eitaa logo
میعادگاه شهدا | روشنگری
352 دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
17.5هزار ویدیو
907 فایل
🕯میعادگاه شهدای وَرجُوی 📌شهید پرور ترین روستای ایران آذربایجان شرقی ؛ ۶ کیلومتری جنوب شهرستان مراغه پایگاه شهید رجائی صاحب امتیاز: 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْائوی Www.varjovi.ir @varjovi ۰۹۳۵۴۳۲۱۲۹۴ | ارتباط با مدیر مسئول
مشاهده در ایتا
دانلود
📸تصویر شهدای حادثه دامغان 🌹 شهادت ۲ نیروی سپاه در حادثه انفجار دامغان ♦️روابط عمومی سپاه دامغان: در پی بروز حادثه انفجار حین تفکیک و جداسازی مهمات ضایعاتی در مرکز آماد و پشتیبانی سپاه در حومه دامغان دو تن از کارکنان این مرکز به نام‌های جمال شبستانی و علی حسینی به مقام رفیع شهادت نائل آمدند و سه نفر دیگر از کارکنان نیز مجروح و در بیمارستان بستری و در حال درمان هستند. 🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 « زیارت عاشورا » با نوای فرهمند ۲۲ فضیلت برای زیارت عاشورا در روایت علقمه و صفوان آورده شده از جمله : ثواب ۲۰۰۰ عمره که همه آنها را با حضرت رسول صلى الله علیه وآله و ائمّه اطهار علیهم السلام بجا آورده باشد . برآورده شدن حوائج هرقدر بزرگ باشد . ثواب هر شهیدى تا روز قیامت  . قبول شدن شفاعت او براى هرکس از خویش و بیگانه ، گرچه مستحق آتش جهنّم باشند جز دشمنان اهلبیت علیهم السلام.... منبع/یاران آخزمانی سیدالشهدا علیه السلام 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨در محضر ولایت راه ما روشن است 👈 توصیه مهم رهبر معظم انقلاب درباره امیدآفرینی به همه کسانی که رسانه در اختیارشان است 📢 ما میدانیم در منطقه چه کار داریم میکنیم؛ سیاستمان روشن است، راهمان روشن است. آمریکایی‌ها متحیّرند که در منطقه بمانند یا از منطقه بروند... منبع/بصیرت فاطمی 🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
45.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 فیلم کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در 💻 Farsi.Khamenei.ir 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
✏️ متن کامل بیانات رهبر انقلاب در منتشر شد. ۱۴۰۲/۲/۱۲ 🔍 بخوانید: https://khl.ink/f/52723 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
شبنامه 1194 - @mrtahlilgar.mp3
10.63M
🚨 اعلام رسمی وزیر اطلاعات ایران: تهدید را به محیط دشمن منتقل کردیم / بحران در تل‌آویو / شورای اتلانتیک: اسرائیل به شدت از درگیری با مقاومت لبنان واهمه دارد / حماس می‌کوشد جایگاه خود را در جمع ۲مقاومت از تهران تا یمن بالاتر ببرد / حالا تهدید به محیط دشمنان ایران منتقل شده است... / قسمت ۱۱۹۴ ✅ آقای تحلیلگر 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
♦️ رژیم صهیونیستی: نه ! ما در تله ی تنش نخواهیم افتاد 🔸 وزیر اطلاعات: بحران را به محیط داخلی دشمن برده ایم 🔸 ناگفته هایی از انتقال موج مهسا (ژینا) امینی به قلب تلاویو ۱۴۰۲/۲/۱۲ 🔺 در روزهای گذشته شاهد وقوع رخدادهایی در محیط پیرامونی رژیم صهیونیستی بوده ایم. برخی از این رخدادها به شلیک ده ها موشک از کشورهای همسایه به خاک فلسطین اشغالی بر میگردد. نکته جالب اینجاست که پس از این حملات (به ویژه موشکباران فلسطین اشغالی) همه منتظر بودند ببینند پاسخ اسرائیل به حزب الله لبنان چه خواهد بود. این مسئله از این جهت مهم بود چرا که همه می دانند غیر ممکن است پس از 16 سال 36 موشک از خاک لبنان به فلسطین اشغالی شلیک شده باشد و ما بتوانیم بگوییم همه ی اینها بدون هماهنگی حزب الله صورت گرفته است. حالا شاید بشود گفت که حزب الله در مسئله نقشی نداشته اما قطعا مطلع بوده است. 🔺 با درک همه ی موارد حالا اینکه اسرائیل چه پاسخی به این مهم داشته باشد، مهم میشود. اما رژیم صهیونیستی چه کار کرد؟ ابتدا تاکید کرد حزب الله را دارای نقش نمیداند و سپس اعلام کرد به مقاومتِ فلسطین پاسخ میدهد و پس از آن مزرعه ای در لبنان را زد... تا اینجای کار در گام اول این پیام به همه مخابره شد که رژیم تمایلِ تقابل مستقیم با مقاومت لبنان را ندارد. مسئله اما از این فراتر است چرا که نشان میدهد صهیونیست ها تاکید دارند که نباید در "تله ی تنش" بیفتند. روزی در تهران ، پس از اقدامی که علیه ایران میشد ، غربگرایان فریاد میزدند : به خدا این تله ی تنش است و نباید داخلش بیفتیم. 🔺از همان سالها که این بحث ها مطرح میشد ایران به این فکر میکرد که چه طور میتواند کاری کند تا رژیم صهیونیستی بفهمد به هر اقدامی که علیهش میشود نباید هرگز پاسخ دهد چرا که به نفعش نیست در تله ی تنش بیفتد. حالا همین مهم محقق شده و ایران راهش را یاد گرفته که چه طور ضربه ای بزند که طرف مقابل "تله ی تنش بودنِ آن را درک کرده" و هرگز به خودش جرات افتادن در این تله را ندهد... مسئله ی فلسطین اشغالی اما زمانی مهم تر میشود که به صحبت های اخیر وزیر اطلاعات ایران توجه شود. 🔺 وزیر اطلاعات ایران اخیرا تاکید کرده که ایران آشوب را به محیط داخلی دشمنانش هدایت کرده است. سناریوی ایران در این مرحله و پس از ماجرای مهسا ژینا امینی بر خلاف تمام موارد قبل خشک کردنِ سرچشمه ی بحران نبوده است. در واقع ایران به این فکر کرده که چه طور باید ضمنِ در هم شکستنِ سرپنجه های بحران آفرین ، کاری کرد تا سرچشمه روی خودش بجوشد و درگیر خودش شود... بحران های این روزهای فلسطین اشغالی ، درگیری بین شهرک نشین ها ، عملیات های فلسطینی ، عملیات های غزه ، رخدادهای پیرامونی و حالا هم حملات هکری نشان میدهد که این ماموریت به درستی در حال انجام شدن است. 🔺علت چیست؟ علت این است که ایران فهمیده صهیونیست ها اگر روی آرامش ببینند لحظه ای از فکر بحران آفرینی در ایران خارج نخواهند شد. رژیم صهیونیستی حالا درگیر بحرانی است که راهی برای خروج از آن ندارد ، همزمان با آن از تقابل مستقیم واهمه دارد ، از طرفی مدام انگشت اتهام را سوی یک طرف میگیرد، روزی میگوید حماس، بعد میگوید حزب الله، سپس سوریه و آنها حالا تاکید دارند اسماعیل قاانی مقصر همه ی چیزهایی است که دارد رخ میدهد. گویِ آتشی که در ماجرای ژینا به سمت ایران انداخته شد در فلسطین نخواهد ماند. این گوی به زودی پایتخت دیگری را پیدا خواهد کرد. آنها که در ایران باد کاشتند به زودی طوفان درو خواهند کرد... 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
روز معلم اساتید دانشگاه الزهرا ۱۴۰۲۰۲۱۲.mp3
20.57M
🎓 *سخنرانی قدیری ابیانه به مناسبت روز معلم در دانشگاه الزهرا* + صوت📣 📆 ۱۲ فرردین ۱۴۰۲ 🎓منبع/محمدحسین قدیری ابیانه 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🚨تاریخچه روز معلم دوازدهم اردیبهشت، روز معلم است و البته آغاز هفته معلم؛ روزی که هم در پیش از انقلاب و هم پس از آن، چنین نامی را به خود گرفته است؛ گرچه در پیش از انقلاب اسلامی، گویا دو، سه سالی بیش، پایدار نمانده است. در اردیبهشت‌ ماه سال ۱۳۴۰ و در گردهمایی اعتراضی فرهنگیان در میدان بهارستان- روبه‌روی مجلس ملی آن زمان- یکی از فرهنگیان به نام دکتر ابوالحسن خانعلی با گلوله سرگرد شهرستانی، از پای درمی‌آید و این روز، تا چند سالی، از سوی فرهنگیان، روز معلم نام می‌گیرد. اما ۱۸سال پس از آن و در واپسین دقیقه‌های شب دوازدهم اردیبهشت سال ۵۸، استاد شناخته‌شده حوزه، آیت‌الله‌ مرتضی مطهری، شهید شد؛ و بار دیگر این روز و آن هم پس از انقلاب، روز معلم نامیده شد. در روشنگری اقشار باسواد به ویژه قشر فرهنگی جامعه قدم‌های اساسی برداشته بود و آثار عمیق شهید در احیای فکر دینی اصیل و بی پیرایه و منطبق با نیاز روز جامعه در حال گذار ما بسیار مؤثر بوده  است. ➖➖➖➖➖➖➖ 🚨🚨 برخی پیامها درخصوص تاریخچه معلم گاهی به گونه ای نوشته میشود که گویی نام گذاری روز شهادت متفکر شهید استاد مطهری به نام روز معلم افتخار کمی است !!!! در پاسخ به این پیامها می‌نویسم. متاسفانه روزی به نام روز معلم قبل از انقلاب فقط سه سال دوام پیدا کرد بعدا به فراموشی سپرده شد روزی به نام روز معلم ✅بعد از انقلاب سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری که الحق و الانصاف متفکری برجسته و خوش فکر بودند و کتابهای فوق العاده ای نوشتند را به نام روز معلم و این هفته به هفته معلم نامگذاری شد .. 🔰کسانی که میخواهند می‌توانند هر دو روز را باهم هم قدر بدانند و تفاوت را ملاحظه کنند ! .. ۱_یک معلم که به خاطر اعتراض به احقاق حق معیشت فرهنگیان با ضرب گلوله از دنیا رفت ۲_یا یک معلم و استاد دیگر که در جهت احقاق و زنده کردن فکر و اندیشه و دوری از جهالت فکری مردم تلاش میکرد که به ضرب گلوله گروهی به نام فرقان که کج فکر بودند به درجه رفیع شهادت نائل شد روح استاد شهید مطهری شاد و راهش پررهرو 🌹 📝به قلم 🌺🌺🌺🌺 🟢 تأکید مجدد رهبر انقلاب بر مطالعه آثار شهید آیت‌الله مطهری، این بار در دیدار امروز با معلمان و فرهنگیان به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری 🔺رهبر انقلاب: به همه و به خصوص به معلمین توصیه میکنم دست‌نوشته‌ها و سخنرانی‌های شهید مطهری را بخوانند حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار معلمان: 🔹یاد شهید عزیزمان مرحوم آیت‌الله مطهری را گرامی میدارم که به معنای واقعی کلمه یک معلم بود. 🔹همه‌ی آن خصوصیاتی که ما در معلمین مدارسمان یا مدرسین دانشگاههایمان انتظار داریم، در این مرد وجود داشت. علم داشت، تعهد داشت، دقت داشت، پیگیری داشت، نظم و انضباط در کار داشت. 🔹بحمداللّه شهادت او هم برکاتی برای کشور داشت. خود ایشان که خب به مقامات عالی رسید و آثار ایشان در اثر این شهادت در دل جامعه جا باز کرد و من توصیه میکنم نوشته‌های ایشان و تنظیم شده‌های سخنرانیهای ایشان را حتماً به خصوص معلمین، اینها را نگاه کنند، بخوانند. ۱۴۰۲/۲/۱۲ منبع/حقیقت واصل 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🌹"شهید مطهّری یک مبارز در راه خدا، یعنی یک مجاهد فی سبیل اللّه بود؛ منتها جهاد، انواعی دارد؛ یکی از سخت ترین جهادها این است که در مقابله با هجوم افکار و فرهنگ های غلط و انحرافی و درک غلط جمعی از مردم، انسانی که حق را می شناسد، بایستد و بخواهد از حق دفاع کند و با بیان، بافکر، با منطق و با سلاح زبان و قلم، ذهن ها را به سمت آن چه درست است، هدایت کند. این، از آن جهادهای بسیار دشوار است و شهید مطهّری، این جهاد سخت را سال های متمادی انجام داد." 🌹حضرت آیت‌الله خامنه ای (دام ظله) 🍀روز بزرگداشت مقام معلم و استاد را به تمامی اساتید معلمان وفعالین حوزه آموزش و پرورش تبریک عرض می نماییم.💐 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
⭕️شهید آیت‌ الله مطهّری به معنای واقعی کلمه یک معلّم بود 🔹یاد شهید عزیزمان مرحوم آیت‌ الله مطهّری را گرامی می‌دارم که به معنای واقعی کلمه یک معلّم بود. همه‌ی آن خصوصیّاتی که ما در معلّمین مدارسمان یا مدرّسین دانشگاه‌هایمان انتظار داریم، در این مرد وجود داشت؛ علم داشت، تعهّد داشت، دقّت داشت، پیگیری داشت، نظم و انضباط در کار داشت؛ خیلی خصوصیّات مثبت در این مرد بزرگ وجود داشت. بحمدالله شهادت او هم برکاتی برای کشور داشت؛ خود ایشان که خب به مقامات عالی رسید و آثار ایشان [هم] بر اثر این شهادت، در دل جامعه جا باز کرد. من توصیه میکنم نوشته‌ های ایشان و تنظیم‌ شده‌های سخنرانی‌های ایشان را، بخصوص معلّمین، حتماً نگاه کنند و بخوانند. بیانات مقام معظم رهبری ۱۴۰۲/۰۲/۱۲ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له منبع/ تبیین 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️فلسفه تعدد زوجات پيامبر اکرم(ص) 🔹رسول خدا(ص) با بعضی از همسرانش به منظور کسب نیرو و بدست آوردن اقوام بیشتر و در نتیجه به خاطر جمع ‏آوری یار و هوادار بیشتر ازدواج کرد و با بعضی دیگر به منظور جلب نمودن و دلجویی و در نتیجه ایمن شدن از شر خویشاوند آن همسر ازدواج فرمود و با بعضی دیگر به این انگیزه ازدواج کرد که هزینه زندگیش را تکفل نماید و به دیگران بیاموزد که در حفظ ارامل و پیرزنان از فقر و مسکنت و بی کسی کوشا باشند، و مؤمنین رفتار آنجناب را در بین خود سنتی قرار دهند و با بعضی دیگر به این منظور ازدواج کرد که با یک سنت جاهلیت مبارزه نموده و عملا آن را باطل سازد که ازدواجش با زینب دختر جحش به همین منظور بوده است؛ چون او نخست همسر زیدبن‌حارثه پسر خوانده پیامبر بود و زید او را طلاق داد و از نظر رسوم جاهلیت ازدواج با همسر پسر خوانده ممنوع بود، چون پسر خوانده در نظر عرب جاهلی حکم پسر را داشت، همانطور که یک مرد نمی‏تواند همسر پسر صلبی خود را بگیرد، از نظر اعراب ازدواج با همسر پسر خوانده نیز ممنوع بود. رسول خدا(ص) با زینب ازدواج کرد تا این رسم غلط را براندازد، و آیاتی از قرآن در این باب نازل گردید. 🔹و ازدواجش با سوده دختر زمعه به این جهت بوده که وی بعد از بازگشت از هجرت دوم از حبشه همسر خود را از دست داد و اقوام او همه کافر بودند و او اگر به میان اقوامش بر می‏گشت، یا به قتلش می‏رساندند و یا شکنجه‏اش می‏کردند و یا بر گرویدن به کفر مجبورش می‏کردند، لذا پیامبر برای حفظ او از این مخاطرات با او ازدواج نمود. و ازدواجش با زینب دختر خزیمه این بود که همسر وی عبدالله بن جحش در جنگ احد کشته شد و او زنی بود که در جاهلیت به فقرا و مساکین بسیار انفاق و مهربانی می‏کرد و به همین جهت یکی از بانوان آبرومند و سرشناس آن دوره بود و او را مادر مساکین نامیده بودند؛ رسول خدا خواست با ازدواج با وی آبروی او را حفظ کند (و فضیلت او را تقدیر نماید). و انگیزه ازدواجش با ام سلمه این بود که وی نام اصلیش هند بود و قبلا همسر عبدالله بن ابی سلمه پسر عمه پیامبر و برادر شیری آنجناب بود و اولین کسی بود که به حبشه هجرت کرد. زنی زاهده و فاضله و دیندار و خردمند بود، بعد از آنکه همسرش از دنیا رفت پیامبر به این جهت با او ازدواج کرد که زنی پیر و دارای ایتام بود و نمی‏توانست یتیمان خود را اداره کند. ازدواجش با حفصه دختر عمر نیز بدین جهت بود که شوهر او خنیس بن خداقه در جنگ بدر کشته شد و او بیوه زن ماند. 🔹بنابراین اگر در این خصوصیات و در سیره آنجناب و در زهدی که آن جناب نسبت به دنیا و زینت دنیا داشت و حتی همسران خود را نیز بدان دعوت می‏کرد دقت شود، هیچ شکی باقی نمی‏ماند در این که ازدواجهای پیامبر نظیر ازدواجهای مردم نبوده، به اضافه اینکه رفتار آنجناب با زنان و احیای حقوق از دست رفته آنان در قرون جاهلیت و تجدید حرمت به باد رفته‏شان و احیای شخصیت اجتماعیشان، دلیل دیگری است بر این که آنجناب زن را تنها یک وسیله برای شهوترانی مردان نمی‏دانسته و تمام همّش این بوده که زنان را از ذلت و بردگی نجات داده و به مردان بفهماند که زن نیز انسان است. حتی در آخرین نفس عمرش نیز سفارش آنان را به مردان کرده و فرمود: «الصلوة الصلوة و ما ملکت ایمانکم لا تکلفوهم ما لا یطیقون، الله الله فی النساء فانهن عوان فی ایدیکم...». و تنها همسری که در دختریش با آنجناب ازدواج کرد عایشه دختر ابی بکر بود. ازدواج پیامبر(ص) با عایشه براساس مصالحی که بیان شد صورت گرفت و بعد از بلوغ و رشد عایشه انجام شده است و هرگز پیامبر با یک دختر نابالغ ازدواج نکرده و این ازدواج اتفاقاً به اصرار پدر و مادر عایشه و صلاحدید جهان اسلام آن روز، انجام گرفت. 🔹و پیامبر اکرم زنهای خود را مختار کرد که یا با سختیهای معیشتی سازگار باشند و یا با کمال متانت و آرامش طلاق گرفته و دنیا را اختیار کنند که هیچ کدام حتی عایشه حاضر نشد این افتخار همسری پیامبر را از دست بدهد. نکته مهمتری که باید به آن توجه شود این است که ازدواج و لوازم آن در این عصر را نباید با عصر پیامبر قیاس کرد؛ چه به لحاظ اجتماعی و چه به لحاظ آب و هوا و وضعیت رشد انسانها. امروزه دختران در سنین بالاتری ازدواج می کنند تا تحصیلات خود را ادامه دهند و... ولی در عصر پیامبر(ص) معطل ماندن یک دختر وجهی نداشت و همچنین در آب و هوای و موقعیت آن عصر دختران ۹ یا ۱۰ ساله کاملاً به سن بلوغ جنسی میرسیدند و ازدواج نیز، چنین قید و بندهایی را نداشت. عظمت معنوی و روحانی پیامبر اکرم چنان است که تاریخ آن را منعکس کرده است. قرآن کریم به عنوان سند زنده و بی همتای رسالت پیامبر(ص) و گواه همیشگی صداقت و درستی آن حضرت است و همین قرآن مایه شفا و صفای انسانها و موجب هدایت فطرتهای پاک و توحیدی می‌شود. منبع؛ پایگاه حوزه منبع/تبیین @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 «امام هستی» 🌷 استاد 🌺 این کائنات یک امام داره و مردمی که باید مقدمات ظهور این امام رو فراهم کنند... 🌸 تمام این کائنات درگیر ماها شده، کجای این ماجراییم؟ 🦋کانال زلال سخن🦋 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
📝"پول خرج کردن برای امام مهدی" 🔹یکی از وظایف مردم در زمان غیبت، صله ی امام زمان به وسیله مال (خرج کردن) است. یعنی مومن بخشی از دارایی خود را برای امام زمانش هدیه کند و هر سال بر این عمل مداومت کند. در این عمل، ثروتمند و فقیر یکسانند اما هرکس به مقدار تواناییَش تکلیف دارد. ❤️ امام صادق می فرمایند: هیچ چیز نزد خدا محبوبتر از اختصاص دادن دِراهم (واحد پول) به امام نیست. و به درستی که خداوند دِرهم را برای او (پرداخت کننده) در بهشت همچون کوه احد قرار دهد.*۱ 🌸 همچنین امام صادق در تفسیر آیه ۲۴۵ سوره بقره میفرمایند: ۱- به خدا سوگند این در خصوص صله (خرج کردن) برای امام است. ۲- به درستی که خدا آنچه را که مردم در اختیار دارند از جهت نیاز به آن قرض نخواسته است، و هر حقی که خداوند دارد، برای ولیِّ اوست...*۲ 🌺 آن حضرت در جایی دیگر فرموده اند: هرکس پندارد که امام به آنچه در دست مردم هست احتیاج دارد، کافر است. جز این نیست که مردم نیازمندند که امام از ایشان بپذیرد. خدا امر فرموده که از اموال آنان صدقه و زکات بگیر و آنها را به وسیله آن پاک و تزکیه می نمایی.*۳ 📚 ۱- اصول کافی ۲- اصول کافی جلد ۱ ص ۵۳۷ ۳- اصول کافی - جلد ۲ منبع ═❁๑🍃๑🌹๑🍃๑ ❁═ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
Part35_علی از زبان علی.mp3
12.85M
کتاب صوتی ۳۵ 🍃نامه ای تاریخی و روشنگر به مردم 🍂تشریح ماجرای قتل عثمان 🍃تشریح ماجرای نزاع با معاویه 🍂تشریح ماجرای حکمیت و خوارج 🍃توبیخ مردم به جهت سستی در جنگ عجل‌الله‌فرجه منبع/محبان مهدی ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌─┅═༅𖣔🌸𖣔༅═┅─ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
Part36_علی از زبان علی.mp3
13.23M
کتاب صوتی ۳۶ 🍃خطبه میان مردم و نکوهش آنان 🍂توصیف یاران رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌وآله) 🍃آمادگی و تشکیل سپاه برای جنگ مجدد با معاویه 🍂خطبه برای انجام جهاد دوباره در صفین عجل‌الله‌فرجه منب/محبان مهدی ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌─┅═༅𖣔🌸𖣔༅═┅─ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
1402.01.15-Panahian-Shabake3Sima-BarnameyeMaheMan-EslaheBardashthayeNaravaAzDin...-13-32K.mp3
5.27M
🔉 اصلاح برداشت‌های ناروا از دین، در رسالت و کلمات امیرالمؤمنین علیه السلام ✨ جلسه ی سیزدهم 🎙 استاد پناهیان 📅 ‌۱۴۰۲/۰۱/۱۵_ سحرهای ماه مبارک رمضان منبع/بصیرت فاطمی 🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
1402.01.16-Panahian-Shabake3Sima-BarnameyeMaheMan-EslaheBardashthayeNaravaAzDin...-14-32K.mp3
5.11M
💡 اصلاح برداشت‌های ناروا از دین، در رسالت و کلمات امیرالمؤمنین علیه السلام ✨ جلسه ی چهاردهم 🎙 استاد پناهیان 📅 ‌۱۴۰۲/۰۱/۱۶_سحرهای ماه مبارک رمضان منبع/بصیرت فاطمی 🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
معدن جواهرات قیمتی را دریابید (۱)  رهبر معظم انقلاب دیروز در دیدار معلمان، آنها را پرورش‌دهندگان جواهر قیمتی «نسل نوجوان و جوان» و معماران آینده کشور خواندند. این تعبیر بلند و خطاب قرار دادن معلمان به عنوان سربازان گمنام نظام اسلامی، از یک سو قدردانی از جایگاه و زحمات و ایثار معلمان و از سوی دیگر نشان از اهمیت و ارزش نظام آموزشی و تعلیم و تربیت در ساخت و پیشرفت کشور است. براساس همین جایگاه و نقش مهم است که رهبر انقلاب در دیدار روز گذشته بار دیگر به یک آسیب‌شناسی دقیق و کارشناسانه از مشکلات و موانع پیش روی نظام تعلیم و تربیت پرداختند که هر کدام در جای خود و مستقلاً نیازمند واکاوی و پیگیری است. موارد و هشدارهایی همچون تبعات کم‌توجهی آسیب‌زا به مدارس دولتی از جمله تضعیف عدالت اجتماعی، اثر منفی بی‌ثباتی در مدیریت آموزش و پرورش طی سال‌های اخیر تا امروز، غفلت از مهارت‌آموزی و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، اجرا نشدن درست و کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کمبود معلم متعهد و کارآمد به‌دلیل سرمایه‌گذاری ناکافی بر روی تقویت زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های دستگاه‌های تربیت معلم، لزوم توجه به تألیف جذاب، به‌روز و مبتکرانه کتاب‌های درسی همراه با گنجاندن مفاهیم اسلامی و معرفی مفاخر اسلامی و ایرانی، یادآوری خطای راهبردی برخی از مسئولین در گذشته از طریق کوچک‌انگاری و مزاحم و مصرف‌کنندهِ بی‌فایده دانستن آموزش و پرورش و تلاش و پیشنهاد ویرانگر برای خصوصی‌سازی و جدا کردن آموزش و پرورش از دولت در گذشته، لزوم نظارت مستمر آموزش و پرورش بر مدارس غیردولتی و موارد و تذکرات دیگری که یقیناً توجه، عبرت‌آموزی و تلاش برای عمل به آنها آثار و برکات فراوانی خواهد داشت. اما گذشته از بخش‌هایی از بیانات و ارشادات دیروز رهبری که مخاطب آن معلمان و کادر آموزشی مدارس هستند و در جای خود عمل به آنها مهم و گره‌گشاست، مخاطب بخش عمده این تذکرات و آسیب‌شناسی دقیق، مدیران رده‌های مختلف کشور و مسئولان ارشد به خصوص در دولت، مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند. مطالبه رهبری و بیان تذکراتی درخصوص کارهای مغفول واقع‌شده یا پیمودن مسیرهای اشتباه و خسارت‌بار در حوزه سیاست‌گذاری‌های آموزش و پرورش به این معنی است که باید در اسرع‌وقت نسبت به جبران آنها اهتمام ورزید، چراکه در بسیاری از امور تا زمانی که به‌صورت پایه‌ای و از سطح مدارس کار اصولی صورت نگیرد، مشکلات بعدی در جامعه رفع نخواهد شد و مشکلات جدیدی نیز به آنها اضافه خواهد شد. رهبری در همین خصوص با اشاره به اتفاق‌نظر بسیاری از صاحب‌نظران و کارشناسان بر محور بودن مدرسه برای گره‌گشایی از مشکلات کشور، فرمودند: «همان‌گونه که این متخصصان می‌گویند، اگر در ۲۰ سال قبل به موضوع مدرسه رسیدگی کرده بودیم امروز بسیاری از مشکلات وجود نداشت؛ بنابراین چاره کار در برنامه‌ریزی صحیح و همت جدی برای اصلاح مدرسه است و همه مسئولان، تصمیم‌سازان، تصمیم‌گیران و آحاد مردم باید اهمیت حیاتی دستگاه آموزش و پرورش را درک کنند.» حال باید دید مسئولان مخاطب این تذکرات و فراخوانده شده برای برنامه‌ریزی صحیح و همت به خرج دادن در مسیر اصلاح نقص‌ها و اشتباهات و کم‌کاری‌های مرتبط با نظام تعلیم و تربیت، این‌بار به‌طور کامل سنگینی وظایف خود در این زمینه را درک می‌کنند؟ آیا نگاه مصرف‌کننده بودن آموزش و پرورش جای خود را به این نگاه درست خواهد داد که «تامین نیاز و بودجه مناسب برای نظام تعلیم و تربیت هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است»؟ آیا بساط ملموس بی‌عدالتی آموزشی منجر به بی‌عدالتی اجتماعی و شکاف رو به رشد آموزش و پرورش طبقاتی که نگرانی به‌حق دانش‌آموزان و خانواده‌ها و رهبر انقلاب و سایر دلسوزان را در پی داشته است با تدبیر و احساس وظیفه مسئولان ، جای خود را به برابری و توزیع عادلانه امکانات و فرصت‌ها خواهد داد؟ آیا ورود به موقع مسئولان می‌تواند فضای مدارس و فرهنگ و سرمایه‌های ارزشمند کشور را از چنگ مافیای کنکور و برخی موسسات و انتشاراتی‌های متمول و سیری‌ناپذیر نجات دهد؟ آیا این بی‌ثباتی عجیب و تغییر مکرر و زیان بار وزرا در یک دهه گذشته تاکنون که به تعبیر رهبری گاهی تغییر معاونان، مدیران میانی و حتی مدیران مدارس را هم درپی‌ می‌آورد و از این شاخه به آن شاخه پریدن‌ها جای خود را به مدیریت با ثبات، کارآمد و مبتنی بر اسناد راهبردی و سند تحول و نقشه مترقی گام دوم پیشرفت خواهد داد؟ بی‌شک هرگونه تعلل و کم‌کاری و پرداختن به حواشی به جای عمل به وظایفی همچون رفع مشکلات آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت از سوی مسئولان، گناهی نابخشودنی است که آینده کشور را تهدید می‌کند. 💥جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
معدن جواهرات قیمتی را دریابید (۲)  حوادث ماه‌های گذشته در ایام اغتشاشات و حتی ماجرای به اصطلاح مسمومیت و بدحالی دانش‌آموزان در برخی مدارس که مانور و جنگ روانی شدید رسانه‌های معاند برای به تعطیلی کشاندن مدارس را نیز در پی داشت، نشان داد که دشمن و عقبه‌های داخلی‌اش برای مدارس و دانش‌آموزان برنامه دارند و این وظیفه مسئولان و مدیران کشور را بیشتر می‌کند. از سوی دیگر، یکی از مهم‌ترین کمبودها و شدیدترین نیازها که در سال‌های اخیر در بسیاری از مدارس مورد کم‌توجهی قرار گرفته است مسئله امور تربیتی و پرورشی و ترجیح دادن و سبقت گرفتن آموزش بر پرورش است آن هم در شرایطی که روزبه‌روز جولان شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌ریزی هدفمند دشمن برای اثرگذاری بر ذهن و روح دانش‌آموزان ایرانی بیشتر می‌شود. این بخش شاید یک از مهم‌ترین بخش‌های بیانات دیروز رهبر انقلاب بود که فرمودند: «برنامه‌های پرورشی باید در مدرسه دیده بشود، در مدارس خبر چندانی نیست. باید امور پرورشی امتداد داشته باشد تا داخل مدارس. بسیاری از مدارس معاون پرورشی ندارند، مسئول پرورشی ندارند. باید حتماً تأمین بشود. باید کار پرورشی جذّاب باشد. بچه‌ها را فراری نباید داد. باید جوری باشد که بچه‌ها به طرف او جذب بشوند. تقویت و هویت ملی، تقویت عشق به میهن، تقویت پرچم ملی، تعلیم سبک زندگی اسلامی و ایرانی اینها در شمار اصلی‌ترین کارهایی است که بایستی انجام بدهیم.» حضور 12 ساله دانش‌آموزان از کودکی تا جوانی در بطن نظام تعلیم و تربیت کشورمان فرصت ناب و بی‌نظیری است که نباید صرفاً به امور درسی متعارف اختصاص یابد و در کنار توجه به تعلیمات درسی باید با شیوه‌های نوین، جذاب، اقناع‌کننده و هدایتگر و اختصاص بودجه مناسب؛ امور تربیتی، فرهنگی، اعتقادی و تبیین مسائل مهمی همچون سبک زندگی ایرانی اسلامی، حجاب و ... مورد توجه جدی باشد. بی‌شک کم‌کاری در این حوزه و کم‌توجهی به این فرصت طلایی که متاسفانه شاهد آن هستیم هزینه‌های مضاعف اجتماعی در آینده را به‌دنبال خواهد داشت. چطور ممکن است در نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی و نظام تعلیم و تربیت کشور مدارسی وجود داشته باشند که مسئول امور پرورشی نداشته باشند؟ آیا هیچ مدرسه یا مدیر آموزش و پرورشی در برابر نداشتن معلم ریاضی، فیزیک، شیمی و... بی‌تفاوت می‌نشیند؟ این تفاوت نگاه برای چیست؟ اکنون این مطالبه از مسئولان امر وجود دارد که نظام تعلیم و تربیت کشور که قرار است پرورش دهنده جواهرات قیمتی و تربیت آینده‌سازان کشور باشد را دریابند و این فرمایش دیروز رهبری که فرمودند «به نظر بنده عبور از گردنه‌های دشوار پیشرفت که ما دنبال پیشرفت همه‌جانبه‌ کشور هستیم، در این مسیر گردنه‌های دشواری وجود دارد، بدون کمک آموزش و پرورش عبور از این گردنه‌ها ممکن نیست» را آویزه گوش و ملکه ذهن و دغدغه خود کنند. عباس_ شمسعلی 💥جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
Safar Baraye Vatan ~ Music-Fa.Com - Mohammad Noori ~ Music-Fa.Com.mp3
3.94M
🍃 تقدیم به شما ؛ 🎼 سفر برای وطن زنده یاد محمد نوری 🎧ما براي پرسيدن نام گلي ناشناس چه سفر ها کرده ايم چه سفر ها کرده ايم ما براي بوسيدن خاک سر قله ها چه خطرها کرده ايم چه خطرها کرده ايم ما براي آنکه ايران خانه خوبان شود رنج دوران برده ايم رنج دوران برده ايم ما براي آنکه ايران گوهري تابان شود خون دل ها خورده ايم خون دل ها خورده ايم ♫♫ ♫♫ منبع/مقاومت قفقاز 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻آموزش و پرورش، بی ثبات ترین وزارتخانه در ایران! 🔸حمید رضا حاجی بابایی (رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی): 🔹وزارت آموزش و پرورش در اولویت دولت‌ها و دولتمردان ما نیست؛ مثلا آن مایه‌ای که دیروز برای وزیر صمت گذاشتند، آیا حاضرند برای وزارت آموزش و پرورش بگذارند؟ 🔹آموزش و پرورش، بی ثبات‌ترین وزارتخانه از نظر مدیریتی است. «جهان آرا»؛ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻پیشنهاد ادغام آموزش و پرورش در وزارت نفت! 🔸حمید رضا حاجی بابایی (رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی): 🔹معتقدم وزارت آموزش و پرورش باید با وزارت نفت ادغام شود تا پول و بودجه در اختیار این وزارتخانه قرار بگیرد. 🔹مشکلات آموزش و پرورش، مدیریت و بودجه هستند. «جهان آرا»؛ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻جایگاه رتبه بندی معلمان در سند تحول آموزش و پرورش 🔸حمید رضا حاجی بابایی (رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی): 🔹یکی از راهکارهایی که در سند تحول آموزش و پرورش ذکر شده، رتبه‌بندی معلمان است البته این سند دارای 141 راهبرد است. 🔹دانشگاه فرهنگیان، راهبرد دیگری است که اجرایی شده ولی هنوز کار را آنطور که باید جلو نبرده است. 🔹وقتی دولت تغییر کرد، کسی را رئیس دانشگاه فرهنگیان منصوب کردند که مخالف‌ترین فرد با تاسیس این دانشگاه بود! «جهان آرا»؛ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi