عفاف در شبکه های اجتماعی
فضای مجازی بر خلاف نامش، حقیقتی همراه با مشخصه های ویژه خود است. یکی از ویژگی های آن مخفیانه بودن است. در حالی که در محضر خدا و خود انسان هیچ چیز مخفی نیست. خدای متعال می فرماید: «أَنَا أَعْلَمُ بِما أَخْفَیْتُمْ وَ ما أَعْلَنْتُم؛ من به آنچه پنهان داشتید و آنچه آشکار نمودید داناترم.»
به عنوان نمونه، یکی از ویژگی های فضای مجازی، مقوله نگاه مخفیانه است که خدای متعال در باره آن می فرماید: «یَعْلَمُ خائِنَةَ الْأَعْیُنِ وَ ما تُخْفِی الصُّدُور؛ [خدا] نگاه هاى دزدانه و آن چه را که دل ها نهان مى دارند، مى داند.» پس، پیچیدگی و گستردگی ارتباطات در فضای مجازی هرگز مانع از ثبت و ضبط و حسابرسی نسبت به آنها نخواهد بود.
🌸🌸🌸🌸🌸
سلام و عرض ادب و احترام خدمت مدیران محترم گروه و اعضای محترم گروه خیلی ممنون که فرصتی به بنده داده شد که ان شاءالله بتوانم در راستای ظهور امام زمان قدمی بردارم و بتوانم ان شاءالله فریضه ی مهم امربه معروف و نهی از منکر رو بیشتر توضیح بدهم و همگان را بیش از پیش با این وظیفه ی شرعیمون آشنا کنم .
مهم ترین فاجعه و خطرناک ترین آسیبی که با ترک امربه معروف و نهی از منکر تو جامعه ی اسلامی رخ میدهد این است که گناه از گناه بودن می افتد و عادی میشود و کم کم ارزش میشود
امربه معروف کردن یعنی مسئولیت پذیر بودن یعنی دلسوزی کردن یعنی برادری رو در حق دیگران ادا کردن یعنی محبت داشتن نسبت به دیگران هست
آیه ی 71سوره توبه فرموده است
والمومنون والمومنات بعضهم اولیاء بعض یامرون بالمعروف و ینهون عن المنکر
طبق این آیه و آیات مشابه کسی که امر به معروف ونهی از منکر نکند از دایره ی ایمان خارج میباشد
بزرگواران امر به معروف و نهی از منکر واجب فوری هست نمیشه بدون داشتن عذر موجه با رویت گناه اون رو به تاخیر انداخت البته بادر نظر گرفتن مراتب و شرایط
معروف یعنی آنچه نزد خدای متعال و نزد شارع مقدس معروف است
.معروفات یعنی کارهایی که در دین اسلام یا شریت یا واجبند یا مستحب هستند
منکر یعنی اونی که دین اسلام اون رو رد کرده نپذیرفته و به رسمیت نشناخته
: منکرات به اونهایی میگویند که اهل بیت و قرآن مارو از آنها نهی کردند و منکرات دودسته هستند مکروهات و محرمات
پس حواسمان باشد امربه معروف به این معنانیست که اگر یک کارخطایی عرف شد به آن امر کنیم و نهی از آن نکنیم ملاک ما خداست ملاک حق است ملاک قرآن و عترت است
این نکته هم بگم . امربه واجبات واجب است و نهی از محرمات هم واجب است حالا اگر امربه مستحبات نکردیم طوری نیست گاهی نهی از مکروهات هم نکردیم طوری نیست
امربه معروف مچ گیری و سرزنش کردن نیست امیر المونین فرمودند اگر شخصی را به خاطر گناهش سرزنش کنی نمیمیری تا وقتی که خودت به آن گناه آلوده شوی
امربه معروف و نهی از منکر افشا گری نیست وقتی گناهی دیدیم جلوی همه گناهش را افشا کنیم مگر اینکه در مراتب بالای امربه معروف باشد که لازم است مراتبش را یاد بگیرید.
که مرحله ی آخرش هست وقتی گناه علنی هست و امر به معروف متوقف براین باشد که دیگرانی بیاییند و آنها هم تذکر بدهند البته ما باید حد و حدود را رعایت کنیم و مراتب را حتما رعایت کنیم
امربه معروف و نهی از منکر کردن به معنای قضاوت کردن نیست شاید اون شخصی که بد حجاب است بقیه ی واجباتش را از ما بهتر انجام دهد ما فقط در مورد آن گناهی که میبینیم تذکر میدهیم و قضاوتی در کار نیست.
.کارفرهنگی هم توضیح بدهم بزرگواران کارفرهنگی از امربه معروف و نهی از منکر جداست . بعضیها فکر میکنند چون دارن کارفرهنگی میکنند دیگه لازم نیست تذکر لسانی بدهند
.کارفرهنگی دیر بازده و کارای دراز مدت هست
واینکه عده ای خودشون رو تو کارفرهنگی شما قرار نمیدهند اعتکاف نمی آیند بروشور نمیخوانند و شبکه ی قرآن نمیبینند
کار فرهنگی پیشگیری هست و امربه معروف و نهی از منکر درمان هست
بله ماهم قبول داریم پیشگیری بهتراز درمان هست یعنی ما انقدر قبل و بعداز غذا دستامونو میشوریم تا مریض نشیم اما وقتی مریض شدیم دیگه با شستن دست خوب نمیشیم و نیاز به درمان داریم. کارفرهنگی هم پیشگیریه انقدر باید هیئت ها برگزار بشه و کتاب و بروشور مفید چاپ بشه که گناهی در جامعه صورت نگیرد اما وقتی که گناه انجام شده باید با امربه معروف و نهی از منکر درمانش کرد . کارفرهنگی و امربه معروف و نهی از منکر هر دوبال های پرواز هستند هردو باید انجام شود
پس حواسمون باشه کارفرهنگی لازم هست ولی کافی نیست
نکته ی دیگه ای که باید به آن توجه کنیم این است که بعضی ها امربه معروف و نهی از منکر رو با التماس کردن و خواهش کردن اشتباه میگیرند .
این طور نباید باشد
امربه معروف و نهی از منکر باید دارای استعلا باشد یعنی از بالا به پایین . علو.آمرانه و ناهیانه.
ولی حواسمان باشد که دچار غرور نشیم
باید تواضع داشته باشیم ولی باید جدیت رو حفظ کنیم.
حالا یه موقع با سوال پرسیدن میگید یه موقع استفهام انکاری میکنید اینها اشگالی نداره ولی باید استعلا از بالا به پایین رو رعایت کنید.
بعضیها خیلی عاجزانه ذلیلانه التماس میکنند آقا این گناهو انجام نده این اشتباه است.
مراجع تقلید اجازه ی موعظه و نصیحت و گاهی استدعا هم دادند ولی التماس و عجز خیر
فکر میکنم برای امروز کافی باشد. ان شاءالله که بتوانیم باهمدیگر فریضتین را انجام دهیم و دیگران رو هم به جمع آمران دعوت کنیم تا ان شاءالله در زمینه سازی ظهور حضرت حجت بن الحسن مفید باشیم و بتوانیم ظهور رو نزدیک کنیم ان شاءالله.
4_5816720165122868239.mp3
4.75M
خیلی دعا کردم نشد
مشک و بغل کردم نشد
داداش حسین شرمنده اتم 😭😭
یا ابوالفضل 😭😭😭
التماس دعا 🙏🙏
هدایت شده از 💫شمیم یاس💫
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🍃
🔷عنوان جلسه🔷
🔴 مهدویت در قرآن 🔴
======♡☆🖤☆♡====
👤 ارائه توسط خادمه گروه
🔰( شمیم یاس فاطمی )🔰
🕰 تاریخ برگزاری:
جمعه ۱۴۰۱/۶/۱۱
راس ساعت ۲۳
🌎 مکان 👇
🦋گروه
🦋 حفظ حجاب فاطمی وغیرت علوی 🦋
======♡◇☆🖤☆◇♡،====
https://eitaa.com/joinchat/3047751842Ce37a8294d7
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
https://eitaa.com/joinchat/1978007734Cf4af993f15
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
🖤🖤🖤🖤🖤
هدایت شده از 💫شمیم یاس💫
51.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
راهیست راه عشق که هیچش کناره نیست
دعوت گرفته یار ونوشته من الغریب
یک کربلا مقابل هر انتخاب ماست
خیلی حسین زحمت مارو کشیده است
به مولا صاحب الزمان تسلیت میگیم شهادت عمه جانشون بی بی رقیه رو
🖤🖤🖤🖤🖤
هدایت شده از 💫شمیم یاس💫
بررسی آیات مهدوی قرآن کریم
یکی از موضوعات مهم درباره مهدویت آیات مهدوی قرآن کریم است که میتواند بسیاری از سوالات را در این باره پاسخ دهد.
🍃
🌸🍃
🍃🌸🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
هدایت شده از 💫شمیم یاس💫
یکی از موضوعات مهم درباره مهدویت آیات مهدوی قرآن کریم است که میتواند بسیاری از سوالات را در این باره پاسخ دهد لذا در ذیل سوال و جواب درباره یکی از این آیات مرور میشود.
🍃
🌸🍃
🍃🌸🍃🍃🍃🍃🍃
هدایت شده از 💫شمیم یاس💫
آیا آیه «بَقِیَّهُ اللَّهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ» در باره امام زمان (عج) نازل شده است؟
🍃
🌸🍃
🍃🌸🍃🍃🍃🍃🍃🍃
هدایت شده از 💫شمیم یاس💫
در قرآن کریم آیات بسیاری داریم که موضوع اولیه آیه در زمان انبیای گذشته بوده است، اما مصداقی از آن نیز در زمان رسول گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم محقق میشود. تمامی ماجراهایی که از انبیای کرام نقل شده به این دلیل بوده است که آن ماجرا ربطی به عصر رسول گرامی اسلام (ص) و وقائع زمان آن حضرت (ص) داشته است.
🍃
🌸🍃
🍃🌸🍃🍃🍃🍃🍃🍃
هدایت شده از 💫شمیم یاس💫
از واضحترین آنها میتوان به آیه «رَحمَهُ اللهِ وَبَرَکَاتُهُ عَلَیکُم أهلَ البَیتِ» (هود ۷۳) بخشایش و برکتهای خداوند بر شما اهل این خانه باد اشاره کرد که در شأن حضرت ابراهیم (ع) و خاندانش نازل شده است، اما رسول خدا (ص) از خداوند طلب نمودند که آن را در ذریه ایشان نیز قرار دهد
🍃
🌸🍃
🍃🌸🍃🍃🍃🍃🍃🍃
هدایت شده از 💫شمیم یاس💫
** شوکانی در این باره مینویسد: قول رسول خدا (ص) که فرمودند همانطور که بر ابراهیم و آل ابراهیم درود فرستادی مقصود اسماعیل واسحاق واولاد ایشان است و خداوند برای ذریه وی رحمت و برکت را جمع فرموده است، چون در قرآن فرموده: «بخشایش و برکتهای خداوند بر شما اهل این خانه باد که او ستایش شده بخشنده است» و این دو مطلب برای هیچ کس جمع نشدند. پس رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم از خداوند خواست که آنچه را که در این آیه آمده است به وی عطا شود. (نیل الأوطار – الشوکانی – ج ۲ – ص ۳۲۵)
🍃
🌸🍃
🍃🌸🍃🍃🍃🍃🍃🍃