🌸شکوفه های انقلاب 🌸
🔲 این یک دعوت صادقانه است (1) ◻️سامان دادن یک آشوب با ضریب رسانهای و آن را در یک کشور به یک بحران
🔲 این یک دعوت صادقانه است (2)
◻️مشکل اصلی این جریان های سیاسی سابقه دار این است که هنوز نتوانسته اند نسبت خود را با مهمترین سند چهل سال آینده انقلاب، یعنی بیانیه گام دوم این نسخه ی پیشرفت کشورمشخص نمایند. در حالیکه راه نجات همه این جریان ها یعنی بقای آنها در سپهر سیاسی آینده انقلاب فهم عمیق این بیانیه و همسویی با آن است. کلید اصلی این بیانیه نقش آفرینی جوانان در جامعه پردازی و تمدن سازی است. البته در مرحله ی بعد این جریان ها باید توجه کنند آنچه رهبری از جوانان خواسته یک نقش نمایشی نیست تا به مرحوم قول گل آقا با تزریق اقلیتی از آنان به اندام تحتانی خود انجام وظیفه نموده باشند
◻️جامعه ایران و بخصوص جوانان ما به دنبال اصلاح نارسایی هاست، جامعه ما به دنبال عدالت است، جامعه ما به دنبال اصول و ارزشهای اعتقادی خود است، جامعه ما به دنبال اعتدال و پرهیز از تندروی و کندروی است و همه اینها در بیانیه گام دوم تبیین شده است و هیچ یک از این شاخص ها به ضرر دیگری نادیده گرفته نشده است
◻️مسئله مهم در این میان داستان شیر پیر زخم خورده نظام سلطه است. این موجودِ رو به افول اگر نتواند قرق گاه خود را حفظ کند، نابود خواهد شد. بنابراین او به یک قدرت نمایی نیاز دارد. اما هر حرکتی آخرین رمق های او را هم از بین خواهد برد. لذا گهگاه ناامیدانه هوس حمله به شیر جوان قدرتمند مقاومت اسلامی در جهان و مرکز آن ایران به سرش می زند. اما تنها چیزی که در نهایت به فکرش می رسد حیله ورزی است. داستان جنگ شناختی، داستان جنگ نرم، داستان تحریف واقعیات، بزرگنمایی ضعفها و نادیده گرفتن پیشرفت و اقتدار کشور و داستان تغییر ذهنیت ها، تنها سناریوی مهم در دستور کار این شیر پیر در حال زوال است. نکته مهم آن است که مبادا جریان های داخلی نسبت به عربده های این پیر در حال زوال بترسند یا آنکه به این قدرت نمایی زبونانه طمع ببندند.
◻️سال ۹۹ سال عبور از بی ثباتیها و سال ۱۴۰۰ سال برداشتن قدمهای محکم برای ورود اطمینان بخش به چله ی دوم انقلاب است. مشکل معیشت، مشکل کرونا و مشکل جنگ تبلیغاتیِ ذهنیت ساز و تحریف کننده سه مسئله مهم ما در این مقطع است. متاسفانه برخی از گرایشهای تندروانه ی بعضی از جریان های سیاسی اکنون بجای همدلی ملی، فرصت طلبانه بیشترین لطمه را در همین جنگ تبلیغاتی به نظام می زنند. در حالیکه همه گروهها و جریانهای سیاسی می توانند مسئولانه مشکلات سال ۹۹ را با هم به پایان رسانده و آینده سیاسی خود را برای ورود به قرن پانزدهم هجری در همین سال تضمین کنند. این یک دعوت صادقانه برای همه این جریان هاست. آنها که در گذشته اسراف کرده اند آنها هم سال جاری را فرصتی بر ای بازگشت بدانند
◻️البته اقلیتهای تند روی داخلی بدانند نظام اسلامی با قدرت از این بحران ها عبور خواهد کرد. فقط میزان هزینههای این عبور، بستگی به رفتار جریانهای داخلی دارد. اگر آنها هوشیاری و همراهی متعهدانه نسبت به کشور و آینده خود داشته باشند، این هزینه ها حداقلی است و الا کشور با هزینه های بیشتر بالاخره از این بحران ها هم عبور خواهد کرد آنچه می ماند خداحافظی طبیعی تندروها از جامعه سیاسی کشور خواهد بود. این مسئله را خود تندروهایی که اکنون گروگان رفتار افراطی خود درگذشته بوده و برای بازگشت به نظام هر روز به این در و آن در می زنند گواهی می دهند.
◻️این یک پیام التماسی و از سر اضطرار نیست. بگذار شیطان های بیرونی و درونی چنین القا کنند. اما انقلاب تصمیم گرفته است با حضورسیل آسای لشکرهای جامعه ساز جوانان از این عقبه هم عبور کند. حال اگر کسی می خواهد بر اشتباه خود پافشاری کند باز هم صبر کند
پایان
✍🏻یادداشتی از حجت الاسلام ثقفی، مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی
⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی
♦️ @BFANIS
_________________________
🇮🇷@shokofehaiEngelab40
「شکوفه های انقلاب」
🌟 ویژه ولادت امام كاظم علیه السلام
امام کاظم فرمودند: مثَلُ الدنيا مَثَلُ ماءِ البحرِ؛ كُلَّما شَرِبَ مِنهُ العَطشانُ ازدادَ عَطَشاً حتّى يَقتُلَه... حکایت دنيا حکایت آب درياست؛ هر چه تشنه از آن بنوشد، تشنه تر می شود تا اینکه سرانجام (عطش) او را مى كشد.
📖 تحف العقول، ص ۷۲۵
_________________________
🇮🇷@shokofehaiEngelab40
「شکوفه های انقلاب」
🔰انقلاب اسلامی، برآورنده ی مقصود ائمه علیهم السلام
📌امام خامنهای :
🔻«ما امروز برآورندهی همان مقصودی هستیم که ائمه (علیهم السّلام) برای آن مبارزه کردند و به خاطر آن به شهادت رسیدند. ائمه (علیهم السّلام) مبارزهشان و تلاش بلند مدتشان برای این بود که حکومت اسلامی، یعنی حاکمیت اسلام در جامعه تأمین بشود.... این مقصود در طول تاریخ اسلام بعد از صدر اول تا امروز برآورده نشده است. ..... امروز ما توانستهایم اسکلت این جامعه را به وجود بیاوریم. تا این اسکلتِ کلی با همهی خصوصیات و ریزهکاریها یک جامعهی اسلامی بشود، راه زیادی در پیش است بلاشک؛ اما مهم این است که جامعهای و نظامی با این خصوصیات و با این چهارچوب در دنیا بنیانگذاری شد؛
🔺پس ما برای اینکه قدر این نعمت را بدانیم ...، باید بدانیم برای این هدف و مقصود چه مجاهدتهائی در طول تاریخ انجام گرفته، چه نفوس طیبهای قربانی شدند،... و یکی از این تلاشها، تلاش سی و پنج سالهی موسی بن جعفر(علیهالسّلام) است. سی و پنج سال مبارزه، مجاهدت، زندان رفتن، بارها تبعید شدن، در یک محیط رعب زندگی کردن، دوستان زیادی را با زحمت جمع کردن، احکام الهی را در زیر فشار اختناق دستگاه حاکم آن روز منتشر کردن و عمری را با این شیوه گذراندن. این یک خصوصیت از خصوصیات زندگی موسی بن جعفر است.» ۱۳۶۴/۰۱/۲۳
🌸🌺 میلاد باسعادت حضرت امام موسی ابن جعفرالکاظم علیهماالسلام مبارک 🌺🌸
____________________
🇮🇷@shokofehaiEngelab40
「شکوفه های انقلاب」
38.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_تصویری
🔧⚙نماهنگ"جَهـــــشتـولیـــد"🔧⚙
🔩بایدکهازکالایایـرانیحمایتکرد...🔩
🌹گروه سرود عاشقان ولایت
@merajiha_znj
_____________________
🇮🇷@shokofehaiEngelab40
「شکوفه های انقلاب」
#مبانی
#دشمن_شناسی
🔴🔴 پنج دشمن اصلی جامعه نبوی 🔴🔴
🔺دشمن اول🔺
🔻پنج دشمن اصلی، این جامعهی[اسلامی] تازه متولّد شده «درمدینه» را تهدید میكنند:
📌 یك دشمن، كوچك و كماهمیت است؛ اما درعینحال نباید از او غافل ماند. یك وقت ممكن است یك خطر بزرگ به وجود آورد. او كدام است؟ قبایل نیمهوحشی اطراف مدینه.
به فاصلهی ده فرسخ، پانزده فرسخ، بیست فرسخ از مدینه، قبایل نیمهوحشیای وجود دارند كه تمام زندگی آنها عبارت از جنگ و خونریزی و غارت و به جان هم افتادن و از همدیگر قاپیدن است.
📌 پیغمبر اگر بخواهد در مدینه نظام اجتماعیِ سالم و مطمئن و آرامی به وجود آورد، باید حساب اینها را بكند. پیغمبر فكر اینها را كرد. در هر كدام از آنها اگر نشانهی صلاح و هدایت بود، با آنها پیمان بست؛ اول هم نگفت كه حتماً بیایید مسلمان شوید؛ نه، كافر و مشرك هم بودند؛ اما با اینها پیمان بست تا تعرّض نكنند. پیغمبر بر عهد و پیمانِ خودش، بسیار پا فشاری میكرد و پایدار بود؛ كه این را هم عرض خواهم كرد. آنهایی را كه شریر بودند و قابل اعتماد نبودند، پیغمبر علاج كرد و خودش سراغ آنها رفت.
🔹️ این سریههایی كه شنیدهاید پیغمبر پنجاه نفر را سراغ فلان قبیله فرستاد، بیست نفر را سراغ فلان قبیله، مربوط به اینهاست؛ كسانی كه خوی و طبیعت آنها آرامپذیر و هدایتپذیر و صلاحپذیر نیست و جز با خونریزی و استفادهی از قدرت نمیتوانند زندگی كنند. لذا پیغمبر سراغ آنها رفت و آنها را منكوب كرد و سر جای خودشان نشاند.
_______________________
🇮🇷@shokofehaiEngelab40
「شکوفه های انقلاب」
🌹حدیث روز
🌷الإمامُ الهاديُّ عليه السلام :
- - -النّاسُ فِي الدّنيا بِالأموالِ ، و في الآخِرَةِ بِالأعمالِ
- - -مردم در دنيا با اموال سر و كار دارند و در آخرت با اعمال.
▫️بحارالانوار، ج78، ص368
_______________________
🇮🇷@shokofehaiEngelab40
「شکوفه های انقلاب」
#پوستر | رام شدنی است
▫️اینکه ارز همین طور افسار پاره کند و قیمتش روزبهروز بالا برود، بد است، این جزو کارهای کوتاهمدّت است که بایستی مسئولین انجام بدهند. البته این موضوع بیش از آنچه دلایل اقتصادی داشته باشد، دلایل امنیّتی ـ سیاسی دارد. (رهبر معظم انقلاب اسلامی 1399/5/10)
______________________
🇮🇷@shokofehaiEngelab40
「شکوفه های انقلاب」
🌸شکوفه های انقلاب 🌸
#مبانی #دشمن_شناسی 🔴🔴 پنج دشمن اصلی جامعه نبوی 🔴🔴 🔺دشمن اول🔺 🔻پنج دشمن اصلی،
#مبانی
#دشمن_شناسی
🔴🔴 پنج دشمن اصلی جامعه نبوی 🔴🔴
🔺دشمن دوم🔺
🔻پنج دشمن اصلی، این جامعهی[اسلامی] تازه متولّد شده [درمدینه] را تهدید میكنند:
📌 دشمن دوم، مكه است كه یك مركزیّت است. درست است كه در مكه حكومتِ به معنای رایج خودش وجود نداشت؛ اما یك گروه اشرافِ متكبّرِ قدرتمندِ متنفّذ با هم بر مكه حكومت میكردند. اینها با هم اختلاف داشتند، اما در مقابل این مولود جدید، با یكدیگر همدست بودند.
🔸پیغمبر میدانست خطر عمده از ناحیهی آنهاست؛ همینطور هم در عمل اتّفاق افتاد. پیغمبر احساس كرد اگر بنشیند تا آنها سراغش بیایند، یقیناً آنها فرصت خواهند یافت؛ لذا سراغ آنها رفت؛ منتها به طرف مكه حركت نكرد. راه كاروانیِ آنها از نزدیكی مدینه عبور میكرد؛ پیغمبر تعرّض خودش را به آنها شروع كرد، كه جنگ بدر، مهمترینِ این تعرّضها در اوّلِ كار بود. پیغمبر تعرّض را شروع كرد؛ آنها هم با تعصّب و پیگیری و لجاجت به جنگ آن حضرت آمدند. تقریباً چهار، پنج سال وضع اینگونه بود؛ یعنی پیغمبر آنها را به حال خودشان رها نمیكرد؛ آنها هم امیدوار بودند كه بتوانند این مولود جدید - یعنی نظام اسلامی - را كه از آن احساس خطر میكردند، ریشه كن كنند. جنگ اُحد و جنگهای متعدّد دیگری كه اتّفاق افتاد، در همین زمینه بود.
🔹آخرین جنگی كه آنها سراغ پیغمبر آمدند، جنگ خندق - یكی از آن جنگهای بسیار مهم - بود. همهی نیرویشان را جمع كردند و از دیگران هم كمك گرفتند و گفتند میرویم پیغمبر و دویست نفر، سیصد نفر، پانصد نفر از یاران نزدیك او را قتل عام میكنیم؛ مدینه را هم غارت میكنیم و آسوده برمیگردیم؛ دیگر هیچ اثری از اینها نخواهد ماند.
🔸قبل از آنكه اینها به مدینه برسند، پیغمبر اكرم از قضایا مطّلع شد و آن خندق معروف را كَند. یك طرف مدینه قابل نفوذ بود؛ لذا در آنجا خندقی تقریباً به عرض چهل متر كَندند. ماه رمضان بود. طبق بعضی از روایات، هوا بسیار سرد بود؛ آن سال بارندگی هم نشده بود و مردم درآمدی نداشتند؛ لذا مشكلات فراوانی وجود داشت. سختتر از همه، پیغمبر كار كرد. در كندن خندق، هرجا دید كسی خسته شده و گیر كرده و نمیتواند پیش برود، پیغمبر میرفت كلنگ را از او میگرفت و بنا میكرد به كار كردن؛ یعنی فقط با دستور حضور نداشت؛ با تنِ خود در وسط جمعیت حضور داشت.
🔹كفّار، مقابل خندق آمدند، اما دیدند نمیتوانند؛ لذا شكسته و مفتضح و مأیوس و ناكام مجبور شدند برگردند. پیغمبر فرمود تمام شد؛ این آخرین حملهی قریش مكه به ماست. از حالا دیگر نوبت ماست؛ ما به طرف مكه و به سراغ آنها میرویم.
🔸سال بعد از آن، پیغمبر گفت ما میخواهیم به زیارت عمره بیاییم. ماجرای حدیبیّه - كه یكی از ماجراهای بسیار پُرمغز و پُرمعناست - در این زمان اتّفاق افتاد. پیغمبر به قصد عمره به طرف مكه حركت كرد. آنها دیدند در ماه حرام - كه ماه جنگ نیست و آنها هم به ماه حرام احترام میگذاشتند - پیغمبر به طرف مكه میآید. چه كار كنند؟ راه را باز بگذارند بیاید؟ با این موفّقیت، چه كار خواهند كرد و چطور میتوانند در مقابل او بایستند؟ آیا در ماه حرام بروند با او جنگ كنند؟ چگونه جنگ كنند؟ بالاخره تصمیم گرفتند و گفتند میرویم و نمیگذاریم او به مكه بیاید؛ و اگر بهانهای پیدا كردیم، قتلعامشان میكنیم.
🔹پیغمبر با عالیترین تدبیر، كاری كرد كه آنها نشستند و با او قرارداد امضاء كردند تا برگردد؛ اما سال بعد بیاید و عمره بجا آورد و در سرتاسر منطقه هم برای تبلیغات پیغمبر فضا باز باشد. اسمش صلح است؛ اما خدای متعال در قرآن میفرماید: «انّا فتحنا لك فتحا مبینا»؛ ما برای تو فتح مبینی ایجاد كردیم. اگر كسانی به مَراجع صحیح و محكم تاریخ، مراجعه كنند، خواهند دید كه ماجرای حدیبیّه چقدر عجیب است. سال بعد پیغمبر به عمره رفت و علیرغم آنها، شوكت آن بزرگوار روزبهروز زیاد شد. سال بعدش - یعنی سال هشتم - كه كفّار نقض عهد كرده بودند، پیغمبر رفت و مكه را فتح كرد، كه فتحی عظیم و حاكی از تسلّط و اقتدار آن حضرت بود.
🔸بنابراین پیغمبر با این دشمن هم مدبّرانه، قدرتمندانه، با صبر و حوصله، بدون دستپاچگی و بدون حتّی یك قدم عقبنشینی برخورد كرد و روزبهروز و لحظهبهلحظه به طرف جلو پیش رفت.
📢 بیانات در ۱۳۸۰/۲/۲۸
______________________
🇮🇷@shokofehaiEngelab40
「شکوفه های انقلاب」
﷽
📺 پخش زنده
🔶️گفتار هایی پیرامون تحول معنوی🔶️
باسخنرانی:
🔷️ حجتالاسلاموالمسلمین اکبری
🗓 سه شنبه ۲۱ مردادماه
🕣 ساعت ۱۹:۳۰
🌐 لینک پخش زنده:
https://www.aparat.com/tahavol_manavi/live
#سهشنبهها
#تحول_معنوی
🌹حدیث روز
اَلزُّهْدُ فِي اَلدُّنْيَا اَلرَّاحَةُ اَلْعُظْمَى
ـــــــــــــــــــ❤️ـــــــــــــــــــ
بی رغبتی به دنیا بزرگترین آسایش است.
ـــــــــــــــــــ📗ـــــــــــــــــــ
[غررالحکم ح۱۳۱۶]
______________________
🇮🇷@shokofehaiEngelab40
「شکوفه های انقلاب」
🗓۲۲ ذی الحجه سالروزشهادت میثم تمار
♦️امام خمینی(ره):پیروان علی و فاطمه و اولاد روحانی و جسمانی آن بزرگواران همواره با حکام جائر مقابله کردند. عماریاسر، عمر مبارک خود را در مقابله گذراند تا سرانجام در سن نود سالگی به دست «فئۀ باغیه» به شهادت رسید. میثم تمار، این زبان گویای اسلام تا آنجا گفت و گفت که جلادان معاویه علیه اللعنه زبانش را بریدند، دستهایش را قطع کردند و بدترین شکنجهها را به او دادند. ۴۱/۱۲/۲۹
♦️رهبرمعظم انقلاب:درصدر اسلام، آن کسانیکه ممدوح واقع شدند، بیش از آنچه که بخاطر نماز و عبادتشان ممدوح واقع شوند، بخاطر مواضع سیاسی و مجاهدتشان ممدوح واقع شدند. ما ابیذر و عمار و مقداد و میثم تمار و مالک اشتر را کمتر به عبادتشان مدح میکنیم. تاریخ، اینها را به آن مواضع، تعیین کننده میشناسد؛ خیلی از بزرگان که مورد مذمت قرار گرفتند، به خاطر شرب خمر و بینمازی مذمت نشدند؛ به خاطر عدم حضور در آنجائی که حضورشان لازم بود، مذمت شدند. تاریخ، اینجوری ثبت کرده؛ نگاه کنید، ببینید! ۸۹/۱/۱۶
______________________
🇮🇷@shokofehaiEngelab40
「شکوفه های انقلاب」
@ebratha_ir