eitaa logo
خط هدایت( امید به آینده)
470 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
4.2هزار ویدیو
405 فایل
ادمین @hamidi313
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ مالیات سنگین هنرمندان در دوران پهلوی گوگوش ۶۰۰ هزار تومان هایده ۷۰۰ هزار تومان مهستی ۵۰۰ هزار تومان بهروز وثوقی ۳۰۰ هزار تومان در صورت نپرداختن مالیات اموال ضبط می شود روزنامه اطلاعات ۴ اردیبهشت ۵۷ این قضیه مالیات سلبریتیا چی شد؟!!🤔
🔴 یک اقدام قابل تقدیر از قوه قضائیه 🔸فرزندان یک چهره مشهور اقتصادی که سابقه محکومیت هم دارد، چندین هکتار از زمین‌های جنگلی جلگه‌ای در شهرستان نوشهر را تغییر کاربری داده و در حال ساخت ۶۴ ویلا بودند که از امروز تخریب ویلاها شروع شده. 🔹هر کدام از این ویلاها بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان پیش‌فروش شده بودند. 👤مهدی کشت دار( مسئول پایگاه خبری میزان قوه قضائیه) ✍پی نوشت: شما می دانید فرزندان چه کسی را می گوید؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فرار از زندان/ فرار یک‌شبه عوامل «من و تو» از این شبکه! 🔹 مجری من و تو با ابراز ناراحتی از جدایی عوامل این شبکه: عده‌ای یک شبه تصمیم گرفتند شبکه را رها کنند تا ضربه‌ای به این شبکه زده باشند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وضعیت جنگی تگزاس در برابر دولت فدرال 👆👆 🔹 با بالا رفتن احتمال جنگ داخلی در آمریکا ارتش این کشور برای مقابله با درگیری های احتمالی خودرو های نظامی و تانک به ایالات تگزاس اعزام کرد
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
امروز مجلس میزان تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ برای کالاهای اساسی در سال آینده را ۴۰٪ کاهش داد. داستان حذف ۴۲۰۰ در حال تکرار است. دلارداران نیز سیگنال را گرفته‌اند و ارز را گران می‌کنند، اما می‌گویند علت ماجرا حمله ایران به اسرائیل است! مردم باید پاسخ مصوبه امروز را در پای صندوق رای بدهند. @syjebraily
🔴هردو سید و خودشون رو شیعه امام علی میدونند اما این کجا و آن کجا ✳️این نفتکش انگلیس میزند و تیشه به ریشه استعمار پیر میزند . ❌این یکی شبکه در انگلیس میزند و با پول ام آی سیکس و ملکه پیر تفرقه می اندازد و تیشه به ریشه تشیع میزند. ✳️این یکی از حماس و مظلومان دفاع میکند و همه توانش را علیه اسراییل به کار میگیرد ❌این یکی هفته وحدت مسلمانان را هفته برائت می نامد و شیعیان را به کشتن میدهد و در دفاع از هولوکاست دروغین نمایشگاه میزند. ✳️این یکی با پای برهنه و شکم گرسنه اما با اراده ای پولادین با استکبار جهانی سرشاخ میشود. ❌آن یکی در امنیت کامل با دلارهای شیوخ عرب و ارباب انگلیسی شان مخالف نظام اسلامی و در حمایت سرویس های جاسوسی زندگی میکند.
🔴دولت های غربی چنین موجودات وحشی و نژادپرست و درنده خویی هستند 🔸ساعاتی پس از آنکه دادگاه بین‌المللی عدالت از وجود شواهد کافی برای پیگیری وقوع نسل‌کشی در غزه خبر داد، دولت لیبرال کانادا اعلام کرد که کمک‌های خود به آژانس کمک‌رسانی به آوارگان فلسطینی (UNRWA - سازمان ملل) را قطع می‌کند. 🔹دلیل؟ به ادعای اسرائیل که کارکنان سازمان ملل هم عضو حماس هستند! 🔸حالا، ایتالیا هم به جمع کشورهای کانادا و آمریکا و استرالیا پیوست و کمک‌های خود به بازوی کمک‌رسان سازمان ملل در امور فلسطین را قطع کرد. 🔹در چنین دنیایی زندگی می‌کنیم!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اخراج با لنگه کفش 🔸تمام پول نفتی که عراق می‌فروشد در حساب‌هایی در آمریکا نگهداری می‌شود که پول یک میلیون بشکه از آن در روز سهم آمریکا است و دولت عراق بدون اجازه آمریکا اجازه برداشت مابقی را هم ندارد. 🔹عراق اختیار آسمان خودش را ندارد و پرواز جنگنده‌های عراقی در برخی از مناطق در عراق ممنوع است؛ این در حالی است که پهپادها و جنگنده‌های آمریکایی هیچ خط قرمزی در عراق ندارند و در هر منطقه‌ای که بخواهند پرواز می‌کنند. 🔸به نام مبارزه با داعش و ایجاد پدافند هوایی برای عراق با این کشور قرارداد امضاء کرده‌اند، اما نه تنها خود حامی داعش هستند، بلکه از آسمان عراق برای حمله به نیروهای حشدالشعبی استفاده می‌کنند و هنگام حمله اسرائیل به خاک عراق هم کوچکترین ممانعتی در برابر این حملات ایجاد نمی‌کنند و رادارها و سامانه‌های پدافندی را به طور کامل خاموش می‌کنند. 🔹از تمام اینها که بگذریم نه به عراق اجازه خرید سامانه‌های پدافندی از کشورهای دیگر را می‌دهند و نه با وجود مصوبه مجلس عراق حاضر به خروج از این کشور می‌شوند. این خلاصه‌ دمکراس آمریکا برای عراق است و برخی خواب همین نسخه را برای ایران می‌بینند.
پیروزی نزدیک است‌. 👈 آشوب و ناامیدی در جبهه استکبار 👈 شادی و نشاط در جبهه مقاومت ✍️ارجمندی جبهه استکبار در راس آنها آمریکا و انگلیس و اسرائیل وارد آشوب و دست پاچگی شده اند ، در جبهه مقاومت( مستضعفین ) با آرامش و شوق به جهادو شهادت هر روز جبهه جدیدی را علیه نظام سلطه باز می کنند ، از تا عراق از سوریه تا لبنان و یمن و از المندب تا دریا سرخ و در آینده نزدیک و خلیج_فارس تا جبل_الطارق و آینده کمی دورتر تا و آمریکای_لاتین و اروپا هسته های مقاومت شکل می گیرند و هر روز کمینی برای دشمنان انسانیت و کفار وظالمان ویاران ابلیس گسترانیده می شود. ⬅️ مردان مقاومت رجز جهاد فی سبیل الله می خوانند، و هر روز صفوف مجاهدان خدا بزرگ تر می شود و مجاهدان مقاومت نبرد آخر الزمانی حضرت مهدی موعد را تمرین می کنند. این نبرد سپاه مقاومت را با اندیشه یزیدیان، مشق عشق سپاه حضرت مهدی باید نام گذاشت. خوشا به سعادت مردان و زنانی که خود را به هر نحو ممکن در جبهه مقاومت که مقدمه ظهور حجت خداست قرار می دهند. آمریکا و انگلیس از سر ترس و وحشت از مجاهدان مستضعف یمنی دست به دامن کشور چین می برند ، این نشانه یک اعجاز است که برای مجاهدان خدا پیش امده ونشانه ذلیلی وخواری دشمنان. خون زنان و کودکان و شکم های گرسنه مردم غزه بی شک که را برای جنایتکاران در پیش خواهد داشت و وعده ها و سنت های الهی قطعی خواهند بود. وقتی دل آشوبی و دست پاچگی دشمنان را می بینیم که برای نجات، خودشان را به آب و آتش می زنند یاد می آوریم وحی الهی را درسوره ابراهیم، آیه ۴٣: مُهْطِعِينَ مُقْنِعِي رُءُوسِهِمْ لاَ يَرْتَدُّ إِلَيْهِمْ طَرْفُهُمْ وَأَفْئِدَتُهُمْ هَوَاء؛ ترجمه : «(روزى كه مجرمان از شدّت وحشت) شتاب زده، سرها را بالا گرفته، چشم ها و پلك هاشان به هم نخورد و دل هايشان (از اميد و تدبير) تهى است.» اين آيه ترسيم بسيار گويايى است از هول و وحشت فوق العاده شديدى كه روزی، به ظالمان دست مى دهد، همان هایی كه هميشه با نگاه هاى مغرورانه و متكبّرانه خويش ، ملت های محروم و مستضعف را به باد استهزا مى گرفتند، آن روز، آن چنان بيچاره مى شوند كه حتّى توانايى بستن پلك چشم ها را از دست مى دهند. بخشی از آن روز را امروز می توانیم ببینیم که چطور درجبهه ظالمان آشوب و نابسامانی پیش آمده است. ✅ بی شک که وعده های الهی قطعی است اندکی صبر سحر نزدیک است. ✅ باربندید همرهان این قافله عزم کرببلا دارد ✅ و حضرت زینب خطبه استقامت و رجز مبارزه می خواند‌ بیا تا برویم.
🔴 جزییات جدید از قتل عام مسلحانه ۹ پاکستانی تبار در سراوان ایران 🔸اتباع کشته شده در سیروان همگی اتباع پاکستانی بوده و در یک درگیری طایفه ای دست به قتل عام زده اند. 🔸به گفته منابع آگاه هویت 4 تن از این افراد کشته شده:«شعیب»، «آذر»، «اشفق» و «عثمان» احراز شده و از هویت سایر کشته و زخمی شدگان تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست. 🔸3 تن از مجروحین این حادثه که از ناحیه فک و صورت و قسمت کمر و شکم هدف گلوله قرار گرفته اند در بیمارستان رازی سراوان بسر میبرند که حال یک تن وخیم گزارش شده است. 🔸منابع آگاه در این باره گفته اند: «این افراد حدودا از 15 سال پیش بوده که در شهر سیرکان به کارهای کارگری، صافکاری و خودرو و برقکاری مشغول بوده‌اند و در داخل یک اتاق در محوطه تعمیرگاه ساکن بوده‌اند.» 🔸حوالی ساعت ۲ بامداد امروز افراد ناشناس وارد یک تعمیرگاه در ورودی شهر سیرکان بمپشت سراوان شده و ۹ نفر از اتباع ایالت پنجاب پاکستان را کشته و 3 نفر دیگر را مجروح کرده اند .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «آیا رئیسی در خراسان جنوبی با خودش رقابت میکند؟» 🔹پاسخ بهادری جهرمی (حقوقدان) به این شبهه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 توضیحات سخنگوی سازمان مالیاتی در واکنش برداشت اشتباه یک نماینده از مصوبه اخیر مجلس مهدی موحدی بک‌نظر، سخنگوی سازمان امور مالیاتی: 🔻مصوبه اخیر مجلس، قاطبه مردم را درگیر نمی‌کند و بیشتر روی تعداد واریزی‌های به حساب‌ها تمرکز دارد نه روی دریافت و پرداخت‌های‌ روزمره مردم. 🔻هدف از این مصوبه، شناسایی و جلوگیری از فرار مالیاتی است. ✅ آقایان مسئول ؛ میشه دم انتخابات شما کمتر حرف بزنید تا اینگونه از سخنان گوهر بارتون سو استفاده نشه؟! 🔺به دنبال مصوبه اخیر مجلس ، آنچنان فضای مجازی مسموم در حال لجن پراکنی و ناامید کردن مردم هستند که تمام زحمات ما در جهاد تبیین را به هدر می دهد. در حالی که اصل ماجرا چیز دیگری است و قرار نیست از همه مردم به خاطر داشتن پول در حساب ، مالیات گرفته شود و تنها این مصوبه برای فرار مالیاتی برخی کله گنده هاست.
دودستگی شدید انتخاباتی در جبهه اصلاحات به روایت هم‌میهن 🔸گفت‌و‌گوی روزنامه هم‌میهن به سه تن از فعالان اصلاح‌طلب، از سردرگمی و بن‌بست و اختلافات شدید در جبهه اصلاحات حکایت می‌کند. 🔸جبهه اصلاحات اخیرا در حالی متنی با عنوان «سند راهبردی» درباره انتخابات منتشر کرد که شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان (شعسا) و نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان (ناسا) در دو انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری قبل در سال 1402 نتوانستند نتیجه قابل‌توجهی کسب کنند و اختلافات شدت گرفت. 🔸در نتیجه این روند، انتقاد‌های تند برخی اصلاح‌طلبان ابتدا به استعفای عارف و موسوی‌لاری از ریاست و نایب‌رئیسی شعسا و انحلال این نهاد انجامید و سپس بهزاد نبوی در ناسا مورد حملات تند و توهین‌آمیز مشابه قرار گرفت و بنابراین استعفا کرد. 🔸در چنین فضائی، روزنامه هم‌میهن، سؤالاتی را از حمیدرضا جلایی‎پور (عضو حزب منحله مشارکت)، اسماعیل گرامی‎مقدم، عضو مرکزیت اعتماد ملی و حسین نقاشی، عضو مرکزیت حزب اتحاد ملت پرسیده است؛ از جمله این که؛ «براساس سند جبهه اصلاحات، اصلاح‌طلبان در انتخاباتی تهی از معنا و غیررقابتی شرکت نمی‌کنند. آیا این به معنای اتخاذ سیاست صبر و انتظار است یا برنامه‌ای برای برون‌رفت مدنظر گرفته شده است؟ 🔸جلایی‌پور در پاسخ می‌گوید: متاسفانه به نظرم عملاً چنین معنایی دارد. در پرهیز جبهه از تشویق به ثبت‌نام نامزدها نیز همین دیده می‌شد. گویی جبهه برای خود اصلاح‌طلبان نقش و عاملیتی در اصلاحگری قائل نیست.
⭕️ می خواهید بدانید چرا در همه کشورهای جهان از ابرقدرت تا غیر ابرقدرت، فقر و مشکلات اقتصادی وجود دارد؟ 📌مؤسسه که شکاف طبقاتی را در جهان رصد می کند، در آخرین گزارش خود در دی ماه ١۴٠٢ اعلام کرد: 🔹در سه سال اخیر ۵ میلیارد نفر از مردم دنیا فقیرتر از گذشته شده‌اند اما در همین مدت دارایی پنج مرد ثروتمند جهان با ۱۴ میلیون دلار افزایش در هر ساعت، دو برابر شده است. 📲 https://parsi.euronews.com/2024/01/16/oxfam-worlds-first-trillionaire-in-10-years-as-world-gets-poorer 🔹این مؤسسه در گزارش سال ١٣٩٧ خود اعلام کرده بود که سرمایه ٢۶ ای سرمایه دار، معادل نصف مردم جهان یعنی ٣ میلیارد و ٨٠٠ میلیون نفر است. 📲 https://parsi.euronews.com/business/2019/01/21/oxfam-report-says-26-of-richest-people-in-the-world-own-as-much-as-poorest-50-percent 🔹گزارش سال ١٣٩٧ این مؤسسه بیان می کرد، یک درصد سرمایه جف بزوس معادل بودجه کشور اتیوپی با ١٠۵ میلیون نفر است. معنایش اینست که، ١٠٠ درصد سرمایه او برای ١٠ و نیم میلیارد جمعیت کافیست. 🍃 🌺🍃
-1459151104_-572875341.pdf
46.19M
⭕️ فایل کتاب "کارنامه منتشرنشده" 🔺مقایسه جایگاه ایران انقلابی به دنیا 🔻مقایسه جایگاه پهلوی نسبت به دنیا 🔹آیا اگر پهلوی هم بود، دستاوردهای کنونی برای ایران رقم‌ می خورد؟ 🔹در کدام شاخصه ها پیش آمده ایم‌ اما با وضعیت مطلوب فاصله داریم؟ 🔸 ارزیابی کارآمدی دفاعی امنیتی ایران اسلامی از زاویه ای کاملا متفاوت 🔸بررسی مقایسه ای وضعیت رفاه جامعه ایرانی مبتنی بر شاخصه های معیشتی 🔹شدت تحریم ها علیه ایران در مقایسه با سایر کشورها 🔹ارزیابی جامع وضعیت علمی ایران به تفکیک رشته های تخصصی 🍃 🌺🍃
🔴 ماهواره‌های «مهدا»، «کیهان ۲» و «هاتف ۱» ساعتی پیش با موفقیت در مدار قرار گرفتند 🔹ماهواره «مهدا» از ماهواره‌های سبک وزن پژوهشگاه فضایی ایران برای آزمایش زیرسامانه‌های توسعه یافته ماهواره‌ای ساخته شده است. 🔹نانوماهواره «کیهان ۲» از ماهواره‌های مکعبی شرکت صاایران برای اثبات فناوری موقعیت‌یابی فضاپایه طراحی شده است. 🔹نانوماهواره «کیهان ۲» امکان تعیین موقعیت را به‌صورت بومی و مستقل از سامانه‌های موقعیت‌یابی جهانی، برای گیرنده‌های زمینی فراهم می‌کند. 🔹نانوماهواره «هاتف ۱» از ماهواره‌های مکعبی شرکت صاایران برای اثبات فناوری مخابرات باند باریک با کاربرد اینترنت اشیاء ساخته شده است. 🔹ماهواره‌بر «سیمرغ » با سوخت مایع دو مرحله‌ای در وزارت دفاع ساخته شده است. 🔹ماهواره‌بر «سیمرغ» در هفتمین پرتاب تحقیقاتی خود توانست با تزریق چندگانه ماهواره‌ها، دریچه‌ای جدید در پرتاب‌های فضایی کشور باز کند. 🔹این پرتاب موفقیت‌آمیز یازدهمین پرتاب فضایی موفق در دولت سیزدهم است.
🔴 مافیایی که سه هزار میلیارد درآمد دارد 🔹مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران: مافیای زباله‌گردی بیش از سه هزار میلیارد تومان از زباله خشک درآمد دارد، بنابراین حاضرند برای این پول سیستم پسماند را بهم بریزند. بسیاری از آن‌ها با گونی‌های بزرگ روی وانت بارها پسماند خشک جمع می‌کنند. 🔹افرادی به عنوان مافیای زباله، از کودکان کار استفاده می‌کنند و از دستگاه‌های قضائی و انتظامی ترسی ندارند. بعضا مافیای زباله به جای پول به کودکان کار مواد مخدر می‌دهند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ چرا انتخابات ، چرا حضور ... ◼️پاسخ های شفاف به چرایی هاي حضور در پای صندوق های رای با این همه مشکلات اقتصادی و معيشتي ... ⏳قسمت اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا رای ندادن خطرناکه!؟ ⭕️ تصور کنید پارسال براندازی میشد آیا ایرانی باقی میموند که شما آینده تو بسازی؟ 🌍
💢آنچه در انتظار تل‌آویو است 🔹نشریه آلمانی «اشپیگل» در یادداشتی با تأکید بر اینکه «حملات موشکی حماس در مقایسه با آنچه حزب‌الله لبنان قادر است بر سر اسرائیل بیاورد، یک باران سبک تابستانی در مقابل سیلاب خانمان‌برانداز به حساب می‌آید» افزود، تجربه نشان می‌دهد هر حمله یک پاسخ در پی خواهد داشت. 🔸زرادخانه موشکی شبه‌نظامیان، مهم‌ترین برگ برنده ایران در برابر اسرائیل است. با وجود استقلال نظامی و مالی گسترده، حزب‌الله به شکلی به ایران و ایدئولوژی آن وفادار است. 🔹«بلانفورد» تحلیلگر می‌گوید، برای تهران، حزب‌الله «تاج راهبرد بازدارندگی آن» است. از نظر نظامی، ایران قوی‌تر از همیشه است و به عنوان یک تأمین‌کننده تسلیحات حیاتی برای روسیه ظاهر شده است. روابط میان حزب‌الله و ایران تاکنون به کنترل اوضاع در مرز لبنان و اسرائیل کمک کرده است؛ اما در صورت وقوع جنگ، این روابط احتمالاً نتیجه معکوس خواهد داشت و یک واکنش زنجیره‌ای رخ خواهد داد و شبه‌نظامیان تحت کنترل ایران در عراق، سوریه و یمن حملات گسترده‌ای را آغاز می کنند
نقدی بر بیانیه روحانی مگر با برجام تحریم ها بالمره لغو نشده بود؟ 🔹حسن روحانی بعد از رد صلاحیتش بیانیه ای منتشر کردند و موارد متعددی ذکر کردند اینک به بررسی برخی از محتوای بیانیه مذکور می‌پردازیم. 🔻در بخشی از ابتدای بیانیه آمده است: 《 ...در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه بر کلیه شئون سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور سایه افکنده و اکثریت ملت ایران با مشکلات معیشتی و کاهش امید نسبت به آینده دست‌وپنجه نرم می‌کنند...》 🔹این سخنان درحالی است که شخص روحانی بعد از واقعه برجام در صحبت‌های ۲۳ تیر ۹۴ با صراحت اعلام کرده بود تمام تحریم ها بالمره برداشته شد حتی تسلیحاتی! و جالب اینکه بعدها وزرا و مسئولین بانکی دولتش اعلام کردند در مقابل چیزهایی که دادیم آورده ما تقریبا هیچ بود! 🔸 بنابراین باید پرسید جناب پرزیدنت سابق! آیا برجام را شما هم نخوانده بودید و یا اینکه دانسته دروغ گفتید؟ مگر قرار نبود در مقابل تمام چیزهایی که از جیب ملت دادید تحریم ها را بردارید؟ چرا دروغ گفتید؟ چگونه بعد از حدود 8 سال هنوز هم مسأله اول کشور را تحریم میدانید و خود را ناجی کشور جهت رفع آن؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تصاویری از عملیات دستگیری چهار تروریست وابسته به موساد که به اعدام محکوم شده‌اند ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
🔴 بیانیه سنتکام درباره جزئیات تلفات نظامیان آمریکایی در اردن فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام با اننتشار بیانیه‌ای، جزئیات بیشتری درباره تلفات نیروهای آمریکایی در اردن اعلام کرد. در بیانیه سنتکام آمده است: «پایگاه آمریکایی هدف قرار گرفته در شمال شرقی اردن قرار دارد و در هنگام حمله ۲۵۰ سرباز در آن حضور داشته است. همچنین به طور کلی این پایگاه میزبان حدود ۳۵۰ سرباز پیاده نظام و نیروی هوایی برای انجام ماموریت های پشتیبانی است.» به گفته فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه، حمله به پایگاه پشتیبانی لجستیکی در برج ۲۲ شبکه دفاعی اردن رخ داد که بر اثر این حمله، ۳ سرباز کشته و ۳۴ نفر زخمی شدند که حال ۸ نفر از زخمی‌ها وخیم است. سنتکام گفته است که ۸ سرباز مجروح که حال وخیمی داشتند، برای دریافت مراقبت های بهداشتی و درمانی پیشرفته از اردن خارج شدند.
حمله به پایگاه آمریکایی الرُکبان اردن چه معنایی دارد ؟ 1️⃣ اردن کشوری است دارای امنیت بسیار عالی که هم با رژیم صهیونیستی همکاری دارد و هم دارای روابط نزدیک با آمریکا و انگلیس است. 2️⃣ پایگاه آمریکایی الرُکبان در مثلث مرزی عراق، سوریه و اردن درنزدیکی التنف است که دیروز هدف حمله پهپادی قرار گرفته و آمریکایی ها ۳ کشته و ۲۴ زخمی از نیروهای خود را معترف شده اند. 3️⃣ برای اولین بار است که پایگاه آمریکا در اردن هدف حمله مقاومت عراق قرار گرفته و سامانه های پدافندی پیشرفته نیز نتوانسته اند مانع از اصابت پرتابه ها شوند. 4️⃣ هر چه که از جنگ در غزه می گذرد، محور مقاومت برگه های جدیدی را علیه آمریکا و اسرائیل رو می کند و در حال افزایش تدریجی فشارها به عامل و حامی اصلی جنایت در آن باریکه است. 5️⃣ حمله دیروز نشان داد آمریکا به طور جدی دچار بن بست راهبردی شده است و نمی تواند با تهدیدات نامتقارن محور مقاومت در یمن، سوریه ، عراق و اردن مقابله کند. 6️⃣ پهپادهای تهاجمی به عنوان یک عامل و متغیر جدید در تحولات منطقه نقش پررنگی دارند و نکته مهم اینست که محور مقاومت با به دست آوردن تکنولوژی های پیشرفته، توانسته آمریکا را به شدت دچار استیصال نماید. 7️⃣ این حمله نشان داد ، آمریکا هزینه های جنایات اسرائیل را پرداخت خواهد کرد و بایدن اگر خواستار پیروزی در انتخابات آتی ریاست جمهوری است، باید جنایات صهیونیست ها در غزه را کنترل کرده و پایان دهد. 8️⃣ مثلث مرزی عراق، سوریه و اردن برای آمریکا اهمیت ژئوپلیتیکی دارد و اتفاقا محور مقاومت قصد دارد ایالات متحده را از این نقطه بیرون کند تا بتواند کریدور تهران-بغداد-دمشق-بیروت را از نزدیکترین مسیر راه اندازی نماید.