🔅 #استاد_شهید_مرتضی_مطهری
🔅 #پرسش_از_شهید
🔰 نماز جمعه یک نماز حکومتی است که بوسیله امام مبسوط الید باید اقامه شود
#سؤال: پيشنهاد مى شود به منظور پى گيرى هدف انقلاب اسلامى و زنده نگه داشتن ايدئولوژى اسلام يكى از اصول عملى اسلام كه فراموش شده است يعنى نماز جمعه اقامه شود.
#پاسخ: بسيار پيشنهاد بجايى است. از شما چه پنهان كه من در اين سفرهاى اخيرى كه به قم رفته ام دو سه بار با خود #امام_خمينى اين مسئله را مطرح كردم و به ايشان عرض كردم كه الان وقت اين است كه نماز جمعه وسيله شما احيا شود براى اين كه شما الان امام #مبسوط_اليد هستيد.
🔷در گذشته كه نماز جمعه خوانده نمى شد دليلش اين بود كه نماز جمعه #نماز_حكومتى است، نمازى است كه امام مبسوط اليد بايد بخواند و بنابراين الان شرايطش جمع شده و بايد شما بخوانيد.
🔷البته ايشان هم برخى عذرهاى فردى و شخصى داشتند كه آن عذرها را ذكر مى كردند اگرچه من قانع نشدم و اميدوار هستم كه ايشان را قانع كنيم و با دوستان و رفقاى ديگر هم صحبت كردم كه آنها هم بروند با ايشان صحبت كنند و اين كار حتما ان شاء اللَّه بايد بشود و از ايشان هم بايد شروع شود.
👌اگر ايشان اين كار را شروع كنند آنوقت در همه شهرهاى ديگر ايران هم خواهد شد.
#نماز_جمعه #نماز_سیاسی #نماز_حکومتی
#امام_خمینی
@bineshemotahar_qom
بینش مطهر استان قم
🔆 #اعترافات_یک_تمدن (3)
🎙 #استاد_شهید_مرتضی_مطهری
🔰 رابطه علم و ایمان و نقش هر کدام چیست؟ / ثمره تمدن غربی و دنیای جدید چه شده است؟!
🔷نياز انسان به علم و ايمان توأماً، سخت توجه انديشمندان را- اعم از مذهبى و غيرمذهبى- برانگيخته است.
🔶علّامه محمّد اقبال لاهورى مى گويد: «بشريت امروز به سه چيز نيازمند است: #تعبيرى_روحانى از جهان، #آزادى_روحانى فرد، و #اصولى_اساسى و داراى تأثير جهانى كه تكامل اجتماع بشرى را بر مبناى روحانى توجيه كند. شك نيست كه اروپاى جديد، دستگاه هاى انديشهاى و مثالى در اين رشتهها تأسيس كرده است، ولى تجربه نشان مى دهد كه حقيقتى كه از راه عقل محض به دست آيد نمى تواند آن حرارت اعتقاد زندهاى را داشته باشد كه تنها با الهام شخصى حاصل مى شود...
🔶ويل دورانت، نويسنده معروف #تاريخ_تمدن، با اينكه غيرمذهبى است مى گويد:
«اختلاف دنياى قديم با #دنياى_ماشينى-جديد فقط در وسايل است نه در مقاصد ... چه خواهيد گفت اگر همه پيشرفتهاى ما تنها اصلاح روشها و وسايل باشد نه بهبود غايات و مقاصد؟»
هم او مىگويد: «ثروت خستگىآور است، عقل و حكمت نور ضعيف سردى است، اما #عشق است كه با دادارى خارج از حدود بيان، دلها را گرم مىكند.»
🔷امروز غالباً دريافتهاند كه #ساينتيسم (#علم_گرايى محض) و تربيت علمى خالص، از ساختن انسانِ تمام ناتوان است. تربيت علمى خالص نيمه انسان مى سازد نه انسان تمام (محصول اين تربيت، ماده خام انسان است نه انسان ساختهشده)، انسان توانا و قدرتمند مىسازد نه انسان بافضيلت، انسان تك ساحتى مىسازد نه انسان چند ساحتى.
📚مجموعه آثار استاد شهيد، ج2، ص 34
#اعترافات #تاریخ_تمدن #ویل_دورانت
#بینش_مطهری #مطهری_تمدن_ساز
@bineshemotahar_qom
بینش مطهر استان قم
May 11
#استاد_شهید_مرتضی_مطهری
🔰دعوت هایی که باعث ایجاد نفرت می شوند/بشارت و انذار غیر از تنفیر است
🔷غير از تبشير و انذار، يك عمل ديگر داريم كه اسمش «تنفير» است. #تنفير يعنى عمل فرار دادن. گاهى انسان مى خواهد انذار كند، انذار را با تنفير اشتباه مى كند. انذار آن وقت انذار است كه عمل سائق را انجام بدهد يعنى واقعاً از پشت سر، شخص را به سوى جلو براند. ولى عمل تنفير يعنى كارى كردن كه او فرار كند.
🔷مثل اين است كه انسان حيوانى را مىكشد، بعد مى خواهد او را بيشتر پشت سر خودش حركت بدهد، ولی به نوعى «هاى و هو» مى كند كه يكمرتبه اين حيوان، محكم سرش را به عقب مى كشد، افسارش را پاره مى كند و فرار مى كند. اين را مىگويند «تنفير». گاهى بعضى از دعوتها نه تنها سوق دادن و قائديت نيست بلكه تنفير است، يعنى نفرت ايجاد كردن و فرار دادن است، روح و روان انسان اينطور است.
🔷همان مثال #بچه_و_مدرسه را عرض مى كنيم: بسيارى از اوقات، پدر و مادرها يا بعضى از معلم هاى به جاى تبشير و انذار، تنفير مى كنند، يعنى كارى مى كنند كه در روح بچه يك حالت تنفّر و گريز از مدرسه پيدا بشود و عكس العمل روح اين بچه گريز از مدرسه است.
🔶تاريخ مىنويسد وقتى پيغمبر اكرم مُعاذ بن جبل را براى دعوت و #تبليغ مردم يمن، به يمن فرستاد به او چنين توصيه مى كند:
«يا مُعاذُ بَشِّرْ وَ لاتُنَفِّرْ، يَسِّرْ وَ لاتُعَسِّرْ» مردم مزاياى اسلام را درك كنند و از روى ميل و رغبت به اسلام گرايش پيدا كنند.
مجموعه آثار استاد، ج16، ص157 #کتاب_تبلیغ
#اثرات_تربیتی #کاربردی
#مباحث_روشی #نکات_تربیتی
@bineshemotahar_qom
بینش مطهر استان قم
⭕️ قابل توجه مخاطبین گرامی
💠 نشست علمی پیرامون #بیانیه_گام_دوم انقلاب اسلامی
♨️موضوع: تجربه عملی فقه حکومتی و نقش بازتولید مفاهیم فقهی تمدن ساز در گام دوم انقلاب اسلامی
🎙 سخنران: حجت الاسلام و المسلمین #دکتر_احمد_رهدار
⏱ زمان: #دوشنبه_30_دی 98 ساعت 18-20
🏢 مکان: قم، صفا شهر، کوچه 10 ساختمان مفید، طبقه 4
@bineshemotahar_qom
بینش مطهر استان قم
بینش مطهر || مطهَرین
⭕️ قابل توجه مخاطبین گرامی 💠 نشست علمی پیرامون #بیانیه_گام_دوم انقلاب اسلامی ♨️موضوع: تجربه عملی فق
♨️ مخاطبین گرامی دقت کنند
⭕️ این جلسه #فردا_شب برگزار می شود⭕️
♻️این جلسه با همکاری دبیرخانه بینش مطهر استان قم برگزار می شود و شرکت عموم بینش پژوهان در این جلسه مطلوب است.
🔷مخاطبینی که در این جلسه شرکت می کنند نام خود را به آیدی @binesh_qom ارسال کنند.
@bineshemotahar_qom
بینش مطهر استان قم
May 11
خدا در زندگی انسان (1)_42.mp3
14.13M
🎧 #استاد_شهید_مرتضی_مطهری
🔰موضوع: «خدا در زندگی انسان 1»
💠صوت سخنرانی شهید مطهری
📚 #خدا_در_زندگی_انسان
💢پیشنهاد استماع صوت
#بینش_مطهر #صدای_شهید #مطهری_خوانی #مرحله_اول
http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473
بینش مطهر استان قم
خدا در زندگی انسان (2)_41.mp3
14.15M
🎧 #استاد_شهید_مرتضی_مطهری
🔰موضوع: «خدا در زندگی انسان 2»
💠صوت سخنرانی شهید مطهری
📚 #خدا_در_زندگی_انسان
💢پیشنهاد استماع صوت
#بینش_مطهر #صدای_شهید #مطهری_خوانی #مرحله_اول
http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473
بینش مطهر استان قم
خدا در زندگی انسان (3)_40.mp3
13.85M
🎧 #استاد_شهید_مرتضی_مطهری
🔰موضوع: «خدا در زندگی انسان 3»
💠صوت سخنرانی شهید مطهری
📚 #خدا_در_زندگی_انسان
💢پیشنهاد استماع صوت
#بینش_مطهر #صدای_شهید #مطهری_خوانی #مرحله_اول
http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473
بینش مطهر استان قم
📚 #معرفی_کتاب
📘 #تاریخ_تمدن
🔰ویل دورانت
✅ تاریخ تمدن نام مجموعه کتابی ۱۱ جلدی است که ویل دورانت بههمراه همسرش آریل دورانت دربارهٔ تاریخ زندگی انسان از دوران پیش از تاریخ تا پایان سدهٔ هجدهم نوشتهاند.
✅ این مجموعه ناتمام است. دورانت و همسرش قصد داشتند نگارش آن را تا تاریخ معاصر غرب (تا سال ۱۹۳۳) ادامه دهند، اما با مرگ تقریباً همزمان آنان، مجموعهٔ تاریخ تمدن تا جلد ۱۱، که اختصاص به دوران ناپلئون دارد، پیش رفت.
✅ در ۶ جلد نخست این مجموعه نام ویل دورانت بهعنوان نویسنده آمدهاست و آریل دورانت ویراستار است، ولی در جلدهای بعدی هر دو نویسنده هستند.
✅ شهید مطهری در مواد مختلف و متعدد از مطالب این کتاب استفاده می کند.
✅این فایل PDF قابلیت جستجو نیز دارد.
♨️ معرفی فصول کتاب
جلد اول: مشرق زمین، گاهوارهٔ تمدن (۱۹۳۵)
جلد دوم: یونان باستان (۱۹۳۹)
جلد سوم: سزار و مسیح (۱۹۴۴)
جلد چهارم: عصر ایمان (۱۹۵۰)
جلد پنجم: رنسانس (۱۹۵۳)
جلد ششم: اصلاح دین (۱۹۵۷)
جلد هفتم: آغاز عصر خرد (۱۹۶۱)
جلد هشتم: عصر لویی چهاردهم (۱۹۶۳)
جلد نهم: عصر ولتر (۱۹۶۵)
جلد دهم: روسو و انقلاب (۱۹۶۷)
جلد یازدهم: عصر ناپلئون (۱۹۷۵)
#مطهری_خوانی #تاریخ_غرب #تمدن_انسانی
#ویل_دورانت #یونان_باستان #شهید_مطهری
http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473
بینش مطهر استان قم
تاریخ تمدن - ویل دورانت.pdf
39.1M
📚 #معرفی_کتاب
📘 #تاریخ_تمدن
🔰ویل دورانت
✅این کتاب یکی از جامع ترین کتب در مورد تاریخ تمدن است.
✅ شهید مطهری در مواد مختلف و متعدد از مطالب این کتاب استفاده می کند.
✅این فایل PDF قابلیت جستجو نیز دارد.
http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473
بینش مطهر استان قم
🔰ولایت آخر الزمانی ها
بسم الله الرحمن الرحیم
🔷شرایط و شروط تحقق رویداد #ظهور منجی بشریت، آن قدر درهم تنیده و پیچیده است که پیش بینی قریب الوقوع بودن آن همواره با تردیدهای بسیاری روبرو است.
🔶 آنچه در این روزها به ویژه پس از خطبه های پیشوای امت اسلام در نماز جمعه کم نظیر تهران، ذهن بنده را به خود مشغول کرده است، شیوه اعمال ولایت و الگوواره ای جدید از مدیریت اجتماعی است که بسیار با مختصات زمینه سازی ظهور انطباق دارد.
🔶رخداد مبارک «ظهور» نه پیروزی یک قدرت سیاسی بر دیگر قدرتها و نه حتی پیروزی ابزار نظامی مستضعفین بر مستکبرین و نه حتی هماوردی سران ایمان و کفر، بلکه غلبه اراده مستضعفین بر مستکبرین است، اراده ای که اگر به کرسی حاکمیت جهانی بنشیند به اقامه دین و نهادینه شدن یاد خدا در هستی و صلاح دنیا و آخرت خواهد انجامید.
🔷با این نگاه رهبر و #ولی_مؤمنین، در اوج توطئه ها و فتنه ها، در کمال آرامش و استواری، خود را پیش از هرچیز در برابر غبار زدایی از دیدگان و تقویت اراده مؤمنین، مسئول می بیند؛ نسبت به آنچه در ذهنها و دلها می گذرد بسیار حساس و حریص است و مخاطب خود را قلوبی می داند که برترین سرمایه اسلام را شکل داده اند.
🔷رهنمودهای صریح و نکات کدگذاری شده ای میان او و دلهای مشتاق و اراده های مبتنی بر ایمان رد و بدل می شود که جز با ابزار #ایمان و #فطرت معنا نمی شود و این ویژگی، سخنان او را به رغم روان بودن به پیچیده ترین معادلاتی بدل ساخته است که دشمنان در بسیاری از موارد از رمزگشایی های دقیق آن ناکام مانده اند.
🔶 آنها همواره یک قدم از تصمیم های وی عقب تر حرکت کرده اند و فقط توانسته اند قلبهایی را به تسخیر خود درآورند که بهره ای از اراده و میل جانفشانی در راه آنان ندارند. صد البتّه با این مدیریّت ولایی بر قلبها، دیری نخواهد پایید که ساز و برگ لشکری از اراده های پولادین 💪 در مشرق زمین رخ بنماید که هیچ نیرویی خیال هماوردی و مبارزه با آن را نداشته باشد.
👌🏻آری گرچه نمی دانیم چقدر تا صبح طلوعش باقی است امّا بی تردید خامنه ای بزرگ رهبری کامل عیار برای زمینه سازی حرکتی اصلاحی در مقیاس جهان است.
📝استاد: حجت الاسلام و المسلمین شیخ میثم قاسمی
#یادداشت #استاد_قاسمی
#جامعه_ولایی #اساتید_بینش
28 دی ماه 98
@meysam_ghasemi
@bineshemotahar_qom
بینش مطهر استان قم
بسم الله الرحمن الرحيم
💠بینش پژوهان دوره چهارم کشوری لطفاً در کانال خانواده بینش مطهر و گروه ثاقب ١٨ که برای کلیه بینش پژوهان کشور می باشد، عضو شوند.💠
👥مخاطب: بينش پژوهان جديدالورود
⭕️كانال خانواده بينش مطهر 👇
https://eitaa.com/bineshe_motahar
⭕️گروه ثاقب ١٨ بينش پژوهان👇
eitaa.com/joinchat/1230176269C7536a1e52d
💐💠💠💠
🎙 #امام_خمینی
🔰موضوع: «مکتب شهادت»
📌 سخنرانی به مناسبت شهادت شهید مطهری
🖌تعداد کلمات: 330 کلمه
http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473
بینش مطهر استان قم
🔰تفاوت مکتب توحیدی و غیر توحیدی در شهادت طلبی است
🎙#امام_خمینی 🔹سالگرد شهادت شهید مطهری 🔹
🔷يكى از فرق هاى مكتب اسلام، مكتب توحيد با مكتب هاى انحرافى، #مكتب_هاى_الحادى اين است كه رجال اين #مكتب_شهادت را براى خودشان فوز عظيم مى دانند (يا ليتنى كنت معكم فافوز فوزا عظيما)، از شهادت استقبال مى كنند، چون قائل هستند به اينكه ما بعد اين عالم طبيعت عالمهاى بالاتر، نورانىتر از اين عالم است.
🔷مؤمن در اين عالم در زندان است و بعد از شهادت از زندان بيرون مى رود. اين يكى از فرق هايى است كه بين مكتب توحيد با ساير مكتب هاست. جوان هاى ما شهادت را طالباند؛ علماى متعهّد ما براى شهادت پيشقدم مى شوند. آنهايى كه به خدا و به روز جزا اعتقاد ندارند، آنها بايد از موت بترسند؛ آنها از شهادت بايد بترسند. ما و شاگردان #مكتب_توحيد از شهادت نمى هراسيم، نمى ترسيم. بيايند امتحان كنند چنانكه امتحان كردند.
🔷 يكى از نكتههايى كه ما فوق حديث تحقّق پيدا كرده، اين است كه «يؤيّد هذا الدّين برجل فاجر». با مردهاى فاجر، به اراده خدا اين دين ما تأييد مى شود. به واسطه محمّد رضا، اين مرد فاجر، خواهى نخواهى اين دين تأييد شد. براى اينكه هرچه ظلم بيشتر باشد و هر چه ستمكارى بيشتر باشد، دين عدل بيشتر تأييد مى شود. ظالم با احكام، با اعمال ظالمانه خودش دين عدل را تأييد مى كند و لا يزال اين طور بوده است.
#امام_خمینی #سردار_سلیمانی #شهید_مطهری
#خون_شهید #مکتب_شهادت #انتقام_سخت
@bineshemotahar_qom
بینش مطهر استان قم
بسم الله الرحمن الرحیم
🔸موضوع: فراخوان#بینش_مقاومت_موسسه_بینش_مطهر برگزار میکند:
برگزاری دوره الگوگیری از سیره و سبک زندگی سردار مقاومت شهید سلیمانی با هدف نشر محتوایی و مصداقی جهت سازندگی و پویایی.
در این راستا از همه ی بینش پژوهان دغدغه مند و عملگرا در این حوزه دعوت به همکاری میگردد.
در صورت تمایل فرم ذیل را پر نموده و به آیدی @elm_313 ارسال نمایید.
زمان ارسال رزومه؛ ۹۸/۱1/4
🔶مشخصات فردی:
🔹 نام ونام خانوادگی :
🔷تاریخ تولد: / /
🔹شماره همراه:
🔹تحصیلات:
🔹شهر /استان:
🔹وضعیت تاُهل:
🔸رزومه و سوابق:
🔹سابقه شرکت در دوره ها( عنوان دوره . مدت ، مکان ، زمان و ... )
🔷سابقه فعالیت ها ومسئولیت ها( عنوان فعالیت ، عنوان مسئولیت ،مدت زمان مسوولیت و ...)
🔷سابقه تحقیقات و پژوهش ها:
عنوان پژوهش
🔷نوع پژوهش (کتاب، مقاله، گزارش راهبردی... )
🔶سابقه تدریس:
🔷حوزه اصلی تدریس
🔷سابقه
🔷تبلیغ: (سخنرانی ،مشاوره ،کار در فضای مجازی و ....)
🔶مهارتهای تربیتی:
🔶مهارتهای هنری: ( شعر،نقاشی،آهنگ ساز،...)
🔶کاررسانه: ( گرافیک،تدوین،فیلمبرداری،مستندسازی،خبرنگاری،نویسندگی،شبکه اجتماعی و ...)
🔶اردوهای جهادی: (فرهنگی داخلی،فرهنگی خارجی،آموزشی،کارآفرینی و ...)
🔶تسلط بر زبان خارجی: ( عربی، انگلیسی و ..)
📢تولید محتوا ،تهیه ی کلیپ،تبیین معرفت به رفتار از مصادیق ،انسجام در کار تحقیقاتی،و....از نمونه فعالیت های گروه مذکور میباشد که همت مضاعف می طلبد و اجر معنوی نیز به همراه دارد.
👌جهت دريافت اطلاعات بيشتر به آدرس ذیل مراحعه نمایید:
http://eitaa.com/joinchat/3340959757C755d44df50
#تلگرام @YaMasiheFatemeh
--------------------------------
كانال در ايتاء، سروش، بله، تلگرام، آپارات، اينستاگرام
🆔 @Bineshe_Motahar
🎙 #شهید_مطهری
🔰موضوع: «تفاوت نظر کشته شده و شهید»
🖌تعداد کلمات: 150 کلمه
👇🏻👇🏻
http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473
بینش مطهر استان قم
🔅 #استاد_شهید_مرتضی_مطهری
🔅 #پرسش_از_شهید
🔰کشته شده های زندان ساواک غیر از شهدای انقلاب هستند/ نگاه مردم به رای شهدای انقلاب است نه نظر هرکسی که در زندان کشته شده است.
🔶 #سؤال: آيا همه شهيدان و زندانيان، #جمهورى_اسلامى مىخواستهاند؟
🔷 #پاسخ: پاسخ اين است كه نه، همه كشتهشدگان و زندانيان طرفدار جمهورى اسلامى نبودهاند ولى اكثريت قاطع طرفدار بودهاند. آيا دموكراسى چه ايجاب مى كند، ترجيح نظر اقليت را يا اكثريت را؟ فرضا ما بخواهيم آراء آنها را دخالت دهيم، باز [نظر] اكثريت قاطع جمهورى اسلامى بوده است. از دهها هزار شهيد شايد صد كشته غير اسلامى هم نداشته باشيم.
🔷ثانيا بايد ديد ملت ايران به دنبال كدام كشتهشدگان راه افتادند؟ به دنبال آنان كه آنها را مدافع عقيده و فرهنگ خود مى دانستند و از خود مى دانستند و يا آنان كه از شنيدن افكار و عقايد آنها درباره جهان، انسان، خانواده، عفاف، پاكى، مو بر تن اين ملت راست مىشد و هميشه با خود مى گفت نكند سقوط رژيم منجر به روى كار آمدن اين اقليت بشود.
♨️نظرات و پیشنهاد های خود را با ما در میان بگذارید. @binesh_qom
#انقلاب_اسلامی #شهیدان #شهید_مطهری
#مطهری_خوانی #سوال_جواب #پاسخ_های_استاد
@bineshemotahar_qom
بینش مطهر استان قم
📸 #گزارش_تصویری
اولین جلسه از سلسله نشست های علمی پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در شهر مقدس قم با حضور جمعی از #بینش_پژوهان برگزار شد.
موضوع این نشست «تجربه عملی فقه حکومتی و نقش بازتولید مفاهیم فقهی تمدن ساز در #گام_دوم_انقلاب_اسلامی» بود که با سخنرانی استاد محترم حجت الاسلام و المسلمین #دکتر_احمد_رهدار و پاسخ به سوالات مخاطبین برگزار شد.
#گزارش_اجمالی
📝 ایشان با اشاره به تاریخ فقاهت شیعه و ارتباط آن با حکومت ها و عرصه های اجرایی آن به توضیحات و انتقاداتی در این باره پرداختند. استاد در ادامه در مورد کیفیت ارتباط علم فقه و تاریخ فقه نکات و راهبردهای مهمی را بیان داشتند و در اکثر اوقات آن را باعث ایجاد حجاب کاذب می دانستند.
📝ایشان با تحلیلی تاریخی مبتنی بر #تجربه_زیسته علمِ فقه و ارائه امثله از دوره های مختلف تاریخ فقاهت نشان دادند که هرجایی فقها وارد در مسئله حکومت داری و اجرا شده اند تاثیرات شگفتی در حیث نظری علم فقه آنها داشته است به نحو که می توان فقه را به دو قسم #فقه_انضمامی و #فقه_انتزاعی تقسیم کرد.
صوت کامل این جلسه در روزهای آتی در اختیار شما مخاطبین ارجمند قرار می گیرد.
#بیانیه_گام_دوم #بینش_مطهر
#بینش_قم #کلام_ولی
http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473
بینش مطهر استان قم
May 11
🔆 #اعترافات_یک_تمدن (4)
🎙 #استاد_شهید_مرتضی_مطهری
🔰دین صد جان دارد!
🔷ويل دورانت با اين كه خودش يك آدم لامذهبى است، در كتاب #درس_هاى_تاريخ تعبيرى دارد كه معلوم است از روى ناراحتى و خشم است؛ توجيهاتى را كه راجع به پيدايش دين كرده اند نقل مى كند و مى گويد اينها درست نيست، و در پايان مى گويد:
💢《دين صد جان دارد، هر چه آن را بكشى دو مرتبه زنده مى شود و اين يك حقيقتى است.》
🔷 نمى خواهد بگويى صد جان دارد، همين قدر بگو جان دارد خودت را راحت كن، يعنى فطرى است. چرا مى گويى صد جان دارد؟! #فطرت بشر را نمى شود كشت.
مى گويد اينهمه در جاهايى با دين و مذهب مبارزه كردند و به حساب خودشان به كلّى آن را ريشه كن كردند [امّا دوباره زنده شد.]
🔷هر عادتى، يك نسل كه با آن مبارزه كردند ديگر در نسل دوم نمى تواند وجود داشته باشد. مى گويد هر چه مى زنندش دو مرتبه از نو زنده مى شود.
#اعترافات #تاریخ_تمدن #ویل_دورانت
#بینش_مطهری #مطهری_تمدن_ساز
@bineshemotahar_qom
بینش مطهر استان قم
خدا در زندگی انسان (4)_39.mp3
15.18M
🎧 #استاد_شهید_مرتضی_مطهری
🔰موضوع: «خدا در زندگی انسان 4»
💠صوت سخنرانی شهید مطهری
💢پیشنهاد استماع صوت
#بینش_مطهر #خدا_در_زندگی_انسان
#صدای_شهید #مطهری_خوانی #مرحله_اول
http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473
بینش مطهر استان قم
🎙استاد شهید در کلام #مقام_معظم_رهبری (7)
🔰 مرحوم شهید مطهری نمونه یک شخصیت روحانی متناسب با زمان است.
✅ شهید مطهری به عرصه ذهنیت جامعه نگاه کرد و عمدهترین سؤالات ذهنیت جامعه جوان و تحصیلکرده و روشنفکر کشور را بیرون کشید و آنها را با تفکر اسلامی و فلسفه اسلامی و منطق قرآنی منطبق کرد و پاسخ آنها را در سطوح مختلف در مقابل افراد گذاشت.
✅ از مسئله عدل الهی، و قضا و قدر، و علل گرایش به مادیگری بگیرید، تا مسائل مربوط به زنان، تا مسائل مربوط به خدمات متقابل اسلام و ایران، مرحوم شهید مطهری نمونه یک شخصیت روحانی متناسب با زمان است.
📚 استاد در کلام رهبر، ص 72 و 73
#بصیر #شهید_مطهری
#مطهری_خوانی #کلام_ولی
http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473
بینش مطهر استان قم