هدایت شده از انقلابی بمانیم ثامن الائمه
🔴سقوط سکه ادامه دارد
جولان دلالان سكه در فردوسى/ مردم مراقب سکههای تقلبی باشند
🔹دلالان اكنون سكه امامى را با قيمت سه ميليون و ٨٠٠هزار تومان مىفروشند.
🔹بنابه گفته رييس اتحاديه طلا و جواهر تهران بايد مراقب سكههاى تقلبى در بازار باشيد./ اقتصادآنلاین
https://eitaa.com/e_beman
هدایت شده از خبرگزاری فارس
دولت و مجلس چه عجلهای برای تصویب CFT دارند
🔹مطابق برنامه اقدام اف ای تی اف درباره ایران، ایران موظف شده است ۴۱ اقدام را برای خروج از لیست سیاه انجام دهد.
🔹از ۴۱ اقدام مذکور ۳۷ اقدام در حیطه اختیار قوه مجریه و ۴ اقدام در حیطه اختیار مجلس است که مجلس با تصویب و نهایی کردن لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم یک اقدام را نهایی کرده و با تصویب لایحه اصلاح قانون پولشویی و لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو دو مورد دیگر را تصویب نموده است که در حال نهایی سازی در شورای نگهبان است.
📝مشروح گزارش فارس در لینک زیر:
👉fna.ir/bp0hax
@Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
📲«دهقان» نماینده مجلس: اولین خطر FATF این است که اطلاعات اقتصادی را به صورت برخط در اختیار دشمن قرار میدهد. در جنگ اقتصادی نباید اطلاعات را در اختیار دشمن قرار داد.
@Farsna
هدایت شده از کانال خبری رجانیوز
🔻درآمد بیش از 360 میلیاردی دولت روحانی از راهپیمایی اربعین
🔹طبق آمار سال 96 ستاد مرکزی اربعین، برای بیش از دو میلیون 320 هزار نفر ویزا صادر شده است. با پیش بینی همین تعداد زائر در راهپیمایی با شکوه اربعین امسال وقیمت 8 هزار تومانی برای ویزای 41 دلاری کشور عراق میتوان با یک محاسبه ساده درآمد خالص دولت را از این حماسه باشکوه به دست آورد.
🔹با احتساب نرخ رسمی 4200 تومانی برای دلار، دولت برای هر ویزای اربعین ما به التفاوت 3800 تومان به ازای هر دلار دریافت میکند که یعنی از هر زائر 155.800 تومان درآمد کسب می کند که برای دو میلیون و 320 هزار نفر زائر به رقمی بیش از 361 میلیارد تومان می رسیم.
✅ @Rajanews
هدایت شده از خبرگزاری تقریب
6.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥انتشار برای اولین بار
🔻اعتراف یک مقام ارشد پنتاگون به قدرت ایران
خبرگزاری تقریب👇👇👇
@taghrib_news
هدایت شده از عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 نکاتی کوتاه راجع FATF
🔹کارگروه FATF، کارگروهی بین دولتی است باعنوان کارگروه عدم تامین مالی تروریسم ومبارزه با پولشویی.
🔹این کارگروه مدعی است که یکسری کشورها تروریستها رو حمایت میکنن در نتیجه در لیست سیاه باید قرار بگیرند
🔹وقتی کشوری تولیست سیاه باشه،یکسری شرکتهای خصوصی ودولتی نمیتونن دراین کشورها سرمایهگذاری کنناین کلیاتی است که مدعیان این کارگروه میگن!
اما واقعیت رو که میبینم کامل متفاوت هست
🔹اول این کارگروه رسمی ذیل نظرسازمان ملل نیست. یه کارگروه غیررسمی به ریاست وزارت خزانه داری آمریکاست.قریب۳۷کشور عضون.
🔹دوم عمده این کشورها خودحامی اصلی تروریستها هستن. مجاهدین منافقین،داعش، القاعده و ...
🔹سوم تعریف و تفسیر این کارگروه راجع به تروریست و گروهای تروریستی با تعریف ما صددرصد متضاد هست. امروز ما قربانی تروریستهایی هستیم که مورد حمایت راس و بدنه این کارگروه هستن.
🔹چهارم، قانون شفافسازی و مبارزه با پولشویی که سال۹۰ در مجلس خودمان تصویب شد چرا دولت اجرا نمیکند؟!
🔹پنجم، اساسا سرمایه گذاری خارجی تحت این مسائل صورت نمیگیرد
چنانچه حجم سرمایهگذاری خارجی در ایران سال ۹۲ قریب ۴.۶ میلیارددلار بوده که سال ۹۶ به ۲.۸ میلیارد دلار رسیده!
یعنی سیاست وادادگی اساسا جذب سرمایه نمیکنه
🔹ششم، اقتصاد ما بیش از آنکه به سرمایه گذار خارجی نیاز داشته باشه به حمایت از تولید داخل، استفاده از نیروی انسانی جوان، اصلاح قوانین نظام بانکی که بجای حمایت تسهیلاتی از تولید به سوداگری مشغولند و شکستن ساختار اقتصاد رانتیر و نفتی است. اینها هیچ ربطی به FATF یا برجام ندارند
⭕️ در آخر چنانچه امضای قراردادهای استعماری این چنینی تحرکی در اقتصاد ایران بوجود آورده بود برجام دلار رو از ۳ هزار به ۲۰ هزار نمیرساند
بهتر است دست از این سیاست های غلط وابستگی برداریم که خیری در این قراردادهای ننگین نبوده!
#نه_به_FATF
✅ دستنوشتههای #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از تبیین
🔴 خطرات تصویب کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT)
🔹معاون وزارت خزانهداری آمریکا درباره CFT از ایران چه خواست؟
🔺در تیرماه 95، ایران برنامه اقدام Action plan پیشنهادی گروه ویژه اقدام مالی FATF را با تعهد سطح بالای سیاسی بصورت محرمانه توسط علی طیب نیا وزیر وقت اقتصاد پذیرفت و تاکنون، دولت 37 بند از 41 بند این برنامه را راسا اجرا کرد و در این مدت هم هیچ تاثیر مثبتی در روابط بانکی و مولفه های اقتصادی کشور نداشت، اما برای رضایت FATF می بایست چهار لایحه نیز در مجلس شورای اسلامی تصویب بشود تا جهت ضمانت اجرای توصیه های FATF ، تبدیل به قوانین داخلی ایران شود. یکی از این لوایح، لایحه «الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم CFT» است که پس از اینکه در کمیسیون امنیت ملی تایید شد، به زودی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می گیرد. دو مساله درباره این موضوع قابل ذکر است:
1️⃣برخلاف مدعای بعضی مدافعان FATF در دولت و مجلس که اظهار می کنند این لوایح ربطی به FATF ندارد، پیوستن به این کنوانسیون از مطالبات مهم FATF از ایران است که در برنامه اقدام به آن تصریح شده است. در بند 29 برنامه اقدام آمده است: «امضا، تصویب و اجرای کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم» و همچنین در بیانیه پایانی نشست ماه فوریه (اسفند 96) نیز به صراحت مطالبه تصویب این کنوانسیون از ایران مطرح شده است. حتی سیگال مندلکر معاون وزارت خزانه داری آمریکا، در سخنرانی در لابی ضد ایرانی بنیاد دفاع از دموکراسی ها در اواسط خردادماه امسال، رسما یکی از مطالبات این کشور از جمهوری اسلامی ایران را، تصویب و اجرای با حسن نیت کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم اعلام می کند.
🔺 اما این کنوانسیون چه مساله ای را در برمی گیرد که هم مطالبه جدی FATF است و هم معاون اتاق جنگ اقتصادی آمریکا به دنبال تصویب آن در مجلس شورای اسلامی ایران است؟! تصویب کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم منجر به ایجاد زیرساخت های حقوقی در کشور برای مقابله با محور مقاومت می شود. دو مساله اساسی و خطرناک در این کنوانسیون وجود دارد: اولا تعریف گسترده و کلی از تروریسم است و دوما همکاری قضایی میان کشورها برای مقابله با آنچه تروریسم اطلاق می کنند، است. در بند1 ماده 2 کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم تعریف کلی و گسترده از تروریسم ارائه شده است، آنطور که اقدامات ضداشغالگری، ضداستعماری و فعالیت های گروه های مقاومت همچون حزب الله لبنان و امثال آن را نیز شامل می شود که همین امر با توجه به شناسایی گروه های مقاومت مانند حزب الله لبنان به عنوان گروه های تروریستی توسط کشورهای غربی و آمریکا موجب آن خواهد شد که ایران بدلیل همکاری با محور مقاومت، متهم به نقض این کنوانسیون شود و علاوه بر تبعات امنیتی، به سادگی می توانند ایران را بخاطر حمایت از محور مقاومت محکوم و با تنبیه های اقتصادی مواجه کنند. از طرف دیگر، الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم در تضاد با اصول مصرح در قانون اساسی است و ناقض اصل 3 و اصل 154 قانون اساسی مبنی بر حمایت از مبارزه حقطلبانه مستضعفین در برابر مستکبرین در هر نقطه از جهان به عنوان یکی از اصول اساسی انقلاب و قانون اساسی ایران است.
2️⃣ مساله دوم در ادامه به رسمیت شناختن تعاریف مجامع بین المللی از تروریسم، در مورد الزام کشورها به همکاری های اطلاعاتی و قضایی برای مقابله با تروریسم با تعاریف مذکور است. و با پیوستن ایران به این کنوانسیون، با موجی از مطالبات بین المللی جهت همکاری اطلاعاتی و قضایی برای شناسایی و قطع تامین مالی تروریسم(بخوانید تامین مالی محور مقاومت) روبرو خواهد شد و در صورت عدم همکاری نه تنها با تنبیه های مالی روبرو خواهد شد، بلکه بصورت حقوقی متهم به حمایت از تروریسم و با تبعات امنیتی گسترده ای مواجه می شود.
🔺لذا پیوستن به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم(CFT) چیزی جز ایجاد زیرساخت های حقوقی و قانونی در داخل کشور برای مقابله با محور مقاومت از حزب الله لبنان تا حماس و جهادی اسلامی و امثال آن نخواهد بود. و این تازه تبعات اولیه تصویب این کنوانسیون است. چنانکه تصویب این کنوانسیون در کنار اجرای بقیه برنامه جامع اقدام در آینده به تشدید تاثیر تحریمهای آمریکا علیه ایران کمک فراوانی خواهد کرد.
✍️ #علیرضا فقیهی راد
@tabyin
هدایت شده از خبرگزاری فارس
برای این دو سؤال چه پاسخی دارید؟!
«شریعتمداری»، مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشتی نوشت:
🔹فاجعه تصویب لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT)، یکی از لوایح زیرمجموعه FATF بارها با ارائه مستندات و دلایل غیر قابل انکار از سوی کارشناسان و صاحبنظران مطرح شده است.
🔹ولی فقط نیمنگاهی به نظرات و دیدگاه موافقان این لایحه به وضوح نشان میدهد که هیچ پاسخ روشن و قابل تکیه تأکید میشود که هیچ پاسخی برای حمایت خود از این لایحه فاجعهآفرین ندارند.
🔹اگر باور نمیکنید به نظرات ارائه شده از سوی آنان و نظرات مخالفان FATF مراجعه کنید و این دو دیدگاه را به مقایسه بنشینید و سپس درباره آن قضاوت کنید.
🔹حامیان این سند برای تصویب آن در مجلس به یک ترفند غیراخلاقی متوسل شدهاند. با این توضیح که موضوع را از عرصه فنی و حقوقی به عرصه سیاسی منتقل کردهاند تا نمایندگان مجلس با نگاهی سیاسی و جناحی به آن بنگرند و فارغ از سود و زیان این سند، درباره آن تصمیم بگیرند!
📝 متن کامل یادداشت را در لینک زیر بخوانید:
👉fna.ir/bp0ht7
@Farsna
هدایت شده از زمانه
🔴 رای مجلس و شش ملاحظه
🔻امروز و در حین بحث و بررسی مجلس در مورد پیوستن به یکی از اضلاع کنوانسیون FATF نامه دفتر مقام معظم رهبری نیز منتشر شد. سوای رای سوال برانگیز!! مجلس، چند نکته بسیار مهم وجود دارد:
🔻۱. نظر رهبری در مورد کلیت کنوانسیون های بین المللی کاملا شفاف و غیرقابل خدشه است. بی اعتمادی نسبت به کنوانسیون هایی که عموما بر خلاف ظاهر آراسته خود، محتوایی استعماری دارند نظر روشن رهبری عزیز است و تجربه چهل ساله نیز موید این نظر است.
🔻۲. نامه دفتر رهبری به جهت ضرورت طی #مراحل_قانونی منتشر شد. نباید توقع داشت رهبری قبل از طی مراحل قانونی ورود کنند. این به معنی بی اعتبارکردن سازوکارهای قانونی کشور است. برخی توقع دارند در هر موضوع چالشی، رهبری راسا ورود کنند.
🔻۳. (مهم) باید توجه کنیم یک #جریان_خاص و نام و نشان دار تلاش می کند مشکلات فعلی و آتی را به پای نظام و رهبری عزیز بنویسد و با هزینه کردن ایشان یک آدرس غلط در مورد علت مشکلات اقتصادی به مردم بدهد. در همین راستا بهترین راه مقابله با قصد و غرض بدخواهان این بود که مجلس به مثابه عصاره ملت مستقلا و با بحث و بررسی کارشناسی، به لوایح این گونه رای منفی می داد. حال که با اختلاف رای جزیی این لایحه تصویب شده است کسی نمی تواند مدعی اعمال نظر مقامات عالی نظام شود.
🔻۴. رای مجلس برآیندی از نظرات #دلسوزانه و #کارشناسانه عده ای و #جناحی_نگری و #ساده_اندیشی بخشی دیگر بود. در هر حال فرآیند طبیعی و عادی قانونی طی شد و اتفاقا مردم در چنین صحنه هایی می بایست افراد و جریان ها را به خوبی رصد کنند و عیار آنها را برای انتخابات آینده در ذهن داشته باشند.
🔻۵. هنوز مراحل قانونی پیوستن به کنوانسیون مورد مناقشه کامل نشده لذا مسیر قانونی جهت تجدید نظر باز است.
🔻۶. (مهم) اکنون آنچه بیش از یک کنوانسیون خاص اهمیت دارد #بصیرت_عمومی مردم است. گفتمان بی اعتمادی به غرب باید ورد زبان و فکر عامه جامعه شود. مردم باید به این نتیجه قطعی برسند که #هیچ_گزینه خارج ایران مشکل شان را حل نمی کند.
#تبیین
📜 با #زمانه تحلیلگر شوید
_______________
🔴 #زمانه= پاتوق تحلیلگران و مرجع تحلیل های راهبردی و رصد یادداشت های سیاسی
http://eitaa.com/joinchat/796000260C5d9fc9afdd
هدایت شده از محمود معلمی
⁉️ماجرای FATF به زبان ساده چیست⁉️
نهاد FATF یک نهاد مالی در ظاهر بین المللی است که ذیل گروه G7 شکل گرفته و کارویژه خود را پیگیری شفافیت مبادلات مالی برای مبارزه با پولشویی خصوصا در قالب معاملات مواد مخدر و مقابله با تامین مالی تروریسم اعلام کرده است، این نهاد در سال 2012 چهل و نه توصیه، را به عنوان استانداردهای خود ابلاغ کرد که شامل 9 توصیه مبارزه با تروریسم و 40 توصیه برای شفافیت مالی است.
از نظر این نهاد مالی، کشورها به چهار دسته استاندارد، در حال پیشرفت، غیر همکار و لیست سیاه تقسیم می شوند که از سال 2010 ایران به بهانه برنامه هسته ای در قالب کشورهای لیست سیاه قرار گرفت.
ایران هم برای گرفتن بهانه ها و خروج از این فهرست از سال 2008 قوانین داخلی متناسب را تصویب کرد که در بیانیه این نهاد هم از اقدامات ایران تقدیر شد. با این حال با تصویب تحریم های امریکا علیه ایران، این نهاد مالی هم ایران را در لیست سیاه قرار داد.
🔻 اما نکته ای که مسئولان مذاکره کننده در این زمینه هرگز به آن اشاره نمی کنند آن است که در این سال ها ایران براحتی مبادلات مالی جهانی خود را انجام داده و عملا ورود ایران به این فهرست لیست سیاه FATF مانعی برای مبادلات بانکی ایران نبوده است.
🔺تنها زمانی سیستم بانکی با مشکل جدی مواجه شد که مورد تحریم امریکا قرار گرفت، بر این اساس بانک های خارجی از هراس جریمه ها و مجازات دولت امریکا ارتباطات مالی خود با ایران را قطع کردند که اساسا ارتباطی با ماجرای قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FTAF نداشت.
در ماه های اخیر، دولت یازدهم به نمایندگی از جمهوری اسلامی، توافق نامه یا یک برنامه اقدام مشترک را با این نهاد مالی امضا کرده است که علاوه بر آن توصیه های چهل و نه گانه همگانیFATF، برخی تکالیف اختصاصی را نیز برای ایران در نظر گرفته است.
🔹آقای طیب نیا در گفتگوی ویژه خبری می گوید به این دلیل زیر بار این توافق رفته است که مشکلات بانک ها در مبادلات مالی را مرتفع کند، اما ایشان و تیم وزارت خارجه به خوبی می دانند که مشکل بانک های ایرانی تحریم های اولیه و ثانویه امریکاست که قرار بود بواسطه امتیازات بزرگ اهدا شده در برجام مرتفع بشوند و مرتفع نشده اند.
یعنی حتی اگر ایران از لیست سیاه FTAF هم خارج شود اما تحریم های امریکا باقی باشد، تفاوتی در ارتباطات مالی بانک ها دنیا با بانکهای ایرانی حاصل نخواهد شد.پس چرا دولت زیر بار این توافق رفته است؟! به نظر می رسد این امتیازی پشت پرده از طرف تیم ایرانی در حاشیه توافق برای رسیدن به برجام بوده و اساسا ارتباطی به رفع مشکل مبادلات مالی بانک های ایرانی ندارد.
بر اساس توافقی که طیب نیا با FATF امضا کرده است، ایران ملزم است قوانین ضد تروریسم خود را منطبق با توصیه های این نهاد و قطعنامه های شورای امنیت اصلاح کند که در نتیجه گروه های مقاومت منطقه در فهرست تروریسم ایران قرار خواهند گرفت!
از سوی دیگر ایران ملزم است همه تراکنش های بالای 15 هزار دلار خود را در یک مرکز مشترک ثبت کرده و در صورت درخواست این نهاد یا کشورهای عضو به آنها تحویل دهد.
نکته مهمتر الزام ایران به شناسایی و معرفی «ذی نفع واقعی» معاملات بانکی است.
یعنی اگر یک نهاد تحریم شده مثل یک شرکت تولید کننده موشک، برای معاملات جهانی خود چند شرکت پوششی تاسیس کرده و با آنها تحریم ها را دور می زده است، بر اساس تعهد جدید ایران باید شناسایی شده و به نهاد FATF معرفی شود!
ایران طبق این توافقنامه متعهد است که 23 فرد و 61 نهادی که در قطعنامه 2231 تحت تحریم هستند را تحریم کند. شاخص ترین این افراد حاج قاسم سلیمانی است!
بانک مرکزی و بانک های ایرانی سال هاست که با فرار از شفافیت معاملات و مانع تراشی برای شکل گیری نهادهای داخلی ایجاد شفافیت، شرایطی را ایجاد کرده اند که ماجرای فیش های حقوقی و فسادهای چند هزار میلیاردی ثمره آن است. حال این نهادهای مالی ایرانی تصمیم گرفته اند بجای ایجاد ساز و کار بومی شفافیت مالی، زیر بار استاندارهای شفافیتی بروند که G7 تعیین کرده است و در آن اکثر تعریف ها مغایر با منافع ملی جمهوری اسلامی است، استاندارهایی که ثمره اش تبدیل شدن بانک های ایرانی به عاملان اجرای تحریم های وزارت خزانه داری امریکا در داخل کشور خواهد بود و اهداف این تحریم ها وزارت خانه های دولتی، صدا و سیما، وزارت دفاع، اطلاعات، سپاه و چندین چهره تراز اول کشوری و لشکری است.
هدایت شده از زمانه
✅جوانگرایی و نخبه گرایی را از #سپاه یاد بگیرید!
🔴انتصاب یک نخبه جوان به عنوان فرمانده جدید قرارگاه خاتم الانبیاء میتواند درس امروز سپاه به دولت و موجب تغییر نگاه دولتمردان به جوانان و نخبگان پرتوان کشور باشد!
🔻برخی از افتخارات علمی «سعید محمد» رئیس جدید و جوان قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء (ص):
🔹کسب تندیس برنز جایزه بین المللی پروژه برتر در سطح مگاپروژهها از انجمن بین المللی مدیریت پروژه (IPMA) در سال ۲۰۱۴
🔹کسب تندیس بلورین جایزه ملی پروژه برتر در سطح مگاپروژهها از انجمن ملی مدیریت پروژه ایران در سال۱۳۹۲
🔹کسب لوح تقدیر جایزه تعالی منابع انسانی از انجمن ملی منابع انسانی ایران در سال۹۳
🔹کسب رتبه دوم در جایزه ملی مدیریت دانش (MAKE) در سال۹۳
🔹کسب لوح تقدیر حامیان زمین از اجلاس جهانی حامیان زمین سال۹۲
🔹کسب لوح تقدیر از وزیر نیرو در جشن خودکفایی صنعت سدسازی در سال۹۱
🔹برگزیده در همایش برترین مدیران جهادی در عرصه سازندگی کشور در سال۹۴
✍ #نوید_کمالی ( کارشناس زمانه)
📜 با #زمانه تحلیلگر شوید
_______________
🔴 #زمانه= پاتوق تحلیلگران و مرجع تحلیل های راهبردی و رصد یادداشت های سیاسی
http://eitaa.com/joinchat/796000260C5d9fc9afdd
هدایت شده از زمانه
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
🔴 پیرامون تحولات سیاسی عراق
1⃣انتخاب #برهم_صالح به ریاست جمهوری عراق خارج از توافق و عرف همیشگی دو حزب کردی برای انتخاب یک نامزد بود و در این دوره وی از حزب اتحادیه میهنی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد.
2⃣ رای مستقل نمایندگان پارلمان عراق به نامزد ریاست جمهوری به دور از اراده سیاسی رهبران آن حزب و گروه بود که در نوع خود بسیار قابل توجه بود.
3⃣ انتخاب و تعیین نخست وزیر _ عادل عبدالمهدی_ توسط رئیس جمهور بدون مراجعه به فراکسیون بزرگتر به وقوع پیوست! که بعد از چندهفته ماجرای این کمیسیون هنوز مشخص نشده است.
4⃣ انتخاب #برهم_صالح به عنوان رئیسجمهور شکستی برای بارزانی و جدایی طلبان تندرو کرد عراق بود و این پیروزی باعث شد تا بارزانی که در انتخابات پارلمانی کردستان پیروز شده بود طعم کامل پیروزی را نچشد.
5⃣دوران نخست وزیری حزب الدعوه پس از ۱۳ سال به پایان رسید و احزاب شکست خورده در انتخابات همچون مجلس اعلای عراق که تنها دو کرسی به دست آورده بود به حمایت از عبدالمهدی برخواستند و به نوعی به دنبال بازگشت نقش خود در فضای سیاسی عراق هستند.
✍ #محمد_جلالی_فرد (کارشناس زمانه)
__________________
🔴 #زمانه = کانال #مرجع با حضور مدیران گروه ها و کانال های سیاسی و مزیّن به حضور نخبگان و اساتید محترم
@zamanehh