▫️ لوح | بدرقه ستارهها
◾ حضرت آیتالله خامنهای: این بانوی بزرگوار، این دختر جوانِ تربیتشدهی دامان اهلبیت پیغمبر، با حرکت خود در جمع یاران و اصحاب و دوستان ائمه (علیهمالسّلام) و عبور از شهرهای مختلف و پاشیدن بذر معرفت و ولایت در طول مسیر در میان مردم و بعد رسیدن به این منطقه و فرود آمدن در قم، موجب شده است که این شهر به عنوان پایگاه اصلی معارف اهلبیت (علیهمالسّلام) در آن دورهی ظلمانی و تاریکِ حکومت جباران بدرخشد و پایگاهی بشود که انوار علم و انوار معارف اهلبیت را به سراسر دنیای اسلام از شرق و غرب منتقل کند. ۱۳۸۹/۷/۲۹
🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
🔵 عکس سریال #معمای_شاه را برداشتن منتشر می کنن به اسم #کشتار آبان 98 😐😂
🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇
http://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
💥 «بیانیۀ گام دوم» پاسخی است به مسئلۀ مستحدثۀ دوران ما
🆔 @shobhe_shenasi
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
🔹 از منظرِ بیانیۀ گام دوم، میتوان گفت که #مسئلۀ_مستحدثۀ اصلیِ ما دوران جدیدی است که با رنسانس شروع شد که محصولش یک تمدّن مادیِ فراگیر در جامعۀ جهانی است.
🔹 اگر فرضاً به قبل از انقلاب اسلامی برگردیم، مسئلۀ مستحدثۀ دنیای اسلام در مواجهه با دنیای غرب چه بود؟ آیا کارخانه و ماشین و قطار برقی و نظام خیابانها مسئلۀ مستحدثۀ ما بود؟ خیر، مسئلۀ مستحدثۀ ما #انقلاب_صنعتی و بلکه مسئلۀ «تمدّن» و مسئلۀ دوران مدرن بود.
امروز دورانی شکل گرفته که زندگی را از بندگی جدا کردهاند. اگر بگویید روح تمدّن مدرن چیست، میگوییم: سکولاریسم و عرفیسازی و جدا کردن ساحت دین و زندگی. آنها برای ساخت این تمدّن، شش ـ هفت مرحله کار کردهاند؛ اول، ایدئولوژیشان را تولید کردهاند که رکن مهم و جانِ ایدئولوژیشان همین عرفیسازی و زمینیسازی و جدا کردن دین از زندگی بشر و عاری ساختن عرصۀ حیات از آموزههای قدسی است. سپس بر اساسِ این ایدهها، دکارت و کانت و هگل و... فلسفههای جدیدی را تولید کردند؛ بعد از شکلگیری این اندیشههای فلسفی، تحولات علمی اتفاق افتاد و بعد از آن، در همان دوران، انقلاب صنعتی به راه افتاد و ساختارهای جدید جهانی و ملی درست شد و سپس #سبک_زندگی و محصولاتِ قابلِمصرف ایجاد کردند. این تمدّن حاصلِ دورانی است که با یک ایده (ایدۀ جدا کردن دین از زندگی) شروع میشود و همین ایده است که کمکم بسط پیدا میکند و به یک تمدّن تبدیل میشود و یک سبک زندگیِ فراگیر و دهکدۀ واحدی با ایدئولوژی واحد به وجود میآورد. سردمداران این تمدّن میخواهند همۀ عالَم را یکدست کنند؛ لذا اسناد بینالمللی (مثل سند 2030 و...) مینویسند و آن اسناد توسطِ کشورهای جهان امضاء میشود و همۀ کشورها مکلف میشوند که به این اسناد عمل کنند تا جامعۀ جهانی همبافت شود.
🔹 مسئلۀ مستحدثۀ امروز ما یک تمدّن فراگیر است که حاصلِ یک انقلاب علمی و صنعتی است. در مقابل این مسئلۀ مستحدثه، چه کاری باید انجام دهیم؟ آیا باید مجموعههای تبلیغی درست کنیم و یا #کتاب بنویسیم؟ همه اینها خوباند ولی پاسخ این مسئله نیستند. پاسخِ این مسئله ایجادِ یک دورانِ جدید است که با یک انقلاب شروع میشود و مراحلی را طی میکند و میتواند در مقابل دورانی که آنها ایجاد کردند تمدّنی دیگر ایجاد کند و جامعه جهانی را به عصر جدید دیگری وارد کند. #انقلاب_اسلامی گام اول از این فرایند است. ایده این انقلاب اولاً باید اسلامی باشد و ثانیاً جهانی باشد و بتواند در مقابل رنسانس، دوران جدید را برای جامعۀ بشری رقم بزند؛ چرا که نزاع انقلاب با رنسانس بر سر نظام بینالملل و جامعۀ جهانی است نه صرفاً بر سر مناسبات ملی و ضداستبدادی یا ضداستعماری. بعد از انقلاب اسلامی، #نظام_اسلامی ساخته شد و در ادامه، باید بهسمت #دولتسازی_اسلامی و #جامعهسازی و #تمدّنسازی برویم؛ این #فرایند_پنجمرحلهای، پاسخگوی مسئلۀ مستحدثۀ دوران ماست. من ترسیمِ این فرایند را نوعی #تفقه دینی میبینم. مگر تفقه دینی چیست؟ اگر بخواهیم از منظر دینی نگاه کنیم مسئلۀ مستحدثۀ امروز ما همین تمدّن مادی کنونی است و پاسخش فرایندِ پنجمرحلهایِ تمدّنسازی است که انشاءالله در #چلۀ_دوم انقلاب اسلامی ادامه خواهد یافت.
🔹 این نگاه به مسئلۀ مستحدثه و نحوۀ مواجهه با آن، خیلی عمیقتر از مواجهه با «نظام اقتصادی مادی» و نظامهای دیگر است. اینگونه نیست که ما صرفاً با نظام اقتصادیِ مارکسیسم یا سرمایهداری مواجهیم و باید در مقابل آن، نظام اقتصادی اسلامی را طراحی کنیم؛ مسئلهْ فراتر این سطح است؛ ما با «تمدّن» مواجهیم و در مقابل آن باید تمدّن دیگری بسازیم؛ بلکه ما با یک #دوران مواجهیم و در مقابل آن باید دوران جدیدی را رقم بزنیم. از منظر #بیانیۀ_گام_دوم، این عصر جدید، با جمع بین دین و دنیا و بر اساسِ اسلام ناب، اتفاق افتاده است.»
🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از داناب (داستانک+نکاتناب)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹بعضی در فضای مجازی ( اینستاگرام و تلگرام) تجملات خود را به اشتراک میگذارند (بخوانید به رخ میکشد) بعضی هم مثل این زوج جوان، شادی های خود را در فضای حقیقی به اشتراک میگذارند.
خال مه رویان سیاه و دانه فلفل سیاه
هردو جان سوزند اما این کجا و آن کجا
✅ جشن #عروسی در میان فقرا....
ــــــــــــــــ
🚩 هر روز یک #داستانک👇
🆔 @dastanak_ir
چرا 16 آذر به روز دانشجو نام گذاری شد؟
🆔 @shobhe_shenasi
در تاریخ 24 آبان اعلام شد که نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا از طرف آیزنهاور به ایران می آید. نیکسون به ایران میآمد تا نتایج «پیروزی سیاسی امیدبخشی را که در ایران نصیب قوای طرفدار تثبیت اوضاع و قوای آزادی شده است» (نقل از نطق آیزنهاور در کنگره آمریکا بعد از کودتای 28 مرداد) ببیند. در مقابل دانشجویان مبارز دانشگاه نیز تصمیم گرفتند که در فضای حکومت نظامی بعد از کودتای سیاه، هنگام ورود نیکسون، نفرت و انزجار خود را به دستگاه کودتا نشان دهند. دو روز قبل از آن واقعه تلخ (14 آذر) زاهدی تجدید رابطه با انگلستان را رسما اعلام کرد و قرار شد که «دنیس رایت» ، کاردار سفارت انگلستان، چند روز بعد به ایران بیاید. از همان روز 14 آذر تظاهراتی در گوشه و کنار به وقوع پیوست که در نتیجه در بازار و دانشگاه عدهای دست گیر شدند. این وضع در روز 15 آذر هم ادامه داشت. و بیشتر اعتراض ها از دانشکده پزشکی و داروسازی و حقوق و علوم آغاز شد. صبح شانزده آذر، هنگام ورود به دانشگاه، دانشجویان متوجه تجهیزات فوق العاده سربازان و اوضاع غیر عادی اطراف دانشگاه شده، وقوع حادثهای را پیش بینی میکردند. فضا بشدت آبستن حوادث و درگیری بود. بعد از گذشت مدتی برای جلوگیری از تنش و درگیری چندین دانشکده تعطیل اعلام شد و در ادامه سراسر دانشگاه به دستور رییس دانشگاه تعطیل گردید. نیروهای نظامی رژیم که بشدت رفت و آمد دانشجویان را کنترل کرده و در این بین عده ای را نیز دستگیر نموده بودند, با حضور در کلاس یکی از اساتید دانشکده فنی (مهندس شمس استاد نقشه کشی) زمینه اعتراض را در کلاس درس ایجاد کردند. آنان قصد داشتند دو دانشجو را که ظاهرا به حضور نظامیان در دانشگاه اعتراض داشتند را دستگیر نمایند. دستگیری دو دانشجو کلاس را به هم زده، دانشجویی دیگر بر روی نیمکت کلاس فریاد می زند: "آقا ما چقدر بی عرضه هستیم. چقدر بدبخت هستیم. این کلاس نیست، این درس نیست. یک عده ای بدون اینکه از استاد و از کادر دانشگاه اجازه بگیرند وارد کلاس میشوند و هیاهو در میگیرد. تف به این کلاس و تف به این مملکت!" دانشکده فنی به هم میریزد و در محاصره کامل نظامیان قرار میگیرد و به یکباره فرمان آتش صادر شده و دانشجویان در صحن طبقه اول به خون میغلطند عدهای زخمی شده و در این میان سه دانشجو به نامهای قندچی و بزرگ نیا و شریعت رضوی به شهادت میرسند. همان روز 16 آذر پلیس توسط رادیو اعلام کرد: "عدهای از دانشجویان در کلاسهای درس نشسته بودند و به پلیس چهره خشنی نشان میدادند و پلیس را مسخره میکردند و این باعث شده که پلیس به واکنش بیفتد. پلیس قصد زدن دانشجویان را نداشت ولی دانشجویان به پلیس حمله کردند و میخواستند اسلحهشان را بگیرند. پلیس در قالب دفاع این کار را کرده و قصدش زدن دانشجویان نبوده است." فردای آن روز شاه تیمسار مزینی را برای دلجویی به دانشگاه میفرستد تا خودش را از این گناه و تقصیر تبرئه کند. وی با خانوادههای شهدا ملاقات میکند و در دانشگاه به ظاهر از اساتید و روسا عذرخواهی میکند. دو روز بعد از واقعه 16 آذر، نیکسون به ایران آمد و در همان دانشگاه، در همان دانشگاهی که هنوز به خون دانشجویان بیگناه رنگین بود دکترای افتخاری حقوق دریافت کرد. روز 16 آذر به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ این سرزمین به یادگار ثبت گردیده است.
🌺📚 روز دانشجو گرامی باد.📚🌺
🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
TAFSIR-ghafer44.mp3
1.75M
🎙هرشب #تفسیر یک آیه/۲۱
حجتالاسلام دکتر #قربانی_مقدم
موضوع: تنها در مقابل فرعون! (غافر آیه ۴۴)
🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
TAFSIR-nesa60.mp3
1.49M
🎙هرشب #تفسیر یک آیه/۲۰
حجتالاسلام دکتر #قربانی_مقدم
موضوع: حکومت اسلامی و ولایت فقیه از منظر قرآن (نساء آیه ۶۰)
🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
❌ شبهه ۵۵۷
اگر در انتخابات به کسی رأی بدهیم و بعدا او از مسئولیت خود سوءاستفاده کند، ما شریک جرم او محسوب می شیم!!
✅پاسخ
🆔 @shobhe_shenasi
طبق دلایل عقلی و شرعی فراوان، اگر کسی با تحقیق و بررسی و پرسش از افراد مورد اعتماد کسی را انتخاب کند، تنها در کارهای خیر او شریک است و به دلیل انجام وظیفه در تحقیق از حال فرد منتخب، خطاهای احتمالی او را برای انتخاب گر محسوب نخواهند کرد. همانطور که مراجع تقلید به دلیل تلاش علمی، تنها نسبت به خطای احتمالی معذور هستند.
اما همه کسانی که با بهانه های گوناگون از شرکت در انتخابات خودداری می کنند، در صورت انتخاب فرد ناصالح قطعاً مسئول خواهند بود، چرا که کوتاهی آنها مجال را برای انتخاب ناصالح فراهم کرده است
#انتخابات
🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
❌ شبهه ۵۵۶
اسلام دین رحمت یا خشونت؟
✍ به قلم حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
[کلیپ تصویری از حسن آقامیری]
.... فهم شما از اسلام اینه؟ شما آیه قرآن را این طور ترجمه میکنید؟ پس فرق شما با داعش چیه؟ پیامبر اینطوری میکرد؟ حضرت علی اینطور میکرد؟ باید زجرکش کنیم....
#زجرکش
#محارب
#حسن_آقامیری
#بهرامپور
✅ پاسخ
🆔 @shobhe_shenasi
🔹 اخیراً فیلمی از سخنرانی حسن آقامیری منتشر شده که در آن به استاد بهرامپور حمله میکند و ترجمه ایشان از آیهای از قرآن که مجازات محاربین را بیان میکند، زیر سوال می برد.
اولین نکته این است که از آقای آقامیری که این همه داد سخن از ترجمه غلط سر میدهد، سوال میکنم که چرا تا آخر بعد از این همه داد و بیداد کردن، ترجمه صحیح آیه را بیان نمیکنید؟ علیرغم همه انتقاداتی که به افکار التقاطی شما دارم، در این مورد هر ترجمهای از آیه مدنظر ارائه دهید، بنده به نوبهی خود میپذیرم. چرا تا آخر آیه را برای مخاطبان خود ترجمه نکردید؟ چون شما فقط بلدید جدل کنید یعنی بدون اینکه نظر خود را بگویید، احساسات و عواطف را برعلیه شخصی بشورانید. (چرا؟ من نمیدانم، سوابق شما نشان میدهد تا به این ترتیب خود را اثبات کنید)
آقای آقامیری!
شترسواری دولا دولا نمی شود!
اگر کسی اسلام و قرآن را قبول دارد، نمیتواند، «نؤمن ببعض و نکفر ببعض» شود.
تمرکز بر آیات رحمت و گل و بلبل قرآن، تنها برای جمع کردن مرید سودمند است والا نه فقط اسلام، بلکه هر نظام حقوقی ترکیبی از تشویق و تهدید است. همانگونه که سعدی شیرین سخن گفته است:
درشتی و نرمی به هم دربه است، چو رگزن که جراح و مرهم نه است.
آنچه این سخنران جدلی را به اشتباه انداخته یا سعی کرده است تا نادیده بگیرد، این است که جایگاه قانون و قانون گذاری را با مقام عمل خلط کرده است.
قانون باید بازدارنده باشد، یعنی به نحوی تنظیم گردد که محاسبات کسی که انگیزهی کسی که قصد مجرمانه دارد را زائل کند. والا خاصیت ندارد. بله در مقام (عمل همانگونه که ایشان به سیره پیامبر و امیرالمومنین اشاره کرده و سیرهی جمهوری اسلامی نیز چنین بوده) میتوان با عفو و بخشش و رأفت، حساب معاندان را از فریبخوردگان جدا کرد و زمینهی جذب حداکثری را فراهم نمود.
سوالی که در اینجا مطرح است اینکه چرا این سطح از خشونت تنها در قوانین اسلامی دیده میشود و در قوانین رایج جهان وجود ندارد؟
جواب این است که اولا همین الان و با همهی شعارهای جهان پرکن حقوق بشری، کشورهای غربی حق رفتار خشنتر از آنچه در قوانین اسلامی وجود دارد را به خود میدهند اگرچه با رنگ و لعاب زیبا! به تعبیر دیگر، اگر ما فقط قانون خشن داریم و در عمل اهل مدارا و رأفت هستیم، اما آنها در عمل خشنترین مجازات ها را برای مخالفان خود جاری میکنند؛
این مگر آمریکا نبود که با یک بمب اتم، هیروشیما و ناکازاکی را پودر کرد یا سرنشینان ایرانی هواپیمای مسافربری را با یک موشک پودر کرد.
از این گذشته باید بدانیم که چون نظام حقوقی کشورهای غربی سکولار است و هیچگونه مخالفتی با امیال و هوسهای شهروندان ندارد و بلکه آن را تقویت هم میکند، اصل موجودیت سیاسی آنها کمتر مورد خطر قرار میگیرد و اگر گاهی اعتراضی ایجاد میشود به نقصها و کمبودها است نه اصل نظام سیاسی. طبیعی است که در این صورت نیاز به واکنش شدید جزایی نیست.
اما از آنجا که حکومت اسلامی برای امیال و هوسهای شهروندان محدودیت هایی دارد و در سطح کلانتر با استکبار و سلطهی طاغوت مخالف است، طبیعی است که پیوندی از شهروندان مخالف و نظام سلطه شکل بگیرد تا موجودیت نظام اسلامی را ساقط کند. از این رو طبق قاعدهی جزایی و جرمشناختی «تناسب جرم و مجازات» لازم است تنبیهی درنظر گرفته شود که بازدارنده و پیشگیری کننده باشد. و همانطور که گفته شد، منافاتی ندارد که در مقام عمل، رأفت و رحمت را لحاظ کرد و حساب معاندان را از فریبخوردگان جدا نمود.
اجمالا این نکته هم گفته شود که مقایسه با داعش غلط است زیرا آنها با مبانی غلط و مصادیق اشتباه و درحالی که صلاحیت مجازات نداشت، مخالفانش را از بین میبرد. مثلاً کسی که تخصص پزشکی ندارد صلاحیت پاره کردن قلب و شکم افراد را ندارد اما از نظر عقل و عقلا یک پزشک نه تنها حق جراحی دارد بلکه بر او لازم است تا با زخم زدن و بیرون آوردن غدههای سرطانی به سلامت افراد کمک کند
🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
TAFSIR-nesa76.mp3
1.24M
🎙هرشب #تفسیر یک آیه/۲۲
حجتالاسلام دکتر #قربانی_مقدم
موضوع: اعتدال یعنی چه؟ ( نساء آیه ۷۶)
🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
#توجه #مژده
﷽، دوستان و افسران جنگ نرم، سلام
🔹به منظور هم افزایی در پاسخ به شبهات فضای مجازی تصمیم به تأسیس گروهی شده است تا از دانش، نظرات و کمک دلسوزانهی دیگران هم بهره مند شویم.
🔹از عزیزان دعوت میشود تا شبهات و همچنین پاسخ های خود را در این گروه ارسال کنید تا با همفکری به بهترین جواب رسیده و منتشر نمائیم.
🔹 لطفاً دوستان عضو تنها پست مرتبط با هدف گروه (که عبارت است از ارسال شبهه یا پاسخ به آن) ارسال نمایید. در غیر اینصورت عذر آنها خواسته میشود.
🔹افراد میتوانند با ریپلی کردن، به شبهات پاسخ بدهند که پس از تایید توسط مدیر، قابل درج در کانال
🚩 پاسخ شبهات فضای مجازی
خواهد بود.
👈لینک عضو را میتوانید برای افرادی که توانایی و علاقه به پاسخگویی در زمینه شبهات دارند ارسال نمایید.
برای عضویت پیوند زیر را لمس کنید👇
http://eitaa.com/joinchat/4259446815Gb6a1897791
با تشکر 🌺
❌ شبهه ۵۵۸
مگر #شورای_نگهبان افراد صالح را تایید نمی کند؟ پس شرکت ما در انتخابات چه تاثیری دارد؟
#انتخابات
✅پاسخ
🆔 @shobhe_shenasi
اولاً شورای نگهبان به دلیل رعایت آزادی های اجتماعی و حقوق شهروندی، ناچار است که در تایید و رد نامزدها حداقل های ممکن را در نظر بگیرد. یعنی اگر کسی حتی نمره ده (از 20) داشته باشد مورد تایید شورای نگهبان قرار می گیرد. اما طبیعی است که مردم این محذوریت را ندارند و می توانند (و بلکه باید) شایسته ترین افراد (در حد نمره 20) را جهت نمایندگی خود انتخاب کنند.
ثانیاً شرکت گسترده در انتخابات، پشتوانه داخلی و بین المللی نمایندگان را افزایش می دهد. طبیعی است، فردی که پشتوانه ی صدهاهزار رأی داشته باشد، در مطالبه حقوق مردم، قدرت بیشتری دارد تا نماینده ای که با رأی پایینی به مجلس راه یافته است.
🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
🔻خبر رفع فیلتر تلگرام #تکذیب شد
🔹روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی: جلسه کارشناسی شورای عالی فضای مجازی کشور درخصوص رفع فیلتر تلگرام برگزار نشده و تصمیم گیری در این خصوص در شورای عالی فضای مجازی کشور صحت نداشته و صراحتا تکذیب می شود.
🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
❇️ تحلیل سیاست خارجی توسط شبکه متفکران نسل سوم انقلاب اسلامی را با عضویت در کانال اندیشکده راهبردی تبیین در پیامرسان ایتا دنبال کنید.
▪️شامل:
💢جدیدترین اخبار راهبردی
👌تحلیل های کوتاه و اختصاصی
📝گزارش های رصدی و تحلیلی
↙️ لینک عضویت در کانال اندیشکده راهبردی تبیین
http://eitaa.com/joinchat/1881014274Cd314e9fec6
nahj_2.mp3
12.64M
سهشنبه شبها؛ شرح و تفسیر #نهج_البلاغه
حجتالاسلام دکتر #قربانی_مقدم
موضوع: خطبه ۳ (شقشقیه) قسمت دوم
🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
🔍تیم سایبری سربازان گمنام امام زمان(عج)
💡گُمنام یعنی کسی که دنیا را حتی به اندازه ی نام هم نمی خواهد
ادمین تبلیغ و تبادلات:
@mhv1399
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
وقت بخیر
شرایط تبلیغات بشرح زیر میباشد
تبلیغات از ساعت 11 شب الی 9صبح میباشد
تبادلات هم انجام میپذیرد(همکاری دو طرفه)
هزینه تبلیغات دلخواه میباشد
(انتخاب با خود شخص میباشد)
موفق و پایدار باشید
@sarbazane_g
@sarbazane_g
📲پاسخ معاون دفتر نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی به ادعای دروغ خبرنگار یک رسانه خارجی درباره بودجه پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR
🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
🔴 آغاز هجمه بر نظارت #شورای_نگهبان
🆔 @shobhe_shenasi
🌿 نظارت بر انتخابات با هدف تضمین سلامت آن انجام میگیرد تا فرآیند برگزاری انتخابات مطابق با موازین قانونی باشد و از حق مردم در تعیین سرنوشت خود در برابر انحرافها، تخلفها و احیاناً تقلبهای انتخاباتی، صیانت و پاسداری شود. از این روست که «نظارت بر اجرای انتخابات» اصل پذیرفته شدهای در تمامی جوامع ـ با هر درجه از مردمسالاری ـ است و هیچ نظام انتخاباتی در دنیا وجود ندارد که فاقد مکانیسم نظارتی و ـ یا به عبارت دیگر ـ «مدیریت تضمین سلامت انتخابات» در کنار مکانیسم اجرایی یعنی «مدیریت اجرایی انتخابات» باشد.
🇮🇷 مهم ترین مستندات نظارت استصوابی شورای نگهبان:
✅ ۱- اصل (99) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به نام "اصل نظارت شورای نگهبان" نیز شناخته می شود. این اصل، وظیفه قانونی شورای نگهبان را اینگونه ذکر کرده است: «شورای نگهبان نظارت بر انتخابات
🔶مجلس خبرگان رهبری
🔷ریاست جمهوری
🔶مجلس شورای اسلامی
🔷و مراجعه به آراء عمومی و همهپرسی را بر عهده دارد.»
✅ ۲- اساسا وقتی که یک نهاد قانونی برای نظارت پیش بینی می شود، نظارت آن باید موثر تعریف شده باشد. نظارت موثر یعنی در صورتی که نهاد ناظر، مراحل مختلف انتخابات را تأیید نکند آن انتخابات مشروعیت و اعتبار نخواهد داشت.
✅ ۳- بر اساس اصل ۹۸ قانون اساسی، تفسیر قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان و این تفسیر، در حکم خود قانون اساسی است. شورای نگهبان در سال ۱۳۷۰ ، نظارت در اصل ۹۹ را به استصوابی بودن تفسیر کرده است.
✅ ۴- ماده ۳ قانون انتخابات مجلس مصوب ۱۳۷۸، با صراحت، استصوابی بودن نظارت شورای نگهبان را تیببن کرده است.
✅ ۵- سیره موسس جمهوری اسلامی؛ امام خمینی به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی هم در موارد متعددی عملکرد شورای نگهبان را تأیید کرده و نسبت به مخالفان آن نهیب های تندی زده است.
مثلاً در جریان انتخابات مجلس دوم، شورای نگهبان افزون بر اعمال نظارت کامل در مرحله رسیدگی به صلاحیت نامزدها ـ که ردّ صلاحیت جمعی از تأیید شدههای هیأتهای اجرایی را در پی داشت ـ در مرحلهی اعلام نتایج انتخابات نیز با اعمال نظارت استصوابی، نتایج اعلام شده از سوی وزارت کشور دربارهی ۱۳ حوزهی انتخابیه را ابطال نمود. این اقدام شورای نگهبان، اعتراضهایی را برضد شورا برانگیخت که حضرت امام (ره) با صدور پیامی تاریخی در دفاع از اقدام قانونی شورا و تبیین جایگاه رفیع آن در نظام جمهوری اسلامی، پاسخی قاطعی به مخالفان حق نظارت استصوابی شورای نگهبان دادند. (صحیفهی امام، جلد ۱۸، ص ۴۳۱، ۲۵/۲/۶۳)
سید علیرضا طباطبایی
🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
🔴 درخواست حجت الاسلام علیرضا پناهیان برای رد صلاحیت نمایندگانی که به شعور مردم توهین میکند....
#علی_مطهری
🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
🔹 اصغر فرهادی به فرانسه مالیات میدهد اما به ایران نه!
فیلم «همه میدانند» ساخته اصغر فرهادی، محصول مشترک اسپانیا، فرانسه و ایتالیا است که فروش جهانی آن تا رقم ۱۸ میلیون دلار بوده است. البته این فیلم با بودجه ۱۲ میلیون دلار ساخته شده است و میتوان گفت جزء آثار ضررده سینمای جهان بوده است.
با وجود اینکه رقم قرارداد اصغر فرهادی برای این فیلم اعلام نشده، اما قطعا فرهادی همانطور که از پرداخت مالیات در ایران معاف است در کشوری همچون فرانسه اینگونه نیست و باید تا ۶۰ درصد درآمد شخصیاش را برای مالیات بپردازد. این نکته درمورد کشوری همچون اسپانیا هم صدق میکند. ۵۶ درصد از درآمد شخصی افراد مشمول دریافت مالیات خواهد بود. این نکته درمورد سایر بازیگرانی که در کشورهای غیر از ایران فعالیت میکنند نیز صدق میکند. مثلا پیمان معادی که این روزها جزء بازیگران پردرآمد سینمای ایران است هم در سالهای اخیر در فیلمهای هالیوودی همچون «۶ Underground» بازی کرده است و واضح است که از معافیت مالیاتی در آمریکا برخوردار نیست. مالیات بر درآمد شخصی در آمریکا حدود ۴۰ درصد است.
🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
هدایت شده از داناب (داستانک+نکاتناب)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 در نماز سوره حمد بخوانید!
#تصویری #نماز
#پناهیان
ــــــــــــــــ
🚩 هر روز یک #داستانک👇
🆔 @dastanak_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 لحظاتی از قدیمیترین فیلم بدست آمده از رهبر انقلاب در حال امدادرسانی ایشان به مردم سیلزده ایرانشهر در دوران پهلوی
🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
❌ شبهه ۵۵۹
مگه یه دونه رأی چقدر تاثیر دارد؟ بقیه رأی میدن کافیست.
#انتخابات
✅پاسخ
🆔 @shobhe_shenasi
آیا صحیح است که بگوییم؛
اگه ما نمازمون را نخوانیم و بگیم بقیه میخوانند، خدا به این نماز احتیاج ندارد و... هرگز.
همانطور که خدا به نماز ما احتیاج ندارد، بلکه ما به نماز احتیاج داریم، چه رأی بدهیم چه رأی ندهیم افرادی به مجلس راه پیدا میکنند، اما اگر در اثر کوتاهی ما فرد ناشایست وارد شود به دلیل کوتاهی در انجام وظیفه مسئول خواهیم بود، اما اگر به وظیفهی خود عمل کنیم، دو حالت دارد:
یا فرد شایسته رأی میآورد یا نه.
اگر رأی آورد که شکر، در غیر اینصورت هم در پیشگاه خدا، وجدان و تاریخ سرافکنده نخواهیم بود.
🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
#نکته
✍ حجتالاسلام دکتر #قربانی_مقدم
🔹 سه نوع #خنده داریم
۱. خنده به دلیل شادی (رایجترین نوع خنده)
۲. خنده به دلیل تعجب (خندیدن هنگام شنیدن جک و لطیفه از این نوع است)
۳. خندیدن از شدت ناراحتی ( به قول شاعر: کارم از گریه گذشته است از آن میخندم/ خندهی تلخ من از گریه غمانگیزتر است)
با این مقدمه این سوال مطرح می شود که خندهی رئیس جمهور محترم هنگام اعلام بیخبری از تغییر قیمت بنزین، از کدام یک از انواع خنده بوده است؟
مطمئناً نمیتوان آن را از نوع اول دانست چونکه گران شدن هیچ چیز مخصوصا بنزین برای کسی خوشایند نیست.
بنابراین یا از نوع دوم است، یعنی تعجبآمیز یا از نوع سوم است. ظاهراً منظور سخنگوی دولت از اینکه گفته «خندههای رئیس جمهور از سوز دل بود» همین معنای سوم است.
به طور طبیعی میتوان نتیجه گرفت که قضیه بنزین از نظر رئیس دولت یا یک طنز خنده دار بوده یا یک تراژدی وحشتناک که به هرحال خسارات زیانبار مادی و معنوی به مردم و کشور وارد کرد. اما دریغ از یک عذرخواهی ساده ....
🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi