eitaa logo
خط هدایت( امید به آینده)
470 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
4.2هزار ویدیو
405 فایل
ادمین @hamidi313
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴بانک مرکزی: ادعای همتی درباره برداشت دولت از حساب شرکت‌های دولتی کذب است 🔹پس از انتشار خبری به نقل از عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی در دولت قبل، مبنی بر دست بردن دولت سیزدهم در جیب شرکت‌های دولتی برای تامین هزینه‌های خود، بانک مرکزی با انتشار جوابیه ای، ادعاهای وی را خلاف واقع و تحلیل‌های وی از اعداد و ارقام گزارش‌های بانک مرکزی را نادرست خواند. 🔹رئیس بانک مرکزی دولت قبل با انتشار متنی در صفحه شخصی خود نوشت: «امروز خبرگزاری رسمی دولت از کاهش ۰.۴ درصدی پایه پولی در خرداد ماه با افتخار یاد کرده و از اینکه چرا من در خصوص این افتخار ادعایی چیزی نگفته و سکوت کرده ام گله کرده است! 🔹حالا که خودتان اصرار دارید می‌گویم: با ادعای عدم اخذ تنخواه از بانک مرکزی و برای تأمین کسری بودجه دولت، دست در حساب‌های شرکت‌های وابسته به دولت کرده و از سپرده‌های آنها برداشت کرده اید. بقیه مطالب را هم توضیح بدهم؟ ضمناً؛ بازی با آمار مشکلی را حل نمی کند و ظرف چند ماه مشخص می‌شود. 🔹نتیجه سیاست‌های پولی و مالی دولت بایستی عملاً در سفره‌های مردم دیده شود و مردم به عینه رفاه خود را احساس کنند. 🔹این اظهارات بلافاصله در رسانه‌های همسو با دولت قبل منتشر و از آن با عباراتی همچون روشنگری، افشاگری و ... یاد شد.
🔴امیرآبادی: سیاست اقتصادی دولت سیزدهم آینده خوبی را برای کشور رقم می‌زند 🔹‌عضو هیات رئیسه مجلس: دولت قبل، اسکناس چاپ می‌کرد و ارز را از دیگران می‌خرید، اما دولت فعلی این کار را نکرد، چون ابرتورمی که در ونزوئلا اتفاق افتاد، در ایران نیز به وجود می‌آمد. 🔹‌ما باید مسئولیت را به عهده بگیریم، دولت قانونی را که مجلس تصویب کرده، به اجرا گذاشته است، دست دولت هم درد نکند چون آینده خوبی در انتظار اقتصاد کشور می‌باشد. 🔹‌دولت همین الان ماهانه ۱۵۰ هزار میلیارد ریال بدهی دولت قبل را پرداخت می‌کند 🔹‌اگر این بدهی داده نشود، اسکناس بدون پشتوانه‌ای که در دولت قبل چاپ شده، باعث بالا رفتن نرخ تورم می‌شود. 🔹‌با این برنامه اقتصادی که دولت پیش گرفته، حتی اگر برجام هم شکل نگیرد، نرخ تورم سال آینده به ۳۰ درصد و در سال ۱۴۰۳ نیز به ۱۲ درصد خواهد رسید.
🔴وزیر بهداشت: 400 میلیون نفر از ارز ترجیحی دارو استفاده می‌کردند 🔹‌بهرام عین‌اللهی در صحن علنی مجلس: در سال 1398 طبق سندی که گزارش شده، 5 هزار میلیارد تومان قاچاق معکوس داشتیم در واقع 80 میلیون جمعیت رو پوشش نمی‌دادیم بلکه 400 میلیون جمعیت از جمله کشورهای همسایه نیز از ارز ترجیحی دارویی بهره می‌بردند. 🔹‌در شروع اجرای طرح «دارویار»، همه مردم تحت پوشش بیمه قرار گرفتند. 🔹‌11 هزار بازرسی از مراکز دارویی انجام گرفته است. 🔹‌افزایش پوشش بیمه‌ای داروها از نکات مهم طرح دارویار بود.
♦️ چالش اروپا در واردات زغال‌سنگ 🔹 بحران انرژی در اروپا و نگرانی‌ها در مورد کمبود آن در زمستان، کشورهای اروپایی را به افزایش ذخایر گاز سوق داده است اما زغال‌سنگ نیز به عنوان منبع دیگر انرژی، بار دیگر مورد توجه این کشورها قرار گرفته است. در حالی اروپا در سال‌های گذشته به دلیل تلاش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، مصرف زغال‌سنگ را کاهش داده بود، هم‌اکنون برای آنکه بتواند میزان ذخایر گاز خود را افزایش دهد رو به زغال‌سنگ آورده است. 🔹 اروپا در این مسیر با مشکلاتی روبرو است. اتحادیه اروپا در بسته‌های تحریمی خود علیه روسیه، واردات زغال‌سنگ از این کشور را از ۱۹ مرداد ممنوع کرده‌ است و واردات ۲ میلیون تن زغال‌سنگ در این ماه، آخرین محموله‌های زغال‌سنگ از روسیه است. از سوی دیگر تأمین زغال‌سنگ از کشورهای دیگر و انتقال آن به اروپا با چالش‌هایی مواجه است. 🔹 کشورهای اندونزی، آفریقای جنوبی و کلمبیا به عنوان منابع بالقوه زغال‌سنگ مطرح هستند اما خرید از آنها هزینه بالایی را متوجه اتحادیه اروپا خواهد کرد. بهای زغال‌سنگ از سال گذشته میلادی تاکنون، افزایش چهار برابری را تجربه کرده است. همچنین مصرف‌کنندگانی همچون هند و کره جنوبی، رقبای اروپا در خرید زغال‌سنگ هستند.
✔️ایران توان فنی ساخت بمب اتم را دارد ولی چنین برنامه‌ای در دستورکار نیست 🔺 محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی: 🔹تعامل سازنده سازمان انرژی اتمی با آژانس برقرار است و هیچ خللی در این تعاملات به وجود نیامده است؛ زیرا تمام ظرفیت های ما بر اساس معاهده ان پی تی و پادمان تحت نظارت آژانس در حال انجام شدن است. 🔹فلسفه وجودی برجام این بود که به تمام سوالات واهی که به جمهوری اسلامی ایران نسبت داده می شد پاسخ داده شود. از این رو در برجام بدین گونه توافق شده بود که ایران ظرفیت خود را محدود کرده و نظارت بر روی فعالیت هسته‌ای خود را به صورت شدید بپذیرد تا این اتهامات واهی برطرف شوند. 🔹در برجام تمام اتهامات واهی که بر اساس PMD علیه ایران مطرح شده بود بسته شده است/ اکنون طرف غربی بعد از خارج شدن از برجام برای اینکه بخواهد دوباره به برجام بازگردد مجدداً اتهامات واهی که در گذشته مطرح کرده بود را مطرح می کند. این اتهامات از سوی منافقین و رژیم صهیونیستی نشات می گیرد و حدود ۲۰ سال است که این موضوعات واهی را بیان می کنند. 🔹این برای ایران قابل قبول نیست که دوباره با چنین اتهامات واهی ایران را تحت فشار قرار دهند. از این رو تصمیم گرفته شد تا تمام دوربین های برجامی خاموش شوند تا طرف مقابل متوجه شود که آن اتهامات واهی مجدد را نباید مطرح کند زیرا سالیان قبل پرونده آن بسته شده است. 🔹اگر اراده‌ای در طرف مقابل برای بازگشت به برجام وجود دارد نباید چنین اتهامات واهی که پرونده آن بسته شده است را مطرح کنند و اگر که نمی خواهند به برجام بازگردند وقت طرفین را نگیرند. 🔹همانطور که آقای خرازی مطرح کردند ایران توان فنی ساخت بمب اتمی را دارد ولی چنین برنامه‌ای در دستور کار نیست، اما نکته حائز اهمیت این مورد است که از سوی رژیم صهیونیستی این اتهامات و فضاسازی‌های غلط برای فریب افکار عمومی با پشتیبانی جبهه مخالف انقلاب اسلامی در حال مطرح شدن است. شاید مزاحمت هایی برای ایران داشته باشند اما به نتیجه نمی رسند؛ زیرا ایران راه و رسم آن را یافته و در حال پیشبرد برنامه های خود است./ فارس
حسینم ولانا
حسین مولانا
جدال چین و تایوان بالا گرفت 🔺 در روزهای اخیر گمانه‌زنی‌های زیادی درباره سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان رژیم آمریکا به تایوان و هشدارهای جدی مقام‌های چین درباره احتمال تقابل نظامی مطرح شده است و با این حال پلوسی گفته که امروز عصر وارد تایوان می‌شود! 🔹بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، علی‌رغم هشدارهای پی در پی ، وزارت دفاع تایوان امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای خطاب به چین اعلام کرد: «تایوان برای دفاع از خود در مقابل تهدیدات چین مصمم است». 🔹 رسانه‌های تایوان روز گذشته (دوشنبه) گزارش کردند که پلوسی امروز بعد از ظهر علی‌رغم هشدارهای چین وارد تایوان می‌شود و احتمالاً یک روز را نیز در هتل‌های این شهر می‌گذراند. 🔹به دنبال انتشار این خبر، منابع خبری شامگاه دوشنبه از پرواز ۱۸ فروند هواپیمای نظامی چین به منطقه شناسایی هوایی تایوان خبر دادند. 🔹 به گزارش منابع خبری به نقل از وزارت دفاع تایوان، ۱۸ فروند هواپیمای نظامی چین از جمله انواع بمب افکن و هواپیمای تجسسی، ضد زیر دریایی و جنگنده‌های «جی-۱۶» وارد منطقه شناسایی هوایی در جنوب غربی جزیره تایوان شدند. 🔹 هشدارهای چین به قدری جدی بوده که نگرانی مقام‌های آمریکایی را نیز به همراه داشته است به طوریکه، وزیر خارجه رژیم آمریکا و سخنگوی کاخ سفید با درخواست از چین برای عدم تنش‌زایی در صورت سفر رئیس مجلس نمایندگان رژیم آمریکا به تایوان، مدعی شدند که رفتارهای عصبی مقامات پکن بی‌مورد است. 🔹 طبق این گزارش، در صورت حضور پلوسی در تایوان، این اولین توقف یک رئیس مجلس نمایندگان رژیم آمریکا در ۲۵ سال گذشته در این جزیره است و در زمانی انجام می‌شود که روابط رژیم ایالات متحده و چین در سطح پایینی قرار دارد.
🔴اجرای کشت قراردادی گندم در ۲ میلیون هکتار 🔹وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه همه کشورهای دنیا در امنیت غذایی دچار چالش شدند اما کشور ما کالا به‌اندازه وجود داشت، گفت: سال گذشته در ۲۵۰ هزار هکتار گندمزار کشاورزی قراردادی اجرا شد و امسال در نظر داریم این طرح را در ۲ میلیون هکتار اجرا کنیم. 🔹با توجه به خشکسالی حاکم در کشور و ضرورت محافظت از آب به عنوان مایه حیات و با توجه به اینکه بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی است، باید الگوی کشت متناسب با آب باشد. 🔹سال گذشته ۴.۵ میلیون تن گندم از کشاورز خریداری شد و امسال پیش‌بینی می‌کنیم به هفت میلیون تن برسد و امیدواریم با اجرای طرح کشاورزی قراردادی این رقم به ۹ میلیون تن برسد
▪️‏احتمالا یکی از واضح‌ترین نشانه‌ها برای بحران اقتصادی و ناامنی غذاییِ جهانی، افزایش قیمت‌ها در ژاپنی باشه که سال‌ها حتی تورم منفی داشته (جدول افزایش قیمت ها در ۶ماهه نخست سال‌جاری روغن - ۳۶٪ آرد گندم - میزان افزایش ۱۵/۵٪ قبض برق- ۱۸ درصد٪ قبض گاز - ۱۷/۱٪ بنزین - ۱۲/۲ درصد٪)
🔰گزارش روز 🔻شکست پروژه درگیری شیعی_شیعی طرفداران جریان صدر مدتی است که صحنه عراق را چالشی کرده اند. در اولین‌ گام این افراد، نماز جمعه را هفته گذشته در بغداد برگزار کردند و بعد از آن به سمت منطقه سبز بغداد حرکت و وارد پارلمان شدند. بعد از آن مقتدی صدر اعلام کرد که دو رکعت نماز شکر بجا آورید و برگردید. اما ماجرا به این وضعیت ختم نشد و طرفداران جریان صدر بار دیگر وارد پارلمان شدند و همین امر منجر به این شد که حلبوسی جلسات پارلمان را به حال تعلیق در آورد. این در حالی است که قرار بود در جلسات آینده مجلس، تکلیف رئیس جمهور و نخست وزیر تعیین شود. حال باتوجه به اتفاقات رخ داده باید به این سوال پاسخ داد که اهداف جریان صدر از ایجاد چنین وضعیتی چیست؟ ۱. مقتدی صدر با این اقدام خود یک حرکت اجتماعی برپایه سیاسی انجام داد. یعنی این اقدام پیامی مهم برای جریان های سیاسی داشت که جریان وی توان بسیج عمومی و اختلال در روند سیاسی را دارد. در واقع یک حرکت اجتماعی برای تاثیر گذاری بر روند سیاسی بود. ۲. مقتدی صدر هیچ گاه به این گزاره فکر نمی کرد که پارلمان استعفای نمایندگان حامی این جریان را بپذیرد. در واقع صدر معتقد بود که با استعفای نمایندگان جریان صدری، سایر ائتلاف ها نیز در همراهی با آن استفعا خواهند داد. اما در واقع مشاهده شد که نه تنها سایر احزاب به سمت استعفا نرفتند، بلکه پارلمان صرف 24 ساعت نمایندگان جدید را نیز انتخاب کرد و این امر منجر به این شد که چارچوب هماهنگی به عنوان فراکسیون اکثریت، گزینه نخست وزیری را نیز معرفی کند. این مسائل چندان مورد پسند جریان صدر قرار نگرفت و اتفاقات کنونی نشات گرفته از همین مسائل است. دلایل دیگری را هم میتوان مطرح کرد اما نکته مهمی که به آن اشاره باید کرد، سناریویی است که از چند روز گذشته و در عرصه رسانه ای به ویژه رسانه های سعودی،اماراتی و آمریکایی بر روی آن تمرکز ویژه کرده اند و آن گزاره جنگ شیعی-شیعی است. امری که این بازیگران به مدت ۱۰ ماه است که به هر طریقی به دنبال اجرای آن در عراق هستند و تاکنون نیز ناکام مانده اند. در این‌مرحله و باتوجه به حضور طرفداران جریان صدر مترصد حضور و کشاندن طرفداران چارچوب هماهنگی و تقابل آنها با یکدیگر بودند که با هوشیاری جریان اطارتنسیقی و اعلام عدم هرگونه اعتراض خیابانی، این سناریوی رسانه ای با شکست مواجه شد.
پشت پرده و هدف ترور الظواهری چیست؟ بازی امنیتی جدید آمریکا در افغانستان در راه است. 🔷 «جو بایدن» به صورت رسمی در افغانستان توسط نیروهای آمریکایی را تایید کرد. اما درباره این ترور دو نکته مهم ذیل قابل گفتن است. 1️⃣ اینکه آمریکایی‌ها ایمن الظواهری که از او به عنوان مغز متفکر و طراح عملیات 11 سپتامبر 2001 نام می برند، پس از دو دهه توانسته‌اند، به قتل برسانند افتخار قابل توجهی ندارد. زیرا ترور فردی که به گفته خود مقامات آمریکا طراح یکی بزرگترین عملیات های نظامی طول تاریخ علیه آمریکا بوده و نام او در واشنگتن در فهرست «بزرگترین تروریست‌های فراری» قرار داشته، آنهم پس از بیست سال تلاش اطلاعاتی و عملیات‌های ناموفق، زیاد یک موفقیت بزرگ محسوب نمی‌شود. این در حالیست که هزاران نیروی نظامی و اطلاعاتی آمریکایی‌ها سالهاست در افغانستان مستقر بوده و با این حال سالهای متمادی ایمن الظواهری توانسته بود بغل گوش آنها فعالیت ضدامنیتی کند. میزان ارزش اطلاعاتی و عملیاتی این ترور آنجا بیشتر دچار خدشه می‌شود که منابع رسمی رسانه‌ای آمریکا همانند نیویورک تایمز خبر داده‌اند که... 🔷اولا: الظواهری مدت‌هاست که در وسط کابل در کنار خانواده خود در حال زندگی روزمره بوده! 🔷و ثانیا روز حادثه در خانه وزیر داخلی طالبان به قتل رسیده است. انتشار خبری معنادار که شائبه خیانت را بیشتر از یک برجسته می‌کند. خیانتی که ایمن الظواهری را به صورت یک هدف راحت و آشکار در بالکن یک خانه در وسط کابل تقدیم نیروهای آمریکایی کرده است. با این وجود انتشار جزئیات هدفمند این ترور می‌تواند، با هدف در معرض اتهام خیانت قرار دادن به منظور تشدید اختلافات میان و دولت فعلی افغانستان و ایجاد بازی‌های ضدامنیتی و دور تازه از ناامنی‌های به ظاهر کور ولی با اهداف مشخص اطلاعاتی نیز باشد. 2️⃣ اما جدای از اینکه جوبایدنِ افول کرده در نظرسنجی‌ها و دموکرات‌های نگران در آستانه انتخابات کنگره به یک دستاورد تبلیغاتی جدید برای پرستیژ مبارزه با تروریسم نیاز داشتند، هدف‌گذاری‌های خاص برای این حادثه نیز دور از ذهن نیست. از مخالفین جدی توسعه بوده و هست. «از مدت‌ها قبل برخی شواهد نشان می‌داد که آمریکایی‌ها بی علاقه برای قدرت گرفتن داعش در افغانستان و احیای مجدد این نیرو در برابر ایران نیستند.» حذف رهبر القاعده برای تضعیف این جریان و بهم خوردن موازنه گروه‌های تندرو مذهبی در افغانستان در برابر و حتی ایجاد اهرم جدید امنیتی و نظامی علیه دولت طالبان به منظور تنظیم مجدد رفتار دولت جدید افغانستان با آمریکا از دیگر اهدافی هست که آمریکایی‌ها از این ترور دنبال می‌کنند.
سخنگوی دولت: لایحه اصلاح قانون بودجه 1401 برای حمایت از حقوق بگیران پایین‌تر دولتی است 🔹‌بهادری جهرمی در نشست خبری و در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری دانشجو: در لایحه تقدیمی دولت به مجلس برای بودجه ۱۴۰۱، پیشنهاد افزایش حقوق کارکنان دستگاه‌های اجرایی به صورت پلکانی معکوس به نفع دریافت کنندگان حقوق پایین‌تر بود. یعنی طوری محاسبه‌ها انجام شده بود که مثلا کسی که حداقل حقوق را دریافت می‌کند با افزایش حقوق ۳۰ درصدی مواجه شود و افراد دارای بیشترین حقوق، افزایش ۱۰ درصدی را داشته باشند. 🔹‌متاسفانه مجلس این پیشنهاد لایحه دولت را نپذیرفت و افزایش حقوق را برای همه کارکنان، ۱۰ درصد تعیین کرد. این با سیاست دولت مبنی بر عادلانه کردن پرداخت‌ها همخوان نبود و مورد اعتراض دولت هم قرار گرفت. ولی حرف آخر را باید قانون بزند و دولت مکلف به تبعیت از قانون بود.
ماجرای زیلوهای جلسه رییس‌جمهور چه بود؟ 🔹 روز گذشته انتشار تصویر جلسه‌ای با حضور رییس‌جمهوری در یکی از سالن‌های نهاد ریاست جمهوری که به جای فرش از «زیلو» برای پوشش کف آن استفاده شده بود، واکنش‌هایی را همراه داشت. 🔹 براساس توضیحات ارایه شده گفته می‌شود که جلسات هیات دولت از ابتدای کرونا (در دولت دوازدهم) در محل تصویر یاد شده برگزار نشده است و در سالن شهید بهشتی ریاست جمهوری (محل برگزاری جلسات رییس جمهور) برگزار شد. 🔹 لذا از آنجا که جلسه اول طولانی شد و اجبارا و براساس شرایط جلسه امضاء اسناد که جلسه کوتاهی بود به سالنی که فعلا «زیلو» دارد، منتقل شد. 🔹 این سالن در حال تعمیر است و کلیه وسایل آن از جمله فرش‌ها فعلا به محل دیگری منتقل شده است./ایسنا
برگشتی نیست؛ پلوسی میخ را کوبیده! ♦️"هیل" نشریه کنگره نوشته: "آیا تایوان، اوکراین جدید بایدن خواهد بود؟ چین با قورت دادن تایوان، آخرین میخ را به تابوت سلطه جهانی آمریکا خواهد زد. بایدن هنوز نفهمیده که تایوان برای آینده آمریکا بسیار مهمتر از اوکراین است". 🔹اما نانسی پلوسی 82 ساله، تایوان برود یا نرود، با ماجراجویی اخیر، میخ بزرگتر را به تابوت کوبیده است. تحریک چین در حالی که آمریکا در جنگ با اوکراین درمانده شده، خطای راهبردی بود که رئیس کنگره آمریکا مرتکب شد. ♦️اگر سفر امروز پلوسی لغو شود -که خبر های متناقضی درباره انجام یا لغوآن منتشر می شود- یک فاجعه برای آمریکاست؛ و اگر برگزار شود، چین مسالمت جو تا امروز، رفتار متفاوت و رادیکالی را در پیش خواهد گرفت و حتی ممکن است کار به تاخیر افتاده نسبت به تایوان را انجام دهد؛ همان که روسیه ابتدا با شبه جزیره کریمه و سپس دو ایالت اوکراین کرد.
برجام را وارد کتب درسی کنید! 🔸بعد از دیدن پوستر دوره آموزش مذاکره توسط ظریف و عراقچی و... بر خلاف برخی،اتفاقا خوشحال شدم. آقای روحانی اوایل تصویب برجام گفته بود باید برجام وارد کتب درسی دانش آموزان شود،ای کاش می شد؛ای کاش حداقل وارد کتب درسی دانشجویان علوم سیاسی می شد؛وارد می شد تا دانشجویان با اصول مذاکره خوب آشنا شوند. 🔸همانطور که تاریخ تصویب برجام یعنی 23 تیر 94 وارد تقویم ملی شد(روز گفت و گو تعامل سازنده با جهان!)و هر سال بهانه ای شد تا حداقل یکبار به ابعاد این ننگین نامه پرداخته شود،کاش وارد کتاب های درسی دانشجویان و دانش آموزان هم می شد تا هیچ وقت ملت ایران برجام و برجامیون از حافظه تاریخی اش پاک نشود. 🔸ورود برجام در کتب درسی بیش از همه برای دانشجویان علوم سیاسی و روابط بین الملل مفید است.قطعا تلمذ محضر مذاکره کنندگانی چون جان کری و وندی شرمن و مونیز و... مفید است. 🔸یاد بگیرند که چطور میشود قراردادی امضا کرد که مجری و ناظر و قاضی و نافع خودت باشی!چطور میشود به تمام اون اهدافی که در پس حمله نظامی ترسیم کرده بودی با توافقی دیپلماتیک دست پیدا کنی؟چطور میشود متنی را نگاشت که به راحتی از توافق خارج شوی و کسی ام نتواند بگوید بالای چشمت ابرو است! چطور میشود توافقنامه ای را امضا کرد که صنعت هسته ای طرف مقابل را به مرز تعطیلی بکشاند و توأم هیچ تحریمی را لغو نکنی و مردم کشور طرف قرار داد ساعتها شادی و پایکوبی کنند! 🔸از قهرمانان دیپلماسی ایران هم میشود فنون و مهارت های مذاکره را فرا گرفت.از کسانی که لقب امیر کبیر را گرفتند و بویی از آن نبردن.یاد بگیری که چگونه میتوان قراردادی را امضا کرد که خودت هم نخوانده باشی و بعدا بگویی عجب،کلمه تعلیق هم که بوده است و به من نگفته بودند!یاد بگیری که چگونه میتوان قرار دادی را امضا کرد که طرف مقابل با یک خط خطی(به تعبیر روحانی)از توافق خارج شود و تو حتی نتوانی شکایت کنی،چرا؟چون تمام تحریم ها علیه تو بر میگردد! 🔸یاد بگیری که چگونه در اوج مذاکرات بیایی از خزانه خالی و توزیع سبد کالا و آمریکا با یک بمب میتواند سیستم دفاعی ما را از بین ببرد حرف بزنی!یاد بگیری که چگونه تعهد از طرف مقابل بگیری مبتنی بر اصل مشعشع و اصولی امضای کری تضمین است! 🔸 یاد بگیری که چگونه قرار بود تحریم ها را لغو کنی و دیوار تحریم ها فرو بریزد اما شخص خودت تحریم بشوی و چنان اعتبار به تحریم ها بدهی که دیوارش بر سر ملت خراب شود! یاد بگیری که چگونه میشود در اوج مذاکرات عوامل بازدارندگی و مولفه های قدرت ملی خود را تخریب و تضعیف کنی! 🔸می توان یاد گرفت چگونه قرار دادی ببندیم که تمامی تعهدات ما عینی، مشخص و روی زمین باشد اما تعهدات طرف مقابل مبهم، تفسیر پذیر و غیر شفاف باشد. 🔸یاد بگیری که چگونه می‌توان اصل گام به گام بودن در اجرای تعهدات را پیاده کرد، به نحوی که تو باید اول تمام تعهداتت را انجام دهی و بعد او حالا تشخیص بدهد که باید انجام دهد یا نه! و... 🔸خلاصه آنکه خواهشا برجام را حداقل به عنوان دو واحد درس اختیاری ام که شده وارد دروس دانشجویان علوم سیاسی بکنید تا امثال این ننگین نامه در نسل های بعدی لکه ننگش بر دامن ملت ایران دیگر ننشیند.
برخی گویا جز سیاه نمایی هیچ رسالتی ندارند. 👤 ✔️ هفته گذشته شاهد نعمت الهی بودیم که به دلیل ترک فعل های صورت گرفته شاهد نقمت بودیم و این سیل به جان مردم و منازل آنها خسارت وارد کرد. ✖️ نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه رسانه ها باید مطالبات مردم را مطرح کنند، اظهار کرد: برخی گویا جز سیاه نمایی هیچ رسالتی ندارند؛ در حادثه امامزاده داوود جالب است که تهران با اینکه در وضعیت هشدار بود و آمادگی صددرصدی داشت و خدمات رسانی در این بخش در حوزه اختیار شهرداری تهران نبود، اما این نهاد در اولین ساعت وارد عمل شد. ▪️هزاران نفر در این منطقه حضور پیدا کردند و اگر شهرداری تهران در منطقه حضور پیدا نمی کرد و به داد مردم نمی رسید، مشخص نبود چه فاجعه ای در امامزاده داوود رخ دهد. بیش از ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات به کار گرفته شد و بیش از هزار نیروی آتش نشانی از روز اول حضور داشتند و آواربرداری به بهترین شکل صورت گرفت و صبح دیروز مردم در آستان امامزاده نماز اقامه کردند. با این وجود آنچه که در برخی رسانه ها مطرح شد شوآف شهرداری بود. 🔚 اگر شهرداری کمک نمی کرد هیچ کسی نمی توانست بگوید چرا شهرداری وارد عمل نشده و کمکی نکرده است؛ برخی هیچ یک از خدمات را ندیدند اما این موضوع را مطرح کردند که چرا آقای زاکانی با کفش وارد گل شده است. کدام یک از این خدمات شوآف است؟
ماجرای هدیه فرش طلا به رئیس‌جمهور روسیه چه بود؟ 🔻رافع _ رئیس مرکز ملی فرش ایران: فرشی که از طلا بافته شده‌باشد قابل تاشدن نیست 🔹 مرکز ملی فرش هیچ فرشی ندارد که هدیه بدهد. مسئولیت این مرکز فقط سیاست‌گذاری و حمایت است 🔹 اتفاقا حاشیه‌ای که برای این نمایشگاه ایجاد شد موجب رونق صادرات فرش شد 🔹 با حمایت دولت‌سیزدهم تاکنون پنج نمایشگاه برای روسای‌جمهور کشورهای مختلف برگزار کرده‌ایم 🔹در تمام نمایشگاه‌ها بخش خصوصی از استان‌های مختلف شرکت کرده‌اند و محصولاتشان را به نمایش گذاشتند.
. اعتراف علیه خود 🔹می گوید "توافقات بین المللی، تضمینی جز قدرت طرفین ندارد"؛ چند سوال: 🔻چرا تعهدات طرفین را همزمان و برگشت پذیر قرار ندادید و دو ماه قبل از فرا رسیدن "روز اجرای برجام"، همه چیز را دادید رفت؟ 🔻برنامه هسته ای، بخشی از همین قدرت بازدارنده قدرت بود، چرا واگذار کردید؟ 🔻وقتی برجام پوچ از آب درآمد، به جای عبرت گرفتن از اعتماد نسبت به دشمن حیله گر، گفتید باید توان دفاعی و منطقه ای را هم مذاکره (واگذار) کنیم؟! 🔻حالا که آمریکا نه تضمین می دهد و نه تحریم ها را لغو می کند، چرا اصرار دارید به همان روند کلاهبردارانه برگردیم و به نابودی برنامه هسته ای ادامه دهیم؟ 🔹از دو حال خارج نیست. یا این واقعیت را که توافق کذایی تضمینی ندارد، می دانستید و با این وجود، سرمایه ملی را نابود کردید، که در این صورت، خیانت شما محرز است. 🔹اما اگر نمی دانستید و به هشدار صاحب نظران دهن کجی کردید و مورد توهین و تهمت قرار دادید، گرفتار حماقت آمیخته به غرور بودید. 🔹اگر برجام را خطای شما به حساب بیاوریم، نمی توانیم اصرار بعدی برای برجام های جدید را حمل بر خطا کنیم و بی تردید آن را خط خیانت و نفوذ می دانیم. 👤محمد ایمانی
تاریخ آینده را قضاوت می کند
پشت‌پرده ترور الظواهری چیست؟ 🔸 بازی امنیتی جدید آمریکا در افغانستان 🔺 «جو بایدن» به صورت رسمی ترور ایمن الظواهری رهبر القاعده در افغانستان توسط نیروهای آمریکایی را تایید کرد. اما درباره این ترور دو نکته مهم ذیل قابل گفتن است. 1️⃣ اینکه آمریکایی ها ایمن الظواهری که از او به عنوان مغز و طراح عملیات 11 سپتامبر 2001 نام می برند، پس از دو دهه توانسته اند، به قتل برسانند افتخار قابل توجهی ندارد. زیرا ترور فردی که به گفته خود مقامات آمریکا طراح یکی بزرگترین عملیات های نظامی طول تاریخ علیه آمریکا بوده و نام او در واشنگتن در فهرست «بزرگترین تروریست های فراری» قرار داشته، آنهم پس از بیست سال تلاش اطلاعاتی و عملیات های ناموفق زیاد یک موفقیت بزرگ محسوب نمی‌شود. این در حالیست که هزاران نیروی نظامی و اطلاعاتی آمریکایی ها سالهاست در افغانستان مستقر بوده و با این حال سالهای متمادی ایمن الظواهری توانسته بود بغل گوش آنها فعالیت ضدامنیتی کند. 🔹میزان ارزش اطلاعاتی و عملیاتی این ترور آنجا بیشتر دچار خدشه می شود که منابع رسمی رسانه ای آمریکا همانند نیویورک تایمز خبر داده اند که اولا الظواهری مدت‌هاست که در وسط کابل در کنار خانواده خود در حال زندگی روزمره بوده! و دوما روز حادثه در خانه وزیر داخلی طالبان به قتل رسیده است. انتشار خبری معنادار که شائبه خیانت را بیشتر از یک عملیات اطلاعاتی بزرگ برجسته می‌کند. خیانتی که ایمن الظواهری را به صورت یک هدف راحت و آشکار در بالکن یک خانه در وسط کابل تقدیم نیروی های آمریکایی کرده است. با این وجود انتشار جزئیات هدفمند این ترور می تواند، با هدف در معرض اتهام خیانت قرار دادن طالبان به منظور تشدید اختلافات میان القاعده و دولت فعلی افغانستان و ایجاد بازی های ضدامنیتی و دور تازه از ناامنی های به ظاهر کور ولی با اهداف مشخص اطلاعاتی نیز باشد. 2️⃣ اما جدای از اینکه جوبایدنِ افول کرده در نظرسنجی‌ها و دموکرات‌های نگران در آستانه انتخابات کنگره به یک دستاورد تبلیغاتی جدید برای پرستیژ مبارزه با تروریسم نیاز داشتند، هدفگذاری های ضدامنیتی خاص برای این حادثه نیز دور از ذهن نیست. القاعده از مخالفین جدی توسعه داعش در افغانستان بوده و هست. از مدت ها قبل برخی شواهد نشان می‌داد که آمریکایی‌ها بی علاقه برای قدرت گرفتن داعش در افغانستان و احیای مجدد این نیرو در برابر ایران نیستند. 🔻 حذف رهبر القاعده برای تضعیف این جریان و بهم خوردن موازنه گروه های تندرو مذهبی در افغانستان در برابر تدابیر امنیتی ایران و حتی ایجاد اهرم جدید امنیتی و نظامی علیه دولت طالبان به منظور تنظیم مجدد رفتار دولت جدید افغانستان با آمریکا از دیگر اهدافی هست که آمریکایی‌ها از این ترور دنبال می کنند. ✍️مهدی جهان تیغی
جنگ روایت‌ها به زبان ساده 🔷 نقل است که در سنتر پارک نیویورک سگی به کودکی حمله می‌کند، مردی که شاهد حادثه بود برای نجات کودک خود را به روی سگ می‌اندازد و سگ را خفه می‌کند... 🔸خبرنگار نیویورک تایمز که ماجرا را از نزدیک می‌بیند، به مرد می‌گوید: «فردا تیتر اول نیویورک تایمز این است: "مرد شجاع نیویورکی جان پسری را نجات داد".» مرد در جواب خبرنگار می‌گوید: "من نیویورکی نیستم" خبرنگار می‌گوید پس تیتر می‌زنیم: "آمریکایی قهرمان جان پسری را نجات داد". مرد می‌گوید: "ولی من آمریکایی نیستم، پاکستانی‌ام". 🔻فردا تیتر نیویورک تایمز اینچنین شد: "یک مسلمان متعصب سگی را در سنتر پارک خفه کرد! إف‌بی‌ٱی احتمال می‌دهد القاعده در این جنایت دخیل باشد." 👆 اثبات ضرورت جهاد تبیین 🔸۱) رهبر حکیم انقلاب: «اگر شما حقایق جامعه‌ خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را روایت نکنید، دشمن روایت می‌کند... هرجور دلش می‌خواهد توجیه می‌کند، دروغ می‌گوید، با ۱۸۰ درجه اختلاف. با این خلاف واقع، جای ظالم و مظلوم را عوض می‌کند.» 🔸۲. اندیشکده رند: «در جنگ‌های فردا کسی برنده نیست که بزرگترین بمب‌ها را دارد، بلکه کسی پیروز‌ است که بهترین روایت را دارد.»
دختر دارها ببینند... اگر بیماری قلبی دارید نبینید