﷽/ امنیت
❌ شبهه ۴۲۶
🔞 #امنیت به این نیست که نصف شب بمباران نمیشی اینها یعنی جنگ نیست!
#عدمامنیت یعنی پس انداز چندساله برای خرید خانه و هنگام خرید قیمت
خانه 100% افزایش یابد
#عدمامنیت یعنی تا صبح ده بار به ماشین و در خانه سرک میکشی تا
مبادا سرقت کنند
#عدمامنیت یعنی نمیتونی ازدواج کنی مبادا فردا در مخارج زندگی مشکل داشته باشی
#عدمامنیت یعنی به مسافرت راحت
نمیتونی بروی مبادا پس اندازت تمام شود
#عدمامنیت یعنی از غذایی که میخوری میترسی مبادا تقلبی باشد!
#عدمامنیت یعنی میترسی گلی
را بو کنی مبادا بتو بگویند دیوانه
[... شبهه خلاصه شده است]
✅ پاسخ
🆔 @shobhe_shenasi
یکی از نقاط قوت جمهوری اسلامی، برخورداری از یک امنیت بی بدیل آن هم در یک منطقه پر آشوب است. مطلبی که هیچ کس نمی تواند منکر آن شود. حتی موسسه نظرسنجی گالوپ ایران را جزو امن ترین کشورهای دنیا معرفی کرد (http://yon.ir/amniat1)
با این حال برخی افراد که حتی چشم دیدن این مهم را ندارند، سعی می کنند با گره زدن موضوعات و مشکلات اقتصادی، احساس ناامنی را به مردم القاء کنند.
این القاء غیر منصفانه در حالیست که اصلاً بسیاری از گزاره های فوق اساساً غلط است. مثلاً اینکه نویسنده تلاش میکند تا القاء کند مردم شبها تا صبح ده مرتبه به ماشین و حیاط خود سر میزنند دروغ واضحی است که معلوم نیست نویسنده از مخاطبان خود چه تصوری دارد که انتظار دارد آن را باور کنند.
بله قابل انکار نیست که کشور ما درگیر مشکلات اقتصادی است (که این روزها به دلیل تصمیمات غلط دولت در حوزهی اقتصادی که ناشی از رویکرد غلط در سیاست خارجی و داخلی است) اما در قضاوت باید منصف بود و اگر هم زبان تقدیر از نقاط قوت نداریم، لااقل تلقین غلط به مردم نکنیم که ایجاد احساس یأس و ناامیدی چیزی است که حرکت رو به پیشرفت کشور را متوقف میکند و البته دود آن به چشم همگان میرود.
از این توضیح روشن میشود که حتی اگر نقطه ضعفی وجود دارد، بیان آن نباید به گونهای باشد که به جای اصلاح، تخریبآلود و یأس آفرین باشد. یک مربی عاقل در هنگام مبارزه یا شب قبل از آن هیچگاه نقاط ضعف شاگرد خود را بر سر او نمیکوبد که اگر چنین کند، شکست وی حتی است. کشور ما هم که یک کشور انقلابی و در حال مبارزه با زورگویان دنیاست در چنین وضعی قرار دارد. یعنی بدون اینکه بخواهم انتقاد یا مطالبهگری را نفی کنم، لازم است نه تنها از اطلاعات غلط به جامعه تزریق کرد، بلکه در بیان حقایق هم طوری باید عمل کرد که نتیجه عکس نشود. اما اتفاقا عده ای مزدور سعی میکنند با برجسته سازی مشکلات اقتصادی یا امنیتی، حس بدبینی و ناامیدی را گسترش دهند، مثلاً مشاهده می شود که گاه یک اسیدپاشی چنان در فضای رسانهای و مجازی مطرح و برجسته میشود که گویا تنها ایران درگیر این مشکل است و گویا همه مردم درگیر آن هستند
ــــــــــــــــ
☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
❌ انتشار مجدد یک فتوای تکذیب شده از رهبر انقلاب؛ سفر در ایام کرونا.....
ــــــــــــــــ
🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش...
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
http://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
تطبیق صلح امام حسن علیهالسلام با شرایط فعلی کاملاً صحیح است اما....
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
http://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
6.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تموم شدن ماه صفر رو #مژده ندید!
👆🏼 در این ویدیو ماجرای واقعی حدیث پایان صفر رو ببینید؟
🔸میدونستید رجوع و کوبیدن درهای مساجد یکی از خرافات پایان ماه صفر هست؟
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
http://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
تو چقدر گرفتی تا صلح را به امام جامعه #تحمیل کنی؟
#کاسب_صلح
#کاسب_تاریخ
ــــــــــــــــ
🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش...
👈پاسخبهشبهاتفــجازی👇
http://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
بشارت به پایان ماه صفر!
🔸 هر ساله در پایان ماه صفر مطلب نادرستی با مضمون زیر در فضای مجازی منتشر می شود؛
⁉️پیامبر(ص): هر کسی مرا بخروج ماه صفر بشارت دهد من او را به بهشت بشارت می دهم.
🔹پاسخ:
⬅️ آنچه زمينه ساز آن شده تا چنين مطالبی از سوی برخی بيان شود عبارت است از:
1⃣ حديث با لفظ «من بشّرني بخروج صفر بشّرته بالجنّة».
🔅چنين حدیثی صحيح نيست و سنديت ندارد.
2⃣ حديث با لفظ «فَمَنْ بَشَّرَنِی بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّة».
▫️آنچه در احاديث با این لفظ آمده است بشارت بهشت به جناب ابوذر در ماه آذر رومی هست نه در ماه صفر!
▫️علاوه بر آن اين بشارت شخصی است و مخصوص جناب ابوذر است و معنای خاص به خود را دارد، همانطور که از اين روايت بدست مي آيد و هدف پيغمبر بوده، معرفی جايگاه ويژه جناب ابوذر به ديگران بوده است.
🔅بنابراین قابل تعمیم نبوده و عمومی نيست.
3⃣ چنین مطالبی با اعتقادات شیعه همخوانی ندارد؛ اینکه شخصی بدون پشیمانی و جبران گذشته و توبه کردن، صرفا بخاطر بشارت دادن اهل بهشت گردد.
ــــــــــــــــ
🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش...
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
http://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
▫️ ﷽
🔹ایام محسنیه چه زمانی است؟ آیا ترویج آن نوعی بدعت محسوب نمی شود؟
✅پاسخ
🆔 @shobhe_shenasi
ایام محسنیه عنوانی است كه در سال های اخیر در خصوص ایام جسارت به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها و سقط نوزاد ایشان در پایان ماه صفر و آغاز ربیع اطلاق می شود و تلاش می شود مجالس سوگواری در این رابطه برقرار گردد.
فارغ از درستی یا نادرستی اضافه نمودن ایام خاص برای عزاداری اولیاء الهی به ایام مشهور و مرسوم از منظر اجتماعی و عرفی باید دانست كه این قبیل كارها را نمی توان تحت عنوان بدعت دانست و حرام معرفی نمود؛ زیرا بدعت هرچند در لغت به هر امر بدیع و جدید اطلاق می شود، اما در اصطلاح به نوعی ایجاد امری دینی و عملی دارای استناد به دین اطلاق می گردد.
در واقع بدعت حرام زمانی است كه كسی چیزی را كه در دین نیست، و دلیلی از كتاب و سنت - هر چند به نحو عموم - بر آن وجود ندارد، به عنوان بخشی از تعالیم دین معرفی نماید و یا به جای آورد. پس بدعت مصطلح و حرام چنان كه اهل لغت گفته اند یعنی ایجاد امر تازه ای در دین كه در قرآن و سنت ریشه ندارد. (۱) مثلا عملی را كه از نظر قرآن و روایات واجب یا مستحب نیست، به عنوان مستحب دینی انجام گیرد، یا چیزی كه حرام است، به عنوان مباح انجام شود.
بر این اساس انجام كارهایی نظیر عزاداری در اوقات غیر مرسوم اگر به نوعی استناد به دین و یا متون دینی داده نشود و تنها به عنوان عرض ارادت به ساحت بزرگان دین انجام شود هیچ منعی ندارد و بدعت محسوب نمی شود؛ هرچند به لحاظ عرفی جا دارد كه توده شیعیان در جوامع شیعی نسبت به ایجاد سنت های جدید و مناسبت های بی پیشینه در مورد برگزاری مراسم دینی با بزرگان و مراجع همفكری و مشورت داشته باشند تا مشكلات ثانوی و برخی پیامدهای حاشیه ای گریبان گیر این امور ارزشمند نگردد.
به خصوص كه به دلیل تنوع و تعدد مناسبت های عزاداری در ایام مختلف سال اضافه نمودن یك مناسبت جدید آن هم در آغاز ماه ربیع كه ماه سرور و میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) و در انتهای عزاداری طولانی محرم و صفر محسوب می شود چندان مناسب به نظر نمی رسد.
پی نوشت:
۱. مجمع البحرین، طریحى فخر الدین، كتابفروشى مرتضوى، تهران، ۱۳۷۵ ش، ج ۴، ص ۲۹۹. مرکز ملی پاسخگویی
ــــــــــــــــ
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
http://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
▪️ رهبرانقلاب: ماه ربیع الاول، بهار زندگی است
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
http://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
❌ بالاخره اول ربیع تبریک دارد یا نه؟
آیا چون ایام سختی حضرت زهرا سلام الله علیها هست عزا بگیریم؟
✅ پاسخ
🆔 @shobhe_shenasi
اگر قرار باشد ایام سختی اهل البیت علیهم السلام را ایام عزا اعلام کنیم شما کدام زمانی را سراغ دارید که در آن ایام اهل بیت علیهم السلام سختی ندیده باشند
ایام صفین ومظلومیت امام علی، ایام جنگ و مظلومیت امام حسن، ایام گریه های امام سجاد علیهم السلام و....
البته اظهار ارادت به ایشان همیشه مناسب است
اما ایام عزا همان ایام شهادت ایشان است
تازه مگر غربت امام علی علیه السلام وحضرت زهرا سلام الله علیها 9 ربیع تمام شد که تا 8 ربیع عزاست و از نهم شادی شروع میشود؟
سختی زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله تا زمان شهادت ادامه داشت آیا باید تا آن موقع عزا گرفت؟
پس با این استدلال 17ربیع هم باید عزا باشد نه عید!!
در ضمن شب اول ربیع لیلة المبیت است وحتی مستحب است به شکرانه این مناسبت روزه گرفت. (مفاتیح الجنان)
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
http://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
پاسخ به شبهات فجازی
اولین اقدام شهادت طلبانه در تاریخ!! ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخبهشبها
﷽، اوایل ربیع، ایام شادی یا عزا؟
✍ حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
🆔 @shobhe_shenasi
🔹 یه عده ای در صدد هستند تا روزهای اول ماه ربیع را گرفتار #دوگانهی تازهای کنند و معلوم است که این دوگانهسازیها در حقیقت تکهپاره کردن پیکر جامعه است؛ این روزها شادی کنیم یا عزاداری؟ تبریک بگوییم یا تسلیت؟
🔹استدلال کسانی که میگویند باید عزای محرم و صفر را در روزهای ابتدایی ماه ربیع الاول هم ادامه داد این است که حوادث و اتفاقات تلخی در این روزها افتاده و به خانه وحی جسارت شده است.
🔹کسانی هم که به تبریک و شادباش این روزها می پردازند، استدلال می کنند که محرم و صفر که ماه عزا است به پایان رسیده و باید به گونه ی دیگری از زندگی یعنی شادی روی آورد!
🔻هر دو استدلال ضعیف است. اگر بنا باشد برای مصائب اهل بیت علیهم السلام دهه و روضه تاسیس کنم، در حقیقت باید ۳۶۵ روز سال را چنین کرد، جنگ بدر، جنگ احد، جنگ خیبر جنگ صفین، جنگ جمل، جنگ احزاب، مصیبت شکسته شدن دندان مبارک پیامبر، جسارت های هر روزه ی هارون به امام کاظم، جسارت های متعدد متوکل به امام هادی، حمله ها و آسیب های منصور دوانقی به امام صادق و ..... مثنوی هفتاد من کاغذ می شود یعنی هر روز سال چند واقعه دارد. نمی گویم این حوادث نباید یادآوری شود، اتفاقاً همهی آنها باید گفته شود و درس و عبرت و نکته های آن بازگو شود، اما دو سوال:
آیا تمام وقایع تاریخی این روزها، اتفاقات تلخ و اندوهناک است؟
آیا تنها راه محبت به اهل بیت عزاداری است؟
بعضی گمان می کنند فقط با گریه و ماتم به اهل بیت نزدیک می شویم. یا حتی بعضی فکر می کنند هرچه بدبخت تر باشیم امامان بیشتر به ما نظر می کنند!! نه! این غلط است. قرآن کریم در توصیف خدای سبحان، خنداندن و گریاندن، هر دو را ذکر می کند و البته خنداندن بر گریاندن هم مقدم ذکر می شود: وَ أَنَّهُ هُوَ أَضْحَكَ وَ أَبْكى (نجم:43)
🔹 توضیح اینکه در ابتدای ربیع الاول، اتفاقات تاریخی و #تمدن ساز بزرگی افتاده که عبارت است از: هجرت پیامبر از مکه به مدینه است. همچنین آرمیدن امیرالمومنین در بستر پیامبر که با به جان خریدن یک خطر بزرگ، زمینه ساز این حرکت بزرگ تاریخی و سرنوشت ساز شدند.
🔹چرا از این ها گفته نمی شود، چرا برای این اتفاقات بزرگ که به اسلام عزت و شوکت داد، دهه و مناسبت تاسیس نمیکنیم؟ فقط باید از جسارت گفت؟
با توجه به متن بیانیه #گام_دوم امروز امت اسلام و به پرچمداری ایران عزیز در مسیر برپایی #تمدن_نوین_اسلامی است و آنچه چراغ راه این مسیر است همین حوادث مبارک است.
🔹بنابراین اینکه چون محرم و صفر تمام شده بریم سراغ شادی و حرفی از آموزه های تاریخی و مهم این دوران ذکری به میان نیاید، این هم صحیح نیست اما حوادث تاریخی فقط مصیبت و جسارت نیست.
ــــــــــــــــ
🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش...
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
http://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06