فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رئیسی در یک ماه اول دولتش چه کرد؟
👈 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
❌ شایعه
گواهی ششم ابتدایی ابراهیم رئیسی با معدل ۱۱/۰۶ 😳😳
✅ واقعیت
این گواهی جعلی است و با فتوشاپ تنظیم شده است. غیر از اینکه فتوشاپ ناشیانه ای انجام شده و با کمی دقت قابل تشخیص است، آنچه به وضوح باعث رسوایی دروغپردازان میشود اینکه تاریخ گواهی پایان ششم ابتدایی را در سال ۵۲ ثبت کرده است، در حالیکه از سال ۱۳۴۶ به بعد، نظام و ساختار مقاطع تحصیلی عوض شد و دوره ابتدایی ۵ سال شد، یعنی در تاریخ مذکور، دوره ابتدایی اصلا شش ساله نبوده که برای آن گواهی صادر شود.
▫️دروغگو همیشه رسوا است.
▫️از تخریب رئیسجمهور مردمی، چه کسانی سود میبرند؟؟
👈 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
#فوری
علامه حسنزاده آملی دار فانی را وداع گفت
🔹یکی از نزدیکان علامه حسنزاده آملی اعلام کرد که علامه حسنزاده آملی دقایقی قبل دار فانی را وداع گفتند.
شادی روح ایشان و عرض تسلیت به مقام معظم رهبری، #صلوات
👈 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
🏴 پیام تسلیت در پی درگذشت عالم ربانی و سالک توحیدی آیتالله آقای حسنزاده آملی
◾ حضرت آیتالله خامنهای در پیامی درگذشت عالم ربّانی و سالک توحیدی آیتالله آقای حسنزاده آملی را تسلیت گفتند.
📝 متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
با تأسف خبر درگذشت عالم ربّانی و سالک توحیدی، آیةالله آقای حسنزادهی آملی رحمةاللهعلیه را دریافت کردم.
◾ این روحانی دانشمند و ذوفنون از جملهی چهرههای نادر و فاخری بود که نمونههای معدودی از آنان در هر دوره، چشم و دل آشنایان را مینوازد و توأماً دانش و معرفت و عقل و دل آنان را بهرهمند میسازد. نوشتهها و منشأت این بزرگوار منبع پر فیضی برای دوستداران معارف و لطائف بوده و خواهد بود انشاءالله.
▫️ اینجانب به همهی دوستان و شاگردان و ارادتمندان ایشان بویژه به مردم مؤمن و انقلابی آمل و جوانان مشتاقی که مجذوب مواضع انقلابی و خلقیات والای انسانی آن مرحوم بودند تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت مینمایم.
سیّدعلی خامنهای
۴ مهر ۱۴۰۰
👈 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
هدایت شده از داناب (داستانک+نکاتناب)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عنایت ویژه امام رضا (ع) به علامه حسن زاده آملی
#داناب (داستانکونکاتناب)
http://eitaa.com/joinchat/4259512332C8857967f1b
#سوال_کاربران
چرا برای بزرگداشت عاشورا به روشهای علمی مانند مباحث نوشتاری اکتفا نمیشود؟ آیا برای زنده نگهداشتن یاد عاشورا لازم است حتماً گریه و سینه زنی و عزاداری کرد؟
🆔 @Shobhe_ShenaSi
✅ پاسخ
✍ حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
🔹 بیشک بحث درباره شخصیت سیدالشهداء(ع) تشکیل میزگردها و کنفرانسها، سخنرانیها، نوشتن مقالات و پرداختن به دیگر امور فرهنگی، علمی و تحقیقاتی دراین باره بسیار مفید و لازم است، اما این فعالیتها و اقدامات کافی نیست.
از نظر روانشناسی عواملی که در رفتار آگاهانه انسان مؤثر است صرفاً عوامل شناختی و معرفتی نیست، بلکه عوامل دیگری نیز در شکل دادن رفتارهای اجتماعی دخالت دارد.
توضیح اینکه دو دسته از عوامل در رفتارهای انسان نقش اساسی ایفا میکنند:
دسته نخست عوامل شناختیاند که موجب میشوند انسان مطلبی را ـ از مقولههای مختلف با استدلالهای عقلی، تجربی و ... متناسب با آن ـ بفهمد و بپذیرد.
دسته دوم عوامل انگیزشی هستند؛ احساسات، تمایلات، گرایشها، میلها، غرایز و عواطف سلسلهای از عوامل درونی و روانیاند که تاثیر آنها در رفتار ما چه بسا بیش از عوامل شناختی است.
با تحلیل رفتار یک فرد (فردی، خانوادگی، اجتماعی یا سیاسی)، به این حقیقت ميتوان پی برد که عامل اصلی صورت گرفتن آنها همین عوامل تحریک کننده و برانگیزاننده است.
بنابراین فعالیتهای آگاهانه انسان به دو عامل نیازمند است؛ نخست عاملی باید در درون انسان باشد تا وی را برانگیزاند. (همچون انرژی مکانیکی خودرو) که از این عامل میتوان با عناوینی چون میل، شور، شوق و علاقه تعبیر کرد؛ دیگری عامل شناختی است که همچون چراغ و روشنایی خودرو، راه را به انسان نشان میدهد و میفهمیم که چه کاری را انجام دهیم؟ آن کار چگونه باید صورت گیرد و انجام آن چه فایدهای در بردارد؟
بنابراین عوامل شناختی را میباید به دقت بررسی کرد و برای انجام هر کاری، معرفت و شناخت لازم را از طریق منابع متناسب آن به دست آورد. اما باید دانست كه فقط شناخت کافی نیست تا انسان را به حرکت درآورد. عامل روانی دیگری نیاز است تا فرد را به سوی کار سوق دهد و او را برای انجام آن برانگیزاند. اینگونه عوامل که انگیزههای روانی نامیده میشوند، در مجموع میل به حرکت را در انسان پدید میآورند. عشق به انجام کار را ایجاد میکنند و شور و هیجان میآفرینند. تا این عوامل نباشد، کار صورت نمیگیرد. حتی اگر انسان به یقین بداند که فلان ماده غذایی برای بدن او مفید است، تا اشتها نداشته باشد یا اشتهای او تحریک نشود، سراغ آن غذا نمیرود. اگر اشتهای کسی کور شود یا به بیماریای مبتلا گردد که اشتها پیدا نکند، هرچه به او بگویند این مادة غذایی برای وی بسیار مفید است، تمایلی به خوردن آن پیدا نمیکند. پس غیر از دانستن باید میل و انگیزه در درون انسان باشد. مسائل اجتماعی و سیاسی نیز چنین حکمی دارد. هرچند شخص بداند فلان حرکت اجتماعی خوب و مفید است، تا انگیزهای نداشته باشد، آن را انجام نمیدهد.
حال پس از آنکه پذیرفتیم برای حرکتهای آگاهانه و رفتارهای انسانی دو دسته عوامل شناختی و انگیزشی لازم است و بعداز اینکه دانستیم حرکت سید الشهداء(ع) چه نقش مهمّی در سعادت انسانها داشته است در مییابیم که این شناخت ود به خود برای ما حرکت آفرین نمیشود. هنگامی دانستن و به یاد آوردن آن خاطرهها ما را به کاری مشابه کار امام(ع) و به پیمودن راه او وامیدارد که در ما نیز انگیزهای پدید آید و بر اساس آن ما نیز دوست داشته باشیم آن کار را انجام دهیم. بنابراین باید عواطف ما تحریک شود و احساساتمان برانگیخته گردد تا ما نیز بخواهیم کاری مشابه او انجام دهیم. تحقق چنین امری نیازمند دو دسته از عوامل است که جلسات بحث و گفتگو و سخنرانیها میتوانند بخش اول آن را تأمین کنند؛ یعنی شناخت لازم را به ما بدهند؛ اما به عامل دیگری نیز برای تقویت احساسات و عواطف نیازمندیم
👈 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
هدایت شده از سخنان دکتر قربانیمقدم
نامه ۳۱ جلسه ۶.mp3
6.16M
▫️توصیههای تربیتیِ یک پدر مهربان و حکیم (۶)
شرح و تفسیر نامه ۳۱ #نهجالبلاغه
💬 حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
🎙درسها و سخنرانیها👇
✅ @ghorbanimoghadam_ir
📄بررسی یک ابهام؛
🛑واکسن تک دُز به معنای یکبار تزریق نیست!
🔹با ورود واکسنهای سینوفارم تک دُز به کشور، فرضیه واکسینه شدن فقط با یکبار تزریق این واکسنهای تک دُز بین عموم مردم مطرح شد و آنها را در تعداد مراحل تزریق این واکسن دچار اشتباه کرد.
🔸با بررسیهای انجام شده در مرکز مقابله با شایعات سایبری و بنابر اعلام سازمان غذا و دارو مشخص شد که واکسنهای سینوفارمی که قبلا به کشور وارد میشدند حاوی ویالهای شش دُز، ده دُز و دو دُز بودند. در حالیکه واکسنهای سینوفارمی که اخیرا وارد کشور شدهاند و برای افراد ۳ تا ۱۷ سال تزریق میشوند حاوی ویال تک دُز هستند.
🔸لازم به ذکر است که این تفاوت در تعداد دُز ویالها به معنی این نیست که فرد با تزریق یک دُز در یک مرحله واکسینه میشود. واکسنهای تک دُز سینوفارم همانند سایر واکسنهای سینوفارم به دو مرحله تزریق نیاز دارند.
ــــــــــــــــ
🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش...
👈پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @Shobhe_ShenaSi
✅برای جهاد تبیین باید چه کرد؟
1⃣یکم. مخاطب جهاد تبیین چه کسانی هستند؟
گذشت دوران انحصار رسانه های مرجع. هرچند هنوز هم صداو سیما و خبرگزاری ها نقش محوری دارند اما در این جهاد همه باید فعال شوند. نبرد جبهه ای است و جبهه متشکل از فرد فرد. نباید تکلیف شخصی را به جای دیگر حواله داد. فرمود هرکس به اندازه خود اطرافش را روشن کند.
2⃣دوم. گام اول چیست؟
گام اول فهم نقشه کلان دشمن است. اهریمن بیرونی و درونی را همراه با نقشه اش بیابیم. هرجریانی که 2 کار می کند شیطان است. آنکه راه طی شده 40 ساله را سیاه و آینده انقلاب را ناامیدانه تحلیل می کند شیطان است. چه داخلی و چه خارجی؛ چه عالمانه وچه جاهلانه.
3⃣سوم. با خطاهاباید چه کرد؟
خطاها و نقدها را باید فریاد کرد و تذکر داد اما جای فرع و اصل را نباید جابجا کرد. اصل اصیل جنگ حق و باطل است. دشمنی امپراطوری امپریالیسم در مقابل پرچم عدالت خواهی جهانی در جمهوری اسلامی. خطا را ببینیم اما جنگ اصلی را فراموش نکنیم.
4⃣چهارم. نقشه عملیاتی دشمن چیست؟
تغییر نگرش. مردم ایران رشد کردند و دشمنی ها نیز عمیق تر شده است. دشمن از تغییر ارزش و گرایش به تغییر نگرش رسیده است. تغییر نگرش یعنی تغییر واقعیت ها. کاریکاتورکردن واقع و بزرگنمایی و تعمیم دادن و جابجا کردن اصل و فرع و تحریف واقعیت و قلب حقیقت ...خلاصه اینکه جنگ، جنگ روایت است. نگرش ها تغییر کند ارزش نیز تغییر می کند و از عزت نفس ملی به خودتحقیری ها می رسیم.
5⃣پنجم. هدف نهایی جهاد تبیین چیست؟
روشنگری. روایتِ حقیقت. باید ابرها کنار روند تا خورشید تابان شود. من و شما باشیم یا نباشیم، خورشید نمایان خواهد شد؛ اما تاخیرها هزینه زاست. قربانی از روح و ذهن مردم می دهیم.
❇️و اما به چه طریق:
🔹حق خواهی
قبل از هرکار نیازمند یک یک عزم درونی هستیم. قبل از قدم گذاشتن در فضای مجازی خیز حق طلبی برداریم. هوشیار در فضای مجازی ظاهر شویم و اوقات فراغت به سرگرمی سپری نکنیم.
🔸حق طلبی
حق آنجا نیست که بیشتر لایک بگیرد و دست به دست شود. حق را باید با محاسبه و استدلال و از مرجع معتبر گرفت. وقت بگذاریم برای فهم حقیقت. حق را بپذیریم ولو تلخ باشد.
🔹حق گوئی
هرجا متن حقی دیدیم برای توزیع آن تلاش کنیم. خود را مقید کنیم به توزیع حق. اگر توان نوشتن داریم حتا در حد یک متن کوتاه دریغ نکنیم. هر کس شبهه داشت نسبت به او احساس مسوولیت کنیم؛ ولو یک نفر در یک گروه فامیلی.
🔸ناحق گریزی
هرجا ناحق دیدیم اعلام تنفرو برائت کنیم. هزینه دهیم. از فحش و ناسزا نهراسیم. مارپیچ سکوت را بشکنیم؛ ولو در حد یک کامنت. خیلی ها مثل ما هستند و منتظر خط شکن اند. حداقل اینکه اجازه ندهیم احساس اقلیت کنند.
🔹 حق آرائی
حق را به زبان ساده بگوئیم. قول محکم و مستدل و اما با توجه به احساسات و عواطف مخاطب. حق را باید به تناسب مخاطب گفت. ابلاغ پیام به قلب مخاطب مهم است نه ایصال و رساندن به دستش. با مخاطب مدارا کنیم.
🔹 حق نمایی
حق نما یعنی نمایش حق. یعنی جلوه دادن حق. نیکی ها و فضائل پیرامون خود را ببینیم و سر دست بگیرم. هرکس در پیرامون خود هر خیرو فضلی از هرکس دید بیان کند. از همسایه و دوست و آشنا و مسوولین. چه کار خوب و چه آدم خوب. اولا تمرین کنیم خوبی ها را ببینیم و بعد از آن فریاد کنیم. توزیع خوبی ها چشم دشمن را کور می کند.
دشمن تلاش می کند نه فقط از حاکمیت، بلکه از مردم نیز تصویر سیاه نشان دهد. تصویر سیاه، سیاهی ساز است. این تصویر مخدوش و موهوم را بشکنیم.
💬 محسن مهدیان
ــــــــــــــــ
🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش...
👈پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @Shobhe_ShenaSi
پیمان جبلی رئیس صداوسیما شد
🔹رهبر انقلاب: جناب آقای دکتر پیمان جبلّی دامتوفیقه، با پایان یافتن دوره مسئولیت پر تلاش جناب آقای دکتر علیعسکری که کوشش خستگیناپذیر و دلسوزانه آن مدیر مؤمن و با اخلاص را به همراه داشت، جنابعالی را که از صلاحیت دینی و انقلابی، و تخصص و تجربه طولانی در مدیریتهای سازمان صداوسیما، و آگاهی از ماهیت و عملکرد و وظائف رسانه ملی برخوردارید، برای یک دوره پنجساله به ریاست آن سازمان منصوب میکنم.
🔸هدایت فرهنگی، تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی، ترویجِ سبک زندگی اسلامی- ایرانی، و افزایش همبستگی ملی، در شمار اولویتهائی است که باید با ارتقاء سرمایهی انسانی و رشد کیفی برنامهها و بهرهگیری از ابتکار و با تلاش شبانهروزی به آن دست یابید انشاءالله.
👈 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
❌ شبهه ۹۴۰
چرا #حسین_فهمیده به همراه نارنجکها خود را به زیر تانک انداخته است؟
✅ پاسخ
🆔 @Shobhe_ShenaSi
در ابتدا یادآوری می شود که در روزهای نزدیک به شهادت حسین فهمیده، خرمشهر به تازگی سقوط کرده بود، و دشمن قصد اشغال آبادان را داشت، و برای انجام این عملیات دشمن دستهای از تانکهای ضد آرپیجی را برای حرکت به سمت آبادان آماده میکند.
عده ای که حسین فهمیده نیز در بین آنها بود، در برابر پیشروی این دسته مقاومت میکردند، و برای متوقف کردن این تانکها تلاش می کردند، کم کم متوجه میشوند که این نمونه ضد آرپیجی است.
حسین فهمیده پس از اینکه از زبان فرمانده خود می شنود که ضعف این تانکها در زنجیر آنهاست، اقدام به جمعآوری نارنجکها میکند و خود را به سر دسته این تانکها میرساند.
حسین برای اینکه نارنجکها را دقیقا به زنجیر تانکها برساند باید خود نیز به زیر تانک میرفت، چرا که در غیر این صورت تانک متوقف نمیشد و هدف او که ایجاد وحشت در سرنشینان بقیه تانک ها بود محقق نمی شد.
آری، حماسه "شهید فهمیده ها" در جنگ همین یک مورد نبوده تا با بتوان با شبهاتی سست قهرمانان این ملت را پنهان کرد. بهنام محمدی ها، را چه می گویید؟ علی لندی دهه هشتادی را چه می گویید؟ حتماً بیست سال دیگه اینگونه داستان غرور آفرین #علی_لندی را #تحریف می کنند: پنجره آن خانه فلان بوده و امکان ورود علی لندی در خانه نبوده و این داستان ها را برای سرگرم کردن مردم ساختند تا ضعف واکسیناسیون را جبران کنند!!!
#جنگ_روایتها
#تحریف
#خودتحقیری
👈 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
افشای دروغهای شقایق دهقان
🆔 @Shobhe_ShenaSi