eitaa logo
شهدای چرمهین
92 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
513 ویدیو
122 فایل
حاج حسین یکتا: آتش به اختیار یعنی جشن ترفیع رتبه‌ی افسران جنگ نرم. وقتی فرمانده علَم را دست جوانان و جناح مؤمن انقلابی می‌دهد، یعنی این جوان لیاقت علَم‌داری دارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
ا می‌کند، چون تکریم معنایی است نفسی و در تکریم کاری به غیر نیست، بلکه تنها شخص مورد تکریم مورد نظر است که دارای شرافتی و کرامتی بشود، به خلاف تفضیل که منظور از آن این است که شخص مورد تفضیل از دیگران برتری یابد، در حالی که او با دیگران در اصل آن عطیه شرکت دارد. حال که معنای تکریم و فرق آن با تفضیل روشن شد اینک می‌گوییم: انسان در میان سایر موجودات عالم خصوصیتی دارد که در دیگران نیست، و آن داشتن عقل است، معنای تفضیل انسان بر سایر موجودات این است که در غیر عقل از سایر خصوصیات و صفات هم انسان بر دیگران برتری داشته، هر کمالی که در سایر موجودات هست حد اعلای آن در انسان است». (3) بنابر این انسان با نیروی خرد خود می‌تواند به زندگی خود سرو سامان بخشیده و موجودات عالم را به استخدام در آورد و در جهت منافع خود از آن‌ها استفاده کند. انسان با نیروی عقل و اندیشه خود می‌تواند دست به اباع و خلاقیت زده و جهان را دگرگون سازد. انسان با نیروی اندیشه می‌تواند نه تنها جهان که خود را نیز دگرگون سازد. و این هم که آیه می‌گوید: «وَحَمَلْنَاهُمْ فِی الْبَرِّ وَالْبَحْرِ» به این معناست که انسان می‌تواند با استفاده از عقل و خرد نیروهای موجود در خشکی و دریا را به تسخیر خود درآورده، از آن‌ها بهره برگیرد. اما منظور از تفضیل انسان بر دیگر موجودات جهان آفرینش این است که انسان در بسیاری از خصوصیات و ویژگی‌ها با دیگر موجودات شریک است، مثلاً همان‌گونه که حیوان می‌خورد و می‌آشامد، انسان نیز می‌خورد و می‌آشامد. همان‌گونه که حیوان به ارضای غریزه جنسی خود می‌پردازد، انسان نیز به ارضای غریزه جنسی خود توجه دارد. اما فرقی در اینجا میان انسان با حیوان وجود دارد. به این معنا که چگونگی اعمالی که انسان انجام می‌دهد به گونه دیگری است و حیوان نمی‌تواند به آن نحو اعمال خود را انجام دهد، یعنی آن‌گونه که حیوان استراحت می‌کند، انسان استراحت نمی‌کند یا آن گونه که حیوان غریزه خود را ارضاء می‌کند، انسان این غریزه را ارضاء نمی‌کند. انسان امانتدار خداست! قرآن انسان را به عنوان موجودی که امانتدار خداست معرفی می‌کند، و این امانتداری نیز اختصاص به انسان دارد، چرا که همه موجودات جهان آفرینش به جز انسان از پذیرش آن سرباز زده‌اند. إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمَانَةَ عَلَى السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالْجِبَالِ فَأَبَینَ أَنْ یحْمِلْنَهَا وَأَشْفَقْنَ مِنْهَا وَحَمَلَهَا الْإِنْسَانُ إِنَّهُ كَانَ ظَلُومًا جَهُولًا؛ ما امانت را بر آسمان‌ها و زمین و کوه‌ها عرضه کردیم. (این‌ها) از حمل آن سر باز زدند و از آن ترسیدند، و انسان آن را حمل کرد. همانا او ستم پیشه و جاهلی است. (احزاب 72) حافظ می‌گوید: آسمان بار امانت نتوانست کشید *** قرعه فال به نام من دیوانه زدند این امانت چیست که همه موجودات جهان آفرینش از حمل آن سرباز زدند و تنها انسان بار آن را به دوش کشید؟ این امانت چیست که قرعه فال آن فقط به نام انسان زده شد؟ مفسرین در باب این امانت اقوال متعدد دارند. یکی از این اقوال این است که گفته‌اند منظور از امانت تکالیف الهی است که اطاعت و عمل به آن موجب سعادت و سرپیچی از آن موجب شقاوت می‌شود. و هر فردی که تکالیف الهی را بپذیرد و به آن عمل کند داخل بهشت می‌شود و هر که از انجام آن سرباز زند روانه جهنم خواهد شد. و این هم که در آیه گفته شده که این امانت را فقط انسان پذیرفت به این معناست که در میان همه موجودات جهان آفرینش تنها انسان است که بر اثر دارا بودن بعد اختیار و آگاهی، استعداد و توانایی آن را دارد تا فرامین الهی را پذیرفته و به آن‌ها عمل کند و در نتیجه خود را به سر منزل مقصود برساند. بعضی دیگر گفته‌اند که منظور از این امانت شناخت خداوند است. و در میان موجودات جهان آفرینش هیچ یک توانایی و استعداد آن را ندارد تا خدا را بشناسد و در نتیجه تن به بندگی وی در دهد، بلکه فقط انسان است که می‌تواند آفریدگار جهان و مبدأ خود را شناخته و با اطاعت و پرستش او خود را به سر منزل کمال برساند. گروهی دیگر از مفسرین گفته‌اند که منظور از امانت امور دیانت و فرایض شریعت است و عده‌ای بر این اعتقادند که مقصود از امانت اطاعت و حدود شرع است و برخی نیز امانت را عبارت از پاکدامنی و خودداری از فساد و فحشا دانسته‌اند. جمعی از مفسران نیز عقلی را که ملاک تکلیف و مناط ثواب و عقاب است امانت الهی به حساب آورده‌اند. در حالی که جمعی دیگر آن را اعضای پیکر انسان دانسته‌اند، و گفته‌اند هریک از جوارح بدن انسان امانتی از امانت‌های الهی است که باید آن را حفظ کرد. گروهی دیگر گفته‌اند که منظور از امانت همان امانت‌هایی است که مردم از یکدیگر می‌گیرند و باید در برابر آن‌ها وفای به عهد داشت. برخی از معاصرین نیز امانت را همان اختیار و آزادی اراده انسان دانسته و گفته‌اند که انسان تنها با برخورداری از این صفت از موجودات دیگر متمایز است. به هر جهت بیشتر نظری
ِ بِأَمْرِهِ وَسَخَّرَ لَكُمُ الْأَنْهَارَ؛ خداوند است که آسمان‌ها و زمین را آفرید و از آسمان باران فرو فرستاد تا به وسیله آن میوه‌ها برای روزی شما به ثمر برسد و کشتی‌ها را به امر خود بر روی دریا جاری ساخت و نهرها را مسخر شما گردانید. (ابراهیم 32) آری انسان در جهان‌بینی اسلامی دارای آن چنان ارزشی است که خداوند همه موجودات جهان آفرینش را مسخر او قرار داده است و در جهت نفع رساندن به انسان آن‌ها را خلق کرده است. خورشید برای انسان نورافشانی می‌کند، میکرب‌ها را می‌کشد و از پرتو نور خود گیاهان را رشد و نمو می‌دهد. نهرها در خدمت انسان هستند و مزرعه‌ها را برای وی آبیاری می‌سازند تا از محصولات آن‌ها انسان استفاده کند. انسان می‌تواند دریاها را مسخر خود گرداند و کشتی‌های خود را در آن به گردش درآورد. از آب دریاها استفاده برده، از موجودات آن استفاده کند و مرواریدها و صدف‌های آن را برای زیور و زینت خود به کار گیرد. روز و شب را نیز خداوند مسخر انسان ساخته است. روز را خداوند مسخر انسان قرار داده تا در آن به کار و کوشش بپردازد، و شب را مسخر انسان قرار داده تا در آن آرام گیرد و خستگی روزانه خود را در پرتو تاریکی آن برطرف سازد. وَسَخَّرَ لَكُمُ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ دَائِبَینِ وَسَخَّرَ لَكُمُ اللَّیلَ وَالنَّهَارَ؛ و خورشید و ماه را که با برنامه در کارند به تسخیر شما درآورد و همچنین شب و روز را مسخر شما ساخت. (ابراهیم 33) از دیدگاه قرآن معنای تسخیر موجودات این است که آن‌ها برای خدمت به انسان آفریده شده‌اند. یعنی آسمان‌ها و زمین، شب و روز، خورشید و ماه و... همه و همه به گونه‌ای آفریده شده‌اند که به انسان نفع و سود برسانند، نه آنکه سد راه حیات و منافع انسانی باشند. وَلَقَدْ مَكَّنَّاكُمْ فِی الْأَرْضِ وَجَعَلْنَا لَكُمْ فِیهَا مَعَایشَ قَلِیلًا مَا تَشْكُرُونَ؛ و ما تسلط و حکومت بر زمین را برای شما قرار دادیم و در آن انواع وسایل زندگی را برای شما مهیا ساختیم، اما کمتر شکرگزاری می‌کنید. (اعراف 10) خداوند در آیه فوق می‌فرماید که ما مالکیت و تسلط بر زمین را برای انسان فراهم ساخته‌ایم و انواع وسایل زندگی را در آن برای انسان مهیا کرده‌ایم. آوردن کلمه تمکین به این معناست که ما وسایل کار را در اختیار انسان قرار داده و به او قدرت و توانایی داده‌ایم تا از مواهب عالم بتواند استفاده کند. آفرینش انسان به دست خدا بررسی برخی آیات قرآنی که در آن‌ها به آفرینش انسان اشاره شده است نشانگر ارزش و مقام انسان است. چرا که در این آیات خداوند آفرینش انسان را به گونه‌ای دقیق به خود منتسب ساخته است. به طور نمونه در آیه زیر در مورد خلقت انسان به ابلیس می‌گوید که من او را با دو دست خود آفریدم که این تعبیر نشانگر آن است که انسان از ارزش و مقام والایی برخوردار است. قالَ یا اِبلیسُ ما مَنَعَکَ أَن تَسجُدَ لِما خَلَقتُ بِیَدَی؛ (خدا) گفت ای ابلیس چه چیز مانع از آن شد که تو بر آنکه با دو دست خود آفریدم سجده نکنی. (ص 74) آیه زیر نیز که نفخ روح به انسان را به خود نسبت داده است گواه ارزش و مقام انسان است. «وَنَفَخْتُ فِیهِ مِنْ رُوحِی» از روح خود در او دمیدم. (حجر 29) اضافه روح خدا به انسان از نظر ادبی اضافه تشریفی است. یعنی چون انسان دارای شرافت وجودی است خداوند روح او را به خود نسبت داده است. همچنان که در مورد مسجد می‌گوییم خانه خدا و یا در باره مجلس قانونگذاری می‌گوییم خانه مردم که در این گونه موارد می‌خواهیم ارزش آن‌ها را نشان دهیم. انسان، هدف نهایی خلقت هر یک از موجودات جهان آفرینش دارای غرض و غایتی است که از نخستین روز پیدایش خود به سوی آن هدف و غایت در حرکت و تکاپو هستند. دانه گیاهی که در دل خاک نهفته است در حال حرکت است تا پس از عبور از مراحلی به فعلیت رسیده، به طور مثال تبدیل به میوه شود. یا تخم مرغی که در زیر مرغ قرار گرفته آماده جوجه شدن است تا از آنجا نیز مراحلی را طی کرده و تبدیل به مرغی شود و... علاوه بر این، هر یک از این موجودات غایت موجودات دیگر می‌باشند. یعنی به این علت آفریده شده‌اند تا حیوانات و انسان‌ها از آن استفاده کنند و یا برخی حیوانات برای این آفریده شده‌اند تا انسان از آن بهره‌گیری کنند. به بیان دیگر هرچند در این عالم همه موجودات از زمین و آسمان گرفته تا نباتات و جانداران دارای غرض و غایت هستند، ولی هیچ کدام از این‌ها هدف نهایی خلقت نمی‌باشند، بلکه هدف نهایی خلقت همانا انسان و تعالی وجودی اوست، یعنی همه موجودات آفریده شده‌اند تا انسان از آن‌ها بهره‌گیری کرده و خود را به «قرب ربوبی» برساند. چنان که در آیات زیر می‌خوانیم: هُوَ الَّذِی خَلَقَ لَكُمْ مَا فِی الْأَرْضِ جَمِیعًا؛ او کسی است که آنچه در زمین است برای شما آفرید. (بقره 29) الَّذِی جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ فِرَاشًا وَالسَّمَاءَ بِنَاءً؛ کسی که برای شما زمین را گستراند و آسمان را برافراشت. (بقره 2
دوستان سلام فردا شنبه ٢٤ آبان ماه عضويت در سراسر كتابخانه هاي عمومي به صورت رايگان خواهد بود. با مراجعه سايت samanpl.ir نسبت به عضويت در كتابخانه اقدام نمايید. این فرصت را از دست ندهید!🌹
هدایت شده از صدای لنجان
💢دوره آموزشی جهش برای اولین بار در شهرستان در دوسطح و ↖️ 🔹 ویژه کلیه علاقه مندان در عرصه های مختلف 👈 اساتید مجرب 👈 همراه با ارائه محتوای آموزشی به هنرجویان ♦️♦️ لطفا پوستر مطالعه شود♦️♦️ 📌سرخط رویدادهای با همراه باشید @sedayelenjan_ir
🌀 💠حضرت آیت‌الله خامنه‌ای :«در بُعد مسائل داخلی کشور؛ امام طرف‌دار جدی حمایت از محرومان و مستضعفان بود؛ امام نابرابری اقتصادی را با شدت و حدت رد میکرد؛ اشرافیگری را با تلخی رد میکرد؛ به معنای واقعی کلمه امام طرف‌دار عدالت اجتماعی بود.» ۹۴/۳/۱۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠بحث عدالت بایستى به یك گفتمان نخبگانى تبدیل شود. باید این مسئله را دنبال کنیم و پیگیرى این بحث را رهانکنیم؛ چون زمینه خیلى زیاد است، نیاز خیلى شدید است. بیانات رهبر معظم انقلاب ( ۱۳۹۰/۰۲/۲۷) 🔹-🔸🌹🔹-🔸 ✅ 💠موضوع: عدالت و مبارزه با فساد 🔴 توصیه هایی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی(عج)
VID_20201111_092713_453.mp3
1.08M
💠مشروعیت من و شما وابسته به مبارزه با فساد، مبارزه با تبعیض و عدالت خواهی است. رهبر معظم انقلاب ۱۳۸۲/۰۶/۰۵ 🔹-🔸🌹🔹-🔸 ✅ 💠موضوع: عدالت و مبارزه با فساد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 💠موضوع: معرفی کتاب عدالت و عدالت خواهی در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای 🔹-🔸🌹🔹-🔸 🔹چرا باید عدالت خواه باشیم؟ 🔸برای تحقق عدالت چه باید کرد؟ 🔹چگونه عدالت خواهی کنیم؟ 🔸بایدها و نبایدهای عدالت خواهی؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 «نارضایتی این حقیر از کارکرد عدالت در کشور نباید به این معنی گرفته شود که برای استقرار عدالت کار انجام نگرفته است. واقعیّت آن است که دستاوردهای مبارزه با بی‌عدالتی در این چهار دهه، با هیچ دوره‌ی دیگر گذشته قابل مقایسه نیست.» مقام معظم رهبری ۱۳۹۷٫۱۱٫۲۲ 🔹-🔸🌹🔹-🔸 🌀 💠موضوع: چی بودیم و چی شدیم ...
••••─━━⊱✦🇮🇷✦⊰━━─•••• ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌ 💢 امام خامنه‌ای مدظله العالی: «عدالت لازم است باید با فساد و ظلم مبارزه شود، البته خیلی سخت است، فساد مثل اژدهای هفت سر افسانه‌هاست. یک سرش را که میزنی با شش سر دیگر حرکت میکند. از بین بردنش آسان نیست. آن کسانی که منتفع از فساد هستند برخورد با اینها کار بسیار سختی است ولی حتما باید انجام بگیرد.» ۱۳۹۶/۱۱/۱۹ ••••─━━⊱✦🇮🇷✦⊰━━─•••• ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌ 🌷ان شاءالله شنبه ۲۴ آبان ماه،، برنامه ی ویژه ای با موضوع ، از همین کانال قابل مشاهده خواهد بود.🌷 🍃🌼لطفا پس از برگزاری نشست سوالات خود را در مورد موضوع نشست به آی دی زیر ارسال نمایید: 🌼🍃 @sardar25
پرده نگار+درس نامه عدالت.pdf
4.06M
💠«پرده نگار و درس نامه » مجموعه ای گردآوری شده از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که نگاهی به جایگاه « و » در اندیشه معظم له دارد.این پرده نگار با رویکرد کاربردی تدوین شده و در آن سعی شده به مسائل عینی و سوال های مهم در حوزه بحث عدالت خواهی از منظر رهبر انقلاب اسلامی مسائلی مانند اهمیت عدالت و عدالت خواهی، عرصه های تحقق عدالت، چگونگی عدالت خواهی پاسخ دهد. 🔹-🔸🌹🔹-🔸 ✅ 💠موضوع: عدالت و مبارزه با فساد
ثبت نام نهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا(ع) پرورش استعداد های قرآنی پسران 8 تا 14 و دختران 10 تا 15 سال جهت ثبت نام دوره های آموزشی به صورت مجازی و کسب اطلاعات بیشتر: melitelavat.ir
🌷نشست روشنگری مجازی ✅موضوع: عدالت و مبارزه با فساد 🎙سخنران : دکتر یوسف روزبهانی 🗓 زمان : شنبه ۲۴ آبان ۹۹ ⏰ ساعت: ۱۵:۰۰ عصر 💢همراه با پرسش و پاسخ 📲ارسال سوال به آی دی : @sardar25 ایتا ••••─━━⊱✦🌹✦⊰━━─•••• 🆔@samen_lenjan
عدالت.aac
25.6M
[ فایل صوتی : دکتر روزبهانی.m4a ] ☘️نشست بصیرتی مجازی طرح ثامن ☘️ :الزامات اجرای عدالت و مبارزه با فساد : دکتر یوسف روزبهانی ♦️رزمایش مجازی طرح ثامن @samen_lenjan✍️
چندین هزار بیرق سرخ وسیاه بود سوز وگداز وشیون وافغان و آه بود می دید دیده ام ره پرخون هر شهید هرچند اشک بر سر راه نگاه بود گلگون جنازه هاهمه در امتداد هم پیوسته بود چون خط ویک سرخ راه بود این خط که از ازل تا به ابد امتداد داشت به راه راستین شهیدان گواه بود. ۲۵ آبانماه سالروز حماسه مردم شهید پروراستان اصفهان در استقبال از ۳۷۰ لاله گلگون کفن شهید در عملیات محرم وروز حماسه وایثار مردم اصفهان گرامی باد🌹🌸🌹🌹🌸🌹 ناحیه مقاومت بسیج لنجان
سوال«۱»:کلمه عدالت چه آثاروویژگی هایی دارد؟؟ جواب:«کلمه عدالت یکی ازمقدس ترین واژه هااست که باعث امیدبخشی به مردم میشودوهمچنین ازنظرروانی به مردم انرژی مثبت منتقل میکند،کلمه عدالت باعث میشودمردم به یادانصاف وبرابری بیفتندواحساس کننددرنزد حاکمان ارزش دارندوحس رضایت مندی ازمسؤلان درمردم به وجودمی آید
تا حالا بارها و بارها این سؤال رو جاهای مختلف دیدین و شنیدین که چرا رهبری کاری نمیکند ؟ در این پست می‌خوایم با یه نگاه کاملا متفاوت به این شبهه پاسخ بدیم. احتمالا در تاریخ خوندین که زمانی که مسلم بن عقیل تو خونه هانی مهمون بود، عبیدالله بن زیاد به خونه هانی اومد تا از او که بیمار بود [ظاهرا] عیادت بکنه. قبل از اومدن عبیدالله، هانی مسلم رو در پستوی خونش مخفی کرد و شمشیری بهش داد و گفت هر وقت عبیدالله پیش من اومد، از پشت سر بهش حمله و کارشو یکسره کن. مسلم در پستو بود، اما هر چه کرد نتونست به خودش اجازه بده که عبیدالله رو از پشت غافلگیر کنه و به قتل برسونه. چون چنین کاری بر خلاف جوانمردی بود. خب تا اینجای قصه رو همه‌مون شنیدیم. مسلما اقدام مسلم از لحاظ اخلاقی کاملا درست بوده. شاید با خودتون فکر کنید که اگه مسلم فقط همون یه ضربه رو میزد، ابن زیاد رو می‌کشت؛ اصلا عاشورایی بوجود نمی‌اومد، امام حسین و یارانش به اون شکل فجیع به شهادت نمی‌رسیدن. اهل بیتش اسیر سربازان ابن زیاد نمیشدن. سرهای شهدا بر سر نیزه‌ها نمیشد و اصلاً کل تاریخ تا همین الان تغییر می‌کرد!! پس چرا مسلم اون یه ضربه شمشیر رو نزد؟ فارغ از بحث جوانمردی و اخلاق، عدم اقدام مسلم بن عقیل به قتل ابن زیاد، علل دیگه‌ای هم داشت. وظیفه مسلم بن عقیل به عنوان نماینده امام زمانش این بود که از مردم برای اون حضرت بیعت بگیره و همینطور اونها را برای قیام بیدار بکنه. اما این هدف با حذف ابن زیاد حاصل نمی‌شد. بر خلاف تصور ما، با حذف سخت ابن زیاد از قدرت، نه تنها جلوی وقوع ماجرای عاشورا گرفته نمیشد، بلکه مردم کوفه بیشتر جذب جریان اموی میشدند. جای یک ابن زیاد، دهها ابن زیاد از سران کوفه ساخته میشد و گفتمان امام حسین علیه‌السلام در کوفه، تبدیل به یک گفتمان جبار و ستمگر که مخالفان خودش رو ناجوانمردانه از بین میبره میشد. حالا بیاییم به زمان خودمون. . چرا رهبری با وجود اینکه دستگاه قضا و مجلس در اختیار جریان لیبرال نیستند، اما با استیضاح و عزل حسن روحانی از قدرت موافقت نمیکنه؟ بله، به همون دلیلی که مسلم بن عقیل در خانه هانی، ابن زیاد را از بین نبرد. چون گفتمان لیبرالی غربزده یک گفتمان با ۲۳ میلیون پشتوانه مردمی بوده. چون با حذف حسن روحانی، رهبری عملا بر این مطلب مهر تأیید خواهد زد که رئیس جمهور در ایران هیچ کاره است. بسیاری از کسانی که به این گفتمان رأی دادند، تفکر انقلابی ندارند. با چند عملیات روانی و رسانه‌ای ساده، دوباره به همین جریان رأی خواهند داد.
🔴 فتنه آبان 98 و درس هایی که باید از آن بگیریم 🔹 درست سال پیش در چنین روزهایی تهدید یکی از مسئولان که گفته بود" اگر به برادرم دست بزنید اعلام جنگ میکنم" عملی شد. 🔸 فتنه ای با اسم رمز "بنزین" در شرایط خاص اقتصادی در کشور به پا شد که با فتنه های 88 و 96 تفاوت های جدی داشت، اما سران این فتنه با فتنه های قبلی یکی بودند. 🔹 در فتنه آبان 98 هرچند اینترنت آمریکایی و جنگ افزارهای آن یعنی تلگرام، اینستاگرام، واتس اپ و گوگل با تمام سرویس هایش در خدمت فتنه بودند، اما پس از قطع شدن اجباری اینترنت بین المللی شاهد آن بودیم کانون های شورشی منافقین و فتنه گران در برخی سرویس های داخلی و استارتاپ های چند تابعیتی هم لانه کرده اند و از درون این سرویس ها هماهنگی های کف میدان را انجام می‌دهند. 🔹 در آن شرایط که فتنه ای پیچیده و اغواگر در کشور به پا شد باز هم رهبر شجاع انقلاب اسلامی با ایستادگی و تدبیر درست و هوشمندانه کشور را از مکر جریان تحریف و گیجی برخی دوستان نجات دادند. 🔸 اما نکته پایانی، درسی که از آن فتنه شناختی گرفتیم این بود، اگر مردم در لایه های ذهن و قلبشان در برابر پیام های رسانه ای مصون نشوند، حتی با قطع کردن اینترنت تا زمانیکه پیام در هر بستری قابل انتقال باشد ما دچار چالش هایی خواهیم بود. 🔻 راه حل آن علاوه بر بومی سازی زیرساخت ها و سرویس ها، ارتقای دانش و سواد رسانه ای مردم عزیز با محتوای ناب ایرانی اسلامی خواهد بود، بی شک شیاطین توان غلبه بر ما را ندارند و با پیچیده تر کردن وسوسه ها و مهندسی پیام های رسانه ای ما را از جبهه حق جدا کرده و توسط خود ما راهبردهایشان را به پیش خواهند برد. 💬 سیدعلیرضا آل‌داود
⭕️ رهبر دوم القاعده چرا باید در تهران کشته شود؟! ✍️مهدی جهان تیغی ✔️ نحوه کشته شدن المصری چه خبرامنیتی داغی را مجددا تایید می‌کند؟ ✍️ دور جدیدی از عملیات رسانه‌ای برای متصل نشان دادن ایران با القاعده توسط رسانه‌های آمریکا آغاز شده است. این طراحی جدید رسانه‌ای توسط نیویورک تایمز آغاز و با ورود آسوشیتدپرس وارد مراحل جدی‌تر شده است. بر اساس ادعاهای این رسانه‌ها، ابو‌محمد المصری مرد شماره دو سازمان تروریستی القاعده و یکی از مغزهای طراح حملات تروریستی 1998به سفارتخانه‌های آمریکا در آفریقا 3 ماه پیش در یکی از خیابان‌های تهران توسط توسط کیدون، واحد ویژه سازمان اطلاعات اسرائیل، موساد کشته شده است. 👈در اینباره بیشتر بخوانید: 1️⃣ موضوع مرتبط دانستن ایران با گروه‌های تروریستی موضوع جدیدی نیست و خط ثابت رسانه‌های غربی در چند دهه اخیر بوده است. در این میان در ده سال اخیر تلاش ویژه‌ای برای مرتبط نشان دادن القاعده به ایران صورت گرفته است. دلایل این موضوع نیز روشن است؛ آمریکایی‌ها در جهان به عنوان عامل اصلی بوجود آوردن القاعده شناخته می‌شوند و برخی مقامات آمریکایی خود نیز به این موضوع به صراحت اعتراف کرده‌اند. اما پس از حوادث مشکوک یازده سپتامبر، مقامات آمریکا، القاعده را در راس فهرست دشمنان خود قرار دادند و با استفاده از حربه بزرگنمایی دشمنی با این گروه تروریستی خودساخته، جنگ‌های افغانستان و عراق، ایجاد پایگاه نظامی و جاسوسی متعدد در خاورمیانه، دوشیدن کشورهای عربی، مهار ایران و... را ساماندهی کردند. در چند سال اخیر نیز آنها با پیوند دادن القاعده به ایران تلاش می‌کنند، اقدامات ضدامنیتی و تحریم علیه ایران را بیشتر توجیه کنند. تا قبل از این آمریکایی‌ها با تلاش گسترده‌ رسانه‌ای تلاش کردند که حضور برخی از رهبران القاعده و خانواده‌های آنها در ایران را در افکار عمومی غربی تثبیت کنند. اینک به ظن خود بعد از رسوب این ذهنیت رسانه‌ای در افکار عمومی، اگر قرار است عملیات رسانه ای وارد مرحله دوم خود شود، اینبار کشته شدن یکی از رهبران القاعده در تهران باید تصویر شود. 2️⃣ اما سوال اساسی این است که رابطه ایران در حال حاضر با القاعده چگونه است؟ جواب این سوال به یک تدبیر امنیتی مرسوم در جهان برمی‌گردد و آن اینکه هیچ کشور و سرویس امنیتی در جهان نمی تواند، نسبت به گروه های تروریستی و معارض امنیت خود، بی تفاوت باشد. درباره القاعده سالها تلاش شد که به عنوان قطب مقابل تفکر تفکر جهادی انقلاب اسلامی معرفی شود و یکی از هسته‌های تولید ناامنی برای ایران باشد؛ بنابراین نفوذ در این گروه برای مهار آن توسط ایران موضوع خیلی عجیبی نیست. این نفوذ نیز از جنس مهار است و جلوگیری از اقدامات ضدامنیتی آنها در ایران است ولی رسانه های غربی تلاش می‌کنند این تدابیر را موضوعی از جنس شراکت، همسویی و همکاری‌های تروریستی نشان بدهند. 3️⃣ اما جدای از اینکه المصری کجا کشته شده، هدف آمریکا و اسرائیل از ترور نفر دوم القاعده چیست؟! موضوعی که آمریکایی‌ها می‌خواهند جای بیاندازند این است که آنها به دنبال انتقام از نفر دوم القاعده بوده‌اند ولی شواهدی وجود دارد که می‌گوید، آمریکایی‌ها با توجه به انتشار اخباری مبنی بر وضعیت بد سلامتی الظواهری و ایجاد ابهام در رهبری آینده القاعده؛ عملا تلاش جدیدی را برای حذف رقبای گزینه مطلوب خود برای ریاست و کنترل بیشتر القاعده آغاز کرده‌اند. 4️⃣ نیویورک تایمز درباره نحوه ترور المصری در خیابان پاسداران تهران و دلیل اینکه این ترور توسط اسرائیل صورت گرفته، نوشته است: «این کشتار هدفمند توسط دو فرد مسلح با موتورسیکلت با شیوه ترورهای قبلی دانشمندان هسته‌ای ایران به دست اسرائیلی‌ها همخوانی دارد.» در حالیکه در چندماه گذشته تلاش پیچیده‌ای برای ابهام آفرینی در ترور دانشمندان هسته‌ای توسط رسانه‌های وابسته به انگلیس و عربستان صورت گرفته، این استدلال نیویورک تایمز در واقع یک سند و اعتراف بزرگ در اینباره است که دانشمندان هسته‌ای ایران مستقیما توسط سرویس امنیتی اسرائیل به شهادت رسیده‌اند و حواشی بوجود آمده درباره این پرونده‌ها، به اصل واقعیت ماجرا نمی‌تواند ضربه بزند.
🔴وقاحت نمازی، عضو کارگزاران: ♦️لوکوموتیو نظام به لبه پرتگاه رسیده ♦️ با آمدن بایدن باید در شعارها تجدید نظر کنیم ♦️وارد مباحث عذرخواهی و خسارت گیری از امریکا نشویم ♦️خاتمی بهترین گزینه ریاست جمهوری است 🔴وقاحت عضو کارگزاران و سیاه نمایی تمام عیار 🔹علی نمازی، عضو شورای مرکزی کارگزاران: لوکوموتیو نظام به لبه پرتگاه رسیده/ با آمدن بایدن باید در شعارها تجدید نظر کنیم/ وارد مباحث عذرخواهی و خسارت گیری از امریکا نشویم. 🔹 علی نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با سیاه نمایی تمام عیار مدعی شده است که لوکوموتیو جمهوری اسلامی به لبه پرتگاه رسیده و راه نجات از این پرتگاه تائید صلاحیت اصلاح طلبان است. فارغ از دروغ بزرگ لبه پرتگاه، باید گفت که اگر پرتگاهی هم هست اصلاح طلبان طی هفت سال گذشته کشور را به این نقطه رسانده اند. 🔹جالب تر آنکه این فعال اصلاح طلب می خواهد بانیان مشکل را منجی معرفی کند که با این تفسیر آن لوکوموتیو را به خیال راحت به انتهای دره هدایت کنند. البته که نمازی باید پاسخ دهد مگر دولت روحانی همان دولت «تَکرار می کنم» و مورد تائید اصلاح طلبان نیست که طی هفت سال گذشته مملو از نیروهای اصلاح طلب بوده است. 🔹البته تئوری تسلیم اصلاح طلبان ترامپ و بایدن ندارد. نمازی پیش تر گفته بود:  «اگر ترامپ دوباره رای بیاورد، باید با او کنار بياييم و مذاکره کنيم»! 🔹 و امروز همین شخص برای پیروزی بایدن دوباره همان حرفها را اینگونه بیان می کند: "درصورتی که بایدن رئیس جمهور شود باید در شعار‌ها و صحبت‌ها و مواضع عملی خود تجدید نظر کنیم و به سمت مذاکره برویم."