eitaa logo
خط هدایت( امید به آینده)
470 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
4.2هزار ویدیو
405 فایل
ادمین @hamidi313
مشاهده در ایتا
دانلود
📽 روحانی: اگر FATF بد است، چرا همه کشور ها عضو آن هستند/ اگر لوایح اجرا نشد، به مردم توضیح دهیم چقدر این کار هزینه دارد ◀️ همه کشورها تلاش می کنند رتبه بالاتری را در "اف.ای.تی.اف" کسب کنند ولی ما ایستادیم تماشا می کنیم. ◀️ تمام کشورهایی که دوست ما هستند و با ما کار می کنند، به ما توصیه می کنند اگر به "اف.ای.تی.اف" ملحق نشوید، ارتباطات بانکی با ما قطع می شود. ◀️ اگر لوایح اجرا نشد، به مردم توضیح دهیم چقدر این کار هزینه دارد.مجمع قدرت خودش را برای حل معضلات مالی مردم نشان دهد. ◀️ مقام معظم رهبری راه را باز کردند. این لوایح هرچه زودتر تصویب شود به نفع مردم است.اف.ای.تی.اف هیچ ربطی به برجام ندارد.
🖌دولت جوان حزب‌الهی و استقلال بودجه از نفت ✨سرمقاله دوشنبه ۱۱ اسفندماه ۹۹ روزنامه جوان در رابطه با پایین بودن نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی در ایران، صاحب‌نظران مختلف دلایل متعددی عنوان کرده‌اند. اما همگان اذعان دارند که حداقل رسیدن به میانگین جهانی در این موضوع، اولا کاملا ممکن است و ثانیا باعث استقلال بودجه کشور از نفت و رفع بسیاری از گرفتاری‌های بودجه‌ای نظیر کسری بودجه که عامل بسیاری از مشکلات ماست، خواهد شد. برای نمونه، اگر نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی ما در  سال 1398 به جای 7 درصد، 26 درصد یعنی حداقل به اندازه میانگین جهانی بود، درآمد مالیاتی ما از 168 هزار میلیارد تومان به بیش از 620 هزار میلیارد تومان می‌رسید. این در حالی است که کل بودجه عمومی دولت در سال 1398 حدود 520 هزار میلیارد تومان بود. یعنی با رساندن نسبت T/GDP کشور به میانگین جهانی، درآمد مالیاتی‌مان 100 هزار میلیارد تومان از کل بودجه عمومی نیز بیشتر می‌شد و نه کسری داشتیم، نه نیازی به فروش نفت داشتیم، نه انتشار اوراق بدهی، نه گران کردن بنزین، نه گران کردن دلار و ضربه زدن به ارزش پول ملی و نه حراج اموال دولت.
بایدن نه لغو ممنوعیت سفر ایرانی‌ها به آمریکا را برداشته و نه تعیین سپاه بعنوان یک سازمان تروریستی! 🔹 «صدای آمریکا» نوشت: محدودیت‌ سفر به آمریکا حتی پس از لغو ممنوعیت سفر توسط بایدن همچنان برای ایرانی‌ها پابرجا است. 🔹 بایدن در ممنوعیت ورود مقامات ارشد جمهوری اسلامی و اعضای خانواده آن‌ها که دولت ترامپ در سال ۲۰۱۹ وضع کرد و نیز تعیین سپاه به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی که نیروهای آن حق ورود به ایالات‌متحده را ندارند، تغییری ایجاد نکرده است!
علی مطهری: روحانی از همان اول بند را آب داد! 🔹 علی مطهری در گفتگو با «خبرآنلاین»: روحانی اگر از ابتدا قدرت خود را حفظ می‌کرد، با آن اختیاراتی که داشت بهتر می‌توانست عمل کند. شما نگاه کنید او همان ابتدای دولت دوازدهم وقتی می‌خواست فهرست کابینه را تنظیم کند چند جا فرستاد که نظر دهید و کار به جایی رسید که انتخاب برخی وزرای او انتخاب بیستم بود! خود روحانی از همان اول بند را آب داد و قافیه را باخت؛ این که دیگر دولت نمی‌شود.
منطق جالب مدعیان اصلاح طلبی 🔹قبل از انتخاب بایدن: انتخابات در ایران "نمایش دموکراسی" است که در گام دوم انقلاب این نمایش هم به پایان می‌رسد 🔹بعد انتخاب بایدن: اصلاح‌طلبان باید تصمیمی راهبردی بگیرند و همزمان با بایدن، یک رییس‌جمهور میانه‌رو(!) را در ایران روی کار بیاورند؛ سلام بر ۱۴۰۰!
عضو هیئت رئیسه مجلس: از مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌خواهیم تا لوایح CFT و پالرمو را برای بررسی بیشتر به مجلس بازگرداند. 🔺 حاجی دلیگانی نماینده مجلس: 🔹 مجمع تشخیص مصلحت نظام این اختیار را دارد که این لوایح را به مجلس بازگرداند که البته با این کار هم بررسی‌های بیشتری در مورد این لوایح در مجلس انجام خواهد شد و هم کار مجمع تشخیص مصلحت نظام با این کار سبک‌تر می‌شود. 🔹 ما در مجلس در حال بررسی ظرفیت‌های قانونی برای درخواست استرداد این دو لایحه از مجمع تشخیص مصلحت نظام هستیم و چنانچه ظرفیت قانونی برای این منظور وجود داشته باشد این کار را انجام خواهیم داد. 🔹 لوایح CFT و پالرمو با سیاسی‌کاری و با یک رأی شکننده در مجلس دهم به تصویب رسیده و پذیرش این دو لایحه حتی به صورت مشروط اطلاعات اقتصادی ما را در اختیار دشمنان‌مان قرار می‌دهد. 🔹 همانطور که در حوزه مسائل هسته‌ای شاهد بودیم که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اسم آژانس اطلاعات هسته‌ای ما را جمع‌آوری می‌کردند و در اختیار سیستم‌های جاسوسی کشورهای متخاصم قرار می‌دادند در ماجرای کنوانسیون‌های FATF نیز وضع به همین ترتیب خواهد بود و اگر ما به عضویت این کنوانسیون‌ها دربیاییم ولو به صورت مشروط اطلاعات اقتصادی ما در اختیار دشمنان قرار خواهد گرفت. 🔹 عضویت در کنوانسیون‌های FATF نه تنها سودی برای ما ندارد بلکه همانطور که در مسائل هسته‌ای اطلاعات کشورمان در اختیار دشمنان ما قرار گرفت و شرایط بر ما سخت‌تر شد در حوزه اقتصادی نیز وضع به همین ترتیب پیش خواهد رفت و اطلاعات مالی ما در اختیار دشمنان‌مان قرار خواهد گرفت تا آنها محدودیت های بیشتری را علیه ما اعمال کنند.
واکنش روزنامه وطن امروز به صحبت های روحانی که گفته بود هم سانتریفیوژ میچرخد هم چرخ اقتصاد، به وعده خود عمل کردیم! 🔹 چرخید اما به عقب
| فیلمی در مقیاس وسیع در سطح فضای مجازی و شبکه های معاند منتشر شده است با زیرنویس:" موجودی عابربانک خانم ناهید حسین پور هیکل ابادی همسر سردار عابدین خرم فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی! 🔻مانده حساب: ۶۷۰/۶۴۴/۷۵۱/۸۲۶/۲۰۱ ریال" 🔴 : 1️⃣ خانم ناهید حسین پور هیکل ابادی توسط پلیس فتای آذربایجان شرقی بازداشت شده و بنا بر اظهارات متهم این فرد هیچ نسبت سببی و نسبی با هیچ مسئول یا فرماندهان سپاه ندارد. 2️⃣ این موجودی‌ها طبق فیلم فوق و اظهارات پلیس فتا با تکنیک های کلاهبرداری بصورت حبابی و کذب ایجاد می‌شود. موجوی واقعی دارنده این کارت چیزی کمتر از صد هزار تومان میباشد. این افراد یک شبکه تبهکارند و بارها با همین ترفند از افراد مختلف بصورت میلیونی و ده ها میلیونی کلاهبرداری کرده اند. 2️⃣ شبکه معاند ضدانقلاب با گذاشتن شواهد و قرائن کنار همدیگر از جمله اینکه روستای هیکل آباد در منطقه آذربایجانشرقی است، برای باورپذیری در ذهن مخاطب، گزینه فرمانده سپاه آذربایجان شرقی در راستای پروژه ناامیدسازی مردم و تخریب جایگاه سپاه انتخاب کرده بودند 3️⃣ ویدئوی دیگر با همین ترفند توسط همین شخص و باند در تاریخ ۹۹/۹/۸ منتشر شده بود
🔴 ساسی مانکن، نگاه تکنوفیلی و حاد ابتذال 🔻 | ساسی مانکن که با شوی جدیدش همراه با یک پورن استار معروف، وارد شبکه های اجتماعی شد و بخش بزرگی از اذهان نوجوانان و جوانان میهن را جلب نمود از نگاه جامعه شناسی رسانه نیز قابل تحلیل و بررسی است و بدون تعارف عرض می کنم که با پرداخت ساده و سطحی به این پدیده نمی توان برای آینده، دکترین عمل طراحی نمود و امیدوارم تا انتهای بحث همراه ما باشید. 🔻 فناوری بدون اخلاق در یک نگاه فلسفی 🔹برای ورود به بحث از واژه تکنوپولی بهره می بریم که به تسلط تکنولوژی بر فرهنگ نیز ترجمه شده و اولین بار نیز نیل پستمن این اصطلاح را به کار برد که در معنای دقیق تر، "فناوری بدون اخلاق" نیز نامیده می شود. 🔹 مارتین هایدگر فیلسوف آلمانی با یک رهیافت انتقادی در نسبت با تکنولوژی قائل است که فناوری یک وسیله صرف نیست. فناوری نحوی انکشاف است. چنانچه به این امر توجه کنیم قلمرو کاملاً متفاوتی در مورد ماهیت فناوری به روی ما گشوده خواهد شد. این قلمرو، ساحت انکشاف است و حقیقت. 🔹این دیدگاه هایدگر نشان می دهد که فناوری در ذات خود با یک جهان بینی آمیخته است و نگاه انسان به محیط و اشیاء و جهان و فرهنگ را کانالیزه می کند و زاویه می دهد. 🔻سایبردمکراسی و حادابتذال 🔹فارغ از معرفت شناسی و میزان مطابقت این دیدگاه با واقعیت، پدیده ای مثل ساسی مانکن در بستر اینستاگرام نشان داد که فناوری در جهان ما به معنای واقعی از اخلاق بریده شده است. زمانی که تکنیک از معنا عاری شود اباحه گرایی مشروعیت پیدا می کند و با پدیده ای بنام مواجه خواهیم شد. 🔹حاد ابتذال یعنی ولنگاری مشروع که عین آب خوردن به مصرف اپیدمیک برسد و همراهی بخش بزرگی از تینیجرهای جامعه را در غفلت ساختارهای مسئول و خانواده های مشغول رقم بزند. 🔹ذهنیت های بکری که زیرلوای و شعار آزادی در فضای مجازی، با پورنوگرافی آشنا می شوند و اختلال در سن بلوغ و ، کمترین اتفاقی است که بلحاظ روانشناختی برای بدنه کودک و نوجوان جامعه اتفاق می افتد. 🔹چالش هایی مثل ساسی مانکن که دعوت به دابسمش می کنند و مرزهای یک فرهنگ را به چالش می کشند علاوه بر تضعیف نظام اجتماعی و کمرنگ نمودن حساسیت های هویتی چند رخداد نامیمون دیگر را نیز باعث می شوند. 🔻نتایج جامعه شناختی تکنوپولی: 1⃣ ترویج و عاری از معنا که به مرور افسردگی اجتماعی و ترس از دیده نشدن و لایک نگرفتن و هراس از فقدان تایید اجتماعی را به دنبال خواهد داشت. 2⃣ نهادینه کردن و خلق رفتار جامعه ستیز و خلاف قاعده که به کجروی ها و خشونت های اجتماعی و آنرمال خواهد انجامید و میزان جرایم اجتماعی را بالا خواهد برد. 3⃣ تولید نیازهای کاذب در قشر نوجوان و جوان که به و اختلالات و جرایم جنسی منجر خواهد شد و استیصال شخص و خانواده اش را همراه خواهد داشت. 4⃣نظام نیاز و ارضای جامعه را بیمار کرده و شخصیت های به بلوغ رسیده ی کم مهارت و کم بینش عصبی و تکانشی را تحویل جامعه خواهد داد. 5⃣ ذهنیت مبتذل به عادات مبتذل تبدیل خواهد شد و و بحران شخصیتی، 7
🔴 ساسی مانکن، نگاه تکنوفیلی و حاد ابتذال 🔻 | ساسی مانکن که با شوی جدیدش همراه با یک پورن استار معروف، وارد شبکه های اجتماعی شد و بخش بزرگی از اذهان نوجوانان و جوانان میهن را جلب نمود از نگاه جامعه شناسی رسانه نیز قابل تحلیل و بررسی است و بدون تعارف عرض می کنم که با پرداخت ساده و سطحی به این پدیده نمی توان برای آینده، دکترین عمل طراحی نمود و امیدوارم تا انتهای بحث همراه ما باشید. 🔻 فناوری بدون اخلاق در یک نگاه فلسفی 🔹برای ورود به بحث از واژه تکنوپولی بهره می بریم که به تسلط تکنولوژی بر فرهنگ نیز ترجمه شده و اولین بار نیز نیل پستمن این اصطلاح را به کار برد که در معنای دقیق تر، "فناوری بدون اخلاق" نیز نامیده می شود. 🔹 مارتین هایدگر فیلسوف آلمانی با یک رهیافت انتقادی در نسبت با تکنولوژی قائل است که فناوری یک وسیله صرف نیست. فناوری نحوی انکشاف است. چنانچه به این امر توجه کنیم قلمرو کاملاً متفاوتی در مورد ماهیت فناوری به روی ما گشوده خواهد شد. این قلمرو، ساحت انکشاف است و حقیقت. 🔹این دیدگاه هایدگر نشان می دهد که فناوری در ذات خود با یک جهان بینی آمیخته است و نگاه انسان به محیط و اشیاء و جهان و فرهنگ را کانالیزه می کند و زاویه می دهد. 🔻سایبردمکراسی و حادابتذال 🔹فارغ از معرفت شناسی و میزان مطابقت این دیدگاه با واقعیت، پدیده ای مثل ساسی مانکن در بستر اینستاگرام نشان داد که فناوری در جهان ما به معنای واقعی از اخلاق بریده شده است. زمانی که تکنیک از معنا عاری شود اباحه گرایی مشروعیت پیدا می کند و با پدیده ای بنام مواجه خواهیم شد. 🔹حاد ابتذال یعنی ولنگاری مشروع که عین آب خوردن به مصرف اپیدمیک برسد و همراهی بخش بزرگی از تینیجرهای جامعه را در غفلت ساختارهای مسئول و خانواده های مشغول رقم بزند. 🔹ذهنیت های بکری که زیرلوای و شعار آزادی در فضای مجازی، با پورنوگرافی آشنا می شوند و اختلال در سن بلوغ و ، کمترین اتفاقی است که بلحاظ روانشناختی برای بدنه کودک و نوجوان جامعه اتفاق می افتد. 🔹چالش هایی مثل ساسی مانکن که دعوت به دابسمش می کنند و مرزهای یک فرهنگ را به چالش می کشند علاوه بر تضعیف نظام اجتماعی و کمرنگ نمودن حساسیت های هویتی چند رخداد نامیمون دیگر را نیز باعث می شوند. 🔻نتایج جامعه شناختی تکنوپولی: 1⃣ ترویج و عاری از معنا که به مرور افسردگی اجتماعی و ترس از دیده نشدن و لایک نگرفتن و هراس از فقدان تایید اجتماعی را به دنبال خواهد داشت. 2⃣ نهادینه کردن و خلق رفتار جامعه ستیز و خلاف قاعده که به کجروی ها و خشونت های اجتماعی و آنرمال خواهد انجامید و میزان جرایم اجتماعی را بالا خواهد برد. 3⃣ تولید نیازهای کاذب در قشر نوجوان و جوان که به و اختلالات و جرایم جنسی منجر خواهد شد و استیصال شخص و خانواده اش را همراه خواهد داشت. 4⃣نظام نیاز و ارضای جامعه را بیمار کرده و شخصیت های به بلوغ رسیده ی کم مهارت و کم بینش عصبی و تکانشی را تحویل جامعه خواهد داد. 5⃣ ذهنیت مبتذل به عادات مبتذل تبدیل خواهد شد و و بحران شخصیتی، فضای فرهنگ را پر خواهد کرد و یک انسان مصرف کننده، منفعل و وابسته ظهور خواهد کرد. 🔹 برآیند چنین فرایندی انسانی خواهد بود که تبدیل به شده و به کالاشدگی مبتلا می شود و تمام هویت و فرهنگ و تاریخش را بر بادرفته خواهد دید. 🌱 این اتفاق ناشی از یک به فرهنگ و فضای مجازی است که به تعبیر پستمن، مانند یک عاشق به تکنیک نظاره می کنند، بدون اینکه به نقاب پشت پرده آن توجه کنند و به عواقب آن و ویرانی‌های فناوری بیندیشند. از نظر وی این انسان ها خطرناکند و باید با احتیاط با آن روبرو شد که در ساحت مسئولان جهان مجازی، کم نداریم.
‌‌ ⚖ رئیس قوه قضائیه در دیدار با نخبگان استان آذربایجان غربی: 🔻 سازمان‌ها و ادارات ما باید جلوه کارآمدی و گره‌گشایی از زندگی مردم باشند و چنانچه این سازمان‌ها خود گرفتار فساد شوند، در کار مردم گره خواهند انداخت و بدین ترتیب برای آنها مشکل مضاعف ایجاد می‌شود. ‌‌ ⚠️ وجود فساد در بخش‌های اقتصادی، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران را مردّد و دلسرد می‌کند. ‌‌ 🔻 امنیت اقتصادی مرهون مبارزه با فساد اقتصادی است. ‌‌ 🚫 به هیچ عنوان بانکی اجازه ندارد پس از تملک یک واحد تولیدی، موجبات تعطیلی آن را فراهم آورد و ما با جدیت موضوع کارخانه‌هایی را که پس از تملک از سوی بانک‌ها تعطیل شده‌اند دنبال می‌کنیم. ‌‌ 🔹️ ما به عنوان سرباز نظام، مصمم هستیم که با فساد در هرکجا که باشد مبارزه کنیم و اجازه ندهیم فساد در هیچ کجای نظام اداری لانه کند. ‌‌ ▫️ پرچم مبارزه با فساد در دستان رهبر معظم انقلاب اسلامی است و ما به عنوان سربازان ایشان و سربازان این نظام، مبارزه مجدانه با فساد را دنبال می کنیم.
واکنش تهران به عقب‌نشینی اروپا از ارائه قطعنامه ضدایرانی 🔹سخنگوی وزارت خارجه: با تلاش‌های فشرده دیپلماتیک و همچنین همراهی چین و روسیه، طرح قطعنامه علیه ایران در شورای حکام منتفی شد. 🔹تحول امروز می‌تواند مسیر دیپلماسی را که ایران و آژانس باز کرده‌اند حفظ نموده و زمینه را برای اجرای کامل تعهدات از سوی تمامی طرف‌ها فراهم آورد. 🔹ایران امیدوار است، طرف های مشارکت کننده در برجام بتوانند با استفاده از این فرصت و با همکاری جدی، اجرای کامل برجام از سوی همه را تضمین نمایند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 این فیلم نشان می‌دهد آمریکایی‌ها چه نفوذی در اقتصاد ایران بعد از انقلاب کرده‌اند!/ اقتصاد ایران دست ۵ هزار ثروتمند است حتما ببینید. 👤دکتر حجت‌الله عبدالملکی، استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) : وقتی به ۱۳ برنامه توسعه کشور در قبل و بعد از انقلاب نگاه می‌کنید، متوجه نمی‌شوید کدام برنامه برای قبل از انقلاب و کدامیک برای بعد از انقلاب است!/ بعد از انقلاب نظامات اقتصادی که آمریکایی‌ها برقرار کرده‌اند همچنان به کار خود ادامه می دهد. بانک، صنعت خودرو، بازار ارز، کشاورزی و نظام بودجه ریزی ما همانی است که آمریکایی ها برنامه ریری کروه اند
اقدام عجیب احمدی نژاد در قم! 🔺 دیدار احمدی نژاد با علوی کرجی معروف به علوی بروجردی!! 🔹 این دیدار در منزل شخصی علوی و به ضیافت شام بوده است!
افشاگری مهم جلیلی 🔹درحالی دولت و حامیان FATF از ضرر های تصویب نشدن FATF در مجمع، حرف میزنند که دولت[به صورت غیرقانونی] مطابق توافق سال۹۵، ۳۹ بند از آن را اجرا کرده و فقط ۲ بند از آن آجرایی نشده! 🔺جلیلی: 🔸اگر FATF فایده ای داشت چرا با اجرای ۳۹ بند آن شرایط بدتره شده؟! 🔸از ۴۱بند توافق با FATF، تنها ۲ بند آن اجرا نشده؛ بعد عده ای میگویند چرا به آن نمی‌پیوندیم؟! 🔸سوال اینست پس از اجرای ۳۹ بند از توافق، چه اتفاق مثبتی افتاده است؟!
🔴 ساسی؛ تهدیدی برای نسل آینده 🔺انتهای مسیری که ساسی، آدرس می‌دهد، بن‌بست آمارزنازادگی است، حلال زادگی نسل آینده ایران را نشانه رفته‌اند! 🔻 ساده‌انگاری است اگر امثال "ساسان حیدریافته" معروف به ساسی مانکن را صرفا خواننده بدانیم، او یک سرباز آموزش دیده در حوزه Soft War و جنگ نرمِ تعریف شده توسط جوزف نای است که از ابتدای شروع فعالیت، کودکان و نوجوانان ایرانی را هدف قرار داده و همگان را به لیبرالیسم، اباحه‌گری (همه‌چیز مباح است و هیچ حرام و حلال و مکروه و مستحبی وجود ندارد) و لسه‌فر (هرچه دلت می‌خواهد، انجام بده) دعوت می‌کند!
حرمانه دولت بایدن به ایران 🔺وال استریت ژورنال مدعی شد: 🔸دولت بایدن پس از حملات اخیر خود در سوریه نامه ای محرمانه را به ایران ارسال کرده است. 🔸مسئولان بلندپایه آمریکایی به وال استریت ژورنال گفته اند که بایدن حمله به مواضعی دیگر در سوریه را لغو کرده است.
چک بی محل را چند بار می شود خرج کرد؟! -۱ 🔹آقای روحانی امروز گفت: 🔻اینکه گفتیم هم چرخ سانتریفیوژ بچرخد و هم چرخ اقتصاد، هر روز به قولمان عمل کردیم، سانتریفیوژ می چرخد و چرخ اقتصاد هم می چرخد. 🔻همه کشورها تلاش می کنند رتبه بالاتری را در FATF کسب کنند، ولی ما ایستادیم، تماشا می کنیم. 🔻وقتی عدد ریسک کشور از شش به هشت می‌رود، یعنی مردم باید از جیب‌شان بیشتر پول دهند و برای نقل و انتقالات مالی، پول بیشتری باید پرداخت کرد. 🔻"مجمع"، قدرت خودش را برای حل معضلات مالی مردم نشان دهد. دولت از مقام معظم رهبری درخواست کرد تا زمان تصویب FATF را تمدید کنند و ایشان نیز لطف کردند و تمدید کردند. 🔻 اگر هرچه زودتر تصویب شود، به نفع مردم و کشور هست. FATF هیچ ربطی به برجام ندارد. مانند دو پنجره است که اگر هر دو را باز کنیم دو برابر هوا وارد می‌شود 🔻تحریم‌ باید برداشته شود. اگر یک ساعت برای برداشتن تحریم تعلل کنیم و امروز و فردا کنیم، حقوق مردم را پایمال کردیم. 🔹اولا سانتریفیوژ، دیوانه نیست که بی هدف بچرخد. می چرخد تا غنی سازی اورانیوم انجام دهد و سپس چرخه فعالیت های هسته ای، به مقیاس صنعتی مانند تولید انرژی و... ارتقا پیدا کند؛ ماموریت بزرگی که با آمدن روحانی و برجام، مدت هاست متوقف شده. 🔹سانتریفیوژ، حتی اگر اسب عصاری هم باشد، اگر چه دور خود می چرخد، اما چرخ آسیاب را به حرکت در می آورد. این که با چرخش یک دهه ای سانتریفیوژها، 10 هزار کیلوگرم اوروانیوم غنی شده تولید شود و دولت برجام، 9700 کیلو از این دسترنج داشمندان هسته ای را بار بزند و به خارج بفرستد، فعالیت هسته ای مفید نیست؛ همچنان که با مازاد سقف سیصد کیلو گرم همین کار می شود! 🔹ثانیا چرخ اقتصاد، گرفتار بی سابقه ترین رکود تورمی چند دهه اخیر شده و نمی چرخد. تا جایی که برخی مقامانات دولتی آرزوی بازگشت به شرایط اقتصادی سال 92 یا 90 را مطرح می کنند و کارشناسان همسو می گویند شش سال طول می کشد تا به اقتصاد پیش از برجام برگردیم! 🔹ثالثا آقای روحانی با این کژ کارکردی، چگونه رویش می شود وعده های بلا محل برجامی را دوباره خرج بزک FATF کند؟! مگر یک چک بی محل را چند بار می شود خرج کرد؟! 🔹اگر FATF همان است که روحانی ادعا می کند، چرا اجرای 39 بند از 41 بند تعهد پنهانی (غیر قانونی) دولت به این کارگروه طی چهار سال گذشته، تاثیری جز افزایش تحریم ها نداشت؟!
چند بار می شود خرج کرد؟!-۲ 🔹رابعا آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، به عنوان موسسان و گردانندگان FATF، برخوردی کاملا "ابزاری" با این کارگروه، و "گزینشی" با دولت ها دارند. چنان که مثلا پاریس به عنوان میزبان FATF، میزبان گروه تروریستی منافقین هم هست؛ ♦️آمریکا و چند کشور اروپایی، میزبان 76 درصد کل پولشویی ها در جهان، اما معاف از بازخواست FATF هستند؛ عربستان و رژیم صهیونیستی هم به عنوان سرقفلی داران تروریسم در جهان، عضو FATF هستند که می توانند درباره قبول یا رد عضو جدید نظر بدهند! 🔹با مزه تر این که با وجود انجام آن 39 تعهد (یا 41 تعهد)، موضوع عضویت ایران به هیچ عنوان مطرح نیست و مافیای گرداننده FATF، با ایران به عنوان متهم(!) برخورد می کند؛ ♦️ضمنا بنابر اعلام مقامات خزانه داری آمریکا، FATF به عنوان ابزار دیدبانی برای تحریم دقیق تر عمل می کند تا آمریکا بتواند راه های دور زدن تحریم را از طریق خود اظهاری دولت ایران، شناسایی و مسدود کند! 🔹اگر دولت روحانی رکورد تورم 52 درصدی را برجا گذاشته، در کنار عامل سوء مدیریت، به خاطر اجرای یکطرفه برجام و 39 تعهد اکشن پلن FATF بدون مطالبه انتظارات مشروع ایران است. ♦️این موجب شده، فشار تحریم ها چند برابر شود. دشمن به اعتبار انفعال روحانی، تشجیع شد به جای برداشتن تحریم ها (وعده روحانی در تیر94 هنگام اعلام برجام)، بر فشارها بیفزاید. 🔹اما عامل اصلی نابسامانی اقتصاد، ناتوانی و لجبازی مدیریت اشرافی، نسبت به ظرفیت های انبوه اقتصادی در دو مقیاس ملی و بین المللی است. عباس آخوندی و برخی مدیران چند صد یا چند هزار میلییاردی دیگر، مجسمه این بی کفایتی و خیانت هستند. ♦️اگر به ظرفیت تولید میلیونی مسکن در هر سال دهن کجی نمی شد، هم می شد چرخ 250 شاخه صنعتی و شغلی را به حرکت درآورد و میلیون ها جوان راصاحب شغل کرد، و هم نقدینگی سرگردان (ویرانگر) را که در دوره روحانی شش برابر شده، در خدمت رونق اقتصاد قرار داد؛ 🔹هم مشکل مسکن میلیون ها نفر را برطرف کرد، هم تورم را تا زیر 20 درصد کاهش داد، و هم برای مشکل ازدواج چاره جویی موثر کرد. اما این خدمت بزرگ از مردم دریغ شد تا فقط در سال جاری، 127 درصد بر نرخ مسکن و اجاره افزوده شود. ده ها اقدام شدنی از این نوع برای رونق اقتصاد، چه دخلی به برجام و FATF داشت؟! ♦️خامسا، رهبری مهلت "بررسی" لوایح مربوط به FATF را در مجمع تمدید کردند، نه "زمان تصویب" را! بر اساس ملاحظات بارها عنوان شده رهبری و نیز، تجربه خسارتبار پنج سال تعامل یکطرفه با غرب در چهارچوب برجام و FATF، ضرورت دارد "مجمع"، دو لایحه باقی مانده را رد کند؛ 🔹یا این که شرط بگذارد تا زمان لغو کامل تحریم ها، امکان تداوم همکاری یکطرفه با FATF حتی در سطح فعلی وجود ندارد. البته توضیج خواستن جدی از دولت درباره خلف وعده ها و اجرای معکوس سیاست های کلی نظام هم باید در دستور کار "مجمع" قرار گیرد.
موضوع: دشمنان انتخابات 🔹🌺🔸 🔸امروز بدون شک ائتلافی از بیگانگان و نیروهای داخلی شان که از حضور مردم در پای صندوق رای و برگزاری شایسته در خردادماه 1400 دلِ خوشی ندارند، تلاش خواهند کرد که نگذارند سرنوشت کشور در پای صندوق رای رقم بخورد!
۲سؤال مهم پیرامون FATF 🔻 عمده‌ترین دلایل حامیانِ اجرایِ دستورهای چیست؟ 1️⃣ اجرای این دستورها اقتصاد ایران و فعالیتهای مالی را شفاف و قابل مدیریت می‌کند پاسخ: مسلما شفافیت خوب است اما کدام تصمیم‌گیر عاقلی حاضر است فعالیتهای کشورش را برای دشمن خود شفاف و قابل ره‌گیری کند؟ به جای دشمن، خودمان قوانین شفافیت بگذاریم 2️⃣ اگر دستورهای FATF را اجرا نکنیم؛ دشمن به ما فشار می‌آورد پاسخ: دشمن کارش دشمنی است؛ پس با دانستن اطلاعات اقتصادی ما بیشتر فشار خواهدآورد 🔻 اجرای دستورهای FATF چگونه تحریم‌ها را گسترش داده؛ مؤثرتر و هوشمندتر می‌کند؟ 1️⃣ با آگاهی دشمن از فعالیتهای حوزه‌های جدیدی از اقتصاد کشور هم تحریم خواهندشد 2️⃣ راه‌ها و عوامل لو می‌روند و مورد حملات تحریمی قرار می‌گیرند 👌 آقایان باید تا حالا دانسته باشند که با تصویب دستورهای FATF در مجمع تشخیص هیچ تضمینی برای خروج از لیست به اصطلاح سیاه وجود ندارد و مشکلات مالی نه تنها حل نمی‌شود بلکه پیچیده‌تر خواهدشد قرآن کریم میفرماید: «هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد مگر آنکه پیروی از آیین آنها کنی»
جزئیاتی از اقدام برای هواپیماربایی در پرواز اهواز-مشهد 🔹ساعت ٢٢:١٠ پنج‌شنبه ۱۴ اسفند پس از گذشت ۲۰ دقیقه از پرواز، مسافری به‌نام محمدحسین حقیقت‌منش ۴۵ ساله، برگه‌ای را به مهماندار می‌دهد که روی آن نوشته بود: «من بمب‌گذاری شدم. ریموت دست شخص دیگری است» و می‌گوید این برگه را به امنیت پرواز برسان و بگو هواپیما به اهواز برگردد. 🔹سرتیم اعلام آماده‌باش می‌دهد و پس از آن، مهاجم با کلت کمری که بعد از دستگیری مشخص شد پلاستیکی است، به جلوی کابین رفته و می‌گوید: «این هواپیما باید به اهواز برگردد؛ اگر ارتفاع كم كند يا بنشیند، هواپيما را منفجر می‌كنم». 🔹سرتیم امنیت شروع به مذاکره با او می‌کند؛ در این حین، هواپیماربا زیپ کاپشن را پایین کشیده و جلیقه انتحاری را به سرتیم نشان می‌دهد. با عملکرد مناسب پاسداران، بلافاصله مهاجم در یکی از ردیف‌های جلویی مهار و دستگیر شد و هواپیما با ۶۳ مسافر در ساعت ۲۲:۴۰ در فرودگاه اصفهان به زمین نشست. 🔹بعد از دستگیری مشخص می‌شود که جلیقه با چند تکه چوب، چسب پهن و سیم درست شده و قلابی است. هواپیماربا به همراه همسر و دو پسرش سوار هواپیما شده بود و هیچ سوءسابقه‌ای نیز نداشته است.
علی ، نامزد احتمالی جریان 🔹حضور یا عدم حضــور لاریجانی در انتخابات به عنــوان نامزد، مهمترین چالش انتخاباتی اصلاح‌طلبان اســت؛ اصلاح طلبانــی که اگر به گزینه‌ای ائتلافی نظیر او «نه» بگویند، شانس پیروزیشان اندک و ستاره اقبالشان برای تداوم در قوه اجرایی کشــور کم فروغ خواهد شد. با این حال عده‌ای دیگر از اصلاح‌طلبان، لاریجانــی را هیچ جوره هضم نمی‌کنند و معتقدند برای حفظ هویت اصلاح‌طلبی، نباید تن به ائتلاف گرایی بدهند. 🔸در همین راســتا روزنامه صبح نــو در گفت و گو با ناصر ایمانی، تحلیلگر مســائل سیاســی درباره ابعاد حمایت کارگــزاران از علی لاریجانی و تاثیر آن بر‌ اختلاف میان اصلاح‌طلبان پرداخت. 🔸محورها: ۱ .تاکید بــر چالش انتخاباتی اصلاح طلبــان در خصوص حضور یا عدم حضور علی لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ ۲ .تاکیــد بر احتمال شــکاف عمیق و انشــعاب های گســترده در جریان اصلاح‌طلبان در نتیجه‌ی مجادلات جریان اصلاحات بر سر حمایت یا عدم حمایت از علی لاریجانی ۳ .اشاره به عدم اجماع اصلاح‌طلبان تندرو بر علی لاریجانی و اصرار حزب کارگزاران بر حمایت از وی ۴ .اشــاره بــه علی لاریجانــی به عنوان نامــزد مورد توافق بخشــی از اصلاح‌طلبان مشخصا حزب کارگزاران سازندگی و بخشی از اصولگرایان با رویکرد محافظه کاری با پیشتازی جامعه روحانیت مبارز ۵ .ادعای مشروط بودن حضور علی لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ به تفاهم ضمنی و عملیاتی دو گروه راست مدرن و راست سنتی با یکدیگر ۶ .عدم تایید لاریجانی توسط شورای وحدت (تاکنون) ۷ .ادعــای مکتوم نگاه داشــتن نامزدی علی لاریجانی از ســوی حزب کارگــزاران با هدف جلوگیری از تخریب وی و بزرگنمایی هدفمند احتمال نامزدی بقیه گزینه ها (جهانگیری، محسن هاشمی، عارف، پزشکیان و به طور ویژه ظریف) و رونمایی از لاریجانی در وقت مقتضی