eitaa logo
خط هدایت( امید به آینده)
474 دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
5هزار ویدیو
409 فایل
ادمین @hamidi313
مشاهده در ایتا
دانلود
گفته می‌شود که با فشار دولت، ممکن است مجمع تشخیص مصلحت نظام بخواهد لوایح FATF را تصویب کرده و اجرای آن را به لغو تحریم‌ها مشروط کند. ▪️خط: ۱- تصویب بدون اجرا هیچ ارزش بین‌المللی ندارد و نه‌تنها باعث رفع محدودیت‌ها نخواهد شد، بلکه کشور را برای اجرای آن تحت فشار بیشتری خواهد گذاشت. ۲- امکان داشتن "حق تحفظ" در FATF ، یک دروغ آشکار است. اساساً در هیچ توافقی، حق تحفظ علیه ذات توافق معنی ندارد. خواسته‌های FATF از ایران کاملاً آشکار است. به طور مثال، FATF صراحتاً بیان کرده که اصلاحیه ایران مبنی بر استثناء کردن گروه‌هایی بر اساس اصل ۱۵۴ قانون اساسی و به تشخیص شورای عالی امتیت ملی را نمی پذیرد. همچنین در متن قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، ۸۴ شخص و سازمان ایرانی تحریم شده که با پذیرش ضوابط FATF حتی در داخل ایران این افراد تحریم خواهند شد. ۳- مشخص نیست مبنای مصلحت در مجمع تشخیص چیست! اگر اسلام و قرآن مبنا باشد، مصلحت بستن راه تسلط کفار بر مسلمین (قائده نفی سبیل) است. مع‌الاسف، تفسیر برخی از مصلحت، کوتاه آمدن در مقابل زیاده خواهی‌های دشمن است. ۴- نتیجه سیاست "تنش‌زدایی" و "اعتمادسازی" با دشمن، برجام بود که معلوم نیست کی قرار است از آن افتضاح درس عبرت گرفته شود. ۵- قبلاً گفته می‌شد با تصویب FATF ، مجبور به تحویل دادن حاج قاسم به دشمن خواهیم شد. امروز دشمن به برکت صبراستراتژیک پسابرجامی، سردار دل‌ها را شهید کرده و خونش هنوز می‌جوشد. انتقام که نگرفته‌ایم، هیچ! باز دنبال دادن امتیازات بیشتری به قاتل او هستند! ۶- باید بدانیم که کنوانسیون‌های پالرمو و cft کف خواسته های FATF از ایران می‌باشد نه سقف خواسته ها؛ به عبارت دیگر، مسائلی همچون تضمین وجود نظام شناخت همه‌جانبه مشتری، تضمین استقلال واحد اطلاعات مالی و... که در بیانیه‌های اخیر نیز مورد تاکید واقع شده‌اند نشان می‌دهند استانداردها و تفاسیر این نهاد مانند تصویب دو کنوانسیون، ایستا و ثابت نیست و ارزیابی‌های دوره‌ای از کشورهای مختلف در مجمع عمومی این نهاد نیز موید این پویایی است. در واقع این نهاد مرتباً در حال به روزرسانی خود می‌باشد و حتی در اهداف نیز در سال‌های اخیر به صورت پویا عمل کرده و مواردی همچون اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی را نیز در کنار مبارزه با پول‌شویی و تامین مالی تروریزم در دستور کار خود قرار داده که ایران از نظر دنیای غرب در تمامی این موارد متهم است و باید متحمل هزینه‌های بیشتری شود. ۷- این حد از تذبذب در مجمع تشخیص مصلحت که قرار بود بن‌بست شکن باشد با فلسفه وجودی آن در تناقض است. مجمع باید FATF را قاطع رد کند تا اصلاح‌طلبان هرچند روز یکبار باز آن را زنده نکنند. ۸- باید به شرف امثال مجید انصاری و صدر و باهنر و عارف که از روز اول ثبات فکری داشتند و معتقد بودند که دست دولت را نباید بست، درود فرستاد. چون با این روند هر لحظه بیم آن می‌رود که موافقین فعلی رنگ عوض کرده و خام توجیهاتِ "برجام‌آوران" شوند.
آقای حسن خمینی چه تجربه ای در کار اجرایی دارید جز تولیت حرم امام که آنجا هم سوء مدیریت هست؟ 📝 روزنامه جوان در باره کاندیداتوری سیدحسن خمینی نوشت: 🔹 حسن خمینی سابقه مدیریتی چندانی ندارد. تولیت حرم امام خمینی را با وصیت پدرش و درخواست خود از رهبری، از جوانی و بدون هیچ سابقه مدیریتی بر عهده گرفت که همان هم با کلی انتقادات همراه است. 🔹 او چگونه می‌تواند در رأس یک قوه مدیریت موفق داشته باشد و کشور را اداره کند؟ از سویی آیا با این حجم انتقادات پیرامون سومدیریت حسن خمینی او می‌تواند موج عظیم برانگیزد؟ 🔹 امید اصلاح‌طلبان البته به عملیات‌های رسانه‌ای و دو قطبی‌سازی و تخریب رقیب است، نه اینکه سابقه حسن خمینی نشانی از کارآمدی داشته باشد.
مجتبی_ذوالنوری 🔹 مبنای استدلال ما این است که با توجه به اینکه در حال حاضر تحریم هستیم و مبادلات اقتصادی ما از طریق دور زدن تحریم‌ها امکان‌پذیر می‌شود، پذیرش کنوانسیون‌های پالرمو و CFT طبیعتا مشکلات ما را بیشتر خواهد کرد. 🔸 با پذیرش الزامات گروه اقدام مالی، از جمله الحاق به پالرمو و CFT، سرنخ‌ها و سرپل‌ها و مسیر دور زدن تحریم‌ها از بین می‌رود؛ ✅ همچنین شرکای تجاری ما، واردکنندگان کالاهای ایرانی و مسیر انتقال پول ما لو خواهد رفت و فشار بر شرکای تجاری ما بیشتر خواهد شد؛ 🔹 بنابراین وقتی ریسک ارتباط با ما افزایش یابد، فشارها نیز بیشتر خواهد شد؛ یعنی یا اساساً کالا و پولی جابجا نخواهد شد و یا با هزینه‌هایی به مراتب بیشتر جابجا می‌شود. 💢 تا زمانی که تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه برقرار است، پذیرش این کنوانسیون‌ها به صلاح نیست و راه تنفس در شرایط تحریمی را می‌بندد، ولی اگر تحریم‌ها در عمل برداشته شود و موانع انتقال پول ما دیگر وجود نداشته باشد، آن زمان فرصت برای بررسی‌های لازم و احیانا الحاق به این کنوانسیون‌ها فراهم می‌شود.
پشت پرده نامه خاتمی به رهبری را ببینید
منافع ملی، FATF و بازی های انتخاباتی 🔺«والی ادیمو» نامزد بایدن برای معاونت خزانه داری آمریکا در جلسه سنا می گوید: راه گریز ایران از تحریم را می‌بندم! وزارت خزانه داری با دقت هرگونه تلاش ایران برای گریز از تحریم‌ها و سوء استفاده از نظام بانکداری بین‌المللی را زیر نظر خواهد گرفت. 🔹ریچارد نفیو طراح تحریم های ایران و نویسنده کتاب هنر تحریم ها که با اطمینان اظهار میکرد تحریم های آمریکا چنان دادوستد با ایران را مشکل کرده که حتی اقلام قانونی را نمی تواند دریافت کند، روز گذشته به سمت معاونت نماینده ویژه دولت بایدن در امور ایران انتخاب شده. 🔹بایدن تیم خود را بر اساس تداوم فشار حداکثری با تحریم های هوشمند بسته. اما اقدام راهبردی ایران برای لغو تحریم ها با خروج از پروتکل الحاقی نشان داد ایران برای شکست نهایی فشار حداکثری مصمم است و موضعی واحد، صریح و قاطع دارد. 🔹امروز کشور توانسته از طریق دور زدن تحریم ها مبادلات اقتصادی داشته باشد و چنانکه سخنگوی کمیسیون اصل نود گفته روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت بفروشد. کنوانسیون های پالرمو وCFT راه های ورود ارز را شناسایی و مشتریان نفت ایران را می سوزاند. تا زمانی که تحریم ها برقرار است، پذیرش کنوانسیون ها یعنی خود تحریمی و اجازه دادن به ادامه فشار حداکثری! 🔻حالا خودتان دلیل این همه اصرار و جنجال آفرینی رسانه های زنجیره ای (بخوانید پیاده نظام دولت آمریکا) و برخی سیاست مداران کم خرد پیرامون FATF را تصور کنید! نیاز مبرم به دوقطبی سازی دم انتخابات برای تغییر محاسبات. شیوه ای تکراری برای جابجایی اولویت های جریانات سیاسی و تردید افکنی بر منافع ملی حتی میان جریان انقلابی و در نهایت نجات راهبرد فشار حداکثری! پ.ن: در چنین شرایطی دلیل تعویق چندباره و مصلحت آمیز جلسه مجمع تشخیص مصلحت برای تعیین تکلیف لوایح FATF چه معنایی می تواند داشته باشد؟
یادداشت مهم جان کری خطاب به بایدن :سریع تر برجام را احیا کنید؛خطر نابودی کامل توافق جدی است 🔹تهران نشان داده آماده است به تعهدات بازگردد 🔹پایان برجام یعنی جنگ ایران و آمریکا 🔹بایدن به دنبال فشار بیشتر بر تهران نباشد ؛این موضوع با عث تضعیف شدن وی می شود 🔷جان کری وزیر خارجه دولت اوباما در یادداشتی نوشت :سیاست دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق ایران ، با اعمال حداکثر فشار برای حداقل سود ناکام بود. ایالات متحده از توافق هسته ای ایران خارج شد و تحریم ها را علیه تهران وضع کرد. اما این اقدامات ایران را مهار نکرد و رهبران این کشور را به گسترش فعالیتهای غنی سازی هسته ای تشویق کرد. نتیجه این امر نوسانات منطقه ای بیشتر و افزایش خطر درگیری مستقیم بین واشنگتن و تهران بود. 🔷براساس گزارش گروه ترجمه پیام اقتصاد وی ادامه داده است :رئیس جمهور جو بایدن می داند که باید این مارپیچ خطرناک نزولی را معکوس کند. بایدن بازگشت به توافق نامه ای که رئیس سابق او ، رئیس جمهور باراک اوباما ، در سال 2015 میانجی گری کرد ، موافقت کرده است. ایران نیز نشان داده است که آماده است تا تعهدات خود را در چارچوب این توافق تمدید کند . 🔷اعتماد کمی بین ایران و ایالات متحده باقی مانده است . سیاست داخلی در دو کشور ، بازگرداندن این توافق را سخت کرده است. برای امید به نجات توافق ، دولت جدید ایالات متحده باید سریع حرکت کند. 🔷اولویت ایران بازگشت به وضعیت موجود قبل از ترامپ است. تهران می خواهد واشنگتن کلیه تحریم های جدید اعمال شده توسط دولت قبلی ، از جمله تحریم هایی را که مانع فروش نفت ایران و دسترسی به سیستم مالی بین المللی است ، لغو کند. اما واشنگتن قبل از اظهار نظر می خواهد تهران مطابق با اصول توافق 2015 عمل کند . 🔷برخی از نهادهای سیاست خارجی ایالات متحده و اروپا معتقدند که واشنگتن باید قبل از پیوستن مجدد به توافق ، برای پیروی کامل - یا حتی امتیازات بیشتر - فشار آورد. به راحتی می توان ناامیدی را در درخواستهای مکرر ایران از ایالات متحده برای لغو سریع تحریم های اقتصادی خواند ، و واشنگتن ممکن است وسوسه شود که بر مزیت خود فشار آورد. اما تأخیر فقط باعث می شود دست بایدن ضعیف شود و خطر سقوط کامل توافقنامه 2015 وجود دارد. 🔷 در صورت وقوع چنین اتفاقی ، ایران می تواند تهدیدهای افزایش غنی سازی اورانیوم و تسریع برنامه های تسلیحات هسته ای خود را دنبال کند و بحرانی بزرگ را به وجود آورد که می تواند ایالات متحده و ایران را در مسیر جنگ قرار دهد
📽 روحانی: اگر FATF بد است، چرا همه کشور ها عضو آن هستند/ اگر لوایح اجرا نشد، به مردم توضیح دهیم چقدر این کار هزینه دارد ◀️ همه کشورها تلاش می کنند رتبه بالاتری را در "اف.ای.تی.اف" کسب کنند ولی ما ایستادیم تماشا می کنیم. ◀️ تمام کشورهایی که دوست ما هستند و با ما کار می کنند، به ما توصیه می کنند اگر به "اف.ای.تی.اف" ملحق نشوید، ارتباطات بانکی با ما قطع می شود. ◀️ اگر لوایح اجرا نشد، به مردم توضیح دهیم چقدر این کار هزینه دارد.مجمع قدرت خودش را برای حل معضلات مالی مردم نشان دهد. ◀️ مقام معظم رهبری راه را باز کردند. این لوایح هرچه زودتر تصویب شود به نفع مردم است.اف.ای.تی.اف هیچ ربطی به برجام ندارد.
🖌دولت جوان حزب‌الهی و استقلال بودجه از نفت ✨سرمقاله دوشنبه ۱۱ اسفندماه ۹۹ روزنامه جوان در رابطه با پایین بودن نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی در ایران، صاحب‌نظران مختلف دلایل متعددی عنوان کرده‌اند. اما همگان اذعان دارند که حداقل رسیدن به میانگین جهانی در این موضوع، اولا کاملا ممکن است و ثانیا باعث استقلال بودجه کشور از نفت و رفع بسیاری از گرفتاری‌های بودجه‌ای نظیر کسری بودجه که عامل بسیاری از مشکلات ماست، خواهد شد. برای نمونه، اگر نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی ما در  سال 1398 به جای 7 درصد، 26 درصد یعنی حداقل به اندازه میانگین جهانی بود، درآمد مالیاتی ما از 168 هزار میلیارد تومان به بیش از 620 هزار میلیارد تومان می‌رسید. این در حالی است که کل بودجه عمومی دولت در سال 1398 حدود 520 هزار میلیارد تومان بود. یعنی با رساندن نسبت T/GDP کشور به میانگین جهانی، درآمد مالیاتی‌مان 100 هزار میلیارد تومان از کل بودجه عمومی نیز بیشتر می‌شد و نه کسری داشتیم، نه نیازی به فروش نفت داشتیم، نه انتشار اوراق بدهی، نه گران کردن بنزین، نه گران کردن دلار و ضربه زدن به ارزش پول ملی و نه حراج اموال دولت.
بایدن نه لغو ممنوعیت سفر ایرانی‌ها به آمریکا را برداشته و نه تعیین سپاه بعنوان یک سازمان تروریستی! 🔹 «صدای آمریکا» نوشت: محدودیت‌ سفر به آمریکا حتی پس از لغو ممنوعیت سفر توسط بایدن همچنان برای ایرانی‌ها پابرجا است. 🔹 بایدن در ممنوعیت ورود مقامات ارشد جمهوری اسلامی و اعضای خانواده آن‌ها که دولت ترامپ در سال ۲۰۱۹ وضع کرد و نیز تعیین سپاه به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی که نیروهای آن حق ورود به ایالات‌متحده را ندارند، تغییری ایجاد نکرده است!
علی مطهری: روحانی از همان اول بند را آب داد! 🔹 علی مطهری در گفتگو با «خبرآنلاین»: روحانی اگر از ابتدا قدرت خود را حفظ می‌کرد، با آن اختیاراتی که داشت بهتر می‌توانست عمل کند. شما نگاه کنید او همان ابتدای دولت دوازدهم وقتی می‌خواست فهرست کابینه را تنظیم کند چند جا فرستاد که نظر دهید و کار به جایی رسید که انتخاب برخی وزرای او انتخاب بیستم بود! خود روحانی از همان اول بند را آب داد و قافیه را باخت؛ این که دیگر دولت نمی‌شود.
منطق جالب مدعیان اصلاح طلبی 🔹قبل از انتخاب بایدن: انتخابات در ایران "نمایش دموکراسی" است که در گام دوم انقلاب این نمایش هم به پایان می‌رسد 🔹بعد انتخاب بایدن: اصلاح‌طلبان باید تصمیمی راهبردی بگیرند و همزمان با بایدن، یک رییس‌جمهور میانه‌رو(!) را در ایران روی کار بیاورند؛ سلام بر ۱۴۰۰!