eitaa logo
کانون خدمت رضوی شمس الشموس شهر بهارستان
247 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2.6هزار ویدیو
84 فایل
کانون خدمت رضوی محله ای شمس الشموس شهر بهارستان ☎️ ارتباط با ادمین: @shshadmin ☎️ ارتباط با کانون بانوان و خانواده : @Ya0fatemehza ☎️ روابط عمومی و فضای مجازی : @mediashsh کانال نورالهدی ویژه کودکان : @noorolhodarazavi ☎️ تلفن تماس : 09136856085
مشاهده در ایتا
دانلود
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج: ظهور 💠نشانه ای برای شناخت و تشخيص امام مهدى عجل الله از مدعيان دروغين؛ 🔹امام باقر علیه السلام فرمودند: اگر امر بر شما مُشتَبَه شود «عهد پيامبر خدا، پرچم و سلاح او» و «نفس زکيه» که از فرزندان امام حسين عليه السلام است بر شما مشتبه نميشود [و اينها براى شناخت امام مهدی برايتان کافى ست] و اگر اينها نيز برايتان مشتبه شد «نداى آسمانی» که به اسم و کار او ندا ميدهد، برايتان مشتبه نخواهد شد. (تفسير عياشی، ج1، ص65) 📌علائم ظهور ممکن است از نظر زمانی با ظهور فاصله زيادى داشته باشند، اما علائمی که کارکردشان تعيين هويت و تشخيص عجل الله هستند، بايد نزديک به ظهور رخ دهند تا اين خاصيت در آنها تحقق پذيرد. 🔹امام صادق علیه‌السلام فرمودند: ميان قيام قائم و کشته شدن نفس زکيه تنها پانزده شب فاصله است. (کمال الدين، ب57، ح2) ➖➖➖➖➖➖➖
: از نامه ۴۰ تا نامه ۳۸ ┄┄┅┅✿❀✨🦋✨❀✿┅┅┄┄ 📜 : نامه به يكی از فرمانداران خود 🔹نكوهش يك كارگزار 🔻پس از ياد خدا و درود، از تو خبری رسيده است كه اگر چنان كرده باشی، پروردگار خود را به خشم آورده و امام خود را نافرمانی كردی و در امانت خود خيانت كردی. به من خبر رسيده كه كشت زمينها را برداشته و آنچه را كه می توانستی گرفته و آنچه در اختيار داشتی به خيانت خورده ای، پس هر چه زودتر حساب اموال را برای من بفرست و بدان كه حسابرسی خداوند از حسابرسی مردم سخت تر است. با درود. ┄┄┅┅✿❀✨🦋✨❀✿┅┅┄┄ 📜 : نامه به عمروعاص در سال٣٩ هجری پس از نبرد صفین 🔹افشای بردگی عمروعاص 🔻تو دين خود را پيرو كسی قرار دادی كه گمراهيش آشكار است، پرده اش دريده و افراد بزرگوار در همنشينی با او لكه دار و در معاشرت با او به سبك مغزی متّهم می گردند، تو در پی او می روی و مانند سگی گرسنه به دنبال پس مانده شكار شير هستی، به بخشش او نظر دوختی كه قسمتهای اضافی شكارش را به سوی تو افكند، پس دنيا و آخرت خود را تباه كردی، در حالیكه اگر به حق می پيوستی به خواسته های خود می رسيدی. اگر خدا مرا بر تو و پسر ابوسفيان مسلط گرداند سزای زشتيهای شما را خواهم داد، اما اگر قدرت آن را نيافتم و باقی مانديد آنچه در پيش روی داريد برای شما بدتر است. با درود. ┄┄┅┅✿❀✨🦋✨❀✿┅┅┄┄ 📜 : نامه به مردم مصر در سال٣٨ هجری آنگاه که مالک اشتر را به فرمانداری آنان برگزید 🔹ويژگيهای بی مانند مالك اشتر 🔻 از بنده خدا، علی اميرمؤمنان، به مردمی كه برای خدا به خشم آمدند، آن هنگام كه ديگران خدا را در زمين نافرمانی كردند و حق او را نابود نمودند، پس ستم خيمه خود را بر سر نيك و بد، مسافر و حاضر و بر همگان برافراشت، نه معروفی ماند كه در پناه آن آرامش يابند و نه كسی از زشتيها نهی می كرد. پس از ستايش پروردگار، من بنده ای از بندگان خدا را به سوی شما فرستادم كه در روزهای وحشت نمی خوابد و در لحظه های ترس از دشمن روی نمی گرداند بر بدكاران از شعله های آتش تندتر است او مالك پسر حارث مدحجی است، آنجا كه با حق است سخن او بشنويد و از او اطاعت كنيد، او شمشيری از شمشيرهای خداست، كه نه تيزی آن كُند می شود و نه ضربت آن بی اثر است، اگر شما را فرمان كوچ كردن داد كوچ كنيد و اگر گفت بايستيد، بايستيد، كه او در پيش روی و عقب نشينی و حمله، بدون فرمان من اقدام نمی كند. مردم مصر! من شما را بر خود برگزيدم كه او را برای شما فرستادم، زيرا او را خيرخواه شما ديدم و سرسختی او را در برابر دشمنانتان پسنديدم. ┄┄┅┅✿❀✨🦋✨❀✿┅┅┄┄
🌺☘🌺☘🌺☘🌺☘🌺☘ 🌺نكته‌ها: درباره ایه ۷ سوره بقره ١-آيا سلب قدرت تشخيص، دليل بر جبر نيست؟ اگر طبق آيۀ فوق خداوند بر دلها و گوشهاى اين گروه مُهر نهاده، و بر چشمهايشان پرده افكنده، آنها مجبورند در كفر باقى بمانند، آيا اين جبر نيست؟ 🌺 پاسخ اين سؤال را خود قرآن در اينجا و آيات ديگر داده است و آن اينكه: اصرار و لجاجت آنها در برابر حقّ، تكبّر و ادامه به ظلم و ستم و بيدادگرى و كفر و پيروى از هوسهاى سركش سبب مى‌شود كه پرده‌اى بر حسّ تشخيص آنها بيفتد، كه در واقع اين حالت عكس العمل و بازتاب اعمال خود انسان است نه چيز ديگر. 🌺٢-مهر نهادن بر دلها! در آيات فوق و بسيارى ديگر از آيات قرآن براى بيان سلب حسّ تشخيص و درك واقعى از افراد، تعبير به «ختم» شده است، و احياناً تعبير به «طبع» و «رين» . اين معنى از آنجا گرفته شده است كه در ميان مردم رسم بر اين بوده هنگامى كه اشيائى را در كيسه‌ها يا ظرفهاى مخصوصى قرار مى‌دادند، و يا نامه‌هاى مهمّى را در پاكت مى‌گذاردند، براى آنكه كسى سر آن را نگشايد و دست به آن نزند آن را مى‌بستند و گره مى‌كردند و بر گره مُهر مى‌نهادند، امروز نيز معمول است كيسه‌هاى پُستى را لاك و مهر مى‌كنند. در لغت عرب براى اين معنى كلمۀ «ختم» به كار مى‌رود، البّته اين تعبير در بارۀ افراد بى‌ايمان و لجوجى است كه بر اثر گناهان بسيار در برابر عوامل هدايت نفوذ ناپذير شده‌اند، و لجاجت و عناد در برابر مردان حقّ در دل آنان چنان رسوخ كرده كه درست همانند همان بسته و كيسۀ سر به مُهر هستند كه ديگر هيچ گونه تصرّفى در آن نمى‌توان كرد، و به اصطلاح قلب آنها لاك و مُهر شده است. «طبع» نيز در لغت به همين معنى آمده است امّا «رين» به معنى زنگار يا غبار يا لايۀ كثيفى است كه بر اشياء گرانقيمت مى‌نشيند اين تعبير در قرآن نيز براى كسانى كه بر اثر خيره‌سرى و گناه زياد قلبشان نفوذ ناپذير شده بكار رفته است. و مهمّ آن است كه انسان مراقب باشد اگر خداى ناكرده گناهى از او سر مى‌زند در فاصلۀ نزديك آن را با آب توبه و عمل صالح بشويد، تا مبادا به صورت رنگ ثابتى براى قلب در آيد و بر آن مهر نهد. 🌺٣-مقصود از «قلب» در قرآن: «قلب» در قرآن به معانى گوناگونى آمده است. از جمله: ☘١-به معنى عقل و درك چنانكه در آيۀ ٣٧ سورۀ «ق» مى‌خوانيم: إِنَّ فِي ذلِكَ لَذِكْرى لِمَنْ كانَ لَهُ قَلْبٌ : «در اين مطالب تذكّر و يادآورى است براى آنان كه نيروى عقل و درك داشته باشند» . ☘٢-به معنى روح و جان چنانكه در سورۀ احزاب آيۀ ١٠ آمده است: «هنگامى كه چشمها از وحشت فرو مانده و جانها به لب رسيده بود» ☘٣-به معنى مركز عواطف، آيۀ ١٢ سورۀ انفال شاهد اين معنى است: «بزودى در دل كافران ترس ايجاد مى‌كنم» . 🌺توضيح اينكه: در وجود انسان دو مركز نيرومند به چشم مى‌خورد: 🌺١-مركز ادراكات كه همان «مغز و دستگاه اعصاب است» 🌺٢-مركز عواطف كه عبارت است از همان قلب صنوبرى كه در بخش چپ سينه قرار دارد و مسائل عاطفى در مرحلۀ اوّل روى همين مركز اثر مى‌گذارد، ما بالوجدان هنگامى كه با مصيبتى رو برو مى‌شويم فشار آن را روى همين قلب صنوبرى احساس مى‌كنيم، و همچنان وقتى كه به مطلب سرورانگيزى بر مى‌خوريم فرح و انبساط را در همين مركز احساس مى‌كنيم. 🌟 نتيجه اينكه اگر در قرآن مسائل عاطفى به قلب (همين عضو مخصوص) و مسائل عقلى به قلب (به معنى عقل يا مغز) نسبت داده شده، دليل آن همان است كه گفته شد و سخنى به گزاف نرفته است. 🌺☘🌺☘🌺☘🌺☘🌺☘
🏴برترین اقدام برای حفظ شخصیت زن در اسلام از دیدگاه حضرت زهرا (س) چیست؟ ✍خداوند وقتی در قرآن به معرفی زنان نمونه تاریخ بشریت می‌پردازد، از بانوانی یاد می‌کند که در پرتو حفظ عفت و حیا به درجاتی نائل شدند که تا ابد الگویی برای تمام زنان بلکه مردان عالم شدند. بانوانی مثل حضرت زهرا(س)، حضرت مریم(س) و حضرت آسیه همسر فرعون از جمله نمونه‌های زنان شاخص قرآنی هستند که راه رستگاری را با حفظ این گوهر گرانبها و اثرگذار در ایمان زنان طی کردند. در این بین حضرت زهرا (س) به عنوان شاخص‌ترین چهره معنوی بانوان عالم چنان در حفظ عفاف و حجاب کوشا بودند که در جامعه آن دوران به صفت عفت و حیا شناخته می‌شدند. این بانوی بزرگوار چنان حیا و عفاف را به عنوان یک این فضیلت ارزشی وکمال‌گرایانه که مورد خواست و رضایت خداوند است سرلوحه رفتار خویش قرار داده بود که از تمام نامحرمان حتى از مردان نابینا نیز خود را مى‌پوشاند. در روایتی آمده است که مردی نابینا پس از اجازه گرفتن، وارد منزل امام علی(ع) شد. پیامبر(ص) مشاهده کردند که حضرت زهرا(س) برخاست، فرمودند: «دخترم! این مرد نابیناست». فاطمه(س) فرمود: پدر، اگر او مرا نمی‌‏‌بیند، من او را می‌‏‌نگرم، اگر چه او نمی‌‏‌بیند، اما بو را استشمام می‌کند؛ اِن لَم یَکُن یَرانِی فَانّی أرَآهُ وَ هُوَ یَشُمُّ الرِّیحَ». رسول خدا پس از شنیدن سخنان دخترش فرمود: «شهادت می‌دهم که تو پاره تن من هستی.» 📚مستدرک الوسائل، ج 14، ص 289 حضرت زهرا(س) بانوان را به ارزشی مثل رعایت عفاف و حجاب دعوت می‌کرد. ایشان در یکی از سفارشات خود در تأکید بر رعایت عفاف فرمودند: «بهترین اقدام براى حفظ شخصیت زن آن است که مردى را نبیند و نیز مورد مشاهده مردان قرار نگیرد؛ خَیْرٌ لِلِنّساءِ أنْ لا یَرَیْنَ الرِّجالَ وَ لا یَراهُنَّ الرِّجالُ» 🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹
_وقت عاشقی اللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى🤲 الاِمامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ وَ حُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرى الصِّدّیقِ الشَّهید✨ صَلاةً کَثیرَةً تامَّةً زاکِیَةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَدٍ مِنْ اَوْلِیائِکَ 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شروع صبح بانام توست مولاجان 🍃السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین🍃 اللهم الرزقنازیارت الحسین🤲
🌹🕋 🔮 پیامبر اکرم ص : 🎐 مَثل نماز، مثل است اگر ستون محکم باشد،طناب و میخ ها و چادر،کارایی دارند؛اما اگرستونم بشکند،نه طنابی بکار مےآید و نه میخی ونه چادری 📚 کافی؛ ج۳، ص۲۶۶ 📿 🤲 🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹
✨﷽✨ 🌹ستارالعیوب واقعی چیست؟ ✍ ما ستارالعیوب را به این معنی می‌دانیم که کسی کار گناهی انجام دهد و دیگری آن را بپوشاند. در حالی‌که پوشاندن عیب به معنی پوشاندن یک نقص هم هست. به‌طور مثال، فقر یک عیب نیست؛ اما یک نقص و کمبود است. پس پوشاندن فقر نیز نوعی ستارالعیوب شدن است. همه ما به نوعی و از روی غفلت و نادانی گاهی ناخواسته، یکی از موارد نادر ستار العیوب بودن را رعایت نمی‌کنیم. مثال: در کوچه‌ای که 10 خانواده است، در روز عید قربان، هر کس با هزینه خود در گوشت قربانی یک رأس گوسفند شریک می‌شود؛ ممکن است یک خانواده به علت فقر مالی، نتواند در گوشت قربانی شریک شود و چه بسا عید قربان درب خانه خود را از صبح تا شب ببند تا همسایگان گمان کنند در خانه نیستند. پس ما با این کار باعث می‌شویم فقر آن همسایه بروز کند. باید سعی کنیم این قربانی را در محل دیگری انجام دهیم. یا فرض کنیم با یک گروه 6 نفره به سفر می‌رویم، در جلوی غذاخوری گران‌قیمتی برای ناهار توقف می‌کنیم، یک نفر از جمع، پول زیادی همراه ندارد. 5 نفر داخل غذاخوری برای خرید غذا می‌شویم و آن فردی که پول ندارد، به علت این اشتباه و خودخواهی ما، مجبور می‌شود، عیبش را فاش کند و دیگران بدانند او پول زیاد همراه ندارد، هر چند آن فرد با دلیل‌تراشی، مستقیم به نداشتن پول اعتراف نکند.
💫💫💫💫💫 سلام عرض می کنم خدمت دوستان و محبین آل الله، عزاداریها قبول در گاه احدیت، و دعای مادرمان بی بی دوعالم حضرت زهرا سلام الله علیها بدرقه ی راهتان، ان شاالله هر روز قسمتی از متن خطبه ی فدکیه با ترجمه فارسی را تقدیم حضورتان می کنیم، امید است بخوانید و نشر دهید ،متن کامل خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا(س) 💚💚💚💚💚💚 💫قسمت اول هنگامى كه ابوبكر و عمر تصمیم گرفتند فدك را از حضرت فاطمه سلام الله علیه بگیرند، چون این خبر به ایشان رسید، چادر بر سر نهاد و با گروهى از زنان بسوى مسجد روانه شد، در حالیكه چادرش به زمین كشیده می شد، ، و راه رفتن او همانند راه رفتن پیامبر خدا بود، بر ابوبكر كه در میان عده اى از مهاجرین و انصار نشسته بود وارد شد، در این هنگام بین اوودیگران پرده اى آویختند،آنگاه ناله اى جانسوزاز دل برآورد كه همه مردم به گریه افتادند ومجلس ومسجد بسختى به جنبش درآمد. سپس لحظه اى سكوت كرد تا همه ی مردم خاموش و گریه آنان ساكت شد و جوش و خروششان آرام یافت،آنگاه حضرت زهرا (س) كلامش را با حمد وثناى الهى آغاز فرمود ودرود بر رسول خدا فرستاد،دراینجادوباره صداى گریه مردم برخاست،وقتى سكوت برقرار شد، كلام خویش را دنبال كرد و فرمود: حمد و سپاس خداى را برآنچه ارزانى داشت، و شكر او را در آنچه الهام فرمود، و ثنا و شكر بر او بر آنچه پیش فرستاد، ازنعمتهاى فراوانى كه خلق فرمودوعطایاى گسترده اى كه اعطا كرد،ومنّتهاى بیشمارى كه ارزانى داشت، كه شمارش از شمردن آنها عاجز، و نهایت آن از پاداش فراتر، و دامنه آن تا ابد از ادراك دورتر است، و مردمان را فراخواند، تا با شكرگذارى آنها نعمتها را زیاده گرداند، و با گستردگى آنها مردم را به سپاسگزارى خود متوجّه ساخت، و با دعوت نمودن به این نعمتها آنها را دو چندان كرد. و گواهى میدهم كه معبودى جز خداوند نیست و شریكى ندارد، كه این امر بزرگى است كه اخلاص را تأویل آن و قلوب را متضمّن وصل آن ساخت،ودرپیشگاه تفكرواندیشه شناخت آن راآسان نمود، خداوندیكه چشمها ازدیدنش بازمانده، و زبانها از وصفش ناتوان، و اوهام و خیالات از درك او عاجز مى باشند. موجودات را خلق فرمود بدون آنكه از ماده اى موجود شوند،وآنهارا پدید آورد بدون آنكه از قالبى تبعیّت كنند، آنهارا به قدرت خویش ایجادوبه مشیّتش پدید آورد، بی آنكه در ساختن آنها نیازى داشته و در تصویرگرى آنها فائده اى برایش وجود داشته باشد، جز تثبیت حكمتش و آگاهى بر طاعتش، واظهار قدرت خود،و شناسائى راه عبودیت و گرامى داشت دعوتش، آنگاه بر طاعتش پاداش و برمعصیتش عقاب مقرر داشت، تا بندگانش را از نقمتش بازدارد و آنان را بسوى بهشتش رهنمون گردد.
🌹 از نامه ۳۷ تا نامه ۳۵ ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄ 📜 : نامه به معاويه در سال٣٧ هجری، پیش از آغاز نبرد صفین 🔹افشای ادعای دروغين معاويه 🔻پس خدای را سپاس، معاويه! تو چه سخت به هوس های بدعت زا و سرگردانی پايدار وابسته ای، حقيقت ها را تباه كرده و پيمانها را شكسته ای، پيمانهایی كه خواسته خدا و حجّت خدا بر بندگان او بود. اما پرگویی تو نسبت به عثمان و كشندگان او را جواب آن است كه تو عثمان را هنگامی ياری دادی كه انتظار پيروزی او را داشتی و آنگاه كه ياری تو به سود او بود او را خوار گذاشتی، با درود. ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄ 📜 : نامه به برادرش عقيل نسبت به کوچ دادن دشمن 1️⃣ آمادگی رزمی امام (علیه السلام) 🔻 لشكری انبوه از مسلمانان را به سوی او (بسر بن ارطاه كه به يمن يورش برده بود ) فرستادم هنگامی كه اين خبر به او رسيد، دامن برچيد و فرار كرد و پشيمان بازگشت، اما در سر راه به او رسيدند و اين به هنگام غروب آفتاب بود لحظه ای نبرد كردند، گويا ساعتی بيش نبود كه بی رمق با دشواری جان خويش از ميدان نبرد بيرون برد. برادر! قريش را بگذار تا در گمراهی بتازند و در جدایی سرگردان باشند و با سركشی و دشمنی زندگی كنند، همانا آنان در جنگ با من متّحد شدند آنگونه كه پيش از من در نبرد با رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلم) هماهنگ بودند، خدا قريش را به كيفر زشتی هايشان عذاب كند، آنها پيوند خويشاوندی مرا بريدند و حكومت فرزند مادرم ، پيامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) را از من ربودند. 2️⃣ اعلام مواضع قاطعانه در جنگ 🔻اما آنچه را كه از تداوم جنگ پرسيدی و رأی مرا خواستی بدانی، همانا رأی من پيكار با پيمان شكنان است تا آنگاه كه خدا را ملاقات كنم، نه فراوانی مردم مرا توانمند می كند و نه پراکندگی آنان مرا هراسناک می سازد. هرگز گمان نكنی كه فرزند پدرت اگر مردم او را رها كنند، خود را زار و فروتن خواهد داشت و يا در برابر ستم سست می شود و يا مهار اختيار خود را به دست هركسی می سپارد و يا از دستور هر كسی اطاعت می كند، بلكه تصميم من آنگونه است كه آن شاعر قبيله بنی سليم سروده: «اگر از من بپرسی چگونه ای؟ همانا من در برابر مشكلات روزگار شكيبا هستم. بر من دشوار است كه مرا با چهره ای اندوهناك بنگرند، تا دشمن سرزنش كند و دوست ناراحت شود.» ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄ 📜 : نامه به عبدالله بن عباس پس از شهادت محمدبن ابی بکر در مصر 🔹علل سقوط مصر 🔻پس از ياد خدا و درود، همانا مصر سقوط كرد و فرماندارش محمد بن ابی بكر (كه خدا او را رحمت كند) شهيد گرديد، در پيشگاه خداوند او را فرزندی خيرخواه و كارگزاری كوشا و شمشيری برنده و ستونی باز دارنده می شماريم همواره مردم را برای پيوستن به او برانگيختم و فرمان دادم تا قبل از اين حوادث ناگوار به ياريش بشتابند، مردم را نهان و آشكار از آغاز تا انجام فرا خواندم، عده ای با ناخوشايندی آمدند و برخی به دروغ بهانه آوردند و بعضی خوار و ذليل بر جای ماندند. از خدا می خواهم به زودی مرا از اين مردم نجات دهد. به خدا سوگند اگر در پيكار با دشمن آرزوی من شهادت نبود و خود را برای مرگ آماده نكرده بودم دوست می داشتم حتی يك روز با اين مردم نباشم و هرگز ديدارشان نكنم. ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄