eitaa logo
خط هدایت( امید به آینده)
470 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
4.2هزار ویدیو
405 فایل
ادمین @hamidi313
مشاهده در ایتا
دانلود
تکرار یک توصیه به رئیس‌جمهور ✍️مهدی جمشیدی 1. رأی و اقبال مردم به شما، به دلیل حس "خدمت" و "مردم‌داری" و "پُرکاری" و "صداقت" بود که در درون مردم ایجاد کردید. 2. این سرمایۀ اجتماعی - که به سختی به دست آمد - با به‌کارگرفتن "نیروهای نامتجانس" با این روحیّات، به‌آسانی از دست می‌رود. 3. پس به‌جای تلاش برای ایجاد "همگرایی میان نیروها و جریان‌های سیاسی" از طریق "سهمیه‌بندی قدرت"، هرچه می‌توانید از آن "گذشتۀ مدیریّتی" فاصله بگیرید؛ چه "سیاست‌ها"ی‌شان و چه "خود"شان. 4. و اگر چنین نکنید، "ناهماهنگی‌ها" و "کم‌تحرّکی‌ها" و "بی‌عملی‌ها"ی آنها با پای دولت انقلابی شما نوشته خواهد شد. 5. "تفاوت واقعی" و "تمایز عملیِ" شما با آن گذشتۀ تلخ، برگ برندۀ شما در غالب‌گرانیدنِ گفتمانِ انقلابی‌گری است. 6. این قاعده، خاص این دولت نیست. هر دولتی که مستقر می‌شود "مدیران متناسب با گفتمان خودش" را بر سر کار می‌آورد و اجازه نمی‌دهد فرصتش از طریق "چانه‌زنی با مدیران قبلی"، از دست برود. 7. گذشته از این، بخشی از تازگی دولت به "تازگی چهره‌هایش" بازمی‌گردد. 8. مدیران بزرگ و عمده که هیچ، حتّی در سطوح بسیار پایین نیز "مقاومت"، فراوان است.
💢 بحران‌های بی‌پایان در مسیر امپراطوری نو ظهور عثمانی! 1️⃣ شبکه الجزیره گزارش داد که برخی منابع مطلع از ائتلاف ناتو اعلام کردند که ترکیه آغاز مذاکرات برای پیوستن فنلاند و سوئد به این ائتلاف را متوقف کرده است. 2️⃣ در همین راستا شبکه الجزیره به نقل از رییس جمهور ترکیه نوشت: امکان ندارد که بپذیریم دو کشور پشتیبان از تروریسم به ائتلاف ناتو بپیوندند. ما به صراحت با پیوستن فنلاند و سوئد به این ائتلاف مخالفیم. 3️⃣ اردوغان ادامه داد: در گذشته نیز اشتباه کردیم عضویت یونان در ائتلاف ناتو را پذیرفتیم و نمی‌خواهیم این اشتباه تکرار شود. ما از سوئد خواستیم تا تروریست‌ها را به ما تحویل دهند ولی آنها قبول نکردند. 👈 تحلیل‌گران سیاسی و امنیتی معتقدند که این اتفاق می‌تواند روابط ترکیه و ناتو را شکر‌آب کند. 👈 برخی از اعضای ناتو اعلام کرده بودند که در صورت سنگ‌اندازی ترکیه در مسیر پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو، ممکن است که این کشور از ناتو اخراج شود! 👈 روابط ترکیه و روسیه و ترس از ادامه پیدا کردن بحران اوکراین و پیامد‌های آن بر این کشور، سران آنکارا را مجبور به احتیاط در تعامل با اروپا و آمریکا کرده است.
پس از هند، روسیه، اوکراین، نیوزلند و ایرلند قزاقستان هم به عنوان هشتمین تولید کننده گندم صادرات خود را ممنوع کرد پ.ن:یادآوری👇👇 عباس عراقچی (۲۵آبان۱۳۹۵) آیا بهتر نیست به جای خودکفایی در تولید گندم،آن را از قزاقستان وارد کنیم⁉️الان قزاقستان مرکز تولید گندم دنیاست.می توانیم با راه آهن در حال تاسیس بین ایران-قزاقستان و با کمترین هزینه،هر مقدار گندم را که نیاز است وارد کنیم. ✅ فقط خواستم بدونید چه کسانی با چه افکار قشنگی ۸سال در این مملکت حکومت کردند😉😉
⭕باکو به رژیم صهیونیستی اجازه داده است که در ۷ کیلومتری مرز ایران و در پوشش یک دهکده، مرکزی را به منظور جاسوسی و اقدام علیه امنیت ایران احداث کند.* 💢اقدام‌های باکو علیه امنیت ملی ایران به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است و دست ایران را برای پاسخ به باکو که به زمین خلوت صهیونیست‌ها تبدیل شده است، باز خواهد گذاشت.
🔺️عبدالملکی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی: 🔹در دولت مردمی در حوزه اقتصادی تمرکز بر تحول الگوی مدیریت با نگاه جهادی و استقرار مدیران انقلابی و متخصص است 🔹۵۲۰ مورد انتصاب در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته است که ۳۰۰ نفر در حوزه اداری و ۲۲۰ نفر درحوزه‌های اقتصادی بوده است. 🔹این تغییر رویکرد دستاوردهای خوبی داشته است که منجر به ثبت رکورد در تولید و سودآوری برای شرکت‌های زیرمجموعه‌های صندوق‌های پنج‌گانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شده است. 🔹یکی از اتفاق‌های خوب در شرکت‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گرایش به رویکرد دانش‌بنیان و تولید داخلی است. 🔹یکی از شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه در حوزه پالایشگاهی موفق به داخلی‌سازی یک هزار و ۵۰۰ قطعه شده است و سایر شرکت‌ها برای برطرف کردن نیازهای فناورانه با شرکت‌های دانش بنیان وارد مذاکره شده‌اند. 🔹آخر امسال گزارشی از فعالیت و عملکرد شرکت‌های دانش‌بنیان زیرمجموعه این وزارتخانه به رهبر معظم انقلاب ارائه خواهیم کرد که امیدواریم رضایت ایشان را جلب نماییم.
🔴مقتدی صدر و تداوم بن بست سیاسی در عراق ✍ حمید خوش آیند 🔰 مقتدی صدر اعلام کرد بعنوان اپوزیسیون ملی و عدم مداخله کننده در مذاکرات تشکیل دولت اقدام خواهد کرد. اگرچه این کار بیشتر شبیه کاغذبازی سیاسی و یا اهرمی برای امتیازگیری است، ولی در عمل باعث پیچیدگی اوضاع در عراق می‌شود؛ شرایطی که عملاً از طریق طولانی‌تر کردن روند تشکیل دولت در عراق، باعث ماندگاری فضای بی‌ثباتی سیاسی و توسعه تهدیدات امنیت ملی و درنتیجه گسترش طول و عرض و عمق زمین‌بازی آمریکا و گروه‌های تروریستی در عراق می‌شود. 🔰 صدر از یک‌سو به دنبال مرجعیت سیاسی در عراق است و از سوی دیگر می‌خواهد مسئولیت شرایط وخیم اقتصادی و اجتماعی و سیاسی در عراق را یکجا بر دوش چهارچوب هماهنگی شیعیان که رقیب خود در قدرت می‌پندارد، بیندازد. طرح تبدیل به اپوزیسیون ملی نیز موضوعی است که دقیقاً بر اساس روحیات شخصی و دیدگاه‌های سیاسی صدر شکل گرفته است. صدر احزاب و جریانات سیاسی عراق را در یک دوراهی قرار داده است؛ یا تشکیل دولت اکثریت و یا تبدیل‌شدن به اپوزیسیون که در هر دو حال برجستگی صدر در عراق حفظ می‌شود. 🔰 اظهارات صدر هرچه باشد، با واقعیات سیاسی و میدانی عراق منطبق نیست. جریان صدر با میزان کرسی‌هایی که دارد، چاره‌ای جز جلب رضایت چارچوب هماهنگی، برای تشکیل دولت اکثریت ملی ندارد. تشکیل یک دولت توافقی مبتنی بر قاعده برد- برد که مورد حمایت جمهوری اسلامی نیز است، تنها راه‌حل معقول، منطقی و منطبق بر واقعیات سیاسی و میدانی عراق است.
🔴وزیر اطلاعات: دو فرانسوی بازداشت شده توریست نبودند/جاسوسی «جلالی» برای اسرائیل اثبات شد وزیر اطلاعات: 🔹دو فرد فرانسوی بازداشت شده، که اخیرا توسط وزارت اطلاعات دستگیر شده‌اند، توریست نبودند. 🔹ما از قبل به اطلاعاتی پیرامون آنها دست یافته بودیم و از لحظه ورود به کشور آنها دقیقا تحت نظر بودند. 🔹این افراد به محض ورود، قرارهای تشکیلاتی با چند کانون و محفل غیرقانونی و سابقه دار برگزار کردند. 🔹طبق مستندات موجود، این دو فرانسوی به دنبال ایجاد ارتباط تشکیلاتی بین کانون های غیرقانونی و آشوبگر بودند که با اتخاذ پوشش های صنفی، اهداف گروهک‌ها و سرویس‌های جاسوسی را دنبال می‌کردند. 🔹براساس اطلاعات موثق برخی از عناصر کانون‌های غیرقانونی مورد نظر با گروهک‌های تروریستی شناخته شده و برخی جواسیس شناسایی شده خارج نشین متصل بودند که به زودی اطلاعات بیشتری درخصوص این پرونده منتشر خواهد شد. 🔹جاسوسی «احمدرضا جلالی» برای رژیم صهیونیستی اثبات شده و حکم اعدام او کلیه مراحل قضایی را طی کرده است. 🔹دولت سوئد به نیابت از صهیونیست‌ها پس از بازداشت جلالی به‌صورت غیرقانونی «حمید نوری» را در سوئد گروگان گرفته است. 🔹وزارت اطلاعات به‌زودی اطلاعات بیشتری از احمدرضا جلالی جاسوس بازداشت شده، منتشر می‌کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴هم خوانی توسط هوادارن استقلال این سرود تمام تحلیل‌هایی که غربگرایان سالها گفته بودند در ایران شکاف بین نسلی اتفاق افتاده را به چالش کشیده و همه مرزهای عشق به دین و امام زمان(عج) و اسلام را درنوردیده است، تا جایی که هواداران یک تیم فوتبال در جشن قهرمانی خود نیز آن را یکصدا می‌خوانند
🔴هشدار اکونومیست: فاجعه غذایی در راه است نشریه اقتصادی اکونومیست: 🔹جنگ اوکراین به سیستم غذایی جهان آسیب زده است؛ سیستمی که پیش‌تر در اثر شیوع کرونا، تغییرات آب و هوایی و شوک قیمت‌های انرژی ضعیف شده است. 🔹حدود ۲۵۰ میلیون نفر در آستانه قحطی هستند. اگر جنگ اوکراین ادامه پیدا کند و عرضه مواد غذایی از روسیه و اوکراین محدود شود صدها میلیون نفر دیگر دچار فقر خواهند شد. پ. ن: حالا متوجه شدید چرا باید نرخ ارز اصلاح می شد و جلوی قاچاق گندم و آرد و حیف و میل آن گرفته می شد.
مورخ روس: غرب در صدد ایجاد بحران ساختگی برای تسلط بر جهان است/ کرونا به اهداف خود نرسید، حالا شانس خود را با قحطی میخواهند امتحان‌کنند 🔻فورسوف، مورخ و کارشناس علوم سیاسی روسی،در مورد برخی ادعا ها مبنی بر قحطی قریب الوقوع گفت: 🔹به طرز متناقضی، این را به عملیات نظامی در اوکراین ربط می‌دهند، این بحران ساختگی تعدادی از کارکردهایی را انجام می دهد که همه گیری کرونا انجام داد. 🔹اما این همه گیری در پایان سال گذشته فاش شد و پایان یافت و همه گیری به اهداف خود نرسید. 🔹دستور کار توسعه انرژی سبز مد نظر غرب نیز رو به افول است و در نتیجه چه منابعی برای ایجاد نظم نوین جهانی باقی مانده است؟ جنگ در اروپا و قحطی. 🔹حال غرب می‌گوید، اکنون تنها با این بهانه است که میتوانیم جهان را دوباره قالب بندی کنیم.
نیاز شدید مردم آمریکا به دایه شیرده‼️ 1️⃣ در آمریکا شیرخشک نیست. راه‌حل: دایه شیرده خوب پیدا کنید که بچه شما به پروتئین شیرش حساسیت نداشته باشد. اگر نبود مثل ۴۵ سال قبل شیرخشک خانگی بسازید. در ضمن شماره هم داده که بگید کجا پیدا میشه تا به همه خبر دهیم😓 اینجا است و نه جای دیگر... و قاعدتا به زودی منتظر کهنه مشما به جای پوشک و ... هم باید باشیم. البته حتما PS4 و آیفون هم کنارش دارید😔 . 2️⃣ هر وقت که چنین مشکلاتی در ایران رخ می‌دهد برخی اقتصاددان داخلی تحصیل‌کرده در خارج کشور بر اساس فرمول‌هایی که در دانشگاه خواندند، یا دولت را مقصر می‌دانند که نگذاشت بازار آزاد آزاد باشد و فریاد انحصار در ایران سر می‌دهند (لیبرال افراطی) یا بیش از اختیارش دخالت کرد (نئولیبرال) یا بعکس مقصر دولت است چون دخالت صدرصدی نکرد (سوسیالیسم). ولی همه این عزیزان با نحله‌های مختلف فکری در مقصر بودن دولت مشترک هستند. . اما اگر این مشکل در آمریکا پیش آید...... یا بهترین انتخاب بوده و حتما دلیلی منطقی دارد هرچند که نمی‌فهمیم، یا خطای یک آدم بدی بوده که حتما زود درستش می‌کنند یا ....
🔴امام خمینی (ره) ♦️شما بدانید و باید بدانید اشخاصی که روشنفکرند به‌اصطلاح، اشخاصی که کنار نشسته‌اند و فحش می‌دهند،اشخاصی که بیرون نشسته‌اند و توجه به مسائل داخل ندارند، ♦️بدانند که اگر یک سیلی بخورد امروز اسلام در این کشور، تا آخر دیگر، باید ملت‌ها تحت این فشارها باشند. امروز اسلام در اینجا سر بلند کرده است و بیرقش بلند شده است و من امیدوارم که این جلوه‌اش به همه جا برسد، و مستضعفین از زیر بار این ظلم‌ها بیرون بروند. ♦️ آنهایی که نق می‌زنند برای این کشور و به خیال خودشان دلشان برای اسلام می‌سوزد، آنها بدانند که اگر "این اسلامی که الآن در اینجا هستش" سیلی بخورد اسلام تا آخر سیلی خورده است؛ باید هی بنشینید و ببرید. 📚صحیفه امام،جلد ۱۷، صفحه ۴۰۶.
وقتی امر به منکر جای امر بمعروف قرار می گیرد! روزنامه شرق در شماره سه‌شنبه گذشته خود طی گزارشی با عنوان "مسمومیت الکلی تا کی؟" که به قلم فردی به نام حسین نوری‌نیا نوشته شده، خواستار ورود دولت به عرصه استانداردسازی مشروبات الکی شده است! در بخشی از این گزارش با اشاره به برخی اخبار سال‌های اخیر مبنی بر مسمومیت دسته‌جمعی میگساران می‌خوانیم: بسیاری از فوت‌شدگان با الکل جوانان هستند که از دست‌دادن آنها با سیاست جوانی جمعیت منافات دارد. تلاش اصلی این سیاست باید بر حفظ جوانان موجود و سوق‌دادن آنان به تشکیل خانواده باشد. حتی یک جوان نیز برای این سیاست باید ارزشمند باشد و از دست‌دادن هر جوان باید برایش بسیار مهم و غم‌انگیز تلقی شود. نویسنده این گزارش می‌افزاید: در ماجرای مسمومیت‌های الکلی، نمی‌توان صرفا مصرف‌کنندگان را مقصر دانست. اینکه بگوییم مصرف نکنند و مشکل خودشان است، عین بی‌مسئولیتی و فرار از جایگاه پاسخ‌گویی است. عاملان چنین رویدادهایی را می‌توان اضلاع مثلثی فرض کرد که یک ضلع آن فرد مصرف‌کننده و ضلع دوم فرد تولیدکننده است. در هیچ دوره تاریخی حتی جامعه ایران تهی از مصرف‌کننده و تولیدکننده مشروبات الکلی نبوده است. تجربه این 42 سال نیز نشان داده است که با وجود ممنوعیت مصرف، از میزان مصرف کم نشده است. «گزارش سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که ایران از نظر سرانه مصرف الکل در میان مصرف‌کنندگان «مداوم» نوشیدنی‌های الکلی، رتبه نهم را در میان ۱۸۹ کشور جهان به خود اختصاص داده است. مطابق گزارش این سازمان هر ایرانی‌ بالای ۱۵ سال که «به‌ طور مرتب الکل می‌نوشد»، در سال ۲۰۱۶ به‌ طور میانگین ۲۸.۴ لیتر الکل خالص مصرف کرده‌ است. این رقم در سال ۲۰۱۰ به میزان ۲۴.۸ لیتر بوده است». ازاین‌رو ضلع سوم و قاعده مصرف نوشیدنی‌های الکلی، جامعه است. این یادداشت تصریح می‌کند: در میانه سه ضلع این مثلث، دولت قرار دارد. دولت نمی‌تواند وظیفه خود را در حد اعلام ممنوعیت مصرف مشروبات الکلی و مبارزه با تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان آن تقلیل دهد. دولت در قبال مصرف مشروبات الکلی مسئول است و در قبال آن باید سیاست‌ورزی‌ای را در پیش گیرد که کمترین صدمه را به جامعه و افراد وارد کند. در بخش پایانی یادداشت مذکور نیز آمده است: به نظر می‌رسد بعد از سال‌ها تجربه و صرف هزینه‌های بسیار در این زمینه، نیازمند تأملی دیگر در این زمینه و اخذ سیاست‌های نوینی هستیم تا جامعه با چنین فجایعی مواجه نشود. ✍️وقتی بر اثر ترک امر به معروف و نهی از منکر، ارزش ها تغییر می کند جز این انتظار نیست. فردایی نه چندان دور براي سایر منکرات مانند همجنس گرایی و ارتباط آزاد با زنان نیر از دولت مطالبه می کنند که برای سلامتی آن ها باید اقدامات پزشکی انجام دهد.
🇮🇷 ولیّ‌فقیه علت تبدیل فضای مجازی به «قتلگاه» را چه می‌داند؟ 📍برخی بر این باورند که علت «قتلگاه» شدن فضای مجازی آن است که همۀ افراد مؤمن و حزب‌اللّهی و انقلابی در آن حضور فعال ندارند و اگر چنانچه همۀ این دوستان با حجم وسیع و تمام توان و مجاهدانه و شبانه‌روز در این عرصه به فعالیت علیه دشمنی‌های دشمن بپردازند، می‌توان این تهدید را به فرصت تبدیل کرد یا دست‌کم از وضعیت «قتلگاه» خارج نمود. 🔺امّا آیا ولیّ‌فقیه نیز بر این عقیده است؟ و آیا ولیّ‌فقیه نیز همانند برخی از ما، علت تبدیل فضای مجازی به «قتلگاه» را کافی نبودن حضور فعال حزب‌الّهی‌ها در این فضا می‌داند یا ریشه‌ی مشکل را در «مدیریت دشمن» بر فضای مجازی عنوان کرده‌اند؟ ♦️«فضای مجازی حقیقتاً قتلگاه جوانان و نوجوانان ما شده است. الآن یک منطقه عظیمی از این فضا در اختیار دشمن است و هر کار می‌خواهد می‌کند و انواع ضربه‌ها را به ما می‌زند». ۱۹ آبان ۹۵ ♦️خطاب به هیئت دولت به عنوان مدیران فضای مجازی کشور: «آنچه عرضِ من است و من روی آن تکیه می‌کنم این است که فضای مجازی بدون اختیار ما، از بیرون از اختیارِ ما دارد مدیریّت می‌شود؛ بحث این است. فضای مجازی یک چیزی نیست که آدم بتواند مثل یک آب روانی هر جور که می‌خواهد از آن استفاده بکند؛ دیگران دارند این آب را به یک سمتی که خودشان می‌خواهند هدایت می‌کنند؛ آن‌ها دارند مدیریّت می‌کنند این فضا را. خب وقتی که ما می‌دانیم کسانی از بیرون دارند فضای مجازی را -که ما هم دست‌اندرکارش هستیم و مبتلابهِ ماست- هدایت می‌کنند و مدیریّت می‌کنند، ما نمی‌توانیم بی‌کار بنشینیم در مقابل او؛ ما نمی‌توانیم مردم‌مان را که با فضای مجازی ارتباط دارند، بی‌پناه رها کنیم در اختیار آن مدیری که دارد پشت پرده، فضای مجازی را اداره می‌کند». ۲ شهریور ۹۹ ♦️«سلطۀ دشمن را از این ابزارها بایستی سلب کرد. نمی‌توانید شما برای اینکه مثلاً فرض بفرمایید رادیو و تلویزیون داشته باشید، رادیو تلویزیون‌تان را بدهید در اختیار دشمن؛ اینترنت هم همین‌جور است، فضای مجازی هم همین‌جور است، دستگاه‌های اطّلاعاتی و ابزارهای اطّلاعاتی هم همین‌جور است، این‌ها را نمی‌شود در اختیار دشمن قرار داد؛ امروز در اختیار دشمن است؛ وسیله و ابزار نفوذ فرهنگی است؛ ابزار سلطۀ فرهنگی دشمن است». ۱۴ خرداد ۹۵ ♦️«آرایش دشمن آرایش جنگی است ... همان‌طور که عرض کردم از لحاظ فضای مجازی آرایش جنگی گرفته؛ در مقابل این دشمنی که آرایش جنگی در مقابل ملّت ایران گرفته، ملّت ایران بایستی آرایش مناسب بگیرد». ۱۱ اردیبهشت ۹۸ ♦️خطاب به نمایندگان مجلس به عنوان قانون‌گذاران فضای مجازی کشور: «مسئله‌ی مدیریّت فضای مجازی جزو مسائل مهمّ ما است که این مسئله، مسئلۀ بلندمدّت هم نیست؛ مسئله‌ی کوتاه‌مدّت و میان‌مدّت و جزو مسائل نزدیک ما است که باید [به آن توجّه بشود] و امثال این‌ها مسائل کلیدی‌ای وجود دارد. توجّه کنید دچار حاشیه‌ها نشوید، دچار مسائل فرعی و بی‌اولویّت نشوید». ۲۲ تیر ۹۹ ♦️«فعلاً دشمن از ابزار رسانه استفاده می‌کند برای اثرگذاری بر افکار عمومی. توجّه کنید! ابزار رسانه، ابزار مهم و اگر دستِ دشمن باشد، ابزار خطرناکی است. ابزار رسانه را تشبیه می‌کنند به سلاح‌های شیمیایی در جنگ نظامی؛ سلاح شیمیایی را وقتی می‌زنند، سلاح شیمیایی تانک و تجهیزات را از بین نمی‌برد؛ تجهیزات می‌ماند و انسان‌ها از بین می‌روند و از قدرتِ استفادۀ از ابزار می‌افتند؛ سلاح شیمیایی در جنگ نظامی این‌جوری است؛ ابزارِ رسانه هم این‌جور است. امروز از تلویزیون، از رادیو، از اینترنت، از شبکه‌های اجتماعی، از انواع و اقسام وسایل فضای مجازی، علیه افکار عمومی ما استفاده می‌شود، این را کسانی که مسئولیّت این بخش از کشور را -بخش ارتباطات را- دارند، درست توجّه کنند. ما در جلسات حضوری هم به این‌ها تذکّر داده‌ایم، تأکید کرده‌ایم، حالا هم می‌گوییم؛ توجّه کنند که آن‌ها ابزاری نشوند برای این‌که دشمن راحت بتواند سلاح شیمیایی خودش را علیه این مردم به کار ببرد». ۱۲ مهر ۹۷
هرچقدر به زمان ظهور نزدیک می شویم آزمایشات الهی سخت تر می شود ◾️آیت‌الله‌ناصری، در ادامه سلسله جلسات اخلاقی خود در اصفهان با اشاره به خطبه ۱۶ نهج البلاغه: 🎙 آنچه از فرمایش حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام به دست می آید، این است که در آخرالزمان و قبل از ظهور حضرت مهدی(عج) امتحانات الهی به قدری شدید است و مردم غربال می شوند که بسیاری از مردم از این امتحان سر افکنده می شوند و از غربال ها رد می شوند. ▪️ما باید مواظب باشیم که از غربال ها نیفتیم و از این امتحانات الهی آخرالزمان سر بلند بیرون بیایم، لذا رسیدن به مقام ولایت کار آسانی نیست. ▪️ما نمی توانیم از خداوند تقاضا کنیم که ما را به آزمایش و امتحان الهی مبتلا نسازد، می توانیم از خدای متعال درخواست کنیم که خداوند توفیق عبادت و بندگی به ما بدهد تا بتوانیم از امتحانات الهی سربلند بیرون بیایم. ▪️ما هر مقداری که به زمان فرج حضرت ولی عصر(عج) نزدیک می شویم، امتحانات الهی نیز بیشتر و سخت تر می شود و ناراحتی ها نیز بیشتر می شود، لذا ما باید تقوا را پیشه خود سازیم و بر زبان و چشم خود کنترل داشته باشیم. ▪️مسلمان واقعی باید تسلیم حق باشد. شیطان قسم خورده که به عزت و جلال خدا همه بنده ها را بیچاره و منحرف می کند، اِلّا کسانی که در عبادت خدا خالص باشند، ریا کار نباشند و توجه به حق داشته باشند. ▪️ آیه ۸۱ سوره اسراء که می فرماید: «جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا» اشاره مستقیم به ظهور حضرت بقیه الله«عج» است، لذا هنگام ظهور خداوند صدای حضرت را به جمیع موجودات می رساند و می فهماند.
علت انتشار پرحجم کلیپ‌های رقص در مدارس چیست؟ 🔹در روزهای اخیر تصاویر و کلیپ‌های متعددی از رقص دانش‌آموزان در مدارس کشور در فضای مجازی منتشر شد که بازتاب زیادی نیز داشته است. در این خصوص بررسی‌ها نشان می‌دهد در پشت پرده انتشار پرحجم این تصاویر در فضای وب، اتاق فکری قرار دارد که به دنبال بدیل‌سازی برای وضعیت حال حاضر فرهنگی کشور است. 🔹در این رابطه گفته می‌شود بدنبال بازخورد بسیار مثبت سرود" سلام فرمانده" در سراسر کشور، گروه های مجازی اصلاح طلب و جریان‌های افراطی اهل سنت تلاش های مقابله‌ای گسترده ای را با اقداماتی همچون انتشار فیلم رقص دانش‌آموزان در مدارس، انتشار فیلم های همخوانی شجریان در مدارس و یا سرودهایی را با تصاویر مولوی عبدالحمید بازنشر داده‌اند. 🔹اخبار موجود در این زمینه نیز حکایت از این دارد که در جلسات جریانات اصلاح طلب در استان‌ها و بویژه استان‌های جنوب شرقی کشور، بر این مسئله تمرکز شده و برای مدل عملیات روانی آن تصمیم‌گیری شده است. 🔹علاوه بر این، گروه های رسانه ای معاند و غیرهمسو اقدامات مقابله ای گسترده‌ای برای تخریب و فروکاست بسامد این اثر رسانه‌ای، صورت داده اند که شامل: - تخریب اثر در شبکه سلطنت طلب من و تو - حمله به شعر، با برچسب «امام زدایی» توسط سایت اصلاح طلب جماران - پخش تصاویر مولوی عبدالحمید میکس شده با سرود مذکور توسط جریانهای افراطی اهل سنت.
ملت روسفید و سربلند ایران 🍃🌹🍃 🔻 در دوران سخت امتحان و آزمون تحولات اقتصادی امروز کشور همانند دوران دفاع مقدس، جوهره و هویت آدم‌ها آشکار می شود و نتیجه آن پدیدار شدن حقیقت وجودی انسانهاست. ❌ در این عرصه انسانها چند دسته طبقه بندی می‌شوند: 1️⃣ برخی در پیدایش سختی ها و ناملایمات، رفتاری عاقلانه داشته و با صبوری و پایداری و رفتار خوب، حتی به دستگیری دیگران می پردازند و در مدار دین و انسانیت، مراقب دوست و دشمن اند و با انصاف و همدلی و محبت با مردم، و نقد منصفانه و عالمانه تغییرات، و مرزبندی و مقابله با نقشه دشمن، به شایعات و دروغ های دشمنان پاسخ محکم و متقن می دهند و با زبان و عمل خود، جریان حق را یاری می رسانند. 2️⃣ دسته‌ای محدود هم با سخن و قدم خود، هیزم روی آتش دشمن و دوستان نادان می ریزند و دروغ ها و القائات دشمن دین و انقلاب را پخش می ‌کنند و با دیدن برخی نارساییها، نمک بر زخم کشور می ریزند و با آتش تهیه دشمن همراه می شوند و نقشه دشمن را عملی می ‌کنند. 3️⃣ برخی هم در همه شرایط بی تفاوت اند و بی خیال مسافران و ناخدای این کشتی اند. ✍️ رمضان شعبانی سارویی
ژاپن ١٠ شرکت خودروسازی دارد که ٩/۵ میلیون خودرو تولید می کند/ ایران ١٨ خودروساز دارد، یک میلیون خودرو تولید می‌کند روزنامه اطلاعات نوشت: 🔹ژاپن دومین خودروساز بزرگ دنیاست با تولید سالانه ٩/۵ میلیون دستگاه خودرو با کیفیت بسیار بالا. 🔹کره جنوبی ششمین خودروساز و پنجمین صادرکننده بزرگ خودرو در دنیاست با تولید سالانه ۴/۵ میلیون دستگاه خودرو مدرن. 🔹ایران در رتبه‌بندی تولید خودرو جهان جایگاهی ندارد و سالانه حدود یک میلیون دستگاه خودرو با کیفیتی که همه می‌دانند تولید می‌کند. 🔹اما خیلی جالب است بدانید در ژاپن ۱۰ کمپانی خودروسازی و در کره جنوبی ۵ کمپانی خودروسازی و در ایران ۱۸ کمپانی خودروسازی فعال هستند! روشن است که به چه دلیل تعداد خودروسازان ما نزدیک به ۴ برابر کره جنوبی است.
✳️👆 با موضوع ارز ترجیحی و ضرورت اقدام دولت در این خصوص ☘️جهت استفاده در جلسات تحلیلی و بصیرتی ☘️حاصل یک هفته مطالعه و جمع آوری داده های علمی و مستند دقیق 🔹ارز آزاد و نیما و ترجیحی چیست؟ 🔹متغیرهای موثر بر قیمت گذاری ارز چیست؟ 🔹اگر روحانی بود چه میکرد؟ 🔹چرا رئیسی سری که درد نمی‌کرد دستمال پیچید؟ 🔹ماموریت تاریخی رئیسی از زبان سعید لیلاز بازداشت شده 🔹چهره متنفذ اقتصادی و مرد در سایه دولت هاشمی، خاتمی و روحانی در جلسه با رئیسی چه توصیه ای کرد! 🔹اگر همتی رأی می آورد با ارز چه میکرد؟ 🔹از توئیت آشنا و مطهری تا توئیت عباس عبدی 🔹طرح اصلاح ارز ترجیحی ضرورت یا انتخاب 🔹اگر روحانی می‌بود در ۱۴۰۱ برای ارز چه برنامه داشت؟ 🔹سود ناشی از ۱۸ کالای آزادشده کجا رفت؟ 🔹مجلس و ارز ترجیحی؟ 🔹پول های آزاد شده کجا میرود؟ 🔹میزان بدهی دولت؟ 🔹ارز ets یعنی چه؟ 🔹از بحران اوکراین تا قحطی مصنوعی 🔹فایننشال تایمز از تداوم بحران میگوید 🔹آتش در سبد غذای اروپا 🔹۱۵ میلیونی هموطنی که ایرانی نیستند! 🔹چرا نظارت و برخورد را را قوی تر نمی‌کنیم؟ 🔹جاروبرقی بزرگ و سیری ناپذیر در مرز ایران 🔹 و در مجموع ۵۳ اسلاید اقتصادی تحلیلگران و نخبگان سیاسی👆👆👆
مثل اینکه برخی موضوعات را باید چند باره و شاید هم صد بار توضیح داد تا برخی متوجه شوند و تحت تاثیر دروغ‌ها و تبلیغات فیک قرار نگیرند. در طول یکی دو سال گذشته توسط غرب گدا های ایرانی روند روس‌ستیزی رشد خوبی را تجربه کرده و اگر همین‌شکل ادامه پیدا کند این‌ها ادعا می‌کنند که خشکسالی در ایران و ضعف مدیریت مسئولان هم تقصیر روس‌ها است!! حالا این تیتر که به نظرم ارگان رسانه‌ای سازمان جاسوسی آمریکا یعنی رادیو فردا منتشر کرده‌ را با دقت نگاه کنید... جوری نوشتند با تخفیف چشمگیر روسیه به مشتریان آنها جایگزین ایران شدند که انگار ایران روزی ۶ میلیون بشکه نفت و سالی ۲۰ میلیون تن فولاد صادر می‌کرده است!! روسیه صادراتی بیش از ۶ میلیون بشکه‌ای در بازار جهانی نفت داشت و کل صادرات نفت ایران هم حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه می‌شود؛ بنابراین روسیه چهار برابر ایران نفت صادر می‌کند و آنهایی که باید بدانند می‌دانند که شاید نفت روسیه جایگزین نفت دیگر کشورها شده باشد اما اصرار بر نام ایران و برای مسموم کردن ذهن مخاطب زودباور ایرانی با این جور چیزها تا دلتان بخواهد منتشر می‌شود و خواهد شد...
چرا با حدف یارانه در ایران اجناس در کشورهای همسایه گران شد؟ با شروع مرمت بنای بلند مرتبه اقتصادی کشور و باز تعریف نظام پرداخت یارانه ها به سود مردم و در جهت بهبود وضعیت اقتصادی خانوارها و قطع دست دلالان و قاچاقچیان از رانت گسترده اجرای این طرح، کم کم اثرات آن در کشور و صد البته در کشورهای منطقه بعد از حذف یارانه اقلامی مثل روغن و آرد گندم هویدا شده و به همراه این تحولات چندین گزاره نیز با این گزارش ها اثبات شد که به آن اشاره می کنیم. نخستین مطلب؛ خط بطلانی بر این ادعا که اجرای این طرح موجب کنترل قیمت کالاها و اجناس مصرفی مردم می شود، کشیده شد. چون به گزارش های مختلف در مدت اجرای تخصیص این ارز، نه تنها قیمت ها کاهش نیافت بلکه در سرتاسر کشور نتیجه عکس داده و اجناس با افزایش قیمت مواجه شدند. دومین مطلب؛ نشان داد که این طرح در زمان تصویب که به روزهای ابتدائی سال 1397 و با عدم آینده نگری مناسب برای تمام کالاها اختصاص یافت، چقدر خام و بدون مطالعه صحیح و عمیق صورت گرفته. به عنوان مثال به بخشی از افزایش قیمت هایی که در این دوره اتفاق افتاد توجه فرمائید: از زمان اختصاص ارز ترجیحی تا به امروز متوسط قیمت کالاهای اساسی با رشد بیش از 400 درصدی روبرو بوده است. به طور مثال قیمت شیر نایلونی 900 گرمی تا پیش از اختصاص ارز ترجیحی یک هزار و 525 تومان بوده است. با وجود اینکه نرخ ارز ترجیحی همان 4200 تومان باقی مانده اما نرخ همان محصول در میانه‌های اردیبهشت سال جاری و قبل از حذف ارز ترجیحی 8 هزار و 100 تومان بوده است که حکایت از رشد 431 درصدی دارد. مطلب مهم بعدی در عدم موفقیت اجرای این طرح مربوط به فروش کالاهای دارای ارز ترجیحی ایران در کشورهای همسایه می شود به نحوی که در بازارهای عراق، پاکستان، کویت، بحرین، امارات و … آرد، روغن، ماکارونی و سایر محصولات تولید شده با ارز ترجیحی به وفور یافت می‌شود. در واقع ارز ترجیحی کشور که هدف از تخصیص آن کمک به اقشار ضعیف جامعه عنوان می‌شد، نصیب قاچاقچیانی که کالاهای خود را به کشور‌های همسایه انتقال داده و درآمد‌های کلانی از این طریق کسب کرده‌اند. در برخی موارد نیز شاهد پدیده عجیبی به نام صادرات یارانه بودیم یعنی مثلا در مورد ماکارونی که مواد اولیه آن با ارز ترجیحی تأمین می‌شد، صادرات با قیمت تمام شده پایین‌تری صورت می‌گرفت و بهای آن به جیب عده‌ای خاص می‌رفت! کمبود آرد در کشورهای عراق، پاکستان و دیگر کشورهای همسایه پس از آزاد سازی قیمت آرد در کشور، موید این نکته است که حذف ارز ترجیحی در کمترین حالت ممکن باعث عدم خروجی سرمایه ایرانی و کاهش قاچاق از کشور شده‌است. همچنین بررسی‌ها حکایت از این دارد که روغن در اقلیم کردستان نیز کمیاب شده‌است و حتی برخی از مواد غذایی نظیر روغن و نان در امارات متحده عربی با افزایش قیمت مواجه بوده‌است، هرچند کمیابی و افزایش قیمت مواد غذایی در سایه جنگ اوکراین و روسیه عاملی تاثیرگذاری بوده‌است اما نباید نقش حذف ارز ترجیحی و از بین بردن توجیه اقتصادی قاچاق آرد و روغن از ایران به کشورهای همسایه در این ماجرا را نادیده گرفت. با بررسی دقیق تر این گزاره ها، اولا به زیان گسترده تصویب و اجرای بی برنامه این طرح در طول سالیان اخیر پی برده و دوما می توان به درستی و به موقع بودن شروع این تغییرات و در راس آنها سازماندهی نظام توزیع یارانه ها در دولت آقای رئیسی صحه گذاشت و امیدوار بود که سایر ترمیمات کلان اقتصادی دولت نیز به سرعت و با مطالعه تخصصی کافی و با بررسی جوانب کار هر چه زودتر به سرانجام خود رسیده و مردم نیز طعم این تحولات را بچشند.