eitaa logo
شهدای مارچین
33 دنبال‌کننده
8.1هزار عکس
6.8هزار ویدیو
546 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 سرلوحه تعليمات اسلام تا آخر دهر امام خمینی (ره): محرّم چه ماه مصيبت‌زا و چه ماه سازنده و كوبنده‏اى است، محرّم ماه نهضت بزرگ سيد شهيدان و سروَر اولياى خداست كه با قيام خود در مقابل طاغوت، تعليم سازندگى و كوبندگى به بشر داد و راه فناى ظالم و شكست ستمكار را به فدايى دادن و فداشدن دانست؛ و اين خود سرلوحه تعليمات اسلام است براى ملت‌ها تا آخر دهر. صحیفه امام؛ ج3؛ ص314 | پیام به ملت ایران؛ 2 بهمن 1356 @sahifeh_noor
4.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ملت ما قدر مجالس عزاداری را بداند 🔹امام خمینی(ره): اگر بُعد سیاسی اینها را اینها بفهمند، همان غربزده‌ها هم مجلس بپا می‌کنند و عزاداری می‌کنند 📥دریافت سایر کیفیت ها👇 http://emam.com/posts/view/19880 🏴 @Sahifeh_noor
🔰قیام برای نهی از منکر 🔹اینکه حضرت ابی عبد اللّه(ع) نهضت کرد و قیام کرد با عدد کم درمقابل یزید، برای این بود که گفتند تکلیف من این است که استنکار کنم از این، نهی از منکر کنم. 📅 امام خمینی(ره) | ۱۱ آذر ۱۳۵۷ 🏴 @Sahifeh_noor
هدایت شده از حمید رسایی
4.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️آیینه پیمبر است که میرود ▪️کیفیت شهادت حضرت علی اکبر از زبان رهبرمعظم انقلاب 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
.emamkhamenei31_443106089391620534.mp3
زمان: حجم: 1.51M
🏴امام خامنه ای:برادران وعزیزان ما در نیمه راهیم 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
🌹عاشورا یک مسئله بسیار مهم سیاسی- عبادی است ♦️امام خمینی (ره):در این ماه ، اجتماعات داشته باشند، خطبا هم بروند مسائل روز را برایشان بگویند و تعزیه بگویند و گریه بکنند برای ، این یک شعار الهی است. انقلاب کردیم که را زنده کنیم. زنده نگه داشتن یک مسئله بسیار مهم سیاسی- عبادی است. ♦️عزاداری کردن برای شهیدی که همه چیز را در راه اسلام داد، یک مسئله سیاسی است؛ یک مسئله‌ای است که در پیشبرد انقلاب اثر بسزا دارد. ما ملت هستیم، ما ملتی هستیم که با همین اشکها سیل جریان می‌دهیم و خرد می‌کنیم سدهایی را که در مقابل اسلام ایستاده است. 📚صحیفه نور،جلد 13،صفحه 156 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
🗒 امروز چه روزیه @TebyanOnline
هدایت شده از احمدحسین شریفی
⚫️عاشورا و شيعيان انگليس پسند 🖊احمدحسین شریفی ◾️بدون شک هرانسانی، حتی اگر مسلمان هم نباشد، داستان کربلا و غربت و مظلوميت حسين و يارانش را بشنود يا بخواند، حتماً محزون و غمگين شده و توانايي جلوگيري از گريستن را ندارد. افزون براين، توصيه‌هاي زيادي به برپايي مجالس عزا و رثاي ابي‌عبدالله شده است؛ گريه بر مظلوم و گريه براي بي‌ياور ماندن ولي خدا و دين خدا، مي‌تواند عبرت‌آموز، محرک و نيروزا باشد. اما کساني بوده و هستند که بر اصالت اشک و گريه و رثا، بدون آنکه به انزجار از کفر و شرک و نفاق و ظلم منجر شود، تأکيد و اصرار داشته و دارند! اما دشمنان حسین و شیعیان حسینی چون مبارزه با اصل عاشورا و زدودن نام حسين را ممکن نمي‌دانند، تلاش مي‌کنند، حقيقت حسين و حقيقت عاشورا را نابود کنند. بعضا فلسفة قيام حسين را اين مي‌دانند که او مي‌خواست، مسيح‌وار (البته باز هم به قرائت مسيحيت جعلي)، قرباني گناهان امت و يا وسيله‌اي براي بخشش گناهان امت شود! اين نگاه متأسفانه در گذشته نيز وجود داشت، في‌المثل، ميرزا محمدباقر شريف طباطبائي در کتاب اسرار الشهادة، مي‌نويسد: آن حضرت «مي‌خواست كه كشته شود از براي اينكه مؤمنين اولين و آخرين بر او جزع كنند و گريه و زاري نمايند ... تا به اين واسطه گناهان ايشان آمرزيده شود و گريه و اندوه ايشان كفارة گناه ايشان باشد ... پس در واقع شهادت آن بزرگوار كفارة گناه جميع گناهكاران است». ملامهدي نراقي در كتاب محرق القلوب مي‌گويد: «امام حسين .. براي رسيدن به شفاعت كبرا، كه مقتضي استخلاص همة محبان و مواليان باشد ... به شهادت راضي شد تا اين مرتبه از براي او باشد و بدون شهادت وصول به اين مرتبه از براي او ممكن نبود. زيرا كه رفع كدورات معاصي امت و شفاعت ايشان موقوف بر خون و تألم ايشان است.» گفتني است برخي از رونشفكرنمايان معاصر، مثل مجيد محمدي در مقاله‌اي با عنوان «فرهنگ عاشورا در عصر سکولار» نيز همين تفسير مرگ فديه‌وار حسين را مناسب‌ترين تفسير با دنياي مدرن مي‌دانند! و در حال حاضر، شيعيان انگليس پسند و رسانه‌هاي غربي نيز تمام تلاش خود را در پررنگ کردن همين نگاه انحرافي به قيام حسيني به کار مي‌گيرند. نتيجة فاجعه‌آميز اين نوع نگاه نادرست به قيام حسيني اين بود که در روز عاشوراي سال 1330ق، 200 نفر از سپاهيان روس، در ميدان مرکزي تبريز ثقة الاسلام تبريزي، از رهبران نهضت مشروطه، را دار مي‌زنند، اما 2000 نفر قمه‌زن، حاضر نيستند دربرابر اين ظلم کمترين اقدامي کنند و با اين بهانه که «آقا جان! اولارين توفنگي وار، آدمي اولْدُرَلْلَر؛ آقاجان آنها تفنگ دارند و آدم را مي‌كشند»، تن به چنان خفت و ظلمي مي‌دهند و نمي‌دانند که همان امامي که براي او قمه بر سر مي‌زدند، براي مبارزه با ظلم قيام کرده است! 🆔کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🔹 ارتباط با ادمین :👇 @mjbayat
هدایت شده از ابوالفضل ساجدی
✍️ ابوالفضل ساجدی 🔷از سرانجام شمر درس عبرت بگيريم 🔷او جانباز لشكر علي ع بود و بارها پياده به مكه رفته بود دنيا آزمايشگاه تفكيك پاكان از پليدان است. امتحانات الهي سخت است و بايد از خدا عاقبت به خيري طلب كنيم. خداوند مي فرمايد: وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ ۗ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ (بقره 155) يعني "قطعاً همه شما را با سختيهايي مانند ترس، گرسنگی، و کاهش در مالها و جانا و میوه‌ها، آزمایش می‌کنیم؛ و بشارت بده به استقامت‌کنندگان!" شمر بن ذي الجوشن كه جلاد كربلاست و با امام حسين ع جنگيد و قرنهاست كه ميليونها انسان او را در زيارت عاشورا لعن مي كنند، سوابق درخشاني دارد. او از فرماندهان سپاه اميرالمومنين ع در جنگ صفین بود و از خود شجاعتها نشان داد. بنابر آنچه در تاريخ طبري و برخي ديگر منابع آمده او در این جنگ به دلیل درگیری با «ادهم بن محرز باهلی»، به شدت مجروح شد. شمر كسي است كه 16 بار با پای پیاده به مکه رفت. او اهل نماز شب بود. اما عاقبت به شر شد. 🔻البته او انساني شكمباره، بد زبان، نيش زن، و شديدا حسود بود كه چشم ديدن پيشرفت هيچكس را نداشت. اللهم اجعل عواقب امورنا خيرا. انشاالله همديگر را دعا كنيم كه سرانجامي نيكو و خداپسند داشته باشيم و از امتحانات الهي سربلند بيرون آييم. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2073231414Cedf9811cee 🔸 ارتباط با ادمین کانال : 👇
فردي از امام حسين سؤال کرد که «اي فرزند رسول‌الله، برنامة روزانة شما چيست؟ چگونه صبح خود را آغاز کرده‌اي؟» امام در پاسخ فرمود: صبح خود را با اين باورها آغاز مي‌کنم: پروردگاري بالاي سرم است؛ آتشي در پيش رويم؛ مرگ منتظر من است؛ به تک‌تک اعمال من حسابرسي خواهد شد؛ مي‌دانم که در گرو اعمال خود هستم؛ مي‌دانم که به همة خواسته‌هايم نمي‌رسم؛ مي‌دانم که همة‌ ناخوشي‌ها را نمي‌توانم از خود دفع کنم؛ مي‌دانم که امور عالم به دست خداوند است؛ «فَإِنْ شَاءَ عَذَّبَنِي وَ إِنْ شَاءَ عَفَا عَنِّي فَأَيُّ فَقِيرٍ أَفْقَرُ مِنِّي.»