدیر، راه و رسم تبلیغ غدیر)
زمان ثبتنام ۲۹ اردیبهشت لغایت ۱ خرداد ۱۴۰۳
زمان دوره پنجشنبه ها (۳، ۱۰، ۱۷ و ۲۴ خرداد)
صبح ها ساعت ۸ الی ۱۲ و بعد از ظهرها ساعت ۱۴ الی ۱۸:۳۰
مکان: حوزه علمیه مروی تهران
ثبت نام از طریق لینک:
https://formafzar.com/form/n4jlf
هدایت شده از اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
⚫️ افشاگری حجتالاسلام رئیسی علیه منافقین
👈 از قاتلین حضرت زهرا (س) تا امروز!
🔰 مصاحبه ایشان | ماهنامه شاهد یاران
1⃣ حضرت زهرا (س) اولین شهید ما در سنگر مبارزه با نفاق است.
2⃣ برخلاف کسانیکه معتقدند نفاق از مدینه آغاز شد، به اعتقاد من این جریان از مکه شروع شد. این تحلیل، فرمایش علامه طباطبایی است که بر اساس آیات اول سوره بقره، چهره سه دسته: مومنان، کافران و منافقان را از صدر اسلام نشان میدهد. يعني از همان ابتداي دعوت پيامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) ، اين سه گروه حضور داشتند.
3⃣ رسالت مهم حضرت زهرا (سلام الله علیها) این بود که نفاقِ بانقاب را برملا کنند که این کار را با خطبهها و سخنرانیها و اشک چشمانشان انجام دادند؛ باید نفاق را بر دو دسته بینقاب و بانقاب تقسیم کرد اما نفاقِ بانقاب هم شناختش سخت است هم شناساندنش.
4⃣ جریان نفاق جدیدی در این نظام وجود دارد که شهید لاجوردی آن را شناخته بود. این جریان در هر مقطعی با چهرهای متفاوت میآید.
📚 منبع؛ (کلیک کنید): مصاحبه حجتالاسلام و المسلمین رئیسی با ماهنامه شاهد یاران، ش۲۸، اسفندماه ۱۳۸۶
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
🌐 eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
هدایت شده از آرشیو کلیپ های شبکه ولی عصر عجل الله فرجه
15.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 کلیپ : دستور رهبری به در رابطه با معرفی اهل بیت علیهم السلام به دنیا
🎙 #حجت_الاسلام_والمسلمین_دکتر_ابوالقاسمی
✔️ #شبکه_جهانی_ولی_عصر_عج_الله_فرجه
✔️ #راه_روشن
🔰 https://eitaa.com/archive_valiasrtv
هدایت شده از آرشیو کلیپ های شبکه ولی عصر عجل الله فرجه
24.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 کلیپ : معنی ولایتی که بدون آن اعمال قبول نیست
🎙 #حجت_الاسلام_والمسلمین_دکتر_ابوالقاسمی
✔️ #شبکه_جهانی_ولی_عصر_عج_الله_فرجه
✔️ #راه_روشن
🔰 https://eitaa.com/archive_valiasrtv
هدایت شده از «پیروان امامین انقلاب»
﷽
✍🏻 یکی از کلان انحراف های جریان های «وحدت نامنضبط» تغییر ریل «فقه جواهری» به «فقه مقاصدی» در تحلیل گزاره های مرتبط با فقه تعامل با مخالفین است. مراجعه به سایت «شعوبا» و تحلیل یادداشت های استاد حیدر حب الله، موید این برداشت ما است. (رک: تصویر صفحه فوق)
🔺اغراض شارع در خطابات شرعی در مرحله لحاظ و جعل، دواعی حکم محسوب می شوند ولی همین دواعی در تحقق خارجی، غایات و مقاصد احکام تلقی می شوند. به تعبیر دیگر غایات و مقاصد، تصورا و از حیث ذهنی مقدم بر خطاب شرعی است ولی خارجا موخر از بیان حکم شرعی است. برای مثال شارع مقدس در مرحله لحاظ و جعل احکام، تحصیل طهارت را داعی خود محسوب می کند و بعد از ابلاغ وجوب طهارت مائیه و ترابیه به مکلفین، کسب طهارت و تحصیل آن، غایت و مقصد حکم شرعی می شود.
🔻یکی از مهم ترین مختصات فقه امامیه این است که دواعی و مقاصد احکام، با وجود اینکه احکام شرعی معلل به مقاصد و اغراض بوده و دارای حسن و قبح و مفسده و مصلحت نفس الامری هستند ولی هیچ نقشی در کشف حکم شرعی و توسعه و تضییق حکم و موضوع حکم شرعی ندارند. البته باید دانست که ظاهر خطاب شرعی، مهم ترین عامل کشف حکم شرعی و تعیین دایره شمول آن است و اگر در خطاب شرعی، دواعی و مقاصد، صریحا به عنوان علت _ یا به تعبیر دقیق تر حیثیت تقییدیه _ اخذ شوند، می تواند ملاک و مناط تامه حکم شرعی و عاملی برای تعمیم و تضییق آن لحاظ شود ولی اگر به صورت حکمت یا حیثیت تعلیلیه مطرح شده باشد، نمی تواند ملاک تام حکم شرعی و عاملی برای تعیین حدود و ثغور حکم تلقی شود. این ویژگی فقه و اصول امامیه، عاملی کلیدی برای عدم خروج از ضابطه صحیح کشف حکم شرعی و عدم دخالت ظنون در کشف ملاکات احکام شرعی است.
🔸ولی در مقابل؛ مهم ترین ویژگی فقه جریان های رأی گرا _ یا به تعبیر دیگر فقه احناف یا فقه مقاصدی یا فقه مبتنی بر ظنون و استحسانات فقها _ داخل نمودن دواعی و مقاصد احکام شرعی، در کشف و توسعه و تضییق احکام شرعی است. ریشه این رویکرد به نظریه تصویب معتزلی و اشعری برمی گردد که وجود حکم و به تبع آن مصلحت و مفسده نفس الامری برای احکام شرعی را یا منکرند و یا بنا بر رای مجتهدین، متغیر می دانند. توجه به این امر پرده از تناقض بزرگ این مکاتب کلامی و اصولی بر می دارد؛ چرا که از یک سو یا منکر هر نوع حکم واقعی نفس الامری در لوح محفوظ هستند یا تمام مصلحت و مفسده احکام را در همان مودای امارات می دانند که با تغییر آن مصلحت و مفسده نیز مضمحل و متغیر می شود و از سویی دیگر فقیه رای گرا، تمام توجه خود را به کشف و فهم غایات و مقاصد خطابات شرعی برای برون رفت از تزاحمات و حرج ها و بن بست های مکلفین می کند!
🔹اختلاف مکتب امامیه با مکاتب مقاصد گرا در این موضوع، ریشه در توانایی عقل منبعی _ و یا عناصر شبه عقل _ در کشف ملاکات نفس الامری و ثبوتی احکام شرعی دارد. در دیدگاه علمای شیعه خصوصا مکتب اصولی شیخ انصاری و محقق خویی و ...، _ عقل هیچ مدخلیت و قدرتی برای کشف ملاک تام و قطعی احکام شرعی ندارد و کشف ملاکات تنها از راه بیان شارع میسر خواهد بود. نتیجه این روش، محوریت علم و اطمینان برای کشف حکم شرعی است.
🔹در مقابل، کشف ملاکات احکام شرعی با رویکرد مقاصدی و ورود عقل بشری به کشف دواعی احکام در مرحله جعل، باعث محوریت و معیار شدن ظنون برخاسته از فکر و رای فقیه خواهد شد. این امر علاوه بر بی انضباطی و اختلال در احکام شرعی، باعث جایگزینی ظن فقیه به جای نصوص و خطابات شرعی خواهد شد. این امر سرّ دوری فقهای شیعه _ به تبعیت از راهنمایی اهل بیت علیهم السلام _ از هر اندیشه فقهی مبتنی بر فقه مقاصدی و رای گرایی است تا جایی که برخی از فقها حتی با قیاس اولویت نیز مخالفت نموده اند.
✅ تاکید بر رویکرد فقه مقاصدی و اندیشه های فقهی افرادی مثل استاد حیدر حب الله، علامه فضل الله و دیگران، انحراف و گسست از رویکرد فقه جواهری است که مضرات و مفاسد آن باید تبیین شود.
#وحدت
#فقه_مقاصدی
#التقاط
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341