eitaa logo
خط هدایت( امید به آینده)
470 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
4.2هزار ویدیو
405 فایل
ادمین @hamidi313
مشاهده در ایتا
دانلود
ضرورت عقلی ؛ عواقب خطرناکی دارد، در یک جمله،باعث یک کشور می شود. مثال ساده: ♦️آیا می‌دانیم آن دسته از پیرمردان و از کار افتادگان که فرزند و نوه‌ای ندارند که امورات آن‌ها را انجام دهد با چه مشکلاتی مواجه‌اند؟ کشور پیر نیز چنین است. ⛔️خدای‌نکرده اگر جوانان امروز- به بهانه‌های اقتصادی، تربیتی و... که نوعاً از سوی دشمن تلقین می‌شود- در فرزند آوری کوتاهی کنند؛ بعد از مدتی خودشان ر ا و کشور را تسلیم بیگانگان خواهند نمود که در این صورت پشیمانی سودی نخواهد داشت. ✅زیرا برای حفاظت از سرزمین، و آباد کردن و مدیریت آن، به نیروی جوان نیاز است. ✅پس درست فکر کنیم و تصمیم بگیریم که با فرزند آوری ،خودمان و میهنمان را از شر اجانب حفظ کنیم و خود را که داشتن است؛ تأمین نماییم.
🔴چرا مدیران سازمان برنامه را که از دولت قبل باقی مانده اند تغییر نمی دهید؟ روزنامه کیهان نوشت: 🔹به‌رغم خبرهای مسرت بخش درباره برکناری مدیران ناکارآمد، بعد از گذشت نزدیک به ۹ ماه از تشکیل دولت مردمی، تصور می‌شود برخی از مدیران ناکارآمد قبلی بر سر کار باشند که نه انگیزه خدمت و نه از روحیه خدمت برخوردارند، امری که نشان می‌دهد روند جابه‌جایی مدیران خسته و بی‌انگیزه به کندی صورت می‌گیرد. 🔹 مثلا همچنان برخی مدیران بی‌انگیزه و ناکارآمد دولت قبل در برخی معاونت‌های سازمان برنامه و بودجه حضور دارند، مدیران عامل برخی بانک‌ها که از جمله مدیران نجومی بگیر دولت قبل هم محسوب می‌شوند هنوز بر سر کارند و در برخی زیر مجموعه‌های صنعت نفت کشور نیز بانیان وضع موجود «مدیر» هستند.
دستاورد صهیونیست‌ها از ترور در قلب ایران چیست؟ ✔️نگاه به ترور شهید صیاد خدایی ✍️ ترور شهید صیاد خدایی از پاسداران مدافع حرم در یکی از خیابان های تهران، دوباره فرصتی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده که برخی گزاره‌های القایی عملیات روانی خود را که در جنگ‌های نظامی حقیقی نمی‌تواند، بدست بیاورد را در هیاهو عملیات های بزدلانه تروریستی محقق کند. اما واقعیات صحنه چیز دیگری است. 1️⃣ صهیونیست‌ها در پرونده هسته‌ای ایران نیز درست زمانی ترور دانشمندان هسته ای را انجام دادند که کارد به اسخوانشان رسیده بوده و ایران در آخرین مراحل دسترسی به بومی کردن دانش هسته‌ای بود و اینک شواهد زیادی می‌گوید که درباره نسبت محاسبات امنیتی رژیم صهیونیستی در مواجه با سپاه قدس نیز همین اتفاق تکرار شده است. سپاه قدس کار را در سوریه در حال تمام کردن و به نقطه غیرقابل بازگشت رساندن است و صهیونیست ها بازهم دیر به خود جنبیده‌اند. 2️⃣ رسانه‌های صهیونیستی مدعی شده‌اند که شهید صیاد خدایی در سرتاسر جهان علیه دیپلمات‌ها و مهره‌های تجاری رژیم صهیونیستی عملیات کرده است، فرض که چنین ادعای درست باشد، معنایش این است که صهیونیست ها اعتراف کرده‌اند که در ازای ده‌ها ضر‌به‌ای که متحمل شده‌اند، مجبور به حذف پاسدار خدایی شده اند. یعنی اصل عملیات نه تنها یک عملیات پیشرو نیست بلکه واکنشی منفعلانه و بزدلانه از ده‌ها ضربه‌ای است که قبلا دریافت کرده‌اند. 3️⃣ صهیونیست‌ها مدت‌ها این خط عملیات روانی را دنبال می‌کردند که در سوریه اقدامات امنیتی زیادی علیه ایران انجام می‌دهند و ایران نمی‌تواند و نتوانسته واکنشی نشان بدهد. ترور اخیر در تهران نشان داد که اقدامات و عملیات روانی که آنها در سوریه دنبال می‌کردند، اثر روانی سابق را ندارد و مجبور شده‌اند در تهران هیاهو راه بیاندازند. 4️⃣ اسرائیل با شهادت مدافعین حرم، جهالتی بزرگ مرتکب شده که اتفاقا عملیات روانی نسبتا موفق آنها را در آغاز دوره حضور مستشاری ایران در سوریه نیز خنثی می‌کند. در روزهای اول حضور مستشاری ایران در سوریه، موجی از شایعات درباره مدافعان حرم توسط رسانه های صهیونیستی ساخته و پرداخته شد که یک نمونه آن شایعه پرداخت حقوق های نجومی به مدافعان حرم بود. اما در همین قضیه اخیر شهادت یک پاسدار مدافع حرم آنهم در ماشین شخصی او که یک پراید بود، به یکباره موجی از بازخوانی تخریب‌ها علیه مدافعان حرم دوباره در افکار عمومی زنده شده و با خون این شهید یکبار دیگر واقعیات درباره زندگی مدافعان حرم به افکار عمومی یاددآوری شد. 5️⃣ در این سال‌ها گاهی گلوله‌های صهیونیست‌ها، عزیرانی را از ایران گرفته است، ولی این گلوله‌های در ظاهر به هدف خورده به جای آنکه تفکر مقاومت و حاملان آن را تضعیف کند، بیشتر در حال شکل دادن چهره‌های در ایران هست که مردم آنها را قهرمان ملی و تفکر و سیره شان را ضامن امنیت و عزت ایران می دانند. آیا شکستی بالاتر از این برای یک پروژه ویژه عملیات روانی می‌توان تصور کرد که دقیقا صد و هشتاد درجه خلاف هدف‌گذاری‌هایش را محقق کند؟! ✍️
🔰موسوی تبریزی: روحانی را در منزل خاتمی انتخاب کردیم 🔺فعال سیاسی اطلاح‌طلب: 🔹روحانی را در جلسه‌ منزل خاتمی انتخاب کردیم؛ گزینه‌های دیگری مثل جهانگیری هم داشتیم. 🔹علی‌رغم اینکه جهانگیری و عارف گزینه‌های ایده‌آل‌تری از روحانی بودند، ما به این تصمیم رسیدیم که باید از روحانی حمایت کنیم. 🔹حجاریان تئوریسین نبود؛ کسی برای خاتمی که خودش تئورسین دولتش بود، فکر تولید نمی‌کرد. 🔹دولت خاتمی ادامه دولت سازندگی مرحوم هاشمی رفسنجانی‌ بود.
آیا دستگاه های امنیتی ما قوی هستند؟ ⏪بله بسیار قوی هستند. ◾️یکی از قویترین سیستم های امنیتی دنیا هم هستند. یک جریانی درون جبهه انقلابی سعی دارد به بهانه برخی ترورها و خرابکاری های دشمنان ،تصویر ضعیف از دستگاه های امنیتی ما بسازند . اما این یک بهانه واهی و یک خیانت آشکار به حافظان امنیت کشور است. ◾️در حادثه اخیر شخصی که ترور شد خودش یک نیروی امنیتی بود اما نیرویی که بیش از ۳۰ سال تمام سیستم های امنیتی دشمن را زمینگیر کرده بود و همه را به چالش کشانده بود . بلاخره ۳۰ سال ضربه مستمر زدن به دشمن در خارج از مرزهای کشور قوت نیروهای امنیتی ما را نشان میدهد. اینکه دشمن بعد از ۳۰ سال بلاخره توانست این مجاهد گمنام را ترور کند از قوت دشمن نیست ،دشمن اگر قوی بود ۳۰ سال از یک نفر امنیتی ایران آسیب نمیدید. نیروی امنیتی ما هم اگر قوی نبود نمی توانست ۳۰ سال پیروز در همه معرکه های نبرد با سرویس های دشمن باشد. ◾️نکته دوم اینکه : سابقه حضور و نفوذ سیستم ها و شبکه های جاسوسی دشمن در خاک ایران بیش از یکصد سال است اما سابقه تشکیل و فعالیت سیستم های امنیتی جمهوری اسلامی حدود ۴۰ سال است. مشخص است که دشمن با این سابقه طولانی حضور در ایران توان عملیاتی برای خرابکاری و ترور داشته باشد . سرویس های امنیتی غرب عمری بالای ۲۰۰ سال دارند اما سرویس های امنیتی ما عمر و تجربه ای حدود ۴۰ ساله دارند. طبیعی است که دشمن در حوزه مسایل جاسوسی و اطلاعاتی و عملیاتی توانمندی داشته باشد چون شبکه با سابقه و با تجربه تری دارد. اما علیرغم همه این تجربیات طولانی بازهم در خیلی از معرکه های نبرد مغلوب سیستم های امنیتی جوان کشور ما میشوند. ◾️نکته سوم: سیستم های امنیتی ما در مقابل خود تنها یک کشور را نمی بینند بلکه در حال مبارزه با سرویس های جاسوسی و خرابکاری ده ها کشور قدرتمند و سرمایه دار دنیا هستند . در مقابل سرویس امنیتی جوان ما ، سرویس های امنیتی کهنه کار آمریکا و انگلیس و فرانسه و هلند و آلمان و ترکیه و عربستان و امارات و رژیم صهیونیسم و ده ها کشور دیگر قرار دارد و نیروهای امنیتی ما یک تنه و بصورت همزمان در حال مقابله با توطئه های این سرویس های امنیتی بیگانه هستند . ۵۰ نفر به یک نفر حمله کرده اند و آن یک نفر در طول چهل سال گذشته بینی همه را به خاک مالیده ، هرچند برخی اوقات هم آسیب های کوچکی دیده است. ◾️آیا با این نکات بازهم میتوان بخاطر یک ترور دشمن ادعا کرد سیستم های امنیتی ایران ضعیف است؟ دستگاه های امنیتی و عناصر خدوم و گمنام امنیتی در اوج غربت و تنهایی در مقابل لشکریان گسترده ای از جبهه کفر ایستاده اند ، هرچند مظلوم هستند اما مقتدر و قوی هستند. ◾️ما اگر مطالبه واکنش و انتقام سخت میکنیم در واقع به قدرت دستگاه های امنیتی نظام ایمان داریم که میتواند این همه دشمن را یک تنه به زانو دربیاورد.
🔻بارها گفته‌ایم و متأسفانه رسانه‌های انقلابی کمتر همراهی کرده‌اند، حتی در پوشش جملات سنگین حضرت آقا درباره قتلگاه مجازی! 🔴 تا دولت فضای ولِ مجازی را کنترل نکند، هیچ‌چیز در کنترل دولت نخواهد بود 🔺درخواست کیهان: محدود کنید این فضای رسانه‌ای را که موفقیت‌های دولت رئیسی را سانسور می‌کند 🔺کیهان با تأکید بر اینکه باید فضای رسانه‌ای محدود شود نوشت: آقای سید ابراهیم ، حدود ۹ ماه است وسط فضای رسانه‌ای رهاشده‌ در حال اداره امور کشور است و عملاً (نه در حرف) نشان داده می‌شود طی ۸ ماه به اندازه ۸ سال برخی از این مدعیان کار کرد. اما طرفداران «فضای رسانه‌ای بی‌در و پیکر» با استفاده از همین «فضای بی‌در و پیکر»، سیاه را سفید، خوب را بد، باسواد را بی‌سواد و تلخ را شیرین نشان می‌دهند. تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار دادن چند میلیون نفر از اقشار محروم کشور به‌صورت رایگان را که حقیقتا کار بزرگی است، «سانسور» می‌کنند. افزایش فروش نفت به روزی حدود یک و نیم میلیون بشکه، آن هم بدون برجام یا اف‌ای‌تی‌اف را «لطف آمریکا» به ایران جا می‌زنند. افزایش روابط تجاری با تقریبا تمام ۱۵ کشور همسایه را هم به «لطف آمریکا به ایران» گره زدند. عضویت در سازمان شانگ‌های را که بیش از دو دهه، دولت‌ها برای رسیدن به این نقطه تلاش بی‌نتیجه کرده بودند را، «به نتیجه رسیدن تلاش‌های دولت‌های قبل» تفسیر می‌کنند. طرح جهش مسکن برای ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال را «بی‌فایده» می‌نامند. طرح لازم و ضروری اصلاح اقتصادی که هیچ کارشناسی، تأکید می‌شود هیچ کارشناسی با نفسِ این کار مخالفتی ندارد را با جمله «بدون احیای برجام بی‌فایده است» به لجن می‌کشند و سرود زیبا و محبوب «سلام فرمانده» را هم همنوا با دشمن، «ترویج خشونت» دانسته و انتشار آن را «غیرمجاز» می‌دانند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 انتقام شهید فخری‌زاده چگونه گرفته شد؟ 🔹️ برای انتقام دانشمند شهید محسن فخری زاده (دانشمند هسته‌ای دفاعی ایران) آوی هار ایون پدر و مغز متفکر موشکی و فضایی رژیم موقت به هلاکت رسید. این دانشمند اسرائیلی در یک هتل هدف قرار گرفت و برای رژیم غافلگیرانه و گران تمام شد. وی مجروح شده بود و بعد از چند روز کشته شد. 🔸 بخشی از سوابق وی به این شرح است: ✅ دانشمند صنعت موشکی رژیم صهیونیستی ✅ رئیس پروژه ماهواره ای ✅ رئیس آژانس فضایی اسرائیل ✅ رئیس سابق صنایع نظامی رافائل 💢 وی از طراحان اصلی سیستم گنبد آهنین بود و خرید سلاح‌های پیشرفته و نوسازی ارتش اسرائیل از جمله اقدامات وی محسوب می‌شود. لازم به ذکر است، آوی‌ هار ایون پدر سرلشکر یوو هار ایون مدیر عامل اجرایی شرکت دفاعی رافائل (که یکی از محصولاتش گنبد آهنین است) بود.
ف. بازیاد: 🔰حرف روز         💐خرمشهر آزاد و خرمشهرهای پیش رو سوم خرداد سالروز گرامیداشت ایثار مجاهدین انقلاب در آزادسازی خرمشهر است. اگر به این جمله امام راحل(ره) اعتقاد داشته باشیم که فرمودند «فتح خرمشهر، فتح خاک نیست، فتح ارزش‌های اسلامی است»، آنچه به نظر می‌رسد مغفول مانده است، تلاش برای روزآمدسازی آموزه‌های آن مطابق با نیازهای روز و ویژگی‌ها و ظرافت‌های پدیده‌های هر عصر است. بر همین اساس رهبر معظم انقلاب در بیاناتشان در سوم خرداد سال 95 فرمودند: «خرمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، [بلکه‌] در یک میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است». برای شکل‌گیری این‌همانی و تطابق شرایط انقلاب با آزادسازی خرمشهر، آنچه نیاز است، تطبیق مؤلفه‌های درون گفتمانی آن با هر عصر است. اولین اصل درون گفتمان سوم خرداد، فهم این موضوع است که اختلاف ما با دشمن و نظام استکبار یک اختلاف ماهوی است نه تاکتیکی. این فهم خصوصاً در جوانان موجب تعمیق دشمن‌شناسی و شناخت ماهیت استکبار می‌شود. دومین اصل قابل احصاء در آزادسازی خرمشهر و گفتمان سوم خرداد، شناخت خط تحریف و نفاق است. یکی از دلایل اشغال خرمشهر، نگاه بنی‌صدرهای حاکم بر ارکان نظام در برهه جنگ است. البته شناخت این خط صرفاً بر شناخت تاکتیک «زمین دادن و زمان خریدن» بنی‌صدر محدود نمی‌شود، بلکه می‌توان به مصادیق متعددی مانند کارشکنی‌های نهضت آزادی و فرزندان پلید این نهضت یعنی سازمان منافقین هم اشاره کرد. قطعاً شناخت جریان تحریف به‌عنوان ابزارهای نظام سلطه می‌تواند کمک شایانی به جریان شناسی انقلاب خصوصاً در عصر حاضر نماید. هرچند برخی تلاش نموده‌اند که اعتقاد به درون‌زایی و تکیه بر داشته‌های داخلی را کم‌رنگ نمایند ولی آنچه موجب برون‌رفت از چالش‌ها و تحریم‌ها در برهه‌های مختلف بوده است، همین روحیه خودباوری و خوداتکایی است که در آزادسازی خرمشهر نیز نمود داشت؛ فتح خرمشهر در زمانی اتفاق افتاد که دنیا از دادن سیم خاردار به ایران به‌عنوان نازل‌ترین ابزار نظامی هم امتناع می‌کرد. روحیه انقلابی و جهادی نکته چهارمی است که در خرمشهر به کمک آمد و امروز حلقه گمشده همه مشکلات پیش رو و تکمیل‌کننده آنچه گفته شد است. 🔸️نکته پایانی: إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ نخ تسبیح و گردآورنده همه این اصل‌هاست؛ چراکه نصرت الهی در پدیده‌های سیاسی و اجتماعی، نه یک ادعا، بلکه باوری است که در برهه‌های مختلف به اثبات رسیده است و باید به‌عنوان یک امر اثبات شده، ملکه ذهن سیاستمداران و سیاست‌گذاران نظام باشد. ✍
ف. بازیاد: 🔰گزارش روز             📌«گاپ» و «داپ»؛ اهرم‌های ترکیه برای فشار بر همسایگان فعالیت‌های بی‌حدوحصر دولت ترکیه در زمینه سدسازی، تاکنون باعث نابودی حدود 7 میلیون هکتار زمین کشاورزی در عراق و سوریه، گسترش خشک‌سالی و کم‌آبی در این کشورها و درنتیجه بحران‌های زیست‌محیطی ازجمله ریزگردها در ایران شده است. 🔷️گزاره‌های‌خبری: 1️⃣- ترکیه که از موقعیت بالادستی نسبت به دو همسایه جنوبی خود در دجله و فرات برخوردار است، در چهارچوب پروژه آناتولی جنوب شرقی یا «گاپ» با این توجیه که توسعه کشاورزی و صنعتی سرزمین‌های جنوب شرقی ترکیه نیازمند مقدار زیادی از آب رودخانه‌های دجله و فرات است، با ساخت سدهای زیاد بر روی این دو رودخانه در خاک خود، مقدار آب خروجی به دو کشور سوریه و عراق را به مقدار زیادی نسبت به قبل کاهش داده است. 2️⃣- بر پایه ابرپروژه «گاپ» که اجرای آن 32 میلیارد دلار هزینه و 30 سال زمان برده است، دولت ترکیه احداث مجموعه بزرگی از سدها و نیروگاه‌های برق‌آبی را بر بخش بالایی رودخانه‌های دجله و فرات در دستور کار قرار داده است. ترکیه با تکمیل پروژه گاپ، 5 برابر ظرفیت دجله و فرات بر روی آن‌ها سدسازی انجام داده است! این طرح قرار است 1.7 میلیون هکتار زمین کشاورزی را آبیاری و سالانه 55 میلیارد کیلووات ساعت برق تولید کند. 3️⃣- سد آتاتورک (بزرگ‌ترین سد اروپا) که در سال 1992 تکمیل شد، ازلحاظ حجم کار ساختمانی پنجمین سد بزرگ جهان و ازلحاظ تولید برق‌آبی، رتبه سوم در دنیا را دارد. این سد 16 برابر بزرگ‌ترین سد ایران یعنی کرخه گنجایش دارد. ایلیسو نیز نوزدهمین سد بزرگ ابرپروژه گاپ است که سال گذشته افتتاح گردید. این سد هم چهار برابر سد کرخه گنجایش دارد. 4️⃣- «داپ» یکی دیگر از ابرپروژه‌های سدسازی دیگر است که ترکیه آن را بر اساس تجارب حاصل از پروژه گاپ، بر روی رود ارس طراحی کرده و به مرحله اجرا درآورده است. قرار است در چهارچوب این پروژه، 14 سد بر روی رودخانه ارس احداث شود. سد کاراکورت در شمال ترکیه یکی از این سدهای مهم است که سال گذشته با یک و نیم میلیارد مترمکعب آبگیری شد که 56 درصد ورودی آب ارس را کاهش داده است! کم‌آبی و خشکسالی‌ای که در سال‌های اخیر در سه استان اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی وجود دارد، بخش مهمی از آن ناشی از سدسازی‌های ترکیه بر روی رود ارس است که ممکن است در سال‌های آینده باعث خشک شدن حاصلخیزترین دشت ایران یعنی دشت مغان شود! 5️⃣- علاوه بر این‌ها، دولت ترکیه در قالب 10 ابرپروژه دیگر، از سال 2003 تاکنون 585 سد بر روی رودخانه‌های خود احداث کرده است. این در حالی است که کل سدهای ساخته شده ترکیه تا قبل از سال 2003، درمجموع 276 سد بود. 🔷️گزاره‌تحلیلی: ابر پروژه‌های سدسازی دولت ترکیه به‌ویژه داپ و گاپ برخلاف ادعاهای آنکارا که آن را در جهت توسعه کشاورزی معرفی می‌کند، یک اهرم فشار قوی برای اثرگذاری بر کشورهای همسایه یعنی عراق، سوریه، ایران و ارمنستان در عرصه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی است. اگر همچنان که دولت آنکارا مدعی است، مسئله اصلی سدسازی‌های ترکیه، کشاورزی بود، پس نباید حق‌آبه کشورهای همسایه از دجله و فرات و رود ارس قطع می‌شد! تجربه نشان می‌دهد، تنها با دیپلماسی نمی‌توان با رفتارهای مخرب دولت ترکیه در حوزه زیست‌محیطی که آثار و پیامدهای مخرب آن در کشورهای همسایه مشاهده می‌شود، مقابله کرد. لذا باید سازوکارهای واقعی‌تر، جدی‌تر و قاطعانه‌تری در دستور کار قرار گیرد. غرب آسیا به اندازه کافی از اقلیم خشک و بیابانی رنج می‌برد. در چنین شرایطی، هیچ‌چیز مهم‌تر از تأمین و تضمین بلندمدت دسترسی به منابع آبی برای مقابله با بحران‌های زیست‌محیطی و خشک‌سالی نیست. ✍
🔴بارگذاری نهاده‌های دامی با ارز نیمایی در سامانه بازارگاه وزیر جهاد کشاورزی: 🔹بارگذاری نهاده‌های دامی نیمایی بر روی سامانه بازارگاه انجام شده و نهاده‌ها در دسترس دامداران و مرغداران قرار دارد. 🔹شرکت پشتیبانی امور دام کشور در صورت مازاد تولید مرغ و تخم‌مرغ آمادگی خرید دارد، بر این اساس جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد. 🔹در تولید شیر هم اگر مازاد تولید احتمالی به وجود آید، با همکاری شرکت‌های خصوصی لبنی شیر مازاد از اقصی نقاط کشور جمع آوری و خریداری خواهد شد، همچنین تعاون روستایی هم برای این امر تجهیز شده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴طرف به اسم دانشجو و مثلا مطالبه گر، رفته اون جلو وایساده و مثل این رادیوهای خراب فقط آلودگی صوتی ایجاد میکنه و صدای پارازیت مداوم... بچه جان: یکم ادب و شعور و فرهنگ هم به خودت اضافه کن عزیزم، چیزای بدی نیستند به خدا..! بعدش مثل بچه آدم سوالت رو بپرس و جواب بگیر وگرنه با این جیغ جیغ کردن ها و لمپن بازی جوابت همینه که استاد عباسی گفت: بچه پر رو! تو دنیا نیامده بودی، ما خیلی از گردن کلفت ها در غرب را از این دانشگاه انداختیم بیرون! اول تربیت خانوادگی داشته باش بعد سوال بپرس!
💢 الجزیره: ۲۰ فرمانده صهیونیست توسط ایران به هلاکت رسیده‌اند شبکه تلویزیونی الجزیره از عملیات‌های متعدد و فاش نشده ایران علیه صهیونیست‌ها در گذشته خبر داد و اعلام کرد در این عملیات‌ها بیش از ۲۰ فرمانده صهیونیست کشته شده‌اند. شبکه الجزیره قطر، گزارشی با عنوان «عملیات‌هایی که طی آنها ایران اسرائیلی‌ها را هدف قرار داده است» پخش کرد. در این گزارش آمده است: «یک منبع غیررسمی و نزدیک به سپاه قدس در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الجزیره فاش کرد که نیروهای سپاه پاسداران انقلاب و نهادهای امنیتی ایران بارها شماری از فرماندهان اسرائیلی در داخل مناطق فلسطین اشغالی و خارج از آن را هدف قرار داده‌اند.» الجزیره مدعی شد: «تهران، تاکنون بارها منافع اسرائیل در داخل فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است. عملیات انهدام باند جاسوسی و خرابکاری در ایران که یکشنبه روی داد، درواقع به‌عنوان یک تحول کیفی به کشمکش موجود شکل علنی بخشید. این امر باعث می‌شود تا واکنش ایران از این ‌پس شکل علنی به خود بگیرد.» نام و عنوان برخی فرماندهان اسرائیلی که توسط نیروهای ایران کشته شده‌اند، به این شرح است: افسر موساد، «فهیم هیناوی» ۴۵ ساله در ۴ دسامبر ۲۰۲۰ (جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹) در چهارراهی در منطقه جیناتون در جنوب شرقی تل‌آویو ترور شد. این عملیات تنها ۷ روز پس از ترور دانشمند ایرانی محسن فخری‌زاده با شلیک بیش از ۱۵ گلوله به خودرو وی انجام شد. ایران در سال گذشته غیر از هیناوی دو افسر دیگر را در داخل تل‌آویو در واکنش به ترور فخری‌زاده از پا درآورد. «ژنرال شارون أسمان» فرمانده لشکر ناحال در ارتش اسراییل ۴۲ ساله در اول ژانویه ۲۰۲۱ (جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹) در یکی از پایگاه‌های نظامی در شهر نتانیا در مرکز فلسطین اشغالی کشته شد. «گابریل تالکر» افسر بلندپایه موساد اسرايیل در سطح معاون وزیر به همراه ۱۲ تن دیگر در ۱۳ مارس گذشته (یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰) در اثر موشک باران مقر موساد در اربیل عراق توسط ایران کشته شد.» الجزیره همچنین گفت: «ما گزارش‌های مستندی درخصوص کشته و زخمی شدن شماری از عناصر اسرائیلی در این حمله مانند ماتیس داتریس، اسمیت، آدام باتلر، شاوول، ملیس رابرت با نام مستعار آفینز، جونی، جونز، گابریل تالکرو مارک زال در اختیار داریم. ایران از اعلام اینکه در بسیاری از عملیات‌ها علیه اوضاع امنیتی داخل رژیم صهیونیستی دست دارد، هراسی ندارد. عملیات‌های دیگری نیز علیه عناصر اسرائیلی در کشورهای مستقل انجام گرفته، اما ایران مسئولیت آنها را برعهده نگرفت هر چند رهبران اسرائیل به خوبی می‌دانند که ایران در آنها دست داشته است».
✨مرحوم ترکان و ماجرای توتال... در مناظره‌ای با مرحوم آقای ترکان، به رفتار دولت آقای روحانی در اعتماد به شرکت فرانسوی توتال در واگذاری اطلاعات فاز ۱۱ پارس جنوبی به این شرکت نقد کردم. مستند حقیر، اظهارات آقای زنگنه وزیر وقت نفت بود که گفته بودند با توتال قرارداد رازداری امضا کرده و اطلاعات را به آن دادیم(سند اظهارت آقای زنگنه را در اینستاگرام ببینید). آقای ترکان استدلال واژگونی کردند که "توتال نقشه برداری کرده و به ما اطلاعات داده است، نه ما به توتال". خاطراتی هم از اینکه شخصا حاضر و ناظر بوده‌اند تعریف کردند. اما استدلال ایشان یک اشکال بزرگ فنی داشت که موجب شگفتی متخصصین امر شد. همان زمان تعدادی از متخصصین میادین نفت و گاز در واکنش به صحبت‌های آقای ترکان گفتند که میادین، مانند موجودات زنده هستند و مدام در حال تغییر و تحول. اطلاعات امروز یک میدان، با اطلاعات روز اول نقشه‌برداری در بیست سال پیش، زمین تا آسمان متفاوت است. با این وجود، مستند عرایض حقیر، سخنان آقای زنگنه در مجلس بود که به ارائه اطلاعات به توتال اعتراف کرده بودند. استدلال غلط آقای ترکان در آن مناظره، هر از گاهی برای تخطئه و ناسزاگویی به حقیر منتشر می‌شود. اما خوب است ناسزاگویان این پرسش را پاسخ دهند که اگر توتال این اطلاعات را در اختیار داشت، چرا وزارت نفت ما به تصریح وزیر با آن قرارداد رازداری امضا کرد و اطلاعات را تقدیمش کرد؟ چرا آقای زنگنه گفت اگر توتال از اطلاعات ما سوء استفاده کند، از آن شکایت می‌کنیم؟ ناسزاگویی‌ها، شاید باعث شود افرادی ناآگاه به ماجرا فریب بخورند و کف و سوت بزنند، اما باعث تغییر واقعیت‌ها نمی‌شود. متاسفانه، اطلاعات حساس فاز ۱۱ پارس جنوبی تقدیم شرکتی شد که در قسمت جنوبی میدان، مشغول برداشت گاز برای قطر بود و امروز نه کسی می‌تواند سوء استفاده از این اطلاعات را پیگیری کند و نه از آقای زنگنه خبری هست که پاسخگوی ماجرا باشند. منافع مردم ایران است که در این میان، قربانی شده است...
محسن: از پلاسکو تا متروپل؛ از ماهیگیری سیاسی لجن پراکن‌ها تا سلفی روی خون حادثه دیدگان پیش از اینکه این یادداشت را آغاز کنم باید خدمت مردم عزیز ایران و آبادان مخصوصا خانواده‌هایی که عزیزانشان را در این حادثه از دست داده‌اند تسلیت عرض کنم.در حادثه فروریختن ساختمان متروپل باید به چند نکته اشاره کنم: پس از حادثه پلاسکو انتظار بود برای شرایط بحران دستورالعمل های رسانه ای و اجتماعی تدوین شود و مردم برای چنین شرایطی آموزش ببینند که متاسفانه این دستورالعمل‌ها تدوین و اجرا نشد. حادثه ساختمان پلاسکو و متروپل و رفتار مردم که تجمع آنها و برخی سلفی گرفتنشان منتج به تاخیر در امداد رسانی شد نشان داد کشور در زمینه پدافند غیر عامل رسانه ای-سایبری و شرایط بحران نیاز به فعالیت بیشتری دارد و باید در جهت نهادینه شدن این موضوع مهم تمام دستگاهها دست به دست هم دهند تا در زمان وقوع حادثه تعداد تلفات و خسارات به حداقل برسد. همچنین فقدان کمیته رسانه و فضای مجازی منسجم در شرایط بحران بوجود آمده ناشی از عدم آمادگی برخورد رسانه ای با چنین بحران هایی در سطح کشور است که هر رسانه و هر فردی هرچه بخواهد از بحران منتشر می کند که بسیاری از اینگونه محتواها برپایه شنیده ها، شایعات و حدسیات است که به امنیت و آرامش روانی مردم ضررهای بسیاری وارد خواهد کرد. دولت محترم و مسئولین امر در اقدام نخست باید در ستاد بحران خود با توجه به گستردگی رسانه و فضای مجازی برنامه ریزی منسجمی برای موقعیت های بحرانی داشته باشند و اطلاع رسانی به مردم را به طرق پیشرفته مانند اطلاع رسانی موبایلی با آنتن های مخابراتی روی گوشی افراد انجام دهند که امروزه این قابلیت حتی بدون وجود سیم کارت فعال روی اکثر تلفن های همراه هوشمند امکانپذیر است. دستگاه های مسئول با آموزش مردم برای شرایط بحران همچون سازمان پدافند غیر عامل، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت رفاه و امور اجتماعی، سازمان آتش نشانی، وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات باید تاحد ممکن از ایجاد بحران های بعدی جلوگیری کنند و در زمان وقوع شرایط خاص اصل پیشگیری مقدم بر درمان را در سطح عملیاتی کنند. حادثه متروپل و بحران رسانه ای پس از آن تجربه ای در پیش چشم مسئولین کشور خواهد بود چرا که شایعه پردازی و دروغ پراکنی و انتشار چنین مواردی در فضای مجازی رها شده و پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام که حق هیچ گونه مدیریتی را به کشور ما نمی دهند و آزادانه در کشور جولان می دهند می توانند با تغییر ذائقه مردم و برانگیختن حس خودنمایی، خود افشاگری و سیاه نمایی و وارونه نمایی حقایق در آنها حوادث تلخ روز گذشته را تکرار کند. در این میان لجن پراکن‌های ضد انقلاب داخلی و خارجی با سوار شدن بر موج هیجانی و احساسی بحران از فضای مجازی ول تا حد زیادی سو استفاده می‌کنند و با تشویق مردم به حضور در اطراف صحنه حادثه برای ایفای نقش شهروند خبرنگاری صحنه‌های غم انگیز و تاسف باری را خلق می‌کنند که با هیچ کدام از قواعد انسانی و دینی سازگاری ندارد. امید است پس از این حادثه دستگاه‌های مسئول برای عدم تکرار چنین صحنه‌هایی برنامه ریزی منسجمی داشته باشند.
🔴بیژن زنگنه دادگاهی شد سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده کرسنت و بیژن زنگنه وزیر سابق نفت گفت: این پرونده در دادگاه کیفری یک تحت رسیدگی است و فرد مورد نظر در دادگاه حضور یافته و پرونده در حال رسیدگی است. به محض حصول نتیجه و اتخاذ تصمیم در دادگاه مربوطه و قطعیت آن نتیجه اعلام خواهد شد. در خصوص استعلام اتهامات این فرد نیز بحث کارشناسی به طور کامل صورت گرفته و در روزهای آینده نیز جلسات بعدی تشکیل و نتایج حاصله اعلام خواهد شد پ.ن: البته خیلی وقت هست که ایشون درحال محاکمه است/فقط رسانه‌ای نشد.
🔴گفتیم مجلس انقلابی، یک عده خوششان نیامد! ولی ما حقیقت را گفتیم/ البته نکته اساسی انقلابی ماندن است 🔻 رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس: ما گفتیم ! یک عده‌ای خوششان نیامد. خب ولی ما حقیقت را گفتیم حالا بعضی‌ها خوششان می‌آید، بعضی‌ها خوششان نمی‌آید، عیبی ندارد؛ حقیقت همین بود که این مجلس با شعارهای انقلاب تشکیل شد. مردم نگاه کردند گزینه‌هایی را انتخاب کردند که حرکتشان، جهت‌گیری‌شان، شعارشان، حرفشان حرف انقلاب بود. 🔹️ شعارهای انقلاب به‌نفع کشور است برخلاف کسانی که میخواهند وانمود کنند که آقا انقلاب دردسرِ برای کشور است، نه بعکس انقلاب و شعارهای انقلابی و آرمانهای انقلابی -که البته هنوز به آرمانها نرسیدیم هنوز اما- توجه به این آرمانها و رفتن به سمت این آرمانها دوای درمان دردهای کشور است؛ دردسر نیست، رفع دردسر است. 🔺️ البته یک نکته‌ی اساسی‌ای انقلابی ماندن است. برادران عزیز! خواهران عزیز! بنده الان کاملاً جلوی چشمم است، کسانی بودند که سال ۵۸ مثلاً که بنده عضو شورای انقلاب بودم، آن وقت آنها -هنوز رئیس‌جمهور هم نبودم- می‌آمدند پیش ما می‌نشستند، -ما که حالا خودمان جزو بچه‌های انقلاب بودیم وبا سوابق مبارزاتی- حالا مثلاً فلان حرفهایی میزدند تند، داغ، آتشین که ما چشممان خیره میماند که اینها که هستند دیگر، اینها این‌قدر یعنی باصطلاح به تعبیر فرنگی مابها سوپر انقلابی، خب بعد برگشتند همانها، انقلابی نماندند، همان افراد با آن شیوه‌ی برخورد، با آن شیوه‌ی نگاه نتوانستند خط را ادامه بدهند طاقت نیاوردند. مشکل‌تر از انقلابی بودن و گرایش انقلابی داشتن، انقلابی ماندن است، چه فرد، چه جمع، چه کل مجلس باشد. ۱۴۰۱/۳/۴
🔰 نمایندگان مجلس نباید در انتصابات دخالت کنند/ البته توصیه‌ام به دولتی‌ها همیشه این بوده که از نظرات نمایندگان استفاده کنند 🔻 رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس: یک سفارش مؤکد هم بکنم، البته آقای قالیباف حالا که می‌آمدیم، به من گفتند که «شما یکی از این سالها راجع به اینکه نمایندگان درمورد انتصابها و اینها دخالت کنند یک چیزی گفتید، بعضی از همکاران ما ناراحت شدند»؛ بنده ناراحتی شما را که اصلاً نمیخواهم و نمی‌پسندم، اما شما را هم خیلی دوست دارم، مصلحت شما را میخواهم؛ واقعاً نباید دخالت کنید در انتصابات! 🔹 شما وقتی که فرض کنید راجع به فلان مدیرکل، راجع به فلان فرماندار و حتی راجع به استاندار چه مثلاً به آن وزیر مربوط پیشنهاد میکنید یا احیاناً مثلاً خدایی ناکرده فشار وارد میکنید این موجب میشود که اگر چنانچه آن مأمور بد عمل کرد، آدم نداند یقه‌ی چه کسی را باید گرفت، نه مردم بدانند، نه دستگاه قضایی بداند، یقه‌ی آن وزیر را باید گرفت که چرا این را گذاشتید؟ یقه‌ی این نماینده را باید گرفت که چرا فشار آورده؟ 🔺 چرا این کار را بکنید؟ یکی از مسائل مهم قانون اساسی همین مسئله‌ی تفکیک قوا است یعنی شما بگذارید او کار خودش را بکند، شما کار خودتان را بکنید، البته من توصیه‌ام به دولتی‌ها هم این بوده همیشه قبلاً هم همیشه توصیه کردم حالا هم توصیه میکنم از نظرات نمایندگان استفاده کنند. ۱۴۰۱/۳/۴
آیا می دانستید آمریکا پیشتاز توزیع کالا برگ یا همان کوپن است؟ برنامه کمک به تغذیه مکمل در آمریکا موسوم به «SNAP» که از قدیم الایام به‌عنوان برنامه «کالابرگ غذا»در آمریکا شناخته می‌شود، کمک‌هایی در اختیار مردم بدون درآمد یا کم درآمد این کشور برای خرید مواد غذایی قرار می‌دهد. از زمان روی کار آمدن باراک اوباما در سال 2008 تعداد آمریکایی‌هایی که برای کالابرگ غذایی ثبت‌نام کردند نسبت به پیش از ریاست‌جمهوری اوباما 45 درصد افزایش داشت. بر این اساس در سال 2008 میلادی تعداد متقاضیان دریافت کالابرگ غذایی در آمریکا رقمی حدود 30.8 میلیون نفر بود در حالی که که پس از روی کار آمدن اوباما این رقم به 46.2 میلیون نفر رسید. هفته نامه «اگزمینر» در سال 2008 پیش‌بینی کرد که در صورت ادامه این وضعیت در پایان دوره دوم تصدی پست ریاست‌جمهوری آمریکا توسط اوباما، تعداد افراد نیازمند کالابرگ غذایی به 61 میلیون نفر خواهد رسید. در نتیجه تا سال 2017 از هر پنج آمریکایی، یک نفر قادر به تامین غذای خود نخواهد بود. براساس آمار منتشر شده از سوی رسانه‌های آمریکایی، تنها فقط در سال مالی 2011، معادل 76.7 میلیارد دلار کالابرگ(بن غذا) در میان اقشار نیازمند حمایت غذایی مردم آمریکا توزیع شد. بنابر آخرین آمار 4/46 میلیون آمریکایی در حال دریافت به‌طور میانگین 14/133دلار به‌طور ماهانه کالابرگ غذا هستند. بیش از یک‌پنجم ساکنان واشنگتن و می‌سی‌سی‌پی کالابرگ غذا دریافت می‌کنند. از ژوئن 2004 تمامی ایالت‌های آمریکا از بن الکترونیکی برای دریافت کمک استفاده می‌کنند. با این حال در بیشتر دوران استفاده از این طرح که سابقه چندین ده ساله دارد، از بن‌های کاغذی یا همان کالابرگ به ارزش یک دلار(کالابرگ قهوه‌ای)، 5 دلار(کالابرگ آبی) و 10 دلاری(کالابرگ 10 دلاری) استفاده می‌شد. با این کالابرگ‌ها افراد می‌توانند مواد غذایی خوراکی بسته‌بندی شده را خریداری کنند. براساس اعلام وزارت کشاورزی آمریکا و بنابر بررسی اطلاعات گردآروی شده در سال مالی 2010 آمار طرح بن‌های موادغذایی به چندین شکل سیاستگذاری شد. بر این اساس 49 درصد از تمام خانوارهایی که دارای فرزند 17 سال یا کوچک‌تر هستند و 55 درصد از آنهایی که تک سرپرست خانوار بودند کالابرگ غذا دریافت می‌کنند. مضاف بر این، 15درصد از تمام خانوارهایی که افرادی با سن 60 سال و بیش از آن در خانواده‌ حضور دارند کالابرگ موادغذایی دریافت می‌کنند. همچنین 20درصد از خانوارهایی که اعضای غیرمسن با نقص عضو دارند کالابرگ دریافت می‌کنند. علاوه‌بر این، 36درصد از شرکت‌کنندگان در این طرح سفیدپوستان، 22 درصد آفریقایی- آمریکایی، 10درصد اسپانیایی زبان‌ها، 2درصد آسیایی‌ها، 4درصد آمریکایی‌های بومی هستند. هدف طرح ارائه بن‌های موادغذایی کمک به خانوارهای کم درآمد برای داشتن خوراک کافی و مقوی است.
✋ برجام‌ شکست بخورد چه می شود؟ 🔺ظاهرا جو بایدن تصمیم خود را گرفته است و قصد دارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست تروریسم باقی نگاه دارد. 🔹در صورت بروز چنین اقدامی از سوی بالاترین مقام آمریکایی باید گفت احیای برجام رسما شکست خورده است. 🔸️حال سوال مهم این است که اگر قرار بر بازنگشتن به توافق هسته‌ای باشد سرنوشت ایران و منطقه چه خواهد شد؟ در این خصوص ذکر چند نکته لازم می‌نماید 1️⃣ جمهوری اسلامی ۴ سال است که تحت شدیدترین تحریم‌های تاریخ معاصر قرار دارد و خود را با این شرایط وفق داده است. 🔸️در ایران دیگر کسی بی‌صبرانه منتظر نتیجه مذاکرات نیست چون هر چند فشارهای اقتصادی بالاست اما اقتصاد کشور شرطی نشده و مسیر خود را با وجود صعوبات ممکن طی می‌کند. 2️⃣ تصمیم سخت دولت برای حذف ارز ترجیحی حکایت از آن داشت که دولت پیش بینی شکست مذاکرات احیای برجام را کرده است و می‌داند که احتمالا از گفتگوهای وین دیگر آبی گرم نمی‌شود و باید برنامه‌ریزی خود را معطوف به اقتصاد انقباضی و مقاومتی نماید. 3️⃣ برنامه هسته‌ای ایران مدت‌هاست عملا سرعت‌گیری به نام ندارد و سازمان انرژی اتمی با فراغ بال بیشتری می‌تواند ذیل معاهده NPT هر میزان که نیاز باشد اورانیوم غنی‌سازی کند؛ حتی تا غنای ۹۹ درصد به شرط آن که به سمت سلاح اتمی نرود که اگر برود نقض پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای خواهد بود. 🔸️برخی معتقدند ایران از NPT خارج می‌شود اما نگارنده معتقد است چنین تصمیم و اقدامی از سوی تهران بسیار دور از ذهن جلوه می‌کند زیرا تمام ادعاهای غرب علیه جمهوری اسلامی در اینصورت تایید خواهد شد. 🔸️ایران اما قصد ساخت سلاح اتمی را ندارد اما به احتمال زیاد پس از اعلان رسمی شکست مذاکرات احیای برجام، سطح و میزان غنی‌سازی خود را افزایش خواهد داد و سانتریفیوژهای جدید و پیشرفته‌ای نصب خواهد کرد و به اصطلاح زمان گریزش را کاهش می‌دهد؛ البته نه برای ساخت بمب اتم بلکه به قصد آمپاس قرار دادن طرف مقابل و هراس همیشگی غرب از برنامه اتمی ایران. 4️⃣ دنیا به سمت تحولات خطرناکی طی طریق می‌کند و در این شرایط که آن را گذار از نظم سابق به نظمی جدید تعبیر می کنند، آینده منطقه و جهان نامعلوم است. 🔸️مطالعه تاریخ می‌گوید معمولا گذار به نظم نوین در جهان طی دوره‌های مختلف با رویدادهای خشونت‌باری همراه می‌گردد و برنامه اتمی پیشرفته همراه با قدرت نظامی در چنین وضعیتی می‌تواند به عنوان اهرم و وسیله‌ای برای ضمانت امنیت و بقای یک نظام سیاسی در مواجهه با خطرات و تهدیدات بیرونی عمل کند. پس جمهوری اسلامی ایران برای بقای خود در برابر تهاجمات نظامی احتمالی به برنامه فضایی، پهپادی، موشکی و تکنولوژی غنی‌سازی اتمی نیاز مبرم دارد. 5️⃣ آمریکا در معرکه اوکراین با روسیه درگیر بوده و بنابراین شانس حمله‌اش به ایران نزدیک به صفر است اما اسرائیل که از برنامه اتمی و موشکی جمهوری اسلامی خطر جدی حس می‌کند احتمالا دست به تحرکات خشونت‌باری خواهد زد. 🔸️رژیم صهیونیستی نتوانست از خرابکاری در تاسیسات اتمی ایران و ترور دانشمندان این کشور نتیجه استراتژیک و دائمی بگیرد و اکنون در برابر یک ایران با قدرت بالقوه اتمی روبروست. 🔸️گذشت زمان هم نشان داده اثر تحریم‌های آمریکا بر ایران چیزی را تغییر نمی‌دهد و فروپاشی جمهوری اسلامی به دلایل متعدد محتمل نیست و خرابکاری و ترور نیز دیگر نمی‌تواند برنامه اتمی تهران را متوقف نماید. 🔸️موشک‌ها و پهپادهای ایرانی مستقر در اطراف فلسطین (لبنان، سوریه، عراق و غزه) نیز روز به روز در حال ارتقای کمی و کیفی هستند و برآیند گزاره‌های فوق حاکی از آن بوده که احتمالا اسرائیل که گوشه رینگ گرفتار گرفته، ناچار به انجام ریسک خواهد شد و تهران نیز اتفاقا منتظر چنین فرصتی بوده و رخ دادن یک نبرد نیابتی جدا محتمل است. 🔸️ این‌بار اسرائیل برای بقایش باید بجنگد اما چیزی فرق کرده است؛ تل آویو دیگر نمی‌تواند مثل سابق روی واشنگتن حساب کند. 🔸️واقعیتی تلخ است اما تجربه نشان داده گره بحران‌های خاورمیانه با جنگ باز می‌شود. بیسمارک نیز می‌گوید: حرف حق را باید از دهانه توپ‌ شنید. ✍علیرضا تقوی‌نیا
هدایت شده از بدون تعارف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴ارزی برای گرانی 🔹تاثیر اختصاص ارز ۴۲۰۰ بر قیمت کالاهای اساسی و حذف آن به روایت آمار 📣 کانال هواداران آیت الله رئیسی ☑️ @reisi_peresident
🔴 کشور فقیری که تبدیل به کشوری توسعه یافته در اروپا شد 🔹تا قبل از جنگ جهانی دوم سوئد از فقرای اروپا و یک کشور خام فروش محسوب میشد ولی الان یک کشور توسعه یافته و صنعتیه! 🔹دولت سوئد از دهه ی ۱۹۷۰ به بعد خام فروشی را به حداقل رساند و دو گام اساسی برای توسعه برداشت. اول حمایت از دانش بنیان ها و وصل کردن آنها به صنایع بود و دانشگاه فناوری سوئد موظف بود نیازهای علمی کارخانه ها را از طریق دانش بنیان ها برطرف کند. دوم تبدیل کردن سفرای سوئد در سایر کشورها به رایزن بازرگانی بود تا محصولات سوئدی صادر شوند. سوئد پله های دانش را در اقتصاد طی کرد و در بازارهای بین المللی نفوذ کرد. ما الان در مسیر دانش بنیان شدن هستیم پس می توانیم راهی که سوئد رفت را برویم
ایران قطب صنعت پهپادهای نظامی جهان 📝 سث فرانتزمن نویسنده صهیونیستی آمریکایی در کتاب جنگ‌های پهپادی می نویسد: 🔰 مطابق برخی آمارها، تنها در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۰ هزار پهپاد نظامی مورد استفاده قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود که در دهه پیش رو بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار صرف ساخت و توسعه این پهپادهای نظامی شود. به نظر می‌رسد به زودی بودجه اختصاص‌یافته به پهپادها از هزینه تانک‌ها پیشی بگیرد. 🔰 فرانتزمن می نویسد: رژیم اسرائیل مبدع پهپاد است و آمریکا این صنعت را گسترش داد، برنامه «فشار حداکثری» دولت ترامپ نه تنها موفق به انزوای ایران نشد، بلکه با چند اشتباه دیگر منجر به گسترش قدرت ایران در منطقه شد.باید اذعان می‌کند که ایران با سرعت زیادی فنّاوری را از آمریکا و دیگر کشورهای جهان گرفت و اکنون به عنوان قطب صنعت پهپادهای نظامی محسوب می‌شود.
🔴 ‏یادی کنیم از آقای ‎؛ وزیر مسکن دولت روحانی که اعتقاد داشت ناظر را باید کارفرما انتخاب کند و این مدل عجیب را سال۹۶ ابلاغ کرده بود! 🔻 آقای آخوندی؛ ‎ در همان سالهایی پروانه گرفته و ساخته شده که طبق دستورالعمل شما، ناظر را کارفرما انتخاب کرده بود! آیا شما نباید پاسخگو باشی؟ 🔻آیا آخوندی جزو متهمان متروپل و هزاران ساختمانی که اینگونه ساخته شده، نیست؟ آیا نباید دادگاهی شود؟
مذهبی ترین رهبر ، ملی ترین پیشوا بیشتر ما وقتی می خواهیم ضرب المثلی برای اشاره به یک نقطه ضعف بزرگ و اساسی بیاوریم از اصطلاح "پاشنه آشیل" استفاده می کنیم که مربوط به منظومه "ایلیاد" اثر "هومر"(حماسه سرای یونانی) است. اما مقام معظم رهبری(حفظه الله) دیروز در دیدار نمایندگان مجلس از اصطلاح "چشم اسفندیار" که مربوط به "شاهنامه فردوسی" است استفاده کردند. این اندازه اصرار بر استفاده از کلمات و تعابیر و اصطلاحات ادبیات فارسی حتی از پرادعاترین مدعیان ملی گرایی و وطن دوستی هم کمتر دیده می شود ...