eitaa logo
شهدای بنیاد مسکن
36 دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
2.3هزار ویدیو
185 فایل
طرح ثامن
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از راه روشن ۱۱۴
توییت هوشمندانه سید حسن دبیرکل لبنان با انتشار تصویر سردار در کنار ایت الله و اشاره به آیه «وَعَهِدْنَا إِلَىٰ إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ أَنْ طَهِّرَا بَيْتِيَ...» : به ابراهیم و اسماعیل سفارش کردیم: 《... خانه‌ام را از هرچه رنگ‌وبوی بت‌پرستی دارد، پاک کنید》بقره۱۲۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹امام خمینی (ره): مثل چمران بمیرید ♦️سالگرد شهادت دکتر چمران 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
🌹شهید دکتر چمران:من نمی‌گویم ولی فقیه معصوم است، اما ملتی که به امر خدا به امر ولی فقیه اعتماد میکنند، خدا اجازه اشتباه به آن رهبر را نمی‌دهد و به نوعی به او معصومیت می بخشد. 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
هدایت شده از کانال گزارشات حوزه امام جعفر صادق (ع)
بسم الله الرحمن الرحیم ✳️ انتخابات (14) 🔵 همیشه پیروز (بخش پایانی) انتخابات، انجام شد. ✅ از نامزدها؛ کسی که برای رضای خدا وارد کارزار شده باشد، چه پیروزِ این انتخابات باشد و چه رأی نیاورده باشد، در صورتی که برای رضای خدا و انجام وظیفه و خدمت به مردم آمده باشد، پیروز است. ✅ از مردم؛ این مردم، همیشه پیروزند، همیشه سربلندند، همیشه ـ با حضورشان در سنگرهای پشتیبانی از نظام اسلامی ـ بار مسؤولان و حساب و کتابِ آن ها را در آخرت سنگین کرده و می کنند. 🔴 اما مسؤولیت همه در زمان پسا انتخابات چیست؟ رقابت، در انتخابات به معنای «عداوت» نیست، بلکه به معنای «سبقت» است؛ سبقت به سوی کار خیر. «رقابت در کار خیر»، سباقت است نه عداوت. بنابراین، پس از رقابت، همه برای پیروزِ میدانِ مسابقه، خوشحال اند و به او تبریک می گویند، زیرا همه در خطِ میدان مسابقه ـ که خط انجام وظیفه بود ـ حضور داشتند. حتی اگر کدورتی شد و کینه ای پیش آمد و عداوتی نتیجه داد، قرآن می فرماید: وَلَا تَسْتَوِي الْحَسَنَةُ وَلَا السَّيئَةُ، ادْفَعْ بِالَّتِي هِي أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِي بَينَكَ وَبَينَهُ عَدَاوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِي حَمِيمٌ (34 فُصّلت). خوبی و بدی، يکسان نيستند؛ بدی را با خوبی دفع کن، تا ناگهان ببینی کسی که بین تو و او عداوتی هست، گویا دوستی صمیمی است. ❤️ مرحوم شهید مطهری داستان زیبائی را در صفحه ی 170 از جلد اول کتاب «داستان راستان» نقل می کند. می نویسد: صفا و صمیمیت و همكاریِ صادقانه ی هشام بن حَكَم [از یاران درجه ی اول امام صادق علیه السلام] و عبد اللّه بن یزید اباضی [از بزرگان فرقه ی خوارج] مورد اِعجاب همه ی مردم كوفه شده بود. این دو نفر، ضرب المثل دو شریك خوب و دو همكار امین و صمیمی شده بودند. این دو به شراكتِ یكدیگر، یك مغازه ی خرّازی داشتند، جنس خرازی می آوردند و می فروختند. تا زنده بودند میان آنها اختلاف و مشاجره ای رخ نداد. چیزی كه موجب شد این موضوع زبانزد عموم مردم شود و بیشتر موجب اعجاب خاص و عام گردد، این بود كه این دو نفر از لحاظ عقیده ی مذهبی در دو قطب كاملا مخالف قرار داشتند، زیرا هشام از علما و متكلمین سرشناس شیعه ی امامیه و یاران و اصحاب خاص امام جعفر صادق علیه السلام و معتقد به امامت اهل بیت بود، ولی عبد اللّه بن یزید از علمای اباضیه [خوارج] بود. آنجا كه پای دفاع از عقیده و مذهب بود، این دو نفر در دو جبهه ی كاملا مخالف قرار داشتند، ولی آنها توانسته بودند تعصّب مذهبی را در سایر شؤون زندگی دخالت ندهند و با كمال متانت كارِ شركت و تجارت و كسب و معامله را انجام دهند. عجیب تر اینكه بسیار اتفاق می افتاد كه شیعیان و شاگردان هشام بن حکم، به همان مغازه می آمدند و هشام، اصول و مسائل تشیّع را به آنها می آموخت و عبد اللّه از شنیدنِ سخنانی برخلاف عقیده یِ مذهبی خود، ناراحتی نشان نمی داد. نیز، اباضیه می آمدند و در جلو چشم هشام تعلیمات مذهبی خودشان را كه غالباً علیه مذهب تشیّع بود فرا می گرفتند و هشام ناراحت نمی شد. یك روز عبد اللّه به هشام گفت: «من و تو با یكدیگر دوستِ صمیمی و همكاریم. تو مرا خوب می شناسی. من میل دارم كه مرا به دامادیِ خودت بپذیری و دخترت فاطمه را به ازدواج من درآوری. هشام در جواب عبد اللّه، فقط یك جمله گفت و آن اینكه: «فاطمه مؤمنه [یعنی شیعه] است. عبد اللّه با شنیدن این جواب، سكوت كرد و دیگر سخنی از این موضوع به میان نیاورد. این حادثه نیز نتوانست در دوستی آنها خللی ایجاد كند. همكاریِ آنها باز هم ادامه یافت. تنها مرگ بود كه توانست بین این دو دوست، جدایی بیندازد و آنها را از هم دور سازد. 🌹❤️ بنابراین از تمام دوستان عزیز و گرامی؛ برادران و خواهران، کسانی که این نوشته ی بنده را می خوانند و کسانی که نوشته ی بنده را می توانند به نحوی ـ با فرستادن، با توضیح دادن، با سخنرانی کردن و... ـ به دیگران برسانند، درخواست دارم که در «میدانِ» مبارزه با هوایِ نفس نیز، تابع «دیپلماسیِ حق» باشند، و دیپلماسیِ حق، چیزی جز مضمونِ آیه ای که ذکر شد نیست: «هرگز خوبی و بدی، يکسان نيستند؛ بدی را با خوبی دفع کن، تا ناگهان ببینی کسی که بین تو و او عداوتی هست، گویا دوستی صمیمی است». از خداوند متعال، مقامی عظیمی که پس از این آیه، ذکر شده است را برای همه ی مردم سرافراز ایران آرزو مندم. ...پایان... وَ لِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ (41 حج) محمد ذکاوت صفت ـ قم ـ 29 خرداد 1400
اسماعیل قاآنی ابراهیم رئیسی