🔴پردهبرداری فائزه هاشمی از اختلافات با برادرش/ محسن بدش نمی آمد بعد از فوت بابا ما را کنترل کند
♦️فائزه هاشمی در گفتگو با روزنامه شرق: خودم به محسن گفتم که حتما ثبت نام کن. به خاطر جریاناتی که اتفاق افتاد، همه معتقد بودیم که رد صلاحیت می شود اما گفتیم ثبت نام کن و دعا کن که رد صلاحیت شوی. زیرا مردم در این دوره رای نمی دهند و ضایع نشوی.
♦️{درباره نامه نگاری مناقشه برانگیز با محسن}: خانومش سر به سر ما می گذاشت و می گفت نامه هایتان را از این به بعد من رد و بدل می کنم، چرا در رسانه ها به هم حرف می زنید اما خودش تماس نگرفت
♦️من نامه را در رسانه ها دیدم که منتشر شده است. من هم که پاسخ دادم به او چیزی نگفتم و در رسانه ها منتشر کردم. همدیگر را هم که دیدیم، دعوا نکردیم. او خندید و من هم خندیدم
♦️موقعی که بابا فوت کرد، محسن بدش نمی آمد که ما را کنترل کند و اختیار خانواده را حتی از لحاظ مسائل سیاسی و حرف ها و فعالیت های ما بدست بگیرد. یکی دوبار نیز به من گیر داد که چرا همچنین حرفی زدی و می خواهی سر همه ما را به باد بدهی که دعوا کردیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 حرکت تانکرهای آبرسان سپاه به سمت خوزستان
♦️ تانکرهای آبرسان سپاه به سمت روستاها و شهرهایی که در استان خوزستان دچار کم آبی هستند حرکت کردند.
▪️ایستاده در خط مقدم
🏴مروری بر برخی فعالیتهای جهادی مرحوم استاد محمدحسین فرجنژاد
بین دوستان به سادهزیستی و روحيهٔ جهادی شناخته میشد. اما میتوان ویژگی شاخص او را ایستادن در خط مقدم نبرد، دانست. هر نقطهای که تشخیص میداد، جبهه آنجاست اما عرصه خالیست. از یک رو ریشهها و ساز و کارهای صهیونیزم جهانی را مطالعه میکرد و در روی دیگر ترفندها و نفوذهای بهائیت را برملا میساخت. راه که در این عرصهها هموارتر میشد، با نگاه مولدش و هبهٔ داشتههای خود، مجموعههایی را به جریان میانداخت و روحیهٔ جهادیاش را در آنها اشراب میکرد. اما خودش را محدود و راکد نمیدید. بار دیگر با نگاهی جریانشناسانه به معنویتهای انحرافی و کاذب در سینما میپرداخت که دو کتاب «اسطورههای صهیونیستی در سینما» و « فرقهها، عرفان وارهها و مکاتب صهیونیستی» نتیجه این بعد از زندگی جهادیاش بود.
همیشه به رسانه و فهم دقیق از آن توجه داشت چرا که رسانه را سلاح بهروز دشمن میدانست. از مطالعات دین و رسانه در مرکز پژوهشهای صدا و سیما گرفته تا دبیری کارگروه فقه و رسانه در برخی از موسسات مطالعاتی فقهی در قم و از عضویت در هیأت مدیره انجمن مطالعات فضای مجازی و تا مشارکت در تاسیس و عضویت در انجمن سواد رسانه حوزه همه از همین نگاه نشأت میگرفت. میراثش در این ساحت نیز ستودنیست؛ برگزاری دورههای مستمر نخبگانی در موضوع سواد رسانه با مخاطب طلاب و دانشجویان، سالها تدریس رسانه به طلاب حوزهای علمیه خواهران و طلاب غیر ایرانی در جامعهالمصطفی با رویکرد تربیت کنشگر فعال از جمله میراث ماندگار اوست.
در روزهایی که کرونا خیلیها را خانهنشین کرده بود، باز هم او منشاء اثر بود. در گوشهای با عدهای اهل رسانه، طرح آنچه باید کرد را مینوشت، در قرارگاهی تلاش میکرد عملیات رسانهای دشمن و روش خنثیسازی آن را تبیین کند و در گوشهای با جهادیهای دل میدان در مانور مواسات شرکت میکرد.
با اینکه در چندین دانشگاه تدریس میکرد و مولف و پژوهشگر شناخته شدهای در حوزهٔ خود بود، در کنار اینکه معاونت پژوهشی قرارگاهی راهبردی -وابسته یکی از نهادهای انقلابی- را برعهده داشت و فرصتهای مادی بسیاری داشت اما زندگی بسیار سادهاش درون خانهای اجارهای در محلهٔ پردیسان قم در جریان بود و همپای همیشهگیاش یک موتور CDI قدیمی بود و به معنای واقعی خود را وقف انقلاب و حوزه کرده بود.
استاد جهادی، مرحوم محمدحسین فرجنژاد اهل ابرقوی یزد بود، اشتیاق دین و علم دینی به قم کشاندش و دغدغهٔ محرومین و مستبصرین راهی سیستان و بلوچستانش میکرد.
اشارات مقام معظم رهبری او را به دل میدان جهاد اقتصاد مقاوتی کشاند و فهم دقیق جنگ شناختی را کار ویژههای اصلی او ساخت.
مهدی فراهانی، سخنگوی اورژانس، در اینباره گفت: «این حادثه که در بلوار الغدیر، روبهروی ورودی پردیسان رخ داده، متاسفانه ۵ کشته برجای گذاشته است.»
وی افزود: «در این حادثه طبق گزارشات میدانی، موتورسیکلت دارای ۵ سرنشین بوده است که پس از برخورد با خودروی سواری ۲۰۶، ۴ سرنشین موتورسیکلت در دم جان باختند و مصدوم دیگر که کودکی ۴ ساله بدحال بوده است، پس از دریافت اقدامات درمانی مناسب توسط کارشناسان فوریتهای پزشکی، به مرکز درمانی منتقل شده است.»
وی گفت: «راننده خودروی سواری نیز در این تصادف جان خود را از دست داده و سرنشین خودرو پس از دریافت اقدامات درمانی به مرکز درمانی منتقل شده است.»
فرد راکب موتور سیکلت، دکتر محمدحسین فرجنژاد از مولفان و محققان و اساتید سواد رسانهای کشور و از اعضای هیئت مدیره فضای مجازی حوزه بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 چکمه سرباز سپاه بر صورت دختر افغانی‼️‼️
کذب رسانه😱
🔹 تهدیدات فضای مجازی را جدی بگیریم....
🔹 تصاویر در فضای مجازی معصوم نیستند....
🔹 در فضای مجازی هم خدا هست و تقوا لازم است..
🔹ملاحظات اخلاقی، فرهنگی ، امنیتی، حفاظتی جدی بگیریم...
🔹تعداد لایک های دیگران نشانه حقانیت متن، عکس و صحت کلام و استوری ارسالی ما در گروه ها و صفحات نیست!
🔹فضای مجازی بازار نامحرمان است. یوسف دین را به ثمن بخس نفروشیم!
#زود_باور_نکنیم
#زود_بازنشر_نکنیم
#زود_لایک_نفرستیم
#زود_قضاوت_نکنیم
#زود_استوری_نکنیم
#سواد_رسانه
🔻مجازات تولد فرزند سوم در چین لغو شد
🔹دولت چین بعد از لغو سیاست تکفرزندی و تشویق والدین برای تولد فرزند دوم، مجازات و محدودیتها برای تولد فرزند سوم را هم کنار گذاشت.
🔹چین قصد دارد تا سال ۲۰۳۵ سیاست جمعیتی خود را مدرن سازی کند تا یک «ساختار جمعیتی بی عیب و نقص» در این کشور ایجاد شود.
🔹کارشناسان هشدار دادهاند در صورت تغییر نکردن روند فعلی، تا سال ۲۰۲۵، سالخوردگان ۳۵ درصد جمعیت چین را تشکیل خواهد داد.
✅سید عليرضا آل داود در برنامه غیرمحرمانه شبکه دوم سیما 18 تیر:
⭕️در فضای مجازی با یک ولنگاری تاسف بار روبرو هستیم.
⭕️ یک جریان غربگرا داخل کشور که میگوید از فرق سر تا نوک پا باید غربی شویم، وقتی به حکمرانی رسانه ای سایبری غرب میرسد، کلا از غربگرایی فاصله می گیرند و فاز خود را تغییر میدهد.
⭕️فضای مجازی داخل کشور ما مانند یک خانه بی در و دیوار است.
⭕️اگر از فردا صبح بحث بسیار مهم حکمرانی فضای مجازی در کشور ما شروع شود حداقل از آمریکا که از دهه 80 ميلادی به فکر این نوع حکمرانی بوده است عقب تر هستیم.
در بحث سواد رسانه ای نیز حداقل 45 سال از غرب عقب تر هستیم و شاهد فقر شدید سواد رسانه ای در میان مدیران، مسئولان و مردم هستیم.
🔴منشأ اصلی مشروعیت نظام جمهوری اسلامی از دیدگاه اسلام چیست؟
♦️امام خامنه ای : مشروعیّت این نظام به تفکّر اسلامى و به استوارى بر پایهى اسلام است؛ مشروعیّت مجلس و رهبرى هم بر همین اساس است. ۱۳۸۲/۳/۷
♦️در نظام جمهورى اسلامى، اساس حرکت بر پایبندى به مبانى است. آن چیزى که بهعنوان مبدأ مشروعیّت این نظام محسوب میشود، یعنى ولایت الهى که به فقیه منتقل میشود، مشروط است به پایبندى بر احکام الهى.
♦️مشروعیّت من و شما وابسته به مبارزه با فساد، تبعیض و نیز عدالتخواهى است. این، پایهى مشروعیّت ما است. در نظام جمهورى اسلامى مبناى نظام و مشروعیّت نظام متّکى به حق و عدل است. ۱۳۸۹/۴/۷
♦️مشروعیّتِ همهى ارکان و اجزاى نظام اسلامى به رعایت احکام الهى است. ۱۳۷۱/۳/۷