#فضیلتنمازاولوقت⏳
امام صادق علیهالسلام فرمودند:
فضیلت نماز اول وقت بر آخر آن برای مؤمن ، از دارایی و فرزندش بهتر است.....
#بحارالانوار📚
@Shohadaye_Delfan
🌹🕊 زندگی به سبک شهـداء
سردار شهید حاج حسین پورجعفری
🔹 «هیچ پست و مقامی پدرم را مغرور نکرد. تواضعی مثالزدنی داشت. علاقهای به پست و مقامهای دنیایی نداشت.
🔹هر از گاهی که به بابا گلایه میکردیم و میگفتیم چرا اینقدر کم به خانه میآیید؟ پاسخ میداد: «به خاطر راحتی شما...»
🔹درخصوص حجابِ من و خواهرم از همان کوچکی به ما تأکید داشت ولی هیچوقت این حرف را مستقیم به ما نمیگفتند و مستقیم از ما نمیخواستند که باید حجابتان چادر باشد. ولی به صورت غیرمستقیم با حرفزدنشان و انجام کارهایشان ما متوجه شدیم که باید پوشش چادر داشته باشیم.
✍ راوی : دختر گرامی شهید
#هیـئت_الشهـداء
╭┈────『💚🕊』
╰┈➤@Shohadaye_Delfan
7.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
درس زیبایی از صحیفه سجادیه..
🍃🌺..
#هیـئت_الشهـداء
╭┈────『💚🕊』
╰┈➤@Shohadaye_Delfan
🍃 پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمودند:
هنگامی که انسان از بستر لذتبخش خود برخیزد در حالی که چشمانش خواب آلوده است برای اینکه با نماز شبش پروردگار خود را خشنود کند، خداوند در مقابل فرشتگانش به او مینازد و میفرماید: آیا بنده مرا نمیبینید که از رختخواب گوارایش برخاسته برای نمازی که من بر او واجب نکردم. گواه باشید که او را بخشودم.
📚 وسائل الشیعه، ج۸، ص۱۵۷
💯اگر گناه هم کردید از ما رو برنگردانید ...!
❤️حضرت رسول اکرم ص)
بدانید هیچ چیزی مؤمن را به خدا نزدیک نمی کند، مگر آنکه :
⇦ #نماز _شب
⇦ تسبیح و تهلیل گفتن
⇦ استغفار و گریه های نیمه شب
⇦ خواندن قرآن تا طلوع فجر
⇦ متصل نمودن نماز شب به نماز صبح
پس هر که چنین باشد ، او را بشارت می دهم به فراوانی روزی که بدون رنج و زحمت و زور بازو به دستش آید .
📙 ارشاد القلوب ، ج ۲ ، ص ۱۷
... 🌺..........
✨ به چه اموالی خمس تعلق میگیرد؟
🍃 خمس در هفت چیز واجب است که مهمترین آن درآمد (منافع کسب و کار) است.
معنای درآمد
منظور از درآمد در این جا، مال و ثروتی است که از راه فعالیتهای اقتصادی به دست میآید، مثل فعالیتهای کشاورزی، تجاری، اجاره دادن و یا گرفتن حقوق و ... فرد باید خمس درآمد مازاد بر خرجی خود را پرداخت کند.
⚠️ امام صادق علیه السلام فرمودند: براى هیچ کس روا نیست که از مال خمس چیزى بخرد، مگر آنکه حق ما را به ما برساند.
📚وسائل الشیعة، ج۹، ص ۴۸۴