هدایت شده از خبرگزاری فارس
🔴 خط نشان مذاکره نابلدها برای ملت
⏪ظریف: باید سد FATF و برجام را بشکنیم /آنهایی که از مذاکره می ترسند خود را باور ندارند /از مردم بخاطر تحمل سختی ها پوزش بخواهیم
🔹محمدجواد ظریف رئیس شورای راهبری : آنهایی که از مذاکره میترسند خودشان را باور ندارد. نگاه تهدید محور ناشی از عدم خودباوری است. دولت آقای پزشکیان دولت صلح و دولت فرصت محور است نه دولت تهدید محور.
🔹آنهایی که از مذاکره میترسند خودشان را باور ندارد. نگاه تهدید محور ناشی از عدم خودباوری است. دولت آقای پزشکیان دولت صلح و دولت فرصت محور است نه دولت تهدید محور. همه چیز باید برای ما فرصت باشد. برای اینکه مردم به فرصت تبدیل شوند باید همه جناحها پای کار باشند. همه ما اشتباه کردیم و فقط یک جناح مقصر نبوده است. همه باید خودمان را اصلاح کنیم.
✍️ مذاکره خوب است اما توسط آدمهای باهوش فرهیخته و دانا که گول لبخند طرف مقابل رو نخورد. ما از مذاکره نمیترسیم ،از ساده لوحی و کم سوادی شما بعنوان مذاکره کننده میترسیم. آقای ظریف شما در مذاکرات بارها گول خوردید و به کشور خسارت زدید و حتی خودت را هم تحریم کردند و به هواپیمایت برای برگشت از مذاکرات بنزین ندادند.
♦️علاءالدین بروجردی: رهبری حجت را در انتخاب وزرا تمام کردند/توصیههای رهبری مسئولیت نمایندگان را سنگین تر کرد
علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:
🔹با توجه به اینکه تا نهم مرداد ماه هم مراسم تنفیذ به پایان میرسد و هم مراسم تحلیف، لذا زمینه برای معرفی اعضای کابینه به مجلس آماده است، طبیعتاً با رعایت این معیارها اگر هر چه سریعتر کابینه تشکیل شود، به نفع ملت و نظام است.
🔹حضور نمایندگان در جامعه و در فضای مجازی باید آرامشبخش باشد
🔹وظیفه پزشکیان در انتخاب کابینه بسیار سنگین است
🔹در بخش دولت هم فکر میکنم رهبری حجت را در انتخاب وزرا تمام کردند، یعنی علاوه بر معیارهایی که قبلاً فرمودند با محور اینکه فردی که میخواهد وارد دولت شود باید از بن دندان معتقد به جمهوری اسلامی ایران باشد، هم امین، صادق، متدین و معروف به پاکدستی و صداقت باشد و نداشتن سوء سابقه را جزو شرایط اعلام فرمودند و اینکه فرد مورد نظر نگرش امیدوارانه نسبت به آینده داشته باشد و کارآمد باشد.
هدایت شده از خبرگزاری فارس
وداع ونزوئلا با ابرتورم، خارج از میز مذاکره
🔹افت تورم ونزوئلا از حدود ۳۰۰ هزار درصد در سال ۲۰۱۹ به ۵۱.۴ درصد در ژوئن امسال با این روایت همراه بود که دلیل مهار ابرتورم، توافق ۶ ماهۀدولت مادورو و بایدن در بازۀ اکتبر ۲۰۲۳ تا آوریل ۲۰۲۴ بوده است.
🔹اما طبق نمودار ونزوئلا، مدتها قبل از اجرای این توافق ۶ ماهه از ابرتورم گذر کرده که طبیعتا نمیتواند نتیجه این توافق کوتاهمدت باشد.
🔹اویل پرایس در سپتامبر ۲۰۲۳ و پیش از امضای توافق بین دولت مادورو و بایدن در گزارشی با عنوان «U.S. Sanctions Against Venezuela Have Failed» اشاره کرده که ونزوئلا توانسته تحریمهای نفتی را با کمک بلوک شرق و ایران بیاثر کند.
🔹در واقع آنچه آمریکا را وادار به امتیازدهی و تعلیق ۶ ماهه تحریم ونزوئلا کرد این بود که ابتدا دولت مادورو با همکاری با بلوک شرق خود را از گوشه رینگ تحریمی خارج کرد و سپس در موضع مذاکره قرار گرفت.
🔹اما جالب اینکه دولت مادورو با وجود دریافت معافیت تحریمی حاضر به تایید صلاحیت مخالفان خود طبق توافق نشد، یعنی امتیاز گرفت ولی امتیاز نداد؛ دقیقا خلاف آنچه در ماجرای برجام برای ایران رخ داد.
@Farsna
5.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥وقتی حالم خرابه و نا امیدم از همه جا این سخنرانی حضرت آقا رو میبینم و جون میگیرم 👌🏻✌🏻
هدایت شده از خبرگزاری فارس
آقاتهرانی: مردم درخصوص شرایط پایتخت به شدت امیدوار باشند
🔹نمایندۀ تهران در حاشیۀ بازدید از پروژههای عمرانی تهران گفت: دید ما نسبت به مسائل شهر مثبت بود چراکه آقای زاکانی مردی فعال و اهل تلاش و جهاد است.
🔹امیدوارم بیشازپیش رفتوآمد داشته باشیم تا در جریان امور قرار بگیریم. شهروندان امیدوار باشند چراکه همکاران پای کار هستند و روز به روز شرایط بهتر میشود.
@Farsna - Link
هدایت شده از خبرگزاری فارس
10.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 معاون پیگیریهای ویژۀ دفتر رئیسجمهور: حتی در یک مورد از سفرهای داخلی خاطرمان نیست که شهید رئیسی در هتل اقامت کرده باشد
🔹شهید رئیسی در تمام این سفرهای استانی در مهمانسراهای ادارهها اقامت میکرد.
@Farsna
✅چه کسی جز ظریف از قانون اقدام راهبردی مجلس یازدهم عیب جویی کرد؟
زیرکترین سیاستمداران از همه ابزار موجود برای پیشبرد اهداف ملی بهرهبرداری میکنند. تخطئه امکانات ملی در دسترس، آن هم برای خوشامد طرف مقابل در یک دعوای ملی، اگر نگوییم یک رویکرد منافقانه است، دست کم میتوان معتقد بود با تدبیر سیاسی فاصله زیادی دارد.
این رویه ناصواب، یعنی پشت پا زدن به ظرفیتهای ملی در عرصههای بینالمللی، بارها در مشی سیاست خارجی دولت سابق رخ داد. نمونه اعلای آن، بدگویی از قانون اقدام راهبردی مصوب مجلس شورای اسلامی به بهانه واهی احیای برجام بود. درست برعکس، طرف مقابل ایران، یعنی امریکا به پشتوانه قانون مصوب مجلس آن کشور، توانست هم توافق با ایران را نقض کند، هم پس از امتیازگیریهای فراوان از ما، به نیمچه تعهدات نیمبند خود هم پشت پا زند.
زیر سؤال بردن قانون مصوب مجلس، در انتخابات ریاستجمهوری اخیر هم تکرار شد. محمدجواد ظریف، مجدداً قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریمها و صیانت از حقوق ملت ایران» را مانع احیای برجام دانست. جالب آنکه وزیر خارجه وقت، به عنوان متولی اصلی برجام، به جای توضیح پیرامون نگارش و امضای قراردادی که امریکا از آن خارج شده و «خسارت محض» را بر منافع ملی ما تحمیل کرده بود، در جایگاه مدعی و طلبکار، به ظرفیتهای ملی تاخته و وکیلمدافع طرف ناقض برجام، یعنی امریکا شده است.
اجرای درست قانون اقدام راهبردی، میتوانست به مثابه یک ابتکار عمل بدیع، اقلاً جلوی بخشی از خسارتهای تحمیلی برجام را بگیرد. اما شوربختانه باید نوشت که خوشبینی مفرط مسئولان وقت به طرف غربی، فرصت بهکارگیری این ابتکار عمل را گرفت و حتی بدتر از آن، این فرصت را تبدیل به یک تهدید جدید کرد.
عیبجوییهای مدام ظریف از قانون اقدام راهبردی، یک معنای دیگر هم دارد: به حاشیه راندن نقش بینالمللی قوه مقننه. در جهانی که دولت - ملتها کارکردهای خاص و ویژهای را برای مجالس ملی تعریف میکنند و از آن بهرهبرداریهای متعددی انجام میدهند، نادیده گرفتن نقش فراملی مجلس ملی، ناشیگری سیاسی به حساب میآید.
مثالهای متعددی وجود دارد که دولتها، در مفهوم قوه مجریه، با یک تقسیم کار داخلی، از تصمیمات سایر قوای ملی برای خود یک پشتوانه مستحکم منطقهای و بینالمللی میسازند. فراتر از این، اکنون دولتها خودشان مبتکر ارائه پیشنهادات منطقهای و بینالمللی به مجالس نمایندگان هستند تا بتوانند به کمک تصمیمات برخاسته از مجالس، گزینههای خارجی خود را از انحصار خارج کنند.
علاوه بر صیانت از منافع ملی، دوراندیشی سیاسی هم اقتضا دارد از کوچکترین ابزارهای روی میز، بیشترین بهرهبرداریها را کرد. نتیجه دوری از این تدبیرهایِ لازم، نه فقط شکست در سیاست خارجی، بلکه دچار شدن به تجربههای تلخ داخلی هم هست. بدنامی و شهره شدن به وادادگی با فشار خارجی، از جمله این عواقب ناگزیری است که میتوان جلوی رخداد آنها را پیشاز وقوع گرفت. وزیر خارجه وقت، به این بدیهیات سیاسی در آن مقطع توجهی نکرد و با تکرار آنها در انتخابات اخیر، نشان داد از این عواقب درس عبرت نگرفته است.
نادیده گرفتن این ابزارهای موجود در عرصه سیاست، ضربههای جبرانناپذیری را به منافع ملی تحمیل میکند. تأکید بر این رویههای ناصواب، میتواند یک اشتباه موردی را به خطای راهبردی دائم تبدیل کند. تذکر روز گذشته رهبر معظم انقلاب در این رابطه، هوشمندانه و اصلاحکننده باور نادرستی است که آقای ظریف چندبار آن را تکرار کرده است: «یک نمونه از کارهای خوب [مجلس]همین قانون اقدام راهبردی است، یکی از کارهای بسیار خوب، البته بعضیها اعتراض کردند و عیبجویی کردند، مطلقاً این عیبجویی وارد نیست؛ کار بسیار درستی بود.»
▫️ ضریب جینی در سال ۱۴۰۲ به کمترین رقم طی نیم قرن اخیر کاهش یافت
*⭕️ پایینترین شکاف طبقاتی تاریخ ایران*
🔹 بر اساس آمار بانک مرکزی، شاخص ضریب جینی در سال ۱۴۰۲ به کمترین رقم ۵۵ سال گذشته کاهش یافت. بر اساس اطلاعات مقدماتی بانک مرکزی ضریب جینی ۰.۳۶۱۴ در سال ۱۴۰۲ پایین ترین ضریب جینی در اقتصاد کشور بوده است.رئیس کل بانک مرکزی در شصت و چهارمین اجلاس سالانه مجمع عمومی این بانک گفت: اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۲ رشد ۵ درصدی بر اساس قیمتهای بازار را تجربه کرد در حالیکه نرخ رشد نقدینگی و پایه پولی و رشد پول با روندی نزولی به روندهای بلندمدت بازگشته است و تورم مصرف کننده و تولیدکننده نیز با تداوم روند کاهشی کنترل شده است. همچنین بر اساس اطلاعات مقدماتی بانک مرکزی ضریب جینی در سال ۱۴۰۲ با رقم ۰.۳۶۱۴ به کمترین میزان حداقل در یک دهه اخیر رسیده است. مدیریت بازار ارز نیز به گونهای انجام شده که کمترین میزان ضریب تغییرات در سالهای اخیر در حوزه نوسانات بازار ارز در سال گذشته ثبت شده است.
روش تحلیل سیاسی.pdf
2.75M
کتاب روش تحلیل سیاسی در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی