eitaa logo
میعادگاه شهدا | روشنگری ☫
467 دنبال‌کننده
12.6هزار عکس
22.1هزار ویدیو
993 فایل
🕯میعادگاه شهدای وَرجُوی 📌شهید پرور ترین روستای ایران آذربایجان شرقی ؛ ۶ کیلومتری جنوب مراغه پایگاه مقاومت بسیج شهید رجائی ورجوی @basij_varjovi صاحب امتیاز: 📡 پایگاه خبری ورجوی Www.varjovi.ir @varjovi ۰۹۳۵۴۳۲۱۲۹۴ | ارتباط با مدیر مسئول
مشاهده در ایتا
دانلود
۱-فاطمه، مردم، فتنه گران.mp3
38.02M
🔊 سخنرانی فاطمه، مردم، فتنه گران جلسه اول 🎙 📆 مراسم عزاداری ایام فاطمیه| ۱۴۰۱/۹/۱۹ 🚩 هیئت انصار الحسین علیه‌السلام 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
◽موضوع سخنرانی: فاطمه؛ مردم، فتنه گران (جلسه اول) حجت الاسلام قنبریان ❓در فتنه پس از پیامبر(ص) ، فاطمه(س) کجا ایستاد؟! صندلی تماشای او بالتبع تبیین و توبیخ و راه حلهایش کجای جامعه دایر شد؟! ❗️فقط بگویی : کنار امیرالمومنین(ع) ! کافی نیست. فاطمه(س) به نص خطبه هایش سه وجهی می دید نه دو وجهی! لذا بین مردم و فتنه گران ایستاد. نه صرفاً کنار علی(ع) و یک دست کننده مردم و فتنه گران! 🔸 اولین اقدام در فتنه ها همین انتخاب موقف است که بعضی بلد نیستند. برخی مدافعان نظامی -که حمایت میلیونی دارد - جایی می ایستند که تحلیل و موضع و اقدامشان ،مردم را با فتنه گران جمع بسته! 🔸 حضرت صدیقه(س) موقف خود را درست انتخاب کرد بین مردم و فتنه گران ایستاد و اکثریت(مردم) را علیه اقلیت خودخوانده تحریک کرد! 🔅 شروع سخنش با مردم حاوی شمارش ۵ فضیلت برای عامه مردم است: ۱. انتم عبادالله! بندگان خدا هستید ۲. نُصُب امرِه و نهیه: نُصُب یا: - جمع نَصب است( مثل سُقُف / سقف) = شما برپادارنده امر و نهی الهی هستید - جمع نصیبه است(مثل صُحُف/ صحیفه)= شما علائم و راهنمایان به امر و نهی الهی هستید - جمع نصاب است= شما مرجع و محل رجوع امر و نهی الهی هستید ۳.حمله دینه و وحیه: حاملان دین و وحی هستید! ۴. امناءُ الله علی انفسکم: امینان خداوند بر خویش اید ۵. بلغائه الی الاُمم: رسانندگان دین به امت های دیگرید بعد به عنصر دیگر اجتماع مسلمانان می پردازد یعنی ثقلین که درون مردم ودیعه گذاشته شده است( زعیمُ حق له فیکم و عهد قدَّمَه الیکم و بقیه استخلفها علیکم کتاب الله الناطق و القرآن الصادق...) ⬅️ مردم در همان زمان گله مندی حضرت این ۵ خصوصیت را دارند و البته آنها بریده از قرآن و عترت ، اصالت بخشی نمی شوند. رو به این مردم ، علیه فتنه گران می ایستد و از سکوت و کُندی شمشیرشان گله می کند. ❓پس این مردم بافضلیت چرا یاری اش نکردند؟! فرد فرد از آن عهد برگشتند یا اتفاق دیگری افتاد؟! 🔸 پاسخ حضرت امیر( ع) این است: صرتُم بعد الهجره اعراباً و بعد الموالاه احزاباً! خیلی حرف دقیقی است. در واقع می فرماید عصب از کار افتاد ! اندام سالم است اما پیکر تحرک لازم را ندارد چون عصبیت جاهلی جای مواخات نبوی نشست! پیامبر(ص) اول اوس و خزرج و بعد آنها( انصار) با مهاجر را پیوند اخوت داد و موفق هم شد دارایی ها بین هم نصف کردند و... لکن برخی گسل های پیشین را فعال کردند اول خزرجیان به سقیفه آمدند( یا فرستاده شدند!) اوسیان به رقابت آمدند و آن چند مهاجر هم! در کشمکش ها دو حل ماند: - انصار: منّا امیر و منکم امیر! - مهاجر: نحن الامراء و انتم الوزراء واضح بود هرکس امیر خود ، برگشت به اختلافات قبل بود و رای نمی آورد ! جمع برداری این شد: - رجحان راه حل مهاجر - حذف عملی وصایت و ولایت علی(ع)! ⬅️ نتیجه اول: مردم در حیثیت جمعی شان بشرط ماندن بر عهد اسلام با فضیلت اند تک تک افراد یک جامعه هم یک شبه کافر نمی شوند اما باید مراقب تکه ها و پاره ها( قومیت ها، جنسیت ها، نسل ها و...) بود . اینجا جای نفوذ و شکاف و شقاق است . با فعال شدن این گسل ها عصبیت ایمانی از کار می افتد و جامعه ایمانی عمل صالح لازم و بموقع انجام نمی دهد. 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️تهاجم فرهنگی (بخش اول) 🔹با توجه به پیشرفت‌های چشمگیری که در زمینه‌های مختلف تکنولوژی و ارتباطات رخ داده، گرایش به‌سوی فرهنگ جهانی افزایش یافته است. جهان شدیدا کوچک و به‌هم فشرده شده و مردم کشورهای مختلف‌، بیش‌ از هر زمان دیگری فرصت آشنایی و شناخت عناصر و ویژگی‌های فرهنگ‌های جوامع دیگر را یافته‌اند. از طرف دیگر این امکان فراهم شده‌ است تا فرهنگ‌ها و آداب و رسوم مختلف‌، فرصت رهایی از مرزهای محدود ملی را پیدا کنند و در سایر جوامع نیز گسترش یابند؛ در اینجا اندیشه‌ی و به نیز به‌وجود می‌آید. اندیشه‌ی از بین بردن آداب و سنن و ویژگی‌های ملی یک فرهنگ و در نتیجه‌ نفی آن از جهان. ، وسایل و ابزار هویت فرهنگی را مورد هدف و هجوم خود قرار می‌دهد. به عقل و روان هجوم می‌آورد و به‌وسیله‌ی ابزار ادراک با جهان رابطه بر‌قرار می‌کند. [۱] 🔹در برخورد ایدئولوژیک هدف همیشه به آگاهی رساندن و بیدار ‌نمودن بوده است. در صورتی ‌که، نفوذ و ، چیره‌شدن و مسلط‌شدن بر ادراک مورد نظر است و در نتیجه به سلب آگاهی و بیداری ملل و نیز به چیره‌شدن و تسلط بر هویت فرهنگی ‌فردی و اجتماعی می‌انجامد. در دوره‌ی کشمکش‌های ایدئولوژیک، وسیله‌ی بیداری مردم، استفاده از ایدئولوژی و عقیده بوده است، در صورتی ‌که در عصر تهاجم فرهنگی، ابزار چیره‌شدن بر ادراک‌، شامل گونه‌های مختلف سمعی و بصری می‌شود که سعی دارد تا از راه تبلیغات، تمامی انظار را متوجه‌ مسائل ظاهری و سطح زندگی پیرامون نماید. [۲] 💠تعریف تهاجم فرهنگی 🔹 ، سیستمی است که برای تهی‌سازی هویت اجتماعی از هرگونه محتوا، گام بر می‌دارد و جامعه را به‌سوی از هم‌پاشیدگی سوق می‌دهد تا مردم را به انسان‌هایی بدون‌ وطن، امت و دولت تبدیل کند. [۳] و آن‌چه امروز در فرهنگ عصر ما، به غرب نسبت داده می‌شود دارای یک بار منفی است. (که همان آثار ضد‌ معنوی‌، ضد‌ اسلامی و ضد‌ الهی است که در تمدن غرب و فرهنگ آن‌ها به‌وجود آمده است). [۴] این موضوع به جغرافیای مغرب‌ زمین مربوط نیست‌، اما به‌دلیل این‌که غالبا فسادهای موجود در کشور ما معلول نفوذ فرهنگ استعماری غرب است، از این‌رو، به‌خاطر اختصار، تعبیر می‌کنیم و گرنه اکنون نیز در مغرب زمین عده‌‌ای هستند که با این فرهنگ مخالفند، هم‌چنان که در گذشته هم افراد بسیاری با آن مخالف بوده‌اند. [۵] ... پی نوشت‌ها؛ [۱] بهشتی‌نژاد، مهدی؛ ناتوی فرهنگی در تقابل با هویت اسلامی و ملی، پرتوسخن، شماره‌ ۳۷۱، ص ۵۴ [۲] مصباح یزدی، محمد‌تقی؛ تهاجم فرهنگی، ص ۲۶-۳۰ [۳] همان؛ ص ۱۳ [۴] خامنه‌ای، سیدعلی؛ دانشگاه اسلامی و رسالت دانشجوی مسلمان، ص ۳۴ [۵] مصباح یزدی، محمدتقی، ص ۵۴ نویسنده؛ مرتضی اشرافی منبع؛ وبسایت پژوهشکده باقرالعلوم(ع) 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سید مختارموسوی ۷۹.mp3
24.99M
🔴فایل صوتی سخنان : 🔵افشای توطئه جدید مرکز فرماندهی وکنترل جنگ ترکیبی تروریست شهری درغرب با محوریت فرانسه ، علیه جمهوری اسلامی ومردم شریف ایران وبازی جدید آنها برای فریب مخاطبان دروغ پذیرشان . 🔵 ضرورت اقامه دعوی کیفری وزارت خارجه برعلیه دولت فرانسه به اتهام حمایت همه جانبه از تروریستهای تجزیه طلب وعادی سازی مقوله تجزیه طلبی در ایران ، در دادگاه بین المللی لاهه . 🔵 جای یک تجمع مجاز انقلابی درجلو سفارت کشور خبیث فرانسه تا دولتمردان فرانسوی و غربی ها مردم واقعی ایران را ببینند وبامطالبات رسمی آنها آشناشوند، خالی است . ♦️تاریخ : یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ ♦️مدت زمان :۲۶ دقیقه ✅نشر حداکثری با شما 🌹🌹🌹🌹🌹🌹 پژوهشگر ونویسنده در حوزه دین وعلوم انسانی اسلامی وتحلیل گر سیاسی 👇👇 🌹🌹🌹🌹🌹🌹 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی خـداوند ❤️ دست به قلـم می شود بهتــرین و زیبـاترین ها را نقـاشی می کند🌼 حواست باشه❗️ زندگیت وقتی 💙رنگ خدایی💙 بگیره خدا با همون رنگا بهترین تابلو رو برات نقاشی میکنه🌼 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر تو هم فهمیدی که جهاندار عالم خداست دیگر چرا باید غصه بخوری؟ انرژی‌ات را صرف نگران بودن نکن؛ بلکه آن‌را برای داشتن ایمان به کار ببر... ایمان داشته باش که در اوج ناامیدی ناگهان نوری از گشایش پدیدار خواهد گشت همیشه توی دلت به این باور داشته باش که خدا راهو برات باز میکنه این حقیت محضه که اونایی که همه چیزشون رو به خدا میسپارن در نهایت خدارو در همه چیز خواهند یافت تصمیم با خودته به چه می اندیشی؟ نگرانی بی جاست خدا اینجاست رها کن خودت را میگذرد... ‎‌‌‌‎‌‌ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
15.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قرآن به مانند نقشه گنجی است که اگر به آن توجه کنی تو را به هر چه ثروت و نعمت در دنیاست می رساند. عده ای به دنبال فرمول های پیچیده هستند، عده ای در هر چیزی به غیر از قرآن این نقشه را می جویند اما نمی دانند که راهکار اصلی در همین کتاب است. کافیست به راهنمای های آن عمل نمایند، کافیست دستورات قرآن را در زندگی شان اجرایی کنند، آن موقع است که می توانند سعادت، ثروت و کمال واقعی را بیابند. 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
13.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 راه نورانی «حضرت امام» رضوان‌الله علیه * مطمئن باشید که ما پرچم این انقلاب رو به دست حضرت ولی عصر(عجّل‌الله تعالی فرجه) خواهیم رساند ... 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
11.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️رسانه با ما و فرزندانمان چه کرد 📍بشر عصر رسانه در کنار اقیانوسی از اطلاعات، لب‌تشنه جان می‌دهد... 🎙به‌روایت محمد جوانی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🔴 بررسی جمله معروف آیت الله طالقانی درباره حجاب و فقر (میترسم روزی برسد که غارت بین المال وفقر وفلاکت در جامعه عادی شود وموضوع حساس جامعه بشود دوتار موی زن که زیر روسری است یا بیرون آن) 🔷مدتی ایست این عبارت خیلی مطرح می‌شود و عده ای سعی دارند مساله اقتصاد را مهم تر از موی زنان یا حجاب در نظر بگیرند که سعی کرده ایم این عبارت را با هم بررسی کنیم. 🔺نکته اول: مرحوم آیت الله طالقانی وقتی این عبارت را مطرح کردند زمانی بود که کشور ما فقیر بودو تبعیض اقتصادی بیداد می‌کرد و اعتراضات تعداد معدودی زنان برای آزادی پوشش در ایران شکل گرفت که ایشان فرمودن شما به فقر کشورتون برسید نه اینکه دغدغه بی حجابی داشته باشید متاسفانه عده ای برداشت غلط دارند که استاد اقتصاد را مهم تر از موی زنان می‌داند. خبر بی توجهی زنان برای فقر در کشور و به دنبال آزادی پوشش بودن محل نقد آیت الله طالقانی بوده است، واتفاقا این مطالبه از زنانی است که به دنبال بی حجابی هستند، که چرا باید در جامعه ای که خیلی از افراد به خاطر مشکلات اقتصادی توان ازدواج ندارند آزادی های پوشش مطالبه جدی گردد! 🔺نکته دوم :چرا باید حجاب ومو وحدود شرعی در جامعه به اقتصاد گره بخورد. در حالی که حجاب زن حق الله است و خداوند است که حدود پوشش زن را معین کرده است. 🔺نکته سوم: آیا زن کالا هست که نوع پوشش او را اقتصاد جامعه مشخص کند یعنی جامعه و زن ثروتمند حجاب قوی داشته باشد و زن فقیر نیازی به پوشش نداشته باشد؟ یا اصلا فرهنگ زن فقیر مهم نباشد. زن انسان آزاده است که در هر شرایطی باید ارزشمند زندگی کند. 🔺نکته چهارم :آیا شما در جامعه اخلاق و شریعت مردان را هم به اقتصاد گره میزنید؟مثلا اگر در جامعه فقر باشد چند تا مشت ولگد خوردن زن هم مهم نباشد، پرداخت مهریه و نفقه زن هم مهم نباشد چون جامعه درگیر فقر است! 🔺نکته پنجم :مگر نه اینکه حجاب برای مصونیت و جلوگیری از دسترسی آسان به زن است، و این چرا باید در تقابل با اقتصاد محل بحث باشد، یعنی زن فقیر مجوز در دسترس بودن دارد؟ 🔺نکته ششم :چرا باید زن هزینه ضعف های اقتصادی را با زنانگی خود پرداخت کند، مگر نه اینکه دولت ها وظیفه دارند اقتصاد سالم و قوی و عادلانه برای زنان جامعه فراهم نمایند و چرا باید بخواهند بین نیاز به امنیت روانی زنان و اقتصاد، اقتصاد را اولی بدانند؟ 🔺نکته هفتم :اصلا چرا بایدخود زنان زیر بار چنین نگاهی بروند و بخواهند اقتصاد را برای خود مهم تر ازحجاب بدانند، ما مطالبه بهبود اقتصادی جامعه را به‌صورت جدی از مسئولان داریم اما ضعف های اقتصادی دلیلی نمی‌شود که ما نسبت به مساله زنان و حجاب بی توجهی کنیم. ✍عالیه سادات 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi