eitaa logo
میعادگاه شهدا | روشنگری ☫
458 دنبال‌کننده
12.8هزار عکس
22.4هزار ویدیو
1هزار فایل
🕯میعادگاه شهدای وَرجُوی 📌شهید پرور ترین روستای ایران آذربایجان شرقی ؛ ۶ کیلومتری جنوب مراغه پایگاه مقاومت بسیج شهید رجائی ورجوی @basij_varjovi صاحب امتیاز: 📡 پایگاه خبری ورجوی Www.varjovi.ir @varjovi ۰۹۳۵۴۳۲۱۲۹۴ | ارتباط با مدیر مسئول
مشاهده در ایتا
دانلود
عمربن خطاب و پیشوایان ما، در مورد حقّ ما از غنایم مى باشد، حق ما را در اسلام مساوى حق دیگران قرار داده اى و سهم ما را با سهم کسانى که خداوند به واسطه شمشیرها و نیزه هاى ما غنیمت نصیبشان کرده، برابر قرار داده اى.»33 البته، لازم به ذکر است که هر یک از این افراد متنفذ، به شیوه خاصى با آن حضرت به مخالفت برمى خاستند: افرادى مثل سعد وقاص و ابوموسى اشعرى و اسامة بن زید و محمد بن مسلمه و حسّان بن ثابت از شرکت در جنگ هاى على(علیه السلام)کناره گیرى کرده و هر یک به بهانه اى از شمشیر زدن در رکاب على(علیه السلام)شانه خالى کردند. شخصیت هاى تندروتر همچون طلحه و زبیر و عایشه به این مقدار قانع نشده، بلکه در مقابل آن حضرت صف آرایى کرده، به جنگ با آن بزرگوا برخاستند. و دسته سوم افرادى چون أشعث بن قیس بودند که منافقانه در صفوف یاران على(علیه السلام)نفوذ کرده و در مواقف حساس و سرنوشت ساز به مقتضاى منافع شخصى خویش، گاه با آن بزرگوار همراهى و گاه در میان سپاهیان مولى اختلاف و شک و تردید ایجاد مى کردند، که بى شک ضربه آنان خطرناک تر از ضربه دو گروه نخست به شمار مى آمد. کناره گیرى و مخالفت خواص ضربه سنگینى بر پیکر نظام سیاسى علوى وارد آورد; چرا که در آن روزگاران سران اصحاب پیامبر(صلى الله علیه وآله)، اعم از مهاجرین و انصار، نفوذ بسیار زیادى در میان مسلمانان داشتند و اساساً مى توان گفت مواضع سیاسى و اجتماعى و اقتصادى و نظامى آنان سرنوشت بسیارى از مسائل و مشکلات نظام اسلامى را رقم مى زد. اگر سران اصحاب با خلیفه بیعت مى کردند، به دنبال آن سایر مسلمانان به او رأى مثبت داده و آن فرد مقبولیت اجتماعى پیدا مى کرد; همان طور که با رأى سعدوقاص و عبدالرحمن بن عوف و خود عثمان، عثمان به خلافت رسید. و یا عمّار به دلیل سوابق درخشان خود و شهادت والدینش، عَلَم هدایت جامعه اسلامى به حساب مى آمد، به طورى که اصحاب در صفین سعى مى کردند به طرفى که عمّار حرکت مى کند حرکت کنند.34 و یا حتى ابوسنان مى گوید: على در صفین وقتى در میان اصحاب سخن مى گفت، دوست داشت مردم بدانند که عده زیادى از اصحاب رسول خدا(صلى الله علیه وآله)طرفدار او هستند35 تا با اطمینان خاطر و اراده اى مصمم در جنگ او را یارى کنند. این شواهد و ده ها شاهد دیگر که ذکر همه آن ها در این مقاله نمى گنجد، به روشنى بیان مى کند که اصحاب و خواص اهل حق، یعنى کسانى که روزگارى در رکاب نبى مکرّم اسلام(صلى الله علیه وآله) بوده اند، نفوذ در خور توجه و فزاینده اى در جامعه اسلامى داشتند. از این رو، وقتى از على بن ابیطالب(علیه السلام)فاصله گرفتند و به مخالفت با آن بزرگوار پرداختند، حمایت مردمى از آن حضرت به طور غیرمنتظره اى کاهش یافت. به طورى که مردم بصره به پیروى از طلحه و زبیر و عایشه نه تنها بیعت با آن حضرت را شکستند، بلکه به جنگ با آن بزرگوار پرداخته و در این راه کشته فراوانى دادند و سرانجام، با دل هایى مملوّ از بغض و کینه نسبت به مولى به خانه هایشان بازگشتند. و یا با کناره گیرى ابوموسى اشعرى از جنگ جمل، بسیارى از کوفیان از شرکت در جنگ منصرف شدند، به طورى که به روایت یعقوبى از ده ها هزار جنگجوى کوفه تنها شش هزار نفر، آن هم با درخواست و تلاش و کوشش امام حسن(علیه السلام) و عمار بن یاسر، در جنگ جمل حضور یافتند.36 در صفین، کوفیان در پى تشکیک و تردید و تحریک افرادى چون اشعث بن قیس و سران خوارج، از اطاعت از دستورهاى على(علیه السلام)سرباز زده، ابتدا به حکمیت رأى داده و پس از شکست مذاکرات حکمیت در دومة الجندل، از درگیرى مجدد با معاویه امتناع ورزیدند. رمز و راز پیروى عوام از خواص این بود که مسلمانان گمان مى کردند افرادى چون زید بن ثابت و سعد وقاص و ابوموسى اشعرى و طلحه و زبیر، همچنان هویت انقلابى و اسلامى سابق خویش را حفظ کرده اند و تصور مى کردند، زید بن ثابت، همان زیدى است که در زمان پیامبر(صلى الله علیه وآله) کاتب وحى و احکام اسلامى بوده و یا طلحه و زبیر و ابوموسى اشعرى و سعد وقاص، همان شخصیت هایى هستند که در رکاب نبى اکرم(صلى الله علیه وآله) در روزهاى غربت و تنهایى آن حضرت جهاد مى کردند، غافل از این که آنان پس ار رحلت پیامبر(صلى الله علیه وآله)تغییر هویت داده و استحاله شده بودند. زید بن ثابت و ابو موسى اشعرى و سعد وقاص و طلحه و زبیر زمان على(علیه السلام)، هرگز زید و ابوموسى و سعد و طلحه و زبیر دوران حیات پیامبر(صلى الله علیه وآله)نبودند. به علاوه، در تحلیل و ریشه یابى پیروى عوام از خواص از این نکته نباید غافل بود که خواص براى فریب دادن عوام، همواره سعى مى کردند به هویت مادى و دنیایى و شیطانى جدید خود رنگ و لعاب دینى داده و براى اعمال و مواضع خویش توجیه شرعى و اخلاقى ترتیب دهند، تا در افکار عمومى به عنوان افرادى منحرف و خودباخته و یا دنیاطلب و دین گریز جلوه نکنند. از این رو، مى بینیم طلحه و زبیر على رغم این که در قسمت هفتم 👇👇👇
واقع به خاطر افزون طلبى در أخذ از بیت المال و یا به جهت به دست آوردن ریاست از على(علیه السلام)جدا شدند، اما در برابر مردم، علت مخالفت خویش با على(علیه السلام)را شرکت آن حضرت در قتل عثمان مطرح نموده و عثمان را به عنوان خلیفه مظلوم و على را به عنوان حامى قاتلان و خود را از منتقمان خون عثمان مطرح کردند.37 این همان طرح و نقشه پلیدى بود که بسیارى از دوستان عثمان را که معمولاً در بصره زندگى مى کردند فریب داد. و یا سعد وقاص، که در حقیقت به خاطر بغضش نسبت به على(علیه السلام) از جنگ جمل کناره گرفته بود، براى توجیه تخلف خود از فرمان ولایت امر، به یک توجیه دینى متوسل شد و به حضرت گفت: «من خوش ندارم در این جنگ شرکت کنم، تا مبادا با مؤمنى درگیر شوم، اگر شما شمشیرى به من بدهى که با آن بتوانم مؤمن را از کافر تمیز بدهم، در کنارت جنگ خواهم کرد.»38 ابوموسى اشعرى و اسامة بن زید نیز از همین شیوه استفاده کردند. اسامة خطاب به حضرت گفت: «تو عزیزترین مخلوقات نزد من هستى، ولى من با خدا عهد بسته ام که با کسانى که خداى واحد را مى پرستند جنگ نکنم.»39 ابوموسى نیز به دروغ روایتى از پیامبر(صلى الله علیه وآله) نقل نمود و گفت: «من از رسول خدا(صلى الله علیه وآله) شنیدم که مى فرمود: "به زودى فتنه اى به پا خواهد شد که در آن نشسته بهتر از ایستاده و ایستاده بهتر از پیاده و پیاده بهتر از سواره است"، خدا ما را برادر یکدیگر قرار داده و خون ها و اموالمان را بر هم حرام کرده است.»40 آرى، عده زیادى از خواص منحرف، که در دوران خلفا به بیمارى تجمل گرایى و دنیازدگى و مقام پرستى و ریاست طلبى متبلا شده بودند، نتوانستند حکومت عدل على(علیه السلام) را تحمل کنند. از این رو، در برابر حرکت اصلاحى حضرت ایستادگى کردند. در پى مخالفت آنان، در عزم و اراده مردم براى حمایت از استمرار اصلاحات علوى خلل وارد آمد و اندک اندک پشتوانه مردمى از حکومت مولى کاهش یافت و نظام علوى دچار ضعف و ناتوانى گردید. جالب این که تا جنگ صفین، یعنى سال 37 هجرى، با حضور شخصیت هاى برجسته اى چون عمار بن یاسر و مالک اشتر و عمرو بن حمق و ابوالهیثم بن تیهان و هاشم مرقال، که به دنیاگرایى مبتلا نشده بودند، مردم از على(علیه السلام)حمایت مى کردند، اما پس از شهادت این بزرگواران به دست عمّال معاویه، مردم دست از یارى حضرت امیر(علیه السلام)برداشته و آن بزرگوار را تنها گذاشتند. کار به جایى رسید که نه تنها براى سرکوبى و برکنارى معاویه اقدامى نکردند که حتى از قلمرو خویش هم دفاع ننمودند; لشکر معاویه به مصر و حجاز و یمن حمله کرد و مردان و زنان و فرزندان کم سن و سال را به قتل رساند و خانه هاى ایشان را ویران و اموالشان را غارت کرد، ولى مردم هیچ عکس العملِ در خور توجهى نشان ندادند; چرا که خواص شان یا در جنگ صفین به شهادت رسیده و یا به تن آسایى و رفاه طلبى و عیش و نوش روى آورده بودند. و جامعه اى که خواص آن از مسیر حق منحرف گردند، هرگز نمى توان از عوام آن انتظار داشت تا از امام بر حق شان حمایت کنند. قسمت هشتم 👇👇👇👇 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
به هر حال، مولى در ماه هاى آخر عمر خویش تنها ماندند و گرد و غبار غربت و مظلومیت بر قلب مبارک آن حضرت فرو نشست. گاه، غم و اندوه و غصّه هاى جانکاهشان را جرعه جرعه مى نوشیدند و در نهان خانه دل فرو مى بردند و گاه، لب به شکوه و شکایت مى گشودند و مردم کوفه را سرزنش و ملامت مى کردند، و گاه از خواصى که تا آخرین لحظه حیاتشان به او وفادار مانده بودند یاد کرده و آنان را به خاطر پایمردى شان مى ستودند و اوصافشان را براى مردم بیان مى کردند. حضرت در آخرین هفته عمر پربرکت خود در کوفه بر روى سنگى ایستادند و در حالى که، پیراهن پشمى بر تن داشتند و شمشیرشان را با بندى از لیف خرما حمایل کرده بودند و در پاهایشان نعلینى از لیف خرما بود و پیشانى شان پینه بسته بود، با دلى پر از غم و اندوه فرمودند: «اى مردم، من موعظه هایى را که پیامبران براى امتشان بازگو کرده بودند در میان شما نشر دادم و وظیفه اى را که اوصیاى پیامبران نسبت به امت آنان پس از مرگشان داشتند، در مورد شما به انجام رساندم، با تازیانه ام شما را ادب کردم ولى مستقیم نشدید، و با نواهى الهى شما را پیش راندم، ولى جمع نشدید، خدا خیرتان بدهد! آیا توقع دارید امامى غیر از من با شما همراه گردد و راه حق را به شما نشان دهد؟ آگاه باشید! آنچه از دنیا روى آورده بود پشت کرده، و آنچه پشت کرده بود روى آورده و بندگان برگزیده خدا آماده رحیل گردیده اند و بهاى اندک دنیاى فانى را به پاداش کثیر آخرت، که فناپذیر نمى باشد فروخته اند. راستى برادرانمان که خونشان در صفین ریخت و امروز زنده نیستند چه زیان دیده اند؟ خوشا به حالشان که نیستند تا این غصه هاى گلوگیر را خورده و از این آب هاى ناگوار بنوشند! به خدا سوگند آنان خدا را ملاقات کردند و خدا پاداششان را داده و آنان را پس از خوف در خانه امن خویش جاى داد. کجا هستند برادران من؟ همان ها که سواره به راه مى افتادند و در راه حق قدم برمى داشتند. کجاست عمار؟ کجاست ابن تیهان؟ و کجاست ذوالشهادتین؟ و کجایند اشباه آنان از برادرانشان که بر جانبازى پیمان بسته بودند و سرهایشان براى ستمگران فرستاده شد؟! آه بر برادرانم; همان ها که قرآن را تلاوت مى کردند و به کار مى بستند و در واجبات تدّبر مى کردند و آن را برپا مى داشتند. سنت ها را زنده نگه داشته و بدعت ها را مى میراندند. اگر به جهاد دعوت مى شدند و مى پذیرفتند و به رهبر خویش اعتماد و اطمینان داشته و از او پیروى مى کردند.41 نوف بکایى پس از نقل این خطبه مى گوید: هنوز یک جمعه نگذشته بود که ابن ملجم (لعنة اللّه علیه) امام على(علیه السلام)را به شهادت رساند.42 ------------------------------------------- پایان  خط اغفال به خصوص خواص و نخبگان از تاثیر دشمن ، یکی از خطوط القائی و تبلیغاتی دشمن است.امام خامنه ایی دامت برکاه 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
چرا کسانی که از اغتشاشگران در ایران حمایت کردند از معترضین در فرانسه حمایت نمیکنند؟؟ 👈آنهایی که ایران را محکوم به نقض حقوق بشر میکنند چرا فرانسه و پلیسش را بخاطر بد رفتاری با مردم خود محکوم و یا مسئولینش را تحریم نمیکنند؟؟؟ 🔺احیانا بایدن رئیس جمهور آمریکا اظهار نظری ندارد؟؟؟ 🔺رسانه های همسو ،فضای مجازی، بی بی سی ،عنترنشنال،منو تو،وامثال این رسانه ها نمی خواهند پوشش حداقل یکساعته بدهند؟! 👈بله تمام ماجرای آشوب در ایران برای تجزیه ی آن بود اما هنوز نفهمیدند دوران ستم شاهی وبَرده شاهی غربی تمام شده، اینجا نه بحرینی را میتوانند تجزیه کنند و نه آذربایجان و نه آب ها و کوه های سرزمینی ما...امروز حاکم کشورِ ایران مقتدر ولایت فقیه با پشتوانه ی مردمی که هر خانه اش رابگردید یا رزمنده است یا جانباز ویا شهید/ اینجا ایران شهید پرور است که ۸ سال جنگید یک وجب از خاکش را به اجنبی نداد اینجا پر از ذخائریست که یادگاران فرزندان روح الله در آن نفس می کشند بله هنوز شیمیایی هدیه های آلمان به بعث عراق جان فرزندان خمینی کبیر ره را میگیرد هنوز بدن های پر از آهن جنگ تحمیلی بر پیکر رزمندگان اسلام نقش بسته و تاریخ ایران اسلامی پر از پرورش تفکر جبهه و جنگ است یک روز در مرز خود جنگیدیم و روزی در فرامرز ها رفتیم و بینی استکبار را به خاک مالیدیم اینجا روح مدافعین حرم حافظ و نگهبان انقلاب مهدی عج است/دشمن،ایرانی را نشناخته ،ایرانی یعنی جنگ تا پیروزی ایرانی یعنی پیرو و مطیع امامش دامت برکاته ایرانی یعنی 👈صدای شیون شیطان گوش فلک را کر کرده تا نفس های اخرش راهی نمانده...   📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️روش های شیطانی در جنگ نرم (بخش اول) 🔹 میان و ، ایمان و کفر، عدالت و ظلم، جنگی دائمی است. بنابر گزارش‌های قرآنی، این جنگ حتی پیش از وجود بشر نیز وجود داشته است. از این رو فرشتگان، به خلافت آدمی بر زمین به سبب پیشینه فسادها، جنگ‌ها و خونریزی‌ها اعتراض می‌کنند و اصولا خواهان آفرینش موجودی مرید و مختار به نام آدم نیستند تا خلافت الهی را در زمین به عهده گیرد. پس از آفرینش حضرت آدم (ع) نیز زمانی کوتاه نگذشت که دوباره جنگ میان حق و باطل و ایمان و کفر آغاز شد و ابلیس از جنیان به سبب سابقه دیرین عبادت و پرستش الهی و ماده آفرینش خود، از خداوند می‌خواهد تا خلافت را به جای آدم (ع) به او واگذار کند، اما چون ادله و برهان الهی در مورد تقدم آدم (ع) خاکی بر جن آتشی را شنید و مامور به سجده اطاعت و ولایت از وی شد، زیر بار نرفت و کفر ورزید و عصیان نمود. پس کینه آدم (ع) را به دل گرفت و جنگ با وی را آغاز کرد. 🔹براساس گزارش‌های قرآنی، جنگ نخست میان و (ع) بود. بنابراین باید را به عنوان مبتکر و دانست. از آن جایی که براساس آموزه‌های قرآنی، اولیای جنی و انسی ابلیس، به عنوان شیاطین در جنگ میان حق و باطل و ایمان و کفر شراکت مستقیم و جدی دارند، بازخوانی روش‌ها و در می‌تواند مومنان را ضمن آگاهی بخشی از وضعیت و روش‌های دشمن، مهیای شناسایی راه‌های مقابله نماید. نویسنده با توجه به این فرضیه به سراغ آموزه‌های قرآنی رفته تا روش‌های شیطانی در جنگ نرم را تبیین کند. 💠جنگ نرم، جنگ اندیشه‌ها و رسانه‌ها 🔹 برخلاف جنگ سخت که بر جسم و بدن و فیزیک متمرکز است، بر جان‌ها و اندیشه‌ها و قلب‌ها متمرکز می‌شود. از این رو، ابزارهای جنگی در آن نیز بسیار متفاوت می‌باشد. در این راستا به سبب کاربرد بسیار زیاد و قوی در این جنگ، آن را نامیده و برخی دیگر نیز به سبب تاثیرگذاری بر روان مخاطب آن را گفته اند. با این همه نمی‌توان جنگ نرم را محدود به این امور کرد، چرا که ، جنگ همه جانبه‌ای برای تسخیر قلوب، جان‌ها و اندیشه‌هاست. بنابراین از همه ابزارها از جمله رسانه استفاده می‌کنند تا مدیریت شخص و یا جامعه را در اختیار گیرند و او را همدل و در نهایت همراه خویش سازند. به سخن دیگر، هدف از جنگ نرم، نه تسلط بر جسم‌ها بلکه جان‌هاست؛ چنان که جنگ نرم نه حذف فیزیکی، بلکه همدلی و همراهی روحی مخاطب و تسخیر قلوب و همراه کردن آن با دشمن پیشین است. 🔹شاید بهترین تعبیر در بیان هدف در جنگ نرم، همان واژه اولیاء است. به این معنا که هدف در جنگ نرم، تبدیل دشمن به اولیاء است. از آن جایی که دو جریان اصلی در تاریخ بشریت در برابر هم قرارگرفته اند، می‌توان گفت که هدف از جنگ نرم از سوی هر دو رقیب دیرین، تبدیل دشمن به اولیاء الله یا اولیاء الشیطان است. خداوند در آیات بسیاری به این مطلب توجه می‌دهد که مومنان باید همواره مواظب باشند تا از اولیاء الله به اولیاء الشیطان تبدیل نشوند، چرا که جنگ امت اسلام و امت کفر با رهبری ائمه الایمان و ائمه الکفر همواره ادامه خواهد داشت تا این که امت اسلام بر امت کفر غلبه کند. ... نویسنده: خلیل منصوری منبع؛ وبسایت پژوهشکده باقر العلوم 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️روش های شیطانی در جنگ نرم (بخش دوم) 🔸براساس گزارش‌های قرآنی، جنگ نخست میان و (ع) بود. بنابراین باید را به عنوان مبتکر و دانست. از آن جایی که براساس آموزه‌های قرآنی، اولیای جنی و انسی ابلیس، به عنوان شیاطین در جنگ میان حق و باطل و ایمان و کفر شراکت مستقیم و جدی دارند، بازخوانی روش‌ها و در می‌تواند مومنان را ضمن آگاهی بخشی از وضعیت و روش‌های دشمن، مهیای شناسایی راه‌های مقابله نماید. 🔹 می‌کوشد تا خود را به عنوان یک پدیده و جریان غالب بر جوامع بشری مطرح کند، و در این راه از همه توشه و توان خود بهره می‌گیرد. این جریان سعی دارد تا به عنوان یک پدیده که نمای اصلی جامعه است مطرح باشد، به گونه‌ای که دیگر جریان‌های فکری و رفتاری اصولا دیده نشود یا به چشم نیاید. بر این اساس از همه روش‌ها برای خودنمایی و چیرگی بهره می‌برد و و و زشت و باطل را زیبا و حق جلوه دادن را به عنوان مهمترین اصول چیرگی به کار می‌گیرد. خداوند از مومنان می‌خواهد تا مواظب های این جریان باشند و با ایجاد مرزهای شفاف میان خودی و غیرخودی، اجازه ندهند تا همانگونه که با شبهه سازی، و کفر را قوی جلوه می‌دهند، با فروپاشی مرزها میان خودی و غیرخودی، اهل کفر خود را به عنوان اولیاء مومنان مطرح سازند. 🔹با نگاهی به آیات قرآن، از جمله آیه ۲۸ و ۱۷۵ سوره آل عمران، ۷۶، ۸۹، ۱۳۹ و ۱۴۴ سوره نساء، و ۵۱، ۵۷ و ۸۱ سوره مائده، و آیات دیگر به سادگی به دست می‌آید که در برنامه می‌کوشد تا مومن را از اولیاء الله و اولیاء المومنین بودن، به ولی ابلیس و اولیاء شیطان تبدیل کند. ولایت در این آیات تنها دوستی صرف نیست، بلکه مراد، نوعی دوستی است که همراه با اطاعت قلبی و ولایت و الگوبرداری باشد، چرا که انسان هایی که به یک شخص از باطن قلب ارادت و مودت دارند، در همه چیز از او الگوبرداری می‌کنند و با جان و دل از فرمان‌ها و رفتارها و گفتارهایش اطاعت می‌کنند و ولایت اطاعت محض از او دارند. از این رو خداوند به مومنان هشدار می‌دهد که هدف از ولایت و دوستی از سوی کافران، چیزی جز ولایت اطاعت از ملت و آیین کفر ایشان نیست؛ 🔹چنانکه در آیه ۱۲۰ سوره بقره می‌فرماید: «وَ لَنْ تَرْضَىٰ عَنْكَ الْيَهُودُ وَ لَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ ۗ قُلْ إِنَّ هُدَى اللهِ هُوَ الْهُدَىٰ ۗ وَ لَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ ۙ مَا لَكَ مِنَ اللهِ مِنْ وَلِيٍّ وَ لَا نَصِيرٍ؛ هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، (تا به طور کامل، تسلیم خواسته‌های آنها شوی، و) از آیین (تحریف یافته) آنان، پیروی کنی. بگو: هدایت، تنها هدایت الهی است! و اگر از هوی و هوسهای آنان پیروی کنی، بعد از آنکه آگاه شده‌ای، هیچ سرپرست و یاوری از سوی خدا برای تو نخواهد بود». در اینجا یهودیان و مسیحیان به سبب اینکه نوعی کفر را در پیش گرفته‌اند، در برابر جریان تاریخی ایمان و اسلام قرار داده شده‌اند و به مومنان هشدار داده می‌شود که ایشان جز به دست کشیدن از آیین حق، ایمان، عدالت و اسلام، خشنود نمی شوند و این تا رسیدن به این نتیجه از سوی آنان ادامه خواهد داشت. در آیه ۲۰ سوره کهف بر این نکته تاکید می‌شود که جنگ و خود را به اشکال مختلف تا حذف فیزیکی و یا حذف فکری و عدالت ادامه می‌دهد و می‌کوشد تا اینگونه، گفتمان غالب بر جامعه بشری گردد و به عنوان یک پدیده اجتماعی بر جامعه چیره و مسلط باشد. ... نویسنده: خلیل منصوری منبع؛ وبسایت پژوهشکده باقرالعلوم (ع) 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
سرباز گمنام: شنیدید بعضی ها میگن اگه ماکربلا بو.دیم به نظرت توسپاه امام حسین(ع)بودیم یا یزید؟؟؟؟ 👇طبق منطق با یک امتحان ساده به این جواب میرسیم😊 🔥سرسخت ترین دشمن اسلام زمان امام حسین(ع) کی بود؟؟؟ ✅جواب:یزید اگه ازیزیدمیپرسیدی مهم ترین مخالف ودشمن توکیه چی جواب میداد؟؟؟🤔 ✅میگفت حسین خب حالاسوال اینجاست الان توزمان ما دشمن اسلام کیه؟؟؟؟🤔 سوره مائده آیه 82 جواب روداده 😊👇 لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلَّذینَ آمَنُوا الْیهُودَ وَ الَّذینَ أَشْرَکُوا؛ به طور مسلّم (ای پیامبر) دشمن ترین مردم نسبت به مؤمنان را، یهود و مشرکان خواهی یافت. خب الان ازنخست وزیریهودی اسرائیل بپرسی مهم ترین دشمن شماکیه چی جواب میده ؟؟؟ ✅جواب:سیدعلی خامنه ای وجمهوری اسلامی ایران به جواب رسیدی🤔 اگرعشق به سیدعلی وجمهوری اسلامی ایران دردلت نبودبدان که اگرزمان امام حسین(ع)بودی درسپاه یزیدشمشیربه دست بودی 💔 اینجاست که سردارسلیمانی عزیزاینگونه وصیت کرد: امروزقرارگاه حسین بن علی(ع) ایران است.جمهوری اسلامی حرم است،اگراین حرم ماند،دیگرحرم هامیمانند.اگردشمن این حرم راازبین برد،حرمی باقی نمیماند.نه حرم ابراهیمی(ع)ونه حرم محمدی(ص) والله والله والله این خیمه اگرآسیب دید،بیت الله الحرام ومدینه حرم رسول الله ونجف،کربلا،کاظمین ومشهدباقی نمیماند قرآن آسیب میبیند. 🇮🇷 🇮🇷 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 شما در سوراخها خزیده و دست به جنایاتی ابلهانه زده‌اید که به خیال خام خود ملت شهیدپرور و فداکار را با این اعمال وحشیانه بترسانید. نمی‌دانید که در قاموس واژه وحشت نیست. 📚صحیفه نور ،جلد ١۵ ،صفحه ۵٢ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🔵🔵🔵 جوانان را در گرداب رسانه ها دریابیم 🖊 محمد باقر زاهدی اصل 🍏 یکی از نقاط ضعف بسیار مهم نظام ما عدم ارتباط گیری مناسب و به موقع با نوجوانان و جوانان وطن عزیزمان ایران می باشد می توان گفت این امر در طی سالیان گذشته شروع شده و علیرغم هشدارهای صریح رهبر معظم انقلاب ، دلسوزان انقلاب و اجتماع نسبت به این گسست و افتراق عمیق می دادند اما این جدایی روز به روز بیشتر شد و شوربختانه آنچه را که همگان انتظار آنرا می کشیدند اتفاق افتاد حال بیاییم در حوزه های گوناگون این گسست و کم کاری ها را مرور نماییم و ببینیم چگونه باعث شدیم تا جوانان عزیزمان در گرداب هجوم‌های فرهنگی و اقتصادی تنها بگذاریم تا دشمنان ما آنان را قتل عام فکری و فرهنگی نمایند 1⃣ _ حوزه سینما و سریال را باید مهمترین کانونی نام نهاد که معلوم نیست طی ۳۰ سال گذشته فرمان و سیاست گزاری آن دست چه کسانی بوده است و بر سر آن چه آورده اند ! ارائه فیلمهای سیاه و تحقیر آمیز و پر از پیامهای ناامید کننده از ایران و عنصر خانواده و همچنین الگو سازی سلبریتی های ضد فرهنگی سینمایی در ذهن جوانان و عدم ارائه درست ارزشهای ملی و دینی و تمدنی ایران برای جوانان 2⃣ _ عدم ارائه فرهنگ درست ایرانی و اسلامی برای نوجوانان و جوانان در عرصه های اجتماعی و سیاسی و اقتصادی 3⃣_ عدم گفتگو با جوانان و عدم سهم دهی و مشارکت دادن آنان در امور اجرایی و فرهنگی کشور 4⃣ _ عدم وجود کانونی قدرتمند و اقناع ساز برای پاسخ به شبهات و سوالات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی جوانان 5⃣ _ تحویل کامل فضای ذهنی جوانان و نوجوانان ما به رسانه ها و فضای مجازی رها شده و برنامه های ماهواره ای و اینتر نشنال و بی بی سی و من و تو بوده است 6⃣ _ فاصله عجیب فکری مدیران جامعه با واقعیات روز و عدم درک خواسته های جوانان ما 7⃣ _ بیکاری و فقر و بی برنامگی برای جوانان ما که باعث شده آنها خود را در رسیدن به آرزوها و رویاهای خود در ایران کاملا شکست خورده ببینند 8⃣ _ عدم توانایی میلیونها جوان در امر ازدواج و وجود میلیونها جوان دختر و پسر مجرد در کشور می باشد که انواع عقده های روانی و شکست ها را در آنها ایجاد کرده است 9⃣ _ دو گانگی در گفتار و رفتار عملی مسئولان و نوع و نحوه زندگی آنها و فرزندانشان متاسفانه اثری بسیار بد بر ذهن و روان و انتظارات جوانان ما برجای گذاشته است و نوعی عدم اعتماد کامل میان این دو ایجاد کرده است 0⃣1⃣_ اخبار مکرر اختلاسها و دزدی‌های کلان برخی از مدیران موجب گردیده اعتماد در ذهن جوانان از میان برود و کل مجموعه را یک مشت دزد متصور نماید همه این موارد مورد اشاره را می توان گفت عاملهای اصلی فاصله جوانان و نگرش‌آنها با نظام دانست واین امریست بسیار خطرناک 🍏 البته باید گفت در وقایع اخیر بیش از ۹۸ درصد از جوانان عزیز ما علیرغم دلخوری های شدید خود نسبت به وضعیت موجود (( نه بزرگی )) را به ضد انقلاب و بیگانگان گفتند و هرگز طبق خواسته های آنها به میدان نیامدند واین را باید نشانی از بلوغ ملی و عرق ملی و میهنی آنان دانست که متاسفانه بسیاری از سیاسیون و سلبریتی های ما آنرا نداشتند جوانان ملی خود را رها نکنیم زیرا بهترین و وفادارترین و کم خواسته ترین جوانان دنیا را ایران عزیز ما دارد والعاقبه للمتقین 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
10.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠ما همـه افق هـای معنـوی انسانیت هارا در شهــ🌷ـدا تجربه کردیم . . . 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi