▪️اینها تظاهرات میکنن که ماسک نزنن !!
تو ایران یه احمقی ضریح رو لیس زد ، همه دنیا فهمیدن ، بوقچی ها ،ایرانی ها رو بی فرهنگ جلوه دادن ، اما این چون فلوریدای امریکاست ،ارزش خبری نداره
💬 shima
ــــــــــــــــ
🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش...
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
http://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
👈 به بهانه سالگرد لغو قرارداد الجزایر در چنین روزی توسط صدام
🆔 @shobhe_shenasi
✍ حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
❌آیا می دانستید جنگ هشت ساله بر علیه ملت ایران، از نتایج تصمیمات خیانت بار پهلوی اول است؟
✅ طبق پیماننامه سعدآباد که توسط رضا شاه امضا شد، حق کشتیرانی در اروندرود بهجز ۵ کیلومتر از آبهای مقابل آبادان تا خط تالوگ به عراق واگذار شد. درواقع مسیر اروند بهکلی به عراق واگذار شد و مرزهای ایران به ساحل شرقی اروندرود آمد. این قرارداد چنان تحقیرآمیز بود که پسر رضاخان هم نتوانست قبولش کند. پس از پیگیریهای بسیار و البته مناقشههای فراوان و چندین ساله با عراق بر سر اتفاقاتی که در اروندرود رخ میداد سرانجام پهلوی دوم با عراق به «قرارداد الجزایر» رسید؛ خط تالوگ اروندرود دوباره شد مرز ۲ کشور. اما عواقب سوء قراردادی که رضاشاه امضا کرده بود تمام نشد! صدام در فرصت مناسب قرارداد الجزایر را پاره کرد و جنگ تحمیلی هشت ساله را بر علیه ملت ایران آغاز کرد. به تعبیر دیگر جنگ هشت ساله از تبعات تصمیم خیانت بار رضا شاه در پیمان سعدآباد بود که مسیر اروندرود را به عراق واگذار کرده بود.
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
👈بهترین قصه های کوتاه ایرانی و خارجی، برای گعده های دوستانه و مهمانیها، مطمئن برای #فرزندان.
👈ناب ترین نکات اخلاقی، تربیتی و سیاسی + طنز حلال، همه در #داناب
ــــــــــــــــ
#داناب (داستانکونکاتناب)
دانابی شو؛ دانا شو!👇👇
http://eitaa.com/joinchat/4259512332C8857967f1b
امروزه اخلاق یک امر فردی نیست، اخلاق عنصر مؤثری است برای برپایی #تمدن_نوین_اسلامی
ــــــــــــــــ
🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش...
👈پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
❌ شبهه ۷۳۵
این همه مشکل در اقتصاد و بانکداری و محیط زیست و فقر و فحشا و.... در کشور، ناشی از نظام ولایت فقیه است، در این ۴۱ سال آبرویی برای اسلام باقی نگذاشتن (شبهه خلاصه شده است)
🆔 @shobhe_shenasi
✅ پاسخ
✍ حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
🔹 برای اثبات ناکارآمدی نظام مبتنی بر ولایت فقیه نباید مشکلات موجود را ملاک قرار داد. بلکه باید با گذشته یعنی قبل از انقلاب مقایسه کرد. یعنی ببینیم قبلاً در حوزه های مختلف، کجا ایستاده بودیم، الان در چه وضعیتی قرار داریم؟
تولید علم، محرومیت زدایی، اقتدار نظامی، نفوذ سیاسی در منطقه، شرایط اقتصادی، سواد عمومی و... باید با گذشته مقایسه شود.
🔻به طور خیلی خلاصه باید دانست که از نظر تولید علم نسبت به سالهای قبل از انقلاب رشد شش برابری داشتهایم به نحوی که در سال ۲۰۱۸ ، رتبه اول در کشورهای اسلامی و ۱۸ جهانی را داشتهایم.
(به نقل از اداره روابط عمومی و همکاری های علمی بین المللی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST)
🔻از نظر اقتدار نظامی غیر از موشکهای نقطه زن و پیشرفته تولید داخل که حیرت همگان را به همراه داشته، باید دانست که در یک جنگ نابرابر حتی یک وجب از خاک ایران از دست نرفت، در حالیکه در ۲۰۰ سال اخیر هربار قسمتی از خاک کشور عزیزمان ایران جدا شد و حتی در دوران پهلوی بعضاً بدون شلیک حتی یک گلوله، این اتفاق تلخ رقم میخورد!!
🔻در زمینه محرومیت زدایی روستاهای بعضاً چند ده نفره هم از امکانات گاز، برق ، جاده و آب برخوردار شده در حالیکه قبل از انقلاب و با وجود فروش نفت زیاد و جمعیت کم، بسیاری از شهرهای بزرگ هو از امکاناتی چون گاز بی بهره بودند.
🔻در بعد نفوذ سیاسی هم نیاز به تذکر نیست که نه فقط در منطقه بلکه در دوردستها مانند آمریکای لاتین، جمهوری اسلامی داری نفوذ است. در منطقه، هرچقدر هم که تلاش شده از تاثیر ایران عزیز کاسته شود، اما مشکلات بدون نظر ایران لاینحل است.
🔻در زمینه اقتصادی و علیرغم تورم و نابسامانی ها، هنوز یک سر و گردن از شرایط اقتصادی قبل از انقلاب بهتر هستیم. بهبود شاخص ضریب جینی، افزایش سرانه مصرف گوشت و مرغ و... (به گواه آمارهای بینالمللی) شاهد این مدعا است.
🔹در پایان یادآور میشود، این همه پیشرفت، به معنای نفی مشکلات نیست، بلکه صرفاً نگاهی است به نیمهی پر لیوان. نیمهی خالی لیوان را باید در عدم اعتقاد برخی مسئولان به آموزههای انقلابی و بی توجهی به ظرفیتهای بومی و ملی جستجو کرد.
متاسفانه و با وجود اثبات دشمنیهای غرب و با آشکار شدن ضعف نسخههای اقتصادی و اجتماعی لیبرالیسم، هنوز هستند عدهای از مسئولانی که بجای اتکا به آموزههایی که عزت و پیشرفت را برای ملت ایران فراهم کرد کاسهی گدایی به سمت کشورهایی دراز کرده که فقر شدید، بی خانمانی، و اختلاف طبقاتی شدید و.... در آن، منجر به جنبشهایی همچون جلیقه زردها در فرانسه و ۹۹ درصدی ها در آمریکا و... شده است. لازم به ذکر است که هم اکنون آمریکا بیشترین بدهی ملی و بیشترین آمار مرگ و میر بر اثر کرونا را دار است.
ــــــــــــــــ
🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش...
👈پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 جالبه، حامد بهداد، تحمل و ظرفیت یک شوخی پنج دقیقه ای رو نداره و جلوی دوربین مخفی دوبار کشیده به گوش بازیگر میزنه و فحشی میده که مجبور میشن سانسور کنن، بعد میاد تو قضیه نوید افکاری دعوت به عشق و ترحم میکنه!!
این که یه شوخی بود، تصور کنید همین نوید افکاری یکی از کس و کار بهداد را کشته بود، به نظرتون دنبال قصاص چند نفر بجای یه نفر بود؟
ــــــــــــــــ
🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش...
👈پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
﷽ / حجاب اجباری!
❌شبهه
کاش به جای حجاب
حیا اجباری بود، شرف اجباری بود
راستی و درستی اجباری بود
کاش داشتن معرفت و وجدان و
انسانیت اجباری بود ....
✅پاسخ
🆔 @shobhe_shenasi
🔹هرچیزی اجباری شد ارزش آن از بین میرود (همانطور که خود مخالفان حجاب، هم چنین میگویند.) بنابراین حیا و وجدان و انسانیت و... وقتی اجباری شد هیچ ارزشی ندارد. همین اختیار است که ارزش عمل آدمی را از فرشتگان افزون میکند. قرآن نیز در آیات مکرر به این حقیقت اشاره کرده که نمونه آن آیه معروف (لا اکراه فی الدین) است.
🔹اما در خصوص اجباری بودن حجاب بارها گفته ایم که قضیه، اعتقاد به حجاب یا دین خاصی نیست، بلکه پوشش، مانند هر رفتار اجتماعی، مشمول قانون و قانون گذاری میشود.
به تعبیر دیگر همانطور که در همه جای دنیا، تردد با خودروی شخصی مشمول یک سری قوانین، مانند لزوم بیمه، معاینه فنی، توقف پشت چراغ قرمز و... است و کسی نمیتواند با شخصی خواندن خودرو از رعایت قوانین خودداری کنند، پوشش نیز چنین است.
🔹در آزاد ترین کشورهای دنیا اگر یک استاد دانشگاه یا حتی یک کارمند ساده بخواهد با پیژامه در محل کار خود حاضر شود، بهانه شخصی بودن پوشش به هیچ عنوان از او پذیرفته نمیشود. حجاب اسلامی نیز با این مسأله تفاوتی نمیکند، تنها ارزشهای زیربنایی پذیرفته شده در جامعه که قوانین از آنها تولید میشود، متفاوت است.
🔹 خلاصه اینکه اعتقادات درونی افراد چیزی است و رفتارهای اجتماعی مقوله ای دیگر. در هر جامعه بر اساس ارزشهای آن جامعه، هر گونه رفتار اجتماعی که نسبت به ارزشهای غالب آن جامعه ناهنجاری محسوب شود، توسط قانون محدود میشود.
ــــــــــــــــ
🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش...
👈پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
▫️ ﷽
❌شبهه/۲۹۹
#حجاب_اجباری با آزادی و حق پوشش منافات دارد
✅پاسخ
🆔 @shobhe_shenasi
ترفندی که مخالفان حجاب در این زمینه در پیش گرفته اند، این است که با به کار بردن کلمه «اجبار» مساله را به نحو خاصی طراحی کنند که مخاطب، گرفتار نوعی «بازیِ باخت-باخت» شود. وقتی مساله به این صورت مطرح میشود که «آیا اسلام طرفدار حجاب اجباری است؟» هرپاسخی، باخت موضع شما در قبال حکم اسلام را قطعی کرده است: اگر گفتید «نیست»، یکی از واجبات اسلام را که مورد اتفاق شیعه و سنی است انکار کرده اید؛ و اگر هم گفتید «هست»، بار منفی کلمه «اجبار» در دوره ای که شعار آزادی مهمترین محور ارزش گذاریها شده، چنان بر دوش شما سنگینی میکند که از اسلام چهره ای خشن ارائه میگردد و موجب میشود فضاهای عاطفی بر تحلیل منطقی غلبه کند.
اگر بناست واژه درستی در این مورد استفاده کرد، #حجاب_قانونی مناسبتر به نظر میرسد.
توضیح اینکه در هر جامعه ای بر اساس ارزشهای آن جامعه نسبت به بُروز رفتارهای #اجتماعی شهروندان و از جمله پوشش، قوانینی وضع میشود که رعایت آن بر همگان لازم است.
حتی در لائیک ترین جوامع هیچ کس نمیتواند به بهانه آزادی، کاملاً برهنه در جامعه حاضر شود. یا حتی به کارمندی اجازه نمی دهند، با لباس منزل، به محل کار برود و... زیرا اساسا وضع قانون به همین دلیل است تا اجازه ندهد ارزشهای پذیرفته شدهٔ جامعه هتک شود. البته بدیهی است که هر جامعه بر اساس ارزشهای همان جامعه، قانون وضع میکند.
و می دانیم که حجاب، هم از ارزشهای اصیل اسلام و هم یادگار نیاکان ما در دوران ایران باستان است.
خلاصه اینکه همانطور که واژه هایی مانند #توقف_اجباری پشت #چراغ_قرمز یا دزدی نکردن اجباری و... نمیتواند قوانین مربوط به آن را زیر سوال ببرد، فضاسازی های مربوط به حجاب نیز به همین شکل است.
ــــــــــــــــ
☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
❌ شبهه 506
مقایسه حجاب و بردهداری
طرفدارای حجاب اجباری می گن، به هرحال قانونه و قانون باید رعایت بشه. در حالیکه هر قانونی که خوب نیست، برده داری هم یه زمان قانون بود. نباید به اون اعتراض می کردن؟
🆔 @shobhe_shenasi
✅ پاسخ
✍ حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
🔹 اولاً اعتراض با قانون شکنی تفاوت دارد. بارها گفته شده که حتی نسبت به نظرات رهبر انقلاب هم هرکس می تواند انتقاد یا اعتراض خود را با صراحت (نه با توهین و هیاهو یا دروغ و تهمت) بیان کند.
ثانیاً اینکه درسته هر قانونی الزاماً به معنای خوب بودن آن نیست، اما مرجع تشخیص خوب و بد قانون، دشمنان قسم خورده ملت، مانند رادیو اسرائیل و صدای امریکا و ... نیستند. یا حتی اون دختر خانمی که به تحریک این رسانه ها دست به قانون شکنی میزند ملاک تشخیص قانون خوب و نیست. اگر بنا به این باشد سنگ روی سنگ بند نمی شود، از فردا هرکسی قانونی را که دوست ندارد به آن لقبی مانند «اجباری»، «بد»، «ضد بشری» و... می دهد و زیر پا می گذارد. مثلاً کسی فلان چراغ قرمز را بد می شمارد، دیگری فلان "ورود ممنوع" را نابجا می داند، و سومی هم محدودیت سرعت در خیابان ها را "اجباری" می شمارد و با عدم رعایت سرعت مجاز جان دیگران را به خطر می اندازد.
واضح است که برفرض در یکی از موارد فوق هم حق با افراد باشد، راه آن قانون شکنی نیست چرا که باعث هرج و مرج شدیدی می شود که دود آن در چشم همه مخصوصاً خود فرد می رود. بلکه برای اعتراض به آن باید از مسیرهای مشخص اقدام کرد.
دست آخر اینکه اساساً مقایسه حجاب و قانون برده داری؛ نابجا است. برده داری یک قانون ظالمانه بود فطرت سالم هرکسی (جز آنها که منافعشان اقتضا می کرد) آن را رد می کرد. اما برعکس آن حجاب دارای منافع زیادی است که حتی اندیشمندان غیر مسلمان نیز به آن اذعان می کنند.
این پیوندها را ببینید
https://ghorbanimoghadam.ir/877
https://ghorbanimoghadam.ir/876
و جز افرادی که توسط برخی رسانه های ضد اسلام ذهنیت منفی پیدا کرده اند، کسی با آن مخالفتی ندارد.
🔹 پ.ن.
اسلام عزیز هم قانون برده داری را نسخ کرد و تنها متجاوزان به میهن را قابل برده گیری دانست و آن بدین خاطر بود که متجاوزان به جای زندان های دولتی، دوران محکومیت خود (حبس ابد) را در بخش خصوصی سپری کنند. این باعث می شود که نه تنها هزینه هنگفتی از دوش جامعه و بیت المال برداشته شود، بلکه زندانیان با آداب و فرهنگ اسلامی آشنا شده و سپس زمینه آزادی آنها فراهم گردد. (توضیح کامل در پست های قبل آمده است)
ــــــــــــــــ
☑ پاسخ شبهات فضای مجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
✅نقدی بر اشکال اقای نصیری درباره حجاب
آقای نصیری در برنامه زاویه با حجاب قانونی مخالفت کرد. کل استدلال آقای نصیری دو جمله است. اول اینکه با زور نمی شود جامعه را با حجاب کرد چه آنکه تجربه رضاخان نیز همین نشان داده است. دوم اینکه مردم مخالفند.
✅چند نکته در این رابطه:
🔸1.اول اینکه ما حجاب اجباری نداریم. الزام قانونی داریم. الزام قانونی خودش برآمده و با امضای رای اکثریت است. اگر وجاهت دموکراتیک قانونگذاری رازیر سوال ببریم سنگ روی سنگ بند می شود؟ ازفردا هر کس بگوید فلان قانون رامردم مخالفند چه کنیم؟ با کدام منطق باید بپذیریم شاخص اکثریت نزدشماست؟
🔸2.مقایسه الزام حجاب در جمهوری اسلامی با الزام رضاقلدر از مبنا دچار اشکال است. مثل اینکه کسی قانون در دیکتاتوری را با قانون درجمهوریت مقایسه کند. انشالله که روشنست دچار چه اشتباه فاحشی شده اند. الزام قانون در جمهوریت پشتوانه رای مردمی دارد نه قلدری یک دیکتاتور.
🔸3. آقای نصیری گفته اند الزام حجاب ثمر نداشته است. از کجا فهمیدند؟ اینکه وضع حجاب بدتر شده است یعنی الزام ثمرنداشته است؟ بازهم دچار اشتباه عجیب شدند. جامعه ما در یک مبارزه است. اساسا مقایسه نقطه ای در فهم رفتار جامعه در حال مبارزه غلط است.
جامعه ای که تحت هجمه های فرهنگی و تمدنی است با همین میزان حجاب نیز یک جامعه عفیف است. سوال اینست که اگر الزام حجاب نبود وضع بدتر بود یا بهتر؟ مثل اینکه فردی خلاف جریان اب پارو بزند. قدرت فرد را در عقبگردش نباید دید. مهم اینکه اگر خلاف آب پارو نزده بود، همین میزان عقب رفته بود؟
🔸4. آقای نصیری معقدند مردم بدحجاب شده اند. این حرف نیز غلط است. اساسا مقایسه تقوا و دینداری مردم در مبارزه آنهاست نه تغییر ظاهری شان. مساله حجاب در ایران ناشی از غربزدگی است نه کاهش دینداری. انشالله فرق ایندو روشن است. لذا اتفاقا مردم با همین میزان حجاب نیز رشد دینداری داشته اند.
🔸5. گفتند قانون حجاب نتواسته مردم را باحجاب کند. آیا تصور کردیم الزام حجاب برای باحجاب کردن بی حجاب هاست؟ الزام حجاب برای صیانت از یک جامعه دینی است. لذا هدف الزام تنها باحجاب کردن نیست و دفاع از حیا و عفت جامعه است که هم برای مرد است و هم زن. برای صیانت از ظاهر یک جامعه دینی است.
🔸6. میگویند چرا وقتی تبعیض وجود دارد قانون حجاب باید اجرا شود. این هم از آن استدلال های آنچنانی است. اگر سازمان ثبت احوال به وظیفه اش عمل نکرد، سازمان آب و فاضلاب هم تعطیل کند؟ فردا اگر دزد، خانه آقای نصیری را زد بگوئیم چون بقیه نهادها درست عمل نمی کند پی گیری دزد هم اشتباه است؟
🔸7. می گویند حجاب را باید فرهنگی ترویج کرد. سلمنا. خب؟ ترویج فرهنگی به معنی نفی الزام است؟ همه قوانین نیازمند فرهنگ سازی دارند. مگر بستن کمربند فرهنگ سازی نمی خواهد؟ خود الزام هم جزئی از ساخت فرهنگ است.
🔸8.گفته اند در پذیرفتن دین و اعتقادات آزادی است پس مردم حق دارند حجاب را نپذیرند. مقدمه درست و نتیجه غلط. مردم در انتخاب دین آزادند نه انتخاب اجزای دین.ضمن اینکه حجاب امری اجتماعی است نه فردی. مردم درانتخابی آزادند که به دیگری ضربه نزند. آیا حجاب درخیابان مثل نماز در پستوخانه است؟
🔸9. می گویند با حجاب موافقم اما با الزامش نه. مثل اینکه کسی بگوید با دروغ مخالفم اما با حرمتش نه. برادرم حجاب خودش یک الزام دینی است. چطور ممکن است با حجاب موافق باشید ولی با الزامش نه. همان که از ضرورت حجاب گفته از الزامش گفته است. مگر دلبخواهی و سلیقه ایست؟
📝 محسن مهدیان
ــــــــــــــــ
🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش...
👈پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
✅ #فهرست و لینک برخی شبهات پیرامون #حجاب
حجاب اجباری یا حیای اجباری
https://eitaa.com/shobhe_shenasi/6069
حجاب اجباری
https://eitaa.com/shobhe_shenasi/6070
مقایسه حجاب و برده داری
https://eitaa.com/shobhe_shenasi/6071
حجاب اجباری فایدهای نداشته
https://eitaa.com/shobhe_shenasi/6072
حجاب پر قدرت
https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5454
تبیین علمی حجاب
https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5456
بیحجابی حضرت زینب در عاشورا؟!
https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5923
زنها حجاب داشته باشند تا مردها گناه نکنن؟
https://eitaa.com/shobhe_shenasi/6046
مقایسهی منع حجاب در غرب و حجاب اجباری در ایران!
https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5588
در قرآن آیهای پیرامون حجاب نداریم
https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5333
جایگاه تمدنی حجاب
https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5455
گشت ارشاد تا الان چه کسی را با حجاب کرده؟
https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5453
مقایسه واکنش علما به اختلاس و حجاب
https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5418
اختلاس ها توسط بیحجابها نبوده است
https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5199
ــــــــــــــــ
🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش...
👈پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi