5.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞ببینید |
🔹️مقام معظم رهبری:
اجتماع #نمازجمعه را با حضور خود شکوهمند کنید
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
میعادگاه شهدا | روشنگری ☫
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️روش های شیطانی در جنگ نرم (بخش دوم) 🔸براساس گزارشهای قرآنی، جنگ نخست میان #ابلیس و #
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️روش های شیطانی در جنگ نرم (بخش سوم)
🔸براساس گزارشهای قرآنی، جنگ نخست میان #ابلیس و #آدم (ع) #جنگ_نرم بود. بنابراین باید #ابلیس را به عنوان مبتکر و #مبدع_جنگ_نرم دانست. از آن جایی که براساس آموزههای قرآنی، اولیای جنی و انسی ابلیس، به عنوان شیاطین در جنگ میان حق و باطل و ایمان و کفر شراکت مستقیم و جدی دارند، بازخوانی روشها و #شیوههای_شیطانی در #جنگ_نرم میتواند مومنان را ضمن آگاهی بخشی از وضعیت و روشهای دشمن، مهیای شناسایی راههای مقابله نماید.
💠روشهای فریب شیطانی
🔹با نگاهی به نخستین جنگ نرمی که در جهان از سوی قرآن گزارش شده میتوان دریافت که #شیطان از روشهای گوناگونی برای رسیدن به هدف خود یعنی تبدیل اولیاء الله و عبادالله فطری به اولیاء الشیطان، بهره میجوید که فریب و تزیین از مهمترین آن هاست. خداوند در گزارشی که از آغاز آفرینش آدم (ع) بیان میکند، به این نکته توجه میدهد که به سبب کینه توزی و کفر و سوگندی که ابلیس خورد، نخستین جنگ نرم میان ابلیس و حضرت آدم (ع) در بهشت آغاز شد، تا وی نشان دهد که چگونه میتواند زمام رفتاری آدم را به دست گیرد و او را به راهی ببرد که میخواهد. لذا از روش #نیرنگ و فریب استفاده کرد تا دل و جان و اندیشه آدم را تحت فرمان خود را درآورد.
🔹خداوند در آیه ۲۰ سوره اعراف میفرماید: «فَوَسْوَسَ لَهُمَا الشَّيْطَانُ لِيُبْدِيَ لَهُمَا مَا وُورِيَ عَنْهُمَا مِنْ سَوْآتِهِمَا وَ قَالَ مَا نَهَاكُمَا رَبُّكُمَا عَنْ هَٰذِهِ الشَّجَرَةِ إِلَّا أَنْ تَكُونَا مَلَكَيْنِ أَوْ تَكُونَا مِنَ الْخَالِدِينَ؛ پس #شیطان آن دو را وسوسه کرد تا شرمگاهشان را که از آنها پوشیده بود در نظرشان آشکار کند و گفت: پروردگارتان شما را از این درخت منع کرد تا مبادا از فرشتگان یا جاوید شدگان شوید». در آیه ۱۲۰ سوره طه نیز گزارش میکند که شیطان اینگونه گفت: «فَوَسْوَسَ إِلَيْهِ الشَّيْطَانُ قَالَ يَا آدَمُ هَلْ أَدُلُّكَ عَلَىٰ شَجَرَةِ الْخُلْدِ وَ مُلْكٍ لَا يَبْلَىٰ؛ پس #شیطان او را وسوسه کرد، گفت: ای آدم! آیا تو را به درخت جاودان و سلطنتی که کهنه نمی شود، راهنمایی کنم؟».
🔹بنابراین #فریب_دادن با #وعدههای_دروغین یکی از روش هایی است که در #جنگ_نرم به خوبی از آن استفاده میشود. البته زمانی فریب و نیرنگ میتواند کارساز باشد که شخص، اطلاعات کامل و جامعی از مخاطب داشته باشد و آرزوها و خواستههای وی را بشناسد. اینجاست که علوم انسانی چون روانشناسی، مردم شناسی، جامعه شناسی و مانند آن نیاز است تا بتوان تحلیل درستی از مخاطب داشت و براساس خواستهها و آرزوهایش برنامه ریزی کرد و او را با خود همراه و همدل ساخت. #ادامه_دارد...
نویسنده: خلیل منصوری
منبع؛ وبسایت پژوهشکده باقرالعلوم (ع)
#جنگ_نرم #جنگ_روانی #شیطان #نیرنگ #فریب
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
علیرضا پناهیان14010714-Panahian-Jamkaran-MahdaviatVaAyandeyeJahan-32k.mp3
زمان:
حجم:
9.93M
🔅 مهدویت و آیندۀ جهان
🔰 اجتماع دانشجویان مهدییاور کلّ کشور
◻️یک جلسه
🎙️ استاد پناهیان
📅 ۱۴۰۱/۷/۱۴_مسجد مقدس جمکران، حسینیۀ کربلا
🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
12.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 قسمتی از سخنرانی حجتالاسلام حامد کاشانی در مسجد مقدس جمکران در حمایت از ولایت فقیه
#امام_زمان #ایران #لبیک_یا_خامنه_ای
💥 "بپیوندید" ↙️
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
@Ostad_Shojaeایمان عاریهای.mp3
زمان:
حجم:
7.35M
#تلنگری
💥اهل ایمان دو دستهاند:
ایمان عاریهای
ایمان حقیقی و وجودی!
خیلیها فکر میکنند جزو دسته دومند،
اما واقعاً، اهالیِ دسته اولند!
معیار سادهای برای سنجش ایمان هست!
ما از کدام دستهایم؟
#استاد_شجاعی
#استاد_امینی_خواه
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
⭕️سلطه جویی و چپاول، مقصود اصلی جهانخواران
🔹 ... وضع امروز دنیا هم به همین کیفیت است. مخترع را یا از کار منصرف میکنند، یا به قتل میرسانند، چون صاحب امتیاز میشود. میگویند: فقط باید ما دارای امتیاز باشیم، نه دیگران. آقایی قبل از جنگ جهانی دوم در کربلا مدعی شده بود که میشود هواپیمای بدون خلبان ساخت و در اینباره تلاش میکرد، تا اینکه به بغداد رفت، ولی از آلمان مکرر تلگراف و نوشته پشت نوشته بهسوی او آمد که زحمت نکش، کار شما بیفایده و نشدنی است؛ زیرا ما هرچه تلاش کردیم نشد! سرانجام آلمان خود هواپیمای بدون خلبان ساخت، درحالیکه پیش از آن میگفت: ساختن هواپیمای بدون خلبان امکانپذیر نیست!
🔹صحبت #جهانخواران بر سر علم نیست و مسابقه آنها ذاتاً برای پیشرفت دانش و فرهنگ نیست، بلکه پیشرفتهای علمی برای آنها جنبه مقدمیت دارد و منظور اصلی آنان #سلطه_جویی و #چپاول است. به کره ماه برای این نمیروند که به علم خدمت کنند، بلکه برای موضعگیری در برابر رقیب و قطب مخالف است، برای اینکه بتوانند در آنجا کاری کنند که در کره زمین از لحاظ ریاست و حکومت بر همه مقدم باشند و دولتهای مخالف و رقیب را در روی زمین خوب مورد هدف قرار دهند و نابود کنند، با این وجود، ما مسلمانان فریب آنها را میخوریم و میگوییم: اینها راست میگویند که بشر دوستند. بله! شر دوستند، نه بشر دوست!
📕در محضر بهجت، ج۲، ص۳۲ـ۳۳
منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله العظمی بهجت (ره)
#آیت_الله_بهجت
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
میعادگاه شهدا | روشنگری ☫
✨🔹✨🔹✨ ⭕️دستاوردهای انقلاب اسلامی (بخش هفتم) 🔸 #انقلاب_اسلامی_ايران را بی شک بايد يکی از مهم ترين
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️دستاوردهای انقلاب اسلامی (بخش هشتم)
🔸 #انقلاب_اسلامی_ايران را بی شک بايد يکی از مهم ترين و تاثيرگذار ترين انقلاب های جهان دانست، که آثار آن هم در درون مرزها و هم فراتر از مرزها بسيار عميق بوده است؛ به گونه ای که با توجه به اين تحولات و دستاوردهايی که به صورت مستقيم يا غير مستقيم از اين انقلاب ناشی شده است، می توان آن را انقلاب به معنای واقعی کلمه دانست؛ يکی از ويژگى هاى اين تحولات و دستاوردها اين است که در اکثر زمينه ها حاصل شده است، به گونه ای که شاهد يک تحول عظيم و فراگير در کل ساختارهای کشور بوده ايم. هدف اصلی در اين مقاله اين است که برخی از #مهمترین_دستاوردها را مورد تحليل و ارزيابی قرار دهيم.
💠دستاوردهای فرهنگی
1⃣چرخش در رويکردهای فرهنگی نظام و حرکت به سوی بازيابی فرهنگ ناب اسلامی
🔹اين دستاورد را نه تنها بايد يکی از عظيم ترين دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست بلکه شايد بتوان آن را کليدی ترين دستاورد انقلاب که با تغيير در آن، ساير دستاوردها نيز مسير درست خويش را پيدا میکنند دانست، چرا که نوع #فرهنگ هر #جامعه اساس و موتور محرک تحولات آن جامعه و تعيين کننده مسير حرکت آن است و از آنجایی که رژيم شاه با درک اين واقعيت، تلاش داشت تا با تبديل #فرهنگ_غنی_اسلامی و ايرانی، به #فرهنگ_منحط_غربی، اهداف و منافع غرب را در ايران پياده نمايد، امام خمينی (ره) نيز با درک همين موضوع، تلاش کرد تا با بهره گیری از زيرساختهای فرهنگی موجود به تقابل با اين توطئه بپردازد. بر اين اساس، هم #انقلاب_اسلامی ناشی از زیرساختهای فرهنگی موجود در ميان جامعه ايرانی، همچون فرهنگ جهاد و شهادت و ذلت ناپذيری و... بود و هم انقلاب اسلامی آغازی بر تحولات عظيم فرهنگی ديگر بود، تحولاتی که به شکل آرمان در ديدگاه های برخاسته از تفکر اسلام ناب محمدی امام خمينی (ره) متجلی بود و با پيروزى انقلاب اسلامی به عنوان آرمان فرهنگی انقلاب مطرح شد؛
🔹امام راحل بر اين آرمان محوری همواره پافشاری داشت که هدف اصلی انقلاب، زنده کردن احکام اسلام و تحقق آن در جامعه است. [۱] بر همين اساس در قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران نيز برخی اهداف فرهنگی نظام که دولت موظف به تحقق آن شده است به اين صورت ذکر شده است: ايجاد محيط مساعد برای رشد فضايل اخلاقی براساس ايمان و تقوا و مبارزه با کليه مظاهر فساد و تباهی؛ بالا بردن سطح آگاهیهای عمومی در همه زمينه ها با استفاده صحيح از مطبوعات و رسانه های گروهی و وسايل ديگر؛ تقويت روح تحقيق و ابتکار، تامين آزادیهای سياسی و اجتماعی، توسعه و تحکيم برادری اسلامی و تعاون عمومی بين مردم. [۲] در اين ميان لازم به تذکر است اگرچه مهم ترين رسالت انقلاب اسلامی ايران، #رسالت_فرهنگی است و در اين راستا گامهای خوبی هم برداشته است، اما با توجه به وضعيت موجود و مقايسه آن با آرمانهای مطلوب، مسلماً نمیتوان وضعيت موجود را وضعيت مطلوب دانست و در اين مسير قطعا گامهای مهمی باقی مانده است که بايد برداشته شود، هرچند در همين مسير نيز موانع فراوانی همچون تهاجم فرهنگی دشمنان، ضعف مديريت فرهنگی، غافل شدن از فرهنگ در پاره ای مواقع و... وجود دارد که بايد در ارزيابی توفيقات و يا عدم توفيقات فرهنگی انقلاب اسلامی اين موانع را هم در نظر گرفت.
🔹بنابراين، در مجموع، روند و حرکت کلی نظام جمهوری اسلامی با توجه به قرار گرفتن #ولی_فقيه در رأس نظام، که وظيفه حفظ جهت گيری کلی نظام و مهندسی نظام را برعهده دارد، به سمت #تحقق_اهداف_اسلامی و برپايی احکام و ارزشهای اسلامی می باشد، هر چند تا رسيدن به نقطه آرمانی و تحقق نظام اسلامی کامل فاصله زيادى وجود دارد و همانگونه که امام راحل در وصيتنامه الهی سياسی خودشان خاطر نشان نمودند: «اينجانب هيچگاه نگفته و نمیگويم که امروز در اين جمهوری به اسلام بزرگ با همه ابعادش عمل میشود و اشخاصی از روی جهالت و عقده و بی انضباطی بر خلاف مقررات اسلام عمل نمیکنند، لکن عرض ميکنم که قوه مقننه و قضائيه و اجرائيه با زحمات جانفرسا، کوشش در اسلامی کردن اين کشور ميکنند و ملت ده ها ميليونی نيز طرفدار و مددکار آنان هستند». [۳] رهبر انقلاب نيز در اين باره فرمودند: «ما هنوز تا يک جامعه کاملاً اسلامی که نیکبختی دنيا و آخرت مردم را به طور کامل تأمين کند و تباهی و کجروی و ظلم و انحطاط را ريشه کن سازد فاصله زيادى داريم، اين فاصله بايد با همت مردم و تلاش مسئولان طی شود». [۴] #ادامه_دارد...
پی نوشتها؛
[۱] امام خمينی، آئين انقلاب اسلامی، سخنان برگزيده، ص۴۳۲، نقل از فرهنگ، جامعه، انقلاب، مجموعه مقالات، کانون انديشه جوان، ص ۱۴۱
[۲] اصل سوم قانون اساسی
[۳] امام خمينی، وصيتنامه الهی سياسی، ص۲۲
[۴] حديث ولايت، ج۴، ص۱ و ۲۵۳
نویسنده؛ سیدروح الله لطیفی
منبع؛ وبسایت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه
#انقلاب_اسلامی
میعادگاه شهدا | روشنگری ☫
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️دستاوردهای انقلاب اسلامی (بخش هشتم) 🔸 #انقلاب_اسلامی_ايران را بی شک بايد يکی از مهم
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️دستاوردهای انقلاب اسلامی (بخش نهم)
🔸 #انقلاب_اسلامی_ايران را بی شک بايد يکی از مهم ترين و تاثيرگذار ترين انقلاب های جهان دانست، که آثار آن هم در درون مرزها و هم فراتر از مرزها بسيار عميق بوده است؛ به گونه ای که با توجه به اين تحولات و دستاوردهايی که به صورت مستقيم يا غير مستقيم از اين انقلاب ناشی شده است، می توان آن را انقلاب به معنای واقعی کلمه دانست؛ يکی از ويژگى هاى اين تحولات و دستاوردها اين است که در اکثر زمينه ها حاصل شده است، به گونه ای که شاهد يک تحول عظيم و فراگير در کل ساختارهای کشور بوده ايم. هدف اصلی در اين مقاله اين است که برخی از #مهمترين_دستاوردها را مورد تحليل و ارزيابی قرار دهيم.
💠دستاوردهای فرهنگی
2⃣توجه به فرهنگ دينی در کشور در سطح عموم مردم جامعه
🔹هر چند نميتوان آمار دقيقی از اين موضوع ارائه کرد، اما ميتوان با مشاهده عينی و ميدانی به راحتی اين تغيير رويکرد در فرهنگ مردم به سمت فرهنگ دينی را لمس کرد. به عنوان مثال در اين مقطع شاهد پيدايش هزاران هيات مذهبی و حضور گسترده مردم و به ويژه جوانان در برنامه های مذهبی از جمله اعتکاف هستيم. سفرهای گسترده به اماکن مقدس همچون عتبات عاليات عراق و ساير اماکن زيارتی، رشد غير قابل مقايسه ای نسبت به گذشته داشته است و دهها مثال و نمونه ديگر که همگی شاهدی بر توجه هر چه بيشتر مردم به فرهنگ دينی پس از پيروزى انقلاب اسلامی ميباشد. در اين ميان نقشی که #انقلاب_اسلامی در اين گرايش به دين و مذهب داشته است اين است که #نظام_جمهوری_اسلامی برآمده از اين انقلاب کوشش نموده تا با فراهم نمودن فضای مناسب جهت گرايش به ارزش ها و دينداری با ترويج و تبليغ معارف اسلامی از راههای مختلف و با شيوه های گوناگون زمينه #تقويت_باورهای_دينی را در ميان مردم فراهم نمايد.
🔹بهره گیری از ظرفیت رسانه ملی، آموزش و پرورش و آموزش عالی و در کنار آن فعاليت مساجد و پايگاهها و کانون های فرهنگی، و حضور روحانيت در سراسر کشور به منظور تبليغ فرهنگ اسلامی و برنامه هايى همچون دوره های تربيت مربی، دوره های آموزشی سفيران هدايت و تربيت راهنما، اجرای طرح اوقات فراغت، طرح روحانی مستقر، طرح هجرت، طرح بلاغ، آينده سازان و تشکيل گروه های تبليغی جهادی و... از جمله اقداماتی است که توانسته زمينه تقويت باورهای دينی را در ميان مردم، به ويژه نسل جوان فراهم نمايد. همچنین حضور پرشور مردم به ويژه جوانان در مراسمات مذهبی، هيئت ها و عزاداری ها، مراسم اعتکاف، احياء شبهای قدر و... بيانگر روحيه دينداری و #دين_گرايی جوانان و تأثيرات نظام جمهوری اسلامی در اين بخش است. هر چند در جامعه بعضاً شاهد ريزش هايى نیز در زمينه مسائل دينى و فرهنگی هستيم که عوامل مختلفی موجب آن گردیده است، امّا در کنار اين ريزش ها، رويش های قابل توجهی را نيز در اين عرصه به ويژه در ميان جوانان شاهد هستيم که قابل مقايسه با قبل از انقلاب اسلامی نيست.
3⃣ديگر دستاوردها در حوزه فرهنگ
🔹دستاوردهای ديگرى را هم میتوان به اين دستاوردها اضافه کرد که به صورت مختصر به پاره ای از آنها اشاره می کنيم: توجه به #فرهنگ_عفاف و حجاب در جامعه، در مقابل تلاش ها برای اشاعه فرهنگ برهنگی قبل از انقلاب؛ اشاعه و ترويج #فرهنگ_ايثار و جهاد و شهادت؛ ترويج ارزشها از طريق سينما و تلويزيون به جای ترويج ابتذال فرهنگی قبل از انقلاب؛ ساخت آثار فاخر سينمايی و تلويزيونی؛ گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور؛ تقويت روحيه و #فرهنگ_خودباوری؛ فراهم آمدن زمينه برای تعالی فرهنگ دينی و اشاعه آن به تمام جهان از طريق محوريت ظرفيت عظیمی به نام حوزه علميه قم و صدها مدرسه، پژوهشگاه و موسسه علمي فرهنگی ديگر در نقاط مختلف کشور؛ گسترش سطح سواد آموزی در سالهای پس از پيروزى انقلاب اسلامی و حتی انواع ابداعات در شيوه های سواد آموزی (رشد شاخص های سواد آموزی)؛ جلوگيرى از تاراج آثار تمدنی کشور توسط بيگانگان و حتی بازگرداندن آثار تاريخی به يغما رفته و... #ادامه_دارد...
نویسنده؛ سید روح الله لطیفی
منبع؛ وبسایت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات
#انقلاب_اسلامی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
11.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎦 بدون تعارف با روحانی جهادی که بعد از اعتراض به کشیدن چادر از سر زنان در خیابان پیروزی، اغتشاشگران جمجمه او را خُرد کردند!
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi