eitaa logo
پاسخ به شبهات فجازی
90.9هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
3.6هزار ویدیو
90 فایل
🔹 کانال رسمی حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹داستانک @dastanak_ir 🔹 سخنرانی های دکتر قربانی مقدم @ghorbanimoghadam_ir 🔹تبادل وتبلیغ @tabligh_arzan 🔹ارسال شبهه @shobhe_ir 🔻 حمایت مالی از موسسه 6063731065865173 + eitaa.com/Shobhe_ShenaSi/7750
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥خط قرمز رسانه های ضد انقلاب به روایت روح الله زم ــــــــــــــــ (داستانک‌ونکات‌ناب) 👇👇👇 📚 @dastanak_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 واکنش روح الله زم بعد از مشاهده خبر دستگیری اش در کانال آمدنیوز 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥روایت روح الله زم از نحوه دستگیری اش 🔹زم : غربی‌ها برای به آشوب کشیدن کشور و محافظت صد در صدی از من پیشنهاداتی دادند و ماشین ضد گلوله در اختیارم گذاشتند 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌🎥 سند ۲۵ ساله با پکن سود یا ضرر؟! 🔻 روایتی ببینید از ماجرای قرارداد بلند مدت ایران و چین 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹نظر شهید آوینی در مورد دوگانه‌ی زدن یا دعا کردن؟! ما ماسک می‌زنیم اما مقام امن را از جای دیگری می‌جوییم! ــــــــــــــــ (داستانک‌ونکات‌ناب) دانابی شو؛ دانا شو!👇👇 📚 @dastanak_ir
tafsir_jenn.mp3
4.13M
🎙هرشب یک آیه /۶۴ حجت‌الاسلام دکتر 🔹موضوع: جن چیست؟ (سوره جن) ✅ تفسیر روان یک آیه👇 https://eitaa.com/joinchat/2917007367C712c2d4b70
🍃🌹آیه روز (۲۱تیرماه روز عفاف و حجاب) 🔸وقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىَ جُيُوبِهِنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ ... 🔹و به زنان با ایمان بگو چشمهای خود را (از نگاه هوس‌آلود) فروگیرند، و دامان خویش را حفظ کنند و زینت خود را -جز آن مقدار که نمایان است- آشکار ننمایند و (اطراف) روسری‌های خود را بر سینه خود افکنند (تا گردن و سینه با آن پوشانده شود)، و زینت خود را آشکار نسازند مگر برای شوهرانشان، یا .... 📗 سوره نور قسمتی از آیه ٣١ ✨🔸۲۱تیرماه روز عفاف و حجاب گرامی باد. ✅ تفسیر روان یک آیه👇 https://eitaa.com/joinchat/2917007367C712c2d4b70
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥خون به‌جوش آمده... 🌷۲۱ تیرماه، سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد علیه فرمان کشف حجاب رضاخان در سال ۱۳۱۴ 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
بررسی برخی شبهات مربوط به (به مناسبت روز ملی حجاب و عفاف)👇👇👇
❌ شبهه ۴۷۶ حجاب قانون تبعیض آمیز است و ما زیر بار قوانین نمی رویم تبعیض چه دینی باشد چه اجتماعی چه اقتصادی و ... برای ما فرقی نمی کند. پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi 🔹 تبعیض یعنی چه؟ مسلما به معنای تفاوت نیست. تبعیض یعنی ترجیح یک نفر بر دیگری در شرایط مساوی یا در شرایطی که فرد ترجیح داده شده، پایین تر باشد. بنابراین تفاوت قانون را نمی توان تبعیض نامید. اگر اینطور باشد، خدمت سربازی را هم باید تبعیض نامید، لزوم نفقه که بر مردان واجب هم تبعیض است، یا مرخصی زایمان هم تبعیض است، مردان هم باید مرخصی زایمان داشته باشند!!! 🔹 اما در مورد مخالفت عده‌ای اندک با قانون حجاب هم بارها گفته ایم که صرفنظر از حکم الهی حجاب، طبق قواعد دموکراسی هم احترام حجاب لازم است. چون اکثر مردم با رأی به قانون اساسی خواستار اجرای دستورات اسلام هستند. اینکه عده قلیلی ( که سعی می کنند با هیاهو و به کمک ماهواره و شبکه های اجتماعی، القاء کنند که زیادند ) به هر دلیلی قانون شکنی کنند، نه عقل سلیم اجازه می دهد ونه در هیچ جای دنیا چنین چیزی مجاز است. مخصوصا اینکه سردمداران اینگونه حرمت شکنی ‌ها بارها صریح و غیر صریح ابراز کرده اند حجاب بهانه است، بلکه هدف اصلی مبارزه با نظام، اسلام و ارزش‌های اسلامی است. 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
▫️ ﷽ ❌شبهه/۲۹۹ با آزادی و حق پوشش منافات دارد ✅پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi ترفندی که مخالفان حجاب در این زمینه در پیش گرفته اند، این است که با به کار بردن کلمه «اجبار» مساله را به نحو خاصی طراحی کنند که مخاطب، گرفتار نوعی «بازیِ باخت-باخت» شود. وقتی مساله به این صورت مطرح میشود که «آیا اسلام طرفدار حجاب اجباری است؟» هرپاسخی، باخت موضع شما در قبال حکم اسلام را قطعی کرده است: اگر گفتید «نیست»، یکی از واجبات اسلام را که مورد اتفاق شیعه و سنی است انکار کرده اید؛ و اگر هم گفتید «هست»، بار منفی کلمه «اجبار» در دوره ای که شعار آزادی مهمترین محور ارزش گذاریها شده، چنان بر دوش شما سنگینی میکند که از اسلام چهره ای خشن ارائه میگردد و موجب میشود فضاهای عاطفی بر تحلیل منطقی غلبه کند. اگر بناست واژه درستی در این مورد استفاده کرد، مناسبتر به نظر میرسد. توضیح اینکه در هر جامعه ای بر اساس ارزشهای آن جامعه نسبت به بُروز رفتارهای شهروندان و از جمله پوشش، قوانینی وضع میشود که رعایت آن بر همگان لازم است. حتی در لائیک ترین جوامع هیچ کس نمیتواند به بهانه آزادی، کاملاً برهنه در جامعه حاضر شود. یا حتی به کارمندی اجازه نمی دهند، با لباس منزل، به محل کار برود و... زیرا اساسا وضع قانون به همین دلیل است تا اجازه ندهد ارزشهای پذیرفته شدهٔ جامعه هتک شود. البته بدیهی است که هر جامعه بر اساس ارزشهای همان جامعه، قانون وضع میکند. و می دانیم که حجاب، هم از ارزشهای اصیل اسلام و هم یادگار نیاکان ما در دوران ایران باستان است. خلاصه اینکه همانطور که واژه هایی مانند پشت یا دزدی نکردن اجباری و... نمیتواند قوانین مربوط به آن را زیر سوال ببرد، فضاسازی های مربوط به حجاب نیز به همین شکل است. ــــــــــــــــ ☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
❌ شبهه 506 مقایسه حجاب و برده‌داری ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم طرفدارای حجاب اجباری می گن، به هرحال قانونه و قانون باید رعایت بشه. در حالیکه هر قانونی که خوب نیست، برده داری هم یه زمان قانون بود. نباید به اون اعتراض می کردن؟ ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi اولاً اعتراض با قانون شکنی تفاوت دارد. بارها گفته شده که حتی نسبت به نظرات رهبر انقلاب هم هرکس می تواند انتقاد یا اعتراض خود را با صراحت (نه با توهین و هیاهو یا دروغ و تهمت) بیان کند. ثانیاً اینکه درسته هر قانونی الزاماً به معنای خوب بودن آن نیست، اما مرجع تشخیص خوب و بد قانون، دشمنان قسم خورده ملت، مانند رادیو اسرائیل و صدای امریکا و ... نیستند. یا حتی اون دختر خانمی که به تحریک این رسانه ها دست به قانون شکنی میزند ملاک تشخیص قانون خوب و نیست. اگر بنا به این باشد سنگ روی سنگ بند نمی شود، از فردا هرکسی قانونی را که دوست ندارد به آن لقبی مانند «اجباری»، «بد»، «ضد بشری» و... می دهد و زیر پا می گذارد. مثلاً کسی فلان چراغ قرمز را بد می شمارد، دیگری فلان "ورود ممنوع" را نابجا می داند، و سومی هم محدودیت سرعت در خیابان ها را "اجباری" می شمارد و با عدم رعایت سرعت مجاز جان دیگران را به خطر می اندازد. واضح است که برفرض در یکی از موارد فوق هم حق با افراد باشد، راه آن قانون شکنی نیست چرا که باعث هرج و مرج شدیدی می شود که دود آن در چشم همه مخصوصاً خود فرد می رود. بلکه برای اعتراض به آن باید از مسیرهای مشخص اقدام کرد. دست آخر اینکه اساساً مقایسه حجاب و قانون برده داری؛ نابجا است. برده داری یک قانون ظالمانه بود فطرت سالم هرکسی (جز آنها که منافعشان اقتضا می کرد) آن را رد می کرد. اما برعکس آن حجاب دارای منافع زیادی است که حتی اندیشمندان غیر مسلمان نیز به آن اذعان می کنند. این پیوندها را ببینید https://ghorbanimoghadam.ir/877 https://ghorbanimoghadam.ir/876 و جز افرادی که توسط برخی رسانه های ضد اسلام ذهنیت منفی پیدا کرده اند، کسی با آن مخالفتی ندارد. 🔹 پ.ن. اسلام عزیز هم قانون برده داری را نسخ کرد و تنها متجاوزان به میهن را قابل برده گیری دانست و آن بدین خاطر بود که متجاوزان به جای زندان های دولتی، دوران محکومیت خود (حبس ابد) را در بخش خصوصی سپری کنند. این باعث می شود که نه تنها هزینه هنگفتی از دوش جامعه و بیت المال برداشته شود، بلکه زندانیان با آداب و فرهنگ اسلامی آشنا شده و سپس زمینه آزادی آنها فراهم گردد. (توضیح کامل در پست های قبل آمده است) ــــــــــــــــ ☑ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
❌شبهه 501 تا امروز چه کسی را باحجاب کرده است؟ چرا اصرار به اجرا داریم؟ ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi 📚گفته شده است قوه قهریه در موضوع برخورد با بی تاثیر است. بی تاثیر در چه چیز؟ برخی تصور می کنند با گشت ارشاد قرار است بی حجاب ، باحجاب شود. غلط فاحشی است. برخی تصور می کنند با گشت ارشاد قرار است در جامعه رشد کند. این نیز غلط فاحشی است. ⁉️پس گشت ارشاد چیست؟ گشت ارشاد دفاع از حق الناس است؛ چیزی فراتر از حق الله. حجاب فردی، تکلیف شرعی و حق الله است ولی وظیفه نظام، دفاع از حق الناس است. اشتباه سوال کننده این است که تصور می کند رفتار قهری برای اصلاح بدحجاب است. آن نیز هست ولی اولویت اول نیست. برخورد قهری برای صیانت از جامعه دینی است. قوانین حکومت باید به نحوی باشد که نه تنها اهل احساس غربت نکنند، بلکه فضای اجتماعی نیز به خودی خود مشوق آن‌ها باشد. قانونی شدن حجاب یکی از روش‌هایی است که فضای اجتماعی را با خواست درونی اهل حجاب، هماهنگ میکند. کسانی که معتقدند حجاب باید اختیاری باشد که هرکس هرطور تمایل داشت به خیابان بیاید احتمالا حاضر نیستند عواقب این حرف شان را بپذیرند. اگر حجاب محدودیت نداشته باشد، آنگاه نباید انتظار داشته باشند خانواده به سبک شرقی و اسلامی اش حریم و حرمت داشته باشد. رهاسازی جامعه و اباحه گری روی دیگرش روابط نامشروع زن و مرد و به هم خوردن کانون خانواده و... است. آنچنان که امروز در غرب شاهدیم. حجاب اختیاری یک زنجیره است که روی دیگرش ابزاری شدن زن در جامعه است. پای عوارض این زنجیره می مانیم؟ پس قوه قهریه صیانت از جامعه ایست که قرار است بستر ذکر و معنویت و تدین باشد نه الزاما کرد. میزمعارف ــــــــــــــــ 🚩 پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
▫️ ﷽ 🔹آیا بدحجاب تر شدیم؟ 🔹آیا بدحجابی مساوی است با بی دینی؟ 🔹آیا بدحجابی ها سیاسی است؟ 🆔 @shobhe_shenasi شبهه ای که وجود دارد اینست که آیا رشد بدحجابی در ایران نشانه بی‌دینی است؟ آیا بدحجابی بدتر شده است؟ آیا بانوان ما نسبت به سال 57 بی تقواترشدند؟ آیا بدحجابی سیاسی است؟ پس چرا می گوئید جامعه معنوی ترست؟ به نظر می رسد بدحجابی در جامعه ما بد روایت شده است. این روایت نادرست باعث شده واکنش ها به بدحجابی عجیب و غریب باشد. یکی فکر می کند بدحجابی در ایران سیاسی است و تلاش می‌کند آن را به براندازی نزدیک کند و دیگری فکر می کند بدحجابی در ایران ناشی از کاهش دین ورزی است و تلاش می کند اصلا اهمیت حجاب را منکر شود. اما واقعا ریشه بدحجابی در جامعه ماچیست؟ ماجرا را از منظری متفاوت ببینید. 🔹بدحجاب تر؟ گزارش اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد حدود 30 تا 40 درصد جامعه حجاب شرعی دارند. اما بقیه که حجاب شرعی ندارند اعتقادشان به حجاب چیست؟ نتایج 3 پژوهش رسمی سازمان تبلیغات و ارزش‌‌ها و گرایش ایرانیان وزارت ارشاد و کتاب وضعیت‌سنجی پوشش و آرایش ایرانیان، نشان می دهد 90درصد جامعه به حجاب شرعی اعتقاد و آن را ضروری می دانند و 85 درصد آن را مانع ارتکاب گناه در جامعه می دانند. اما اشکال این است که اما در مصداق حجاب تابع عرف، راحت طلبی و زیباپسندی هایی هستند که منشاء غربی دارد. این آمار یعنی جامعه نسبت به ضرورت حجاب و جنبه دینی و شرعی آن، کاملا معتقد عمل می‌کند اما در مصداق دچار غفلت است. یعنی بین قرائت شرعی حجاب و قرائت عرفی آن از سر غفلت تفاوت قائل شده است. مضافا اینکه هرچند پوشش رکن اصیل حجاب است اما حقیقت حجاب حیا و عفت است. امری که در قاطبه¬ی زنان جامعه ی ما وجود دارد. بنابراین بدحجابی در جامعه نه منشا سیاسی دارد و نه نشانه¬ی بی دینی. حضور پرشور زنان با پوشش های مختلف در صحنه های انقلابی مانند راهپیمایی ها، تشییع شهدا، انتخابات، راهیان نور و همینطور مجالس مذهبی مانند اعتکاف، اربعین، شبهای قدر و مجالس سیدالشهدا نیز اینکه بدحجابی سیاسی است یا نشانه ی بی دینی است را کاملاً رد می کند. 🔹خطای تحلیل ایستا تحلیل نقطه ای یعنی مقایسه زنان در سال 97 با زنان در سال 57 بدون اینکه شرایط جامعه تحلیل شود. اساسا تقوای جامعه را باید در حرکت تحلیل کرد. برای اینکه تقوا را تحلیل کنیم باید شرایط و هجمه دشمن و قدرت شیطان را هم در نظر گرفت. همجه ی سنگین رسانه های شیطانی در این سالها به هیچ وجه با وضعیت سال 57 و قبل از آن قابل مقایسه نیست. تقوا در مسیر حرکت و اجتماعی شدن شکل می‌گیرد نه سر سجاده و در خلوت و انزوا. با این سخن باید سوال کرد خانم بدحجاب در جامعه امروز با این حجم از هجمه‌های شیطانی چه میزان جلوتر از زنان سال 57 است؟ از این گذشته زن در جامعه امروز در سطوح مختلف علمی و خدمت رسانی حضور دارد. امری که در گذشته هیچ نشانه ای از آن نبوده است. 🔹حجاب پرقدرت نکته مهمتر از همه رشد کیفی حجاب است. حجاب پرقدرت، حجابی است که از سر جهل و و... نیست، بلکه امروزه حجاب ابعاد انقلابی پیدا کرده است و یک اعتقاد راستین به مبارزه و است. چنین حجابی را در کدام برهه از تاریخ سراغ داریم؟ ــــــــــــــــ ☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
🔹جایگاه تمدنی حجاب، حجاب قانونی، دلایل رواج بی حجابی و ... در مصاحبه با نعمیه اسلام لو، پژوهشگر و فعال حوزه حجاب و عفاف متن کامل را اینجا بخوانید👇 http://yon.ir/yAgQS 🔹 قانونی بودن حجاب هم حق و هم وظیفه حکومت اسلامی است و هم حق مردم مسلمان و اصیل این کشور که پس از سالها تلاش و مبارزه بتوانند در جامعه امن از لحاظ اخلاقی زندگی کنند. 🆔 @shobhe_shenasi 🔹 ارزش در نگاه تمدن غرب بر پایه لذت و شهوت بنا شده است، حجاب به عنوان یک نماد مقابله اجتماعی و فردی با این پایه‌های فکری شناخته می‌شود،لذا می توان حجاب را نماد اسلام در تقابل با تمدن غرب دانست.بنابراین مسأله حجاب بیش از ما برای دشمن مهم است 🔹 در دنیا به خاطر حجاب آدم می‌کشند، ‌زنان محجبه را اخراج می‌کنند و یا از ورود آنان به مراکز مختلف جلوگیری به عمل می‌آید. چرا آن‌قدر غرب از این مسأله وحشت دارد؟ 🔹 بخشی از وضعیت بی‌حجابی و بدحجابی به ضعف ما بازمی‌گردد و بخشی به نقشه‌های دشمن، اما بخشی از آن به غریزه‌های ذاتی، شهوت و میل به گناه بازمی‌گردد که حتی اگر بهترین‌ کارهای فرهنگی را هم انجام دهیم و بر نقشه‌های دشمن نیز غلبه کنیم، باز هم میل به گناه در انسان وجود دارد. 🔹 لزوما نمی‌توان گفت که همه تقصیر شرایط بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه ما به گردن ماست و کوتاهی‌هایی داشته‌ایم. شاید ما این مسأله را به خوبی نفهمیده‌ایم که غریزه جنسی یکی از قوی‌ترین غرایز بشر است که در طول تاریخ بر سرنوشت بشر مؤثر بوده و درواقع آن را دست‌کم گرفته‌ایم و برای آن برنامه‌ریزی خوبی نداشته‌ایم. 🔹 با مقایسه وضعیت آزاد اندیشی در کشورهای غربی و کشورهای نیمه آزادی مثل ترکیه، مالزی و لبنان در مقابل ایران متوجه می‌شویم که آمار تجاوز و بارداری‌های نوجوانان در این کشورها بالاتر از ایران است. برای مثال کشوری مثل ترکیه بیشترین آمار بارداری نوجوانان را دارد. آمار همجنس‌بازی در کشور لبنان هم به شکل چشمگیری در حال افزایش است. حال باید کسانی که به دنبال برداشتن مسأله حجاب قانونی در کشور هستند پاسخگو باشند؛ چرا نتایج نحس بی‌بندوبار جنسی در این کشورها بیشتر است؟ 🔹 آیا بر اساس اصول دموکراسی هم می‌توان این مسئله را قبول کرد که در کشوری که مردم برای اعتقاداتشان انقلاب کرده‌اند، احکام اجتماعی بر پایه این اعتقادات نباشد. 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بررسی و تبیین علمی ــــــــــــــــ 🚩 پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 نماهنگ حجاب ممنوع 📹 ببینید| سخنرانی رهبر انقلاب درباره «بی‌حجابی اجباری» برای زنان ایرانی در دوران رضاخان پهلوی ➕ نقش روشنفکران غربزده مانند علی اصغر حکمت در هدایت سرنیزه رضاخان چه بود؟ ➕ نقل آیت‌الله خامنه‌ای از روایت والده گرامی‌شان درباره مشقت‌های دوران کشف حجاب 📥سایر کیفیت‌ها👇 http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=43013 ــــــــــــــــ 🚩 پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گلنوش خسروی، لژیونر فوتبال ایران: در ترکیه فقط قرآن می‌خوانم بزرگترین کتاب جهان قرآن است 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | ۲۱ تیرماه سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد علیه فرمان کشف حجاب رضاخان در سال ۱۳۱۴ 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
کرونا به همه‌ی ما آموخت: «بدن خودمه، اختیارشا دارم؛ پوشش من به کسی مربوط نیست» مغالطه‌ای است برای فرار از مسئولیت اجتماعی. 💭 محمد قربانی مقدم 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
پاسخ به یک شبهه توسط کاربران ❌ شبهه یک حقوقدان ارتش پهلوی نقل می کند: یکی از دوستان قدیمی که در ارتش ، با درجه تیمساری خدمت می کرد روزی مطلبی را برای من تعریف کرد که فوق العاده زیبا بود: تعریف می کرد در سال 1350 هنگامی که با درجه سرهنگی در ارتش خدمت می کردم، آزمونی در ارتش برگزار گردید تا افراد برگزیده در رشته حقوق، عهده دار پست های مهم قضائی در دادگاه های نظامی ارتش گردند. در این آزمون، من و 25 نفر دیگر، رتبه های بالای آزمون را کسب نموده و به دانشگاه حقوق قضائی راه یافتیم. دوره تحصیلی یک ساله بود و همه، با جدیت دروس را می خواندیم. یک هفته مانده به پایان دوره، روزی از درب دژبانی در حال رفتن به سر کلاس بودم که ناگهان دیدم دو نفر دژبان با یک نفر لباس شخصی منتظر من هستند و به محض ورود من، فرد لباس شخصی که با ارائه مدرک شناسائی، خود را از پرسنل سازمان امنیت معرفی میکرد مرا البته با احترام، دستگیر و با خود به نقطه نامعلومی برده و به داخل سلول انفرادی انداختند. هر چه از آن لباس شخصی علت بازداشتم را می پرسیدم چیزی نمی گفت و فقط می گفت من مأمورم و معذور و چیز بیشتری نمی دانم! اول خیلی ترسیده بودم وقتی بداخل سلول انفرادی رفتم و تنها شدم افکار مختلفی ذهنم را آزار می داد از زندان بان خواستم تلفنی به خانه ام بزند و حداقل، خانواده ام را از نگرانی خلاص کنند که ترتیب اثری نداد و مرا با نهایت غم و اندوه، در گوشه بازداشتگاه، به حال خود رها کرد. آن روز شب شد و روزهای دیگر هم به همان ترتیب، گذشت و گذشت، تا این که روز نهم، در حالی که انگار صد سال گذشته بود، سپری شد. صبح روز نهم، مجددا" دیدم همان دو نفر دژبان بهمراه همان لباس شخصی، بدنبال من آمده و مرا با خود برده و یکراست به اتاق رئیس دانشگاه که درجه سرلشگری داشت بردند. افکار مختلف و آزار دهنده، لحظه ای مرا رها نمیکرد و شدیدا در فشار روحی بودم. وقتی به اتاق رئیس دانشگاه رسیدم، در کمال تعجب دیدم تمام همکلاس های من هم با حال و روزی مشابه من، در اتاق هستند و البته همگی هراسان و بسیار نگران بودند. وقتی همه دوستانم را دیدم که به حال و روز من دچار شده اند کمی جرأت بخرج دادم و از بغل دستی خود، آهسته پرسیدم، دیدم وضعیت او هم شبیه من است! ناگهان همهمه ای بپا شد که ناگهان در اتاق باز شد و سرلشگر رئیس دانشگاه وارد اتاق شده و ما همگی بلند شده و ادای احترام کردیم. رئیس دانشگاه، با خوشروئی تمام، با یکایک ما دست داده و در حالی که معلوم بود از حال و روز همه ما، کاملا آگاه بود این چنین به ما پاسخ داد: هر کدام از شما، که افسران لایقی هم هستید پس از فارغ التحصیلی، ریاست دادگاهی را، در سطح کشور بعهده خواهید گرفت، و حالا این بازداشتی شما، آخرین واحد درسی شما بود که بایستی پاس می کردید و در مقابل اعتراض ما گفت: این کار را کردیم تا هنگامی که شما در مسند قضاوت نشستید، قدرتمند شدید و قلم در دست تان بود، از آن سوءاستفاده نکنید و از عمق وجودتان، حال و روز کسی را که محکوم می کنید درک کرده و بی جهت و از سر عصبانیت و یا مسائل دیگر، کسی را بیش از حد جرمش، به زندان محکوم نکنید! در خاتمه نیز، از همه ما عذرخواهی گردید و همه ما نفس راحتی کشیدیم. ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi از این داستان خیالی بسیار زیبا لذت بردم.. کاش کمی هم از فجایع دادگاه نظامی ارتش در زمان پهلوی هم نقل می کرد. اختیارات زمان جنگ در قرن هجدهم برای محاکمه نظامی های شورشی، به این دادگاهها داده شده بود تا شهروندان غیرنظامی را در زمان صلح محاکمه کنند. کار به جایی رسید که حتی مقامات وزارت خارجه آمریکا چندبار نسبت به عواقب این دادگاهها هشدار داده بودند. در راس آنها امیرحسین آزموده بود که بیش از 25 سال تمام جنایات را مرتکب شد. تا جایی که نورالدین الموتی وزیر دادگستری امینی اورا آیشمن ایران نامید. باید به قدرت تخیل نویسنده تبریک گفت. در قالب یک گفتگوی ساده و شیوا یکی از مخوف ترین سازمانهای تاریخ بشر را چنین زیبا و خیال انگیز توصیف می کند. نویسنده با مهارت از دو طرف گفتگو هیچ نامی به میان نمی آورد، چون می داند اگر نامی جعلی انتخاب کند به سرعت دستش رو می شود که چنین شخصی در دادگاههای نظامی پهلوی حضور نداشته. و اگر نام یکی از جنایتکاران این دادگاهها را به میان بیاورد قطعا با جستجویی ساده فصلی مشبع از جنایت های این به اصطلاح حقوق دان آشکار می شود. دادگاههای نظامی پهلوی تکمیل کننده جنایات ساواک و کمیته به اصطلاح ضد خرابکاری بودند و بسیاری از مخالفان رژیم پهلوی اعم از مذهبی و غیر مذهبی توسط این دادگاهها اعدام شدند 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
❌ شبهه ۶۹۸ [فیلم: آیت الله مکارم شیرازی: حالا که مرغ گران شده مردم مرغ نخورند، خود من هم مرغ نمی‌خورم، البته فتوا نیست اما مرغ نخورید] ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi همواره علما از وضعیت اقتصادی و گرانی به دولت هشدار داده اند، اما اینکه در هنگام گرانی با نخریدن و کاهش تقاضا، اقدام مردمی برای مقابله با گرانی شود، یک روش ساده، اقتصادی و جهانی است. بنابراین فرمایش ایشان که خود را در این زمینه پیش قدم می‌کند اتفاقاً یک اقدام ارزنده است که همه باید الگو گیری کنند. طبیعی است که این گونه روش‌ها یک اقدام فوری برای مقابله با گرانی های غیرطبیعی است و پیشنهاد دائمی نیست، بلکه وظیفه‌ی اصلی برعهده دولت است تا با اقدامات مناسب، زمینه‌ی بهرمندی از کالاهای مورد نیاز مردم را فراهم کنند 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
❌ شبهه ۶۹۹ محمدعلی کامفیروزی در دیدار دانشجویان با رهبری از آقای خامنه‌ای پرسید من خون‌ پدرم روی این خاک ریخته شده شما بگو، امثال من که نمی‌خوام از این کشور برم، راه تعامل حکومت با ما چیست این وسط؟ چرا از شما وقتی انتقاد می‌کنند می‌افتند توی دهلیزهای دادگستری؟ آقای خامنه‌ای جواب دادند با خنده که نه این‌طور نیست.. 🔗کامفیروزی امروز با شکایت یکی از نهادهای زیرنظرِ رهبر، در دادگاه‌های قوه‌ی قضاییه‌ی منصوبِ رهبر، به اتهام توهین به رهبر، به دو سال حبس محکوم شد.... ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi هیچگاه کسی به دلیل انتقاد محاکمه نشده است، بعضی دعوت به شورش، دروغ، توهین و... میکنند، بعد با شانتاژ رسانه‌ای و هیاهوی فضای مجازی اسم آن را انتقاد میگذارند و انتظار دارند کسی با آنها کاری نداشته باشد. مگر امثال تاج‌زاده، زیباکلام، خوئینی ها و..... انتقاد آنهم از نوع نابجا نمی‌کنند و آزادانه می‌چرخند؟ 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
چرا تو قرآن خیلی مسائل نیامد خیلی چیز ها مثل آخر الزمان،سلامتی انسان، عشق ورزیدن خدا به بنده، بعد قرآن چرا با لحن بد صحبت می کنه و ترسناک ✅ پاسخ ﷽، سلام کی گفته این چیز ها در قرآن نیست. اینهمه تو قرآن در مورد غفور و رحیم و رئوف بودن خدا آمده است. لحن قرآن تنها با ظالمان و ستمگران تند است و این لازم است بسیاری از توصیه های قرآن هم در مورد سلامتی و تفریح سالم است مثلاً توصیه به خوردن چیزهای پاک، ممنوعیت خوردن غذاهای پلید، توصیه به مسافرت و.... 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
❌ چرا باید مردم از یه نفر تقلید کنند، وقتی خودشون می‌توانند به قرآن و احادیث مراجعه کنند؟ ✅ پاسخ در مورد تقلید قبلاً مطالبی نوشته ام خلاصه اینکه شناخت معانی احادیث با توجه به گذشت هزار ساله از زمان صدور آن، شناخت احادیث صحیح از جعلی، کیفیت عمل در مواجهه با احادیث ظاهراً متعارض و احادیث واقعا متعارض و... نیاز به چندین سال مطالعه و تحصیل دارد. طبیعی است همه مردم نمی‌توانند زندگی را تعطیل و به مطالعه علوم حوزوی بپردازند، پس همانطور که در سایر مشاغل به متخصص آن مراجعه میشود، در این زمینه هم عقل حکم می‌کند که به کارشناس خبره آن مراجعه کنیم 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi