eitaa logo
پاسخ به شبهات فجازی
89.1هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.7هزار ویدیو
94 فایل
🔹 کانال رسمی حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹داستانک @dastanak_ir 🔹 سخنرانی های دکتر قربانی مقدم @ghorbanimoghadam_ir 🔹تبادل وتبلیغ @Admin_shobahat1 🔹ارسال شبهه @shobhe_ir 🔻 حمایت مالی از موسسه 6063731065865173 + eitaa.com/Shobhe_ShenaSi/7750
مشاهده در ایتا
دانلود
پاسخ به چند انتقاد به روزه داری.pdf
773K
✅ پاسخی علمی به ضررهای روزه 🛑 آیا روزه گرفتن برای کلیه و بدن ضرر دارد؟! 🌺🍃 تحقیقی پزشکی و علمی توصیه شده به محققین 📗پ ن: مفید برای دانشجوی پرستاری و پزشکی 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
❌ شبهه ۱۰۰۷ یه جلد قرآن و این همه تفسیر؟ قرآن کتاب هدایت برای همه‌ است و نیاز به تفسیر ندارد 🆔 @shobhe_shenasi ✅ پاسخ ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم ♦️ اینکه خطاب قرآن به توده های مردم است، حرف صحیحی است چون قرآن هدایت برای همه است نه قشر خاصی. ❇️بنا به تصریح قرآن، تمام معارف این کتاب (جز آیات متشابه)، برای همه قابل فهم است و این واضح است و کسی منکرآن نیست (شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ هُدىً لِلنّاسِ «بقره، ۱۸۵») اما سطح عمیق تری از علوم و معارف در این کتاب الهی وجود دارد که جز عالم دینی نمی تواند آن را به دست آورد. لذا در آیات متعددی از خود قرآن اشاره به لزوم توجه به تبیین و تفسیر آن شده است: 👈وما یعلم تاویله الا الله و الراسخون فی العلم (آل عمران/۷) 👈وَ أَنْزَلْنا إِلَیْکَ الذِّکْرَ لِتُبَیِّنَ لِلنّاسِ ما نُزِّلَ إِلَیْهِمْ (نحل ۴۴) ♦️ اینکه قرآن در عین قابل فهم بودن برای همه، نیازمند تفسیر است، تعجب ندارد و نمونه های رایجی دارد. مثلاً گاهی معلم صحبت‌هایی می‌کند کاملا قابل فهم، اما یکی از دانش‌آموزان می‌گوید منظور استاد را نفهمیدم و دیگری برای او توضیح می‌دهد، یا حتی معنا واضح است، اما یکی از دانش‌آموزان زیرک به دیگری می‌گوید: «مفهوم سخن استاد فلان بود و دوست او ضمن تصدیق او می‌گوید درست میگویی، به این جنبه سخن استاد دقت نکرده بودم!» یا مثلاً هرکسی با خواندن اشعار حافظ هم لذت می برد و هم معنایی از آن می فهمد. اما توجه به ریزه کاریها، لطائف و صنایع ادبی آن در تخصص عالمان ادبیات است. 👈مثال دیگر: نسخه ای که پزشک برای بیمار می نویسد برای او قابل فهم است که مثلا کدام دارو را چه ساعتی مصرف کند، اما درک لایه های عمیق تر نسخه یعنی چرایی آن داروها، عملکرد آن و تجویز برای موارد مشابه فقط در عهده خود پزشک است. بنابراین اینکه قرآن کتاب هدایت است و برای همه‌ی مردم است، با اینکه نیازمند تفسیر آن توسط عالمان است، منافاتی ندارد مخصوصاً اینکه زبان آن با زبان ما متفاوت و مربوط به ۱۴۰۰ سال پیش است (حتی با زبان عربی فعلی نیز متفاوت است) و لازم است مفاهیم عمیق‌تر آن به درستی استخراج و توضیح داده شود. ✅پاسخ یابی شبهات بیشتر در👇👇 🆔 @shobhe_shenasi 🆔 @shobhe_shenasi
❌باسمه تعالی شبهه 474 روزه در ماه رمضان فقط سه روز واجب است نه سی روز (شبهه خلاصه شده) 🆔 @shobhe_shenasi ✅ پاسخ ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹اگر ملاک خود قرآن باشد که می گوید: شَهْرُ رَمَضانَ الَّذي أُنْزِلَ فيهِ الْقُرْآنُ هُدىً لِلنَّاسِ وَ بَيِّناتٍ مِنَ الْهُدى وَ الْفُرْقانِ فَمَنْ شَهِدَ مِنْكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْه توضیح اینکه در انتهای آیه آمده: هرکس این ماه را درک کرد آن را روزه بگیرد. با توجه به اینکه ضمیر «هـ» در کلمه «فلیصمه» به کلمه «شهر» یعنی ماه بر می گردد، معنا این می شود که ماه را روزه بگیرد. اگر چند گرفتن چند روز کفایت می کرد باید از حرف اضافه «مِن» که اصطلاحاً به آن « من تبعیضیه» گفته می شود استفاده می شد و آیه این طور بود: (فمن شهد منکم الشهر فلیصم منه) اگر هم روایات ملاک بیان مقدار روزه باشد که درباره لزوم روزه گرفتن در تمام ماه روایات زیادی وجود دارد که در این میان به روایت جالبی اکتفا می کنیم که فلسفه لزوم 30 روز امساک و روزه داری را نیز بیان کرده است: امام حسن علیه السلام فرمود: عده اى از یهود، خدمت حضرت رسول اكرم صلى الله علیه و آله آمدند؛ پس داناترین آنها، از حضرت سوالاتى كرد؛ از جمله اینكه گفت: روى چه اصل خداى تعالى سى روز روزه بر امت شما واجب كرده ؛ ولى بر امت هاى گذشته بیشتر از این را؟ پس رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمود: همانا هنگامى كه آدم از آن درخت، خورد، تا سى روز در شكم او باقى ماند؛ پس خدا بر ذریه او واجب كرد كه سى روز گرسنه و تشنه باشند. و آنچه آنها مى خورند (در شب) كرم و تفضل است بر ایشان و همچنین بر آدم نیز سى روز روزه واجب شد. و خداوند واجب كرد بر امت من همان سى روز را سپس رسول خدا صلى الله علیه و آله آیه (كتب علیكم الصیام ) را تلاوت كرد. (متن کامل روایت را اینجا ببینید👇 https://ghorbanimoghadam.ir/760 ) این از قرآن و روایات، اما اگر کسی ملاک دین و احکام را سلیقه ی خود یا آسانگیری بی مورد برای جذب مرید قرار داده، خودش می داند و خدای خودش! 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
شهادت دو روحانی در جریان حمله امروز 🔹 گوینده خبر صداوسیما شهادت دو تن در حادثه حرم مطهر رضوی را اعلام کرد. 🔹ساعت ۱۴ ظهر امروز یک وهابی در صحن پیامبر اعظم (ص) به سه روحانی فعال مشهدی حمله کرد. 🔻این ۳ طلبه از طلاب جهادی و مخلصی بودند که سالهاست برای محرومیت زدایی حاشیه شهر مشهد مشغول خدمت هستند 🔻آنها در راه جلسه گروه‌های جهادی حاشیه شهر مشهد برای هماهنگی فعالیتهای ماه رمضان بودند. 🔹تصویری از حجت‌الاسلام اصلانی که امروز به شهادت رسید 🆔 @shobhe_shenasi
پاسخی به بی‌شرفی کاسبان خون 🆔 @shobhe_shenasi
یک منبع آگاه: 🔹هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفتند از فعالین و ساکنین حاشیه شهر مشهد منطقه قلعه ساختمان ( شهرک شهید رجایی) بوده‌اند. 🔹ضارب با نام (ل . م) که از ساکنین همین منطقه است که به گفته اهالی منطقه دارای اختلالات روحی بوده و به ادعای خودش از مدتی قبل این افراد را با انگیزه شخصی که البته این ادعا در دست بررسی می باشد نشان کرده و ظهر امروز در حرم مطهر رضوی مورد سوء قصد قرار می دهد. / ایرنا ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
این تصویر را به خاطر بسپارید! 🆔 @shobhe_shenasi
عدم تایید خبر شهادت حجت‌الاسلام پاکدامن 🆔 @shobhe_shenasi
احقاداً بدریة و خیبریة و حنینیة 🆔 @shobhe_shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴الحمدلله حال دو مجروح حادثه‌ی حرم مطهر رضوی رو به بهبود است/آخرین وضعیت طلبه‌های مضروب‌ حادثه حرم مطهر رضوی از زبان دکتر مسعود خانی، مسئول تیم درمان 🔻رئیس ستاد حاشیه شهر مشهد: ۲ طلبه مصدوم حادثه امروز مشهد (حجت‌الاسلام پاکدامن و حجت‌الاسلام دارایی) در بخش ریکاوری بعد از عمل جراحی هستند و خطر از آن‌ها رفع شده است./ فارس 🆔 @shobhe_shenasi
طلبه خدمتگزاری که امشب ایرانی و افغانستانی عزادار اویند. 🆔 @shobhe_shenasi
❤️۱۰ قرار رسانه ای در ماه رمضان ⭕️بیایید در این ماه عزیز هم قرار این ۱۰ اقدام رسانه ای باشیم. چه بسا کمتر از خواندن دعا و مناجات نباشد... 🔸یکم. هرجا حق را شناختیم فریاد کنیم و نترسیم. ولو در حد یک کامنت.... 🔹دوم. هرکس هرچه گفت باور نکنیم. ولو با هر اسم و رسمی. با هر میزان ممبر و بر سر هر منبری. 🔸سوم. هرکس حق گفت نصرتش دهیم. ولو در حد یک لایک یا ریشیر. 🔹چهارم. هرجا پای ریختن آبرو دیگران بود بهراسیم. ولو به اسم عدالتخواهی باشد یا انقلابی گری یا هرچه. 🔸پنجم. هر چه دشمن گفت به دیده تردید بنگریم که توصیه قرآنی است. 🔹ششم. در شبکه های اجتماعی هوشیار حاضر باشیم. ناهوشیار همه چی به خوردمان می دهند. به خودمان میاییم و می بینیم ناخودآگاه مان را درگیر کردند. 🔸هفتم. اوقات فراغت مان در شبکه های اجتماعی را تبدیل به جهاد و عبادت کنیم. ولو با یک استوری یا لایک یا کامنت یا ریت یا... در بیان حق یا ایستادن مقابل ناحق. 🔹هشتم. در بیان حق، ناحق رفتار نکنیم. هیچ حقی مجوز ابزار ناحق نیست...ولو برای انقلاب و اسلام و قرآن 🔸نهم. دلسوز مخاطب باشیم. تلاش کنیم شبهه رفع کنیم. چه در گروه فامیلی چه دوستان چه غریبه و چه حتا مخالفان مان 🔹دهم. برای مجاهدت خالصانه و هوشمندانه در تبیین توسل کنیم و برای اهل جهاد دعا. برای هم نیز. ✍ محسن مهدیان ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi