🔘 چندتا نکته که امروزه توی فضای مجازی خیلی سئوال میشه ....
توی مجلس امام حسین، شرابخوار میتونه بیاد؟ بله
اما شراب نه
توی مجلس امام حسین، گناهکار میتونه بیاد؟ بله
اما گناه نه
✅مجلس امام حسین، محل شست و شوی روح از آلودگی های دنیاست، نه کثیف کردن روح اهل روضه...
کسی که شل حجابه یا حتی بدون حجابه حق داره بیاد تو هیأت امام حسین ؟!
_ یقینا؛ بله
کسی حق داره بهش بگه "تو چرا اومدی توی مجلس امام حسین(ع) ؟ تو که همین امروز صبح هم دیدمت حجاب نداشتی! "
_ یقینا کسی نمیتونه بهش بگه: نیا
◀️ حالا نکته و سئوال اصلی اینجاست : آیا حق داره بدون حجاب هم بیاد تو هیئت؟
نه دیگه. این یه داستان دیگه ست...
اگه گناهکاری حتما بیا
ولی حق نداری بیای اونجا گناه کنی!
🏴دوستان حسینی؛ نگاه به هیاهوی پوچ اندک یزدیان در فضای مجازی نکنید، که تفکرات پوچ خودشون را در عزای حسین به نمایش گذاشته اند!!
🏴 حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در پوست و گوشت و استخوان و قلب مردم ایران و همه آزادگان جهان نفوذ داره
این روز ها که مردم مشغول عزاداری هستند، سربازان سایبری امام حسین علیه السلام و ابالفضل العباس(ع) نگذاشتند و نخواهند گذاشت که امام شان در فضای مجازی تنها و بی یاور باشه و با کلیدواژه:
#ما_ملت_امام_حسینیم
امامشان را معرفی خواهند کرد
تا همگان از خودشان بپرسند:
این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست.
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
34.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫ در زمان خلفا، ارزش های جامعه توسط خواص دگرگون می شود!
🔹 بعد از کنار زدن ولایت، شاهد احیای ارزش های جاهلی و به نوعی ارتجاع هستیم. افرادی مثل سلمان و ابوذر و... به حاشیه رانده می شوند. نماز و حج بی ولایت هیچ ارزشی ندارد.
🔹 در دوره خلفا افرادی چون پسر ابوجهل یعنی اکرمته بن ابی جهل و خالد بن ولید مسئولیت می گیرند و همین انتصاب ها یکی از دلایل تغییر در ارزشها می شود.
🔹 در زمان پیامبر هدف از جهاد، پیروزی اسلام و یا شهادت بود اما در دوره خلفا مردم به جهاد می رفتند به نیت کسب مال و ثروت و غنیمت و مال اندوزی. حضرت علی(ع) بسیاری از این فتوحات را چون هدفش غارتگری بوده است اساسا قبول ندارد.
🔹در زمان خلیفه سوم، قبح اشرافیت و ثروت اندوزی و... توسط بزرگان جامعه اسلامی شکسته شد و اکثرا به سمت مال اندوزی و جمع آوری ثروت و اشرافیت رفتند به نحوی که ثروت برخی از اینان را باید با تبر تقسیم می کردند.
# اللهم - عجل - لولیک - الفرج
#لبیک_یا_خامنه_ای
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
#شبهات_ماه_محرم
#تهمت
💢آیا واقعا امام حسین حج اش را نیمه تمام گذاشت؟
از جمله اتهامات به #شیعیان در خصوص تصمیم امام حسین(ع) این است که
آنان می گویند #رها نمودن حج در وسط کار #خلاف شرع است.
✅این سخن مشهور که امام حسین(ع) حجّ خود را نیمه تمام گذاشت، سخن نادرستى است؛ زیرا امام(ع) در روز هشتم ذى حجه «یوم الترویه» از مکّه خارج شد.
در حالی که اعمال حجّ - که با احرام در مکّه و #وقوف در عرفات شروع میشود - از شب نهم ذى حجه آغاز میشود.
بنابراین، امام(ع) اصولاً وارد #اعمال حج نشده بود، تا آن را نیمه تمام گذارد.
✅از طرف دیگر؛ از امام صادق نقل شده:
امام حسین(ع) قبل از روز هشتم ذی الحجه از مکه خارج شد، در حالی که قبلا در ماه حج با احرام عمره، به قصد انجام عمره وارد #مکه شده بود و عمره انجام داده بود.
از این روایت بر نمی آید که حضرت حج خود را تبدیل به #عمره کرده باشد.
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
عزاداریهای تمدنساز حسینی(ع) (۱)
«میخواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند و حال آن كه خداوند نور خود را كامل خواهد گردانيد گرچه كافران را ناخوش آید.» سوره صف/ 8
رسم است برای سیدالشهداء که سلام خدا و خوبان و ما نثارش، از ابتدای ماه محرم تا روز عاشورا عزاداری میکنند و به پایان میرسانند تا اربعین فرا برسد و مراسم مفصل اربعین بگیرند، ولی چند سالی است به میمنت نابودی صدام و برکت استقرار امنیت با جبهه مقاومت، راهپیمایی اربعین مهیا شده و کل دو ماه محرم و صفر به یکی از مهمترین مناسک «مردم محور» تمدن ساز تبدیل شده و مردم، تمرین جهانی شدن در حکومت مهدوی
-که خدا در ظهورش تعجیل و تسهیل کند- میکنند. این اتفاق بزرگی که دشمنان، اهمیتش را بیش از دوستان فهمیدهاند در اصل یکی از تولیدات نرمافزارهای فراگیر فرهنگی است که مثل اعتکاف رجبیه و مکتب حاج قاسم سلیمانی و سرود سلام فرمانده و اردوهای جهادی و... توانسته است توسط مردم تولید فرهنگ و قدرت نرم کند. و در اصل برای مراحل پنجگانه تمدنی به مردمی در میدان نیاز است که در اوج مسئولیتپذیری اجتماعی هستند.
اگر آنگونه که بزرگان و صدیقین گفتهاند «خدا اراده کرده مردم ایران را به آرزوهای بزرگ و جایگاه اصلی خودشان برساند» پس جهاد تبیینی که از 5 مهر1400دستورش صادر شد و امربه معروف و نهی از منکری که از سال گذشته شدت گرفته را باید در این راستا و نیز امتحان سخت خدا برای پذیرش مسئولیتهای بزرگتری دانست که در دوران ظهور، به آن نیاز داریم و چه مردمی صبورتر و مبارزتر و استوارتر و آبدیدهتر از مردم ایرانی که محور مقاومت و بیداری اسلامیاند و به برکت تربیت شدن توسط امام خمینی و امام خامنهای که رهبران جهانیاند توانستهاند جهان را به خود معطوف و مجذوب کنند. و این نگاه جانبدارانه و متعصبانه نیست، نگاهی واقعبینانه است که حتی دشمنان خونی ما آن را اعتراف کردهاند و میکنند. حال و روز امروز ما و دشمنان سرکشمان دیدنی است.
ما را 43 سال تحریم کردند ولی اقتصاد آمریکا بدهکارترین اقتصاد جهان شد. خواستند بافت اجتماعی ما را بشکافند و شش ماه است مردمشان در خیابانهای اشغالی، سقوط اسرائیل را فریاد میزنند. رسانههاشان از تحریم سیاه پوشیدن و سیاه زدن به دیوارها در محرم گفتند ولی روزنامههای اسرائیلی صفحات اول خود را به نشانه عزا سیاه کردند. بزرگان و معمرین ما را تمسخر کردند ولی به بایدن و چارلزی مبتلا شدند که مجبورند از انظار عمومی پنهانشان کنند. جنگ سخت هشت ساله را به ما تحمیل کردند و خود گرفتار جنگ با روسیه شدند که پیچ و مهره اقتصاد اروپا را شل کرد. اول انقلاب، ما را تحریم تسلیحاتی کردند تا سلاحی به دست رزمندگانمان نرسد و امروزه ما به پهپادهای فرامدرن و منحصر بهفرد و هایپرسونیک فتاح و ابومهدی و... رسیدهایم و به هرکشوری که بخواهیم سلاح میفروشیم و.... نگاه واقع بینانه یعنی این.
وقتی آمریکای ابرقدرت، ما را به خاطر داشتن پهپاد فرامدرنی تحریم میکند که توازن جنگ میان او و روسیه ابرقدرت و ناتو را به هم زده، آیا منظورش این نیست که بین آمریکا و روسیه و ایران، ایران، ابرقدرتی است که سلاحش تعیینکننده جنگها شده است؟ ما که نباید مثل غربزدهها و سلبریتیها از گفتن حق طفره رویم. مهار کرونا در دولت فعال فعلی و پس از اتمام دولت منجمد قبلی، بازپسگیری طلبهای بلوکه شده ایران در دنیا و به ویژه بیرون کشیدن اصل و سود طلب مردم ایران از معده بریتانیا در جریان قرارداد محمدرضاپهلوی با آنها برای خرید تانک چیفتن، توسط همین دولت فعلی و... اینها واقع بینی است. و واقع بینی یعنی دیدن مراسمهای بینظیر مردم بزرگ ایران در محرم، که اشک برای مظلومیت اباعبدالله را
با اشک شوقِ از دیدن مردم مظلوم و مقتدر ایران به هم میآمیزد.
آنگونه که صدیقین به ما گفتهاند و از تحلیل واقعیات ملاحظه میکنیم، این است که مردم ما به فضل خدا از همه مشکلات عبور خواهند کرد و این تلاطمهای طبیعی برای ورود به دوران جدید و جهان جدید مدیریت خواهد شد و بر بام افتخارات جهان ایستاده و نفس تازه کرده و راه رفته را مرور میکنیم و شکرگزار تحقق وعده خدای صادق خواهیم بود. «برهان صدیقین» اگرچه برای اثبات خداست ولی برای انقلاب اسلامی ما نیز موثق است و راستگویان از پیروزی ما گفتهاند. بدون اراده و فضل خدا مگر میشد این چهل و سه سال سختی را پشت سر گذاشت؟ و مگر میشد به رتبههای برتر امروز و موفقیتهای بینظیرش رسید؟ نه خدا ما را فراموش کرده و نه نظر رحمتش را از ما گرفته است، جایزه بزرگ را پس از امتحانات سخت، میدهند.
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
عزاداریهای تمدنساز حسینی(ع) (۲)
رسمی که گفته شد، چندسالی است عوض شده و محرم و صفر را دوره آزمون و آزمایش جدی تمدن ساز و جهاناندیشی قرار داده مهمترین عامل بقاء اسلام ناب و حتی سایر ادیان ابراهیمی است که باید مثل جان شیرین از آن محافظت نمود. شک نباید کرد دشمنانمان از جنگ سخت به درافتادن با روسری و فحش و قمپز رسیدهاند و مشخص شد سخنی که سالها در دهان سادهدلان انداخته بودند که «مگر مشکل دنیا با همین تکه روسری حل میشود؟» منظورشان مشکل و دغدغه خودشان بود و میخواستند بحرانهای تو درتوی تمدن غرب را با برداشتن چادر و روسری زنان ایرانی حل کنند و همین تکه پارچه، دشمنانمان را خفه کرده است چون که با روسری زنان منافق و سعودی و یهودی و راهبهها و... کاری ندارند. آنها از روسری و حجاب زنان ما میترسند.
اکنون نیز که از تحریم عزاداریها میگویند، میتوان فهمید ترسشان از عزاداریهای تمدن سازی است که همچون سیل متراکمشونده پشت سدی است که دائماً تمدن پوسیده و مبتذل غرب را تهدید میکند. تجمع بیست میلیون نفری با مشخصات ویژه و ایثاری که از آن موج میزند و ما چندین سال است به آن عادت کردهایم، هرگز در مخیله بزرگان غربی هم نمیآمد و باورکردنی نیست. قرآنسوزی و تحریم عزاداری اگرچه ناخودآگاه آدمی را به یاد گنجشککی میاندازد که در برابر سلیمان نبی که سلام خدا و خوبان نثارش، گندهگویی میکرد، ولی در واقع نشان از عجز و شکست و ذلت استکبار جهانی است و از سوی دیگر گویای اهمیت ویژه قرآن و عزاداری سیدالشهداء است که مسئولیت ما را در محافظت و مراقبت از آن بیشتر کرده است.
باید مراقب این گنجهای نایاب بود که مبادا از آن کم بهره شویم. اظهارنظرها و دلگفتهها هرگز نباید بیتوجه به مبانی باشد و هرگز نباید رسانههای اصلی و اثرگذار، در اختیار کسانی باشد که کم بهره از عمق و اندیشه و درگیر احساساتاند. کشتی نجات بودن سیدالشهداء برای نجات گنهکاران پشیمان و پناه جویان است نه برای توجیه گناه و محل گناه. اگرچه قد ما به تقوا و اراده بزرگان نمیرسد ولی مشی و مرام آنها در نجات لاتها و لاابالیها هرگز به مراسم طیب و طاهر اباعبدالله لطمه نمیزد. نفس پاک و طهارت نفس آنها بود که انسانهای نامنظم اجتماعی را هدایت و منظم میکرد نه احساسات زودگذر و خوشآمدگو. جذب حداکثری هرگز نباید به کوتاه آمدن از مبانی و مناسک بینجامد و هرگز نباید احکام خدا را کمرنگ کند.
آنچه در ادبیات قرآن و اهل بیت از توسل دریافتهایم این است که توسل باید به مقدسان و مقدسات و محترمها باشد نه به گناه و گنهکاران و اسباب گناه. منکری که خدا با آن معصیت میشود شفاعت نمیکند، شناعتی است برای جهنمی شدن. باید مراقب بود که با ادبیات لوس و پوک اسلام رحمانی و عشق همگانی و ادبیات ترجمهای مسیحیان تبشیری، به دام تساهلی که اندلس را از ما گرفت نیفتیم. سخن درستی است که باید همه بندگان و مخلوقات خدا را دوست داشت ولی کاملتر این است که خدا کار معصیت و گناه بندگان را دوست ندارد و ما هم نباید دوست بداریم. به یقین چادر آن زن عفیفی که در اغتشاشات از سرش کشیدند مقدس است و آن دختر نوجوانی که در گرمای چهل و پنج درجه، چادرش را نمیاندازد محترم است و میتوان خدا را به آنها قسم داد که وسیله بهشتاند و نیز به آن دختری که برای امام مظلوممان، حجابش را رعایت کرد و خود را آنگونه که خدا دوست دارد نموده و مثل دختران خوب ایرانی شده و در مجلس حسین، قدم برچشم منتظر ما میگذارد.
محمدهادی صحرایی
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
این حسین(ع) کیست که عالم همه دیوانه اوست؟(۱)
مردم هر سال عاشقانهتر عزاداری میکنند. عاشقی و دلدادگی مردم به امام حسین(ع) هر سال جلوههای زیباتری از خود نشان میدهد. دشمن آنقدر به بیچارگی رسیده که خیال میکند با تبلیغات میتواند از سیاه پوشیدن این ملت جلوگیری کند! اما هیئتها امسال بهویژه با حضور تماشایی کودکان، نوجوانان و جوانان دهه هشتاد و نود شلوغتر و پرشورتر از همیشه بود و دشمن مستأصل بار دیگر خود را مضحکه و رسوا کرد و پوچی و بیمصرفی خود را در معرض دید گذاشت.
سرویس سیاسی ـ
عشق حسین(ع) جهانی شده است. آزادگان عالم در تاسوعا و عاشورای حسینی در مصیبت مولایشان غرق در حزن و ماتم و عزا شدند و به ایستادگی و مجاهدت خالصانه امام حسین(ع) و یارانش در راه خدا و اصلاح جامعه افتخار کردند.
نام و یاد امام حسین(ع) و قیام عاشورا سرمشق امت اسلامی و احرار عالم است. این حسین(ع) کیست که عالم همه دیوانه اوست، الگوی عاشورا، روش حقطلبان جهان است و با این سرمشق با حرکت و قیام و ایستادگی مقابل سلطهگران و مستکبران، راه سید شهیدان و سرور آزادگان را ادامه میدهند.
ایران اسلامی نیز در دهه اول محرم و بهویژه تاسوعا و عاشورای حسینی با وجود حرارت و گرمای شدید هوا یکپارچه سیاهپوش و حسینیه شد. عاشقی و دلدادگی مردم به امام حسین(ع) هر سال جلوههای زیباتری از خود نشان میدهد. مردم هر سال عاشقانهتر عزاداری میکنند. دشمن آنقدر به بیچارگی رسیده که خیال میکند با تبلیغات میتواند از سیاه پوشیدن این ملت جلوگیری کند! اما هیئتها امسال بهویژه با حضور تماشایی کودکان، نوجوانان و جوانان دهه هشتاد و نود شلوغتر و پرشورتر از همیشه بود و دشمن مستأصل بار دیگر خود را مضحکه و رسوا کرد و پوچی و بیمصرفی خود را در معرض دید گذاشت.
عزاداری ملت امام حسین(ع) در سراسر کشور آنقدر گسترده است که بیان آن در اینجا نمیگنجد چنانکه دریا را نمیتوان در سبو گنجاند.
عزاداران حسینی، به رسم هرساله، همزمان با اذان ظهر در کوچهها، خیابانها و میادین شهرهای کوچک و بزرگ و روستاها، قامت بسته و با اقتدا به امام حسین(ع) نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.
آستان قدس رضوی همزمان با عاشورای حسینی میزبان دستهجات عزاداری سید و سالار شهیدان بود. به گزارش آستان نیوز، مراسم خطبهخوانی شب عاشورای حسینی نیز با حضور جمعی از مسئولان کشوری، خادمان و زائران بارگاه منور رضوی در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.
همچنین روز عاشورای حسینی هیئتهای مذهبی شهر مقدس قم در قالب دستههای زنجیرزنی و سینهزنی با حرکت به سمت حرم حضرت معصومه(س) عزاداری کردند.
همزمان با عاشورا دستههای عزاداری به نوبت وارد صحن مطهر حرم حضرت شاهچراغ در شیراز میشوند تا هر یک به سبک و سیاق خود در سوگ سیدالشهدا(ع) سهیم شوند.
مردم ولایتمدار استان فارس و شهر شیراز همچون مردم سراسر ایران به سوگ و ماتم نشسته و نام حسین(ع) را فریاد زدند.
آئین مشعلگردانی نجفیها
و کربلاییهای مقیم تهران
به گزارش مهر، آئین مشعلگردانی نجفیها و کربلاییهای مقیم تهران در محله عراقیها واقع در دولتآباد شهرری برگزار شد. مشعلهای حمل شده در این مراسم نمادی از مشعلهایی هستند که خیمه گاه اباعبدالله الحسین(ع) را در ظهر عاشورا به آتش کشیدند.
جلوهای دیگر از انسجام و اتحاد شیعه و سنی
به گزارش فارس، همزمان با دهم محرمالحرام و روز عاشورا، دسته جات عزاداری در تمامی شهرها و روستاهای بزرگ کردستان به عزاداری و سینهزنی پرداختند و در رثای امام حسین(ع) نوحهخوانی کردند. عاشورا در سنندج صحنهای دیگر از انسجام و اتحاد شیعه و سنی و جلوهای از دلدادگی مردم این دیدار فرهنگی و محب اهل بیت(ع) به امام حسین(ع) بود.
همچنین، آئین عزاداری عاشورای حسینی با حضور گسترده عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در زاهدان برگزار شد.
مردم استان اصفهان نیز همزمان با سراسر کشور در روز عاشورا به سوگ سالار شهیدان نشسته و با برپایی آیینهای سنتی، در این غم بزرگ با امام زمان(ع) شریک، همراه و همدرد شدند.
عزاداری عاشقان حسین(ع)
در خوزستان در دمای بالای 50 درجه
همچنین، به مناسبت فرا رسیدن عاشورای حسینی، سالروز شهادت مظلومانه سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و 72 یار باوفایش همچون سالهای گذشته مراسم عزاداری با حضور مردم ولایتمدار و شهیدپرور در نقاط مختلف استان خوزستان زادگاه سردار شهید بهنام محمدیراد و سردار شهید صدرالله فنی در دمای بالای 50 درجه سانتیگراد برگزار شد.
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
این حسین(ع) کیست که عالم همه دیوانه اوست؟(۲)
عزا و ماتم حضرت امام حسین(ع) همزمان با عاشورای حسینی با وجود شدت گرما با حضور اقشار مختلف مردم در مساجد، حسینیهها، تکایا و دیگر اماکن مذهبی نقاط مختلف استان خوزستان دیار سردار سرلشکر شهید علی هاشمی، سردار شهید محمدرضا علیخانی و سردار شهید فرامرز رضازاده برگزار شد و عزاداران سرشک از دیدگان جاری کردند.
به گزارش فارس، هیئتهای عزاداری در جایجای کرمانشاه همزمان با عاشورای حسینی به روضهخوانی، سینهزنی و زنجیرزنی پرداختند.
عزاداران دستهجات و هیئتها با پوشیدن لباس سیاه و کفن، سر و لباس خود را به گل متبرک روز عاشورا آغشته و با نوحهخوانی و مرثیهسرایی، اقدام به سینهزنی، سنج و دهل و زنجیرزنی، علمگردانی و اجرای تعزیه کردند.
دستههای عزادار تبریزی با حمل خیمههای نمادین اهل بیت، حجله حضرت علیاکبر(ع)، گهواره حضرت علیاصغر(ع) و علم و بیرق مظلومیت امام حسین(ع) و یاران باوفایش را تداعی کردند، عشاق حسینی با پاهای برهنه در قالب دستههای عزاداری در خیابانهای شهر به سوگواری پرداختند.
طبق آیین و سنت مردم تبریز بعد از اقامه نماز ظهر عاشورا عزاداری و دستهجات حسینی از خیابانها به بزرگترین بازار سرپوشیده دنیا کشیده میشود و تا سوم امام این مکان مملو از عاشورائیان حسینی است.
نخلبرداری عاشورا در مناطق مختلف استان یزد
برگزار شد
مراسم سنتی نخل برداری روز عاشورا با حضور عزاداران حسینی در شهرهای تفت، اشکذر، یزد، مهریز، زارچ، میبد و برخی دیگر از شهرهای استان یزد برگزار شد.
به گزارش مهر، بزرگترین مراسم نخلبرداری در شهر تفت و در حسینیه شاه ولی انجام شد و هزاران نفر از عزاداران حسینی با گردهمایی در این حسینیه، با سینهزنی و عزاداری، نخلبرداری کردند.
همچنین در شهرستان اشکذر در حسینیه سفید، این مراسم با شکوه خاصی توسط عزاداران حسینی برگزار شد. در بسیاری از شهرستانهای استان نیز این مراسم در روستاها برگزار شد.
علاوهبر مردم شهرهای مختلف استان یزد، عزادارانی از سایر نقاط کشور بهویژه استانهای تهران و البرز برای شرکت در این مراسم به استان یزد سفر کردهاند.
همچنین بالغ بر ۱۵۰ توریست خارجی از کشورهای مختلف در این مراسم به طور ویژه در شهرهای اشکذر و تفت حضور یافتهاند.
نخل، نماد تابوت امام حسین(ع) است و مردم یزد از آنجا که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پس از شهادت، تشییع نشدند، نخلبرداری را به نشانه تشییع پیکر امام حسین(ع) و یارانشان انجام میدهند و این مراسم بزرگ برای آنها از اهمیت ویژهای برخوردار است.
بوشهریها همنوا با دیگر مردم دلباخته و عاشق اهل بیت(ع) در پاسداشت شهدای دشت نینوا در فضای معنوی همراه با شور حسینی مراسم عزاداری برگزار کردند. بوشهریها با برگزاری آئینهای سنتی و عزاداریهای پرشور اوج دلسپردگی خود را به امام حسین(ع) نشان دادند.
عزاداری مردم در صحرای خوریان سمنان
مردم از سراسر استان سمنان نیز در صحرای خوریان سمنان گرد هم آمدند تا عزاداری کنند. این عزاداری بر اساس روایتی از امام باقر(ع) که میفرمایند «اگر نمیتوانید عاشورا به کربلا بروید، به صحرا بروید» انجام میشود.
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
343-momenoon-ar-dabagh.mp3
687.1K
343-momenoon-fa-maleki.mp3
3.73M
#صوت_ترجمه #صفحه_343 سوره مبارکه #مومنون
#سوره_23
#جزء_18
باصدای استاد مومیوند
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
343-momenoon-ta.mp3
5.74M
#صوت_تفسیر #صفحه_343 سوره مبارکه #مومنون
#سوره_23
#جزء_18
مفسر: استاد قرائتی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
14-20.Taha.77-79.mp3
2.88M
🔹سوره طه سوره ۲۰ قرآن کریم
#تفسیر_صوتی_قرآن
استاد قرائتی
تفسیرنور
⚘تفسیر آیات ۷۹_۷۷ سوره طه⚘
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
#کانالعطرظهورمولا
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
✍قرآن چراغ هدایت و سعادت
✅ دشمنانان میخواهند که نور خدا را با دهانشان (به نَفَس تیره و گفتار جاهلانه خود) خاموش کنند....
📣 يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ يَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ كَرِهَ الْكافِرُونَ «توبه 32»
⏪ مىخواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند، و خدا جز به كمالرساندن نور خود نمىخواهد. هر چند كافران را خوش نيايد.
✅ نکته ها👇
✔ ️يكى از تلاشهاى دشمنان دين، تبليغات است.
✔ ️احكام اسلام ودين خدا، نور است ونور، سرچشمهى حيات. «نُورَ اللَّهِ»
✔اگر نداى اسلام از زبان پيامبر نور است، تداوم آن در شكل امامت، اتمام نور است.
✔ ️خداوند، درخشندگی دين را نه تنها حفظ مىكند، بلكه گسترش مىدهد.
✔ ️توطئه دشمنان، دائمى وبىوقفه است.
✔ ️خداوند به طرفداران حق، وعدهى پيروزى داده است.
✅ ️از بدو پیروزی انقلاب اسلامی همواره دشمن از هر فرصتی برای بر اندازی نظام تلاش کرده است و از هیچ اقدامی دریغ نکرده است
دشمن میخواهد ایران قوی که در پرتو اسلام ناب محمدی در جریان است در هم بشکند تا به اهداف پلید خود برسد... اما به لطف الهی این انقلاب ان شاءالله تا ظهور حضرت حجت باقی خواهد بود..
🤲اللهم عجل لولیک الفرج
منبع/ قرآن و اهل بیت علیهم السلام
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
⬛️ سالروز شهادت امام زین العابدین علیه السلام تسلیت باد
▪️امام سجّاد عليه السلام : المُؤمِنُ مِن دُعائِهِ عَلى ثَلاثٍ : إمّا أن يُدَّخَرَ لَهُ و إمّا أن يُعَجَّلَ لَهُ و إمّا أن يُدفَعَ عَنهُ بَلاءٌ يُريدُ أن يُصيبَهُ
▪️امام سجّاد عليه السلام فرمود :مؤمن از دعاى خود يكى از سه نتيجه را مى گيرد : يا برايش ذخيره مى شود ، يا در دنيا برآورده مى شود و يا بلايى كه مى خواست به او برسد از او برگردانده مى شود
📚تحف العقول، ص 280
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
🏴امام سجاد ( علیه السلام ) فرزند حسین بن على(علیه السلام) سومین امام شیعیان جهان، مادرش«شهر بانویه»، مشهورترین لقبش«زین العابدین» و«سجاد» است.
▪️امام سجاد(علیه السلام) در سال سى و هشت قمرى دیده به جهان گشود و دوران کودکى خود را در شهر مدینه سپرى کرد. حدود دو سال از خلافت جدش امیر مومنان(علیه السلام) را درک نمود و پس از آن مدت ده سال شاهد حوادث دوران امامت عموى خویش امام مجتبى(علیه السلام)که تنها در شش ماه آن عهده دار خلافت اسلامى بود.
▪️پس از شهادت امام مجتبى(علیه السلام) در سال 50 هجرى، به مدت ده سال در دوران امامت پدرش حسین بن على(علیه السلام) که در اوج قدرت معاویه با او در ستیز و مبارزه بود، در کنار او قرار داشت.
▪️در محرم سال 61 هجرى در جریان قیام و شهادت پدرش حسین(علیه السلام) در سرزمین کربلا حضور داشت. پس از فاجعه کربلا که امامت به او رسید، همراه دیگر اسیران اردوگاه حسینى به اسیرى به کوفه و شام برده شد، و در این سفر سر پرست و تکیه گاه اسیران در کوران مصایب و گرفتاری ها بود. او در این سفر با سخنرانی هاى آتشین خود حکومت یزیدرا رسوا ساخت و پس از باز گشت از شام، در شهر مدینه اقامت گزید تا آنکه در سال 94 یا 95 هجرى به شهادت رسید و در قبرستان معروف «بقیع» در کنار قبر عمویش امام حسن(علیه السلام) به خاک سپرده شد.
▪️امام على بن الحسین در دوران امامت خود با زمامداران یاد شده در زیر معاصر بوده است:
1 - یزیدبن معاویه(61 - 64 ق).
2 - عبد الله بن زبیر(61 - 73)
3 - معاویه بن یزید(چند ماه از سال 64).
4 - مروان بن حکم (نه ماه از سال 65).
5 - عبد الملک بن مروان (65 - 86)
6 - ولید بن عبد الملک (86 - 96)
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
⚫️کاروان اهل بیت به سرپرستی امام زین العابدین علیه السلام پس از واقعه کربلا و اسارت، سرانجام به سوی مدینه حرکت کردند. نزدیک مدینه مردم شهر گریه کنان و ناله زنان به استقبال کاروان آمدند. فضا یکباره غرق شیون و ناله شد. امام زین العابدین علیه السلام با اشاره دست مردم را ساکت کردند. آن گاه لب به سخن گشودند و فرمود:«سپاس خدای را که پروردگار جهانیان است. مهربان، فرمانروای روز جزا و خالق همه موجودات است. خداوندی که از ادراک عقل ها دور و در عین حال نزدکی، و رازهای نهان نزد او آشکار است. ما در برابر گرفتاری روزگار، دردهای جانسوز، مصیبت های دلخراش و حوادث تلخ و دردناک خدا را سپاس می گوییم. ای مردم، خداوند، که سپاس او می گوییم، ما را به مصیبت های بزرگ و سهمگین و ضربه بزرگی که بر پیکر اسلام وارد شد، آزمایش کرد».
⚫️امام سجاد علیه السلام که در دوران امامت خویش در محدودیت شدیدی به سر می برد و حاکمان مستبد اموی سایه شوم خود را بر شهرهای اسلامی گسترده بودند و اهل ایمان از ترس مال و جان خود مخفی می شدند، با اتخاذ صحیحترین تصمیم ها و موضعگیری های مناسب و بجا و با استفاده از مؤثرترین شیوه ها توانست از فرهنگ عاشورا و دستآوردهای ارزشمند آن -که همان عزت و افتخار ابدی برای اسلام و مسلمانان و بلکه برای جهان بشریت بود- به صورت شایستهای پاسداری کرده و راه حماسه آفرینان کربلا را تداوم بخشد و یاد و نام و خاطره سالار شهیدان حضرت حسین بن علی علیهما السلام را جاودانه ساخته و بر بلندای تاریخ ابدی نماید.
⚫️از بهترین روشهای امام سجاد علیه السلام برای پاسداری از فرهنگ عاشورایی اسلام، که حکایت از بینش عمیق و زمانشناسی آن حضرت دارد، عرضه نیایشهای عرفانی و روشنگر می باشد .
⚫️دعاهای حضرت سیدالساجدین علیه السلام که در مجموعه های ارزشمندی همچون صحیفه سجادیه، مناجات خمسة عشر، دعای ابو حمزه ثمالی، نیایشهای روزانه و . . . گرد آمده است، دل هر شنونده عارف و اندیشمندی را می لرزاند و توجه به معانی بلند و با شکوه آن، تشنگان وادی کمال و معرفت را سیراب می سازد.
⚫️امام زين العابدين(ع) پس از بازگشت به مدينه، به مدت 34 سال امامت شيعيان را بر عهده داشت و در اين مدت نيز با حوادث و رويدادهاي بزرگي روبرو گرديد ولي به حول و قوه الهي از همه آن ها با سربلندي و سرافرازي عبور كرد.
اين امام همام پس از پنجاه و هفت سال زندگي، در محرم سال 95 قمري، بر اثر زهري كه به دستور وليد بن عبدالملك اموي به آن حضرت خورانيده شد، در مدينه منوره به شهادت رسيد و در قبرستان بقيع در جوار قبر مطهر عمويش امام حسن مجتبي(ع) به خاك سپرده شد.
⚫️درباره تاريخ شهادت امام زين العابدين(ع)، گرچه تمامي مورخان و سيره نگاران، اتفاق دارند كه اين واقعه عظيم در ماه محرم واقع شد، ولي در تعيين روز و سال وقوع آن، اتفاق نظر و ديدگاه واحدي وجود ندارد. برخي از آنان، روز دوازدهم محرم، برخي هيجدهم محرم و برخي ديگر بيست و پنجم محرم را روز شهادتش مي دانند. هم چنين درباره سال شهادتش با اين كه اكثر مورخان، سال 95 را ذكر كرده اند، برخي سال 94 قمري را بيان نموده اند.
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
◼️ حماسهای که امام زین العابدین علیه السلام در مجلس یزید آفرید!
▪️در روز جمعهاى در شام نماز جمعه است. ناچار خود یزید باید شرکت کند. اول آن خطیبى که به اصطلاح دستورى بود، رفت و هرچه قبلا به او گفته بودند گفت؛ تجلیل فراوان از یزید و معاویه کرد، هر صفت خوبى در دنیا بود براى اینها ذکر کرد و بعد شروع کرد به سبّ کردن و دشنام دادن على(ع) و امام حسین(ع) به عنوان اینکه اینها -العیاذباللَّه- از دین خدا خارج شدند، چنین کردند، چنان کردند.
▪️زین العابدین(ع) از پاى منبر نهیب زد: «ایهَا الْخَطیبُ! اشْتَرَیتَ مَرْضاةَ الَمخْلوقِ بِسَخَطِ الْخالِق» تو براى رضاى یک مخلوق، سخط پروردگار را براى خودت خریدى.
بعد خطاب کرد به یزید که آیا اجازه مىدهى من بروم بالاى این چوبها دو کلمه حرف بزنم؟ یزید اجازه نداد.
▪️آنهایى که اطراف بودند، از باب اینکه على بن حسین(ع)، حجازى است، اهل حجاز است و سخن مردم حجاز شیرین و لطیف است، براى اینکه به اصطلاح سخنرانىاش را ببینند، گفتند: اجازه بدهید، مانعى ندارد. ولى یزید امتناع کرد. پسرش آمد و به او گفت: پدرجان! اجازه بدهید، ما مىخواهیم ببینیم این جوان حجازى چگونه سخنرانى مىکند. گفت: من از اینها مىترسم. اینقدر فشار آوردند تا مجبور شد؛ یعنى دید دیگر بیش از این، اظهار عجز و ترس است؛ اجازه داد.
▪️ببینید این زین العابدین(ع) که در آن وقت از یک طرف بیمار بود (منتها بعدها دیگر بیمارى نداشت، با ائمّه دیگر فرق نمىکرد) و از طرف دیگر اسیر، و به قول معروفِ اهل منبر چهل منزل با آن غُل و زنجیر تا شام آمده بود، وقتى بالاى منبر رفت چه کرد! چه ولولهاى ایجاد کرد! یزید دست و پایش را گم کرد. گفت الآن مردم مىریزند و مرا مىکشند.
▪️دست به حیلهاى زد. ظهر بود، یکدفعه به مؤذّن گفت: اذان! وقت نماز دیر مىشود. صداى مؤذّن بلند شد. زین العابدین(ع) خاموش شد. مؤذّن گفت: «اللَّهُ اکبَرُ، اللَّهُ اکبَرُ»، امام حکایت کرد: «اللَّهُ اکبَرُ، اللَّهُ اکبَرُ». مؤذّن گفت: «اشْهَدُ انْ لا الهَ الَّا اللَّهُ، اشْهَدُ انْ لا الهَ الَّا اللَّهُ»، باز امام حکایت کرد، تا رسید به شهادت به رسالت پیغمبر اکرم(ص). تا به اینجا رسید، زین العابدین(ع) فریاد زد: مؤذّن! سکوت کن. رو کرد به یزید و فرمود: یزید! این که اینجا اسمش برده مىشود و گواهى به رسالت او مىدهید کیست؟ ایهاالناس! ما را که به اسارت آوردهاید کیستیم؟ پدر مرا که شهید کردید که بود؟ و این کیست که شما به رسالت او شهادت مىدهید؟ تا آن وقت اصلا مردم درست آگاه نبودند که چه کردهاند.
▪️آنوقت شما مىشنوید که یزید بعدها اهل بیت پیغمبر(ص) را از آن خرابه بیرون آورد و بعد دستور داد که آنها را با احترام ببرند. نعمان بن بشیر را که آدم نرمتر و ملایمترى بود، ملازم قرار داد و گفت: حداکثر مهربانى را با اینها از شام تا مدینه بکن.
▪️این براى چه بود؟ آیا یزید نجیب شده بود؟ روحیه یزید فرق کرد؟ ابداً. دنیا و محیط یزید عوض شد. شما مىشنوید که یزید، بعد دیگر پسر زیاد را لعنت مىکرد و مىگفت: تمام، گناه او بود. اصلا منکر شد و گفت من چنین دستورى ندادم، ابن زیاد از پیش خود چنین کارى کرد. چرا؟ چون زین العابدین(ع) و زینب(س) اوضاع و احوال را برگرداندند.
📚 استاد مطهری، حماسه حسینی، ج1، ص294-293 (با تلخیص)
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
🌹امام خمینی (ره)
♦️حضرت سجاد در یک شبش- به حسب آن چیزى که وارد شده- تا صبح [گفت:] «اللَّهُمَّ ارْزُقْنى التَّجافِىَ عَنْ دارِ الغُرُورِ وَ الْانابَةَ الى دارِ السُّرُورِ و الْاسْتِعدادَ لِلْمَوتِ قَبْلَ حُلُولِ الْفَوْت».
مسأله، مسئله بزرگى است. آنها در مقابل عظمت خدا، وقتى که خودشان را حساب مىکنند، و مىبینند که هیچ نیستند و هیچ ندارند. واقع مطلب همین است: جز او کسى نیست و چیزى نیست، وقتى که توجه بکنند به عالم کثرت، و لو به امر خدا. این است که نسبت مىدهند به رسول خدا که فرمود: لَیُغانُ عَلى قَلْبى فَإنّى لَأَسْتَغْفِرُ اللَّهَ فى کُلِّ یومٍ سَبْعیِنَ مَرَّة. «2» او غیر از این مسائلى بوده است که پیش ماهاست. آنها در ضیافت بوده اند، در ما فوق ضیافت هم بوده اند. در ضیافت بودهاند و از اینکه حضور در مقابل حق تعالى دارند و مع ذلک، دارند، مردم را دعوت مىکنند. از همین، کدورت حاصل مىشده. توجه به مظاهر الهى، از غیب متوجه شدن به شهادت به مظاهر الهى، و لو همه اش الهى است، براى آنها همه الهى است، لکن مع ذلک، از آن جایى که، از آن غیبى که آنها مىخواهند که «کمالِ انقطاع إلیک» است، وقتى که توجه مىکنند به مظاهر، این گناه بزرگ است. این گناه نابخشودنى است، این دار غرور است پیش سجاد. توجه به ملکوت دار غرور است. توجه به ما فوق ملکوت هم دار غرور است. توجه به حق تعالى طورى که دیگر ضیافتى در کار نباشد که مخصوص کُمَّل اولیا است، آنجا دیگر ضیافت اللَّه نیست در کار.
📚صحیفه امام، ج20، ص: 268 و 269
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
⚫️امام خامنه ای :
◾️اگرتلاشهای امام سجاد علیهالصّلاة و السّلام نبود، شهادت امام حسین علیهالصّلاة و السّلام ضایع شده بود و آثار آن نمیماند. سهم امام چهارم، سهم عظیمی است. در زندگی امام چهارم، چند رشته کار وجود دارد که یکی از آنها، همین رشته اخلاق است. یعنی تربیت و تهذیب اخلاق جامعه اسلامی.
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
🔴تاریخ وقایع کربلا از طریق چه کسانی به ما رسیده است؟
♦️شاید برای بعضی ها سوال باشد که مگر همه یاران امام حسین (علیه السلام) به شهادت نرسیدند؟
پس چه کسی عاشورا را با این جزییات روایت کرده؟ چطور باید به روایت های واقعه عاشورا اعتماد کنیم؟
♦️یاران امام حسین علیه السلام به شهادت رسیدند ولی روایت عاشورا در همان صحرا باقی نماند...
💢 راویان عاشورای حسینی این چهره ها هستند:
♦️1-امام سجاد (علیه السلام) و حضرت زینب (سلام الله علیها): بخشی از امام زین العابدین (علیه السلام ) و امام باقر (علیه السلام) که به نقل مشهور در آن زمان ۴ ساله بوده به ما رسیده است. حضرت زینب و بانوان دیگر کاروان هم در نقل این وقایع سهم بزرگی داشتند.
♦️2- حمیدبن مسلم ازدی: بخش زیادی از اطلاعات تاریخی آن دوران از حمیدبن مسلم ازدی، وقایع نگار سپاه عبیدالله بن زیاد منتقل شده است. مرسوم بوده که در لشکرکشی های بزرگ یک وقایع نگار برای ثبت اتفاقات حضور داشته باشد. سپاه عبیدالله بن زیاد دارای وقایع نگار بود. نقل شده است که همین فردمانع کشته شدن امام سجاد (علیه السلام) توسط شمر شد. به همین دلیل وقتی مختار به کوفه تسلط پیدا کرد به او امان داد.
♦️3جنایتکاران سپاه دشمن: خیلی از جنایتکاران کربلا قبل از اینکه قیام توابین مختار صورت بگیرد با افتخار آمده بودند و وقایع عاشورا را تعریف کرده بودند. همین ها سینه به سینه ماند و مختار هم با همین اطلاعات به سراغشان رفت و انتقام گرفت. خیلی هایشان هم نقل جنایت هایشان را در هنگام مرگ بیان می کردند. مثل همانی که در مختارنامه مطرح شد؛ روایت خولی قبل از اعدامش.
♦️4- یاران زنده مانده امام (علیه السلام): فردی به نام ضحاک بن عبدالله مشرقی که جزو یاران امام بوده و از میدان گریخته بود. این فرد با امام شرط کرد تا موقعی همراهشان است که وجودش فایده داشته باشد. امام هم قبول کرده بود. او هم اسبی را در خیمه ای آماده نگه داشت تا زمانش برسد. تا قبل از شهادت حضرت عباس (علیه السلام) هم ماند ولی آخر کار، از امام اجازه رفتن گرفت که امام هم اجازه داد. گریخت و کسی هم نتوانست او را بگیرد. او هم خیلی از اتفاق ها و نحوه شهادت ها را بیان کرده.
♦️غلام رباب (همسر امام حسین (علیه السلام)) هم که زنده ماند اتفاقات زیادی را نقل کرده. البته او در کنار امام جنگ هم کرده بود ولی در آخر اسیر شد.
سپاه دشمن هم او را آزاد می کند چون معتقد بودند او غلام بوده و مطیع اوامر ارباب
📚به نقل از دکتر محمد حسین رجبی دوانی محقق تاریخ اسلام و تشیع
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
32.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | روضهخوانی آقای حاج سعید حدادیان در آخرین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (علیهالسلام) در حسینیه امام خمینی(ره). ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
#از_تبیین_تا_قیام
🏴 Farsi.Khamenei.ir
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
41.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | سخنرانی حجتالاسلام والمسلمین رفیعی در آخرین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (علیهالسلام) در حسینیه امام خمینی(ره). ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
#از_تبیین_تا_قیام
🏴 Farsi.Khamenei.ir
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ چرا امکان حضور مدیران فاسد در حکومت اهل حق وجود دارد ؟
♦️آیا با وجود برخی مدیران و فرماندهان فاسد منصوب شده امیرالمومنین و امام حسن مجتبی(علیهماالسلام)، حکومت ایشان اسلامی بود یا نبود؟!
♦️بخشی از سخنرانی #عاشورا و #شام_غریبان حجت الاسلام عالی در حسینیه امام خمینی(ره) و در محضر رهبر معظم انقلاب
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
🌹روز دوازدهم محرم سال 61 هجری همان روزی بوده است که کاروان اسیران کربلا که در رأس آنها امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها حضور داشتند، وارد شهر کوفه شد؛ همان شهری که مردمش به ظلم و ناجوانمردی مشهور بودند و زمانی با نامههای بسیار و درخواستهای متعدد امام حسین علیه السلام را به شهر خود دعوت کردند اما بین راه و در صحرای کربلا مقابل آن حضرت صف کشیده بهروی ایشان و یاران غریبشان شمشیر کشیدند.
♦️ورود به شهر کوفه
عمربن سعد که امام حسین علیه السلام و یاران آن حضرت را در روز دهم محرم به شهادت رسانده بود، زنان و کودکان را بهعنوان اسیر گرفته از کربلا بهسوی کوفه برد، در این میان، امام سجاد علیه السلام نیز که بهاراده الهی بیمار شده بودند تا در این جنگ صدمهای به جان مبارک ایشان وارد نشود همراه اسیران بودند.
فاصله بین صحرای کربلا و محل شهادت امام حسین علیه السلام تا شهر کوفه حدود 12 فرسخ بود و عمربن سعد تا شب کاروان اسرا را به کوفه رسانده بود، بنابراین وقتی کاروان به کوفه نزدیک شد، زمانی بود که هوا تاریک شده بود و عمربن سعد ناچار مجبور شده بود شب را کنار دروازههای کوفه بگذراند تا صبح بتواند وارد شهر شود و اسرای کربلا را به دارالاماره عبیداللهبن زیاد برساند.
آن طور که در بعضی منابع نوشته شده است، عمربن سعد اخبار کربلا را از طریق پیکی به ابنزیاد اطلاع داده بود و به همین علت از صبح روز دوازدهم محرم، شهر کوفه در محاصره و مراقبت شدید نیروهای ابنزیاد بود و جاسوسان او هر نوع حرکت مشکوک را تحت نظر داشتند. در آن مدت هیچ کسی حق حمل سلاح یا خروج مسلحانه از خانه را نداشت.
وقتی خورشید روز دوازدهم محرم به شهر کوفه تابید، عمربن سعد جلوتر از کاروان و لشکرش، خود را به دارالاماره رساند. بعد از او مأموران، کاروان اسیران کربلا را داخل شهر آوردند، این در حالی بود که شهر کوفه آن روز در محاصره و مراقبت شدید مأموران حکومتی بود.
مردمی که هنوز نمیدانستند چهکسانی بهعنوان اسیر وارد شهر آنها شدهاند، وقتی کاروان آنها را میدیدند، سؤال میکردند: «شما اسیر از کدام سرزمین و قبیله هستید؟»، و جواب میشنیدند: «ما اسیرانی از آلمحمد صلوات الله علیه هستیم!»
چرخاندن سرهای شهدا و اسیران کربلا در کوفه
عبیداللهبن زیاد به مأموران خود دستور داده بود که کاروان اسیران کربلا را بههمراه سرهای شهدای عاشورا بین بازار و کوچههای شهر کوفه بچرخانند تا همه شاهد اوج وقاحت او باشند.
در آن روز سر مبارک شهدا بین کاروان تقسیم شده بود، این کار به این علت بود که ترس و وحشت مردم از عبیدالله و گستاخی او به حداکثر برسد و کسی جرأت ایستادن در برابر او را نداشته باشد.
آن روز شهر کوفه شاهد مردمی بود که هر کدام چهرهای به خود گرفته بودند؛ گروهی از مردم گریه میکردند و نالان بودند از اینکه چرا سر مقدس نوه رسول خدا صلوات الله علیه و امام زمان خود را بر سر نیزه میبینند و گروهی احمقانه و گستاخانه میخندیدند و شادی میکردند تا شریک شادی دشمنان حضرت سیدالشهدا علیه السلام باشند.
کنار کاروان اسیران کربلا، مأموران و نیروهای لشکر عمربن سعد حرکت میکردند تا به مردم فخر بفروشند که "ما بودیم که مقابل حسین ایستاده او را مظلومانه به شهادت رساندیم."
دفن بدنهای شهدای کربلا توسط گروهی از قبیله بنیاسد
در بعضی از روایتها این طور نوشته که بدنهای مطهر امام حسین علیه السلام و یاران آن حضرت که در صحرای کربلا رها شده بود، در روز دوازدهم یا شب سیزدهم محرم توسط گروهی از قبیله بنیاسد به خاک سپرده شد، در عین حال برخی از روایتها بر این تأکید دارند که وقتی آن گروه بنیاسد به کربلا رسیدند، قبرهای آمادهای را مشاهده کردند و دانستند که باید شهدا را در همان محل دفن کنند.
درمجموع روایتهایی که اشاره دفن شهدای کربلا را دارند، عموماً بر این مطلب اتفاقنظر دارند که اولین گروهی که بعد از شهادت امام حسین علیه السلام و یاران آن حضرت، وارد کربلا شدند گروهی از زنان بنیاسد بودند. این زنان که همراه همسران و خانواده خود در نزدیکی کربلا ساکن بودند، برای آوردن آب از رود فرات بهسمت کربلا حرکت کردند که با بدنهای بدون سر امام حسین علیه السلام و یاران آن حضرت در صحرای کربلا مواجه شدند و فوراً با شیون و ناله به قبیله برگشته ماجرا را به مردان خود خبر دادند.
منابع:
نفس المهموم
مقتل لهوف
مقتل الحسین علیه السلام؛ عبدالرزاق مقرم
بحارالانوار؛ علامه مجلسی
آینه در کربلاست؛ محمدرضا سنگری
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi