eitaa logo
پاسخ به شبهات فجازی
88.9هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.8هزار ویدیو
94 فایل
🔹 کانال رسمی حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹داستانک @dastanak_ir 🔹 سخنرانی های دکتر قربانی مقدم @ghorbanimoghadam_ir 🔹تبادل وتبلیغ @Admin_shobahat1 🔹ارسال شبهه @shobhe_ir 🔻 حمایت مالی از موسسه 6063731065865173 + eitaa.com/Shobhe_ShenaSi/7750
مشاهده در ایتا
دانلود
❌ شبهه ۵۹۰ آیت الله منتظری میگفت : اوایل سال ۱۳۵۶ بود که با آسید محمود [ آیت الله طالقانی ] هم سلولی بودیم یک شب بی‌وقفه سیگار می کشید و داخل سلول راه میرفت نیمه شب گفتم : سید خفه شدیم از دود چرا نمی‌خوابی ؟ ایشان گفت : مگر نمیشنوی صدای مردم‌رو صدای انقلاب‌رو پیروز میشن من گفتم پیروز بشن چه بهتر ایشان گفت : چرا متوجه نیستی شاه از مملکت برود مردم به ما مراجعه میکنند ما هم هیچکدام مملکت داری بلد نیستیم همین یک ذره دین هم که دارند از کف خواهند داد این مردم بینوا. ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi 🔹 مهمترین شاهد بر جعلی بودن نوشته‌ی فوق این است که اوایل سال ۱۳۵۶ (که در متن ادعا شده ایت الله طالقانی از صدای مردم و پیروزی انقلاب هراسان شده است) در خیابان ها چندان خبری از تظاهرات و راهپیمایی نبوده و هیچ نشانه ای دال بر پیروزی انقلاب وجود نداشت. انقلاب اسلامی، پس از آنکه در ۱۵ خرداد سال ۴۲ سرکوب شد، آتش زیر خاکستر بود تا پائیز ۵۶ و پس از شهادت آقا مصطفی خمینی که دوباره جرقه هایی از آن آشکار شد و در سال ۵۷ دامنه آن گسترش پیدا کرد. اما از این گذشته، شبیه جمله فوق از برخی دیگر نقل شده که به شخص امام خمینی گفته شد که اگر انقلاب پیروز شود، شخص لایقی برای حکومت داری وجود دارد؟ امام با اشاره به امام موسی صدر، گفته بودند، بله، مثلاً همین آقا موسی. تجربه ۴۰ ساله هم نشان داده افراد لایقی مانند شهید بهشتی، مقام معظم رهبری، آقای رفسنجانی و.... توان مدیریتی خوب و بالایی داشته اند. اصولاً آنچه در سیاست مهم است، توان مدیریتی به اضافه مشورت با متخصصان و به کارگیری افراد لایق است وگرنه هیچ رئیس جمهوری پیدا نمی‌شود که در تمام عرصه‌های اجتماعی مانند اقتصاد، سیاست خارجی، شهرسازی، ورزش، پزشکی و... متخصص و صاحب نظر باشد. با این توضیح معلوم میشود که اگر ۱) در جامعه ولی فقیه اصول کلی اسلامی چهارچوب الهی را تعیین کند ۲) مردم هم با انتخاب صحیح و نه احساسی و تحت تاثیر القائات رسانه ای شایستگان را انتخاب کنند، بهترین مدل حکومتی شکل می‌گیرد که نتیجه‌ی آن خدمت دین به انسان، گسترش دین و اثر بخشی آن خواهد بود. اما اینکه دین نتواند گره از مشکلات مردم حل کند و فقط به درد مسجد و قبرستان بخورد، چه فایده ای دارد که نگران بدبینی مردم به آن باشیم؟ ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
🌹 ⚘﷽⚘ ✨💫✨ ❌شبهه آیت الله خمینی که وارد شد،همه برای دستبوسی هجوم آوردند گوشه ای نشسته و به صحنه خیره شد حضار علت را جویا شدند! گفت:بنده فکر میکردم برای پایان دادن به این دست بوسیها انقلاب کردیم! ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi ♦️انتساب این جمله به آیت الله طالقانی و ساخته و پرداخته شبهه افکنان است. این جمله در هیچ منبع معتبری نقل نشده است. ♦️بوسیدن دست علما (مخصوصا سادات) به دلیل انتساب به پیامبر (ص) کار شایسته ای است که عقل و روایات آن را تایید میکند. در روایتی آمده است: لا يقبل رأس أحد ولا يده إلا رسول الله صلى الله عليه وآله أو من أريد به رسول الله صلی الله علیه وآله : بوسیدن دست و صورت پیامبر و هرکس دیگری به خاطر پیامبر، اشکال ندارد.(اصول کافی ج ۳ ص ۲۶۷) ♦️توضیح اینکه همانطور که ضریح و در دیوار حرم اهل بیت ع، به دلیل انتساب به پیشوایان معصوم، محترم شده و مردم آنها را میبوسند و بر چشم میگذارند (و یا عاشقی کاغذ پاره ای را به دلیل نوشته معشوق و انتساب به محبوب بوسیده و بر چشم میگذارد) عالمی که احادیث و علم پیامبر و امامان را در سینه دارد و به مردم آموزش میدهد منتسب به آنها و محترم میشود. لذاست که بوسیدن دستش توصیه میشود‌. به تعبیر دیگر احترام و خضوع به علم و شخصیت اوست و نه جسم و شخص وی. ♦️اما مقایسه امام راحل با شاه مفلوک، یک قیاس باطلی است که زیرکانه سعی شده است، قبح دستبوسی شاه را به دستبوسی امام سرایت دهد. توضیح اینکه، هر عملی حتی پاره کردن شکم دیگری میتواند به حق باشد(اگر پزشک جراح چنین کند) و میتواند ناحق باشد(اگر لات چاقوکشی چنین کند). دستبوسی نیز چنین است. یعنی میتواند سزاوار و بحق باشد و میتواند ناسزا و باطل باشد. 👈 البته باید پذیرفت که سابقه ذهنی و تاریخی در مورد بوسیدن دست شاهان نالایق، باعث ذهنیت منفی به این موضوع شده، اما اصل جواز این مسئله جزو مسلمات است و نه تنها هیچ منع شرعی و عقلی در اینباره وجود ندارد، بلکه ابراز عواطف به خانواده، دوستان و هرآنکس که شایستگی محبت ورزیدن و احترام دارد، عقلاً و شرعاً پسندیده است. ــــــــــــــــــــــ ✅ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi 🆔 @shobhe_shenasi
8.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نشر مجدد👇 فیلم کاملتر نظر آیت‌الله طالقانی در مورد حجاب؛ ضد انقلاب سالها این سخنان مرحوم طالقانی را سانسور کردند. مدت‌ها ضدانقلاب تلاش کرد با تقطیع سخنان ، ایشان را مدافع بی‌بند و باری نشون بده 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
بازنشر به مناسبت سالگرد وفات برخی شبهات مربوط به آیت‌الله طالقانی👆
یک سوال ساده از سلطنت‌طلبان محترم؟! 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
همچون شتری که علف‌های بهاری را ریشه‌کن می‌کند، مال خدارا غارت کردند! 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
اسم این چیست؟ 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
11.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماهنگ (نجوای دخترانه) حاج محمود کریمی شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها تسلیت باد! (داستانک‌ونکات‌ناب) http://eitaa.com/joinchat/4259512332C8857967f1b
توئیت انقلابی و بصیرت‌بخش امام جمعه‌ی محبوب لواسان. (البته عده‌ای هم در فضای مجازی هستند که همنوا با رسانه‌های معاند، تغییر در امامت جمعه‌ی لواسان را بهانه‌ی حمله به ائمه جمعه و شورای سیاستگذاری آن کردند. خدا عاقبت همه مون را ختم به خیر کند🙌 ) 🆔 @Shobhe_ShenaSi
به یک شبهه قدیمی همراه با توضیحات جدید👇
❌ شبهه ۴۶۹ [ 📽 فیلم:] تحریرالوسیله امام خمینی ره: تفخیذ (لاپایی) با کودک شیرخواره اشکال ندارد 🆔 @Shobhe_ShenaSi ✅ پاسخ ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹 ابتدا باید بدانیم که احکام شرعی دو نوع اند: احکام اولیه، احکام ثانویه احکام اولیه عبارت است از حکمی که در شرع برای ذات امور بدون لحاظ عناوین دیگر است. مثلاً اگر مجتهدی سوال کنند، رفتن به کره ماه چه حکمی دارد؟ مجتهد قطعاً جواب می‌دهد: اشکالی ندارد. زیرا در شرع دلیلی برای منع رفتن به کره ماه بیان نشده است و از طرفی این فتوا بدون لحاظ عناوین دیگر است، مثلاً اگر رفتن به کره ماه، مستلزم گناهی باشد، مثلاً باعث اذیت و آزار دیگران شود (مثلاً در کره ماه ساکنانی وجود دارد که حضور انسان های کره زمین در کره ماه تصرف و غصب محل زندگی آنها محسوب شود!) در چنین فرضی قطعاً فتوای مجتهد متفاوت خواهد بود. بنابراین احکام ثانویه هم عبارت است از: حکم امور نه فقط جهت ذات، بلکه با در نظر گرفتن عناوینی همچون ضرر، اضطرار، غصب، فراموشی و... 🔹 پس از این توضیح معلوم می‌شود اصل ازدواج با طفل (به شرط مصلحت) اشکال ندارد، نزدیکی با طفل هم قطعاً جایز نیست، اما آنچه از تحریرالوسیله نقل شده، مربوط به سایر ارتباطات زناشویی است که آن هم از نظر ذات عمل است و معنای این فتوا این است که در شرع نسبت به ذات این عمل منعی وجود ندارد (همانگونه که در مثال کره ماه، گفتیم که منعی وجود ندارد). اما با توجه به احکام ثانویه از جمله قاعده (لاضرر) که معنای آن است که هرگونه عملی که منجر به ضرر زدن شود جایز نیست، مسلما فتوا هم متفاوت می‌شود. خلاصه اینکه آنچه در تحریرالوسیله آمده و گوینده با آب و تاب و با شانتاژ و فضا سازی زیاد نقل میکند نه فقط توصیه به این عمل نیست، بلکه جواز مطلق هم محسوب نمی‌شود، بلکه این جمله صرفاً تتمه جمله قبل است که از نزدیکی با اگر کودک باشد در شرع منع شده اما صرف لذت بردن های دیگر ذاتا منعی ندارد، مگر آنکه عنوان دیگری در میان باشد. از سوی دیگر بخش‌های دیگر کتاب تحریرالوسیله، مراجعه کنیم، با این مساله مواجه می شویم: " يشترط في صحّة تزويج الأب و الجدّ ونفوذه عدم المفسدة، وإلّا يكون العقد فضولياً كالأجنبيّ‌، يتوقّف صحّته على إجازة الصغير بعد البلوغ...." ▫️در این مساله تصریح شده است که عقد ازدواج برای دختر صغیر، باید مفسده نداشته باشد [و بلکه دارای مصلحت باشد] وگرنه فضولی (باطل) است. بنابراین با توجه به اینکه این عمل نوعا مفسده دارد، اساسا چنین عقدی که برای این منظور اجرا شده باشد، باطل است. به عبارت دیگر، از آنجا که این عمل از یک انسان سالم از جهت روح و روان، هیچ وقت انجام نمی‌شود، هیچ پدری دختر خود را به عقد چنین انسانی در نمی‌آورد و اگر هم عقد کرد، شرعا باطل محسوب می‌شود. خلاصه اینکه بار‌ها گفته‌ایم که درباره نظر دین و علمای آن، (و بلکه دانشمندان هر رشته‌ای) نباید به یک جمله اکتفا کرد و لازم است پارادایم و نظام فکری آن و لایه‌های نظری مانند حکم اولیه و ثانویه را هم در نظر گرفت 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
❌ شبهه در حکومت کوروش برده داری نبود ولی حتی در قرآن محمد برده داری وجود دارد.... ✅ پاسخ ♦️ برده داری در تمام دوره تاریخ هخامنشی وجود داشته است و در هیچ‌ قسمت از منشور کوروش نیز سخنی از لغو برده‌داری نیست. او هیچ‌گاه برده‌داری را لغو نکرد. تنها را از بند آزاد نمود. بله یکی از اقدامات کوروش قرار دادن جیره‌ای بسیار اندک برای بردگان بود که این در مقابل حقوق بسیار زیادی که اسلام برای بردگان قرار داد بسیار ناچیز است. ♦️ روشن است که برده‌داری در عصر هخامنشیان (در زمان حکومت کورش و پس از آن) امری کاملاً رایج بود. بردگان، همواره بخشی از بدنه‌ی جامعه‌ی طبقاتی بودند، بردگان و کنیزان، رسماً خرید و فروش می‌شدند و در مقابلِ دریافت جیره‌ای اندک، مجبور به کار کردن برای اشراف و ثروتمندان بودند. ♦️ در مکتوبات پژوهشی دیودور سیسیلی (متوفای 30 قبل از میلاد) آمده است: 👇👇 👈 خشایارشا (نوه‌ی کورش‌بزرگ) به عنوان هدیه تعداد زیادی برده و ظروف گرانبها به تمیستوکل اهدا کرد. 👈 همچنین بنا بر اسناد تاریخی و الواح به جای مانده، در عصر هخامنشیان در مقابل دادن قرض (وام) معمولاً يک خانه یا يک تكه زمين، يا يک برده‏ بعنوان گروگان (ضمانت) گرفته می‌شد. 👈 در زمان داریوش، (که سال ها پس از کورش‌بزرگ حکومت می‌کرد) استفاده از بردگان در توليدات، به شدت افزایش یافت و بردگان بسیاری به عنوان نیروی کار در دسترس بودند. ♦️ برده داری در اسلام بر خلاف تمام انواع برده داری، یک روش معقول برای مجازات مهاجمین بوده است. آن برده داری که در جنبش های مردمی اروپا مورد نکوهش قرار گرفت و سپس لغو شد، عبارت بود: «از دزدیدن انسان های بی گناه از سر مزارع و کشاورزی ها (عمدتا در افریقا) و بردن آنها به کشورهای خود و فروش به عنوان برده.» ✅ اما اسلام با غیرمشروع شمردن همه ی انواع برده داری، تنها سبب برده گیری مجاز را اسیر کردن مهاجمان به وطن اسلامی دانست. طبیعی است وقتی دشمن به کیان ما حمله ور می شود یا کشته می شود یا اسیر. در حالت دوم اسیر یا باید کشته شود، یا در زندان های عمومی مجازات شود که دارای تبعات و هزینه های زیادی است. اسلام با واگذاری مجازات آنها به بخش خصوصی (یعنی کار برای افراد): 1️⃣ مهاجمین را مجازات کرد 2️⃣ به کار و تولید کمک کرد 3️⃣ زمینه آشنایی اسرا با اسلام و سپس آنها را مهیا ساخت. ♦️ امروزه به این نحوه مجازات یا گفته می شود. پاسخ یابی شبهات در👇👇 🆔 @shobhe_shenasi 🆔 @shobhe_shenasi در نشر این مطلب آتش به اختیار عمل کنید!