eitaa logo
🌸🕊شمیم یاس 🕊🌸
131 دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
10هزار ویدیو
142 فایل
.....★♥️★.... .....★♥️ ......♥️★... ....★♥️★... سلام و خیر مقدم خدمت همه شما دوستان بزرگواران در کانال 《 شمیم یاس》 سعی ما بر بررسی دانستنی های علمی ،مذهبی و روان‌شناسی مبتلابه روز اینجاییم برای روشنگری حقیقت 🆔@shmimyasfatmi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دوره ختم یک صفحه‌ای قرآن کریم همراه با فایل ترجمه صوتی , صفحه ۵۱۸ نام استاد: ماهر معقیلی 🌸🌸🌸🌸🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹🌹 بسم‌ الله الرحمن الرحیم🌹🌹 سلام ،صبح‌ چهار شنبه‌ی‌ همه‌ی شما دوستان عزیز بخیر ونیکی 🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟 سلام و درود به همراهان گرامی آوای عاشقی روزتون به قشنگی دل‌های مهربونتون سلامم به پائیز و رنگ‌های زیبایش سلامم به باران و آئینه باد به دل‌های سرسبز و بی کینه باد سلامم به کوه‌ها به دشت امید به قلب تپنده در سینه باد سلامی به هنگام فجر سپید به شفافی رنگ در شیشه باد دوست من بدان که زندگی آینه‌ای است که چهره تو را منعکس می‌کند پس شادمان و مهربان باش که در نتیجه‌ی آن زندگی سراسر مهربانی و شادی را از خود باز می‌تاباند امروز یادت باشه با همه در صلح و آشتی باشی به خصوص با زندگی آخه زندگی رسم نازکشی را بلد نیست اما اگه باهاش دوست باشی اون هم سازش را اونجوری که دلت می‌خواد کوک می‌کنه تا غرق در شادی و رضایت باشی پس با به کارگیری 3 ت طلایی برای رسیدن به اهداف متعالیت کوشش کن آفرین ،منظورم از 3 ت طلایی ، همان توکل به خدا توسل به ائمه اطهار تلاش در راه تحقق هدف است ، پس بدان که با وجود سخت‌ترین شرایط و وجود بدترین موانع بر سر راهت ، چون خدا را داریم ، همواره امید برای زندگی بهتر هست ... 🌸🌸🌸🌸🌸
9.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ دعاو زیارت‌روز چهارشنبه‌ 🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟 🌱مهدیا بر ره تو منتظرانیم هنوز تا بیایی به رهت دل نگرانیم هنوز.... 🌱مهدیار تا برسد پرتو نور رخ تو از غم دوری تو خون جگرانیم هنوز.... 🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟 🗓️ امروز:چهارشنبہ ☀️١٨/آبانماه/١٤٠۱/٠٨   🌙۱٤/‌ربيع الثاني/١٤٤٤/٠٤                     2022/11/Nov/09🌲  🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟 ✋🏻 هرروزبه رسم ادب🤚🏻 *اَلسَّلامُ عَلَیْڪَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائڪَ عَلَیْڪَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِڪُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعلے اولاد الحسين وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ 🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟 ذکر روز چهارشنبه (یاحی‌یاقیوم) موجب عزت دائمی می شود. 🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟 میدانیم که روز چهارشنبه به اسم موسی‌بن‌جعفر (عليه‌السلام) و علی‌بن‌موسی(عليه‌السلام) و (عليه‌السلام) و علی‌بن محمد (عليه‌السلام) است. روایت شده در این روز این چهار امام میزبان هستند و ما مهمان... 🌸🌸🌸🌸🌸
سند (4).pdf
295.5K
متن اذکار و دعاهای روز چهارشنبه تقدیم شما دوستان عزیزم ،ملتمس دعای خیر شما عزیزان هستم ، مخصوصا دعا برای تعجیل در فرج آقا و مولایمان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف که با آمدنشان ، ان‌شاءالله جهان گلستان میشود ،ای کاش که ما هم از یاران واقعی ایشان باشیم و.. 🌸🌸🌸🌸🌸
امروز مثل یک برگ برنده در دستان توانمند شماست این به شما بستگی دارد که از این فرصت طلایی چه طوری استفاده کنید به امروزتون به عنوان یک پله برای رسیدن به یکی از آرزوهاتون نگاه کنید اون وقته که خوب می‌بینید تلاشتون چند برابر میشه فراموش نکنید این شما هستید که باید به آرزوهای شما برسه پس منتظر نباشید و از هر ثانیه برای مؤفقیت و رسیدن به آرزوهاتون استفاده کنید لبخند بزنید امروز برای شماست🍁 🌸🌸🌸🌸🌸
اراده‌اى برتر از اراده ما! امام عليه السلام در اين كلام نورانى‌اش به يكى از دلايل توحيد اشاره كرده مى‌فرمايد: «خداوند را به‌وسيله بَرهم خوردن تصميم‌ها، فسخ پيمان‌ها و نقض اراده‌ها شناختم»؛ (عَرَفْتُ آللّهَ سُبْحَانَهُ بِفَسْخِ العَزَائِمِ، وَحَلِّ آلْعُقُودِ، وَنَقْضِ آلْهِمَمِ 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
اشاره به اين‌كه، بسيار مى‌شود انسان تصميم محكمى به انجام كارى مى‌گيرد، اما ناگهان اراده او تغيير پيدا مى‌كند بى‌آن‌كه عاملى براى آن تغيير بشناسد! اين نشان مى‌دهد كه اراده‌اى از بيرون به آن تعلّق گرفته بود كه اراده اين شخص فسخ شود وگرنه دليلى ندارد كه انسان با داشتن تصميم قوى بر كارى ناگهان منصرف شود. اين تفسير مطابق همان روايت صدوق است كه در شرح سند اين حكمت آمده 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
تفسير ديگرى نيز براى اين كلام نورانى شده است كه بسيار مى‌شود انسان تصميم محكمى بر كارى مى‌گيرد؛ ولى تقديرات الهى مانع از آن مى‌گردد وانسان ناچار عقب‌نشينى مى‌كند و از آن چنين مى‌فهمد كه مافوق اراده او اراده ديگرى است كه اگر تعلق به چيزى گيرد هرچه برخلاف آن است دَرهم مى‌ريزد و از بين مى‌رود. كوتاه سخن اين‌كه اگر انسان، فعّالٌ ما يَشاء بود و هرچه مى‌خواست مى‌توانست انجام دهد ممكن بود در وجود خدا شك كنيم؛ اما اين‌كه مى‌بيند مافوق اراده او، اراده‌اى است كه در بسيارى از مواقع اراده او را بَرهم مى‌زند يا مانع تحقق مراد او مى‌شود مى‌فهمد عالَم، مدبّر قادر و توانايى دارد كه آن را بر طبق اراده حكيمانه‌اش تدبير و اداره می‌کند 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
در اين‌كه آيا واژه‌هاى «عزائم» و «عقود» و «همم» مترادف است و همه به معناى اراده انسان است يا با هم تفاوت دارد، در ميان شارحان نهج‌البلاغه اختلاف نظر است؛ بعضى هر سه را به يك معنا مى‌دانند و بعضى معتقدند «عزائم» اراده‌هاى بسيار قوى است و «عقود» مرحله‌اى پايين‌تر و «همم» مرتبه نازله است. در بعضى از منابع لغت، «عزم» را به معناى تصميم محكم گرفته‌اند در حالى كه «همم» جمع «همت» را به معناى تصميمى كه انسان گرفته و آن را عمل نكرده ذكر نموده‌اند و «عقود» معناى وسيعى دارد كه مى‌تواند تصميم و غير تصميم را شامل شود، بنابراين بعيد نيست كه تفاوت اين سه واژه با يكديگر بر حسب درجات قوت و ضعف باشد و امام عليه السلام مى‌خواهد بفرمايد گاهى مى‌شود اراده‌هاى عادى و يا اراده‌هاى قوى بر انجام كارها، بدون عامل شناخته شده‌اى فسخ مى‌شود و اين نشانه وجود اراده قوى‌ترى بالاتر از اراده ماست. بعضى چنين پنداشته‌اند كه اين كلام حكيمانه با آنچه در آيات قرآن درباره عزم و اراده آمده سازگار نيست؛ قرآن خطاب به پيغمبر اكرم صلي الله عليه وآله مى‌گويد: (فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللهِ) (1) و در نكوهش ترك اولاى آدم مى‌فرمايد: (وَلَقَدْ عَهِدْنَا إِلَى آدَمَ مِنْ قَبْلُ فَنَسِىَ وَلَمْ نَجِدْ لَهُ عَزْما).(2) ولى روشن است كه هيچ‌كس نمى‌تواند نقش تصميم و اراده انسان را در پيشرفت كارها انكار كند، سخن در اين‌جاست كه گاه موارد استثنايى پيش مى‌آيد كه انسان تصميمى مى‌گيرد و عزم خود را بر انجام كارى راسخ مى‌كند و ناگهان به علل ناشناخته‌اى بَرهم مى‌خورد، در اين موارد استثنايى انسان احساس مى‌كند كه اراده‌اى مافوق اراده او وجود دارد. البته دلايل خداشناسى بسيار است. آنچه امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه بيان كرده اشاره به نكته تازه‌اى است كه بسيارى از آن غافلند 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
. علامه شوشترى در شرح نهج‌البلاغه خود مى‌گويد: كلام امام عليه السلام در اين‌جا شبيه حديث معروفى است كه از پيغمبر اكرم صلي الله عليه وآله (در كتب بسيارى) نقل شده است كه فرمود: «ما مِنْ آدَمِىٍّ إلّا وَقَلْبُهُ بَيْنَ إصْبَعَيْنِ مِنْ أصابِعِ اللهِ؛ هيچ انسانى نيست مگر اين‌كه قلب او در ميان دو انگشت از انگشت‌هاى قدرت پروردگار قرار دارد»(3) و سپس به اين آيه شريفه استشهاد مى‌كند: «(وَاعْلَمُوا أَنَّ اللهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ وَأَنَّهُ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ)؛(4) بدانيد كه خداوند ميان انسان و قلب او حائل مى‌شود و بدانيد كه به‌سوى او باز مى‌گرديد و محشور مى‌شويد». اين سخن در جاى خود صحيح است؛ ولى آنچه را علّامه شوشترى آورده ازقبيل پى بردن به معلول از ناحيه علت است در حالى كه آنچه امام عليه السلام فرموده ازقبيل پى بردن به علّت از ناحيه معلول است 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸