فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞🎞 چالش اصلی ما مواجهه با آمریکا در جنگ رسانه
🎙🔴 ابعاد جنگ شناختی در تقابل با استکبار جهانی
➖➖➖➖
🟢نشر حداکثری🟢
➖➖➖➖
🔗کانال های شیخ قمی:
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
ابعاد جنگ شناختی در تقابل با استکبار جهانی-.mp3
23.12M
🎙🔴 ابعاد جنگ شناختی در تقابل با استکبار جهانی
➖➖➖➖
🟢نشر حداکثری🟢
➖➖➖➖
🔗کانال های شیخ قمی:
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✘ من شک دارم به همه چیز!
✘ کشور اسلامی که در دستگاههاش اینهمه فساد هست، آیا نباید به اسلامش شک کرد؟
#استاد_شجاعی
#استاد_پناهیان
#استاد_رائفی_پور
منبع/بصیرت فاطمی
🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
خانواده وراه های مقابله با تهاجم فرهنگی (قسمت یکم)
● مقدمه:
پس از انقلاب اسلامی و حرکت همگانی مردم برای تغییر بنیادین ارزشهای نظام، دشمنان همواره از طریق برنامههای مختلف سعی در اختلال در نظام برنامههای کشورمان داشتهاند. پس از آنکه دشمنان از ادامهی رابطه و مصالحه با رهبران نظام جمهوری اسلامی مأیوس شدند، به جنگ تحمیلی دامن زدند که خود میتوانست تضعیف نظام تا نابودی کامل هویت دینی و ملی (ایرانی- اسلامی) را دربر داشته باشد. البته در این راه دشمن از هیچ حربهای فرو نگداشت اما آنچه که مسلم بود، رشادتها و ایثار جوانان و مردم ایران زمین به مدد عقیده و ارزشهایی که از انقلاب به دست آورده بودند، مانعی بزرگ بر سر راه اهداف آنها شد و چیزی جز ناکامی و شکست در حوزهی استراتژیهای نظامی را برای آنها در بر نداشت. بدین ترتیب دشمن زخم خورده از شکست در حوزههای نظامی به فکر راههای پنهانیتر و البته کشندهتری برای نابودسازی نظام افتاد. در این دوره «استحاله از درون» و تهیسازی معانی ارزشی جامعه مهمترین هدف دشمن قرار گرفت. «تهاجم فرهنگی» و شبیخون فرهنگی درست از سال ۱۳۶۸ یعنی پایان جنگ تحمیلی ایران و عراق آغاز شد و از خلاء ایجاد شده از مسایل جنگ، استفادهی لازم را برد.
گسترش روزافزون ماهوارهها، گسترش بیبندروباری و به وجود آمدن فساد فراگیر در جامعه و به انحطاط کشیده شدن برخی از جوانان و گسترش روزافزون مشروبات الکلی، ایجاد گروههای غربی مانند: هوی متالها، رپها و شیطانپرستها، تمایل به مُدگرایی و.... همه و همه نشان از هدفمند بودن این تهاجم از طرف دشمن بود. این بار دشمن با استفاده از روشهای نرمافزاری فکری و تبلیغی بر خلاف دورهی قبل (که مردان را مورد حمله قرار داده بود)، قلب جامعه، یعنی زنان و جوانان را هدف گرفت.
«جامعهشناسان معتقدند که پایههای هر جامعه، ریشه در ارزشها و نظام عقیدتی آن دارد.» بنابراین برای تضعیف هر جامعه، کافی است؛ تا فرهنگ آن را تضعیف کرد. با این کار افراد جامعه از خود بیگانه شده و بر خلاف آنچه که حقیقت فرهنگی آنها را تشکیل میدهد، رفتار میکنند. دشمن برای حملات فرهنگی، نیاز به ابزارها و وسایل کارآمد داشت. بنابراین همانطور که لازمهی حملات نظامی ابزاروآلات جنگی است، لازمهی تهاجم فرهنگی نیز وسایلی است تا گلولههای زهرآگین فرهنگی دشمن از ماهوارهها گرفته تا اینترنت، رادیو و توزیع کتابهای ضدفرهنگی و دگراندیشی به براندازی نظامهای مخالف و تضعیف و آنها مبادرت ورزید.
میتوان گفت خانواده کانون توجه حملات ابزارهای مدرن تهاجم فرهنگی است با تضعیف آن بسیاری از اهداف تهاجم فرهنگی محقق میشود. با نگاه به کارکردهای خانواده بیشتر میتوان به اهمیت آن توجه نمود؛ خانواده به عنوان یک نهاد اجتماعی پایه و اساسی در جامعه، معمولاً کارکردهای گوناگونی را بر عهده دارد. که البته چگونگی این کارکردها و شدت عملکرد آنها در فرهنگهای گوناگون متفاوت است.
برخی از این کارکردها عبارتند از:
۱) تنظیم رفتار جنسی و زاد و ولد: در فرهنگهای مختلف بشری، خانواده، محلی امن برای برآوردن نیازهای زندگی جمعی بشر است. یکی از نیازهای بنیادین انسان میل به رابطهی جنسی و تولید مثل است. تاریخ بشر نشان میدهد که هیچ مکانی برای ارضای نیازهای غریزی بشر، امنتر و آرامبخشتر از خانواده نبوده است.
۲) مراقبت و محافظت از کودکان، ناتوانان و سالخوردگان: از آنجا که این افراد، قادر به مراقبت از خود نیستند، بنابراین خانواده بهترین مکان برای حفظ و نگهداری از این افراد است. به علاوه این نهاد از جمله معدود نهادهای اجتماعی است که ابعاد معنوی و عاطفی بشر را رشد و تعالی میبخشد.
۳) اجتماعی کردن فرزندان: در تمام تاریخ بشر، خانواده به عنوان مهد گسترش و انتقال ارزشها و هنجارهای نظام اجتماعی از نسلی به نسل دیگر بوده است. همواره رویکردها و آموختههای اولیهی فرزندان، تأثیر زیادی در آموختههای بعدی آنها دارد. بنابراین آنچه را که افراد در سالهای نخست زندگی از خانواده فرا میگیرند، پایههای اندیشههای بعدی خود میسازند. در موارد بسیار زیادی الگوی زندگی و رفتارهای اجتماعی فرزندان، والدین آنها هستند.
۴) تأمین اقتصادی: تقریباً در همهی جوامع تاریخی، خانواده نقش اصلی تأمین مایحتاج اقتصادی و ضروریات مادی افراد را بر عهده داشته است. بنابراین در دورههای مختلف زندگی به ویژه سالهای نخست و پایانی زندگی که فرد قادر به تولید اقتصادی نبوده است، تحت حمایت سازمان خانواده قرار میگرفت. مسلماً جوامع مختلف تشکیل شده ازواحدهای کوچکتری چون خانواده هستند. به همین دلیل مهمترین هدف برای نابودسازی یک جامعه و فرهنگ آن نابودسازی افراد از طریق بر هم زدن آرامش روانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آنهاست، که این هدف جایی نیست مگر خانواده
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
@varjovi
ادامه قسمت یکم👆👆👆👆
چنانچه دیده میشود؛ سیستم
برنامهریزیهای فرهنگی دشمن، اغلب با اثرگذاری بر خانواده نظام عقیدتی، سیاسی و فرهنگی فرد را دچار تزلزل میسازد. این نظام برنامهریزی با انگشت گذاشتن بر ابعاد غریزی و لذتهای آنی سعی دارد تا اقشار آسیبپذیر جامعه نظیر نوجوانان، جوانان، زنان و سایر گروهها را مورد حمله قرار دهد. برخی از این حملات در قالب پیامدهای ذیل بر خانواده ظاهر میشود:
▪ اختلاف میان زن و شوهر: دشمنان فرهنگی، در قالب برنامههای تفریحی، کتابها، تصاویر و فیلمهای تلویزیونی سعی در تغییر رویکردها و عقاید افراد دارند. همانطور که میدانیم عقاید و رویگردهای اولیهی هر فردی بسته به محیط اجتماعی آن، شکل میگیرد. لذا افراد بهنجار و صالح هر جامعه بسته به معیارهای آن تعریف میشوند. طبیعی است که با غالب شدن معیارهای فرهنگی بیگانگان، افرادی که از آن معیارها تبعیت میکنند، دیگر افراد بهنجار جامعهی خود و محیط اجتماعی که در آن زندگی میکنند، محسوب نمیشوند. بلکه در بهترین حالت، افراد بهنجار و نرمال جوامعی محسوب میشوند که با معیارهای آنها رفتار میکنند.
به خوبی میتوان ملاحظه کرد، که در صورت بروز چنین وضعیتی، فرد از سوی محیط طرد میشود. اینجا تضاد بین عالم رویاهای فرد با واقعیات بیرونی، موجب طرد فرد از جامعه و گسست نظام خانواده میگردد. برنامههای فرهنگی بیگانگان با تبلیغات و آموزشهای مستقیم و غیرمستقیم خود در قالب؛ برنامههای تلویزیونی، عکسها، رمانها و.... سعی در تغییر بنیانهای فکری افراد دارند که این امر در اغلب موارد به اختلافات ارزشی خانوادهها و عدم توانایی آنها در پذیرش یکدیگر منجر میگردد. دامنهی این مسئله از اختلافات خانوادگی تا طلاق گسترش مییابد.
▪ اختلافات میان خانواده و فرزندان: همانطور که گفته شد تغییر در بنیانهای عقیدتی خانواده، زمینهی بروز اختلاف عقاید و عدم پذیرش افراد را فراهم میسازد. این امر علاوه بر تضاد میان زن و شوهر، تضاد میان نسلها را نیز فراهم میآورد که اصطلاحاً به آن «شکاف نسلی» گفته میشود. در چنین شرایطی علاوه بر تضاد میان نسلها، حتی شاهد تضاد و تفاوت کامل فکری میان فرزندان و در نتیجه عدم پذیرش فرزندان نسبت به یکدیگر میباشیم.
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
خانواده وراه های مقابله با تهاجم فرهنگی (قسمت دوم)
● تهاجم فرهنگی و خانوادههای نظامی:
بیتردید طراحان برنامههای مدرن تهاجم فرهنگی اطلاعات و خطمشیهای اصلی خود را از سازمانها و اطلاعاتی و جاسوسی کشورهایی میگیرند که قصد فرماندهی بر کل دنیا را دارند. تحقیقات نشان میدهد در سازمان سیا، شاخهای تخصصی و متمرکز برای مطالعات و برنامهریزی ضدفرهنگی بر علیه ایران با یک فکر ویژه تشکیل شده و بودجهی مالی آن از ۰۰۰/۰۰۰/۲۵ (بیستوپنجمیلیون) دلار در سال قبل به ۰۰۰/۰۰۰/۷۵ (هفتادوپنجمیلیون) دلار در سال جاری افزایش یافته است؛ این یعنی افزایش تهاجم تا حد سه برابر. مهمترین هدف مبارزهی فکری و روانی دشمنان نظام، سرمایههای اصلی کشور یعنی جوانان است و در این بین جوانان برای آنان دارای اهمیت و برنامهریزی ویژه است، چرا که:
- جوانی به واسطهی ویژگیهای نشاط، بالندگی، نوخواهی، سرکشی و ناپختگی فکری، محلی مستعد برای تاخت و تاز شبهات و اندیشههای جدید و پُر زرق و برق است.
- جوانان به واسطهی زندگی در خانوادهها اهمیت ویژهای دارند، زیرا تخریب و منحرف کردن یک جوان در یک خانواده، یعنی تخریب و کاهش قدرت آن خانواده. بررسیها نشان میدهد مواد روانگردان و مخدر برای جوانان و نوجوانان به شیوهای راحت و با قیمتی ارزانتر ارائه میشود! به نظر شما احاطه و تسلط فکری بر جوانان اهمیت بیشتری دارد یا بزرگسالان و سالخوردگان؟ البته هر یک جایگاه ویژهی خود را دارد. منحرف ساختن جوانان این خانوادهها زمینه برای دغدغههای بزرگ خانواده و ایجاد عدم تمرکز فکری و روانی برای والدین نظامی میگردد.
نگاهی به ساختار پذیرش تهاجم در خانوادهها و انواع آنها، در فهم بهتر مطالب، ما را یاری میرساند
● خانوادههای فعال:
در این خانوادهها، درونی کردن هنجارهای اجتماعی و دینی روال معمول و منطقی خود را داشته و والدین ضمن مشارکت در زندگی جمعی و پاسخ به مسائل فکری فرزندان، همزمان به افزایش اطلاعات مورد نیاز و تعامل منطقی با فرزندان به ویژه جوانان خود میپردازند. استعمار فرهنگی برای ورود به این خانوادهها دچار مشکل جدی است، چرا که مأمن اسرار جوانان این خانوادهها، والدین هستند و محیط خانواده به شکلی است که آنها برای طرح مسائل ذهنی و فکری و عقیدتی خود مشکل خاصی ندارند، بنابراین در حافظهی آنها نقاط مجهول وجود ندارد تا توسط ابزار تهاجم فرهنگی به نادرست معلوم گردد.
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
شناخت ابعاد تهاجم فرهنگی وراهای مقابله باآن(قسمت سوم)
تهاجم فرهنگی
امروزه با توجه به رشد فکری و آگاهی عمومی ملتهای جهان، نفوذ و سلطه و بهدست آوردن مستعمرات از راه لشکرکشیهای نظامی، به آسانی امکانپذیر نیست و در صورت اجرا هزینههای زیادی را بر مهاجمان تحمیل میکند؛ به همین سبب، بیش از یک قرن است که استعمارگران روش نفوذ در کشورها را تغییر دادهاند. این کشورها معمولاً اجرای مقاصد خود را با عناوین تبلیغ مذهبی، رواج تکنولوژی، ترویج زبان، انجمنهای خیریه، ترویج بهداشت، سوادآموزی و ، به عبارت دیگر، به نام سیاستهای فرهنگی و فرهنگپذیری انجام میدهند. هرچند نمیتوان این عناوین را از نظر نوعدوستی و انسانیت موردتردید قرار داد، ولی تاریخچهی این روابط و خدمات نشان داده است که این برنامهریزیهای دقیق، در جهت رشد و بالندگی فرهنگ این کشورها نبوده بلکه زمینهی اسارت کامل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسیآنان را فراهم ساخته است (روحالامینی، 1372، ص 101).
بدین ترتیب، استعمارگران، اکنون به این نتیجه رسیدهاند که بهترین راه نفوذ در سایر کشورها، نفوذ در فرهنگ آنان و استحالهی درونی آن است. آنان میخواهند ارزشهای مورد پسند خود را ارزشهای مترقی جلوه دهند و جایگزین معیارهای بومی و فطری ملتها سازند و، از این طریق، بدون هیچ دغدغهای به آیندهی منافع خود در این کشورها مطمئن باشند. این جمعبندی، به ویژه در دهههای اخیر، مبنای فعالیتهای سازمانیافتهی گستردهای قرار گرفته که غرب آنها را ترویج معیارهای تمدن، رشد و توسعه معرفی میکند؛ اما در فرهنگ ملتها، از این اقدامات با تعابیر مختلفی یاد میشود که مفهوم مشترک آنها در تعبیر هجوم فرهنگی نهفته است (خرم، 1378، ص15).
این عمل (جایگزینی فرهنگ بیگانه با فرهنگ خودی) به شکلی هوشیارانه که بتواند یک ملت و جامعه را نسبت به فرهنگ خود بیگانه، و مطیع غرایز بیگانگان کند، عمدتا "تهاجم فرهنگی" محسوب میشود. دانشمندان غربی نیز به این واقعیت اذعان دارند. اتوکلاین برگ،4 یکی از روانشناسان اجتماعی غربی، در این زمینه مینویسد:
حتی در جریان پیاده کردن برنامههای بلندنظرانه و آزادمنشانه، چون کمک به همکاری فنی نیز نگرش استعماری و سایر اشکال استثمار متجلی است؛ مثلاً کشوری که کمکهای فنی به دیگری ارائه میدهد این انتظار را دارد که کشور دریافت دارندهی کمک، معیارها و الگوهای وی را برگزیند (روحالامینی،1372، ص101).
در کتابهای دایرةالمعارفی غربی نیز به این مطلب اشاره شده است. میشل پانوف در کتاب فرهنگ جامعهشناسی در توضیح اصطلاح فرهنگپذیری5 به این تسلط و استعمار فرهنگی غرب اشاره کرده و میگوید:
"این اصطلاح را از اواخر قرن گذشته انسانشناسان انگلیسیزبان به کار بردند و مراد از آن تعیین پدیدههایی است که از تماس مستقیم و ادامهدارِ بین دو فرهنگ مختلف نتیجه میشوند و از تبدیل یا تغییر شکل یک یا دو نوع فرهنگ، در اثر ارتباط با یکدیگر، حکایت میکند؛ بنابراین، مراد از فرهنگپذیری، جنبهی ویژهای از فرایند انتشار آن است. امروزه فرهنگپذیری ـ گاهی در معنای محدودکنندهتر ـ به تماسهای خاص دو فرهنگ که نیروی نامساوی دارند، اطلاق میشود؛ در این صورت، جامعهی غالب که هماهنگتر ویا ازنظر تکنیک مجهزتراست ـ معمولاً ازنوع جوامع صنعتی ـ بهطور مستقیم یا غیرمستقیم به فرهنگ حاکم تحمیل میگردد (پانوف؛ 1368،؛ ص17ـ18).
این محقق در تعبیری دیگر از این تهاجم در حالتی که به شکلی گستردهتر، تمام عناصر فرهنگ مورد هجوم را از بین میبرد و فرهنگ مهاجم را جایگزین میسازد، به "قومکشی" یا "قومیتکشی"6 تعبیر میکند و مینویسد:
"هنگامی که فرهنگ غالب در انهدام ارزشهای اجتماعی و روحیات سنتی جامعهی مغلوب و برای گسستگی وسپس نابودی آن میکوشد، واژهی قوم کشی را ـ که به تازگی رایج شدهـ بهکار میبرند تا القای اجباریفرایند "فرهنگپذیری"را ازطریق فرهنگ غالب دریک فرهنگدیگر (مغلوب) توصیفکنند. درگذشته جوامعصنعتی قومکشیرا باتظاهر به اینکه هدفشان از همانندسازی، ایجاد "آرامش" یا "تغییر شکل" در "جوامع ابتدایی" یا "عقبمانده" است، اجرانموده وبازهم اجرامیکنند. اینعمل معمولاً تحتعنوان اخلاق، رسیدن به کمال مطلوب در پیشرفت و... صورت میگیرد (پانوف، 1368، ص137).
در تعریف پدیدهی "تهاجم فرهنگی" دیدگاه حضرت آیتاللّه خامنهای، رهبرمعظم انقلاب، قابل توجه است. از نظر ایشان در "تهاجم فرهنگی" یک مجموعهی سیاسی یا اقتصادی، برای رسیدن به مقاصد خاص خود و اسارت یک ملت، به بنیانهای فرهنگی آن ملت هجوم میبرد. در این هجوم، باورهای تازهای را به زور و به قصد جایگزینی بر فرهنگ و باورهای ملی آن ملت وارد کشور میکنند (سازمان مدارک فرهنگی انقلاب اسلامی، 1373، ص3).
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@shohadayevarjovi
خانواده وراه های مقابله با تهاجم فرهنگی (قسمت سوم پایانی)ادامه👆👆
● نتیجهگیری:
با بحث فوق قصد داشتیم به معرفی اجمالی تهاجم و هدف اصلی آن یعنی جوانان بپردازیم. بدون شک با توجه به انواع خانواده و روشهای تربیتی و تصمیمگیری در آنها مقابله با تهاجم فرهنگی نیز متفاوت میشود. بیتردید نمیتوان در همه جای جامعه پلیس و نیروهای کنترل رسمی را قرار داد اما میتوان با آموزش صحیح به خانوادهها، آنها را در مقابل این تهدیدات بنیان برانداز، واکسینه نمود. خانوادهها با کنترل فرزندان خود کمک بسیار زیادی به سلامت خود و جامعه میکنند.
شما خانوادههای گرامی و خوانندگان گرانمایهی این نوشتار، با رفتار مشفقانه و محبتآمیز میتوانید به کمک اصلاح جامعه آمده و ضمن کنترل درونی خانوادهها به کنترل بیرونی و در نهایت ایمنسازی جامعه با مشارکت و همکاری دلسوزانه کمک نمایید. فراموش نکنیم همیشه یک فرزند خوب در یک خانوادهی آرام و منطقی پرورش مییابد و یک جامعهی خوب متشکل از خانوادههای خوب است. خانوادهها پلی هستند برای سوق جامعه به سمت اهداف متعالی و بلند.
شما والدین گرامی با اهمیت به حضور بیشتر و مؤثر در خانواده با اهمیت دادن به روح و الزامات روانی فرزندانتان میتوانید به کارکردهای صحیح تربیتی خانواده جامهی عمل بپوشانید. فراموش نکنیم که فرزندان و افراد خانوادهی ما بیش از نیازهای جمسانی به آرامش روانی و درک متقابل نیازمندند و ارتباط مناسب و مشفقانهی پدر در منزل با همسر و فرزندان ضامن بقا و سلامتی کانون گرم خانواده است. گو اینکه برای همین هدف مهم و غایی، هر صبح را به امید تقرب به خداوند متعال به شب میرسانیم.
اغلب افراد گمان میکنند که از آسیبهای اجتماعی در اماناند و این مسایل تنها گریبانگیر دیگران است. بسیاری از والدین از مشاهده مدهای مو و لباس در فرزندان و یا مشاهدهی کجرویهایی نظیر اعتیاد به مواد مخدر، انحرافات جنسی و رفتارهای ضداخلاقی از سوی جوانان خود عبرت نمیگیرند و در اکثر موارد موضوعات مذکور را ناچیز جلوه میدهند. باید توجه داشت که راهحل نهایی برای حل مسئله، پاک کردن صورت مسئله نیست. بلکه آگاهانه باید ابتدا مسایل را شناسایی نموده و برای حل آن اقدام نمود. دقت کنیم؛ همانطور که ویروسهای بیماریزا میتوانند بدن ما را در خطر نابودی قرار دهند، ویروسهای ضدفرهنگی نیز میتوانند به نحو بسیار کشندهتری جامعه را دچار بحرانهای هویت؛ نسلی، جنسی، عقیدتی و حتی سیاسی و اقتصادی نمایند. بنابراین همانطور که به مراقبت اعضای خانواده در برابر بیماریهای جسمی میپردازیم، باید آنها را در برابر بیماریهای بسیار خطرناک فرهنگی نیز ایمن کنیم.
● چند راهحل برای مواجهه با بحران:
- باور کنیم ما نیز میتوانیم همانند دیگران در معرض آسیبها قرار بگیریم.
- نسبت به خطراتی که ما و خانوادههایمان را تهدید میکنند، آگاهی یابیم.
- نیازهای فرزندان خود را بشناسیم و برای حل آن بکوشیم.
- میتوان برای شناسایی نیازهای خانواده، از خود آنها مشورت گرفت، اما باید توجه داشت که به همان نسبت که کمبود امکانات میتواند موجب آسیب خانواده گردد، رفاه دایمی و برآوردن نیازهای کاذب نیز خطرناک است.
- از طریق افزایش آگاهی خود، خانواده را به سمت وفاق بیشتر هدایت کنیم.
- کنترل غیرمستقیم اعضاء، به ویژه نوجوانان و جوانان ضروری است. توجه داشته باشیم که معاشرت با دوستان بد از یک سو و تنها نهادن فرزندان از سوی دیگر به یک اندازه میتوانند خطرساز باشند.
- سعی کنیم بهترین دوست فرزندان خود باشیم.
- گهگاه مسایل خانواده را با فرزندان در میان بگذاریم و از آنها در ارائهی راهحل یاری بجوییم. این امر موجب بلوغ فکری و احساس تعلق فرزندان نسبت به خانواده میشود.
- میان عطوفت و سختگیری بر کردار فرزندانمان اعتدال برقرار نماییم.
- و در نهایت، بهترین تصمیمها را در بدترین شرایط بگیریم
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
دلیل های استفاده از جنگ نرم چیست ؟
قسمت یکم
جوزف نای نظریه پرداز مشهور آمریکایی مقاله ای تحت عنوان قدرت نرم power Soft در فصلنامه آمریکایی foreign policy در سال ۱۹۹۰ انتشار داده که دیدگاه جدیدی را به مخاطبان ارائه کرد که براساس آن ایالات متحده به جای آن که از طریق بکارگیری آنچه که قدرت سخت می نامند به انجام کودتای نظامی در کشورهای رقیب اقدام کند تلاش خود را بر ایجاد تغییرات در کشورهای هدف از طریق تأثیرگذاری بر نخبگان جامعه متمرکز می کند.
در این مقاله نویسنده دیدگاه خود را درباره ایجاد تغییرات از طریق به کارگیری دیپلماسی عمومی در کنار بکارگیری قدرت نرم در میان نخبگان جامعه هدف مطرح کرده. بعدها نظرات او تکمیل تر شد و به عنوان دستورالعمل سیاست خارجی آمریکا تحت عنوان بکارگیری قدرت هوشمند Smart power به مورد اجرا گذارده شد.
جنگ نرم امروزه یکی از کارآمدترین و کم هزینه ترین و درعین حال خطرناک ترین انواع جنگ علیه امنیت ملی یک کشور است چون می توان با کمترین هزینه به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.
بعضی از اهداف استفاده از جنگ نرم :
– تسلط بر مناطق ژئوپلتیکی و ژئواستراستژیکی
– کنترل شریان انتقال انرژی و جلوگیری از تسلیحاتی شدن آن
– حذف و یا مهار نظام های مخالف در برابر نظام تحمیل کننده جنگ نرم
– ممانعت از ایجاد اتحادیه های نظامی و امنیتی در جامعه هدف
– همسو کردن کشورهای هدف با سیاست های کشور تحمیل کننده جنگ نرم
– فرصت سازی اقتصادی برای کشور تحمیل کننده جنگ نرم
– مهار بیداری فکری جامعه هدف
مهم ترین اهداف جنگ نرم
۱- تضعیف فرهنگي یک جامعه در جهت تأثيرگذاري شديد بر افكار عمومي مورد هدف با ابزار خبر و اطلاع رساني هدفمند و كنترل شده .
۲- تضعیف سياسي کشور مورد نظر به منظور ناكارآمد جلوه دادن نظام مورد هدف و تخريب و سياه نمايي اركان آن نظام.
۳- ايجاد رعب و وحشت در مواردی همچون فقر جنگ يا قدرت خارجي سركوبگر .
۴- اختلاف افكني در میان مردم و برانگيختن اختلاف ميان مقام هاي نظامي و سياسي كشور .
۵- ارائه روحيه ياس و نااميدي در اجتماع به جاي نشاط اجتماعي و احساس بالندگي از پيشرفت هاي كشور.
۶- بي تفاوت كردن نسل جوان به مسائل مهم كشور.
۷- كاهش روحيه و كارآيي در ميان نظاميان و ايجاد اختلاف ميان شاخه هاي مختلف نظامي و امنيتي.
۸- ايجاد اختلاف در سامانه هاي كنترلي و ارتباطي كشور هدف.
۹- تبليغات سياه به وسيله شايعه پراكني و جوسازي از راه پخش شب نامه ها و…
۱۰- تقويت نارضايتي هاي ملت به دليل مسائل مذهبي، قومي، سياسي و اجتماعي .
۱۱- تلاش براي بحراني و حاد نشان دادن اوضاع كشور از راه ارائه اخبار نادرست و نيز تحليل هاي نادرست و اغراق آميز.
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
مقابله با جنگ نرم
قسمت دوم پایانی
در این میان چه كار كنيم تا بتوانيم با بهره گيري از ساز و كارهاي مختلف از اعمال تهديدات نرم پيشگيري كنيم ؟
مقابله با جنگ نرم، نخست نیاز داریم تا ويژگيهاي اين نوع جنگ را آناليز كرده و خوب بشناسيم و بدانيم كه جنگ نرم با جنگ سخت، چه تفاوتهايي دارد. آنچه در جنگ سخت مورد هدف قرار ميگيرد، جان انسانها، تجهيزات، امكانات است كه معمولا در اين مواقع با استفاده از همين مسائلي كه مورد هدف قرار گرفته است، افكار عمومي عليه دشمن فعال ميشود، در حالي كه در جنگ نرم آن چه هدف قرار ميگيرد، افكار عمومي است.
هر ملتي و كشوري داراي منابع قدرت نرم است كه شناسايي و تقويت و سازماندهي آن ها مي تواند براساس يك طرح جامع تبديل به يك فرصت و هجوم به دشمنان طراح جنگ نرم شود. به عنوان مثال، منابع قدرت نرم در ايران را مي توانيم ايدئولوژي اسلامي، قدرت نفوذ رهبري، حماسه آفرينيها و درجه بالاي وفاداري ملت به حكومت برشمريم.
نتيجه گيري
باید بدانیم که قدرت نرم بنياد و زيرساخت اصلي امنيت همه جانبه ي يك نظام سياسي است و فرهنگي نمودن امنيت جهاني در اين چارچوب به عنوان شكل و ماهيت جديد امنيتي قابل توجيه است. در اين نگرش، راهبرد دستيابي به امنيت؛ قدرت نرم و تاثير هنجاري بر ديگران است و جنگ نرم به عنوان منبع و كانون اصلي تهديد در محيط امنيتي جديد به شمار مي آيد. با نگاهي به نظريه هاي مختلف و بررسي چيستي، ويژگي و ابعاد گوناگون جنگ نرم مي توان گفت كه جنگ نرم پديده اي است كه جنبه هاي مختلف حيات انسان را در عصر حاضر تحت تاثير قرار داده است.
جهاني شدن فرايندي طبيعي با هدف وحدت بخشيدن به جوامع انساني است ولي با رويكرد جنگ نرم گروه ديگر اين پديده را فرايندي مي دانند كه در پي حاكم نمودن الگوهاي رفتاري خاص ازسوي بازيگران و قدرت ها با اهداف مشخص مديريت مي شود.
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
دو سلاح مؤثر برای مواجهه با دشمن/ چرا جنگ نرم علیه ما سخت است؟
رهبری میفرمایند: دو عنصر مهم برای مواجهه با دشمنیها لازم است که بنده همیشه توصیه کردهام، باز هم توصیه میکنم دو خصوصیّت در آحاد مردم لازم است: یکی عبارت است از بصیرت، و دوّمی عبارت است از صبر و استقامت.
شمشیر برّان جنگ در عصر حیرت رسانهای یک چیز است و آنهم «بصیرت» است. با گوهر بصیرت یک عامیِ بیسواد راه صد ساله را یک شبه طی میکند و نبود آن خواص رابیخاصیت.
جهاد تبیین را جدی بگیرید، با جهاد تبیین میتوان در برابر شبهات ایستاد
جهاد تبیین را جدّی بگیرید، شبههزدایی از ذهن مخاطبین را جدّی بگیرید. شبهه از جمله چیزهایی است که عرض کردیم مثل موریانه است؛ دشمن به این موریانهها دل بسته. شبهه ویروس است، مثل همین ویروس کرونا؛ وقتی که وارد شد، خارج شدنش مشکل است، جزو بیماریهای مسری هم هست، سرایت هم میکند. البتّه اینکه گفتم «بعضیها در مقابل تیر و شمشیر ایستادند، در مقابل شبهه نتوانستند بِایستند»، در این یک مقداری هم دنیاطلبی نقش دارد؛ این را هم نباید از نظر دور داشت. دنیا چیست؟ دنیای هر کسی فرق میکند؛ یکی دنیایش مال است، یکی دنیایش مقام است، یکی دنیایش شهوات جنسی است؛ اینها دنیاهای افراد مختلف است، اینها همه دنیا است. ممکن است توجیه هم درست کند برای خودش در این دنیاطلبی، امّا دنیاطلبی است دیگر؛ اینها هم تأثیر دارد.
روی این مسائل فکر کنید
پس بنابراین، درباره خطبه عرض کردیم خطبه نماز جمعه باید مرکزی باشد برای تبیین محتوای قوی و منطق محکم و غنی برای مسائل مهمّ انقلاب، مثل مسأله عدالت. مسأله عدالت خیلی مسأله مهمّی است؛ روی مسأله عدالت فکر کنید، کار کنید، حرف بزنید. [همچنین] روی مسأله استقلال؛ استقلال خیلی مسأله مهمّی است. مسأله حمایت از مستضعفان، مسأله اتّحاد دنیای اسلام، اینها مسائل بسیار مهمّی است و به مردم بصیرت بدهید.
خواص در این برهه میتوانند مثل یک ستون باشند
چرا امروز جنگ نرم علیه ما این قدر سخت است؟ علّت، این است که ما قوی شدهایم؛ ما قوی شدهایم. امروز جبهه حق از لحاظ زیرساختها، از لحاظ امکانات قوی شده. امروز چالش دشمن با جبهه حق آسان نیست، کار دشواری است؛ لذاست که به جنگ نرم متوسّل میشوند و همه تلاش خودشان را میکنند که ذهنیّات را خراب کنند؛ این به خاطر قدرت و قوّت ما است. البتّه گفتیم خواص آماجند لکن در بین خواص عدّه زیادی، مجموعههای عظیمی از خواص بحمدالله امروز هستند از پروردگانِ حوزه و دانشگاه، بخصوص جوانها که اینها هم بابصیرتند، هم پُرانگیزه هستند و میتوانند به معنای واقعی کلمه یک ستونی باشند، یک استوانه مستحکمی باشند. البتّه دشمن هم به شدّت در حال تلاش است، بشدّت در حال اثرگذاری و نفوذ است.
دو عنصر برای مواجهه با دشمن
دو عنصر مهم برای مواجهه با دشمنیها لازم است که بنده همیشه توصیه کردهام، باز هم توصیه میکنم دو خصوصیّت در آحاد مردم لازم است: یکی عبارت است از بصیرت، و دوّمی عبارت است از صبر و استقامت، که اگر چنانچه این دو عنصر وجود داشت دشمن هیچ کاری نمیتواند بکند، هیچ لطمهای نمیتواند بزند، هیچ توفیقی در مواجهه و مقابله با نظام اسلامی به دست نمیآورد؛ بصیرت و صبر. این همان است که امیرالمؤمنین فرمود: «وَ لا یَحمِلُ هذَا العَلَمَ اِلّا اَهلُ البَصَرِ وَ الصَّبرِ وَ العِلمِ بِمَواضِعِ الحَقّ» که این در خطبه ۱۷۳ نهجالبلاغه است.
بصیرت چیست؟
بصیرت یعنی چه؟ بصیرت یعنی تیزبین بودن و راه درست را شناختن. انسان گاهی اشتباه میکند؛ حالا احتمال اشتباهِ انسانهای ابتدائی و تازهکار که بیشتر است، آدمهای قدیمی و مجرّب هم مواردی اشتباه میکنند راه درست را؛ بایستی مراقبت کرد که انسان در شناخت راهِ درست اشتباه نکند؛ در غبارآلودگی فتنهها بتواند راه را پیدا کند و بفهمد راه درست چیست؛ بصیرت به این معنا است.
ایجاد زنجیره تواصی
اگر این دو خصوصیّت وجود داشته باشد، دشمن غالب نمیشود. یکی از راههایی که این دو خصوصیّت را بتوان در جامعه حفظ کرد، عبارت است از «تواصی»، همان که در سوره والعصر هست: «وَ تَواصَوا بِالحَقِّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر»؛ مردم یکدیگر را تواصی کنند؛ این زنجیره تواصی و توصیه کردن به یکدیگر [برقرار باشد]؛ هم توصیه به حق کنند، راه حق را تأکید کنند، هم توصیه به صبر بکنند؛ این، همه را نگه میدارد. اگر چنانچه تواصی به صبر و تواصی به حق و بصیرت در جامعه وجود داشته باشد، این جامعه بهآسانی دستخوش تحرّکات دشمن نخواهد شد؛ امّا اگر چنانچه این جریان تواصی که زنجیره های محافظت مؤمنان است
قطع بشود قطعاً خسارت خواهد رسید: «اِنَّ الاِنسانَ لَفی خُسر، اِلَّا الَّذینَ ءامَنوا وَ عَمِلُوا الصّالِحٰتِ وَ تَواصَوا بِالحَقِّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر» اگر این تواصی نباشد، خسارت تحقق پیداخواهدکرد.دشمن همین عامل مهم راهدف قرارمی دهد.
جنگ نرم ودشمن
5beae4b9c78cf.pdf
1.15M
کتاب دشمن شناسی
سطح دو دوره تبیینی نقشه جهاد فرهنگی
باعرض معذرت که نتوانستم بصورت قسمت تقدیم شما عزیزان کنم.
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
1662548729-know-enemy-full-1764-min.pdf
3.36M
دشمن شناسی از منظر امام خامنه ایی دامت حفاظاته
تقدیم به اعضای کانال
کتاب ارزنده ایی است
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
تکنیک های عملیات روانی _ جنگ نرم.pdf
22.71M
قسمت اول بار گزاری شده بود
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
113609_352.pdf
14.47M
تکنیک های عملیات روانی درزمینه رسانه وخبر
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
تهاجم-فرهنگی-و-جنگ-نرم.pdf
487.7K
فهرست مطالب
عناوين:
- روشهاي دشمني و جنگ
- تعريف قدرت نرم
- تعريف تهديد نرم
- تعريف جنگ نرم (War Soft(
- اهداف راهبردي چهارگانه استكبار جهاني از نگاه رهبر معظم انقلاب
- تعريف جنگ نرم ازنگاه مقام معظم رهبري
- ماهيت جنگ نرم دربرابر نظام اسلامي
- عوامل شكل گيري جنگ نرم
- فرآيند شكل گيري جنگ نرم
- ويژگي هاي جنگ نرم
- مدل مفهومي جنگ نرم
- تبيين نقش ها در صحنه جنگ نرم
- جدول مقايسه جنگ سخت و جنگ نرم
- فرآيند تـكوين جـنگ نـرم (استنتاج از ديدگاه مقام معظم رهبري)
- فرايند نفوذ و تأثيرگذاري جنگ نرم
- اهداف جنگ نرم
- ابزارهاي جنگ نرم
- بازيگران اصلي براندازي نرم
- رسانه ها بازيگران مهم جنگ نرم
- شبكه سازي، گزينه جديد امريكا براي مقابله با جمهوري اسلامي ايران
- منابع انساني درجنگ نرم
- محورهاي مختلف براي براندازي نرم
- چرايي جنگ نرم عليه نظام جمهوري اسلامي ازنگاه مقام معظم رهبري
- شيوه ها وتاكتيك هاي جنگ نرم
- مهمترين تاكتيكهاي كلي جنگ نرم از نگاه مقام معظم رهبري
- مهمترين محورهاي عمليات رواني دشمن در كلام رهبر معظم انقلاب
- آسيب شناسي زمينه هاي وقوع جنگ نرم
- طراحي و اداره جنگ
- آرايش صحنه ي مقابله با جنگ نرم
- اهداف مقابله با جنگ نرم
- اصول و قواعد اساسي مقابله با جنگ نرم
- روش هاي مقابله با جنگ نرم دشمن براساس رهنمودهاي مقام معظم رهبري
- الزامات مقابله با جنگ نرم
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
⭕️آشنایی با سواد رسانهای به عنوان سلاح تأثیرگذار در جبهه جنگ نرم
🔹 #سواد_رسانه_ای یکی از مباحث جذاب در حوزه ارتباطات است که اولین بار در سال ۱۹۶۵ توسط مارشال مک لوهان در یکی از کتابهایش با نام «درک رسانه: توسعه ابعاد وجودی انسان» عیناً به کار برده شد. مک لوهان معتقد بود زمانی که دهکده جهانی فرا رسد، باید انسانها به سواد جدیدی به نام سواد رسانهای دست یابند. #سواد_رسانه_ای به عنوان یک اندیشه کلیدی در عصر حاضر و نیز در معنای دسترسی، تجزیه و تحلیل و همچنین تولید ارتباط در شکلهای گوناگون رسانهای، به مخاطبان این امکان را میدهد که به صورتی فعال به سراغ رسانهها رفته، و سعی کنند معنای پیامهایی که با آنها مواجه میشوند را تعبیر و تفسیر کنند. به بیان دیگر ظهور وسایل ارتباطی نوین در عصر جدید باعث شده است مخاطب امروز، بیش از گذشته تحت بمباران رسانهای قرار گرفته و از همینرو حفظ استقلال، اجتناب از انفعال، بهرهمندی از تفکری منتقدانه و به عبارت دیگر افزایش توانایی گزینش، انتخاب و چالش با این موج فراگیر رسانهای برای وی، ارزش و اهمیت بیشتری پیدا کند.
🔹علاوه بر این، مباحث #سواد_رسانه_ای که عمری بیش سه دهه در جهان و حدود از یک دهه در ایران را سپری میکند، به شهروندان این توانایی را میدهد که به مشروعسازی گزینه های سالمتر در رسانهها کمک نمایند؛ چرا که یک شهروند فعال و باسواد میتواند در جهت ایجاد تغییرات اجتماعی مثبت فعال بوده، عکسالعمل خود را در برابر رسانهها اعلام کرده و تنها بیننده صرف نباشد. بر این اساس #سواد_رسانه_ای به مخاطبان گوشزد میکند از اندیشههای سطحی فاصله گرفته و به سمت اندیشههای عمقی حرکت کنند، با تفکری منتقدانه به انتخاب های رسانهای اقدام کرده و در یک کلام، به راحتی افسار اندیشهشان را به دست رسانهها نسپارند؛
🔹بنابراین میتوان گفت #سواد_رسانه_ای سبب میشود جهتیابی فرد با دوراندیشی و درایت و نیز درک موقعیتها همراه شود. البته این در حالی است که متأسفانه خواست اغلب افراد، برخورد یک سویه، انفعالی و غیرهدفمند با رسانههاست. اما گرچه علت عمده برجسته شدن سواد رسانهای در برخی کشورها، در ابتدا، مصون شدن مخاطبان در مقابل تبلیغات تجاری و گاه خشونت و نیز برخی مضامین مضر دیگر بود؛ ولی به تدریج و در راستای حمایت از مخاطبان، جایگاه خود را در محافل علمی نیز پیدا کرد و حتی در برخی از کشورها به عنوان یک ماده درسی در مدارس نیز به رسمیت شناخته شد.
🔹اما #سواد_رسانه_ای در جامعه ما با شکاف بسیار بزرگی مواجه بوده و نه تنها عامه مردم، که بسیاری از نخبگان و دانشگاهیان کشور نیز همچنان با سواد رسانهای بیگانهاند؛ این در حالی است که گسترش هر روزه هجمه های رسانهای غرب علیه ایران، دنبال شدن پروژههای اسلامهراسی، شیعههراسی و ایرانهراسی، گسترش فراوان شبکههای ماهوارهای فارسیزبان و همچنین راهاندازی هر روزه سایتهای اینترنتی، وبلاگها و شبکههای اجتماعی مختلف و در یک کلام، توسعه روزافزون استفاده دشمن از فناوری های نوین، در راستای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران از یک سو و نیز نقش مهم آگاهسازی عامه مردم به عنوان مخاطبان و هدف اصلی این جنگ رسانهای، برای مواجههی فعال و آگاهانه با این رسانهها، در راستای خنثی نمودن نقشههای دشمنان از سوی دیگر، لزوم و اهمیت پرداختن به موضوع سواد رسانهای را به عنوان یکی از مباحث کلیدی در این آگاهسازی و یکی از راهکارهای مهم در مقابله با جنگ نرم دشمن در عصر حاضر ضروری میسازد؛
🔹اما متأسفانه این مقوله همچنان در کشور مغفول مانده و به نگارش چند مقاله، انجام چند مصاحبه، ترجمه تعداد محدودی کتاب و انجام تحقیقاتی اندک، محدود شده و حتی در سطح دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی رسانهای کشور نیز مورد توجه جدی قرار نگرفته است. در هر حال در شرایط فعلی جامعه ما و همچنین دنیا و نیز نقش مهم رسانهها در شکلدهی افکار مخاطب امروز، امید میرود با شناخت بیش از پیش ضرورت پرداختن به موضوع #سواد_رسانه_ای، آموزش این موضوع به عامه مردم که مخاطبان اصلی رسانهها هستند، به صورت جدیتری از سوی دستگاههای ذیربط مورد توجه قرار گیرد.
نویسنده؛ لیلا خانزاده، کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی
منبع: وبسایت سراج اندیشه
#سواد_رسانه_ای #رسانه
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
⭕️روشهای جنگ نرم
🔸مجموعه روشهایی که در #تهدیدات_نرم به کار گرفته می شود را میتوان به سه روش #گفتاری، #رفتاری و #شبکه_ای تقسیم نمود.
💠روشهای گفتاری در اعمال تهدیدات نرم را میتوان به چهار بخش عملیات روانی، عملیات ادراکی، دیپلماسی عمومی و فریب استراتژیکی تقسیم نمود.
🔹 #عملیات_روانی: به مجموعه طرحها و اقداماتی گفته میشود که به دنبال تشویق، تهییج و تحریک افکار عمومی در خصوص یک مسأله مشخص و با اهداف از پیش تعیین شده است.
🔹 #عملیات_ادراکی: تأثیرگذاری بر نگرشها، باورها، عقاید، اهداف و ارزشهای طرف مقابل با هدف ایجاد تغییر در مخاطبان، تا سر حد همسو شدن آنها، با اهداف و منابع عمل کننده است. در این نوع عملیات به جای این که مخاطب را تهییج یا یکباره و فوری وادار به عکس العمل نمایند، نگرش آنها را نسبت به مسائل اساسی مانند ایده حاکمیت تحت تأثیر قرار میدهند. در عملیات ادراکی از فنون و شگردهای مختلفی مانند برگزاری جلسات نقد و بررسی، مباحثه و گفتگو، نظریه پردازی و مواردی مانند آن استفاده میشود.
🔹 #دیپلماسی_عمومی: مفهوم کلی دیپلماسی عمومی، برقراری روابط حسنه دولتها با ملتها، به جای روابط بین دولتها و در جهت فتح قلوب و اذهان عمومی همه یا بخش های انتخاب شده ای از مردم کشورهای هدف از طریق سیاستهای فرهنگی و اجتماعی میباشد.
🔹 #فریب_استراتژیکی: آماج اصلی فریب استراتژیک، نهادها و سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی کشور هدف است.
💠 #روشهای_رفتاری: در روشهای رفتاری، هدف اصلی شکل دادن به رفتارهای جمعی، متناسب با خواسته ها، اهداف و برنامه های تهدیدگر است که در قالب اعتراض، نافرمانی مدنی (همکاری نکردن با دولت) مداخله غیر خشونت آمیز و جذب مخالفان حکومت انجام میشود.
💠 #روشهای_شبکهای: در این روشها، هدف اصلی اطلاعات و ارتباطات بر روی شبکه است، بنابراین اینترنت، مخازن و پایگاه های اطلاعاتی و سایتهای کنترل و فرمان، از بخشهای مهم و مورد توجه در این روش اند. #روشهای_شبکهای را در قالب دیجیتالی و الکترونیکی میتوان تقسیم نمود.
🔹 #روشهای_دیجیتالی: به روشهایی گفته میشود که از طریق فعالیت در فضای دیجیتالی اهداف جنگی را پی میگیرد، و یا به دنبال اختلال در ارتباط، سرقت اطلاعات و یا اختلال در سامانه های مدیریت در شبکه های اینترنت و اینترانت هستند. از این اقدامات به جنگ رایانهای هم تعبیر میکنند.
🔹 #روشهای_الکترونیکی: مجموعه روشهایی است که از طریق وسایل الکترونیکی مانند ماهواره و رادیو و تلویزیون اهداف کشور مهاجم را پی میگیرند و یا به دنبال اختلال در این وسایل و امواج مربوطه شان هستند. (مرکز پژوهشهای فرهنگی و اجتماعی صدرا، جنگ نرم و وضعیت کنونی ما؛ دبیرخانه شورای فرهنگی؛ ص ۱۱۹-۱۵۳)
🔺وسعت ابعاد و زمینه ای #جنگ_نرم سبب میشود که دایره وسیعی از ابزار مدرن را در زمره ابزارهای این جنگ بگنجانیم که از جمله میتوان به صنایع فرهنگی (شامل سینما، انیمیشن، ماهواره، بازیهای رایانه ای، موسیقی و...) رسانه ها (شامل مطبوعات، رادیو و تلویزیون، خبرگزاریها و آژانسهای خبری و...) فناوریهای نوین ارتباطی (شامل اینترنت، سایتهای خبری و خبرگزاریهای اینترنتی، رسانه های اجتماعی همچون وبلاگ ها، ویکی ها، میکروبلاک ها و...) اشاره نمود.
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅مهمترین راهبرد جنگ، از زبان برترین راهبرد نگار دفاع مقدس که انگار برای امروز گفته!
📍تجربهای برای تمام عرصههای جنگ؛ چه نظامی، چه #جنگ_شناختی
📍به والله اگر کسی در این جنگ تأثیر داشته باشه…
➡️ رهبر حکیم انقلاب، دربارۀ حوادث اخیر و شکست دشمن در اغتشاشات باوجود تلاش همهجانبه، فرمودند: دشمن مهندسی خوب، اما محاسبه غلط داشت...
علت محاسبۀ غلط دشمن را در این صوت شهید باقری پیدا کنید ... انشاءالله دلگرمی و رهنمایی باشد برای مجاهدان #جهاد_تبیین
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
⚔۶تفاوت جنگنرم و جنگسخت «قسمت اول»
✍🏼مقدمه : جنگ از یک منظر به سهگونهی جنگ سخت ، نیمه سخت و نرم تقسیم میشود. جنگ نرم در مقابل جنگ سخت تعریف میشود و به جنگیدن به منظور تحمیل اراده خود بر دیگری به صورت غیر مستقیم [با استفاده از رسانه ها و تبلیغات] و بدون استفاده از تجهیزات نظامی ، جنگ نرم گفته میشود. اکنون به بیان چند تفاوت بین جنگ نرم و سخت میپردازیم ؛
💣 تفاوت اول : مهمات و تجهیزات جنگ سخت توپ و تانک و گلوله و نارنجک و... است و این مهمات بر جسم افراد آسیب وارد میکند ، ولی مهماتِ #جنگ_نرم ، شبهه و شایعه و گناه و فحشا است و قلب و مغز انسان ها در معرض آسیب دیدن از این مهمات هستند.
🌍 تفاوت دوم : عرصهی پیشروی و حملهی دشمن در جنگ سخت آسمان ، زمین و دریاست ، اما عرصهی پیشروی دشمن در جنگ نرم خانواده ، مدارس و دانشگاه هاست.
🧠 تفاوت سوم : در جنگ سخت هدف دشمن فتح خاک یک کشور است ، اما در جنگ نرم هدف دشمن تسخیر قلب و مغز مردم یک کشور است.
🚀 تفاوت چهارم : در جنگ نرم ، درگیری موقتیست و دشمن گاهی به استراحت و تجهیز خود میپردازد و نیروهای خودی نیز میتوانند از این فرصت به عنوان تنفس جنگی استفاده کنند ، اما در جنگ نرم حملهی دشمن طی ۲۴ ساعت شبانه روز ، ۷ روز هفته و ۳۶۵ روز سال ادامه دارد و فرصت استراحت نیست.
🔳 تفاوت پنجم : کشته شدگان در جنگ سخت «شهید» نامیده میشوند و مقدس هستند و محل تجمع آنان گلزار شهداست ، ولی کشته شدگان در جنگ سخت «کوردل» نامیده میشوند و اصلا مقدس نیستند و محل تجمع آنها در مراکز فحشا و گناه و کانال ها و پیج های فاسد و شبهه افکن است.
🤫 تفاوت ششم : به آسیب دیدگان در جنگ سخت «جانباز» میگویند که دارای احترامند ، اما به آسیب دیدگان در جنگ نرم «بیتفاوت» گفته میشود.
📍پ.ن : درک تفاوت پنجم و ششم برای فعالین فرهنگی بســــــــــیار مهم است!
✍ میلاد خورسندی
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
⚔۶تفاوت #جنگ_نرم و جنگسخت «قسمت دوم»
🚀 تفاوت هفتم : پشتیبانی در جنگ سخت توسط آتشِ توپخانهی خودی بر روی دشمن صورت میگیرد ، اما پشتیبانی در جنگ نرم با دعا و تضرّع به درگاه خداوند و نماز شب انجام میپذیرد.
🛣 تفاوت هشتم : معیار پیشروی در جنگ سخت تصرف خاک دشمن به مقدار کیلومتر مربع است ، اما معیار پیشروی در جنگ نرم دور کردن مردم و مخصوصا جوانان از اعتقادات و ارزش هایی مثل #حجاب است.
💰 تفاوت نهم : پرداخت هزینه های نیروهای دشمن در جنگ سخت با خود دشمن است ، اما پرداخت هزینههای نیروهای دشمن در جنگ نرم با خرید وسایلی مثل موبایل ، بستهی اینترنت و... بر عهدهی خودیهاست.
👊 تفاوت دهم : بهترین راه مقابله با تهدید دشمن در جنگ سخت ارتقای تجهیزات نظامی و دفاعی است ، اما بهترین راه مقابله در جنگ نرم ، ارتقای تجهیزات ارتباطی ساخت داخل یا همان راه اندازی #شبکه_ملی_اطلاعات است.
👺 تفاوت یازدهم : همهی مردم و حتی خواص ، دشمن را در جنگ سخت دشمن میخوانند ، اما در جنگ نرم برخی مردم و خواص دشمن را دوست خود میدانند.
👮♂ تفاوت دوازدهم : برای فرماندهی در جنگ سخت به افسران نظامی و با تجربه نیاز داریم اما فرماندهی در جنگ نرم به عهدهی افسران آموزش دیدهیِ جنگ نرم و افرادی با بصیرت رسانهای بالا میباشد.
پـــــــــایــــــانــــــــــ
✍ میلاد خورسندی
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
47.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔗 مسمومیت ها به جای جالب رسید/بازداشت تیم 4 نفره با 3 متهم امنیتی که عامل اصلی آنها پرونده ندارد
🎥 سریال مسمومیت ها در مدارس ایران به جاهای عجیب و جالب خودش رسیده است. فقط در یک نمونه تیمی چهار نفره بازداشت شده اند که عامل اصلی تیم بر خلاف سه نفر دیگر که پرونده قضایی دارند هیچگونه پرونده امنیتی نداشته است. در این برنامه گزارشهایی در این خصوص را مرور خواهیم کرد.
✅ آقای تحلیلگر
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
📸 اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر دکتر حسن غفوری فرد
◽حضرت آیتالله خامنهای پیش از ظهر امروز (جمعه) با حضور در کنار پیکر دکتر حسن غفوریفرد ضمن قرائت فاتحه، نماز میت اقامه کردند. جمعی از خانواده و بستگان مرحوم غفوریفرد در این مراسم حضور داشتند.
◾ دکتر حسن غفوری فرد از فعالان دوران انقلاب اسلامی و مدیران با سابقه نظام جمهوری اسلامی بود که از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴ در دوران ریاست جمهوری شهید رجایی و آیتالله خامنهای مسئولیت وزارت نیرو را برعهده داشت.
◽ علاوه بر این، چهار دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی، استاندار خراسان، معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی، مشاور رئیسجمهور در علوم و فنون و مشاورت در امور تحقیقاتی و رئیس هیئت بازرسی و نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی در کنار فعالیت در حزب مؤتلفه اسلامی از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی این استاد دانشگاه است که صبح پنجشنبه ۱۸ اسفندماه پس از طی یک دوره بیماری در سن ۷۹ سالگی درگذشت.
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر دکتر حسن غفوریفرد و گفتوگو با همسر آن مرحوم
🔻 مرحوم غفوری فرد به معنای واقعی کلمه با ایمان زندگی کردند
🔹️رهبر انقلاب پش از ظهر امروز: خداوند انشاءالله آقای غفوریفرد را که با ایمان زندگی کردند، واقعاً به معنای واقعی کلمه با اولیائشان محشور کند. انشاءالله خداوند درجاتشان را عالی کند.
🔸️ همسر مرحوم غفوری فرد: خدا حفظتان کند، همیشه ارادت خاصی خدمت شما داشتند.
🔹️ بله با ایشان که سوابق ما از اول انقلاب توی حزب و قضایای بعدی تا امروز الحمدلله همیشه با ایشان ارتباط داشتیم، همکاری داشتیم. خدا انشاءالله که ایشان را رحمت کند، شماها را حفظ کند. ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
13960204_18645_128k.mp3
2.28M
🔹کلیپ صوتی
چون از وضع مردم مطّلع هستم، لذا تلخی را با همهی وجود حس میکنم.
تلخی کام مردم که مربوط به مسائل و مشکلات اقتصادی مردم است.
۱۳۹۶/۰۲/۰۴
#مشکلات_اقتصادی_مردم
#بیکاری
#امام_خامنهای
منبع/صوت های رهبر انقلاب
••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※••
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi