eitaa logo
میعادگاه شهدا | روشنگری
440 دنبال‌کننده
11.1هزار عکس
19.5هزار ویدیو
933 فایل
🕯میعادگاه شهدای وَرجُوی 📌شهید پرور ترین روستای ایران آذربایجان شرقی ؛ ۶ کیلومتری جنوب شهرستان مراغه پایگاه شهید رجائی صاحب امتیاز: 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْائوی Www.varjovi.ir @varjovi ۰۹۳۵۴۳۲۱۲۹۴ | ارتباط با مدیر مسئول
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚜تلفات سنگین حمله زمینی آمریکا و اسرائیل به یمن به روایت مک گریگور 🗓۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۳ ⚜ کانال تحلیل سیاسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
75.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚜ «تحولات عجیب دنیا» 🗓۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۳ ⚜ کانال تحلیل سیاسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
4_5888620653552080102.mp3
24.09M
⚜ «تحولات عجیب دنیا» 🗓۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۳ ⚜ کانال تحلیل سیاسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👤 جان مرشایمر، دانشمند علوم سیاسی: ⚜اسرائیل در درگیری با ایران، حسابی مشت مالی خواهد شد/از شیوه تفکر اسرائیلی‌ها سخت متعجبم، شیوه‌های آن‌ها اصلا با عقل جور در نمی‌آید/آنها واقعاً در بد دردسری افتاده‌اند و نمی‌دانند در واکنش به این وضع چه کار کنند، آنها فقط بیشتر پایین می‌روند... ⚜ کانال تحلیل سیاسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای بی‌مروت بارون 🔸نماهنگ زیبای مداحی حاج مهدی رسولی در رثای حضرت رقیه(س) با عنوان «ای بی‌مروت بارون» از منظرتان می‌گذرد. منبع/ کافه سیاسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
در طریق اربعین، چهارده بند تبیین؛ تحریف و تضعیف حماسه حسینی در دو رویکرد کهن و مدرن (۱) ✍مجتبی سلطانی، پژوهشگر معارف اسلامی و علوم سیاسی 📝در ایام آتی منتهی به اربعین، سلسله جستارهایی کوتاه از یک یادداشت بلند قدیمی در ۱۴ قسمت، با ویرایش جدید و برخی اضافات، هر روز منتشر خواهد شد. ذرّه‌ی ریز ناچیزی، زین بنده‌ی خُردتر از موری، تقدیم به آستان مَلَک‌پاسبان سلیمان جهان، سرور و سالار شهیدان، و اسوه مؤمنان و آزادگان، رحمة الله الواسعه و باب نجاة الامّة، حضرت امام حسین سلام الله علیه و علی اولاده و اصحابه. 🔻به رسم معهود همه ساله، در ایام عزای سید الشهداء حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، مطالبی تحت عنوان نقد و تحلیل تحریفات عاشورا، و بررسی عقلانی قیام حسینی از منظر جریان موسوم به روشنفکری دینی، به شکل گسترده‌ای در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر می‌شود. از سوی دیگر امواج رسانه‌های ماهواره‌ای و فجازی معاندان و بدخواهان، جلوه‌هایی از رفتارها و اظهارات و اشعار و مراثی نادرست و نامناسب و نامعتبر را برجسته و پررنگ، بازنشر و تبلیغ انبوه می‌کنند که آداب و سنن عزاداری‌ حسینی را یکسره و غالباً، خرافی و خشن و خِرَدستیز نشان دهند. و آنها را مناسک تحمیق و تخدیر و تزویر و تسویل و تضلیل، بنمایانند و بنامند. البته به تناسب شرایط سیاسی و اجتماعی و فرهنگی خاص هر سال، متأسفانه ابداعات و انحرافاتی جدید نیز خواسته و ناخواسته، برنامه‌ریزی‌شده و اتفاقی، بروز و ظهور می‌یابند که زمینه و بستر طرح مباحث ظاهراً انتقادی و اعتراضی نسبت به مظاهر و مناسک عاشورا در فرهنگ عمومی را رونق می‌بخشند. عطف به بازنشر جدید چند متن کوتاه به نادرست منتسب شده به شهید مطهری، و جستارهای برخی نویسندگان مدعی نوگرایی و اهل شذوذات، و دو سه فایل صوتی فرهنگ عاشورا و جامعه‌شناسی تحریفات عاشورا، برخی نکات ذیل، لازم به ذکر است: 1⃣ *تردیدافکنی با سوءاستفاده از شرایط اجتماعی* صرف نظر از اهداف شخصی سیاسی و اعتقادی آشکار و پنهان گویندگان و نویسندگان و منتشرکنندگان، چند نتیجه مشخص عینی از اینگونه اقدامات، می‌توان تصوّر و ترسیم نمود. در شرایط خاص کنونی، مخاطبانی که از مطالعات کافی و عمیق بی‌بهره‌اند و به علل اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و اقتصادی و تشدید مشکلات روزمره زندگی، آمادگی بیشتری برای پذیرش مخالف‌خوانی‌های اعتقادی را نیز یافته‌اند، معمولاً جامعه هدف بازخوانی‌های متهوّرانه معرفت‌ستیز و ایمان‌زدایانه، محسوب می‌شوند. این مخاطبان منتخب مفروض، در پوشش دعوت به عقلانیت، باید در صحت و اعتبار مناسک و مضمون و محتوای عزاداری حسینی به تردید افتند، پیوند اعتقادی و عاطفی اینان با قیام امام‌حسین(ع) تضعیف شود، ابهام و اغتشاش ذهنی و معرفتی در قبال معارف عاشورا پیدا کنند، مشروعیت و ضرورت الگوگیری و پیروی فردی و اجتماعی از سیره انقلابی امام حسین(ع) را انکار کنند، و قیام قدسی حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را یک استثنای خلاف قاعده در تاریخ تشیع، و رخدادی مبهم و آمیخته با انبوهی تحریف و جعل و دروغ و ابهام، قلمداد کنند. در این میانه، معاندان مغرض خارجی و داخلی نیز می‌کوشند میان‌داری و میدان‌داری کنند و به مدد تبلیغات زرد و انبوه در شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای، به زعم خویش، بنیان‌های فرهنگ شور و شعور و عشق حسینی را در دل و دیده اقشار مختلف مردم، متزلزل و تخریب کنند.  جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
میعادگاه شهدا | روشنگری
در طریق اربعین، چهارده بند تبیین؛ تحریف و تضعیف حماسه حسینی در دو رویکرد کهن و مدرن (۱) ✍مجتبی سلطا
در طریق اربعین، چهارده بند تبیین؛ تحریف و تضعیف حماسه حسینی در دو رویکرد کهن و مدرن (۲) ✍مجتبی سلطانی، پژوهشگر معارف اسلامی و علوم سیاسی 📝ذرّه‌ی ریز ناچیزی، زین بنده‌ی خُردتر از موری، تقدیم به آستان مَلَک‌پاسبان سلیمان جهان، سرور و سالار شهیدان، و اسوه مؤمنان و آزادگان، رحمة الله الواسعه و باب نجاة الامّة، حضرت امام حسین سلام الله علیه و علی اولاده و اصحابه. 2⃣ *دروغ و تحریف در نقل تحریفات حماسه حسینی* نقطه عزیمت غالب و مشترک در تحریف‌گری و دروغ‌پردازی علیه حماسه حسینی، ابتدا با پوشش مطالب انتقادی ظاهرالصلاح، معمولاً از برخی نقدهای معقول و مقبول اشکالات قدیمی وارد بر بعضی روضه‌خوانی‌ها و مدّاحی‌های نامعتبر و نامستند و نامناسب، آغاز می‌شود. سپس "اندکی راست" با "انبوهی ناراست" به هم آمیخته می‌شوند و بساط تحریفات رادیکال مدرن، به نام عقلانیت و خرافه‌زدایی و نواندیشی دینی و اصلاح‌طلبی اعتقادی، برپا می‌شود. مثلاً مطالبی در باره "تحریفات عاشورا" با استناد کلّی و مبهم به کتاب "حماسه حسینی" اثر شهید مطهری، مکرراً منتشر شده که با جابجایی برخی عبارات و جملات و تغییر و تحریف در نقل قول، دعاوی نادرستی را بر خلاف واقعیت، به آن کتاب منتسب کرده است. نظیر متنی بدین شرح: "از جمله دروغ‌ها این است که در روز عاشورا کسی تشنه نبوده، حتی در صبح عاشورا امام حسین و دو نفر از یارانش ابتدا نظافت شخصی داشتند و با آب غسل کرده اند. امام حسین دختری بنام رقیه نداشته است...امام حسین همسری بنام لیلا (مادر علی اکبر) نداشته است. حضرت ابوالفضل در روز عاشورا در کوران جنگ کشته شده و قصه مَشکِ آب و قطع دست او در روز تاسوعا دروغ است. " اما انتساب این مطالب به شهید مطهری، تماماً دروغ و کذب است. ایشان در سخنرانی‌ها و یادداشت‌های مندرج در کتاب "حماسه حسینی"، از محاصره و ممنوع ساختن دسترسی سپاه امام به آب طی سه شبانه‌روز، و عطش و تشنگی روز عاشورا صریحاً سخن گفته (صص۸۷ و ۱۷۲)، و از غسل "شب عاشورا" یاد کرده نه روز عاشورا، که طبعاً با آب غیر قابل آشامیدن نیز امکان‌پذیر بود. ایشان در مصداق تحریفات، نامی از حضرت رقیه(س) ذکر نکرده و وجود همسری به نام لیلا برای امام و مادر حضرت علی اکبر(ع) را نفی نکرده، بلکه حضور وی در کربلا را بلاسند دانسته (ص ۶۵)، و در باره شهادت حضرت ابوالفضل(ع) هنگام بازگشت از نهر فرات و حمل مَشک آب و قطع دستان ایشان نه تنها تردیدی روا ندانسته بلکه روضه آن را نیز خوانده است (ص ۸۸). و البته عجیب اینکه تحریفی ادعا شده که اساساً وجود نداشته است. تاکنون هیچکس شهادت علمدار کربلا حضرت عباس (ع) در روز تاسوعا را ادعا نکرده، بلکه بر همه عزاداران حسینی، همیشه واضح و معلوم بوده که تمام شهدای کربلا در روز عاشورا به شهادت رسیدند. ولی چون هر روز از دهه اول محرم به عزاداری یک شهید شاخص، اختصاص بیشتر یافته است و تاسوعا روز تکریم و تعزیت حضرت ابوالفضل العباس (ع) نامیده شده، مدعیان نقد تحریفات، عجول و کم‌توجه، به نادرست پنداشته‌اند که تاسوعا روز شهادت ایشان، تلقی می‌شود. گویی بعد از چندین قرن کشف جدیدی کرده و می‌خواهند چنین اشتباه و تحریف عظیم مزعوم خویش را تصحیح کنند.  جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
در طریق اربعین، چهارده بند تبیین؛ تحریف و تضعیف حماسه حسینی در دو رویکرد کهن و مدرن (۳) ✍مجتبی سلطانی، پژوهشگر معارف اسلامی و علوم سیاسی 📝ذرّه‌ی ریز ناچیزی، زین بنده‌ی خُردتر از موری، تقدیم به آستان مَلَک‌پاسبان سلیمان جهان، سرور و سالار شهیدان، و اسوه مؤمنان و آزادگان، رحمة الله الواسعه و باب نجاة الامّة، حضرت امام حسین سلام الله علیه و علی اولاده و اصحابه. 3⃣ *وجود نازنین حضرت رقیه(س) * در سخنرانی‌های تحریفات، مندرج در کتاب حماسه حسینی، استاد شهید مطهری به موضوع حضرت رقیه(س)، صریحاً و مستقلاً و مستوفا نپرداخته است. بلکه تنها در یک یادداشت یک‌سطری خصوصی و شخصی برای تحقیق بعدی، که پس از شهادت ایشان در ضمیمه کتاب مزبور انتشار یافت، اشارتی کوتاه بدون ذکر نام شده و بررسی تاریخی و بحث و داوری نهایی انجام نشده است. طبق روش تحقیقی و اجتهادی ایشان اگر در زمان حیات خویش آن نکته را برای انتشار، انتخاب و تفصیل و تدوین نهایی می‌کرد، علی‌القاعده تحقیق و بررسی کافی انجام می‌داد و به اجمال و ابهام از آن عبور نمی‌کرد. اما تردیدها و سؤالات قدیمی مربوط به حضرت رقیه(س)، در تحقیقات تاریخی متأخر و جدید، مستند و مستدل پاسخ داده شده و اکنون به اعتقاد علی‌الاغلب محققان، تردیدی در این باره وجود ندارد. حتی مرحوم استاد فاطمی‌نیا که قبلاً از ابهام در مورد "نام" آن حضرت سخن گفته بود، در مصاحبه با خبرگزاری فارس در سال ۹۲ چنین گفت: "سخنانی را از جانب بنده در مورد طفل سه ساله اباعبدالله (ع) نقل کردند، که من منکر این طفل سه ساله بوده‌ام. خدا نمی‌گذرد. بنده روی منبر گفتم ما روی این دختر سه ساله امام حسین(ع) نام نمی‌گذاریم... بنده گفتم که اسم این نازدانه را نمی‌دانیم چی هست، شاید رقیه بوده است که مردم آن منطقه هم رقیه می‌گویند. اتفاقاً یک مژده‌ای به شما بدهم، بعد از مدت‌ها در یک کتاب انساب قرن ششم هجری دیدم که امام حسین(ع) رقیه‌ هم داشته است." در متون متقدم و متأخر تاریخی البته در مورد سن دقیق و نحوه شهادت دردانه اباعبدالله (ع) و محل دفن آن وجود نازنین، مباحث و اختلافات علمی وجود دارد. برخی از علما از حیث فَقد یا ضعف سند، سکوت می‌کنند و روایت مشهور و متداول را ترویج نمی‌کنند. ولی گروهی از علما شهادت حضرت رقیه (س) در خرابه شام را صحیح‌ السند دانسته و حرم مطهر کنونی در دمشق را متعلق به آن حضرت می‌دانند (رجوع به کتاب: رقیه بنت الحسین علیهما السلام، آیت‌الله نجم‌الدین طبسی). تاکنون به زبان عربی و فارسی بیش از ۶۰ کتاب در این باره منتشر شده است. ضمناً دلایل شهودی و معنوی و عرفانی معتبری هم در این باب، بر لسان و قلم بعضی علمای بزرگ و عارفان سالک جاری شده، و کرامات و عنایات صادره فراوان و متواتری طی قرون و اعصار از مضجع شریف حضرت رقیه (س) نقل و ثبت شده است، که برای عزاداران و متوسلان و زائران مرقد مطهرش جای کمترین شک و شبهه‌ای باقی نمی‌گذارد. مع‌الوصف، جزئیات مورد بحث تاریخ‌پژوهان با دستیابی به اسناد و مدارک و کتب جدید مهجور یا مفقود و دور از دسترس پیشینیان، در متون و محافل علمی در معرض جرح و تعدیل هستند. ولی هرگز اجماع و یا توافق علمی نهایی مبنی بر نفی قاطع واقعه جانسوز خرابه شام، حاصل نشده است. پس به ویژه امروزه در این دوران شکوفایی و پویایی مطالعات تاریخی تشیع، نمی‌توان و نمی‌بایست با استناد ناقص به برخی اختلافات علمی موجود، حکم قطعی مبنی بر تحریف بودن "روضه شهادت حضرت رقیه(س)" صادر کرد، و آن را از سندیت و اعتبار انداخت. روضه جگرخراش جگرگوشه اباعبدالله (ع) که علاوه بر تشدید تنفر از ظلم و جنایت یزید ملعون، گوشه‌ای از مظلومیت اسرای کربلا را با درد و آه جانکاه، و سوز و سرشک سرشار، در اعماق جان مخاطب می‌نشانَد، کوچکترین نکته غیرعقلانی یا خرافه به همراه ندارد. ولی تحریف‌گران مدرن به نام خردورزی و عقلانیت، اصرار دارند آن را در آیین عزای حسینی حذف یا تضعیف کنند.  جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
در طریق اربعین، چهارده بند تبیین؛ تحریف و تضعیف حماسه حسینی در دو رویکرد کهن و مدرن (۵) ✍مجتبی سلطانی، پژوهشگر معارف اسلامی و علوم سیاسی 📝ذرّه‌ی ریز ناچیزی، زین بنده‌ی خُردتر از موری، تقدیم به آستان مَلَک‌پاسبان سلیمان جهان، سرور و سالار شهیدان، و اسوه مؤمنان و آزادگان، رحمة الله الواسعه و باب نجاة الامّة، حضرت امام حسین سلام الله علیه و علی اولاده و اصحابه. 5⃣ *روضه و دروغ وزیر روضه‌خوانی صفویه* در برخی مطالب منتشره، با استناد ناقص به قول شهید مطهری در مورد کتاب "روضة الشّهدا" و ریشه اخذ واژه "روضه‌خوانی" از آن کتاب نامعتبر، اصل "ذکر مصائب عاشورا" و روضه و روضه‌خوانی مصطلح رایج، مشکوک و مخدوش، و تلویحاً و گاه تصریحاً، مردود و نامقبول توصیف شده است. در صورتی که تعبیر زیبای "روضه خوانی" به مفهوم "گزارش و خوانش از باغ و بوستان شهدای کربلا"، طی چند سده گذشته، تدریجاً مستقل از کتاب مزبور، در فرهنگ عزاداری حسینی جا افتاده و با اقبال عام تثبیت شده است. تا جایی که طی دو سه سده اخیر، روضه خوانی به مفهوم عام "ذکر مصیبت و مقتل خوانی و مرثیه سرایی" عاشورائیان، تداول یافته است. و منشاء اخذ این تعبیر در اذهان، آنچنان متروک و فراموش شده که دیگر نزد هیچکس از واعظان و مستمعان، کاربرد واژه روضه، روخوانی کتاب نامعتبر و محرّف "روضة الشهدا"ی ملا حسین کاشفی (نگاشته در قرن دهم هجری)، را تداعی نمی‌کند. در واقع رسم و سنت موجود روضه خوانی معاصر، اساساً به خواندن و یا بازگویی مطالب آن کتاب، احاله و ارجاع داده نمی‌شود. اشاره استاد شهید مطهری به سابقه تاریخی مزبور، نکته‌ای علمی و اصطلاحاً طرداً للباب و به مناسبت بحث و اقتضای موضوع، اشاره‌ای گذرا بوده، و در ادامه و فحوای کلام ایشان، اصل و نَفْس سنت مستحکم و مستحسن "ذکر مصیبت"، موسوم به "روضه خوانی"، نفی و نقض و بی‌اعتبار نشده است. کما اینکه استاد شهید، در سخنرانی‌ها به مناسبت، "روضه" نیز می‌خواند، در عزای حسینی آشکارا می‌گریست و مخاطبان را می‌گریاند، ذکر مصیبت و نقل مقتل می‌کرد، و به تصریح و با تأکید، روضه‌خوانی مستند و صحیح و معتبر را تأیید و تقویت و ترویج می‌کرد. در مطالب منتشره مدعیان خطا رفته و جفا کرده، بارها ادعای نامستند و نادرست وجود وزیر "روضه‌خوانی" در دربار صفوی تکرار شده و به اتکای این دروغ، در باره منشاء روضه و محتوای روضه‌ها و مقاتل و مناسک عزاداری، اکاذیب دیگری نیز ساخته و پرداخته شده است. تا بدین‌ترتیب، این رسانه رسای شیعی، و شیوه تأثیرگذار تربیتی و فرهنگی دیرپا و پویا، از اعتبار و رونق بیفتد، و اقبال متزاید و متصاعد عام و خاص به آن، به هر شکل و به هر میزان ممکن، تضعیف و تخریب شود. به علت ایجاد فضای مناسب و مساعد سیاسی و اجتماعی در دوره صفویه و رهایی شیعیان از محدودیت‌ها و فشارها و اختناق دیرینه حکومت‌های پیشین، امکان و بستر تلاش و اهتمام عمومی برای ترویج سنت هزارساله عزای حسینی، در قلمرو امپراتوری پهناور ایران آن دوران، فراهم آمد. اما چیزی به نام منصب "وزیر امور روضه‌خوانی" در منابع تاریخ دوره صفویه، ذکر نشده و چنین مقامی اصلاً وجود نداشته است. ولی به استناد آن ادعای دروغ، تحلیل‌ها و دعاوی خاصی گفته و پرورانده و تکرار شده است، تا اصالت فرهنگی و ریشه‌های عقیدتی و تاریخی، و بنیان مردمی مراسم عزای حسینی، با تردید و شبهه روبرو شود. چنان که، به آن سنت اصیل مبتنی بر سیره اهل بیت و ائمه(ع)، برچسب ناچسب درباری بزنند و آن را مولود منافع و مصالح حکومتی صفویه نشان دهند. حال آنکه "روضه و روضه‌خوانی" اصیل و صحیح عارفانه و عاشقانه، به استناد معارف اهل بیت(ع) در بین عالمان فرهیخته و دانشوران برجسته اسلام ناب، همواره از چنان جایگاه و شرافت بسیار والا و مقدس و ارجمندی برخوردار بوده و هست که در مناسک انسان‌ساز و تعالی‌بخش عاشورایی، صدرنشین بی‌بدیل و بدون جایگزین محسوب می‌شود. در زمینه و زمانه پسا انقلاب حسینی در ایران کنونی، و سایر جوامع همبسته با فرهنگ عاشورایی، شور و شعور و عواطف و احساسات پاک و عمیق شکوفا در روضه‌خوانی‌های وثیق بلیغ و زیبا و هنرمندانه، چنان قدرتمند و عمیق و ماندگار، در ذهن و دل و جان عزاداران نفوذ می‌کند که مخالفان معارف ولایی و معاندان مکتب اهل بیت(ع) را بر آن داشته تا با سوء استفاده از خطاها و افراط‌ها و تفریط‌های دوستان کم‌دان یا نادان، از هیچ تلاشی در تُهی‌سازی و معنازدایی، و تضعیف و تخریب این سنت سَنیّه و فرهنگ عَلیّه، فروگذار نکنند.  جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
در طریق اربعین، چهارده بند تبیین؛ تحریف و تضعیف حماسه حسینی در دو رویکرد کهن و مدرن (۶) ✍مجتبی سلطانی، پژوهشگر معارف اسلامی و علوم سیاسی 📝ذرّه‌ی ریز ناچیزی، زین بنده‌ی خُردتر از موری، تقدیم به آستان مَلَک‌پاسبان سلیمان جهان، سرور و سالار شهیدان، و اسوه مؤمنان و آزادگان، رحمة الله الواسعه و باب نجاة الامّة، حضرت امام حسین سلام الله علیه و علی اولاده و اصحابه. 6⃣ *دکان‌داری تخریب مرثیه‌خوانی و مدّاحی در پوشش نقد* در مطالب منتشره به نام نقد و خرافه‌زدایی، به طعنه و توهین ادعا شده که: "اگر مداحان، فصل تحریفات عاشورا از کتاب حماسه حسینی را بخوانند، هیچ موضوعی برای گریاندن مردم در دست نخواهند داشت و دکان دین فروشی آنها تخته می‌شود." البته که، برخی مداحان بی‌سواد یا زشت‌کردار، به ویژه وابستگان جریان متحجر و مرتجع شیعه انگلیسی و حجتیه و ولایتی‌های بی‌ولایت معاند امام و انقلاب، با تحریف معارف حسینی، دکان دین‌فروشی راه انداخته‌اند. اما تبلیغات درشت‌گویانه و نواندیش‌نمایانه و روشنفکرمآبانه در باب مرثیه‌خوانی و مداحی، واقعیت‌ستیزانه اطلاق عام و تعمیم ناروا دارد. ناسزا به همه مداحان و عدم تفکیک بین دکان‌داران طالح، با صالحان و مصلحان مناسک و ادبیات آیینی عاشورا، خلاف انصاف و واقع‌بینی است و رهزن حقیقت می‌شود. مصداق این بیت: صالح و طالح به صورت، مشتبه/دیده بگشا بو که گردی منتبه. در تبلیغات مستمر و انبوه مخالفان و معارضان و مخاصمان روضه‌خوانی و مداحی، جریان قدرتمند و گسترده و بالنده "عالمان و واعظان و شاعران و مادحان اشعار و مراثی مستند و فاخر حماسه حسینی"، عامدانه نادیده گرفته می‌شود. چنانکه در منظر مغرضانه آنان، همه یا اغلب روضه‌خوانان و مرثیه‌خوانان و مداحان، دکان‌داران دین‌فروش هستند. جماعتی از مدعیان روشنفکری و نواندیشی و عقلانیت و تحلیل علمی، به انواع سوء تعبیر و سوء تشبیه و سوء تفسیر، و تعمیم و توسیع‌ ناصواب قلیل به کثیر، مبتلا و معتاد شده‌اند. اینان در توهین و تحقیر و تنفیر و تصغیر علیه کلیت روضه و مداحی، و تمامی مداحان و واعظان و روضه‌خوانان، از هیچ چیز فروگذار نکرده‌اند. به نام روشنفکری و عقل‌گرایی و آیین تسامح و تساهل، ولی بالعکس با حداکثر غیظ و غضب، خشونت کلامی و گفتاری علیه مداحان و واعظان را ترویج و تشویق می‌کنند. این متظاهران آداب و ادب، یکسره اکثر روضه‌خوانان و مداحان را به انواع "طعن و وهن و هزل و هجو و شَتم"، می‌نوازند و وصف می‌کنند. مدارا و مماشات را در مورد منکران و مبغِضان و معاندان اهل بیت(ع) به صراحت یا کنایت، مجاز و ممدوح می‌شمارند. اما قریب به اتفاق اهل روضه و مراثی و مدایح اهل بیت را، مرتکب دروغ‌پردازی و تحریف‌گری و دین‌فروشی معرفی می‌کنند، که به حکم محکمه مدعیان روشنفکری باید از دم تیغ انکار و انکال، و انتقام و انزجار، بگذرند. دین‌فروشی و دکان‌داری فقط به سوءاستفاده از حماسه حسینی و عاشورا انحصار نداشته و گونه‌های مختلف اسلام‌های تحریف‌شده اموی و عباسی و درباری قدیم و جدید، ازجمله اسلام روشنفکری غربگرا را نیز شامل می‌شود. دکان‌داران دین مدرن نیز از قرآن و سیره رسول‌الله(ص) و ائمه(ع) و اولیاء، تفسیر به رای و بهره‌برداری مطلوب خویش کرده‌اند و در بازار فرهنگ و سیاست، از آن انتفاع جسته و می‌جویند. پس انواع قرائت‌های انحرافی مرجئه اموی و تحریف‌های درباری و تخدیری و تسلیمی سنتی و صنعتی و مدرن و پُست‌مدرن از مصائب کربلا، کماکان وجود دارند. دین‌فروشی و دکان‌داری مطلوب سلاطین فسق و فجور و جور، رونق دارند ولی از نقد و نقض اغلب مدعیان نواندیشی دینی معاصر، مصون و به دور مانده‌اند یا کمرنگ و در حاشیه‌اند. لیکن مدح و مرثیه و روضه‌ای که در خدمت قیام و انقلاب و مقاومت علیه یزیدیان زمان باشد را، به بهانه‌های مختلف، اولویت و آماج اصلی خود کرده‌اند. غربگرایان مدعی روشنفکری، در دکان‌داری به نام عقل و نقد و نوگرایی، و دین‌فروشی مدرنیزه، از اسلاف و اقران و امثال متحجّر و متنسّک و متهتّک و مبتدِع، دست کمی ندارند. ولی همینان اتصاف خویش به صفت دکان‌داری را، حتی لحظه‌ای بر نمی‌تابند. در هر حال، هیچ متاعی، بی‌مشتری نیست. دکان‌داری هم، در هر تیره و طایفه‌ای وجود دارد. چه در مداحی‌ها و روضه‌خوانی‌های کاسبکارانه و تحریف‌گرانه سنتی و مدرن، چه در گزافه‌گویی‌ها و دعاوی تردیدساز و ایمان‌سوز مدعیان نواندیشی و روشنفکری دینی سوپر مدرن و پُست مدرن. به حکم انصاف و عدالت و حقیقت، در مواجهه با همه انواع قدیم و جدید دکان‌داری و کاسب‌کاری عرصه معارف عاشورا، باید پرچم خردورزی و عقلانیت را برافراشت.نه اینکه مدعیان پُرسروصدا و رسانه‌باز و سخن‌پرداز خوش‌بیان و ناخوش‌مرام،با دعوی تخته‌کردن دکان دین‌فروشان کهن، خود و اتباعشان، دکان مدرن برپا کنند و متاع عقاید و عواطف حسینی مردم را به حراج و تاراج بگذارند، و تیغه دوم قیچی تحریفات شوند ادامه دارد
در طریق اربعین، چهارده بند تبیین؛ تحریف و تضعیف حماسه حسینی در دو رویکرد کهن و مدرن (۷) ✍مجتبی سلطانی، پژوهشگر معارف اسلامی و علوم سیاسی 📝ذرّه‌ی ریز ناچیزی، زین بنده‌ی خُردتر از موری، تقدیم به آستان مَلَک‌پاسبان سلیمان جهان، سرور و سالار شهیدان، و اسوه مؤمنان و آزادگان، رحمة الله الواسعه و باب نجاة الامّة، حضرت امام حسین سلام الله علیه و علی اولاده و اصحابه 7⃣ *تحریف تبیین انقلابی شهید مطهری از حماسه حسینی* استناد ابزاری و تحریف‌گرایانه به آثار شهید مطهری برای خریدن آبرو و اعتبار، و باوراندن مجعولات و تحریفات ظاهراً جدید و مدرن به مخاطبان علاقمند آن استاد فرهیخته، به شیوه یؤمن ببعض و یکفر ببعض، پرده تظاهر به بینش و روش علمی مدعیان را کنار می‌زند. حقیقت آنست که طبق کتاب ارزشمند و وزین "حماسه حسینی"، مبتنی بر اجتهاد روایی و معرفتی و تاریخی معتبر، بنا به تبیین استاد مطهری، نهضت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، "انقلاب و قیام" بود؛ با این ویژگی‌ها و مشخصات: "اسلامی، آگاهانه، آزادانه، انتخابی، چندماهیتی (نفی بیعت، قبول دعوت، امر به معروف. مدافع، متعاون، مهاجم انقلابی) با منطق شهید و اصلاح‌طلبی و توسعه انقلاب، به قصد احیای رهبری مسلمین مبتنی بر سیره رسول‌ الله(ص) و امیرالمؤمنین‌(ع)." (مجموعه آثار، ج۱۷، حماسه حسینی، صص ۱۳۸ و ۱۴۰ و ۱۴۶ و ۱۵۱ و ۱۷۴) به بیان ایشان: انقلاب و قیام حسینی، مقدس و الهی و عاشقانه و عارفانه است، اما مهمتر و خطرناکتر از تحریفات لفظی و تاریخی، "تحریف معنوی" یا معنایی این حماسه است، مانند خصوصی و استثنایی و اختصاصی دانستن واقعه کربلا.(همان، صص ۱۰۹ و ۱۱۰) شهید مطهری قیام امام حسین را الگو و سرمشق مسلمانان و آزادگان توصیف می‌کند اما در سخنان و متون غرب‌گرایان مدعی روشنفکری دینی که به تحریفات عاشورا از قول ایشان، استناد ناقص و نارسا و نادرست شده، بر خلاف نظر ایشان، و مغایر با حقایق روایی و تاریخی تأکید می‌شود که: حرکت امام حسین(ع)، از سنخ "قیام" نبود و "صلح‌خواهانه" بود. ایشان خواستار "مذاکره و مصالحه" بود و از "جهاد"، اجتناب داشت و حتی بر خلاف مسلّمات تاریخی، تلویحاً تمایل امام به مماشات و امکان همزیستی با حکومت یزید، القا و ادعا شده است و بدینسان به جفا، تصویری منفعل و محافظه‌کار از امام حسین(ع) در پوشش و لعاب کاذب "عقلانیت و صلح‌خواهی" تسلیم‌طلبانه و عافیت‌جویانه، ترسیم شده است. بازسازی و بازتولید غرب‌پسند از همان تحریفات متقدم و متأخر حماسه حسینی که نمی‌تواند و نمی‌بایست الگوی قیام و مقاومت و انقلاب باشد. حال آنکه بارها امام حسین(ع) در باره ماهیت و اهداف قیام حق‌طلبانه و عزت‌خواهانه خود تصریح فرموده‌اند، از جمله: "إِنَّما خَرجْتُ لِطَلَبِ إلاصلاحِ فی أُمَّةِ جَدّی، أُریدُ أنْ آَمُرَ بالمَعروفِ و أنهی عَنِ المنکَرِ وَ اَسیرُ بِسیرَةِ جَدّی و أبی به راستی قیام کردم برای طلب اصلاح در امت جدم، می‌خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم، و به سنت جد و پدرم رفتار کنم." ضمناً در تداوم رویکرد انقلابی امام خمینی به حماسه حسینی، که با قیام عاشورایی ۱۵خرداد ۱۳۴۲ تبلور یافت، شاگرد برجسته امام، استاد مطهری در عاشورای سال ۱۳۴۸، دفاع از مظلومین فلسطین را مصداقی از تحقق راستین عزاداری نهضت کربلا معرفی کرد. در این زمینه، شهید مطهری فضل تقدم یافت و چه بسا نخستین عالم شیعی بود که چنین پیوندی بین قضیه فلسطین با پیام عاشورا برقرار ساخت "شمر زمانه را بشناس"؛ بنیان تبیین انقلابی شهید مطهری از حماسه حسینی و قضیه فلسطین در ۵۵ سال پیش، خطاب به عزاداران عاشورا بود: "والله و باللّه ما در برابر این قضیه مسئولیم...والله قضیه‌ای که دل پیغمبر اکرم(ص) را امروز خون کرده است...داستانی که دل حسین بن علی(ع) را خون کرده، این قضیه است.. اگر می خواهیم به عزاداری حسین بن علی(ع) ارزش بدهیم،باید فكر كنیم كه اگر حسین بن علی(ع) امروز بود و خودش می‌گفت برای من عزاداری كنید،می‌گفت چه شعاری بدهید؟ ...اگر حسین بن علی(ع) بود می‌گفت: اگر می‌خواهی برای من عزاداری كنی، برای من سینه و زنجیر بزنی، شعار امروز تو باید فلسطین باشد شمرِ امروز، موشه دایان (وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در آن زمان) است. شمرِ هزار و سیصد سال پیش مُرد، شمرِ امروز را بشناس. ما باید از روح حسین(ع)، از غیرت حسین(ع)، از مقاومت حسین(ع)، از شجاعت و دلیری حسین(ع)، از روشن‌بینی حسین(ع) پرتوی بگیریم." (مجموعه آثار، ج ۱۷،صص ۲۹۰-۲۹۱) پس اگر پیروان "خط سازش" و تئوری‌پردازان تسلیم و مماشات با صهیونیسم، در پوشش دعاوی روشنفکری دینی به آثار شهید مطهری استناد نادرست می‌کنند، نمی‌توانند چشم بر این واقعیت ببندند که ایشان قیام و انقلاب و مقاومت را پیام عاشورا می‌دانست، و یکی از مصادیق بارز آن را حمایت از فلسطین مظلوم، و دشمنی با اسرائیل غاصب قصاب و حامیان غربی‌اش، بیان می‌کرد  جنگ نرم ودشمن شناسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️چگونه صدای حضرت رقیه از خرابه به کاخ یزید رسید؟ 🔹برشی از سخنرانی ، به مناسبت سالروز شهادت حضرت رقیه سلام‌الله‌علیها ___________ 🇮🇷 بسیج اساتید و گروه کمک‌های مومنانه حسینی تهران 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
4_5931695645067841371.mp3
26.16M
🔊 مانور قدرت و بزرگترین راهپیمایی مسالمت آمیز است. و اربعین امتداد ، میعاد عشق و تدبیر، خاندان پیامبر در زنده نگه داشتن فرهنگ و احیاء یاد کربلا و گسترش می باشد. 🎙 (رئیس اندیشکده راهبردی فتح) 🌎 دوره (۹۰تجربه انقلاب در مسیر ظهور) سال ۱۳۹۸ ☑کانال رسمی اندیشکده راهبردی فتح 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
وقت تغییر نگاه ایران به سلاح هسته‌ای رسیده؟.mp3
55.73M
🎙 وقت تغییر نگاه ایران به سلاح هسته‌ای رسیده؟ ◾️بررسی آخرین تحولات روز ۳۰۴ جنگ غزه در برنامه میدان 📆 ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ 👥مهمانان برنامه: مهدی خانعلی زاده؛ استاد دانشگاه مهدی خراتیان؛ مدیر اندیشکده سیاست سید پژمان مدنی؛ پژوهشگر ارشد اندیشکده ممتن، در امور نظامی و استراتژیک کد 2662 منبع/ بانک صوتی 💯انتشار این صوت صدقه جاریه است. 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
‌ وحشت خبرنگار صهیونیست از حجم حملات پهپادی حزب‌الله 🔹اسکای نیوز» عربی به‌نقل از خبرنگار خود گزارش داد که باند پرواز در شرق صفد، با چندین پهپاد انتحاری هدف قرار گرفت. 🔸خبرنگار تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت که «از زمان آغاز جنگ تا به امروز، شاهد حمله‌ای با این تعداد پهپاد نبوده‌ایم».  جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 الجزیره به زبان آمار بررسی می‌کند: چگونه انتظار برای حمله احتمالی ایران درحال فرسایش اقتصاد اسرائیل است؟ منبع/ اخبار استراتژیک 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
💢 واکنش باقری به جنایت امروز صهیونیست‌ها در غزه 💬 سرپرست وزارت امور خارجه ایران: 🔻 آمریکا، انگلیس و کانادا، که با حمایت‌های همه‌جانبه مالی، تسلیحاتی و سیاسی از رژیم اسرائیل به مثابه پیشران ماشین کشتار و نسل‌کشی آن عمل کرده و با بی‌شرمی تمام «بی‌کیفرمانی» آن را تضمین می‌کنند، همدست و شریک در جنایات ارتکابی علیه فلسطین و مردم منطقه‌ هستند. 🔻 همه دولت‌ها - و در رأس آنها دولت‌های اسلامی - مسئولیت مشترک اخلاقی و حقوقی برای توقف نسل‌کشی و کشتار فلسطینیان دارند. منبع/ اخبار استراتژیک 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✊ ️تجمع خانواده اسرای اسرائیلی در تل‌آویو ♦️ صد‌ها تن از خانواده‌های اسرای فلسطین و مخالفان حکومت رژیم اسرائیل، با تجمع اعتراضی خود خیابان منتهی به مقر حزب لیکود (حزب حاکم به رهبری نتانیاهو)‌ را مسدود کرده و خواستار توافق با مقاومت فلسطین در غزه به منظور تبادل اسرا شدند. 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥وقتی مجری شبکه سه اسرائیل را با خاک یکسان می‌کند/ چرا زبان ضد انقلاب لال است و جایگاه ورزش ایران را نمی‌بینند؟ خدا قوت به شبکه سه و مجریانش که بخش‌هایی از نکات آنها در برنامه المپیک موجب سوزش شدید ضدانقلاب شده است. اول زمانی که یکی از مجری‌ها حضور جانیان اسرائیلی را به باد انتقاد می‌گیرد و دوم زمانی که دیگری به توسعه ورزش در جمهوری اسلامی اشاره می‌کند. توسعه ای که جمهوری اسلامی را بالا تر از کشورهایی مانند دانمارک، ترکیه، کرواسی، سروستان، فیلیپین، اندونزی، نروژ، سوییس و.... قرار داده است و هم‌اکنون ما جایگاه ۲۱ در رنکینگ المپیک را داریم. ـــــــــــــــــــــــ پایگاه خبری صابرین نیوز 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
414916354_-1668185739.mp3
4.63M
می کِشیم تل‌آویو را به خاک و خون فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُون💪 ❤️‍🔥برای حاج قاسمُ برای یاورانِ او ابومهدی و جهاد و خیلِ پیروانِ او 👊جان دهیم..... به دشمنانِ دین کی امان دهیم ✋جان دهیم..... دوباره شورِ اربعین را نشان دهیم 🗣رجز خوانی برای اسرائیل..... منبع/کانال مداحی ناب 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
235_58508535555954.mp3
6.76M
لعنت الله علی اسرائیل مهدی رسولی منبع/کانال مداحی ناب 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
41.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | فاتحان خیبر (رجز ضد اسرائیلی) 🎙 بانوای : حاج میثم مطیعی 🔰 با زیرنویس عربی و عِبْری 🔺 هیأت آیین حسینی ✊ به‌مناسبت حملات طوفانی گروه‌های فلسطینی به اراضی اشغالی و شهرک‌های اسرائیلی 👈 دریافت صوت و مشاهده متن: Meysammotiee.ir/post/2847 ✅ منبع/کانال رسمی میثم مطیعی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
مثلث ظهور.mp3
5.92M
حوادث ، برای کسانی که احوالات آخرالزمان را می‌شناسند؛ یک بشارت است! رهبر انقلاب؛ هیچ کس نمی‌تواند بگوید؛ هور نزدیک نیست! منبع/مسیر اتصال به امام عصر... 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi