21.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 فاطمه(س) زنِ نهضت محمدی ۴
• در همه جاهلیت ها زن، کالاست، کالای غارتی(جاهلیت اُولی)، کالای مصرفی(جاهلیت مدرن)
• درکش منوط به درک این زنجیره است:
- در دنیای کارِ دستی گذشته، مصرف تابع تولید بود. پس قناعت، یک ارزش می شد.
- در دنیای صنعتی و تولید انبوه، تولید تابع مصرف است؛ مصرف کن، تا تولید شود!
⬅️ مصرف، پیشران اقتصاد ⬅️ مصرف متجمل و لوکس، پیشران مصرف ⬅️ تبلیغات(پروپاگاندا)، در خدمت مصرف متجمل ⬅️ زن، هم مصرف لوکس، هم تبلیغ لوکس!
حجت الاسلام قنبریان
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
✨﷽✨
"صاحبدلی" روزی به "پسرش" گفت:
برویم زیر "درخت صنوبری" بنشینیم.
پسر در کنار پدر "راهی" شد.
پدر دست در "جیب" کرد و مقداری "سکه طلا" از جیب خود بیرون آورد و بر زمین نهاد.
گفت: پسرم می خواهی "نصیحتی" به تو دهم که عمری تو را کار آید یا این سکه ها را بدهم که "رفع مشکلی اساسی" از زندگی خود بکنی؟
پسر فکری کرد و گفت:
پدرم بر من "پند را بیاموز،" سکه ها را نمی خواهم، سکه برای رفع "یک مشکل" است ولی پند برای رفع مشکلاتی برای "تمام عمر."
پدرش گفت: سکه ها را بردار...
پسر پرسید: "پندی ندادی؟!"
پدر گفت:
وقتی تو "طالب پندی" و سکه را گذاشتی و پند را بر داشتی، یعنی می دانی سکه ها را کجا هزینه کنی.!
و این؛
"بزرگترین پند من برای تو بود."
پسرم بدان "خدا" نیز چنین است...
اگر "مال دنیا" را رها کنی و دنبال "پند و حکمت" باشی، دنیا خودش به تو "رو می کند."
ولی اگر "دنیا را بگیری" یقین کن،
"علم و حکمت" از تو "گریزان" خواهد شد.
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
recording-۲۰۲۲۱۲۲۲-۱۲۳۶۴۷.mp3
16.74M
⭕️ #تحلیلی متفاوت و شنیدنی از اغتشاشات اخیر
🔸سخنران: حاج حسین یکتا
🔸مکان: مسجد مدرسه علمیه معصومیه قم
🔸به مناسبت: بدرقه اساتید و طلاب جهت اعزام به #جهادتبلیغی_تبیینی_فاطمیه
🔸زمان: پنجشنبه ۱ دیماه
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
میعادگاه شهدا | روشنگری ☫
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️سواد رسانهای ضرورتی در عصر اطلاعات و ارتباطات (بخش سوم) 💠سواد رسانه ای؛ عاملی بـرای
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️سواد رسانهای ضرورتی در عصر اطلاعات و ارتباطات (بخش چهارم و پایانی)
💠سئوالاتی که باید در مواجهه با مطالب رسانه های اجتماعی از خود بپرسیم
🔹دانستن برخی شیوه های عمومی می تواند تا حدودی تک تک ما را در برابر این انبوه اطلاعات راست و دروغ واکسینه کند. به طور مثال در برابر مطالبی که در پلتفرم های رسانه های اجتماعی به ما می رسند، پیش از هرگونه عملیاتی از جمله باور و یا بازنشر آن ها، چند سئوال را خیلی سریع در ذهنمان مرور کنیم:
1⃣چه کسی این مطلب را نوشته و برای من ارسال کرده است؟ آیا منبع این مطلب معتبر است؟ (اگر یک خبر، هیجان انگیز و شگفت آور است سریعاً در رسانه های معتبر و صفحات سازمان های خبری به دنبال آن بگردید. مطمئن باشید اگر مطلب اینقدر شگفت انگیز است، رسانه های معتبر هم آن را گزارش کرده اند. ممکن است یک عکس یا ویدئو یا حتی خبر مربوط به ماه ها قبل یا حتی کشور دیگری باشد و با تغییر توضیحات به اسم مکان دیگری و در زمان دیگری منتشر شده باشد.)
2⃣چرا این مطلب توجه من را به خود جلب کرده است؟ آیا نویسنده از تکنیک های خاصی استفاده کرده است؟ آیا آنها قصد دارند احساسات من را فعال کنند یا نوعی ترس یا تعصب (مذهبی، سیاسی، قومی و...) به من تزریق کنند؟ (در این مواقع مطلب شامل واژگان احساس برانگیز و تصاویر خاصی است. معمولاً برای برانگیختن احساسات از تصاویر افراد ضعیف، زنان و کودکان بهره می برند)
3⃣چگونه این مطلب را تفسیر می کنم؟ آیا افراد دیگر هم چنین برداشتی از آن دارند؟ یا افراد مختلف می توانند برداشت های متفاوتی از این مطلب داشته باشند؟
4⃣چه چیزهایی در این مطلب برجسته شده اند؟ چه روایتی را نمایندگی می کند؟ این مطلب چه چیزهایی را از من پنهان کرده است؟
5⃣و سرانجام اینکه، چرا این مطالب برای من ارسال شده است؟ هدف آن چیست و به چه کسی یا گروهی خدمت می کند؟
💠نتیجه گیری
🔹اگر مرتباً در استفاده از رسانه های اجتماعی سئوالات یاد شده را از خودتان بپرسید، قادر به تشخیص چرایی تولید مطالب و چیستی اهداف انتشار آن ها خواهید بود. شما همچنین به اهداف و پشت پرده تولید مطالب پی می برید و بزودی متوجه خواهید شد که یک رسانه خاص چه هدفی کلانی را دنبال می کند، جهت گیری و استراتژی حاکم بر آن چیست. به طور مثال متوجه می شوید که یک رسانه صرفاً مشکلات و کاستی ها را برجسته می کند، در حالی که از موفقیت ها و پیشرفت ها گزارشی نمی دهد. پس هدف عمده آن سیاهنمایی از وضعیت و ترویج نومیدی است. جامعه ای که دارای #سواد_رسانه_ای است، جامعه ای است که بهتر می اندیشد، راحتتر زندگی می کند و احتمال اینکه تحت تأثیر مطالب مغرضانه و عوام فریبانه رسانه ای قرار بگیرد کمتر است.
پژوهشگر: محمدحسین آزادی
منبع: وبسایت خبرگزاری صدا و سیما
#سواد_رسانه_ای
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
میعادگاه شهدا | روشنگری ☫
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️تهاجم فرهنگی (بخش دوم) 🔸 #تهاجم_فرهنگی، سیستمی است که برای تهیسازی هویت اجتماعی از ه
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️تهاجم فرهنگی (بخش سوم)
🔸 #تهاجم_فرهنگی، سیستمی است که برای تهیسازی هویت اجتماعی از هرگونه محتوا، گام بر میدارد و جامعه را بهسوی از همپاشیدگی سوق میدهد تا مردم را به انسانهایی بدون وطن، امت و دولت تبدیل کند. و آنچه امروز در فرهنگ عصر ما، به غرب نسبت داده میشود دارای یک بار منفی است، که همان آثار ضد معنوی، ضد اسلامی و ضد الهی است که در تمدن غرب و فرهنگ آنها بهوجود آمده است.
💠ویژگیهای ناتوی فرهنگی
🔹برای تهاجم فرهنگی میتوان ویژگیهای زیر را برشمرد:
1⃣نامحسوس و نامرئی است: در ناتوی فرهنگی بهدلیل نامحسوسبودن، اقدامات و فعالیتهای آن مشخص نیست، بهعبارت دیگر، سلاح دشمن در نبرد فرهنگی، امور به ظاهر رسمی از قبیل تولید فیلم، مصاحبه، سخنرانی، چاپ و انتشار و... است که همگی در قالبهای ظاهرفریبی چون رشد و ترویج هنر و ادب، آزادی بیان و قلم و تبادل اندیشهها صورت میگیرد. [۱]
2⃣درازمدت و دیرپاست: کار فرهنگی به همان میزان که نتیجه و محصول خود را دیر بهدست میدهد، اثری را که از خویش بر جای میگذارد نیز دیرپا و ماندگار است و به آسانی از روح و فکر و متن جامعه، زایلشدنی نیست. [۲]
3⃣برخورداری از عمق: در ناتوی فرهنگی، #فرهنگ بعنوان پایههای اصلی یک جامعه مورد هدف قرار میگیرد، بنابر شواهد موجود، در این تهاجم، مهمترین بخش فرهنگ، یعنی هویت ملی و اعتقادی جامعه مورد هجوم قرار میگیرد. [۳]
4⃣اقدام با برنامهی قبلی: داشتن طرح و برنامه برای اجرا در فواصل کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت، از مهمترین شگردهای صاحبان تفکر ناتوی فرهنگی است؛ بر خلاف کسانی که گاه بدون برنامه حرکت میکنند، دشمنان در عرصههای فرهنگی همچون جنگ سرد فرهنگی، با برنامهریزی دراز مدت، گاه ثمرهی کار خویش را در فاصلهی زمانی قریب به پنجاه سال بعد درو مینمایند. [۴]
5⃣توجه خاص به جوانان: حضرت امام (ره) در وصیتنامهی سیاسی - الهی خویش، به این امر اشاره میفرمایند: "نقشه آن است که جوانان را از فرهنگ و ادب و ارزشهای خودی منحرف کنند و بهسوی مشرق یا غرب بکشانند و دولتمردان را از بین اینها انتخاب و سرنوشت کشورها و حکومت را به آنها دهند، تا بهدست آنها هرچه میخواهند، انجام دهند."[۵]
💠ابزارهاى ناتوی فرهنگى
🔹 #ابزارهاى_فرهنگى، مجموعه امکانات و وسایلى هستند که در رساندن پیام، مورد استفاده قرار مىگیرند. #مهاجمان_فرهنگى نیز از این روشها و ابزارها براى گسترش فرهنگ خود بهره مىگیرند برخی از این ابزار ها عبارتند از: هنر و ابزارهاى هنرى، [۶] ادبیات و ابزارهاى ادبى،[۷] ورزش و میادین ورزشى [۸] و زنان و محرکهاى عاطفى و... [۹] #ادامه_دارد...
پی نوشتها؛
[۱] پوررضا، معصومه؛ تقابل فرهنگی غرب و شرق، نشر ریحانه، ص۲۴
[۲] همان، ص۳۱
[۳] همان، ص۳۹
[۴] منصوری، جواد؛ جنگ فرهنگی علیه انقلاب اسلامی، آستان قدس رضوی، ص۲۰
[۵] امام خمینی (ره)؛ وصیتنامهی سیاسی الهی، نشر فدک، ص۱۲
[۶] طهماسبی، احمد؛ شبیخون فرهنگی، انتشارات یاقوت، ص۷۴
[۷] کمالطلب، صادق؛ فرهنگ غرب در جدال با فرهنگ اسلامی، یاران، ص۶۱
[۸] همان، ص۱۲۰
[۹] همان، ص۸۹
نویسنده؛ مرتضی اشرافی
منبع؛ وبسایت پژوهشکده باقرالعلوم(ع)
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
9404313410.mp3
7.86M
عینی فرد
سینم باتیب مسماره
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
2021mohammad-bagher.mp3
8.7M
🎤#منصوری
▶️اوخودی بلبل لر
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
فاطمه مادرمه.mp3
11.19M
فاطمه مادرمه...
حاج مهدی رسولی
🖤🏴🏴🏴🏴🏴🏴🖤
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
4_564145496222860527.mp3
6.04M
بی بی بی حرم........ حامد زمانی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi