فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقاحت پزشکان بقدری زیاد شده که ابلاغ کردهاند "اگر رزیدنت، یک جراحی را انجام دهد و پزشک هم در خانه خوابیده باشد، باید ۹۰ درصد دستمزد این جراحی را به پزشک بدهید!"
محمد شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستار:
🔹 مافیای پزشکسالار در وزارت بهداشت، در هر دولتی حضور دارد. باید اذعان کنم وزیر بهداشت در ایران هیچ کاره است، البته خودش هم ذی نفع است!
🔹چرا باید آموزش وزارت بهداشت برخلاف سایر رشتهها در اختیار وزارت علوم نباشد؟
🔹در بیمارستانهای دولتی پزشک کار نمیکند ولی حقوقهای چند ده میلیونی دریافت میکنند. همه کارها را کارآموزها به نام آموزش انجام میدهند.
➖➖➖➖➖➖➖
@shomareshmakooszohor
امروز فاصله ما برای کشف حقیقت تنها یک سرچ ساده است
🔺عکس هشت سال پیش تکتیراندازهایی که برای رهایی گروگان مستقر شده بودن رو گذاشته و هشتگ زده اصفهان خونین!
🔺پن: در این دنیای پر از دروغ و شایعه و فریبهای رسانهای گاهی برای رسیدن به اصل موضوع و کشف حقیقت کافیست یک سرچ ساده انجام دهید.
#سواد_رسانه_ای
➖➖➖➖➖➖➖
@shomareshmakooszohor
🔴 علت خشکسالی از دید روایات:
♻️ قال الصادق علیه السلام:
اذا جار الحکام فى القضاء امسک القطر من السماء
هرگاه حاكمان در قضاوت ستم كنند، باران آسمان باز داشتهشود.
من لايحضره الفقيه: ج۱ ص۵۲۴
♻️ قال السجاد علیه السلام:
الذُّنُوبُ الَّتِي تَحْبِسُ غَيْثَ السَّمَاءِ، جَوْرُ الْحُكَّامِ فِي الْقَضَاءِ وَ شَهَادَةُ الزُّورِ وَ كِتْمَانُ الشَّهَادَةِ.
گناهانى كه بارش باران را باز مى دارد، عبارتند از: قضاوت ظالمانه، شهادت دروغ و كتمان شهادت.
معاني الأخبار، النص، ص: 271.
♻️ قال الرضا علیه السلام:
إِذَا کَذَبَ الْوُلَاةُ حُبِسَ الْمَطَرُ
هرگاه حاکمان دروغ بگویند، باران حبس می شود.
میزان الحکمه ج۳ ص۲۸۶
🔻🔻🔻
👈 خشکسالی و نباریدن باران دست حکومت نیست و حداقل در شرایط فعلی از دولت انتظاری نمی توان داشت. باید چشم به آسمان دوخت و از خدا طلب باران رحمت کرد. علت نباریدن باران را نیز بایستی در منابع دینی جستجو و مشکل را علاج نمود. حقانیت و مشروعیت نظام و انقلاب، نافی آن نیست که کارگزاران در امر قضا ظلم نکنند یا ضابطان گزارش خلاف واقع ندهند که می تواند از مصادیق روایات فوق محسوب شود.
🔴 جانباز 70 درصد مدافع حرم پر کشید
➖➖➖➖➖
⏰ @shomareshmakooszohor
🔴برخی رسانههای #اسرائیل به نقل از منابع ناشناس میگویند #ایران اکنون توانایی آغاز غنی سازی بیش از ۹۰ درصد گاز اورانیوم را در اختیار دارد.
➖➖➖➖➖
⏰ @shomareshmakooszohor
⭕️ راه الی کوهن؟!
🔺توییت قابل تامل یک کاربر در خصوص کنش گری های فریدون عباسی دوانی
➖➖➖➖➖➖➖
@shomareshmakooszohor
🔴 #فوری
🔸یک شاهد عینی در فردو در گفت و گو با خبرگزاری وستانیوز از واکنش پدافند هوایی منطقه هسته ای فردو به اهداف هوایی مشکوک و مهاجم در آسمان این منطقه خبر می دهد...
‼️در این حادثه پدافند هوایی واکنش حساس و دقیقی به اهداف مشکوک در این منطقه داشته است...
👈فعلا کانال ما رسما این خبر را تایید و یا تکذیب نمی کند.
📚 منبع کانال #مجاهـدنـیوز
➖➖➖➖➖
⏰ @shomareshmakooszohor
🔴 سیطره ترکیه بر شمال سوریه/العالم
✡☠ مقدمات خروج #سفیانی و جنگ #قرقیسیا
➖➖➖➖➖
⏰ @shomareshmakooszohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بازخوانی / حجاریان نفرات ساواک و مهره های پهلوی را در وزارت اطلاعات استخدام کرد. از جمله کشمیری قاتل شهید رجایی و نیز سعید امامی.
❗️ضارب سعید امامی استخدام شده توسط خودش بود
✍ ببینید این نفوذیها علاوه بر جرایم امنیتی ۴۰ سال اقتصاد مملکت را به روز سیاه انداختن
👈 از افشاگریهای سخنرانی سال ۹۷ علیرضا پور مسعود
➖➖➖➖➖➖➖
@shomareshmakooszohor
🔴در چندمین مرحله طرح The Great Reset قرار داریم
‼️مقالهای که لینک آن در ادامه پیوست شده است؛ توسط Mike Yeadon نوشته شده؛ وی در این مقاله؛ طی ۶ مرحله طرح The Great Reset را شرح داده است:
1⃣معرفی یک تهدید و القای هراس در مردم دنیا؛ از دسامبر ۲۰۱۹ تا مارس ۲۰۲۰
2️⃣القای دودستگی و اختلاف در جوامع بر سر روشهای مقابله با پندمی؛ بیاعتبار نشان دادن روشهای درمان دیگر، اعمال فشارهای غیر ضروری و ... از مارس تا دسامبر ۲۰۲۰
3️⃣عرضه و تبلیغ واکسن؛ از دسامبر ۲۰۲۰ تا جون ۲۰۲۱
4️⃣اعمال محدودیت برای افراد واکسننزده و معرفی پاسپورت واکسن؛ جون تا اکتبر ۲۰۲۱
5️⃣اختلال در زنجیره توزیع، کمبود مواد غذایی، و برقراری حکومت نظامی؛ از نوامبر ۲۰۲۱ تا مارس ۲۰۲۲
6️⃣سقوط بازارهای مالی و سهام؛ بیارزش شدن دلار و دیگر ارزهای جهانی؛ ورشکستگی شرکتهای بزرگ؛ معرفی پول دیجیتال جهانی؛ لغو تمام بدهیها و مالکیتهای خصوصی؛ کوپنی کردن مواد غذایی به شرط واکسن هر ۶ ماه یکبار.
#ریست_بزرگ
#the_great_reset
📂 https://speakingaboutnews.com/mike-yeadon-sent-this-out-we-are-approaching-stage-5-of-the-great-reset
#ریست_بزرگ
#اخرالزمان
➖➖➖➖➖➖
⏰ @shomareshmakooszohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴توجه کنید منافقین به همین راحتی با ساختن فیلم یا متن های ساختگی در فضای مجازی،جهت فریب اذهان ساده لوح است. تا به خیال خامش از آب گل آلود ماهی بگیرد. فریب نخوریم...
#سواد_رسانه
➖➖➖➖
⏰ @shomareshmakooszohor
هدایت شده از سلطان نصیر
مقامات مصری به خیابان ابوالهول لقب بزرگترین موزه فضای باز جهان را دادهاند و امیدوارند که به زودی به جاذبه جدید گردشگری این کشور بدل شود
شامگاه پنجشنبه مصر شاهد تحقق پروژهای طولانیمدت بود که در چارچوب مراسمی باشکوه جشن گرفته شد: بازگشایی خیابان باستانی ابوالهول.
به گزارش فرارو، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و خالد العنانی، وزیر گردشگری و آثار باستانی این کشور، سفیران کشورهای خارجی و شماری از چهرههای شناختهشده را برای حضور در مراسم بازگشایی این خیابان دعوت کرده بودند
مقامات مصری به خیابان ابوالهول لقب بزرگترین موزه فضای باز جهانرا داده اند و امیدوارند که به زودی به جاذبه جدید گردشگری این کشور بدل شود.
خیابان ابوالهول مسیری را دربرمیگیرد که مجموعه معابد لکسور و کارناک را به هم متصل میکند و در دو طرف آن حدود ۱۳۵۰ مجسمه با بدن شیر و سر انسان قرار دارد.
خیابان ابوالهول در سال ۱۹۴۹ میلادی کشف شد. باستانشناسان در دهههای پس از آن نیز بازماندههای دیگری در ارتباط با این خیابان را کشف کردند.
بازسازی این خیابان باستانی در سال ۲۰۰۵ شروع شد اما به خاطر مشکلات مالی و همچنین تلاطمهای سیاسی در مصر بارها متوقف شده بود.
ارابههای فرعونی و صدها هنرمند در مراسم پرخرج افتتاحیه راه سههزار ساله کباش، معروف به راه ابوالهول، در اقصر مصر شرکت کردند.
اجراهای مراسم افتتاحیه به الهام از جشنی باستانی طراحی شد که هر سال در این مسیر اجرا میشد.
همچنین موسیقی این اجرا بر اساس داستانهای مکتوب به خط هیروگلیف بر دیوارهای معبد تنظیم شد.
مصر امیدوار است که این رخداد به احیای صنعت گردشگری این کشور کمک کند. این صنعت از تحولات سیاسی و همهگیری کرونا آسیبهای زیادی دیده بود.
منبع : خبرگزاری فرارو
@soltannasir
هدایت شده از سلطان نصیر
بسم الله الرحمن الرحیم
در اوایل سال جاری مراسم رژه مومیایی ها در مصر برگزار شد که بنده مفصل بدان پرداختم. اینبار با چندساعت تاخیر از برگزاری این مراسم جدید اطلاع یافتم. با اینحال تصمیم نداشتم به تحلیل مراسم بپردازم. اما چون دیدم که دیگر کانال ها آنگونه که باید و شاید به مراسم حداقل از جنبه آیینی آن نپرداختند. بنده به اصرار چندتن از دوستان و خوانندگان، توضیح مختصری در مورد این مراسم ارائه و مراسم را از جنبه آیینی و زمان برگزاری آن تحلیل می نمایم. بنابراین در این تحلیل مختصر قرار نیست به بررسی جزئیاتی نظیر تعداد اجرا کنندگان و یا نوع لباسشان و امثال این مسائل بپردازم. ابتدا توضیحی در مورد مراسم اوپت : 👇
{ماه بعد (ماه دوم در گاهشماری مصریان) زیر نفوذ جشن اوپت ۱ (opet)، در ارتباط با فرعون و پدر مقدس او آمون ۲ (_رع) بود. در این جشن پادشاه بایستی به معبد القصور (همان معبد لوکسور) در طیوه می رفت تا قدرت شاهی کسب کند. تا پایان پادشاهی جدید، این رویداد به بخشی از ایدئولوژی رسمی پادشاهی بدل شد و احتمالا مطابق روش مرسوم، تاجگذاری را نیز شامل می شد.}(دین های دنیای باستان سارا ایلز جانستون ص ۲۴)
{...با اطمینان می توان گفت در پایان امپراطوری جدید، جشن های مهمی برگزار می شده که در آن ها، تماشاچیان شاهد انتقال ایزد آمون از 👈کارناک تا القصور (لوکسور) یا شاهد حرکت او در رود نیل به سوی غرب و رسیدن او به دیرالبحری (جشن دره) یا مدینه حابو (جشن اوپت) بوده اند. در این روزها به شرکت کنندگان خبرهای غیبی اعطا می شده است. }(کتاب دین های دنیای باستان سارا ایلز جانستون ص 25)
{جشن اوپت برای آمون در کارناک، در دومین و سومین ماه سیلاب (تقریبا پایان ژوئن) قایق آمون به سوی جنوب و معبد خدا در القصور سفر می کرد. مراسم شادمانی که بر دیوارهای معبد القصور ثبت شده شامل راه پیمایی های مفصل، گاه با قایق، است. عناصر این راه پیمایی هنوز هم در جشن شیخ ابوالحجاج در القصور که مربوط به سده دوازدهم است. باقی مانده، و قایق یا بود او هنوز از بین خیابان های القصور و در مولد بهاره او حمل می شود. }(کتاب دین های دنیای باستان سارا الیز جانستون ص ۱۰۸)
نکته ۱ : در مورد جشن اوپت می توانید در لینک زیر توصیحات تکمیلی را مطالعه نمایید : 👇
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Opet_Festival
نکته ۲: آمون یا آمون رع، ایزدی غیر از رع معروف است. آمون را یونانیان همتای زئوس دانسته اند. بنابراین وی یک ایزد خورشیدی نمی باشد. برای اطلاعات بیشتر می توانید لینک زیر را مطالعه نمایید.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Amun
نکته ۳: همانگونه که ملاحظه نمودید موعد جشن اوپت تقریبا در پایان ماه ژوئن یعنی در تابستان بوده است و با زمان بازگشایی خیابان ابوالهول در مصر در این برهه ارتباطی ندارد.
نکته ۴: معبد القصور همان معبد لوکسور است که در خبر آمده بود. برای اطلاع بیشتر لینک زیر را مطالعه نمایید: 👇
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Luxor_Temple
نکته ۵: جشن دره هم که به جشن اوپت شباهت دارد در ماه دهم گاهشمار مصری انجام می شده است که باز زمان آن در فصل بهار می شود و ارتباط چندانی با مراسم فوق ندارد.
ادامه دارد...
@soltannasir
هدایت شده از سلطان نصیر
ادامه...👇
🔶اگر قرار بر تحلیل ظاهری باشد. در مراسم افتتاحیه خیابان ابوالهول، جشن اوپت برگزار شد که سابقا در این جشن فرعونان مصر قدرت خویش را از آمون می گرفتند. بنابراین باید این افتتاحیه را به نوعی تاج گذاری فرعون جدید مصر ژنرال السیسی دانست. اما گفته شد که زمان برگزاری مراسم افتتاحیه خیابان ابوالهول در مصر با عید سوکاریس (عید اوزیریس، ایزد دنیای زیرین و داور مردگان ) تقریبا در یک بازه زمانی است. به فقرات زیر توجه نمایید : 👇
{ سوکاریس. در نیمه دوم ماه نوامبر برگزار می شد. در بزرگداشت صورتی از اوزیریس مرتبط با افزایش باروری. مراسم آن شامل مناسک «شیار زدن خاک»، ساختن و دفن کردن ذرت_ مومیایی، و راه پیمایی های قایق سوکاریس بود. }(کتاب دین های دنیای باستان سارا جانستون ص 108)
ملاحظه نمودید که زمان جشن سوکاریس در نیمه دوم ماه نوامبر است. افتتاحیه خیابان ابوالهول نیز درست در همین بازه زمانی یعنی در 25 نوامبر انجام شده است. در کتاب تاریخ هرودوت آنجا که وی جشن ها و اعیاد مصریان باستان را نقل می نماید به نکته جالبی در مورد جشن اوزیریس اشاره می نماید که توجه شما را بدان جلب می نمایم: 👇
{61: این بود آن چه که در بوتسیاس می کنند؛ در مورد چگونگی برگزاری جشن ایزیس در بوزیریس پیس از این سخن گفتم. گفتم که پس از قربانی، دهها هزار نفری که از زن و مرد گرد آمده اند به سینه زنی می پردازند. به افتخار کدام خدا چنین می کنند? به من اجازه نداده اند چیزی بگویم. 85 برخی از مردم کاریا که در مصر زندگی می کنند از این نیز فراتر می روند زیرا پیشانی خود را با خنجر می شکافند که این خود نشان می دهد مصری نیستند و خارجی هستند.
62: وقتی برای قربانی کردن در سائیس گرد می آیند، همگی در شب چراغ روشن می کنند و در اطراف خانه های خود می گذارند. این چراغ ها بشقابهایی هستند پر از نمک روغن با فتیله ای شناور روی آن تمام شب می سوزد. این جشن را «عید چراغ ها» می نامند. 87 مصریانی که مستقیما در مراسم شرکت نمی کنند و به تماشا می ایستند نیز چراغ هایشان را روشن می کنند و حتی کسانی که به سائیس نرفته اند در سراسر مصر چراغ می افروزند. این چراغانی همگانی برای چیست و در آن شب برای کدام خدا چنین می کنند? در این باره متن مقدسی وجود دارد.} (تاریخ هرودوت کتاب دوم بند 61 و 62)
نکته مهم: مرحوم ثاقب فر مترجم فرهیخته کتاب تاریخ هرودوت در دو پی نوشتی که بر این دو بند از تاریخ هرودوت دارند به نکات جالبی اشاره می نمایند. : 👇
{85: پیداست که منظور اوزیریس است. در عصر سفلی عید (عزای بزرگ) اوزیریس به جشن ایزیس تبدیل شد.
87: هدف از روشن کردن چراغ در آیین تدفین مصریان، دور کردن ارواح مردگانی بود که شب سرگردان مانده بودند؛ در این جا منظور جشن های اوزیریس است. هرودوت بعدا خواهد گفت که دریاچه مقدس معبد سايیس صحنه مراسم خاص برانگیختن «شور» خداست. }(تاریخ هرودوت چاپ اساطیر جلد اول کتاب دوم ص 331)
همانگونه که ملاحظه نمودید جشن اوزیریس تقریبا در نیمه دوم ماه نوامبر با روشن کردن چراغ ها همراه بوده است که از این جنبه به حنوکای یهودیان شباهت دارد. مصریان باستان در طول سال چندین جشن داشتند که با روشن کردن چراغ همراه بوده است. یکی از این جشن ها مربوط به اوزیریس بوده است. جالب است که بخشی از این جشن ها به مرور زمان به روم باستان نیز انتقال یافته بود. به نظر بنده احتمالا بخشی از اعمال عید ملی حنوکا که توسط خاخام ها وضع شده است تقلید از اعیاد رومیان بوده که در آن زمان بر یهودیان استیلا داشته اند. و این اعمال به طریق اولی خود ریشه در مصر باستان داشته است که بنی اسرائیل چند قرن در آن ساکن بوده اند.
در لینک زیر توضیحاتی در مورد زمان برگزاری جشن های مصریان باستان آمده است: 👇
https://www.ucl.ac.uk/museums-static/digitalegypt/ideology/festivaldates.html
در این لینک نیز توضیحاتی در مورد جشن خویاک khoiak یا همان سوکاریس آمده است. و به این مهم اشاره شده که بخش اصلی مراسم جشن در طی هشت روز انجام می شده است. یادآور می شوم که جشن ملی حنوکا نیز هشت روز و نُه شب به طول می انجامد : 👇
https://www.ucl.ac.uk/museums-static/digitalegypt/ideology/khoiak.html
در این لینک نیز توضیحات جالبی در مورد چرایی روشن کردن چراغ در جشن خویاک (سوکاریس) آمده است و نویسنده از جنبه نمادشناسی به این مهم اشاره می نماید که روشن کردن چراغ در این جشن نشان از دورانی است که ایزیس همسر اوزیریس با روشن کردن چراغ در هر شب تکه های جسد همسر خویش را پیدا می نماید. البته نویسنده مقاله به اشتباه زمان جشن خویاک را در تابستان می داند که طبق آنچه پیشتر آوردیم در نیمه دوم ماه نوامبر است : 👇
https://www.google.com/amp/s/isiopolis.com/2021/02/07/a-new-festival-of-light-for-isis/amp/
ادامه...👇
@soltannasir