eitaa logo
میعادگاه شهدا | روشنگری
439 دنبال‌کننده
11.2هزار عکس
19.5هزار ویدیو
933 فایل
🕯میعادگاه شهدای وَرجُوی 📌شهید پرور ترین روستای ایران آذربایجان شرقی ؛ ۶ کیلومتری جنوب شهرستان مراغه پایگاه شهید رجائی صاحب امتیاز: 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْائوی Www.varjovi.ir @varjovi ۰۹۳۵۴۳۲۱۲۹۴ | ارتباط با مدیر مسئول
مشاهده در ایتا
دانلود
سوره مبارکه منبع/جهادتبیین 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
347-momenoon-ar-dabagh.mp3
575.3K
سوره مبارکه قاری: منبع/جهادتبیین 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
347-momenoon-fa-maleki.mp3
4.17M
سوره مبارکه باصدای استاد مومیوند منبع/جهادتبیین 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
347-momenoon-ta.mp3
6.28M
سوره مبارکه مفسر: استاد قرائتی منبع/جهادتبیین 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
14-20.Taha.83-85.mp3
3.13M
🔹سوره طه سوره ۲۰ قرآن کریم استاد قرائتی تفسیرنور ⚘تفسیر آیات ۸۵_۸۳ سوره طه⚘ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️اهميّت پيوندهاى اجتماعى در قرآن تا چه ميزان است؟ 🔹 كه منشأ همه پيشرفت ها و موفقيت هاى علمى و اجتماعى است، در صورتى مى تواند، به هدف مطلوب خود برسد كه محكم ترين پيوند را داشته باشد، وگرنه تبديل به جهنّم سوزانى مى شود، كه زحمات و مشكلات اجتماع را دارد، بى آنكه از بركات آن بهره‌مند گردد. كتاب خدا از يك سو بر وحدت عمومى جهان بشريت به عنوان اعضاى يك خانواده و برادرانى كه از يك پدر و مادر متولد شده اند تأكيد مى كند (چنانكه در آيه ۱۳ سوره حجرات آمده)، و از سوى ديگر مؤمنان را عضو يك پيكر، صرف نظر از اختلاف زبان و نژاد بر مى شمرد و مى گويد: «بَعْضُكُمْ مِنْ بَعْض؛ [آل عمران، ۱۹۵] شما همگى هم نوعيد و همجنس يكديگر و عضو يك پيكريد». 🔹و در جاى ديگر مى فرمايد: «وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْض؛ [توبه، ۷۱] مردان و زنان با ايمان ولى [ويار و ياور] يكديگرند». به اين نيز قناعت نمى كند و علاوه بر پيوند بشريت و پيوند ايمان، نسبت به پيوندهاى خويشاوندی، كه در دايره فشرده تر و نزديكترى است نيز توصيه و تأكيد مى كند و شكستن اين پيمان را گناهى بزرگ توصيف مى نمايد و مى فرمايد:  «الَّذِينَ يَنقُضُونَ عَهْدَ اللهِ مِن بَعْدِ مِيثَاقِهِ وَ يَقْطَعُونَ مَآ أَمَرَ اللهُ بِهِ أَنْ يُوصَلَ وَ يُفْسِدُونَ فِى الاَْرْضِ أُوْلَـئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ؛ [بقره، ۲۷] فاسقان آنها هستند كه پيمان خدا را پس از آن كه محكم ساختند، مى شكنند و پيوند هايى را كه خدا دستور داده بر قرار سازند قطع مى نمايند و در جهان فساد مى كنند اينها زيانكارانند». 🔹و در سوره محمد (ص) آيات ۲۲ و ۲۳ مى خوانيم: «فَهَلْ عَسَيْتُمْ إِنْ تَوَلَّيْتُمْ أَنْ تُفْسِدُوا فِى الاَْرْضِ وَ تُقَطِّعُوا أَرْحَامَكُمْ - أُوْلَئِكَ الَّذِينَ لَعَنَهُمُ اللهُ فَأَصَمَّهُمْ وَأَعْمَى أَبْصَارَهُمْ»؛ (اگر حكومت را بدست گيريد، آيا جز اين انتظار مى رود كه در زمين فساد نماييد و پيوند خويشاوندى را قطع كنيد؟! - آنها كسانى هستند كه خداوند از رحمت خويش دورشان ساخته، گوش هايشان را كر و چشم هايشان را كور كرده است.) و به اين ترتيب قطع اين پيوندها را هم‌ رديف فساد در زمين، و مايه كورى و كرى چشم و گوش باطن مى داند. اهميت اين پيوندها در اسلام تا جايى است كه هر چيزى كه كمك به تحكيم پيوندهاى اجتماعى كند، مطلوب شمرده شده، حتى دروغى كه بدترين گناه است، براى اصلاح ذات البين مجاز مى باشد. و به عكس، هر چيزى كه مايه از هم گسستگى پيوندها گردد منفور و مردود شمرده شده، تحت هر عنوان و هر نامى كه باشد. 📕پيام قرآن، آيت الله العظمى ناصر مكارم شيرازى، دار الكتب الاسلاميه، تهران، ۱۳۸۶ش، ج ۸، ص ۲۵۶ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) منبع/تبیبن 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
✍آرامش با قران ✅ از سوره یوسف(ع) آموختم که اگر خدا بخواهد: ✔ بیمار شفا خواهد یافت... ✔ غایب بازخواهد گشت... ✔ غمگین خوشحال خواهد شد.. ✔ سختی ها بر طرف خواهد شد.. ✔ آرزوها محقق خواهند شد.. ✔ اگر الله نخواهد، کسی نمیتواند کسی را خوارو ذلیل کند... ✔ خداوند بزرگ به هر شخصی که بخواهد عزت وسربلندی میدهد... 👌 پس دلت را به خداوند مهربان وابسته کن و بجز او از کسی امید نداشته باش همیشه خیر و خوبی خواهی یافت. 🤲اللهم عجل لولیک الفرج منبع/قرآن واهلبیت علیهم السلام 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖تلاوت کامل سوره مبارکه () 🎙 استاد عبد الباسط عبد الصمد 🌙‌ 🖤🌻🌿 ┅═✼✿‍✵📖✵✿‍✼═┅┄ 🔸منبع/تلاوت قرآن 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ملک .mp3
13.05M
ترتیل سوره ملک قاری: سید امیرحسین ساجدی فضیلت و خواص سوره ملک: ۱_از رسول خـدا صـلی االله علیه آله وسـلم روایت شـده است: هر کس در شب سوره ملک را قرائت کند اجري مانند احیاي شـب قدر را خواهد داشت. ۲_امام باقر علیه السـلام نیز در فضیلت این سوره فرمودند: سوره ملک، سوره مانعه است و مانع از عذاب قبر می شود و در تورات نیز سوره ملک نوشـته شـده است. انتشار تلاوت ها صدقه جاریه است. منبع/یاران اربعینی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
Ziyarat-Ashura-ali-fani-232665.mp3
8.41M
أَللّهُمَّ ارْزُقْنی شَفاعَةَ الْحُسَیْنِ یَومَ الْوُرُودِ زیارت عاشورا 🔷منبع/یاران اربعینی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
⭕️امام سجاد عليه السلام: 🔸اِعلَموا أنَّ اللهَ لَم يُحِبَّ زَهرَةَ الدُّنيا و عاجِلَها لاِءَحَدٍ مِن أولِيائِهِ، وَ لَم يُرَغِّبهُم فيها وَ فی عاجِلِ زَهرَتِها و ظاهِرِ بَهجَتِها، وَ إنَّما خَلَقَ الدُّنيا وَ خَلَقَ أهلَها لِيَبلُوَهُم فيها أيُّهُم أحسَنُ عَمَلاً لاِآخِرَتِهِ، واَيمُ اللهِ لَقَد ضَرَبَ لَكُم فيهِ الأَمثالَ، وَ صَرَّفَ الآياتِ لِقَومٍ يَعقِلونَ، وَ لا قُوَّةَ إلاّ بِالله. 🔹بدانيد كه خداوند زرق و برق زودگذر دنيا را براى هيچيك از دوستانش نخواسته است، و آنان را به دنيا و به زيور گذراى آن و زيبايى ظاهرى آن، ترغيب نكرده است؛ بلكه دنيا را آفريد و اهل آن را خلق كرد تا آنان را در دنيا بيازمايد كه كدامينشان براى آخرتش بهتر عمل مى كنند؛ به خدا سوگند كه او در اين باره براى شما مثال ها آورده و براى مردمى كه خِردورزند، دلايل گوناگون آورده است؛ و نيرويى نيست، مگر به واسطه خداوند. 📕بحارالأنوار، ج ۷۸ ص ۱۴۵ ح ۶ منبع/تبیبن 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️امام علی (ع) سرنوشت بدن انسانها پس از «مرگ» را چگونه به تصویر می کشد؟ 🔹 (ع) در خطبه ۲۲۶ نهج البلاغه پس از بیان اینکه اقوام پیشین از شما قدرتمندتر و دارای عمری طولانی تر بودند، به اين نكته قابل توجّه اشاره مى فرمايد كه بعد از كاخ نشين بودن و زندگى پر زرق و برق دنيا به چه روزى گرفتار شدند: «فَاسْتَبْدَلُوا بِالْقُصُورِ الْمُشَيَّدَةِ، وَ النّمَارِقِ الْمُمَهَّدَةِ، الصُّخُورَ وَ الاَْحْجَارَ الْمُسَنَّدَةَ وَ الْقُبُورَ اللّاطِئَةَ الْمُلْحَدَةَ؛ سرانجام قصرهاى بلند و محكم [و بساط عيش و نوش و تختهاى زينتى و] پشتی هاى نرم و راحت را به تخته سنگ هاى لحد گورستان و قبور به هم چسبيده و لحدهاى چيده شده مبدل ساختند». راستى چه دردناك است كه انسان از اوج قدرت در حالى كه غرق ناز و نعمت است به جايى منتقل مى شود كه از هر نظر نقطه مقابل آن است؛ نه خانه اى، نه شمعى، نه چراغى، نه بسترى و نه ناز و نعمتى. 🔹البتّه اين درد و رنج براى آنهاست كه با آن زندگى پر زرق و برق خو گرفته بودند؛ امّا آنها كه زندگى زاهدانه و ساده اى داشتند از اين دگرگونى و تحوّل ناراحت نمى شوند به ويژه آنكه قبر براى آنها «رَوْضَةٌ مِنْ رِياضِ الْجَنَّةِ»؛ (باغی از باغهای بهشت برزخ) محسوب مى شود. آنگاه به بيان دقيقى از وضع قبرها و ساكنانش پرداخته، مى فرمايد: «الَّتی قَدْ بُنِيَ عَلَى الْخَرَابِ فِنَاؤُهَا، وَ شُيِّدَ بِالتُّرَابِ بِنَاؤُهَا؛ فَمَحَلُّهَا مُقْتَرِبٌ، وَ سَاكِنُهَا مُغْتَرِبٌ، بَيْنَ أَهْلِ مَحَلَّة مُوحِشِينَ، وَ أَهْلِ فَرَاغ مُتَشَاغِلِينَ؛ همان گورهايى كه درگاهش بر خرابى بنا شده و ساختمانش تنها با خاك برپا گشته، قبرهايى كه به يكديگر نزديك است، ولى ساكنانش از يكديگر دورند. آنها در ميان اهل محلّه وحشت و افراد [به ظاهر] فارغ البالی که [در واقع] گرفتارند قرار گرفته اند». 🔹آرى! اگر كاخ هاى آنها با مصالح گران قيمت ساخته شده بود كه از نقاط مختلف با زحمت فراوان گردآورى كرده و منتقل مى ساختند، خانه قبرشان با مصالحى بى ارزش يعنى مشتى خاك بنا شده است. ساكنان اين خانه ها [خانه هاى قبر] در دو حالت متضاد قرار دارند: هم نزديكند و هم دور، نزديك اند از نظر مكان و دورند از نظر ارتباط. يا چنان به خويشتن مشغول اند كه به ديگرى نمى پردازند و يا اجازه ندارند كه با هم مرتبط شوند. به ظاهر كارى ندارند، امّا در واقع بسيار گرفتارند، زيرا هر چند چيزى از كارهاى دنيوى در آنجا نيست، امّا چنان گرفتار اعمال خويش اند كه به ديگرى نمى پردازند [البتّه همه اينها در زندگى برزخى رخ مى دهد]. 🔹آنگاه امام علی (ع) در تكميل اين سخن مى فرمايد: «لا يَسْتَأْنِسُونَ بِالاَْوْطَانِ، وَ لا يَتَوَاصَلُونَ تَوَاصُلَ الْجِيرَانِ، عَلَى ما بَيْنَهُمْ مِنْ قُرْبِ الْجِوَارِ، وَ دُنُوِّ الدَّارِ؛ آنها هرگز انسى به وطن هاى خود [يعنى قبرها] پيدا نمى كنند و همچون همسايگان با يكديگر ديدارى ندارند، با اينكه به هم نزديك اند و خانه هايشان در كنار يكديگر است». جمله «لا يَسْتَأْنِسُونَ بِالاَْوْطَانِ» ممكن است اشاره به اين باشد كه آنها هر چند ساليان درازى است در قبرها خفته اند، ولى هرگز به آن علاقه ندارند و انس نمى گيرند. 🔹اين احتمال نيز در تفسير اين جمله داده شده كه منظور ترك رابطه با وطن هاى خود در عالم دنياست كه هرگز فكر بازگشت به وطن نمى كنند، ولى معناى اوّل به قرينه جمله «وَ لا يَتَوَاصَلُونَ...» صحيح تر به نظر مى رسد. در پايان اين بخش به اين نكته اشاره مى فرمايد كه چرا نمى توانند با هم رابطه برقرار كنند: «چگونه ممكن است با هم ديدار كنند، در حالى كه فنا و فرسودگى با سينه سنگين خود آنها را در هم كوبيده و سنگها و خاكها جسمشان را خورده است». اشاره به اينكه آنها هر چند در قبرهاى ديوار به ديوار هم خفته اند، ولى همه قدرت خويش را از دست داده و به مشتى خاك تبديل شده اند، ديدار چگونه در ميان استخوان هاى پوسيده و خاك هاى بى جان امكان پذير است؟! 🔹آنچه در کلام امام (ع) آمد به قرينه جمله هايى كه در آخر آن بود مربوط به جسم انسانها پس از مرگ است؛ جسم ها هستند كه مى پوسند و خاك مى شوند، جسمها هستند كه با هم ديدارى ندارند و همه در هاله اى از غربت فرو رفته اند. و اگر مى بينيم امام علی (ع) در اين عبارات تنها بر سرنوشت جسمانى انسان تكيه مى كند و سخنى از ارواح نمى گويد، به دليل آن است كه غالب مردم در اين دنيا به پرورش جسم و لذّات جسمانى مى پردازند، امام (ع) مى فرمايد: «سرانجام اين جسم به كجا منتهى مى شود، بيدار باشيد و اين همه براى نيل به لذات جسمانى مرتكب انواع گناهان نشويد». 📕پيام امام اميرالمومنين (ع)‏، مكارم شيرازى، ناصر، دار الكتب الاسلاميه‏، ۱۳۸۶ش، چ اول‏، ج۸، ص۴۴۶ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) منبع/تبیبن @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 امام رضا علیه السلام فرمودند: لا یستَکمِلُ عَبدٌ حقیقةَ الایمانِ حَتَّى تَکونَ فیهِ خِصالُ ثَلاثٍ: اَلتَّفقُّهُ فِى الدّینِ وَحُسنُ التَّقدیرِ فِى المَعیشَةِ، وَالصَّبرُ عَلَى الرَّزایا؛ ♦️هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمی‌کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر نیکو در زندگى، و شکیبایى در مصیبت ها و بلاها. 📚بحار الانوار، ج 78، ص 339، ح1 🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🔴امام خمینی ره ♦️ امروز ضد انقلاب کسی است که آن کاری که مشغول هست، در آن کار سستی کند، در آن کار بیکاری کند یا وادار کند اشخاصی را که آنها کم کاری کنند، از زیر بار شانه خالی کنند که این ضربه‌ای است به کشور خودشان. 📚صحیفه امام خمینی ،ج12،ص1 🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🔴خدمت، گفتمان اصلی دولت ♦️رهبرمعظم انقلاب: گفتمان اصلی دولت اسلامی همین خدمت است؛ اصلاً فلسفه‌ی وجود ما جز این نیست؛ ما آمده‌ایم کنیم به مردم و هیچ چیز نباید ما را از این وظیفه غافل کند. ♦️البتّه ما هر کداممان دلبستگیهایی داریم، سلیقه‌هایی داریم؛ در زمینه‌ی سیاسی، در زمینه‌ی مسائل اجتماعی، دوستیهایی داریم، دشمنی‌هایی داریم، اینها همه حاشیه است؛ متن عبارت است از خدمت؛ نباید بگذاریم این حواشی بر روی این متن اثر بگذارد. 📚بیانات در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت ۹۲/۶/۶ 🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🔴برگزاری انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی 12 مرداد 1358 ♦️بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و برگزاری اولین انتخابات که منجر به تعیین نوع حکومت و تشکیل جمهوری اسلامی شد، بحث راجع به قانون اساسی نظام گسترش یافت. پیش نویس قانون اساسی که به دستور امام (ره) نگارش یافته و توسط شورای انقلاب و دولت موقت مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود، جهت جلب آرا و انظار مردم و اندیشمندان در تاریخ 24/3/1358 در روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر شد. با تأکید حضرت امام خمینی (ره) بر تشکیل مجلس خبرگان جهت بررسی نهایی قانون اساسی، قانون انتخابات این مجلس تصویب شد و این انتخابات در 12 مرداد 1358 برگزار شد و 75 نفر نماینده این مجلس انتخاب شدند. مجلس خبرگان قانون اساسی در روز 28 مرداد 1358 با پیام حضرت امام (ره) افتتاح گردید. و این مجلس موفق شد با درایت و مدیریت شهید بهشتی پس از سه ماه تلاش و فعالیت بی وقفه، کار تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را در 24 آبان 1358 در دوازده فصل و 175 اصل و یک مقدمه و مؤخره به انجام رساند و این قانون در تاریخ 12/9/1358 به تصویب نهایی ملت ایران رسید. 🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
❤️ دلم برای امام تنگ شده بود ♦️ [بعد از ماجرای ترور] دلم براى امام تنگ شده‌ بود... آمديم [جماران] و امام را زيارت كرديم. اوّلين روزى بود كه من عصا دستم گرفتم. من همين‌طور، متحيّر ايستاده بودم كه يك وقت امام وارد شدند و با خنده جلو آمدند. ♦️ گفتند: "اتّفاقاً من الان به فكر تو بودم. با خودم گفتم همه اين‌جا جمع شده‌اند؛ جاى فلانى خالى است." خيلى خوشحال شدم و دستشان را بوسيدم. بعد اصرار كردند: "اين‌جا، روى اين صندلى بنشين." من، نمى‌نشستم. به‌نظرم آن‌قدر اصرار كردند تا من نشستم. 📚 انتشار به‌مناسبت حضور رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ شهید رجایی در جماران 🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
47.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 پیام تصویری آیت‌الله العظمی سبحانی به همایش ملی شیخ شهید؛ 1⃣ آیت الله العظمی شیخ فضل الله نوری بالاترین مقامات را دارا بود چون مقام بلند علمی را با شهادت در خود جمع کرد 2⃣ مشروطه [از نوع سکولار آن] مانند یک مار خوش خط و خال بود. کلمه حقی بود که از آن اراده باطل می‌شد. آنکه این حقیقت را دریافت، شیخ فضل الله نوری بود. 3⃣ کتاب استاد ابوالحسنی منذر، یکی از بهترین آثار درباره شیخ شهید است. ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ استاد ابوالحسنی ╰────────────╯ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
💠 آیات و احادیثی که در برنامه حجت الاسلام والمسلمین نظافت با موضوع " فواید و آسیب‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام " قرائت شد. 🔸 فأَمَّا مَنْ أَعْطَىٰ وَاتَّقَىٰ ﴿٥﴾ وَصَدَّقَ بِالْحُسْنَىٰ ﴿٦﴾ فَسَنُيَسِّرُهُ لِلْيُسْرَىٰ ﴿٧﴾ وَأَمَّا مَنْ بَخِلَ وَاسْتَغْنَىٰ ﴿٨﴾ وَكَذَّبَ بِالْحُسْنَىٰ ﴿٩﴾ فَسَنُيَسِّرُهُ لِلْعُسْرَىٰ ﴿١٠﴾ 🔹 اما کسی که [ثروتش را در راه خدا] انفاق کرد و پرهیزکاری پیشه ساخت (۵) و وعده نیکوتر را [که وعده خدا نسبت به پاداش انفاق و پرهیزکاری است] باور کرد؛ (۶) پس به زودی او را برای راه آسانی [که انجام همه اعمال نیک به توفیق خداست] آماده می‌کنیم (۷) و اما کسی که [از انفاق ثروت] بخل ورزید و خود را بی نیاز نشان داد (۸) و وعده نیکوتر را تکذیب کرد، (۹) پس او را برای راه سخت و دشواری [که سلب هرگونه توفیق از اوست] آماده می‌کنیم، (۱۰) ⬅️ سوره لیل، آیات ۵ تا ۱۰ ---------------- 🔸 پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : « إنَّ اللّه َ جَميلٌ يُحِبُّ الجَمالَ ، ويُحِبُّ أن يَرى أثَرَ نِعمَتِهِ عَلى عَبدِهِ » 🔹 خداوند، زيباست و زيبايى را دوست دارد و خوش دارد كه اثر نعمت خود را در بنده اش ببيند. ---------------- 🔸 پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : « كُلُّ مَولودٍ يُولَدُ على الفِطرَةِ ، و إنّما أبَواهُ يُهَوِّدانِهِ و يُنَصِّرانِهِ » 🔹 هر مولودى بر فطرت (توحيد) زاده مى‌شود و اين پدر و مادر او هستند كه وى را يهودى و نصرانى بار مى‌آورند. ---------------- 🔸 حضرت امام صادق (عليه السلام) فرمودند : « الهَوى يَقظانٌ و العَقلُ نائمٌ » 🔹 هواى نفس، بيدار است و خرد خفته. ---------------- 🔸 پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : « أوَّلُ مَن يَدخُلُ الجَنّةَ مِن خَلقِ اللّه ِ الفُقَراءُ » 🔹 نخستين خلق خدا كه وارد بهشت مى‌شوند فقيرانند. ---------------- 🔸 عبدالسّلام بن صالح هروی روایت می‌کند که امام رضا علیه السلام فرمود: « رَحِمَ اللهُ عَبداً أحیی أمرَنا؛ فَقُلتُ لَه: وَ کَیفَ یُحیی أمرُکُم؟ قَال: یَتَعَلَّم عُلُومَنا وَ یُعَلِّمُها النَّاسَ، فَإنَّ النَّاسَ لَو عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلامِنا لَاتَّبَعُونَا » 🔹 خدا رحمت کند بنده‌ای را که امر ما را زنده می‌نماید. عبدالسّلام می‌گوید: من گفتم: چگونه امر شما را زنده نماید؟ فرمود: علوم ما را فرا بگیرد و آنها را به مردم بیاموزد که اگر مردم، محاسن و زیبائی‌های کلام ما را بدانند از ما پیروی می‌کنند. ---------------- 🔸 امیرالمومنین امام علی (علیه السلام) فرمودند : « فَتَدَاوَ مِن دَاءِ الْفَتْرَةِ فِي قَلْبِكَ بِعَزيمَةٍ وَ مِن كَرَي الْغَفْلَةِ فِي نَاظِرِكَ بِيَقْظَةٍ. » 🔹 با تصميم و كوشش دردِ سستی دل خويش را درمان كن و با بيداری، خواب غفلت را از ديده ات بزدای. ---------------- 🔸 امیرالمومنین امام علی (علیه السلام) فرمودند : « و لا تَجتَمِعُ عَزيمَةٌ و وَليمَةٌ ، ما أنقَضَ النَّومَ لِعَزائمِ اليَومِ ، و أمحى الظُّلمَ لِتَذاكيرِ الهِمَمِ! » 🔹 عزم و تصميم [براى رسيدن به كمالات و مقامات عالى] با سور چرانى (راحت طلبى) سازگار نيست. چه بسيار خوابهاى شبانگاهى كه تصميمات روز را بر هم زده و چه بسيار تاريكی‌هايى كه ياد همّتهاى بلند را از خاطره ها زدوده است! ---------------- 🔸 عنه عليه السلام : لا يقولَنَّ أحَدُكُم : اللّهمّ إنّي أعوذُ بِكَ مِن الفِتنَةِ ؛ لأنّهُ ليسَ أحَدٌ إلاّ و هُو مُشتَمِلٌ على فِتنَةٍ ، و لكنْ مَنِ استَعاذَ فَلْيَستَعِذْ مِن مُضِلاّتِ الفِتَنِ ؛ فإنّ اللّه َ سبحانَه يقولُ : «و اعْلَمُوا أنّما أمْوالُكُم و أوْلادُكُم فِتنَةٌ» . 🔹 امام على عليه السلام : هيچ يك از شما نگويد : خدايا! از فتنه به تو پناه مى‌برم؛ زيرا هيچ كس نيست كه از فتنه (آزمايش) بركنار باشد، بلكه كسى كه [از فتنه] به خدا پناه مى‌برد، بايد از فتنه هاى گمراه كننده به خدا پناه بَرد كه خداوند سبحان مى‌فرمايد: «بدانيد كه جز اين نيست كه دارايى ها و فرزندانتان فتنه (آزمون) هستند» . .: منبع/برنامه تلویزیونی سمت خدا 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
1402-05-11(nezafat).mp3
11.21M
📌 فایل صوتی برنامه سمت خدا 🎙 📚 موضوع: فواید و آسیب‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام 🕐 چهارشنبه یازدهم مرداد ماه ۱۴۰۲ .: برنامه تلویزیونی سمت خدا 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
۱-عاشورا به وقت شام.mp3
25.54M
🔴 عاشورا به وقت شام! جلسه اول/ شب شام غریبان ۶مرداد۱۴۰۲ هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف حجت الاسلام قنبریان - اعتماد به نفس دستگاه اموی - گوشه ای از تدابیر اموی درباره عاشورا - معادله را یک زن به هم زد! ☑️ منبع/محسن قنبریان 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
۲-عاشورا به وقت شام.mp3
25.02M
🔴 عاشورا به وقت شام! جلسه دوم ۷مرداد۱۴۰۲ هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف حجت الاسلام قنبریان - احدوثه یا اولو بقیه؟! - بنی امیه بر چه حسابی امامت و ولایت را احدوثه خواند؟! - ساخت دوگانه جماعت-امامت! - قطار آقایان نصیحت! - زینب و ما ادراک ما زینب! ☑️ منبع/محسن قنبریان 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
۳-عاشورا به وقت شام.mp3
30.2M
🔴 عاشورا به وقت شام! جلسه سوم ۸مرداد۱۴۰۲ هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف حجت الاسلام قنبریان - دوگانه جماعت-امامت - پیراهن عثمان - سه قاعده روشنگری زینب کبری و اسرا: ۱. امید به خدا و وجدان عمومی ۲. سنخیت نه سجاعت ۳. مجاوره-محاوره ☑️ منبع/محسن قنبریان 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi