eitaa logo
🌷شهدا دست ما را بگیرید🌷
302 دنبال‌کننده
7.8هزار عکس
6.2هزار ویدیو
113 فایل
شبیه شهدا
مشاهده در ایتا
دانلود
5.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استاد رحیم پور ازغدی: سیستم معاویه و یزید همین بوده که مانع امر به معروف و نهی از منکر میشدند و اصرار داشتند شما جامعه را دو قطبی نکنید هیئت قماربازان حسینی هیئت شرابخواران حسینی هیئت برهنگان حسینی از همان نوع بدعت معاویه هست.
🔻از تحقیر تبلیغ تا استحالۀ فرهنگی 🖊 مهدی جمشیدی ۱. تأکید اخیر رهبر انقلاب بر امر «تبلیغ»، حاکی از این واقعیت است که نیروهای فکری و معرفتی، بیش از آن‌که «عرصۀ عمومی» را دریابند و در پی «ذهنیت‌پردازی اجتماعی» باشند، درگیر مطالعات تخصصی و فنی شده‌اند و جامعه را تا حد زیادی به حال حویش رها کرده‌اند. به بیان دیگر، علم و مقامات معطوف به آن، به هدف اصالی و و نهایی تبدیل شده و جامعه به فراموشی سپرده شده است. در نظام ذهنیِ بسیاری از کنشگران معرفتی، چه در حوزه و چه در دانشگاه، علم به یک امر خودبسنده و قائم به ذات تبدیل شده است که پرسش دربارۀ نتایج عینی و بیرونی آن، به حاشیه رفته است. در حقیقت، مراکز معرفتی به جای آن‌که به مسأله‌های اجتماعی و بیرونی بپردازند، مسأله‌های خویش را بر صدر نشانده‌اند و علایق انتزاعی و سلایق نظریِ خود را ترجیح داده‌اند. البته روشن است که باید پاره‌ای از مطالعات، جنبه‌های بنیادی داشته باشند و نباید به طور مطلق، به بنیان‌آفرینی و مبادی‌پردازی بی‌اعتنا بود، اما وضع کنونی به صورتی رقم خورده است که تعادل از دست رفته است. بدین جهت است که امر تبلیغ، تنازل کرده و منزلت فروتر و دوّمی یافته است. ۲. جامعه به «نیروهای فکریِ پیشران» نیاز دارد و همواره باید کسانی باشند که دستِ ذهن جامعه را بگیرند و اسباب هدایت آن را فراهم کنند. در غیر این صورت، نیروهای رقیب یا معارض، میدان‌داری خواهند کرد و در همین امتداد، ذهنیت جامعه تغییر خواهد کرد. اندیشۀ مردم در اختیار همین نیروهای پیشران است و آنها می‌توانند به افکار عمومی، جهت بدهند و به نظام ارزش‌ها تداوم ببخشند. ازاین‌رو، چنانچه اهمال شود و نیروهای فکری به گونه‌ای ناموزن و افراطی، علم را بر فرهنگ ترجیح بدهند و علم را نیز بر تأملات خودبسنده و منقطع از وضع تاریخی و تمدنی حمل کنند، جامعه در اختیار «دیگری‌های معرفتی و فرهنگی» قرار خواهد گرفت و از خود و اصالت‌های هویتی‌اش، بیگانه خواهد شد. این حالت در هنگامی رخ می‌دهد که نیروهای فکری، عرصۀ فرهنگ عمومی و ذهنیت‌ اجتماعی را سبک و سخیف انگاشته و سرگرم مطالعات عالی و فاخر گشته‌اند و سخنی برای مردم ندارند. ۳. حاصل نهایی این‌چنین وضعی «استحالۀ فرهنگی» است. استحالۀ فرهنگی به این معنی است که جامعه دچار جابجایی «ارزش‌ها» و «ضدارزش‌ها» می‌شود و به غیرخود و ناخود تبدیل می‌گردد. در مرحله‌های آغازین، رگه‌های از شکاف و گسست نمایان می‌شوند که شاید بیشتر جنبۀ عینی و رفتاری دارند، اما به‌تدریج، زاویه‌ها و فاصله‌ها به لایۀ اعتقادی و بینشی نیز راه می‌یابد و فرد از نظر فرهنگی و معنایی، دچار استحاله می‌شود. چنین جامعه‌ای که گرفتار سقوط فرهنگی شده، کار به‌سامان‌کردنش بسیار دشوار و دیریاب است. مرحلۀ استحالۀ فرهنگی، مرحله‌ای است که در آن، جامعه در جبهۀ مقابل قرار گرفته و دیگر تابع و هوادار ارزش‌ها نیست، بلکه ارزش‌های پیشین را ضدارزش قلمداد می‌کند. روشن است که بازگرداندن این‌چنین جامعه‌ای به وضع نخست، محتاج مقدّمات و زمینه‌های فراوانی است. از طرف دیگر، تا روند استحاله به نقطه‌های پایانی نرسد، بسیاری از آن مطلع نخواهند شد و وضع، حمل‌برصحت می‌شود و انحراف‌ها و لغزش‌ها، موردی و محدود انگاشته می‌شود. آن‌گاه نیز که کار به لایۀ قطعیّت رسید، دیگر باید آن را تمام‌شده انگاشت و معطوف به این حالت منجمدشده و نهایی‌گشته، چاره‌اندیشی کرد. ۴. امر «تبلیغ»، حلقه‌ای است که «علم» را به «فرهنگ» پیوند می‌دهد و «عالم» را در کنار «مردم» می‌نشاند و «مراکز معرفتی» را با «مسأله‌های جامعه»، دست‌به‌گریبان می‌کند. تبلیغ، همانند «نقطۀ تماس» عمل می‌کند و نیروهای معرفتی را از جهان ذهنیِ پیش‌ساخته و انتزاعی‌شان خارج می‌سازد و تعهدِ ایجاد تغییر در واقعیت عینی و بیرونی را در دل و جان آنها بیدار می‌گرداند. «مسأله‌ها» در میدان بیرونی و عرصۀ عمومی متولد می‌شوند و «پاسخ‌ها» در مراکز معرفتی؛ حال‌آن‌که در نگاه رایج، هم مسأله‌ها و هم پاسخ‌ها متعلق به مراکز معرفتی هستند. در این تصویر، جامعه هیچ شأن و مکانتی ندارد و هرکه عالم‌تر باشد بیشتر و بیشتر از عرصۀ عمومی فاصله می‌گیرد و در دغدغه‌های علمی و ذهنی خویش فرو می‌رود. ازاین‌رو، عزلت نسبت به جامعه و نپرداختن به عینیّت و سطح واقعیت روزمرّه، به «فضیلت علمی» تبدیل می‌شود و حتی به‌تدریج، تمام روح و شخصیت نیروهای معرفتی نیز از مردم و تعلقات اجتماعی، بیگانه می‌گردد و زبان مشترک و منطق واحد میان آنها و جامعه به زوال می‌رود. در اینجاست که نیروهای سخیف و بی‌مایه، جایگزین می‌شوند و کسانی به‌عنوان سلبریتی، پرچم جهت‌دهی به افکار عمومی را در دست می‌گیرند. 🖇 منتشرشده در: http://iict.ac.ir/esthale
🎥 آقازادگی برازنده حاج مهدی رسولی است 🔹‌ خیلیا هستن که تلاش میکنن تو رسانه لفظ آقازاده رو به خودشون بچسبونن، درحالیکه لیاقتشو ندارن؛ ولی من عنوان آقازاده رو برازنده کسی مثل ‎مهدی رسولی میدونم، کسی که هم خودش آقاست و هم آقازاده است... 🔰‌ شادی روح پدر شهیدش فاتحه‌ای بفرستید و برای عاقبت‌بخیری و شهادت این آقازاده دعاکنید... ✳️‌ پی نوشت:بدجور زده وسط هدف ✍«سید رضی» 💢کانال خبری @shohadayeiran57
2.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپی که مدتهاست از حضرت امام خمینی(ره) در مورد و و اما کلیپ کاملتر آن را ببینید☝️ ❌اینکه شما را دلخوش به آب و برق مجانی میکنند.. کانال رسمی پاسخ به شبهات وشایعات
8.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️ حجاب‌اجباری اثر معکوس دارد و زنان را بدحجاب‌تر کرده ! ‼️رضاخان نتونست به زور کسی را بی‌حجاب کنه ، شما هم نمیتونید به زور گشت‌ارشاد زنان را با حجاب کنید ❌ (پاسخ: مرتضی‌ کهرمی )
🔴اون موقعی که زنان ما روزنامه برا خودشون داشتند، تو اروپا به زن‌هاشون محل حیوان هم نمیزاشتن ! این برگ از تاریخ رو بزارید جلوی مدعیان و بگید سال 1292 وقتی زنان شیعه انقلابی مشروطه ، روزنامه شکوفه را با مسئولیت خانم به چاپ میرساندند و خون در رگ انقلاب آزادی خواهی تزریق میکردند ، زیر سم اسب ها میرفتن تا شاید حق رای بگیرند ! «همیشه اطلاع از آنچه که دشمن در گذشته عمل کرده است، موجب می‌شود که انسان ترفندهای دشمن در زمان خودش هم بداند.» بخاطر همین، حضرت آقا میگن تاریخ و جریانات انقلاب مشروطه رو بخونید. کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
1.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶🔹 یک عمر از منبر علما شنیده‌ایم که امام حسین(ع) فرمود: «من خارج نشدم مگر برای اصلاح امت جدم و احیای امر به معروف و نهی از منکر» 🔴 حال مراسم عزاداری حضرت آنگونه برپا شود که دقیقاً نسبت به اصلاح امت اسلامی و عمل به فریضتین بگوییم «به من چه! به تو چه!» ؟؟! ⭕️ دشمن چه بلایی بر سر شناخت شما آورده که تلقی یهودی از دین اسلام یافته‌اید؟! آیا این چنین هیئتی، همان هیئت بی‌خاصیتی نیست که دشمن اساساً حاضر است برای برپایی‌اش خرج کرده و تأمین امنیت نماید؟! ❌ هیئتی که فقط حسین حسین کند و با سایر مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... کاری نداشته باشد و اعتقادش این باشد که: - به تو چه؟! - به من چه؟! 💠 هیئت امام حسین (ع) محل انسان‌سازی است. ان‌شاءالله اهل «به من چه و به تو چه» ذیل علم اباعبدالله، کمی به اساس قیام حسینی فکر کرده و انحرافات فکری خود را اصلاح کنند. ✍️مهندس شکوهیان‌راد @SHRChannel 🌐 لینک: https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
جهادی نو 🔹 ویراست و توئیت درباره جهاد حجاب داشتن و جهاد پوشیدن لباس مشکی ♦️ صفحه ویراستی حجت‌الاسلام‌راجی 💢 نصب ویراستی 💠 اندیشکده راهبردی سعداء 🆔 @soada_ir
🔻در امر به معروف ونهی از منکر منظور از احتمال تاثیر چیست⁉️ هیچ مرجع تقلیدی این را نفرمودند که اثر یا تاثیر شرط وجوب امر به معروف و نهی از منکر است بلکه احتمال تاثیر شرط واجب شدن به معروف و نهی از منکر است منظور از احتمال یعنی چه؟ یعنی مثلاً ۹۰ درصد احتمال میدی که حرف تو روی گناهکار اثر نداره ولی ۱۰ درصد ممکنه که حرفتو موثر باشه اینجا احتمال تاثیر (هرچند کم) وجود داره ✅ اقسام احتمال تاثیر: 1. ممکنه تذکره شما در آینده اثر بگذارد 2. ممکنه تذکر شما روی فرد گناهکار اثر نداشته باشد ولی بعدا حرف شما به گوش کسی دیگر برسد و گناهش را ترک کند 3. ممکنه با تذکر ما گناه کم بشه تضعیف گناه هم احتمال تاثیر است 4. ممکنه با تذکر، گناه به تاخیر بیفتد 5. گاهی تذکر گناه را حذف نمی کند ولی باعث میشود که گناه از جلوی دید مردم ملأ عام به خفا برود 6. ممکنه تذکر در همان لحظه تاثیر نگذاره بلکه بعداً و به کمک تذکرات سایرین به تاثیر برسد 7. وجه دیگر احتمال تأثیر این است که فرد گناهکار بفهمد که برای گناه کردن در جامعه خیلی آزاد نیست یعنی بداند که کسانی هستند که از کار او ناراحتند 8. وجه دیگر احتمال تأثیر این است که گناهکار با خیال راحت گناه نمی کند 9. تذکر دهنده در گناه گناهکاران شریک نمی شود این هم خودش احتمال تاثیر است 10. گناه در ذهن مردم عادی نمی‌شود و جای منکر و معروف باهم عوض نمی شود ♦️آیت الله خامنه ای می فرمایند: برخی گفته اند که باید احتمال تاثیر وجود داشته باشد من می‌گویم احتمال تاثیر همه جا قطعی ست مگر نزد سلاطین حکومت های قلدر، ولی حرف برای مردم اثر دارد
🔴 پیوند جالب توجه آمریکایی ها، اصلاح طلبان و مذهبی های صورتی 🔰متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا : " ما نگران فعالیت دوباره پلیس به اصطلاح اخلاق ایران برای اجرای حجاب اجباری هستیم. به نظر می رسد حکومت ایران هیچ درسی از اعتراضات اخیر نگرفته است. "/ ایرنا ✳️ چند نکته: 1️⃣ در داخل ایران، اصلاح طلبان و مذهبی های صورتی به گشت های خودرویی و پیاده پلیس که قصد مقابله با دارند، حمله می کنند و مثلاً اظهار نگرانی دارند. از آن طرف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در این زمینه اظهار نگرانی می کند❗️ 2️⃣ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا انتظار داشته که با به راه افتادن فتنه هرزه ها و فواحش، جمهوری اسلامی درس عبرت !!! بگیرد. از آن طرف، اصلاح طلبان و مذهبی های صورتی هم انتظار دارند که جمهوری اسلامی از فتنه اخیر درس عبرت !!! بگیرد. 3️⃣ آمریکایی ها انتظار دارند که پس از فتنه اخیر، پلیس جمهوری اسلامی، کند و دست ازمقابله با ولنگاری بردارد. از آن طرف، اصلاح طلبان و مذهبی های صورتی نیز پس از فتنه اخیر، با بهانه و توجیهات مختلف به فعالیت های پلیس در زمینه امنیت اخلاقی، حمله می کنند و به نوعی خواستار عقب نشینی از مواضع گذشته هستند❗️ ➖➖➖➖ کانال سخنرانی جهاد تبیین | 🆔 @Tablighgharb