هدایت شده از خ. رضایی
سلام علیکم جمیعا ورحمت الله و برکاته
با آرزوی سلامتی وتوفیقات روز افزون شما بزرگواران
هدایت شده از خ. رضایی
هیچکس دانید کلمات هم طعم و مزه دارند
گاهی شیرین
گاهی شور
گاهی تلخ
وگاهی هم ترش هستند
هدایت شده از خ. رضایی
وگاهی اوقات هم کاملا بی مزه هستند
کلمات شیرین جاذبه دارند
کلمات تلخ دافعه دارند
کلمات ترش زمینه اختلاف را فراموش می کند
کلمات شور باعث دلزدگی می شود
هدایت شده از خ. رضایی
حالا می خواهیم ببینیم از منظر دینی باید از چه کلماتی وبا چه طعم و مزه ای استفاده کنیم تا کلام ما نافذ باشد
هدایت شده از خ. رضایی
خداوند در قرآن می فرماید
وقولو لناس حسنا
این یعنی اینکه با مردم قشنگ وزیبا خرف بزن
زیبا حرف زدن یعنی اینکه در موقع سخن گفتن از زیباترین کلمات با طعم شیرین استفادهکن،تا بتوانی مخاطب خود را جذب کنی
هدایت شده از خ. رضایی
البته سخن گفتن زیبا بستگی به شخصیت انسان دارد
انسانهای با تقوا کسانی هستند که ادب درگفتار را رعایت می کنند
از بی ادبی وبد زبانی پرهیز می کنند
سنجیده سخن می گویند
حکیمانه سخن می گویند
در سخن گفتن مبالغه نمی کنند
تملق و چاپلوسی زیبایی سخن را از بین می برد
تحکم آمیز وامرانه سخن نمی گویند
با کلمات بازی نمی کنند ،بلکه صداقت در گفتار دارند
هدایت شده از خ. رضایی
چگونه با دیگران سخن بگوییم؟؟
وقولا لینا
با زبان ملین ونرم با دیگران سخن بگویید
قولا بلیغا
در سخن گفتن بلاغت داشته باشید
شفاف سخن بگویید ،واز دو پهلو صحبت کردن،کنایه زدن ،تیکه پراندن،ودر لفافه سخن گفتن اجتناب کنید
هدایت شده از خ. رضایی
شنیدین می گن هر چه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند
یعنی اینکه حرفی که می زنی ،حرف دلت باشد ،وخود به آن باور رسیده باشی،وله آن عمل کنی
هدایت شده از خ. رضایی
بالاترین ارتباط،ارتباط کلامی ست
اگر کلام ما درست و صحیح باشد ،وهمراه با رعایت ادب ونزاکت،صداقت،شیوا و دلنشین باشد
احتمال ارتباط موفق با دیگران را بالا می برد
هدایت شده از خ. رضایی
نکته مهم
هیچگاه در موقع سخن گفتن صدای خود را بالا نبرید،
واگر این مهم رعایت نشود مخاطب ما حالت تدافعی به خود می گیرد
نرم سخن گفتن از زیبایی های کلام است که نفود کلام را به همراه دارد
هدایت شده از خ. رضایی
هیچگاه خود را برتر از دیگران ندانید ،زیرا این امر باعث می شود سخن شما متکبرانه باشد
هرگز وارد بازی لج ولجبازی ورو کم کنی با دیگران نباشید
چون باعث می شود سخن شما لجوجانه وتحقیرانه باشد
هدایت شده از خ. رضایی
سعی کنید بیشتر شنونده باشید تا گوینده
به طرف مقابل هم فرصت اطهار نظر بدهید
وعقیده خود را به او تحمیل نکنید،
اگر مشکلی در عقیده مخاطب شماست،در کمال ادب،با سعه صدر ،واستدلال قوی او را مجاب کنید
هدایت شده از خ. رضایی
سخن حق را بشنوید ،حتی از دیوانه یا بچه
محتوای سخن مهم است نه گوینده ان
هدایت شده از خ. رضایی
چه بسا افراد تحصیلکرده وبا سوادی که ناحق سخن می گویند
وافرادی هستند که سواد زیادی ندارند ،ولی سخنان آنها حکیمانه ست وسخن بر حق می زنند ،که باید پذیرفت
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🍃
🔷عنوان جلسه🔷
🔴 مهدویت در بیانات امام حسین 🔴
جلسه اول
======♡☆🖤☆♡====
👤 ارائه توسط خادمه گروه
🔰( شمیم یاس فاطمی )🔰
🕰 تاریخ برگزاری:
۱۴۰۱/۶/۱۸جمعه
راس ساعت ۲۳
🌎 مکان 👇
🦋گروه
🦋 حفظ حجاب فاطمی وغیرت علوی 🦋
======♡◇☆🖤☆◇♡،====
https://eitaa.com/joinchat/3047751842Ce37a8294d7
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
https://eitaa.com/joinchat/1978007734Cf4af993f15
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
🖤🖤🖤🖤🖤
عرض سلام وادب واحترام خدمت اساتید محترم وکاربران عزیز عزادریهاتون مورد قبول درگاه حق در خدمت شما عزیزان هستم با مبحث بیانات امام حسین در مورد مهدویت جلسه اول
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🌸🍃🌸🍃🌸
🍃🌸
🌸
عاشورا نقطه عطف تاریخ اسلام و تشیع است و پژوهش در همه زوایای آن لازم و ضروری به نظر می رسد. اما آن چه بیش از همه اهمیت دارد، هدف امام حسین(ع) از برپایی این قیام است. در این راستا بررسی دقیق سخنان ودیدگاه ایشان درباره آینده و مهدویت و چشم اندازی که برای جهان مطرح می فرماید، ضروری می نماید. ۱
🌸🍃
🍃🌸🍃
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🌸🍃🌸🍃🌸
🍃🌸🍃
🌸🍃
امام حسین(ع) در بیانات خود با پرداختن به ویژگی های امام مهدی(عج) و نشانه های ظهور و خصوصیات حکومت مهدوی، اهمیت و عظمت ظهور منجی را برای شیعیان خویش تداعی ساخته است.۲
🍃🌸
🌸🍃🌸
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🍃🌸
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🍃🌸
🌸🍃🌸🍃🍃🌸
🌸🍃🌸🍃
در یکی از فرازهای زیارت عاشورای امام حسین(ع) می خوانیم:
وَ اَسئَلهُ اَن یبَلِّغَنِی المَقامَ المَحمُودَ لَکُم عِندَالله وَ اَن یرزُقَنِی طَلَبَ ثارِکُم مَعَ اِمامٍ هُدَی ظاهِرٍ ناطِقٍ بِالحَقّ مِنکُم؛
من از خداوند درخواست می کنم که مرا به مقام شایسته و ستوده ای که برای شما در نزد پروردگار است برساند و خون خواهی در رکاب امام هدایت از خاندان شما که ظهور کرده و به حق نطق می کند - حضرت مهدی موعود(عج) - را نصیب من فرماید تا انتقام خون به ناحق ریختۀ شما را بگیرم.۳
🍃🌸
🌸🍃🌸
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🍃🌸
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🌸🍃🌸🍃🍃🌸
🍃🌸🍃
🌸🍃
با بررسی بیانات امام حسین(ع) درباره مهدویت و امر ظهور می توان به پیوند عمیق و ناگسستنی این دو قیام مهم و سرنوشت ساز واقف شد. آن چه حسین(ع) می دانست و آن را به اصحاب بزرگوارش انتقال داد، هدفی بزرگ بود که آیندۀ جهان را رقم می زند و صد البته ارزش چنین جانفشانی ها را داشته و دارد.۴
🍃🌸
🌸🍃🌸
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🍃
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🍃🌸🍃
عاشورا زمینه ساز قیام و انقلاب منجی بشریت خواهد بود؛ چرا که این واقعه، موجب ایجاد یک اندیشه بنیادین در شیعه شده که مرگ، بهتر از زندگی تحت حکومت ستمگران و قدرت های کافر است. این اندیشه در طول تاریخ با شیعه همراه بوده و چنین عاملی باعث شکل گیری انقلاب هایی مانند انقلاب اسلامی ایران شد.۵
🌸🍃
🍃🌸🍃
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🌸🍃🌸🌸🍃
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🍃🌸🍃🌸🍃
🌸🍃🍃
ادامه همین تفکر است که به یاری خدا به انقلاب جهانی مهدی(عج) منجر خواهد شد. شیعه معتقد است مهدی می آید که مأموریت حسین (ع) را تکمیل کند و به سرانجام برساند تا ظلم و ستمی در جهان باقی نماند و عدل و داد سراسر جهان را فراگیرد.
امام حسین(ع) در موارد متعددی به امر ظهور و مباحث مهدویت پرداخته است۶
🍃🌸
🌸🍃🌸
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🌸🍃۶
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🌸🍃🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🌸🍃🌸🍃
🍃🌸
توصیف مهدی(عج) از زبان امام حسین (ع)
امام حسین(ع) در مواردی با بیان ویژگی های امام مهدی(عج) دل ها را به سوی ایشان ترغیب می فرمود و بدین وسیله زمینه ظهور آن بزرگوار را در قرن های آینده آماده می ساخت.
امام(ع) در پاسخ به مردی که از آن وجود مقدس سراغ می گرفت، امام زمان(عج) را این طور توصیف فرمود:
👇👇👇👇👇👇👇
از بنی هاشم، از قله بلند عرب، از جایگاه ژرف دریای آن او کار آمد، چیره دست، پیروز و سرافراز است. او شیر صحنه پیکار و دشمن شکن نام آور است. او از شمشیرهای خداست و در عین حال سالار بخشنده و بزرگوار است. اندیشه او از دنیا و آخرت رهیده و در عالی ترین جایگاه سیادت و منزلت و قرب خداوندی جای گرفته است. پس هشدار که شیطان از حق برگشته، در هر زمانی به فتنه ای برمی خیزد تا شما را از بیعت با او منصرف کند. سپس حضرت به اوصاف مهدی اشاره کرد و فرمود: پناه دهندگی اش از همه فراگیرتر، علم او از همه فزون تر وصله رحمش از همه بهتر و بیشتر است.۷
نعمانی ؛۱۳۹۷ ۲۱۴/۱۳
🍃🌸
🌸🍃🌸
🍃🌸🍃🌸
🍃🌸🍃🍃🌸🍃🌸🍃🌸🌸🍃🌸🍃
🍃🌸🍃🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🍃🌸🍃🌸🍃
همین طور در روایت دیگری در توصیف ایشان می فرماید:
👇👇👇👇👇👇👇👇👇
در قائم ما سنت هایی از از انبیا باشد؛ سنتی از نوح، و سنتی از ابراهیم، و سنتی از موسی، و سنتی از عیسی، و سنتی از ایوب، و سنتی از محمد(ص). و اما از نوح پس آن درازی عمر است. و اما از ابراهیم پس خفای ولادت و اعتزال از مردم. و اما از موسی، خوف و غیبت. و اما از عیسی اختلاف مردم در او. و اما از ایوب پس فرج بعد از محنت و شدت. و اما از محمد(ص) خروج با شمشیر.۸
اربلی،(۵۲۲/۲:۱۳۸۱)
🍃🌸
🌸🍃🌸
🍃🍃🌸🍃🌸
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🍃🌸🍃🍃🌸🌸