eitaa logo
میعادگاه شهدا | روشنگری
438 دنبال‌کننده
11.2هزار عکس
19.5هزار ویدیو
933 فایل
🕯میعادگاه شهدای وَرجُوی 📌شهید پرور ترین روستای ایران آذربایجان شرقی ؛ ۶ کیلومتری جنوب شهرستان مراغه پایگاه شهید رجائی صاحب امتیاز: 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْائوی Www.varjovi.ir @varjovi ۰۹۳۵۴۳۲۱۲۹۴ | ارتباط با مدیر مسئول
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚜ نسل جدید موشک های بالستیک ایران و پوشش عجیب این موشک ها در منطقه. ⚜ کانال تحلیل سیاسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
y2mate.com - راهکار فوری مهمترین مجله دنیا برای پایان جنگ یمن_v240P.mp3
9.73M
⚜راهکار فوری مهمترین مجله دنیا برای پایان جنگ یمن ⚜ کانال تحلیل سیاسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
48.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🆘 🎥 نقد و بررسی مستند عمامه صورتی - پارت اول 👤 با حضور علیرضا پورمسعود، حسین شمقدری و حجت الاسلام صفری 🗓 ۱۰ دی ۱۴۰۲ 📌 تهران ▶️ یوتیوب: 🔗 https://youtu.be/aaZ-uyIbSzU ✅منبع/ آرشیو سخنرانی های استاد علیرضا پور مسعود 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
49.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🆘 🎥 نقد و بررسی مستند عمامه صورتی - پارت دوم 👤 با حضور علیرضا پورمسعود، حسین شمقدری و حجت الاسلام صفری 🗓 ۱۰ دی ۱۴۰۲ 📌 تهران ▶️ یوتیوب: 🔗 https://youtu.be/aaZ-uyIbSzU ✅ منبع/ آرشیو سخنرانی های استاد علیرضا پور مسعود 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
29.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🆘 🎥 نقد و بررسی مستند عمامه صورتی - پارت سوم _ پایان 👤 با حضور علیرضا پورمسعود، حسین شمقدری و حجت الاسلام صفری 🗓 ۱۰ دی ۱۴۰۲ 📌 تهران ▶️ یوتیوب: 🔗 https://youtu.be/aaZ-uyIbSzU ✅ منبع/ آرشیو سخنرانی های استاد علیرضا پور مسعود 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
نقد_و_بررسی_مستند_عمامه_صورتی_aaZ_uyIbSzU_139.mp3
24.89M
🎧 نقد و بررسی مستند عمامه صورتی 👤 با حضور علیرضا پورمسعود، حسین شمقدری و حجت الاسلام صفری 🗓 ۱۰ دی ۱۴۰۲ 📌 تهران ▶️ یوتیوب: 🔗 https://youtu.be/aaZ-uyIbSzU ✅ منبع/ آرشیو سخنرانی های استاد علیرضا پور مسعود
💢نفوذ ایران در مهم‌ترین پایگاه امنیتی رژیم اشغالگر 🔹پس از مرگ مشکوک یکی از فرماندهان شاغل در معاونت اطلاعات ارتش صهیونیستی(امان) اطلاعات منتشر شده از حذف فیزیکی معنادار او به دست صهیونیست‌ها حکایت دارد. 🔸بنا بر این اخبار، «شاخار یوسف‌زاده» به اتهام درز دادن اطلاعات مهم نظامی و امنیتی به منابع اطلاعاتی ایرانی، طی یک سانحه ساختگی کشته شده است. 🔹شاخار یوسف‌زاده، از ساکنان ایرانی‌الاصل در سرزمین‌های اشغالی بود که در زمان مرگ، معاونت فرماندهی یکی از واحدهای امان را به‌عهده داشت. 🔸بنا بر این گزارش، بیشترین محل تردد شاخار یوسف‌زاده به دو پایگاه مهم امان (از میان چهار پایگاه اصلی)، یعنی «گالیلوت» و «صنیفیم» بوده است. 🔹پایگاه گالیلوت یکی از پایگاه‌های اصلی امان است که ستاد واحد ۸۲۰۰ در آن استقرار دارد و پایگاه صنیفیم هم در اورشلیم (قدس اشغالی) واقع شده است که بخش بزرگی از واحد ۸۲۰۰ در آنجاست. واحد ۸۲۰۰ مهم‌ترین و بزرگ‌ترین بخش امان است که وظیفه جمع‌آوری اطلاعات را به‌عهده دارد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 💥جنگ ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
💢دقیقاً طبق نقشه ایران عمل کردیم 🔹روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» نوشت، در حال باخت در شطرنج پیچیده به ایران هستیم. 🔸این روزنامه به قلم «باز گانور» رئیس دانشگاه ریچمن نوشت: «در حالی که جنگ میان اسرائیل با فلسطین ادامه دارد، ضروری است که سابقه و عوامل آغاز جنگ را درک کنیم و به چند سؤال اساسی بپردازیم، چرا این جنگ در اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شد؟ چه کسی پشت آن است؟» 🔹این رسانه‌ با اعتراف به این موضوع که همه نیروهای مقاومت و ضد صهیونیستی برگرفته از انقلاب ایران هستند، با نقد رویکرد دولت نتانیاهو در مواجهه با عملیات ۷ اکتبر نوشت: «اسرائیل مستقیماً وارد تله ایران شد. اسرائیل دقیقاً طبق نقشه ایران عمل می‌کرد. اسرائیل نه‌تنها از طریق کانال‌های اطلاعاتی خود در مقابل حماس قادر به تشخیص مقاصد و نقشه‌های عملیات نشد، بلکه در شناسایی سیگنال‌های اطلاعاتی در مورد این موضوع در مقابل حزب‌الله و ایران نیز ناکام ماند. در نتیجه، این باور غالب وجود دارد که ایران در حمله به اسرائیل دست نداشت.» ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 💥جنگ ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️🍃🌹🍃▪️ 🌿اگر بعنوان یک شیعه بهت بگن از امام هادی علیه السلام برای ما بگو، چقدر میدونی⁉️۴ نکته طلایی در مورد امام هادی علیه السلام ▪️ ▪️ ▪️ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌💥جنگ ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️چرا باید اهل بیت (علیهم السلام) را یاری کنیم؛ آیا هم اکنون امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) نیازمند یاری ما می باشد؟ (بخش دوم و پایانی) 🔹در بخشی از خطاب به (علیهم السلام) آمده است: «مَنْ وَالاكُمْ فَقَدْ وَالَى اللَ وَ مَنْ عَادَاكُمْ فَقَدْ عَادَى اللَ وَ مَنْ أَحَبَّكُمْ فَقَدْ أَحَبَّ اللهَ وَ مَنْ أَبْغَضَكُمْ فَقَدْ أَبْغَضَ اللهَ»؛ (آنكه شما را داشت، را دوست داشته، و هركه شما را داشت خدا را دشمن داشته، و هركه به شما ورزيد به محبت ورزيده‏ و هركه با شما نمود، با خدا كينه‏ ورزى نموده است). این نیز بی دلیل نیست. چرا که با حمایت از او حفظ میگردد. آنها و می باشند. 🔹آنها برگزیدگانی هستند که بر روی زمین اند. این افراد کسانی هستند که خداوند درباره ایشان میفرماید: «أَئِمَّةً یَهْدُونَ بِأَمْرِنَا»؛ [۱] (پیشوایانی که به دستور ما را می کردند). در زیارت جامعه کبیره (صلی الله علیه و آله) اینگونه توصیف میشوند: «أَنَّكُمُ الْأَئِمَّةُ الرَّاشِدُونَ الْمَهْدِيُّونَ الْمَعْصُومُونَ الْمُكَرَّمُونَ الْمُقَرَّبُونَ الْمُتَّقُونَ الصَّادِقُونَ‏ الْمُصْطَفَوْنَ الْمُطِيعُونَ لِله الْقَوَّامُونَ بِأَمْرِه»؛ (شما ، ، مُبرای از خطا، بزرگوار، مقّرب، پرهیزکار، راست کردار، و هستید که او اراده و خواسته هایش را بوسیله شما برپای می دارد). 🔹آنان همه‌ و همه می باشند، و آنچه از طرف پروردگار به بندگانش احسان می شود به خاطر آنهاست: «بِكُمْ يَمْحُو مَا يَشَاءُ [الله] وَ بِكُمْ يُثْبِتُ وَ بِكُمْ تُنْبِتُ الْأَرْضُ أَشْجَارَهَا وَ بِكُمْ تُخْرِجُ الْأَشْجَارُ أَثْمَارَهَا وَ بِكُمْ تُنْزِلُ السَّمَاءُ قَطْرَهَا وَ رِزْقَهَا وَ بِكُمْ يَكْشِفُ اللهُ الْكَرْبَ»؛ ( آنچه را بخواهد کرده، و یا می کند. به درختان زمین می روید و میوه می دهد. به باران فرو می ریزد و نازل می گردد و خداوند به وسیله شما و مشکلات را برطرف می کند). بنابراین اگر کسی بخواهد خدا را یاری کند تا مشمول عنایات پروردگار و امدادهای غیبی او واقع شود، باید او را یاری کند. 🔹با این توضیح، روشن می شود که منظور (علیه السلام) ـ در عصر ـ از ندای «آیا کسی هست مرا کند» چیست؟ این که چرا (علیه السلام) پس از این که همه عزیزانش در خون تپیده و جز دشمن کینه توز در برابرش نیست، فریاد می ‏زند که: «هَلْ مِنْ ذَابٍّ يَذُبُّ عَنْ حَرَمِ رَسُولِ اللهِ (ص) هَلْ مِنْ مُوَحِّدٍ يَخَافُ اللهَ فِينَا هَلْ مِنْ مُغِيثٍ يَرْجُو اللهَ بِإِغَاثَتِنَا هَلْ‏ مِنْ‏ مُعِينٍ‏ يَرْجُو مَا عِنْدَ اللهِ فِی إِعَانَتِنا»؛ [۲] (آیا کسى هست که از (ص) دفاع کند؟ آیا خداپرستى در میان شما پیدا مى‏‌شود که از خدا بترسد و ستم بر ما روا ندارد؟ آیا فریادرسى هست که براى خدا به فریاد ما برسد؟ آیا هست که با امید به عنایت خداوند به یارى ما برخیزد؟). 🔹مگر نمی ‏داند کسی نیست که او را یاری کند؟ و بر فرض کسی هم بیاید، در مقابل لشکری انبوه، چه کاری از او ساخته است؟ آری! پاسخ این است که او است و صفت رحمانیّت و رحیمیّت خدا نیز در او متجلّی است. به همین خاطر در آن لحظات می خواست که حتی یک نفر را هم که شده، از منجلاب به برساند. منظور حضرت از این سخن، این بود که: «آیا کسی هست که به سوی ما بیاید تا و رستگار شود؟» زیرا در و دین اوست که بدون محقّق نمی گردد. این ندای نصرت طلبی تا ابد خاموش نخواهد شد. 🔹 (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نیز این ندا را به نحوی تکرار کرده، از منتظرانش می خواهد که برای نزدیک شدن زمان بسیار کنند؛ چرا که او موجب در امور است: «أَكْثِرُوا الدُّعاءَ بِتَعْجيلِ الْفَرَجِ، فَاِنَّ ذلِكَ فَرَجُكُم». [۳] به امید روزی که را بشنویم، و به او به نحو احسن پاسخ گوییم. پی نوشت‌ها؛ [۱] سوره سجده، آیه۲۴ [۲] اللهوف على قتلى الطفوف، ابن طاووس، جهان، تهران، چ۱، ۱۳۴۸ش، ص۱۱۶ [۳] كمال الدين و تمام النعمة، ابن بابويه، اسلامية، تهران، ۱۳۹۵ق، چ۲، ج ‏۲، ص۴۸۵ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) منبع/ تبیین 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
160204_1559.mp3
22.03M
⭕️عربستان بدون یمن از بین می‌رود 🎙سخنرانی دکتر امیر حمزه مهرابی در جمع کارشناسان اقتصادی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی زمان: شنبه ۲۳ دیماه ۱۴۰۲ موضوعات: ▫️ویژگی های شگفت انگیز یمن ▫️میزان وابستگی عربستان به یمن ▫️آینده جهان با توجه به نقش آفرینی انصارالله ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🔴 شش تفاوت ما و رهبری در حوادث اخیر مخاطب این متن دلسوزان ایران انقلابی هستند ولی در مواردی اشکالات محاسباتی در تحلیل وقایع و فاصله گرفتن از محکمات معرفتی، باعث خطای تشخیص و در نهایت قضاوت نادرست می‌شود. برخی خودتحقیری‌های اخیر در دل جبهه انقلاب از همین منظر است. حوادث اخیر فرصت است؛ سبک تحلیل این جریان را با رهبری انقلاب تطبیق دهیم: 1⃣خطای اول؛ روزهای اول بعد از طوفان‌الاقصی را خاطرتان هست؟ در فضای مجازی یک شور و شعف وصف‌ناپذیر راه افتاده بود، اما لا‌به‌لای این شور و شعف یک خط انحرافی بود و آن اینکه چه نشسته‌اید که ایران، اسرائیل را موشک‌باران کرد. همان زمان رهبری انقلاب در نخستین سخنرانی تصریح کردند که این عملیات با تدبیر و شجاعت حماس صورت گرفته است 🔻این اشتباه را ساده نگیرید. این خطای راهبردی ناشی از این است که توان ایران در ساخت جبهه مقاومت را نمی‌بینیم و تصور می‌کنیم قدرت ایران در ورود مستقیم یا فروش اسلحه یا حتی مشاوره نظامی است 2⃣خطای دوم؛ چند روز از گذشته بود. همه رسانه‌ها ازجمله صداوسیما پر‌شده بود از اخبار کشتار مردم مظلوم غزه. طبیعی است. باید ددمنشی رژیم کودک‌کش نشان داده می‌شد، اما این صحنه همه واقعیت جنگ بود؟ خیلی‌ها بعد از دیدن این تصاویر دچار تردید شدند که اساسا چرا حماس باید حمله می‌کرد؟ سخنرانی دوم رهبری انقلاب این بود که این همه واقعیت نیست. تعبیرشان این بود که اگر ناقص روایت کنیم به مردم غزه ظلم کرده‌ایم. تصاویر خبری ما قدرت سخت‌و‌نرم حماس را به‌درستی روایت نمی‌کرد. شکست ترمیم‌ناپذیر را رهبر انقلاب در این نقطه مطرح کردند. 🔻این اشتباه را هم ساده نگیرید. این خطای برداشت یعنی متوقف شدن در ندیدن سطوح مختلف قدرت حماس؛ هم سطح نظامی و هم سطح قدرت نرم 3⃣خطای سوم؛ کسانی که در ابتدا، ماجرای طوفان‌الاقصی را دست برون آمده ایران از آستین حماس می‌دانستند بعد از مدتی گفتند پس ایران کجاست؟ چرا ورود نمی‌کند؟ رهبر انقلاب در دیدار با خانواده شهید سلیمانی فرمودند: محور مقاومت را احیا کرد. این حرف یعنی چه؟ این حرف یعنی انقلاب اسلامی بستری را برای تربیت، بیداری و متشکل‌سازی‌ در منطقه فراهم کرده است که ثمره‌اش حضور جوانانی در محور مقاومت است که خودشان با شجاعت و قدرت تدبیر می‌کنند؛ البته هرجا مبارزه با ظلم است ایران نیز دست مجاهدین را پرمی‌کند. 🔻این اشتباه را هم ساده نگیرید. وقتی نقش فعال ایران را درست نبینیم یا نقش نیروهای مقاومت را کتمان می‌کنیم یا به‌خودتحقیری می‌رسیم 4⃣خطای چهارم؛ پیروز میدان در طوفان‌الاقصی کیست؟ به‌خودمان رجوع کنیم و ببینیم صحنه را چطور ارزیابی می‌کنیم. آیا حماس را پیروز میدان می‌بینیم؟ رهبری انقلاب فرمودند به ۳دلیل روشن اسرائیل شکست خورده است؛ اول اینکه خواستند حماس را نابود کنند که نتوانستند، خواستند مردم را از غزه بیرون کنند که موفق نشدند و خواستند مقاومت را در منطقه شکست دهند که خود زمینگیر شدند. 🔻این اشتباه را هم ساده نگیرید. اگر نتوانیم جمع‌بندی دقیقی از رویارویی قوای حق و باطل در میدان داشته باشیم، بی‌شک دچار خودزنی پیاپی می‌شویم. ندیدن پیروزی حماس ناشی از نقص چشم‌هاست و تنها در غزه نیز متوقف نمی‌شود. این جریان، عملیات تروریستی کرمان و ترور سیدرضی در سوریه را هم نتوانستند از واکنش منفعلانه دشمن به بی‌آبرویی و بی‌حیثیتی‌اش از نقش‌ جمهوری اسلامی در منطقه ببینند 5⃣خطای پنجم؛ بعد از شهادت شهیدموسوی، مطالبه غالب چه بود؟ بعد از ماجرای کرمان چه؟ هردو انتقام. حق هم همین بود. رهبرانقلاب هم فرمودند: انتقام؛ اما آیا این‌دو مطالبه یکی بود؟ رهبر انقلاب هم درباره انتقام گفتند انتقام صریح و بهنگام، اما چند تفاوت کلیدی داشت. عین‌الاسد را خاطرتان هست؟ همان که خیلی‌ها اقتدار را ندیدند و رهبری آن ‌را به جهت شکست هیمنه دشمن یوم‌الله نامیدند؟ رهبری انتقام را چند لایه‌ای دیدند و گفتند: عاملین را باید سریعا شناسایی و با آنان برخورد کرد. از سوی دیگر باید ابهت دشمن نیز بشکند. فرمودند: سیلی سخت‌تر در شکست نرم‌افزاری دشمن است. از سویی واکنش و اقدام مسئولان را تأیید کردند. 🔻این اشتباه را هم نباید دست‌کم گرفت. برخی با مطالبه نادرست انتقام، ناخواسته همان کردند که دشمن از ترور‌ها هدف گرفته بود؛ یعنی تحقیر ملی 6⃣خطای ششم؛ کم‌کم دچار بی‌حسی می‌شویم؟ اخبار مظلومیت مردم غزه را می‌بینیم و رد می‌شویم؟ اما رهبرانقلاب در هر سخنرانی مسئله حماس و اسرائیل را پیش می‌کشند و تحلیل می‌کنند 🔻و اما این اشتباه را هم ساده نگیریم. احساسات را باید عقلانیت مدیریت کند تا نه خطای تشخیصی بسازد و نه با تکرار دچار سردی، خاموشی و بی‌حسی شود./سلطانزاده ــــــــــــــــ 🇾🇪 🇵🇸 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
48.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔗 کارشناس یمنی دهان مجری بی بی سی را دوخت / خیلی وقت است منتظر آمریکا بودیم 🎥 کارشناس یمنی دهان مجری بی بی سی را دوخت: ما خیلی وقت است انتظار آمریکایی ها را میکشیم. اگر حملات تهدید آمیز نیست و نمایشی است پس چرا همه به ما حمله کرده اند؟ ✅ آقای تحلیلگر 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
خیلی وقت است منتظر آمریکا بودیم - @mrtahlilgar.mp3
13.03M
🔗 کارشناس یمنی دهان مجری بی بی سی را دوخت / خیلی وقت است منتظر آمریکا بودیم 🎙 کارشناس یمنی دهان مجری بی بی سی را دوخت: ما خیلی وقت است انتظار آمریکایی ها را میکشیم. اگر حملات تهدید آمیز نیست و نمایشی است پس چرا همه به ما حمله کرده اند؟ ✅ آقای تحلیلگر 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
💠 با همت هیئت الزهراء (س) ورجوی صورت گرفت. 💢 مقدمات آزادی چهارمین زندانی غیر عمد با کمک ۸ میلیارد ريالي خیّرین مراغه و ورجوی ✍ به گزارش پایگاه خبری ورائوی رئیس هیئت الزهرای ورجوی گفت: با تامین یک سوم کمک هزینه آزادی یک زندانی غیر عمد در مراغه، مقدمات آزادی این زندانی فراهم شد. 🔸 گفت: پیرو اقدامات جهادی و فرهنگی این هیئت در سنوات گذشته، امسال نیز با کمک مالی خیّرين مراغه و ورجوی پس از تحقیق و بررسی، مقدمات آزادی یک زندانی غیر عمد متأهل فراهم شده است. که ان شاءالله تا پایان سال با تامین مابقیِ مبلغ، این زندانی به آغوش خانواده خود باز خواهد گشت. ✍ رئیس گروه جهادی هیئت الزهرای ورجوی با اشاره بر اینکه این زندانیست که با همت این هیئت آزاد خواهد شد، گفت: خیّرین عزیز می توانند در تامین مالی مابقی این امر خیر مشارکت داشته باشند. 💢 هیئت الزهراء (س) در ۶ کیلومتری جنوب شهرستان مراغه و در روستای شهید پرور ورجوی واقع گردیده است. این هیئت در سال ۱۳۸۵ تاسیس شده و تا کنون فعالیت های جهادی و اجتماعی زیادی از جمله، جمع آوری جهیزیه به افراد نیازمند، جمع آوری کمک های مردمی به هم وطنان زلزله زده، برگزاری سلسله جلسات تربیتی-خانوادگی، توزیع بسته های معیشتی، برگزاری دوره های آموزشی، آزادی زندانیان نیازمند و ... را در کارنامه خود دارد. ۲۵ دیماه ۱۴۰۲ پایگاه خبری ورائوی Www.varjovi.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 گزارش شبکه الجزیره از غافلگیری ارتش رژیم صهیونیستی در مواجهه با تونل های غزه به نقل از رسانه های عبری ✍ یدیعوت آحارونوت: 🔻 ارتش اسرائیل از مقدار تونل های مقاومت فلسطین در غزه غافلگیر شده زیرا مجموعه تونل ها ۶٠٠ درصد از آنچه ارزیابی کرده بود بیشتر بوده است! 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
1402.10.25 مناظره اکبرنژاد رئوفی.mp3
22.9M
🎙 ا 📍مناظره علمی با موضوع: ☑️ نسبت استراتژی سیاسی انبیاء با سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی با حضور: 👤حجت‌الاسلام رئوفی 👤حجت‌الاسلام اکبرنژاد 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲منبع/ رادیو فکرت 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🔻مقایسۀ نظرات آیت‌الله خامنه‌ای و آیت‌الله مصباح دربارۀ منطق حکمرانی(۱): دو روایت مشابه از سه الگوی متفاوت 🖊 مهدی جمشیدی در این یادداشت، عصاره و جوهرۀ آراء آیت‌الله خامنه‌ای و آیت‌الله مصباح‌یزدی را دربارۀ سه الگوی متفاوت حکمرانی بیان می‌کنیم و نشان می‌دهیم که روایت‌های آنها از این الگو، «مشابه» و «هم‌افزا» هستند و «شکاف» و «تضاد»ی در میان نیست. ۱. الگوی یکه‌سالاری؛ منطق استبدادِ ساخت سیاسی هر دو متفکّر بر این باور هستند که در این الگو، مردم هیچ منزلتی ندارند و تنها حاکم یا حاکمان هستند که تدبیر امور جامعه را در دست دارند؛ بدون آن‌که مردم دخالت و حضوری در حاکمیّت داشته باشند. این الگو، مردم را فاقد هر گونه «حقّ» می‌داند و بر تکلیف آنها اصرار می‌ورزد و از آنها «اطاعت مطلق» می‌طلبد و اگر هم گاهی از مردم سخن به میان می‌آید، برای حفظ ظاهر هست و حقیقتی ندارد. حکمرانی در این الگو، «متمرکز» و «نقطه‌ای» است و قدرت در ساخت آن، توزیع نشده است. ما در این زمینۀ یک تجربۀ تاریخیِ طولانی داریم؛ چنانچه آخرین نمونۀ آن، تجربۀ سلطنت پهلوی بود که در آن، مردم حتّی در «حاشیۀ سیاست» نیز قرار نداشتند و نظر و اندیشۀ آنها ارزش و اعتباری نداشت. از سوی دیگر، حاکم خود را با هیچ امر بیرونی‌ای تطبیق نمی‌دهد، بلکه «خواست شخصی» و «ارادۀ دلبخواهانۀ» او، منشأ حاکمیّت و تدبیر جامعه است. در مقام نقد این الگو، چند اشکال از جانب این دو متفکّر مطرح شده است. نخست این‌که بر اساس هیچ دلیل معتبری نمی‌توان اثبات کرد که حاکمیّت بر مردم از آنِ یک «شاه مستبد» باشد، بلکه «سلطنت» از اساس و به‌طور مطلق، غلط و نامشروع است و نظام سلطنتی جز در خودکامگی و استبداد، ریشه‌ ندارد. سنّت‌های قومی و ملّی یا وراثت یا زور و غلبه نمی‌توانند مشروعیّت بیافرینند و حقّ حاکمیّت بر مردم را از آنِ کسی نکنند. دیگر این‌که در الگوی یکه‌سالاری، مردم هیچ‌گاه «رشد اجتماعی» نمی‌یابند؛ چون مجال «انتخاب آزادنه» به آنها داده نمی‌شود. مردم، همواره موضوع منفعل و بی‌‌اراده برای حاکمیّت هستند که همچون ضعیفان و حقیران باید برای آنها تصمیم گرفت و توقع مشارکت و اندیشه‌ورزی از آنها نداشت. چنین جامعۀ تحقیرشده و فرودست نگاه‌داشته‌شده‌ای، به آمرانگیِ حاکمیّت عادت کرده است و انتقاد و اعتراض و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در آن معنا ندارد. ۲. الگوی مردم‌سالاری سکولار؛ منطق نفسانیّتِ ساخت اجتماعی هر دو متفکّر معتقد هستند که غرب متجدّد، مدّعی سرسخت این الگو است و آن را جهان‌شمول و عام می‌شمرد و بر اساس آن دربارۀ جوامع دیگر قضاوت می‌کند. در منطق تجدّد، استبداد نفی شد و اقتداگرایی ملامت شد و مردم‌سالاری به‌عنوان ارزش مطلق و نهایی مطرح گردید، امّا از آن سو، «دین از حاکمیّت» کنار گذاشته شد و مردم‌سالاری به‌طور ذاتی و جوهری، ناسازگار با حضور دین در عرصۀ حکمرانی انگاشته شد. ازاین‌رو، «سکولاریسم» یک اصل بدیهی و پیش‌فرض قطعی در تمام دولت‌های تجدّدی است. به‌بیان‌دیگر، «مردم‌سالاری» با «دین» جمع نمی‌شود و چنانچه حکومت بخواهد بر دین تکیه کند و ارزش‌های دینی را در جامعه تحقّق ببخشد، دیگری بهره‌ای از مردم‌سالاری نخواهد داشت. بدین‌جهت، حکومت‌ها باید یکی از این دو گزینۀ ناسازگار را انتخاب کنند. انتخاب عالَم تجدّد، مردم‌سالاریِ سکولار بوده است؛ چنان‌که تمام ساحت‌های تمدّن غربی بر سکولاریسم تکیه دارد. بر این الگو، نقدهای مهمی از سوی این دو متفکّر وارد شده است. یکی این‌که «حقّ الهی» را در حاکمیّت نادیده انگاشته است و به این واسطه، «ارادۀ تشریعیِ الهی» را زیر پا گذاشته شد. دین اسلام به سبب جامعیّتش، دربارۀ حکومت و سیاست نیز تجویز و تدبیر دارد و این‌گونه نیست که را به خود وانهاده باشد و احکامش منحصر به رابطۀ انسان با خدا باشد. این در حالی است که الگوی مردم‌سالاریِ سکولار، برداشت «اقلّی» و «تنگ‌دامنه» از دین دارد. دیگر این‌که در اثر «رهاشدگیِ ارزشیِ» مردم و اهتمام‌نداشتن حاکمیّت به «هدایت معنوی» و «تربیت اخلاقیِ» مردم، انتخاب‌های آنها نیز برخاسته از نفسانیّت جمعی هستند و طاغوت را بازتولید می‌کنند. البتّه مردم‌سالاری در این الگو، چندان بر واقعیّت اجتماعی تکیه ندارد؛ چراکه نظام سرمایه‌داری که بر تمدّن غربی حاکم است، ذهنیّت جمعی را در اختیار خود دارد و مجال نمی‌دهد که کسی فارغ از القاها و تحمیل‌های آن اندیشه و انتخاب کند. ازاین‌رو، نوعی مردم‌سالاریِ نمایشی و صوری در غرب برقرار است. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 💥جنگ ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🔻مقایسۀ نظرات آیت‌الله خامنه‌ای و آیت‌الله مصباح دربارۀ منطق حکمرانی(۲): دو روایت مشابه از سه الگوی متفاوت 🖊 مهدی جمشیدی ۳. الگوی مردم‌سالاری دینی؛ منطق صیرورتِ کمالیِ جامعه هر دو متفکّر تصریح می‌کنند که این الگو برخاستۀ از «تفکّر اسلامی» است و هرگز این‌گونه نیست که به اقتضای زمانه، مردم‌سالاری به دین افزوده شده باشد، درحالی‌که خود دین، از آن سخنی به میان نیاورده باشد. مردم‌سالاریِ دینی، حاصل به‌ هم دوخته‌شدن دو امر متضاد نیست، بلکه منطق درونیِ خود دین به اسقرار مردم‌سالاری حکم می‌کند؛ چنان‌که در صدر اسلام نیز حکومت رسول اکرم و حضرت امیر، بر «بیعت» تکیه داشت. تفاوت مردم‌سالاریِ اسلامی با مردم‌سالاریِ سکولار در این است که در این نوع از مردم‌سالاری، امام جامعۀ اسلامی و همچنین ساختار سیاسی می‌کوشد از طریق «تعلیم و تربیت جامعه»، خواسته‌های عمومی را به سوی ارزش‌های اخلاقی و هدف‌های معنوی هدایت کند. امام جامعه، خطوط معنویِ کلّی را طرّاحی می‌کند و همواره تلاش می‌کند مردم را در راستای حقایق قدسی به حرکت درآورد. بنابراین، مردم در این الگو، «رهاشده» و «به‌ خود وانهاده» نیستند و حکومت اسلامی نسبت به قلمرو دین‌داری عمومی، «بی‌طرف» و «نظاره‌گر» نیست. به‌عبارت‌دیگر، ازآنجاکه تکیۀ حاکمیّتی بر جامعه‌ای که در آن فضلیت‌های معنوی رشد نکرده خطاست و با فلسفۀ نبوّت تعارض دارد و حاصلی جز تشدیدشدن سیر انحطاطی ندارد، باید به واسطۀ ساختارهای رسمی، جامعه را جهت معنوی داد و و از لحاظ دین‌داری، راه برد. این در حالی است که در منطق مردم‌سالاریِ سکولار، حاکمیّت از مواضع ارزشی کنار می‌کشد و «هدایت» و «ضلالت» و «حقّ» و «باطل» را نسبی می‌انگارد و تنها تسلیم «تقاضای اجتماعی» است؛ یعنی جامعه، هیچ مقصدی ندارد جز لذّت بیشینه برای تعدادی بیشتری از مردم. در الگوی مردم‌سالاریِ دینی، «کمال» اصالت دارد و نه «لذّت»، و کمال نیز مسأله‌ای نسبی و اعتباری نیست، بلکه ریشه در ساحت وجودی و تکوینیِ انسان دارد که در ساختار سیاسی، امتداد می‌یابد و به تجویز و تدبیر حکمرانانه می‌انجامد. در این منطق قدسی، انسان دارای یک مدار مستقیمِ الهی و تکوینی است که صیرورت در امتداد آن، سعادت او را در پی خواهد داشت. مسألۀ حکومت اسلامی نیز «سعادت فردی و جمعی» است؛ یعنی دین از این جهت به پهنۀ سیاست وارد شده است که هدایتِ معنویِ جامعه، مستلزم در اختیار گرفتن «ساختارهای رسمیِ جامعه» است و این نیز از طریق قرار داشتن در متن قدرت سیاسی، حاصل می‌شود. پس ضرورت «هدایتِ حداکثریِ جامعه»، پای دین را به سیاست گشوده است و فلسفۀ دولت اسلامی نیز همین است که از طریق «زمینه‌سازی‌های ساختاری»، تحصیل کمالات معنوی را برای افراد جامعه تسهیل نماید. به‌این‌ترتیب، دین در این الگو همانند یک «چهارچوب تعیین‌کننده» و «قالب جهت‌بخش» است که انتخاب‌ها و خواسته‌های مردم در درون آن قرار می‌گیرند و تابع آن هستند. جامعۀ اسلامی، جامعۀ مؤمنان است و مؤمنان نیز با وجود تفاوت در درجۀ دیانت، همگی بر این باور هستند که باید در مقابل «ارادۀ تشریعیِ الهی»، تسلیم و تابع باشند و عصیان و گردن‌کشی نکنند. براین‌اساس، دین در قامت «قانون» نیز ظاهر می‌شود و مناسبات و معادلات اجتماعی را صورت‌بندی می‌کند، از جمله این‌که خواست و ارادۀ مردم را در درون مرزهای خود تعریف می‌کند. این وضع اجتماعی، برآمده از عنصر هدایتِ معنویِ جامعه است؛ به این معنی که حاکمیّت دینی هرچه در توان دارد را برای ارتقای فضیلت‌های اخلاقی و معنوی در جامعه به کار می‌بندد و فقرهای معنوی و ضعف‌های دینیِ مردم را علاج می‌کند تا دین‌داری، از متن جامعه بجوشد و حالت تحمیلی نداشته باشد. درعین‌حال، روشن است که همواره عدّۀ ناچیزی هستند که تربیت و هدایت بر آنها مؤثّر نیست و باید با الزام قانونی، آنها را - هر چند در ظاهر - در مسیر حقّ نگاه داشت. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 💥جنگ ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
43.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔗 کارشناس ترکیه : حاج قاسم منطقه را فتح کرد ، تعجب نیست از او کینه داشته باشند 🎥 کارشناس اهل ترکیه: جای تعجب نیست که در این حد از قاسم سلیمانی کینه داشته باشند. او فاتح منطقه بود. هم آمریکایی ها با او دشمن هستند هم تروریست ها / او سیاست های ایران در منطقه را ثابت کرد. ✅ آقای تحلیلگر 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
حاج قاسم منطقه را فتح کرد - @mrtahlilgar.mp3
11.92M
🔗 کارشناس ترکیه : حاج قاسم منطقه را فتح کرد ، تعجب نیست از او کینه داشته باشند 🎙 کارشناس اهل ترکیه: جای تعجب نیست که در این حد از قاسم سلیمانی کینه داشته باشند. او فاتح منطقه بود. هم آمریکایی ها با او دشمن هستند هم تروریست ها / او سیاست های ایران در منطقه را ثابت کرد. ✅ آقای تحلیلگر 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🔳 آب پاک ایران روی دست هندی‌ها.... ▪️وزیر خارجه هند به دو آمد ایران تا همتای ایرانی‌اش این سفر را «اقدامی رو به جلو» در راستای «توسعه همکاری» بداند. اما چرا سوبرامانیام جایشانکار در این بازه زمانی به تهران سفر کرد، سفری که بر اساس پرس و جوهایی که کرده‌ام، برنامه‌ریزی شده نبوده و به ناگهان در برنامه دهلی نو قرار گرفته است. هندی‌ها این روزها بخشی از معادله انگلیس – امریکا در منطقه هستند و در زمین آن‌ها بازی می‌کنند. ای یک حقیقت غیرقابل انکار است که هندی‌ها بخشی از ائتلاف دریایی امریکا و انگلیس علیه یمن در راستای حفظ منافع رژیم صهیونیستی هستند. در واقع هدف از سفر جایشانکار به تهران، وحشت هندی‌ها از اقدامات ارتش یمن در جلوگیری از حرکت کشتی‌های حامل کالا و سوخت به سمت فلسطین اشغالی است. اگر این موضوع را بدانیم که هند یکی از مهمترین شرکای رژیم صهیونیستی است و طرفین مبادلات تجاری خوبی (در حجم رژیم صهیونیستی) با هم دارند، به دلیل نگرانی هندی‌ها پی می‌بریم. ▪️در حقیقت، هند مهمترین تامین کننده سوخت جت، بنزین و گازوئیل و برخی محصولات دیگر برای صهیونیست‌ها است. در طول چند هفته گذشت دستکم 4 نفتکش حامل سوخت جت و چند نفتکش حامل دیگر فرآورده‌های نفتی از مبدأ هند به مقصد بنادر فلسطین اشغالی در اقیانوس هند، خلیج عدن و باب المندب هدف حمله قرار گرفتنند که سه مورد از آن به شکل اساسی آسیب دیدند. از طرف دیگر از 22 کشتی دیگر که هدف قرار گرفتند همگی محموله‌هایی به مقصد فلسطین اشغالی داشتند... منبع/ اخبار سوریه 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
▪️به همین دلیل مودی صهیونیست وزیر خارجه‌اش را به تهران فرستاده تا شاید راهکاری پیدا کند، او که روابط برادرانه و دوستانه‌ای با صهیونیست‌ها دارد و این رژیم نقش مهمی در آموزش پلیس و ماموران امنیتی هندی برای سرکوب مردم کشمیر دارند و از طرف دیگر سرمایه‌داران صهیونیست در هند سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام داده و در حال هدایت بخشی از پول‌ها از چین به سمت هند هستند. این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برای دولت مودی برخوردار است. با این حال، هندی‌ها که با برخی از چهره‌های خاص ایرانی روابطی قدیمی و خاص دارند، امیدوار هستند که از دروازه تهران بتوانند وارد صنعا شده و مانع از حمله ارتش یمن به کشتی‌های حامل کالاهای هندی به مقصد فلسطین اشغالی شوند. این نقطه امیدواری مهمی برای طرف هندی است و نوع صحبت کردن طرف هندی در نشست خبری با حسین امیرعبداللهیان از نوعی استیصال خبر می‌داد. ▪️با نگاهی به ادبیات آقای جایشانکار می‌توان درماندگی و استیصال را در کلام او دید؛ دولت هند چند هفته پیش با اعلام همراهی با ائتلاف ضد ایرانی در دریای سرخ و باب المندب اشتباهی مرگ‌بار مرتکب شد که شاید حالا جایشانکار آمده تا آن را ماستمالی کند و فکر می‌کند که می‌تواند راه گریز یا فراری برای این اشتباه پیدا کند. او در نشست خبری خود در تهران در این مورد گفت: «در مدت اخیر شاهد افزایش تهدیدات و تحرکات در این منطقه بودیم که این برای ما نگران‌کننده است. حملاتی را در نزدیکی هند شاهد بودیم که این برای ما نگران کننده است. این اتفاقات بر منافع و انرژی هند تاثیر گذاشته است. این تحولات به نفع هیچ کسی نیست و باید به آن رسیدگی شود.» ▪️این دو خط را چند بار با دقت بخوانید، حملات در نزدیکی هند، منظورش سه نفتکش حامل سوخت جت و بنزین بود که یکی در فاصله 200 کیلومتری سواحل هند و دو فروند دیگر در اطراف جزایر مالدیو هدف قرار گرفتند که این دو نفتکش که هر کدام ده‌ها میلیون لیتر سوخت حمل می‌کردند، به شدت آسیب دیدند. این مساله باعث شده تا برخی از مشتری‌های خارجی دیگر خریدار فرآورده‌های نفتی هند نباشند! فراورده‌هایی که با مرده‌خوری هندی‌ها از نفت روسیه، ونزوئلا و خرید از قاچاقچیان در سراسر کره زمین سود هنگفتی برای سرمایه‌داران هندی و غربی دارد و حالا جریان فروش آن به خطر افتاده است. هندی‌ها امروز مهمترین تامین کننده سوخت جت برای کشورهای اروپایی هستند. با این حال، از ادبیات طرف هندی اینگونه بر می‌آید که او ایران را مقصر این مساله می‌داند و به همین دلیل می‌گوید: «باید به آن رسیدگی شود!» ▪️اینکه چه کسی «باید» به آن رسیدگی کند را وزیر خارجه هند مشخص نکرد، اما حسین امیرعبداللهیان پاسخ او را به این شکل داد: « حدود ۲ هفته پیش یکی از مقامات عالی‌رتبه دولت نجات ملی یمن به تهران سفر کرد و آن‌ها به ما اطمینان دادند که در مسیر امنیت دریانوردی هیچ اخلالی ایجاد نخواهد شد و بر این موضوع تاکید کردند که حفظ امنیت دریانوردی برای آنها دارای اهمیت است. موضع یمنی‌ها این است که تا زمانی‌که جنایت و نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه ادامه داشته باشد، آن‌ها از تردد کشتی‌های رژیم صهیونیستی و یا کشتی‌هایی که به سمت بنادر رژیم صهیونیستی حرکت می‌کند، جلوگیری می‌کنند؛ بنابراین آن‌ها بر توقف جنگ و جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه تاکید دارند.» ▪️با این توصیف می‌توان اینگونه نتیجه‌گیری کرد که ایران تنها را نجات هند از این مخمصه را کمک برای «پایان جنگ در غزه» می‌داند و با علم به روابط گسترده و خوب هندی‌ها با صهیونیست‌ها از او می‌خواهد تا برای پایان جنایت رژیم صهیونیستی در غزه کمک کنند. به این ترتیب می‌توان گفت که وزیر امور خارجه آب پاکی را روی دست همتای هندی خود ریخت و به او یادآور شد که در شرایط فعلی باید پنبه ارسال سوخت و دیگر محصولات و کالاها را برای رژیم صهیونیستی بزند و تا یمنی‌ها تاکید کرده‌اند تا زمانی که جنگ ادامه دارد، هیچ کشتی نمی‌تواند به مقصد بنادر فلسطین اشغالی حرکت کند. به گفته امبرعبداللهیان، این هم ربطی به ایران ندارد و این موضوع را «یکی از مقامات عالی‌رتبه یمنی در سفر به تهران» گفته و اینکه کشتی‌ها در رفت و آمد خود آزاد هستند و فقط باید بی‌خیال بنادر فلسطین اشغالی شوند. ▪️با نگاهی به صحبت‌های وزیر امور خارجه هند می‌تواند نوعی نگاه التماس‌گونه و مفلوکانه را دید و اینکه ما در این منطقه با هم دوست هستیم، به گسترش زبان فارسی کمک می‌کنیم، از موقعیت ژئوپلتیکی ایران استفاده می‌کنیم، خواستار گسترش روابط با آسیای مرکزی، روسیه و افغانستان از مسیر ایران هستیم و ... دید. اما در نهایت چیزی دست طرف هندی را در تهران نگرفت. منبع/اخبار سوریه 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👤نماینده پیشین تگزاس: ⚜وقتی نفت ایران را سرقت میکنیم باید انتظار چنین واکنشی از ایرانی ها را داشته باشیم/ببخشید که آنقدر خوب نیستند که تحریم های ما را تحمل کنند... ⚜ کانال تحلیل سیاسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi