293-esra-kahf-fa-maleki.mp3
4.86M
#صوت_ترجمه #صفحه_293 سوره مبارکه #اسراء و #کهف
#سوره_17 و #سوره_18
#جزء_15
باصدای استاد مومیوند
منبع/جهادتبیین
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
293-esra-kahf-ta-1.mp3
5.06M
#صوت_تفسیر #صفحه_293 سوره مبارکه #اسراء و #کهف
بخش اول
#سوره_17 و #سوره_18
#جزء_15
مفسر: استاد قرائتی
منبع/جهادتبیین
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
293-esra-kahf-ta-2.mp3
2.35M
#صوت_تفسیر #صفحه_293 سوره مبارکه #اسراء و #کهف
بخش دوم
#سوره_17 و #سوره_18
#جزء_15
مفسر: استاد قرائتی
منبع/جهادتبیین
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
21.Anbiya.059-64.mp3
2.87M
🔹سوره انبیاء سوره ۲۱ قرآن کریم
#تفسیر_صوتی_قرآن
استاد قرائتی
تفسیرنور
⚘تفسیر آیات ۶۴_۵۹ سوره انبیاء⚘
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
#کانالعطرظهورمولا
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
21.Anbiya.065-72.mp3
4.05M
🔹سوره انبیاء سوره ۲۱ قرآن کریم
#تفسیر_صوتی_قرآن
استاد قرائتی
تفسیرنور
⚘تفسیر آیات ۷۲_۶۵ سوره انبیاء⚘
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
#کانالعطرظهورمولا
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
✍عطر قرآن
📣از شنیدن حرفهای بیهوده حذر کن و با نادانها همنشین نشو
قصص آیه ۵۵
✅نکته👇
📣مؤمن واقعى كسى است كه نه تنها به مجلس لغو نمىرود و به سخن لغو گوش نمىدهد، بلكه اگر كلام بيهودهاى هم شنيد، عكسالعمل نشان مىدهد. «وَ إِذا سَمِعُوا اللَّغْوَ أَعْرَضُوا عَنْهُ»
🤲اللهم عجل لولیک الفرج
منبع/قرآن و اهل بیت علیهم السلام
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
🌹امام جعفر صادق عليه السلام:
♦️ما سَدَّ اللّهُ عزّوجلّ عَلى مُؤمِنٍ بابَ رِزقٍ، إلّا فَتَحَ اللّهُ لَهُ ما هُوَ خَيرٌ مِنهُ
♦️خداوند عزّوجلّ هيچ درى از روزى را بر مؤمن نمى بندد، جز اين كه بهتر از آن را براى او مى گشايد.
📚بحارالأنوار جلد72 صفحه52
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا 🇮🇷
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
🔴آبروی جمهوری اسلامی وابسته به آبروی متصدیان امر
♦️به همه کسانی که در این کشور الان مشغول یک خدمت هستند عرض می کنم که توجه داشته باشید که آبروی جمهوری اسلامی که آبروی اسلام است، حفظ کنید. جمهوری اسلامی امروز آبرویش بسته است به آبروی متصدیان امر و هرکس در هر مقامی که هست، مسؤولیت به اندازه حجم آن مقام دارد.
♦️حجم مسؤولیت به اندازه حجم مقامی است که شخصیت ها دارند یا گروه ها دارند و توجه کنید که مبادا خدای نخواسته کارهائی از شما، از گروه هائی که در این کشور خدمت می کنند.سر بزند.
که با جمهوری اسلامی سازش نداشته باشد. باید کارها را تطبیق بدهید با اسلام و با جمهوری اسلامی.
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
📚صحیفه نور جلد ۱۶ صفحه ۲۴۲
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا 🇮🇷
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
🔴امام خامنه ای:لشکر جوانان مؤمن و انقلابی وارد میدان مطالبه آرمانهای انقلاب شوند
♦️رهبرمعظم انقلاب در دیدار دانشجویان: نیاز مبرم داریم که روی آرمانها کار کنیم و مطالبه کنیم.
♦️اگر این تهاجم وسیع و پُرحجم ضد انقلاب به افکار عمومی، با روشنگری و مطالبهگری آرمانها روبهرو نشود، قطعاً ویرانگر خواهد بود.
♦️لشکر جوانان مؤمن و انقلابی باید وارد میدان مطالبهی دائم و هوشیارانهی آرمانها و کمک به تحقق اهداف انقلاب شود و در مقابل تخریب افکار عمومی و فضاهای نخبگانی و مدیریتی، سد ایجاد کند.
♦️احتیاج است به یادآوری آرمانها، با همان زبان جوان مؤمن انقلابی که خصوصیتش صراحت و شجاعت در گفتار است.
♦️بایستی ارزشها بهصورت صحیح مطالبه شود. باید در افکار عمومی، اشرافیگری و وابستگی فکری، نفی و طرد شود. ۹۷/۳/۷
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا 🇮🇷
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹دفاع شهید آیت الله دکتر بهشتی ازاسلام واصل ولایت فقیه در صحن مجلس و در حضور نمایندگان خبرگان تدوین قانون اساسی.
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا 🇮🇷
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴پنج شاخص انقلابیگری، انقلابی بودن و انقلابی ماندن
♦️ما، هر جا هستیم باید سعی کنیم در خودمان این پنج شاخص را ایجاد و حفظ کنیم.
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا 🇮🇷
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
❤️ امام خمینی (ره) :پشتیبان ولایت فقیه باشیدتا به مملکت آسیبی نرسد.
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا 🇮🇷
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
🌹یک صلوات تبدیل به چنان نوری در عالم برزخ برای مردگان می شود که آنها را از گرفتاریهای آن عالم نجات میدهد.
🌺 شب جمعه است تا می توانید برای اموات و شهداصلوات بفرستید که چشم انتظارند.
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
.
☘﴾﷽﴿☘
#هدیه_به_شهداواموات
روز پنجشنبه است؛ دسته گلی بفرستيم برای تموم اونهايی كه دیگه در بين ما نيستند ولی دعاهاشون هنوز كارگشاست، يادشون هميشه با ماست و جاشون بين ما خالیه.
🔹دسته گلی به زيبايی يك فاتحه.
بخوانیم تا برای ما هم بخوانند .دیر یا زود ما هم رفتنی هستیم !!
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹
✨بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ✨
الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ
إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِين
اهدِنَا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ
صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.
✨بِسمِِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ✨
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ
اللَّهُ الصَّمَدُ
لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ
وَلَمْ یَکُن لَّهُ کُفُوًا أَحَدٌ ✨3مرتبه ✨
🌹 اَللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ .💐
🌟بسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ🌟
اَلسَّلامُ عَلی اَهْلِ لا إِلهَ إلاَّ اللهُ مِنْ أَهْلِ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ یا أَهْلِ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ بِحَقِّ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ کَیْفَ وَجَدْتُمْ قَوْلَ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ مِنْ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ یا لا إِلهَ إِلاّ اللهُ بِحَقِّ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ اِغْفِرْ لِمَنْ قالَ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ وَحْشُرْنا فی زُمْرَهِ مَنْ قالَ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللهِ علیٌّ وَلِیٌّ الله
❄️ اللَّهمَّ صَلِّ عَلَی مُحمَّــدٍوآل ِمُحَمَّدوعجل فرجهم ❄️
✨ نشر پیام صدقه جاریه است ✨
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✅ کـانـال یاران آخرالزمانی سیدالشهدا(ع)
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
✨بسم ربِّ الشُّهدا وَالصدّیقین✨
امام خامنه ای مدّظله العالی :
امروزفضیلت زنده نگه داشتن نام، یاد و خاطره شهیدان کمتراز شـــ🌹ــهادتـــــ نیست.
🕊زیارتنامه شهدا🕊
🌹اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَولِیاءَ اللهِ وَ اَحِبّائَهُ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَصفِیَآءَ اللهِ وَ اَوِدّآئَهُ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصَارَ دینِ اللهِ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ رَسُولِ اللهِ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَمیرِالمُومِنینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِسآءِ العالَمینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبی مُحَمَّدٍ الحَسَنِ بنِ عَلِیٍّ الوَلِیِّ النّاصِحِ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبی عَبدِ اللهِ ، السّلام عَلیکُم یا انصار مهدی عجّل الله، بِاَبی اَنتُم وَ اُمّی طِبتُم ، وَ طابَتِ الاَرضُ الَّتی فیها دُفِنتُم ، وَفُزتُم فَوزًا عَظیمًا ،فَیا لَیتَنی کُنتُ مَعَکُم فَاَفُوزَمَعَکُم
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
حکایت 3 روز محاصره نظامی مدرسه فیضیه(1)
دفتر پژوهشهای موسسه کیهان
«تأسف از واقعه جانسوز هفده خرداد (1354) مدرسه فیضیه و دارالشفاء- که واقعه قتلعام 15 خرداد 42 را زنده کرد- و یورش بیرحمانه و مسلحانه عمال استعمار بر مدارس دینی که جز با علم و فقه اسلام و دفاع از قرآن کریم و احکام سازنده اسلام سر و کاری ندارند و شكستن سر و دستها و در و پنجرهها و كوبیدن تا سرحد مرگ و پرتاب كردن جوانان بیپناه از پشتبامها (به جرم اظهار عقیده برخلاف حزب شاهی و به جرم سوگواری برای مقتولین 15 خرداد) كه به حسب نقل بعضی مطبوعات خارجی، عدد مقتولین به 45 نفر و عدد مجروحین بسیار است كه در بیمارستانها پذیرفته نشدهاند و بیش از 300 نفر در زندانها به سر میبرند كه سرنوشت آنها معلوم نیست. این است وضع کشور مترقی! این است معیار دموکراسی شاه! این است حال مملکت آزادمردان و آزادزنان!...»
این جملات بخشی از پیام حضرت امام خمینی بود که در پی مراسم طلاب انقلابی حوزه علمیه قم برای گرامیداشت سالگرد قیام خونین 15 خرداد 1342 در مدرسه فیضیه قم و سرکوب و به خاک و خون کشیدن طلاب آن، انتشار یافت. مراسمی که منجر به محاصره 3 روزه و هجوم مسلحانه به این کانون مبارزات نهضت امام توسط مزدوران ساواک و گارد شاهنشاهی گردید.
پیام حضرت امام و خصوصاً کنایه ایشان به دموکراسی شاه و عبارت «مملکت آزادمردان و آزادزنان»، اشاره به برپایی حزب موسوم به رستاخیز از سوی شاه به نظر میرسید که سه ماه پیش از آن اعلام شده بود. شاه بنا به دستور اربابان آمریکایی خود، در اوج ادعاهای دموکراسی و حقوق بشر غربیها، به سیستم تکحزبی روی آورد و حتی همان چند حزبک فرمایشی خود را که در سیطره عوامل فراماسونری و درباری بود، تعطیل و همه را در یک حزب سوپرفرمایشی به نام «رستاخیز» خلاصه نمود.
شاه افسارگسیخته بود و در اوج تبختر و سرشار از نخوت حمایت آمریکا و اسرائیل و افتخار نوکری و ژاندارمی آنها در منطقه که در ازای فروش کشور و غارت نفت و سایر منابع مادی و معنوی آن میسر شده بود، عربده میکشید که همه بایستی به عضویت حزب رستاخیز درآیند و اگر نمیخواهند از مملکت بیرون بروند!
اما حضرت امام خمینی در پیامی شرکت در حزب فرمایشی رستاخیز را حرام اعلام کرده و مقابله با خدعههای جدید شاه و استعمار را واجب دانستند. امام در آن پیام فرمودند:
«... بر خطبای محترم و محصلین و طبقه جوان دانشگاهی و طبقات کارگر و زارع و تجار و اصناف است که با مبارزات پیگیر و همهجانبه و مقاومت منفی خود، اساس این حزب را ویران کنند و مطمئن باشند که رژیم در حال فرو ریختن است و پیروزی با آنهاست...»
مراسم بزرگداشت شهدای 15 خرداد
طبق معمول هر سال طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم بنا داشتند، برای بزرگداشت قیام تاریخی 15 خرداد 1342 و شهدای گرانقدرش و همچنین تجلیل از رهبر در تبعید نهضت، مراسمی برپا کنند. پیام امام علیه حزب رسوای رستاخیز شاه موجب شد که طلاب در برگزاری مراسم سالگرد قیام 15 خرداد، مصممتر گردیده و بر آن باشند که مراسمی متفاوت با هر سال برگزار نمایند.
شب 15 خرداد 1354 که مصادف با شب جمعه بود، و عده کثیری از مردم نقاط مختلف کشور به قصد زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(سلاماللهعلیها) به شهر قم سفر کرده بودند، جمعی از طلاب و مردم در مدرسه فیضیه به سوگ نشسته و مجلس یادبودی برای شهدای 15 خرداد 42 برپا کردند.
مراسم قبل از نماز مغرب و عشا آغاز شد که عدهای از طلاب با سردادن شعارهایی به حمایت از امام خمینی و شهدای 15 خرداد 42 به تظاهرات پرداختند. آنها نماز مغرب و عشاء را به امامت آیتالله اراکی به جای آورده و بعد از نماز، حدود 400 نفر از طلاب مبارز و انقلابی در مدرسه فیضیه تجمع کرده، سپس از آنجا به سمت میدان آستانه به حرکت درآمدند و در حالی که شعارهایی را از قبیل: «خمینی، خمینی، خدا نگهدار تو/ بمیرد، بمیرد، دشمن خونخوار تو»، «درود بر خمینی»، «مرگ بر پهلوی»، «مرگ بر حکومت یزیدی»، «مرگ بر شاه» سرداده بودند، به میدان آستانه رسیدند در این شرایط ناگهان با حمله مزدوران شاه مواجه شده و به طرف مدرسه فیضیه بازگشتند.
درب مدرسه بسته شد و طلاب مبارز به بالای بام فیضیه رفته و همچنان به شعار دادن علیه رژیم شاه ادامه دادند. اما مأمورین گارد شهربانی از مسافرخانههای اطراف حرم و مدرسه فیضیه به سمت طلاب شلیک کرده، گاز اشکآور پرتاب نموده و به این شکل آنان را از بالای بام فیضیه به حیاط مدرسه راندند. یکی از طلاب با استفاده از بلندگوی دستی به وعظ و ارشاد مأموران پرداخت. اما آنها به این سخنان ارشادی، وقعی ننهادند و درگیری، هجوم و حمله و گریز نیروهای ساواک و شهربانی با طلاب مدرسه تا پاسی از نیمههای شب ادامه پیدا کرد.
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
حکایت 3 روز محاصره نظامی مدرسه فیضیه(2)
طلاب بیشتری به میدان آمدند
صبح روز 15 خرداد، گروه دیگری از طلاب مدارس دیگر به حاضران در مدرسه فیضیه پیوستند و البته تعدادی از مأموران ساواک نیز درون صفوف آنها رخنه نموده و به شناسایی افراد پرداختند که به محض خروج از مدرسه دستگیر شوند. طبق گزارش رئیس ساواک قم در همان روز، 18 نفر از تظاهرکنندگان دستگیر و روانه زندان شهربانی قم گردیدند.
ساواک قم بر این باور بود که ماجرا خاتمه یافته و این موضوع را به مرکز نیز اطلاع داد اما در شب 16 خرداد تعداد طلبههایی که در صف نماز جماعت آیتالله اراکی به اقامه نماز پرداختند، به 500 نفر بالغ گردید که پس از اتمام نماز، در مقابل درب مدرسه به شعار دادن علیه رژیم شاه اقدام کردند. شعار دادن طلاب، تا صبح 16 خرداد ادامه یافت. نیروهای ساواک و گارد، اطراف حرم مطهر و مدرسه فیضیه را به محاصره درآورده بودند.
رئیس ساواک قم در همین روز طی گزارشی به اداره سوم ساواک اعلام کرد تعدادی از طلاب مبارز و شناساییشده که از مدرسه خارج شده بودند، در ساعت 5/30 صبح و تعدادی نیز ساعت 7 صبح دستگیر شده و دستگیری عوامل شناساییشده همچنان ادامه دارد.
اما طلاب مبارز، پس از اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت آیتالله اراکی باز هم به شعار دادن پرداخته و شعارهای شب گذشته را تکرار نموده و سعی داشتند محاصره نظامی مدرسه را شکسته و راهی به بیرون پیدا نمایند که این تلاشها تا ساعت 9/30 شب ادامه داشت و در نهایت چند تن نیز دستگیر گردیدند. بقیه طلاب به داخل مدرسه بازگشته و باز هم درب مدرسه بسته شد.
نصیحت مامورین از سوی طلاب
محاصره ادامه داشت و طلاب هم تظاهرات و شعاردهی خود را در مدرسه فیضیه و بالای بامهای آن، بهخصوص اطراف در و پنجرهای که به طرف آستانه باز میشد را ادامه دادند. یکی از طلاب از بالای بام مدرسه در حالی که بلندگویی در دست داشت، مردم را مورد خطاب قرار داد و گفت:
«ای ملت! ما فرزندان شما هستیم، ما برای دفاع از اسلام و قرآن، برای استقلال و آزادی کشورمان از یوغ استبداد آریامهری و استعمار آمریکا و اسرائیل و احقاق حقوق ستمدیدگان، مبارزه میکنیم.»
آنگاه، خطاب به مأمورین شهربانی گفت:
«پاسبانها! شما برادران ما هستید، هدف ما رژیم خونخوار پهلوی است نه شما.»
رئیس ساواک قم با مشاهده این صحنه و اینکه طلاب در تظاهرات خود علیه رژیم از روز قبل مصممتر شدهاند، در شب هفدهم گزارشی با مضمون ذیل به اداره سوم ساواک ارسال نمود:
«پیشبینی میشود این تظاهرات در روزهای آینده با شدت بیشتری ادامه یابد. لذا چنانچه دستوری در این مورد از طریق مرکز میباشد مراتب را اعلام تا به مورد اجرا گذارده شود.»
نیروهای ساواک به منظور شناسایی طلاب، در گلدستههای حرم و مسجد اعظم دوربینهایی با لنزهای قوی نصب نموده بودند و از طلاب عکسبرداری میکردند. رئیس ساواک قم در شب 18 خرداد 54 طی نامهای به اداره سوم ساواک، 66 قطعه عکس از صحنه تظاهرات طلاب را جهت شناسایی و تشکیل پرونده و تطبیق با افراد دستگیر شده به تهران ارسال کرد.
هجوم نهایی به مدرسه فیضیه
روز هفدهم خرداد هلیکوپترهای رژیم برای شناسایی دقیقتر طلاب و همچنین ایجاد رعب و وحشت بر فراز مدرسه فیضیه به پرواز درآمده و نیروهای «گارد شاهنشاهی» نیز با لباسهای مخصوص و مسلح به سلاح گرم و سرد در اطراف مدارس فیضیه، دارالشفاء و حرم مطهر موضع گرفتند.
حوالی ساعت 4 بعدازظهر، گارد شاهنشاهی، نیروهای ساواک و شهربانی قم، در اطراف مدارس فیضیه و دارالشفاء سنگربندی به وجود آورده و آماده یورش به مدرسه شدند تا اینکه حدود ساعت پنج، کماندوها از طریق مسافرخانههای اطراف حرم و مدرسه فیضیه، به بام فیضیه رفته و از بام به راحتی به وسط حیاط پریدند و با وسایل مختلف به جان طلاب افتادند. آنها را به سختی مورد ضرب و شتم قرار داده و به خاک و خون کشیده و حجرهها و وسایلشان را آتش زدند.
وقتی پیکرهای بیجان طلاب انقلابی را از مدرسه فیضیه و دارالشفاء بیرون میبردند، بقایای آن مدارس علمی به یک میدان جنگ نابرابر شبیه بود که گویی از هوا و زمین بمباران شده و مورد حمله موشکی قرار گرفته است.
حدود 350 نفر از طلاب را دستگیر نموده و به طرز اهانتآمیزی به شهربانی قم منتقل کرده و در محلی که حداکثر ظرفیت 100 نفر داشت، جای دادند. آنان که 3 روز در محاصره قرار داشتند، بهشدت شکنجه شدند تا شب 18 خرداد را در نهایت سختی سپری نموده و بعدازظهر 18 خرداد، تحت تدابیر شدید امنیتی، به تهران انتقال داده شوند. بیدادگاههای شاه برای طلاب انقلابی، محل افشا و رسوایی رژیم شاه شد و بیش از 100 تن از آنان به حبسهای مختلف محکوم شدند. مدرسه فیضیه نیز تعطیل شد و تا روزهای اوجگیری نهضت امام در اشغال مزدوران شاه باقی ماند.
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
📎🔹بسیجیان برای نبرد بزرگ و جهاد عظیم آمادهاند
🔸فرمانده کل سپاه در پیامی به محضر رهبر انقلاب، از الطاف معظمله نسبت به بسیجیان و گروههای جهادی قدردانی و بر آمادگی بسیجیان برای یک نبرد بزرگ و یک جهاد عظیم و اعجاز جدید تاکید کرد.
در پی بیانات مقام معظم رهبری در مراسم گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و الطاف ایشان نسبت به بسیجیان و گروههای جهادی و پایگاههای مقاومت، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی از الطاف معظمله قدردانی و تشکر کرد.
در بخشی از پیام آمده است: سخنان حکیمانه و سرشار از معرفت عمیق حضرتعالی نسبت به شخصیت پایانناپذیر حضرت امام راحل عظیمالشأن و ترسیم کرانهها و دامنههای بیانتهای این عظمت الهی که برای اولین بار ناشناختههایی از روح بلند امام(ره)را به جهان معرفی کرد، موجب تجلی جدید و ظهور نوینی از امام راحل و جریان دادن افکار بلند و آرمانهای متعالی آن امام بزرگوار در کالبد جامعه بود.
سردار سلامی در پیام خود خطاب به فرماندهی معظم کل قوا نوشت: علاوه بر حیات دادن به دو عنصر ایمان و امید در جامعه که حضرتعالی در امتداد امام عزیز، خود تجسم زیبای این دو مفهوم حیات بخش هستید، در فرازهای برجسته آخر بیانات گهربارتان در مورد نقش محوری بسیج در میانه آخرین نبرد کامل در اغتشاشات سال گذشته، در قلوب بسیجیان قیامتی به پا کردید.
فرمانده کل سپاه پاسداران در نامه خود به رهبر عظیمالشأن انقلاب تصریح کرد: تأثیر فرمایشات حضرت عالی در مورد بسیج اقشار، بسیج دانشجویی، گروههای جهادی، امدادگران کمکهای مومنانه، هستههای (پایگاههای) مقاومت و جهادگران تبیین در همان چند عبارت فشرده به اندازه تمامی تلاشهای ما طی سالهای گذشته و قطعاً بیش از آن در شکفتن انگیزهها و طراوتبخشی به روحیه بسیجیان مؤثر خواهد بود.آقاجان؛ به بسیج جان تازهای بخشیدید، یک تجدید حیات دل انگیز و واقعی.
در پیام سردار سرلشکر سلامی به حضرت آیتالله العظمی خامنهای آمده است: حضرتعالی شور و هیجان مهارناپذیر مردم مشتاق در آن محفل آسمانی را به هنگام توصیف و قدردانی از بسیج به رأی العین دیدید، قطعاً بخشی از آن جمعیت عظیم بسیجیها بودند. اصحاب مطمئن شما، آنها سراسر شعله عشق شدند، حرارت یافتند، نیرو گرفتند، برای یک نبرد بزرگ و یک اعجاز جدید و یک جهاد عظیم آماده شدند.
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
راهبرد دفاعی ایران مبتنی بر ضربه دوم است / موشک فتاح ساخته شد تا شلیک نشود/ وظیفه فتاح تغییر محاسبات دشمنان است
♦️قسمت اول گفتگوی روزنامه فرهیختگان با علیرضا تقوی نیا
ساخت موشکهای هایپرسونیک چه تاثیری در موازنه قدرت با آمریکا دارد؟
🔸️موشکهای هایپرسونیک موشکهایی هستند که قابلیت رهگیری ندارند و با توجه به برد این موشک میتوان گفت، تمام پایگاههای آمریکا در منطقه غرب آسیا، در تیررس این موشک هستند و دست ایران برای ضربه دوم باز است؛ چون راهبرد دفاعی ایران مبتنیبر ضربه اول نیست، پدافندی و مبتنیبر واقعگرایی تدافعی است و تا زمانی که مورد حمله قرار نگیرد، ایران هیچ واکنشی نشان نمیدهد.
🔸️درنتیجه این موشک، وضعیت بازدارندگی ایران را بیش از پیش تقویت میکند، از لحاظ روانی روی طرف مقابل تاثیر میگذارد، چون سامانههای هایپرسونیک قابل رهگیری نیستند. مهمترین ویژگی یک موشک علاوهبر سرعت، قابلیت تغییر مسیر هنگام شیرجه بهسمت هدف است که هیچ سامانه پدافندیای نمیتواند آن را هدف قرار دهد. بنابراین معتقدم جنگ را از ایران دور و دورتر کرده و اعتمادبهنفس نظام را در پیشبرد سیاستهای منطقهای بیشتر میکند.
چه ویژگیهایی باعث تفاوت موشک فتاح از دیگر موشکها شده است؟
🔸️سرعت این موشک، بسیار بالاست. میشود گفت مافوقصوت ولی ماورایصوت است و با توجه بهسرعت بالا از سایر موشکهای ایران متمایز میشود. نکته دیگر اینکه قابلیت مانور در جو خیلی مهم است، چون رادارها براساس یک قاعده بالستیک، نقطه A و B و سپس نقطهC را محاسبه و پیشبینی میکنند و پرتابه مورد نظر را هدف قرار میدهند.
🔸️ اما موشکی که مانورپذیر باشد و هنگام شیرجه مرتبا تغییر مسیر بدهد _از طریق تغییر بردار رانش نازل موشکها_ باعث میشود که سیستمهای پدافندی نتوانند آن را رهگیری کنند و مورد اصابت قرار دهند. این دو ویژگی بارز و برجسته موشک فتاح است که آن را از بسیاری از موشکهای ایرانی متمایز میکند.
آیا توسعه صنعت موشکی را میتوانیم همچون صنعت هستهای یک عامل بازدارنده تلقی کنیم؟
🔸️بله، نکتهای که باید بگویم این است که از اساس، این موشکها ساخته میشوند که شلیک نشوند. این موشک بهمنظور شلیک برای جنگ ساخته نشده است، بلکه برای جلوگیری از جنگ ساخته شده است. خیلی نکته مهمی است که ما بدانیم این موشک قرار نیست بهسمت اهدافی شلیک شود، بلکه دشمن را از هرگونه تعرضی باز میدارد.
🔸️همانطورکه برنامه هستهای و غنیسازی ایران، باعث میشود که آنها در محاسبات نظامی خودشان درخصوص ایران، تجدیدنظر کنند. این موشک هم همین وظیفه را برعهده دارد؛ محاسبه دشمن را برهم میزند. هم در بحث سختافزاری و هم از لحاظ ذهنی، موازنه وحشت ایجاد میکند و روزبهروز ایران از جنگ دورتر میشود.
ادامه دارد ...
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
امروز مقابله با ایران دیگر اولویت اول آمریکا نیست/برای هیچ کشوری تهدید نیستیم جز رژیم اسرائیل/ موشک فتاح پاسخی به تهدیدهای نتانیاهو بود
♦️قسمت دوم گفتگوی روزنامه فرهیختگان با علیرضا تقوی نیا
یکی از نکات جالب توجه در مورد اخبار ساخت موشک فتاح این بود که رسانههای صهیونیستی بلافاصله با تقسیم سرعت آن بر فاصله ایران- اسرائیل مدت زمانی که این موشک به اسرائیل میرسد را محاسبه کرده بودند، آیا میتوانیم بگوییم این موضوع نشان میدهد صهیونیستها خود را بهعنوان مهمترین هدف ابزارهای دفاعی ایران تلقی کرده و از این امر دچار نگرانی هستند؟
🔸️اصلا ما برای هیچ کشوری تهدید نیستیم؛ جز رژیم جعلی صهیونیستی. ما هیچکدام از همسایگانمان را تهدید نمیدانیم، همانطوریکه در چند ماه گذشته روابط را با همسایگان ارتقا بخشیدیم و درحال برقراری ائتلاف با آنها هستیم. خوب این نشاندهنده این است که ایران اصلا سعی دارد رویکرد تهدیدسازی نسبت به خودش را خنثی کند.
🔸️ ما بهصراحت اعلام میکنیم که برای رژیمصهیونیستی تهدید هستیم. قرار نیست موشکی بهسمت اسرائیل شلیک کنیم. تا زمانی که آنها به ما تعرضی نکردند موشکی شلیک نمیشود، اما از طریق جغرافیای اطراف رژیمصهیونیستی و تسلیح آنها ما میتوانیم به این رژیم ضربه بزنیم. نیازی نیست ما مستقیم وارد شویم، بلکه ملتهایی هستند که از رژیمصهیونیستی زخم خوردهاند و انگیزه دارند. این رژیم خاک آنها را اشغال کرده و آنها میتوانند نسبت به رژیمصهیونیستی از طریق تسلیحات ما کنش لازم و عمل مناسب را انجام دهند.
پس میتوانیم بگوییم مهمترین هدف ما از رونمایی ابزارهای دفاعی، قدرتنمایی درمقابل رژیمصهیونیستی و تهدید این رژیم است؟
🔸️بله، در هفتههای اخیر تهدیدات رژیمصهیونیستی نسبت به برنامه اتمی ایران جدی شده و درخصوص حمله، خیلی تلاش میکند یک جو روانی درست کند که لازم است درخصوص این قضیه یک عکسالعمل مناسبی نشان داده شود و بر محاسبات آقای نتانیاهو و کابینه او تاثیر بگذارد که مبادا دچار خطای محاسباتی شوند و بخواهند نسبت به برنامه اتمی ایران تعرضی داشته باشند.
🔸️ من معتقدم مهمترین پیغام رونمایی این موشک، واکنش به تهدیدات اخیر آقای نتانیاهو بود.
وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در خلال سخنرانی در نشست «کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل» موسوم به ای.پک مثل گذشته اظهارات خصمانهای علیه ایران طرح کرده، اما در انتها از راهحل دیپلماتیک با ایران صحبت به میان آورده است. این یعنی آمریکاییها حتی در رادیکالترین محافل هم نمیتوانند گزینه دیپلماسی را کنار گذاشته و مورد اشاره قرار ندهند. چه عواملی باعث شده طرفهای غربی در مقابل ایران دوباره به گزینه دیپلماسی برگردند؟
🔸️چون مسیر و گزینه دیگری ندارند. آنها نمیتوانند کار دیگری انجام دهند. فلذا تنها دیپلماسی برای آنها باقیمانده است. از مرحله جنگ سخت که سالهاست عبور کردیم، خودشان هم این را میدانند و توان بازدارندگی ایران بهحدی رسیده که میتواند بهشدت به آنها آسیب بزند؛ این نکته اول.
🔸️ نکته دوم این است که از تحریم اقتصادی و جنگ ترکیبی هم شما دیدید که سال گذشته نتوانستند طرفی ببندند و نظام، مقتدرانه وضعیت داخلی را کنترل کرد و همچنان برنامه منطقهای خودش را دنبال میکند، چیزی که آنها بهشدت از آن هراس دارند. پس آنها باید برای جلوگیری از آن چیزی که برای خودشان خطر میدانند و آن هستهای شدن ایران است، مسیر دیپلماسی را پیش بگیرند.
در نشستی که بالاتر هم اشاره شد، بلینکن از تقویت سامانههای پدافندی نیز صحبت به میان آورده است، اما تنها یک روز بعد سردار حاجیزاده با اعلام خبر ساخت موشک فتاح از برهم خوردن بساط کاسبی آمریکا سخن به میان میآورد. آیا میتوانیم بگوییم آمریکا از هراسافکنی ایران، صرفا بهدنبال کاسبی تسلیحاتی است و عملا قدرت مهار ایران را در بعد دفاعی و امنیتی ندارد؟
🔸️در اینکه قدرت مهار ایران را ندارند شکی نیست، اما نکته مهم این است که در یکسالونیم گذشته، آنها با تهدیدات و چالشهای جدیدی روبهرو شدند که باعث شده، ایران شاید به تهدید سوم آنها بدل شود.
🔸️ امروز تهدید اول آنها جنگ روسیه است. دوم چین و تهدید سوم جمهوری اسلامی ایران، و این یک فرصت برای ماست که باید از آن برای توسعه کشور نهایت استفاده را ببریم. امروز اولویت اصلی آمریکا ما نیستیم و توان آمریکا دیگر معطوف به ما نیست، چون مدتها توانش را در خاورمیانه معطوف به مهار ایران کرد، اما نتیجه دلخواهش را نداشت و الان در جبهههای دیگر درگیر است.
🔸️ میشود گفت تقریبا منطقه غربآسیا را رها کرده است. ارتش ایران دوماه پیش نفتکش ادونتیج سوییت، حامل نفت آمریکا را توقیف کرد. پیامش خیلی واضح است، اینکه ایران میتواند نفتکش حامل نفت آمریکا را توقیف کند و آمریکا هم توانی برای جلوگیری از این اقدام ایران ندارد.
جنگ نرم ودشمن شناسی
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️امام علی (ع) درباره طولانی بودن سفر آخرت و لزوم تهیه «زاد و توشه» چه فرموده است؟ (بخش اول)
🔹 #امام_علی (ع) در بخشی از نامه ۳۱ #نهج_البلاغه که خطاب به #امام_حسن (ع) نوشته شده، به «طولانى بودن سفر آخرت و نياز شديد به تهيه زاد و توشه» براى اين سفر از طاعات و كارهاى خير به ويژه انفاق در راه خدا اشاره كرده است. نخست مى فرمايد: «وَ اعْلَمْ أَنَّ أَمَامَكَ طَرِيقاً ذَا مَشَقَّةٍ بَعِيدَةٍ وَ أَهْوَالٍ شَدِيدَةٍ؛ [فرزندم!] بدان راهى بس طولانى و پر مشقت در پيش دارى». پيمودن راه هاى دنيا، هرچند طولانى و مشقت بار باشد، در برابر راه آخرت سهل و آسان است. #راه_آخرت بسيار پر پيچ و خم و از گردنه هاى صعب العبور فضايل اخلاقى و مبارزه با هواهاى نفسانى مى گذرد و گاه پيمودن يكى از آنها سالها وقت مى طلبد. حضرت بعد از اين هشدار، لزوم تهيه زاد و توشه براى اين سفر را گوشزد مى كند؛
🔹لذا مى فرمايد: «وَ أَنَّهُ لَا غِنَى بِكَ فِيهِ عَنْ حُسْنِ الْإِرْتِيَادِ، وَ قَدْرِ بَلَاغِكَ مِنَ الزَّادِ، مَعَ خِفَّةِ الظَّهْرِ؛ در اين راه [پر خوف و خطر] از كوشش و تلاش صحيح و فراوان و توشه كافى كه تو را به مقصد برساند بى نياز نيستى، به علاوه بايد در اين راه سبكبار باشى [تا بتوانى به مقصد برسى]». اساس اين زاد و توشه همان است كه در «قرآن مجيد» آمده است، آنجا كه مى فرمايد: «وَ تَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَيْرَ الزّادِ التَّقْوَى؛ [۱] و زاد و توشه تهيه كنيد، و بهترين زاد و توشه #تقوی و پرهيزكارى است». تعبير به «حُسْنِ الْإِرْتِيَادِ» با توجّه به اينكه ارتياد به معناى طلب كردن است، مفهومش حسن طلب يا به عبارت ديگر تدبير و مديريت صحيح در طريقه تهيه زاد و توشه براى سفر آخرت است. تعبير به «خِفَّةِ الظَّهْرِ»؛ (سبك بودن پشت) اشاره به چيزى است كه در «قرآن مجيد» آمده مى فرمايد: «وَ لَيَحْمِلُنَّ أَثْقالَهُمْ وَ أَثْقالاً مَّعَ أَثْقالِهِم؛ [۲] آنها بار سنگين [گناهان] خويش را بر دوش مى كشند و [همچنين] بارهاى سنگين ديگرى را اضافه بر بارهاى سنگين خود». اميرالمؤمنين (ع) به فرزندش ميفرمايد كه هرگز مانند آنان نباشد و تا میتواند پشت خود را از اين بار سبك گرداند.
🔹در خطبه ۲۱ «نهج البلاغه» نیز، اين عبارتِ بسيار كوتاه و پر معنا آمده است: «تَخَفَّفُوا تَلْحَقُوا»؛ (سبكبار باشيد تا به قافله برسيد). در زمانهاى گذشته كه قافله ها به راه مى افتادند و به گردنه هاى صعب العبور میرسيدند، گرانباران وا مى ماندند و چون قافله نمیتوانست به جهت رسيدن آنها توقف كند، به مسير خود ادامه مى داد و آنها تنها در بيابان مى ماندند و طعمه خوبى براى دزدان و گرگان بيابان بودند. حضرت پس از اين مقدمه كوتاه و پر معنا مسائل مالى و انفاقِ فى سبيل الله را - كه از مهمترين زاد و توشه هاى قيامت است - عنوان مى كند و مى فرمايد: «فَلَا تَحْمِلَنَّ عَلَى ظَهْرِكَ فَوْقَ طَاقَتِكَ، فَيَكُونَ ثِقْلُ ذَلِكَ وَبَالًا عَلَيْكَ؛ بنابراين بيش از حدِ توانت مسئوليت اموال دنيا را بر دوش مگير؛ زيرا سنگينى آن مايه مشقّت و وبال تو خواهد بود)».
🔹اشاره به اينكه آنقدر ذخيره كن كه براى نياز تو كافى باشد و بتوانى فرداى قيامت پاسخگوى آن باشى وگرنه همچون بار سنگينى بر دوش تو خواهد بود؛ بارى كه از آن استفاده نمى كنى و فقط رنج آن را مى كشى. سپس امام (ع) با تعبير جالبى دعوت به انفاق فى سبيل الله مى كند و مى فرمايد: «وَ إِذَا وَجَدْتَ مِنْ أَهْلِ الْفَاقَةِ مَنْ يَحْمِلُ لَكَ زَادَكَ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ، فَيُوَافِيكَ بِهِ غَداً حَيْثُ تَحْتَاجُ إِلَيْهِ فَاغْتَنِمْهُ وَ حَمِّلْهُ إِيَّاهُ، وَ أَكْثِرْ مِنْ تَزْوِيدِهِ وَ أَنْتَ قَادِرٌ عَلَيْهِ؛ هرگاه در زمانى كه قدرت دارى، نيازمندى را يافتى كه میتواند زاد و توشه تو را براى روز رستاخيز به دوش گيرد و فردا كه به آن نيازمند میشوى به تو بازپس گرداند، آن را غنيمت بشمار و [هر چه زودتر] و بيشتر اين زاد و توشه را بر دوش او بگذار». آنگاه مى افزايد: «فَلَعَلَّكَ تَطْلُبُهُ فَلَا تَجِدُهُ؛ زيرا ممكن است روزى در جستجوى چنين شخصى برآيى و پيدايش نكنى». [۳] #ادامه_دارد...
پی نوشتها؛
[۱]سوره بقره آيه۱۹۷
[۲]سوره عنكبوت آيه۱۳
[۳]در مورد اينكه ضمير «تَطْلَبُه» و جمله «فلا تَجِدْهُ» به چه چيز برمیگردد، ميان شارحان نهج البلاغه اختلاف نظر است. احتمال اوّل اين است كه به شخص فقيرِ نيازمند بازگردد كه انفاقها را گويا بر دوش حمل مى كند و در قيامت تحويل صاحبش مى دهد. احتمال ديگر اينكه به خودِ مال برگردد؛ يعنى ممكن است زمانى فرا رسد كه بخواهى مالى در راه خدا انفاق كنى و نداشته باشى؛ ولى تفسير اوّل همان گونه كه در متن آمد ترجيح دارد و جمله «وَ اغْتَنِم» شاهد خوبى براى آن است.
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#آخرت #توشه #تقوا
منبع/تبیین
@shohadayevarjovi
⭕️ این وصیتنامه را بیستبار بخوانید!
▶️ رهبر معظم انقلاب:
یک جوانِ پُرشورِ مؤمنِ ازجانگذشتهی سبزواری، شهید ناصر باغانی، وصیّتنامه دارد. او یک جوانِ در سنین حدود بیست سال است. جا دارد که انسان آن وصیّتنامهاش را ده بار بخواند، بیست بار بخواند! بنده مکرّر خواندهام.
📝 گزیدهای از وصیتنامه شهید ۱۹ ساله، ناصرالدین باغانی
🔹اینجانب ناصرالدین باغانی بندهی حقیر در درگاه خداوندم. چند جملهای را به رسم وصیت مینگارم:
🔸سخنم را دربارهی عشق آغاز میکنم.
ما را به جرم عشق موأخذه میکنند. گویا نمیدانند که عشق گناه نیست! امّا کدام عشق؟
🔹خداوندا، معبودا، عاشقا، مرا که آفریدی عشق به پستان مادر را به من یاد دادی، امّا بزرگتر شدم و دیگر عشق اولیه مرا ارضاء نمیکرد، پس عشق به پدر ومادر را در من به ودیعت نهادی. مدتی گذشت، دیگر عشق را آموخته بودم امّا به چه چیز عشق ورزیدن را نه!
🔸به دنیا عشق ورزیدم به مال و منال دنیا عشق ورزیدم. به مدرسه عشق ورزیدم. به دانشگاه عشق ورزیدم، امّا همهی اینها بعدِ مدت کمی جای خود را به عشق حقیقی و اصیل داد یعنی عشق به تو. (یَومَ لا یَنْفَعُ مال وَلا بَنُون ) فهمیدم که وقتی شرایط عوض شود یَفِرّالْمرءَ مِنْ اَخیهِ و صاحِبَتهِ و بَنیهِ و اُمّهِ وَاَبیهِ، پس به عشق تو دل بستم.
🔹بعد از چندی که با تو معاشقه کردم یکباره به خود آمدم و دیدم که من کوچکتر از آن هستم که عاشق تو شوم و تو بزرگتر از آن هستی که معشوق من قرار گیری.
🔸فهمیدم در این مدت که فکر میکردم عاشق تو هستم اشتباه میکردهام، این تو بودی که عاشق من بودهای و من را میکشاندهای!
🔹اگر من عاشق تو بودم باید یکسره به دنبال تو میآمدم. ولیکن وقتی توجه میکنم میبینم که گاهی اوقات در دام شیطان افتادهام ولی باز مستقیم آمدهام؛ حال میفهمم که این تو بودهای که به دنبال بندهات بودهای، و هرگاه او صید شیطان شده، تو دام شیطان را پاره کردهای و هر شب به انتظار او نشستهای تا بلکه یک شب او را ببینی.
🔸حالا میفهمم که تو عاشق صادق بندهات هستی، بنده را چه، که عاشق تو بشود؛ عَنقا شکار کرکس نشود دام باز گیر.
🔹آری تو عاشق من بودی و هر شب مرا بیدار میکردی و به انتظار یک صدا از جانب معشوق مینشستی. اما من بدبخت ناز میکردم و شب خلوت را از دست میدادم و میخوابیدم! اما تو دست بر نداشتی و آنقدر به این کار ادامه دادی تا بالاخره منِ گریز پای را به چنگ آوردی و من فکر میکردم که با پای خود آمدهام
🔸وه چه خیال باطلی! این کمند عشق تو بود که به گردن من افتاده بود. مرا که به چنگ آوردی به صحنهی جهادم آوردی، تا به دور از هر گونه هیاهو با من نرد عشق ببازی. من در کار تو حیران بودم و از کرم تو تعجب میکردم.
🔹آخر تو بزرگ بودی و من کوچک؛ تو کریم بودی و من لئیم؛ تو جمیل بودی و من قبیح؛ تو مولا بودی و من شرمنده از این همه احسان تو بودم...
🔻امّا شهادت چیست؟
🔸آن هنگام که رزمندهای مجاهد، بسوی دشمن حق میرود و ملائک به تماشای رزم او مینشینند و شیطان ناله بر میآورد و پای به فرار میگذارد و ناگهان غنچهای میشکفد، آن هنگام را جز شهادت چه نام میتوانیم داد؟
🔹شهادت خلوت عاشق و معشوق است .شهادت تفسیر بردار نیست. ای آنانی که در زندان تن اسیرید، به تفسیر شهادت ننشینید که از درک قصۀ شهادت عاجزید. فقط شهید میتواند شهادت را درک کند.
🔸شهید کسی نیست که ناگهان به خون بغلتد و نام شهید به خود گیرد. شهید در این دنیا قبل از این که به خون بتپد، شهید است. و شما همچنان که شهیدان را در این دنیا نمیتوانید بشناسید و بفهمید، بعد از وصلشان نیز نمیتوانید درکشان کنید. شهید را شهید درک میکند. اگر شهید باشید شهید را میشناسید و گرنه آئینۀ زنگار گرفته، چیزی را منکعس نمیکند که نمیکند.
🔹برخیزید و فکری به حال خود بکنید که شهید به وصال رسیده است و غصه ندارد. شهیدان به حال شما غصه میخورند، و از این در عجبند و حیرت میکنند که چرا به فکر خود نیستید!
🔸به خود آیید و زندان تن را بشکنید. قفس را بشکنید و تا سر کوی یار پرواز کنید و بدانید که برای پرواز ساخته شدهاید نه برای ماندن در قفس! این منزل ویران را رها کنید و به ملک سلیمان در آیید...
#⃣ منبع#جهاد_تبیین
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️طبق فرمايش امام صادق (ع) دعای چه کسانی ردّ نمی شود؟
🔹 #امام_صادق (عليه السلام) درباره ردّ نشدن دعاى بعضی افراد می فرمايد: «دعاى سه گروه هرگز ردّ نمى شود و حتماً خداوند دعاى آنان را به هدف اجابت مقرون مى سازد:
1⃣«دُعَاءُ الْوَالِدِ لِوَلَدِهِ اِذَا بَرَّهُ، وَ دَعْوَتُهُ عَلَيْهِ اِذَا عَقَّهُ؛ #دعای_پدر در حقّ فرزند به هنگامى كه فرزند كار نيكى در حقّ پدر مى كند، و #نفرين_پدر در حقّ فرزند زمانى كه فرزند مورد عاقّ پدر قرار مى گيرد». جوانان عزيز! احترام #پدر و #مادر را فوق العاده نگهداريد؛ زيرا دعاى والدين بسيار كارساز، و نفرينشان نيز بسيار خطرناك است. خوشا به حال آنها كه سايه پدر و مادر بر سرشان است و مى توانند در سختى ها و مشكلات از آنها بخواهند تا برايشان دعايى كنند، آنها منبع سعادتاند.
2⃣«دُعَاءُ الْمَظْلُومِ عَلَى ظَالِمِه، وَ دُعَائُهُ لِمَنِ انْتَصَرَ لَهُ مِنْهُ؛ #نفرين_مظلوم بر كسى كه به او ظلم كرده، و #دعای_مظلوم در حقّ كسى كه به ياريش شتافته است». اين دعا نيز بى شكّ مستجاب خواهد شد و از درگاه پروردگار رد نمى شود.
3⃣«وَ رَجُلٌ مُؤْمِنٌ دَعَا لِأَخٍ لَهُ مُؤْمِنٍ وَاسَاهُ فِينَا، وَ دُعَاؤُهُ عَلَيْهِ إِذَا لَمْ يُوَاسِهِ مَعَ الْقُدْرَةِ عَلَيْهِ وَ اضْطِرَارِ أَخِيهِ إِلَيْهِ؛ [۱] #دعاى_مرد_مؤمنى كه از برادر مؤمنش تقاضاى كمك كرده و او اجابت نموده و به خاطر محبّت به اهل بيت كمكش كرده است، و #نفرين_مؤمنى كه از كسى تقاضاى كمك كرده و قادر بر كمك وى بوده و به كمكش نشتافته است».
پی نوشت:
[۱] الأمالی، طوسى، محمد بن حسن، دار الثقافه، قم، ۱۴۱۴ق، چاپ اول، ص ۲۸۰
📕داستان ياران، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: عليان نژادى، ابوالقاسم، مدرسه امام على بن ابيطالب (ع)، قم، ۱۳۹۰ش، چاپ اول، ص ۱۳۰
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#دعا
منبع/تبیین
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi